Apua! - Etsi - Jäsenet - Kalenteri
täysi versio: Mudi!
Puskaradio > Keskustelua eri roduista > FCI 1: Lammas- ja karjakoirat
=Poppana=
Miksei täällä ole vielä keskustelua tästä aivan ihanasta rodusta?? wub.gif no, miepäs nyt sitte alotan sellasen..saa tietty olla eri mieltä.. happy.gif
Kertokaa jos omistatte mudin tai olette hankkimassa..Myös kokemukset tervetulleita... smile.gif
Silake
Täällä yksi mudin omistaja ilmoittautuu. Koirani on mukava, sosiaalinen yksilö ja nopea oppimaan. Täytyy muistaa, että mudi on energinen rotu, se mikä on hyvää koulutuksessa ja esim. agilitykentällä niin kotona se taas saa paljon harmaita hiuksia aikaiseksi kekseliäisyydellään, rauhallinen koira silloin kun omistaja on kotona ja näkösällä ja yksin jäädessään pikku riiviö. Viimeksi esim näyttelyreissulla murtautui metallisesta näyttelyhäkistä pari kertaa ulos eli varsinainen Houdini.
Vinke
Mudi on haaveissa seuraavaksi koiraksi sitten monen vuoden päästä kun olen omassa kämpässä jne. smile.gif

Tuntuu juuri sopivalta rodulta minulle: tarpeeksi temperamenttia, työnarkomaani ja älykäs, helppo motivoida eikä liian ohjaajaherkkä.
annamurr
Olen ollut ensin aikomassa ottaa mudia, mutta kun äiti ja isä ei oikeen tykkää siitä rodusta... blush.gif
qwe
Täällä on yksi joka on kiinnostunut myös rodusta.
Eli kaikki jotka omistaa mudin niin kertokaa kokemuksianne.
Minkälainen kanta suomessa? Esim onko sairauksia?
Minkäinen harrastuskoirana? Löytyykö agilityyn vauhtia? Pk-oikeudet löytyy, mutta sujuuko pk-hommat mudilta?
Ja sitten vielä sellainen että olen kuullut että mudissa esiintyisi heikkohermoisuutta? Pitääkö paikkansa?

Olis kiva jos joku jaksaisi kertoilla vähän! smile.gif
Sanna L
Paljon infoa rodusta (mm. vastauksia useisiin qwen kysymyksiin) löytyy sivuilta http://personal.inet.fi/koti/mudi/. Mudiharrastajilla on myös suomenkielinen keskustelupalsta osoitteessa http://www.shroogle.info/cybermudi/YaBB.cgi (vaatii tällä hetkellä rekisteröitymisen). Paljon mudiaiheisia linkkejä esim. http://cybermudi.net/links.html.

t. Sanna
Piuviu
Lisää linkkejä biggrin.gif
Unkarinpaimenkoirat RY
annamurr
LAINAUS(Piuviu @ 9.10. 2005, 12:43)
Lisää linkkejä biggrin.gif
Unkarinpaimenkoirat RY

Kiitos paljon!!
Seriliini
Meille tulee seuraavaksi mudi <333
Iga
Oon lueskellu paljon noita mudi-aiheisia nettisivuja (jotka ovatkin harvinaisen kattavia ja rodusta saa kyllä hyvän yleiskäsityksen niistäkin), mutta nyt haluaisin ihan oikeilta mudi-ihmisiltä (mudeja kouluttavat / tuntevat.. jne) arviota mudien sopivuudesta agilityyn, tai siis lähinnä että kuinka paljon vauhtia niiltä löytyy? kestävätkö toistoja? kuinka "helppoja"? jne
Seriliini
Itse olen mudi kasvattajan tavannut. Jos voin sanoa ihan muutenkin että agilityssä mudeilla riittää vauhtia todellakin paljon. Agilityssä niitä itse olen nähnyt jonkin verran, vaikka nyt muuten mudit suht harvinaisia ovatkin. Mikään koirahan ei ole helppoja automaattisesti, mutta tämä kyseinen kasvattaja sanoi kuitenkin että koulutus olisi suht helppoa.
Rauni
Minulla on ruskea mudinarttu Rauni, Saunatytön Capsella b-p. Ikää on n. 8 kk. Hauska lisä minun, pesunkestävän snautseri-ihmisen, elämään.

Messukeskuksessa joulukuussa voi Raunin nähdä, ja tulla moikkaamaan. Meidät on helppo huomata, sillä muita ruskeita nuoria mutiaisia ei oikein tahdo löytyä. Niitä nippelitietoja ei tosiaan meikäläiseltä tästä rodusta kannata hankkia, koska olen kovin uusi näissä unkarinpaimenkoiraympyröissä, mutta aika hyvin on hallussa ne rodun pääpiirteet.
~Lotta
^Taisin nähdäkkin tämän suloisen nuorukaisen messarissa. smile.gif

Tädille syntyi torstaina 6 reipasta mutiaisen alkua! wub.gif
3 narttua + 3 urosta ja värit jakautui silleen, että 2 mustaa narttua, 1 harmaa narttu ja pojat harmaita.
Lisätietoa täältä .

Tunnen yhden mudin, Hipin joka on aivan mielettömän mainio tapaus! Edellä mainittujen pentujen emä. wink.gif
Rauni
Hippiäinen on muuten Raunille sukua, täti, näin ihmismäisesti ilmaistuna. Hippi omistaa Raunin tapaan hauskan ridgen nenän päällä, josta ne tunnistaa. Viime vuonna kansoitin MURO-treffejä, mutta ei tainnut tuo Saunatyttö siellä olla.

Seuraavan kerran meikäläisen taitaa bongailla HAU:n pääsiäiskisoista nyt viikonloppuna Purinalta. wink.gif
Tämä on "lo-fi" versio foorumeistamme. Nähdäksesi täyden version, johon kuuluvat muotoilut, kuvat yms. klikkaa tässä!.
Invision Power Board © 2001-2012 Invision Power Services, Inc.