Apua! - Etsi - Jäsenet - Kalenteri
täysi versio: Ensimmäinen yö pennun kanssa
Puskaradio > Puskis > Turpakäräjät
-Milli-
Se kuuluisa ensimmäinen (ensimmäiset) yö uuden tulokkaan tullessa taloon. Miten se on teillä mennyt? smile.gif

Kun Moppe tuli meille,äiti valvoi kahtena yönä sen kanssa olkkarissa,ei pentu nukkunut,ei sitten millään,itketti vaan kovasti.
Taas Dinon tullessa meni valvomisen puolelle. Oltiin jo sen verran fiksumpia että laitoin patjan olohuoneeseen,siellä sitten nukuin joskus,ja osan ajasta hyysäsin Dinoa. Ulinaa,raapimista ja nukkumista vuoron perään. Kaksi yötä Dinollakin meni totutteluun,siitä se sitten lähti hyvin menemään.. smile.gif
hatti^^
voih, se ensimmäinen yö oli kyllä uneton... happy.gif Katselin koko yön rauhallisesti nukkuvaa pentua, joka vei puolet koko sängystä vaikka niin pieni olikin... Nykyisin kyllä mahdumme hyvin nukkumaan, välillä pitää vähän tyrkkiä tilaa ja peittoa takaisin. laugh.gif
Aamulla heräsin hyvin väsyneenä, mutten mennyt nukkumaan vaikka olisi ollut aikaa. Halusin olla pennun kanssa...
sleepy.gif voih, miten pieni ja suloinen se olikaan...
LonelyWolf
Jamin kanssa,, öö nukuin, toisin kuin koira. se oli mun huoneessa, aamuyöstä heräsin kun äiti alkoi keräämään jätöksiä lattioilta. joka paikka täynnä sitä itseään..

Sirun kanssa nukuin alakerrassa patjalla. se nukkui sikeästi kainalossani, itse valvoin lähes kokoyön.
MyTara
Tara kotiutui meille 4. huhtikuuta klo. 19 aikoihin seitsemänviikkoisena sheltinalkuna. happy.gif Ensimmäinen yö meni todella hyvin. Hieman levoton Tara kyllä oli, muttei missään vaiheessa itkenyt emonsa tai siskojensa perään. smile.gif En kyllä tainnut juurikaan koko yönä nukkua, sillä jossain vaiheessa Tara pyrki viereeni sänkyyn. Pelkäsin Tara hyppäävän yöllä alas, joten jäin valvomaan pikkuenkelini unta. Jossain vaiheessa taisin itsekin nukahtaa, mutta heräsin aamuyöllä ja edelleen Tara nukkui sängylläni. Muistan laittaneeni Taran tässä vaiheessa lattialle nukkumaan ja jatkoimme molemmat uniamme. Aikaisin aamulle heräsin Taran nappisilmien tuijotukseen, kun se pyrki sängylle. Lähdimme ulos. smile.gif

Ensimmäinen yö oli paras. wub.gif
~minnuska~
Meiän ekat yöt meni tosi hienosti, et ei pentu itkeny ei yhtään nukkui vaan smile.gif
-serafina-
Sohvi nukkui ensimmäisen yönsä rauhallisesti saunassamme(koirat nukkuu meillä aina siellä), ei puhettakaan ikävästä entiseen kotiin. wub.gif

Kun Siiri oli meillä ekaa yötä, nukuimme siskoni kanssa olohuoneen lattialle ja Siiri oli omassa kopassaan. Ei kyllä tullut sinä yönä paljoa nukuttua... innocent.gif Siiri ei ikävöinyt pätkääkään emoansa&sisaruksiaan, eikä koko yönä tehnyt tarpeitaan minnekkään, mutta neitipä käytti hyväkseen minun&siskoni heikkoa tilaa ("voi miten se on iiiiiiiihana!!"), ja päätti, että hänen olisi paljon mukavampi nukkua patjalla meidän vieressämme, ja yritti sitten koko yön änkeä viereemme.

Että sellaista mun enkelien kanssa. wub.gif
chin.fani
Meillä meni ensimmäinen yö Samun kanssa ihan hyvin,
Samu tottu nopeesti uuteen tilanteeseen ja ei itkeny ollenkaan.
Samulla oli valmiiks oma peti ja turvallinen alue, missä se sai olla rauhassa, mutta uuden perheen lähellä wink.gif
throls
Hmm.meillä on tainnut mennä ihan ok.Talossa on aina ollut koiria ja pennut viettävät aikansa ja yönsä vanhempien kanssa,eivät ikävöi.En vaan enää muista millaista se oli sen ensimmäisen kanssa unsure.gif
Winifred
Hmm... ^---^

Taisin koisia itse, mutta Remu itse taisi valvoa, kunnes herätti, kun pissa hätä yllätti, joskus kolmen neljän aikaan, jonka jälkeen sitten valvottiin yhdessä, ja herätettiin koko talo meidän räminällä ja "ääntelyllä" koko poppoo. blush.gif Toisena yönä taas molemmat nukuttiin sikeästi kylkikyljessä. :3 happy.gif
*Sanni
Nukuin koirani kanssa ensimmäisen yön lattialla ,kerran piti käydä yön aikana pissillä. Aluksi sitä vähän pelotti ,mutta kun sitä rapsuttelin siinä niin se
ilmeisesti helpotti. smile.gif
ansku
Meillä saksanseisoja vähän itki, mut lopulta anto periksi ja nukahti.
Setteri nukku koko yön, eikä oo koskaan itkeny. Johtuiskohan siitä, et hoidin koko pentuetta 2vko:sta lähtien? laugh.gif Pakko vielä mainita, sitä ei oo tarvinnu edes pihalla yöllä käyttää. Mamman helppo lapsi happy.gif
Hugis
Nukuin Hugon kanssa ekan yön lattialla ja sitä ei itkettänyt yhtään. Herätti vaan mua monta kertaa leikkimään, puri korvasta ja nenästä ja lopulta pissasi mun päälle blink.gif Seuraavan yön päätin nukkua jo sängyssä, mihin Hugo ei vielä silloin päässyt...
Dommie
Meillä meni hyvin eka yö. Minja ei itkenyt yhtään. Se nukkui omalla tyynyllään (jonka kasvattaja oli antanut pentupaketin mukana) sänkyni vieressä ja minä silittelin ja rapsuttelin sitä. happy.gif wub.gif
Velmunen
Velmu oli ihan nätisti ensimmäisen yön. Kerran heläsi itkemään hetkeksi, sitten hiljeni taas ja painui nukkumaan omalle paikalleen wink.gif
Farash
Ensimmäisen koirani kohdalla se olin lähinnä minä, joka heräsi keskellä yötä ihmettelemään että kuka täällä kuorsaa... biggrin.gif Pentu nukkui tosi hyvin. En muista kyllä muidenkaan kohdalla olleen mitään vaikeutta. Mutta on se ollut jännittävää joka kerta smile.gif
sahku
Meillä meni tosi hyvin smile.gif Ekana päivänä Saku ei uskaltanut eteistä pitemmälle tulla, joten toin patjan eteiseen. Pikkuinen tuli viereeni nukkumaan ja siihen nukahti. Valvoin siinä muutaman tunnin ja kun poika ei herännyt, niin menin omaan huoneeseeni nukkumaan. Ei vikissyt tai ulissut yöllä ja kun heräsin, niin poika temmelsi iloisesti muualla huushollissa biggrin.gif
ShanDong
meillä Lenni nukkui vieressäni lattialla koko yön, aamulla herätti viideltä (oli silloin vielä kasvattajansa aikataulussa...(smile.gif ja alkoi leikkimään kanssani kuin olisi aina tuntenut minut... wub.gif laugh.gif
~Lotta
Saavuimme illalla kotiin kasvattajan luota ja nukkumaan menoaikaan Eimille ei tullut mieleenkään nukkua. Piti tutkia, pissata (vaikka just oltiin tultu ulkoa biggrin.gif ), repiä sanomalehtiä, mutta lopulta kun alkoi väsyttää tuli sängyn viereen ja hyppi sänkyä vasten, ja tuijotti minua suloisilla nappisilmillään ja vinkui. wub.gif En silti nostanut, sitt nukahdettiin. Aamulla kun heräsin se suloinen pieni pallo oli kylkeäni vasten. Mitenköhän siihen päätynyt (?) blink.gif
Seuraavana iltana selkis: näin kun olin menossa sänkyyn, tyttö kiipes lattialla olleen päiväpeiton kautta sänkyyn! biggrin.gif
~keiko~
Meillä eka yö sujui ilman mitään kommelluksia. Tico nukkui koko pitkän koti matkan. Autossa sylissäni ensin se alkoi täristä ja uikutti mutta kun annettiin sille kasvattajan antama täkki missä oli emon tuoksua niin johan poika rauhottui wink.gif Ja hetken päästä alkoikin jo jyrsimään sormeani..
Me oltiin kotona melko myöhään ja hetken kun ukkeli oli tutustunut sille tuli jo väsy. Tein sille pedin oman sängyn päätyyn lattialle. Välillä se yöllä heräsi ja koitti kovasti pomppia sänkyyni, mutta se oli niin pikkarainen että vain sen nenä osui aina kasvoihini wub.gif Välillä yöllä kun se alkoi hiukan vaeltelemaan niin silitin sen takaisin uneen.. rolleyes.gif Ja aamulla herra oli taas täynnä energiaa klo 6 (kun kasvattaja aina heräsi tuohon aikaan) tuijottelemassa minuu sänkyni vieressä että "herää jo, mennää tekee jotain kivaa" biggrin.gif ja se ei olisi millään malttanut tulla aamu pissiltä sisälle. Mut ku miul ei ollu ku toppatakki ja yökkäri ja pakkasta oli -20 happy.gif w00t.gif
SuperMarjo
Meillä meni Elmon kanssa hyvin. Tosin Elmo nukkui yön siskoni huoneessa, koska se oli ns. pentuhuone. Siellä ei ollut mattoja ja siellä oli kaikki paperit yms. Mun huoneeseen ei sen takia pentua laitettu koska täällä on tietokone että se olisi voinut purra johtoja. Muutenkin täällä oli kaikkea kamaa lattialla että helpompaa oli laittaa siskoni huoneeseen. tongue.gif Elmo oli kuulemma vinkunut jonkinverran, mutta siskoni oli silitelly sitä ja se oli rauhottunut ja nukahtanut. kyllä se pari kertaa yöllä heräs ja rupes leikkimään mutta muuten tais mennä ihan hyvin smile.gif
amina
Kun meille tuli nelikuukautinen Nalle, se vietiin yöksi keittiöön nukkumaan viltin päälle. Se vinkui hetken aikaa yksin, mutta kasvattaja oli neuvonut, että pentu kannattaa vain opettaa heti nukkumaan omassa paikassaan. Vähän ajan päästä pentu hiljeni, ja ajattelin että se oli vihdoin käynyt nukkumaan. Vaan ei, myöhemmin kuulin että äitini oli hakenut sen viereensä sängyn päälle, jossa ne olivat nukkuneet yhdessä. tongue.gif

Kun Lenni haettiin meille, se kävi koko illan riehuttuaan onnellisena nukkumaan omaan pyöreään sänkyynsä, itse olin päättänyt nukkua ekan yön sen vieressä patjalla lattialla. Yöllä heräsin kerran siivoamaan paperit, mutta Lennistä ei kuulunut itkun itkua koko yönä. Aamulla koin elämäni ihanimman herätyksen -kaulani päälle oli käpertynyt lämmin ja pehmeä karvapallo, joka huomattuaan että olin avannut silmäni, kääntyi ja tuijotti tarkasti kasvojani tummanruskeilla napeillaan. wub.gif
Fati
Nuorimman nartumme tullessa kotiimme oli meidän uros vielä itsekkin täysi kakara ja oli tahattomasti vähän kovakourainen pennun kanssa.

Meidän uusi pentu oli alussa sellaisessa pentuaitauksessa joka saatiin vanhemman narttuni kasvattjalta lainaksi.Sielä pikkarainen sai rauhassa temmeltää työpäväni ajan niin, että näki jatkuvasti muut koiramme, mutta minä sain olla huoleti, ettei vaaville tapahdu mitään yksin olessaan.

Pikku neiti nukkui aluksi yönsä tuolla pentuaitauksessa, mutta alkoi myöhemmin protestoimaan kova äänisesti huomattuaan, muiden hauvojemme nukkuvan meidän makkarissa biggrin.gif Eihän sitä parkua voinut vastustaa, joten siirsimme tytön nukkumaan sängyn viereen kaikista isoimassa näyttelyhäkissämme ja tyttö oli tyytyväinen kun sai tillitellä meitä ja nukkua turvallisesti omassa häkissään no eipä mennyt kauaa kun tyttö tuli tyytmättömäksi tähänkin tilanteeseen, joten se sai nukkua vieressämme muiden koirimme tapaan tongue.gif
CURLY
Meillä meni eka yö tosi hyvin ! Nelli ei itkenyt mamiaan yhtään, ja aamulla jo puolen kuuden aikaan tyttö itki lattialla ja hyppi sänkyyn miun viereen, s eoli niin söpö wub.gif
-Emmi-
Mööh... Mein kakara oli ensimmäiset 2 viikko täys sanonko mikä! Rytmi oli juuri päinvastainen: yöt huudettiin ja päivät nukuttiin...
Bluebell
Wilma oli tosi hienosti ensimmäisenä yönään. smile.gif Yhtään kertaan ei vinkunut (tai ainakaan en herännyt/huomannut) ja taisi nukkua koko
yön eikä tarvinnut lähteä pihallekaan keskellä yötä. Tosin aamulla kiirehdittiin pihalle jo viiden aikaan.. rolleyes.gif
Liewec
Meillä pennun kanssa meni nukkumisrytmi sekaisin 5 tunnin junamatkan takia ja siitä johtuen pari ekaa yötä olivatkin melkoisen äänekkäitä. Edelleen pentu uskoo saaneensa riittävästi unta aamuviiteen mennessä, mutta kovasti koitan siirtää heräämistä aamukuuteen - sitä ennen en tahtoisi nousta.
Swi
Meillä meni myös ihan hyvin eka yö ( sleep.gif ), mitä nyt pientä vinkumista wub.gif . Sitten myöhemmin kun alkoi sisäsiistys olla hanskassa, pentu sai päähänsä, että joka yö kahden/kolmen aikaan pitäisi päästä ulos dry.gif yawn.gif !
~Blink~
Nyt pitää kaivella hämärää muistiaan. Ensimmäisen koiran saapumisen (vuosi 1996) muistan, kun ipana nukkui boksissaan ja välillä vinkui mutta nukahti kun roikotti kättä boksin vieressä...

kaikki seuraavat onkin sitten ihan hämärän peitossa. Oletettavasti äitini on ollut se, joka niiden muiden kitinät ja vikinät on kuullut biggrin.gif
Fitzgo
Me oltiin vasta yhdeltä yöllä kotona ja siitä mentiinkin aika nopeesti nukkumaan. Hyvin meni muistaakseni eka yö, pientä vikinää saattoi olla mutta nukun niin sikeästi niin en ainakaan turhia herännyt. wink.gif Sängyn vieressä se silloin nukkui, nykyään koisii kyllä sängyssä.
norsuvoima
Eka yö tämän viimeisimmän kanssa meni todella hyvin! Kerran vinkui yöllä ja päästin pissalle ja kakalle ulos, sitten otin pennun kainaloon nukkumaan tongue.gif

Vanhemman koirani kanssa ei todellakaan mennyt hyvin eka yö sad.gif Kira itki koko yön ja oikeastaan koko pentuiän öisin. Nukuinkin siis pari ensimmäistä kuukautta sohvalla ja Kira vieressä... Ei kiitos toista kertaa tuollaista itkupilliä, vaikka toisaalta itkut johtuivat Kiran kipuilusta. Kiralla oli pahat allergiaoireet, pahimmat korvissa ja jokainen korvien kanssa kipuillut tietää, että sillon kyllä sattuu eikä siihen auta oikein mikään sad.gif
Zairaa
Hoxin kanssa eka yö sujui oikein hyvin, teki yön aikana tarpeensa paperille muuten nukkui sikeästi. Nukuin kumminkin varmuuden vuoksi sohvalla.
Ekan koiran kanssa ei ollut myöskään mitään ongelmia.
Molemmat ovat kiltisti nukkuneet happy.gif
pikopiko
Meillä meni hyvin. Ei itkenyt tai parkunut, meni vain leikeistä väsähtäneenä kiltisti nukkumaan omaan koppaan. Edellisen koiran kanssa olikin sitten itkua ja uneton yö.
Lapanen
Meillä toi koiruus nukkui ihan rauhassa. Kyllähän toi yhdessä vaiheessa vinkui siksi, että halusi lähteä pois huoneestani muttei ihan onnistunut kun oli ovi kiinni. :>
juuni
Ensimäisenä yönä Duffy koisi pitempään ku minä :--DD se tuntu ihan siltä kun ois jos kauan meillä asunu ei ollu minkäänlaista ongelmaa rolleyes.gif
NooorA
meillä Zimi vähän ulisi ja repi siskon julisteet = DD Eipä oikee muuten äänelly ^^
Tämä on "lo-fi" versio foorumeistamme. Nähdäksesi täyden version, johon kuuluvat muotoilut, kuvat yms. klikkaa tässä!.
Invision Power Board © 2001-2012 Invision Power Services, Inc.