Niin, olihan niitä paljon rotuja, joita tuli mietittyä silloin.... Mutta kuitenkin loppujen lopuksi päädyttiin tähän portugalinpodengoon...!
Podengo on osoittautunut todella hyväksi roduksi. Ja meidän hauvasta tuli vielä niin hyväluonteinen ja kiltti (joskus pikku-riiviö, mutta...) on se ihana.
Tässä pentueessa oli vain kaksi urosta. (Mortti ja Vertti

) Rakastuin ensisilmäyksellä pienenpään, elikäs Verttiin.

Nyt se on jo kasvanut Mortin (nykyisen Monten) kiinni. Taitaa olla pojat aika saman kokoisia, jos ei Vertti isompikin...?

Huh, saattaa olla jo isänsä kokosia! Hui!
Ensin tuli mietittyä lyhyt karvaista podengoa, (jos siitä ei lähtisi niin paljon karvaa...)
mutta kyllä tämä karkea ja pitkä karva on aivan yhtä hyvä, ja vielä paljon hienonpikin!
hmm. Kyllä olen tyytyväinen tähän rotuvalintaan. Ja jos toinen koira tähän perheeseen otetaan,
se on myös pieni karkeakarvainen portugalinpodengo.
Kyllä kannatti hakea 'pikku herra' Iisalmesta asti, kun tuli niin ihanat kasvattajat!
Ja jos pitää nyt sanoa, että mikä tässä rodussa minua viehätti ja viehättää, niin kyllähän se on pieni koko ja suuret korvat

... tietysti ihana energisyys, pään muoto (koiran näköinen pää, ei mikään lättänaama...) ja hieno pitkä karkea karva. Nyt kun olen Verttiin tutustunut, olen ihastunut myös luonteeseen...
Jokainen koirahan kaipaa virikkeitä ja uusia mielenkiintoisia juttuja, niin myös Vertti. Mutta joskus se on sellainen laiskimus, että nukkuu koko päivän. heh.
Ja jos on satanut, ei voi mennä ulos. Kuka nyt kastelisi tassunsa ja vielä aamulla...?

Nooh, kyllähän sen sitten ulos saa, väkisin viemällä!
On se aikamoinen, ihana...