Apua! - Etsi - Jäsenet - Kalenteri
täysi versio: Suurijapaninkoirat
Puskaradio > Keskustelua eri roduista > FCI 5: Pystykorvat ja alkukantaiset koirat
Sivuja: 1, 2
-Saana-
Tätä rotua olen ihaillut jo monena vuonna ryhmäkehissä, joten tänne vaan kaikke kertoilemaan kokemuksia suurijapaninkoirien kanssa wink.gif
Buuhacas
puhut tästä rodusta väärällä palstalla..suuri japanin koirahan kuuluu ryhmään 2..voisi kyllä luulla että se kuuluu ryhmään 5.ollaan kait sitä siirtämässäkin 5 ryhmään.
Lydia
LAINAUS(samojedi @ 3.8. 2005, 23:00)
puhut tästä rodusta väärällä palstalla..suuri japanin koirahan kuuluu ryhmään 2..voisi kyllä luulla että se kuuluu ryhmään 5.ollaan kait sitä siirtämässäkin 5 ryhmään.

Eikös rodun nimi ole nykyään amerikanakita ja kyllähän se oikeastaan vitoseen kuuluu (ja siirtämässähän sitä ollaan), mutta joten japanilaiset saivat FCI:ssä läpi jutun, että 2-ryhmään ne aikoinaan laitettiiin. Japanilaiset ovat nimittäin sitä mieltä, että amerikkalaiset pilasivat akitan, eikä heidän mielestään näitä koiria saisi akitoiksi sanoa shifty.gif
sipa
Amerikanakitahan siitä virallisesti tuli.. Ja -k18 foorumilla on niistä kuviakin ja juttua.. (espanjan koira) Sekä voimaeläimissä on monta greitin omistajaa..
Terhi
Juu eli amerikanakitahan rodusta tuli ja vitos ryhmään siirrettiin (tosin en tiedä että milloin tuo muutos astuu voimaan).
Minusta Santtu (Majiksun Arctic Circle Star) on mielettömän upea! wub.gif Olen näyttelyissä nähnyt sitä ja maaliskuussa tampereen aikaan näin sitten ihan "läheltä" kun yövyimme Santun omistajan luona. smile.gif
^Minna^
Siis taasko se nimi muutettiin. Eikös se ollu aluksi se great japanese dog, siitä siten amerikanakita, sitten suurijapaninkoira ja nyt taas amerikanakita? blink.gif
~Merski~
jep nimi muuttu heti, ryhmän vaihdos on edessä.

Täältä löytyy valkoinen amerikan akita narttu Trident´s Just Glittering Snowhite.
Haettiin ruotsin maalta joulukuussa ruotsin voittaja näyttelyn aikaan.
LonelyWolf
LAINAUS(Lydia @ 3.8. 2005, 22:55)
Eikös rodun nimi ole nykyään amerikanakita ja kyllähän se oikeastaan vitoseen kuuluu (ja siirtämässähän sitä ollaan), mutta joten japanilaiset saivat FCI:ssä läpi jutun, että 2-ryhmään ne aikoinaan laitettiiin. Japanilaiset ovat nimittäin sitä mieltä, että amerikkalaiset pilasivat akitan, eikä heidän mielestään näitä koiria saisi akitoiksi sanoa shifty.gif

ei niitä saisi akitoiksi sanoa, se on mun mielipide.
sipa
Niin miksei ne ole vain greittejä, tai olis sitten antanut olla suuri japanilainen..
Buuhacas
se voisi pysyä nimellä suuri japaninkoira mutta ryhmä voisi olla 5.. smile.gif
~Merski~
kyllä varmaan pitkään tulee sana greitti kun puhutaan amerikan akitasta...
pips_a
hmm... eräs rodun kasvattaja kyllä puhui juuri, että nimeä ei ole vielä virallisesti vaihdettu huh.gif .. mutta se on edessä.. mutta taitanee olla merkityksetöntä väitellä että onko se jo vaihdettu vai vasta ollaan vaihtamassa blush.gif
ja sitä ryhmääkään ei olla vielä kai virallisesti vaihdettu, mutta edessä sekin...

mutta onkos tuolla nyt niin väliä sleepy.gif
~Merski~
ainakin ensi vuonna on maerican akita jo vitosryhmässä,, kun olen noita tuomariluetteloja kattellu...
pips_a
näin taitanee olla... kasvattaja tuttu puhui pari päivää sitten asiasta...
~Shogun~
Onhan se hyvä että greitit vaihtoivat kokonaan rotua ja akitat erotettiin niistä. Eihän nuo nyt ole yhtään samanlaisia ja alkuperäisen japaninakitan rotupiirteet alkoivat jo suomessa sekoittua. Onneksi uutta verta on tuotu suoraan japanin suunnalta ja rotu on saatu uudelleen henkiin aivan alkuperäisenä aivan kuten suurijapaninkoiria on jalostettu uusien tuontien avulla smile.gif

Greitit on hienoja koiria, senverran mitä olen niihin tutustunut kun aikoinaan olivat samassa rotuyhdistyksessä shibojen ja akitoiden kanssa.

Ryhmänvaihdosta en kannata, mutta se on ilmeisesti toteutumassa nyt vuodenvaihteessa mitä olen käsittänyt ja Merskikin jo taisi asian mainita. shifty.gif
hemuli
Meiltä löytyy amerikanakita, kasvattajan kanssa yhteisomistuksessa.

Saapa nähdä miten sitä osaa ens vuonna ilmoittaa näyttelyyn sleepy.gif
Pysyis nyt sitte lopullisesti amerikanakitana.....
Tässä kohta tiedä minkärotuisen koiran aamulla omistaa rolleyes.gif

Tässä neiti pentuna wub.gif

pips_a
LAINAUS(hemuli @ 20.10. 2005, 16:14)
Meiltä löytyy amerikanakita, kasvattajan kanssa yhteisomistuksessa.

Saapa nähdä miten sitä osaa ens vuonna ilmoittaa näyttelyyn sleepy.gif
Pysyis nyt sitte lopullisesti amerikanakitana.....
Tässä kohta tiedä minkärotuisen koiran aamulla omistaa rolleyes.gif

Tässä neiti pentuna wub.gif

Oih ... ihana pentu wub.gif

Tämä rotu on aina kiehtonut ja nyt kun olin tuolla rotujärjestön järkkäämässä mätsärissä auttamassa ja tutustuin ihmisiin... niin täytyy sano että koirat on ihania ja ihmiset vaikuttivat hyvin mukavilta ja avoimilta... biggrin.gif

hmm..... pitäisisköhän perehtyä rotuun oikeen kunnolla ja hankkia itsellekkin sleepy.gif nooh... ehkä joskus kun omaan kotiin muuttaisin shifty.gif
~Merski~
pips_a: olitko ottamassa ilmottautumisia mätsärissä? jos olit niin taisin istua vieressä biggrin.gif
ja olin isojen ja pienten kehässä sitten vielä töissä
Terhi
hemuli: Ihana pentu! wub.gif
~Merski~
Tässä on kuvia meitin neidistä (Tridents Just Glittering Snowhite), kuvat otettu valkeakosken näyttelyssä...

~Merski~
nostoa
pips_a
LAINAUS(~Merski~ @ 24.10. 2005, 17:16)
pips_a: olitko ottamassa ilmottautumisia mätsärissä? jos olit niin taisin istua vieressä biggrin.gif
ja olin isojen ja pienten kehässä sitten vielä töissä

Olinpa hyvinkin ! biggrin.gif vierekkäin taidettiin siinä istua ja ilmottautumisia ottaa... nyt kun vähän aikaan mietin niin palasi taas mieleen..

oltiin myös vierekkäisissä kehissä kun olin siinä isojen kehässä auttamassa Hannaa kehäsihteerin hommissa..

kyllä oli hyvin onnistunut mätsäri ja taisikin tulla vain hyvää palautetta smile.gif
~Merski~
LAINAUS(pips_a @ 24.11. 2005, 23:32)
Olinpa hyvinkin ! biggrin.gif vierekkäin taidettiin siinä istua ja ilmottautumisia ottaa... nyt kun vähän aikaan mietin niin palasi taas mieleen..

oltiin myös vierekkäisissä kehissä kun olin siinä isojen kehässä auttamassa Hannaa kehäsihteerin hommissa..

kyllä oli hyvin onnistunut mätsäri ja taisikin tulla vain hyvää palautetta smile.gif

hahaa olemme siis nähneet toisemme w00t.gif
Oli ihan onnistunut mätsäri´...
pips_a
LAINAUS(~Merski~ @ 25.11. 2005, 20:23)
hahaa olemme siis nähneet toisemme w00t.gif
Oli ihan onnistunut mätsäri´...

aivan biggrin.gif ja vielä samoja hommia ollaan tehty!

Jees mä kuulin kans et oli tosi onneistt mätsäri ja kyllähän siellä porukkaa oli paljon ja sillee thumbup.gif
~Lotta
Tädin greitti Vappu on niin valloittava persoona, hulvaton hörökorva. wub.gif wink.gif
Onko kellään kokemusta 2sta greitistä kerralla? Kaksi kotona? Varsinkin tuolloin nuorena Vapun ikäisinä ne on aika hulvattomia. biggrin.gif wub.gif

Vappu pienenä
Vappu Eimin kanssa 'Onko nyt hyvä?' Minä ja Vappu Jyväskylässä wink.gif wub.gif
sipa
Vappu pienenä.. wub.gif Voi että mikä kuva toi "onko nyt hyvä".. laugh.gif
~keiko~
Lotti|| Ihania kuvia! Voi mahoton miten suloinen koiruus wub.gif
pips_a
Lotti||
ihana sydämmenvaltaaja wub.gif wub.gif

"Määki haluuun tollasseeen" .....olinkin ihan innoissani kun TET:issä pääsin lenkittämään greittiä wub.gif joka onkin ihan mahtava persoona wub.gif
~Merski~
minä näin Vapun greittien kesäpäivillä. Oli oikein sydämmenvalloittaja
Snowstory´s
Lotti: Meillä on kotona kolme american akitaa, uros 5 vuotta, narttu 4 vuotta ja toinen narttu reilun vuoden.
Muodostavat erittäin toimivan lauman eikä edes silloin kun vanhimmat tuli 11 kuukauden ikäerolla, tuntunut koskaan sille kuin olisi kaksi pentua kotona. Yksilöllistähän se varmaan on, mutta kaikki meidän koiramme ovat olleet pennusta pitäen hyvin rahuallisia ja vaivattomia koiria.

Tässä omat koiramme:

Ja tässä pari kasvattiamme, kuva otettu reilu kuukausi sitten:
sipa
Voi miten Uni on kasvanutkaan. Ja kauniita ovat kaikki teidän koiranne.. wub.gif Kiva nähdä uusia kuvia välillä.. Ja "tiikerivauvatkin" ovat varmaan nyt isoja.. Kun kuukausi sitten olivat tuollaisia jötkäleitä.. wub.gif
~Merski~
Kyllä nuo Tuula teidän koirat on ihania.
Ja nuo tiikerivauvat wub.gif ja redin pennut myös wub.gif
Äiti oli heti että onks Tuulalle syntyny valkonen kun Hanna möläytti sen mulle laugh.gif
Sharon87
Täältäkin löytyy 2 greittinarttua (tai no, tällä hetkellä vähän enemmän kun molemmilla on pennut teehee.gif ), ja eipä ole suurempia ongelmia ollut. Ikäeroa hauvoiltamme löytyy nelisen vuotta. Mielestäni on parempi, että on kaksi koiraa: niistä on toisilleen seuraa ja koira ei tule aivan mökkihöperöksi tai hemmotelluksi. Greitinpennut on kyllä sellanen asia, että kuvista oikeeta tunnelmaa ei aina saa tavotettua. Varsinaisesti _kauniita_han ne eivät ole, mutta ihanan pehmosia ja hauskoja luonteeltaan. Sen tietää kun on saanut pidellä pikkuista sylissä wub.gif niitä ei malttaisi millään laskea pois...
sa-an-ri
Nyt pakko kysyä että mikä sen tämän hetkinen virallinen nimi rodulle on?

Muutama viikko sitten näin täällä greitin, mutta ehtinyt sen omistajalta mennä kyselemään kun piti painaa tukka putkella taas jotakin asiaa hoitamaan...
_berni_
aivan ihania kuvia teidän kaikkien koirista wub.gif
~Merski~
LAINAUS(sa-an-ri @ 2.6. 2006, 22:24)
Nyt pakko kysyä että mikä sen tämän hetkinen virallinen nimi rodulle on?

Muutama viikko sitten näin täällä greitin, mutta ehtinyt sen omistajalta mennä kyselemään kun piti painaa tukka putkella taas jotakin asiaa hoitamaan...

Virallinen nimi on amerikan akita, ja rotu ryhmä FCI5.

Jep, sharon87, olen käynyt teillä tällä viikolla 3 kertaa kattelemassa ja kuvaamssa pentuja. Ovat ylisöpöjä, ja kaikkeahan ei voi kuvien välityksellä antaa...
#sohvi#
Nyt meilläkin on tämöinen Amerikanakita. rolleyes.gif Saima oikealta nimeltään Inuline Sunrise Sunset on hurmannut meidät kaikki. wub.gif Laitan kuvia tänne kun saadaan filmit kehitettyä... wink.gif
Zaira
Itselläni ei vielä ole amerikan akitaa, mut olen suunnitellut hankkivani amerikan akitan keväällä biggrin.gif
#sohvi#
Saatiin vihdoin kotisivulle kuvia Saimasta. wub.gif

Kuvia Saimasta

Siel on muutama kuva laitan lisää kuvia sinne, kun saan otettua. wink.gif
-Else-
^ Aivan ihana pentu... wub.gif wub.gif
Xenju
Juu ameirkan akita se kyllä nimeltään on smile.gif Mulla on juu kokemusta akitoista smile.gif Ihania kyl onkin <3 Akita on luonteeltaan niin avoin ja rauhallinen , melkeimpä ihmisrakas koira. Itse juuri pari päivää sitten sain junnu-ja rotukehäkoiraksi amerikan akita Nitan. biggrin.gif Nita on todella söpö ja avoin. Nita on vielä vajaat 8 kuukautta vanha eli vielä pentu ja huomenna onkin jo pentunäyttely edessä smile.gif IIk.

//. Itellä sit suunnitteilla parin vuoden päästä ehkä 4 oops.gif niin ottaa amerikan akita. + tietenkin seropi ja ehkäpä basenjikin smile.gif
Xenju
teehee.gif Nostoa
Mansku
Täällä myös uusi tuleva greitin omistaja smile.gif Paljon olen tietoa etsinyt, löytänyt ja saanut.

Nyt vain odotellaan ihan rauhassa. Vaikkakin odottavan aika on tunnetusti pitkä wink.gif
Xenju
Mistä kennelistä tulee? biggrin.gif
Mansku
Winslett's kennelistä ootellaan smile.gif
Xenju
LAINAUS(Mansku @ 6.8. 2006, 12:08)
Winslett's kennelistä ootellaan smile.gif

Ookoo biggrin.gif Tunnetko kennelin Mask Maker's ? biggrin.gif
Mansku
En tunne tai siis ei sano mitään nimenä. ohmy.gif
Xenju
Okei , kasvattaa myös amerikan akitoja smile.gif
espanja
Tässä on meidän kakara, 1v 9kk. Snowstory's Mr President, Mara

san-na^
Mamma mia, espanja, miten upean näköinen pressa teillä onkaan! En noista ymmärrä paljoakaan, mutta tuo koira näyttää niiiin syötävän komealta että wub.gif
Tämä on "lo-fi" versio foorumeistamme. Nähdäksesi täyden version, johon kuuluvat muotoilut, kuvat yms. klikkaa tässä!.
Invision Power Board © 2001-2012 Invision Power Services, Inc.