Apua! - Etsi - Jäsenet - Kalenteri
täysi versio: Tokokuvia
Puskaradio > Keskustelua metsästyksestä sambaan! > TOKO
Sivuja: 1, 2, 3
Liewec
LAINAUS(rixa @ 2.5. 2006, 21:35)
Se, että koiran häntä ei heilu, ei tarkoita sitä, että koira on piesty ja pelkää, vaan se tarkoittaa sitä, että koira keskittyy ja patoaa viettiään. Tekee suoritusta, joka ainakin itselleni on ihanne.

Ei tietenkään. Mutta itse en ainakaan edes halua koiraa, joka ei sipsuta tai heiluta häntää. Minulle koiran ihanneseuraaminen on juuri sellainen kuin omallani tuossa videolla on (kera täydellisen kontaktin, kiitos).

Rixa: Koko rodulta vaaditaan YKSI koulutustunnus olikohan nyt kolmen vuoden ajalta. Mitä ihmettä tällainen rotu, joka ei edes tuota saa, tekee pk-oikeuksilla?
rixa
No, mutta jos se ei niitä saa, niin oikeudet lähtevät. Yksinkertaista ja juoksevaa systeemiä.

LAINAUS
Mutta itse en ainakaan edes halua koiraa, joka ei sipsuta tai heiluta häntää. Minulle koiran ihanneseuraaminen on juuri sellainen kuin omallani tuossa videolla on (kera täydellisen kontaktin, kiitos).

ihanteensa toki kaikille. Seuraahan koirasi hyvin. Mielestäni ehkä pikkaisen edistää. Mutta ei millään tavalla vakuuta minua, eikä tietenkään tarvitsekaan.

Ja hännän heilutus ei ole kiinni rodusta. Malikoita ja tervuja ainakin näkee, jotka on koulutettu sellaiseen suoritusvireeseen, josta itse pidän.

Mutta edelleen. Omat koirani eivät tee ihannesuoritustani, sellaisia suorituksia olen nähnyt vain muutaman, jotka todella sykähdyttävät eivätkä ole vain yksi muiden joukossa isossa massassa. Mutta mä olenkin perfektionisti ja varsin vaativa persoona innocent.gif
Liewec
LAINAUS(rixa @ 3.5. 2006, 18:06)
Mielestäni ehkä pikkaisen edistää.

Juu, niin se noissa edistääkin. Mutta tuo onkin puoli vuotta sitten wink.gif
Pia
Tässä meidän nuorimmaisen tokoilua, neiti 1,8v. Alamme pikkuhiljaa treenailemaan tarkemmin tokoa, tähän asti ollaan aika lepsusti hellyysötökän kanssa harjoiteltu.

arado
^ wub.gif Ihana kuva.
Miuge
Tässä kuvia huskyn tokoluista:

Kisasta

Ehkä huono laatusia kun otettu video pätkästä.
arado
^Vautsi hienosti meni, varmaan saavat pian sen ykkös tuloksen biggrin.gif
Onnea 3 tuloksesta flowers.gif t .dogon perhe
Miuge
Kiitos dogo. Lauantaina kokeillaan uudestaan.
~Wanda~
Hienoja kuvia! Kyllä seuraaminen näytti tossakin hienolta. wink.gif Ykköstä odotellessa itse kukin...
Charlie
Harkka kuvia tässä pari!

seuraamista ilman talutinta.

makaamista
sheltti
Anteeksi, tiedän ettei tämä kuulu tänne, mutta en haluaisi tehdä uutta aihetta kun luultavasti yhden ihmisen vastaukset riittävät kysymyksiini.

Eli meillä on nyt 10 viikon ikäinen suomenlapinkoira narttu. Pentu ei osaa vielä muuta kuin istua, mutta tokoon haluaisin kun koira on tarpeeksi vanha. Eli siis, minkä ikäisenä tokoon kannattaa mennä? Mitä koiran pitää silloin osata? Onko ryhmiin helppo päästä, vai pitääkö jonottaa kauan ennen kuin pääsee mukaan? Kuinka kallis tämä harrastus on? Kiitos paljon vastauksista ! smile.gif
verduli
Hienoja kuvia kaikilla wink.gif
onnicoton
sheltti: Tokoon kannattaa mennä heti, kun se vain on mahdollista, eli yleensä varmaan yhdistyksillä on niin, että sitten saa tulla, kun rokotukset ovat kunnossa. Jotkut yhdistykset järjestävät kyllä myös pentukursseja, joille saa mennä pienemmänkin pennun kanssa. Eli kannattaa kysellä ja katsella imoituksia lähiseutusi tokosta.

Ei kai koiran mitään periaatteessa tarvi osata sillon vielä, mutta kannattaa nyt ainakin ruveta opettamaan katsekontaktia. wink.gif Ja eihän tietenkään ole haitaksi, jos jotain osaakin. Tuollainen nuori pentuhan oppii helpoiten, joten kannattaa käyttää tilaisuus hyväksi ja opettaa sille jo joitain asioita, varsinkin, jos ette ihan heti sinne tokokurssille pääse.

Riippuu ihan siitä, missä asut, että onko ryhmiin helppo päästä. Itse asun täällä Porin vieressä, Noormarkussa, ja täällä pääsee kyllä helposti tokoryhmiin mukaan, mutta pääkaupunkiseudulla voi joutua jonottamaan kauankin. Eli jos sieltä päin olet, niin kannattaa ehdottomasti ottaa nyt jo yhteyttä johonkin yhdistykseen ja varata paikka joko alkeiskurssilta tai sellaselta pentukurssilta, jos sellasia järjestetään.

Harrastuksen hintakin riippuu siitä, missä sitä harrastaa. Kannattaa kysellä eri yhdistyksistä heidän hintojaan. Ei oikein osaa mitään yhtä summaa sanoa, kun eri yhdistykset pitävät eripituisia kursseja ja niillä on eri hinnat. wink.gif
sheltti
Kiitos ! Juu pitää varmaan alkaa kysellä paikkoja smile.gif. Ja ky llä, me olemme tietenkin pääkaupunkiseudulta.. sleepy.gif No, mutta kiitos ja yritämme päästä ryhmään ! smile.gif
walesi!!!
Upeita kuvia kaikilla!

Lisään nyt itsekin videon Vilman toisesta epävirallisesta kokeesta. Video oli vaan niin pitkä että jouduin leikata siitä kaikki liikkeiden välit pois joten saattaa näyttää vähän hassulta. Videoon pääset täältä

Pari kuvaakin löytyy, mutten osaa liittää niitä tänne. Ne löytyvät kuitenkin Vilman kotisivuilta toko osiosta.
Kituli
walesi!!! Hahaa, minä olinkin katsomassa tuota mölliä biggrin.gif Varsinkin sinun ryhmäsi koirat katsoin erityisen tarkkaan läpi.
-Milli-

kaapo 4kk perusasennossa rolleyes.gif
walesi!!!
Kituli: hahaa laugh.gif Vilmalla oli ainakin hauskaa biggrin.gif , toi kaikki kentän kepit mulle. Kaikki parhaat palat on vaan leikattu valitettavasti baa.gif pois
Kituli
walesi!!! Nojoo taisi ne vähän olla biggrin.gif Mutta muuten hienoa menoa. Omankin koiran kanssa treenailtiin tokoa siinä mätsäri kehän puolella, ja tämäkin niitä keppejä kävi hakemassa biggrin.gif
<Iida>
Gitta seuraa
-"-
-"-
-"-
Perusasento
-"-
Maassa
Luoksetulo
Paikalla makuu
Palkka

Kuvat ovat aika lakanakokoa, joten saattavat latautua hitaasti...

MUOKS // Jos nyt ois linkityskin oikein whistling.gif
Emilia.H
<Iida>lla aivan upeita kuvia! Niin teknisesti kuin koirankin osalta smile.gif Tosi nätin näköistä työskentelyä.
<Iida>
Ohhoh, nyt on kyllä menny linkitys ihan metsään oops.gif

Emilia: kuvat ovat parempia kuin koiran taidot biggrin.gif . Se ei paljon muuta osaa kuin kilittää silmiin...

MUOKS // Nyt pelittää oikein biggrin.gif
Triad
Olen pitkään katellut näitä teijän hienoja kuvia ja päätin kuvata sitten meijän seuraamisesta biggrin.gif Kamera meni rikki (osittain) niin tässä hyvin huono kuva confused.gif Mutta kyse on seuraamisesta biggrin.gif Ja rotuna on Hirvikoira w00t.gif
Charlie
Pari vielä smile.gif eli nämäkin on harkka kuvia

_berni_
tässä eilen otettu kuva Pepistä, ikää neidillä 11 viikkoa smile.gif wub.gif
onnicoton
Oiii, ihana kuva Pepistä!! wub.gif wub.gif
Suuski
Ihania kuvia <Iida>:lla wub.gif

Eriitäin hienon ja keskittyneen näköinen noissa kuvissa.
Nestnuuka
Nostetaanpa tätä ketjua hieman smile.gif

Eli tässä jotain tokokuvia meiltä. Kuvissa esiintyy siis Niji.

Luoksetulon eteenistuminen
Seuraamista
Seuraamista
Paikalla oloa
Sivulle nouseminen
-Emmi-

Tänään otettu kuva. Vasen käsi vamottaa, namit siinä, ja ihan opetusasteella ollaan vielä. Mihinhän ohjaaja kattoo? Ohjaajan vaatteista ei sitten kommenttia, fleece näyttelyvaatteitten päällä, otettu siis lpr jäähallista wink.gif
Liewec
^ Hienon näköistä menoa! Ja ei se koiraan katsominen tossa vaiheessa mitään haittaa, koska sun ylävartalo ei kutienkaan ole kierteellä tai mitään. Ja mekin ollaan viel ätossa käsivaiheessa, nyt vähitellen aletaan sitä vähentämään.
BlackFlatt
Päätin sitten minäkin pistää tänne vähän esityksiä meidän koirien taidoista. Nuo ovat talvelta, vähän huonoja kun oli pimeetä ja luntakin satoi aina välissä...

Tuossa Sanin seuraamista. Maha aika mukavan näköinen, mutta sillä oli juuri ollut pennut... smile.gif

Oona seuraa. Ei se oikeasti vielä noin hyvin osaa, sen kanssa otetaan vasta paria askelta kerrallaan... Kuvaaja vain sattui olemaan tarkkana, otti heti kuvan kun meni hyvin tongue.gif

Oona perusasento. Ainut liike jonka se osasi tuolloin kympillä. Ihan mistä vain tuli nopeasti viereen, ja suoraan! Sanilla on nykyäänkin vielä tosi huono perusasento (vähän kääntyy liikaa minuun päin) joten Oonalle opetin sen kerralla kunnolla.

Sanilta vielä liikkeestä maahanmenoa. Se menee oikein maahan yhden kerran sadasta, joten tuo on sinänsä harvinainen kuva. Yleensä menee juuri sillain istumisen kautta...

tuunanen
Ago seuraa
Perusasento

Kuvat ©Silja Schemeikka
Lempo
LAINAUS(tuunanen @ 9.5. 2008, 22:05) *
Ago seuraa
Perusasento

Kuvat ©Silja Schemeikka

Mie oon kade tein kontaktille ph34r.gif

Silja, ne miust ottamat kuvat on aika hehkeitä laugh.gif
Tämä on "lo-fi" versio foorumeistamme. Nähdäksesi täyden version, johon kuuluvat muotoilut, kuvat yms. klikkaa tässä!.
Invision Power Board © 2001-2012 Invision Power Services, Inc.