Apua! - Etsi - Jäsenet - Kalenteri
täysi versio: Koiraharrastus ja kateus
Puskaradio > Puskis > K-18
Fati
Olen jotenkin todella surkealla tuulella, joten pahoittelen heti sillä aion vähän vuodattaa tuntojani koiraharrastajista confused.gif
Kyse on siitä, että eräs ystäväni taas otti miinun yhetyytä tosi masentuneena ja surullisena ja olin jälleen ihan sanaton koko harrastuporukan puolesta.....

Miksi ihmeessä aina löytyy kateellisa ihmisä, jotka eivät kestä toisten menestymistä, pitää piikitellä ja panetella perättömiä..
Olen aivan mykistynyt aikuisten "kypsien" ihmisten toiminnasta esim kehänlaidalla, miten ihan oikeasti jotkut kehtaavat arvostella toisia/toisten koiria ihan julkisesti blink.gif
Harmittaa niin maan perukleesti tälläinen toiminta sad.gif

Minä ehdotan seuraavaa: yritetään ihan oikeasti olla kannustavampia ja suvaitsevaisempia meillä kaikkilla on jotain yhteistä rakkaus koiriin.
Kenellekkään ei varmasti tuota liikaa ponnisteluja käyttäytyä julkisesti asiallisesti kotona voi sitten pauhata niin, että seinät raikaa..
Kaikista ei tarvitse pitää, mutta normaalit käytöstavat omaava ihminen voi varmaan kuitenkin käyttäytyä kunnioittavasti muita harrastukaveritaan kohtaan?
Minua henk. koht saa tulla potkaisemaan perseelle jos käyttäydyn kuin moukka, sillä silloin olen todella sen tarpeessa ja herästys tekee vain hyvää...

Tämä on varmaan ikuisuusaihe ja kateus linee kansantautimme eikä siitä varmaan pääse eroon vaikka harrastaisi keppijumppaa.

Iloisia hetkiä kaikille koiraharrastuksen parissa!
Hugis
Olen huomannut samaa, mutta onneksi itse säästynyt moiselta. Johtuu varmaan siitä, kun vierailen näyttelyissä toistaiseksi vain turistina ennenkuin seuraava koira ilmestyy talouteen.

Ensimmäisillä kerroilla kehän laidalla olin aivan järkyttynyt blink.gif Kun julkista haukkumista eivät saaneet vain koirat vaan myös niiden esittäjien ulkomuoto ja pukeutuminen sly.gif Olin aina ennen tyhmänä kuvitellut, että näyttelyissä käyminen on kiva harrastus.

Nykyään olen yrittänyt sulkea korvani mollaamiselta ja olla noiden tilanteiden yläpuolella. Koirat ovat minulle minun rakkain harrastus ja onneksi olen löytänyt näyttelyistä/koirapiireistä myös mukavia ja rentoja kavereita, joiden kanssa ei tarvitse keskustella jonkun koiranomistajan kaula-aukon avonaisuuden asteesta oops.gif
Fati
Virittelimpä keskustelua aiheesta myös lemmikkipalstalla lookaround.gif

laitan linkin keskusteluun:Lemikkipalstat
s-ml
Juu, tuotahan se on. Voisin saada kirjan aikaiseksi kaikista jutuista, juoruista ja ilkeilyistä, puhumattakaan siitä, mitä minun on väitetty sanoneeni..Jos niiden perusteella harrastuksesta olisin luopunut, koiria ei olisi ollut moniin vuosiin, vaan en piruuttanikaan luovu smile.gif No joo, ei se nyt tuo ole syy, että koiria on.

Ajattelikin tästä eteenpäin kirjoitella kaikki Wordille ylös, näin julkisesti sanottuna ja varoitukseksi biggrin.gif
Tosin en ole ollut missään harrastuksessa, jossa tätä ei olisi ollut. Tavalla tai toisella aina. Meillä autoharrastuksessa klubejakin on nykyään kaksi, kun eivät samaan mahtuneet. Hevospuolella sama, meidän pienessä pitäjässä kaksi eri ratsastusyhdistystä smile.gif
Nahka tässä paksuntuu vuosien myötä. Yksi kasvattaja sanoi; ei sillä niin väliä, mitä puhutaan, pääasia, että puhutaan, pysyy ainakin nimi ihmisten mielessä biggrin.gif
ZaiYa
Kasvattajakurssillakin kurssin pitäjä sanoi, että jos kaikki koiraihmiset saataisiin puhaltamaan yhteen hiileen, saataisiin eduskunnassa mitä vain läpi laugh.gif No tämä on mahdotonta...

Joka harrastuksessa sitä tosiaan on, ikävä kyllä. Mutta ihmisiähän me...

Ja jokainen on varmasti syyllistynyt jonkinlaiseen paskan jauhantaan, jossain ainakin. Kovaan ääneen haukkumisia ei kuitenkaa ole ehkä tarkoitettu puitavaksi, mieluummin sitten suoraan ihmisille, josta haluaa puhua
Fati
Täytyy vielä kirjoittaa senverran että ko. vuodatus ei sitten koske pelkästään omanrotuni ihmisiä, minulla kun on ystäviä yli roturajojen smile.gif
Halusin vaan yleisluontoisesti keskustella asiasta jok on askarruttanut/painanut mieltäni....
sipa
Mä en ole koskaan ymmärtänyt sitä että mennään haukkumaan ja parjaamaan näyttelyyn jotain koiraa tai ihmistä.. huh.gif Kateellisuus pilaan niin paljon tässä maailmassa että ei ole tosikaan.. confused.gif Sen takia en minäkään paljoa näyttelyissä käy, joskus ani harvoin edes katsomassa jos sopivaan paikkaan osuu.. En halua olla niiden kateellisten kanssa missään tekemisissä.. confused.gif Mutta tämä on jokapaikan ilmiö ei ainostaan koiramaailmassa vaan ihan joka harrastuksessa näyttäis olevan sama homma.. huh.gif
Tämä on "lo-fi" versio foorumeistamme. Nähdäksesi täyden version, johon kuuluvat muotoilut, kuvat yms. klikkaa tässä!.
Invision Power Board © 2001-2012 Invision Power Services, Inc.