Apua! - Etsi - Jäsenet - Kalenteri
täysi versio: Yrjölänpuuro
Puskaradio > Puskis > Rehuja & rohdoksia > Murua rinnan alle
Sivuja: 1, 2
marjaana78
Lisäys tuohon edelleiseen lisävitamiinikyselyyn..siis koira 1/3 kasviksia, 1/3 lihaa ja 1/3 puuroa.Mitä lisiä annatte?
Varga
LAINAUS(Kettis @ 29.11. 2007, 18:28) *
Riittääkö yrjölänpuuro koiralle ainoana ruokana? Vai olisiko hyvä antaa myös vaikkapa kasvismössöä ja luita? Tarvitaanko jonkinlaisia lisäravinteita? Valaiskaa tietämätöntä. smile.gif

Kalsiumia tarvitaan ainakin, vaikka luiden tai kalkkilisän muodossa wink.gif
MarjuR
Meillä tehdään Yrjölän puuroa silloin tällöin.
Eilen viimeksi tein parin litran annoksen.
Puuroon lisään raakaa lihaa ruokailun yhteydessä.
Hyvin maistuu kaikille. happy.gif
EmmaV
Huomasin, että best-in ruokasarjaan on tullut uusi tuote nimittäin täysjyväpuuro.
Puuro sisältää tattaria, hirssiä, riisiä ja ohraa. Tuotettahan saa ihan "tavallisista" kaupoista.
Lisää tuotteesta.
LiisaO
Voisinpas koittaa tätä tehdä, uskoisin että Toivolle maistuu. smile.gif
Vaavi
Tällä teen itse, mutta hieman suuremmalla annostuksella, kun on jättikoirat..

UUNIPUURO

1 l vettä
1 tl suolaa
½ dl luonnonriisiä, tummaa riisiä tai täysjyväriisiä
½ dl kokonaisia ohrasuurimoita
½ dl hirssisuurimoita
½ dl kokonaisia tattarisuurimoita
500 g jauhettua lihaa
esim. naudan-, lampaanjauhelihaa, kanaa, kieltä

Kaikki aineet uunivuokaan, paistetaan +200 C° lämmössä 1,5-2 tuntia. Vitamiini- ja kivennäispitoisuutta lisäämään voi laittaa raastettua porkkanaa tai kuivattua nokkosta n. 1 tl tai 2 dl tuoretta nokkossilppua. Myös sekavihanneksia voi käyttää. Teelusikallinen öljyä tekee hyvää. Valkosipuli vahvistaa koiran immuunisuojaa ja pitää sisäloiset loitolla.

Itse laitan aina ripauksen merisuolaa ja valkosipulia.

Essi K
Itse ostin noita puuroaineita Rahulan Rehusta.
Esmo
Just eilen hain ryynit ja lihat Kennelrehu-autosta, joka kiertää kai aikalailla joka kolkassa. Ryynejä yhteensä 25kg (10kg tumma riisi, 5kg hirssi, 5kg ohra, 5kg tattari) ja hintaa 50€.

Mulla vähän suurpiirteisempää puurontekoa - noin 2,5 litraa sekoitettuja ryynejä 7 litran vuokaan. Vuoka täyteen vettä ja uuniin pariksi tunniksi 200c. Ruokakippoon lykätään puuron lisäksi raakaa lihaa, öljyä, porkkanaraastetta yms. Ja lisävitskuna syötetään Citro-Oskaa, tai mikähän se nyt olikaan uudelta nimeltään... happy.gif

Ja vatsa voi hyvin smile.gif
MariVuo
LAINAUS(Blandine @ 10.3. 2006, 11:35) *
Yrjölän puuroa voi ostaa valmiina Symppikseltä, www.symppis.com

Symppiksellä oli jossain vaiheessa myytävänä ei oo:ta puuron suhteen kun joku vuosi sitten niillä oli ollut ongelmia puuroerien kanssa.
Joskus vuosi sitten niiden nettikaupassa puuroa oli ja kun sitä tilas niin tilaus hyväksyttiin ja kohta tulikin säpöön viesti ettei puuroa ole varastossa.

Näyttäis vieläkin olevan nettikaupassa, että saisikohan sitä tilattua sieltä??
Espoon keskuksessa niillä ei taida enää olla liikettä?? unsure.gif
shelt
S-Marketista. happy.gif
Once
Teen sheltilleni yrjölänpuuroa, mutta sitten heräsi kysymys vitamiineista sun muista. Voiko puuroon jo valmistusvaiheessa sekoittaa vitamiinijauhetta? Nyt lisään aina joka ruokailussa mittalusikallisen Aptus -vitamiinijauhetta ruokakuppiin ja tuli mieleen että olisihan se kätevämpää jos kaikki olisi suoraan ruuassa. Meneekö jauhe jotenkin pahaksi keitettäessä?
Anni
Kyllä mä suosittelen tekemään puuron omanaan ja lisäämään sitten joukkoon raakaa lihaa, raejuustoa sun muita sekä ne vitamiinit. Jotenkin tuntuu että kuumennettaessa vitamiinien teho häviää......

eikä yrjölän puuro ole koiran ainoata ravintoa, koira tarvitsee myös lihaa, sisäelimiä, kalaa jne. Koirahan ei tarvitse viljaa ollenkaan, liiallinen puuron syöttäminen ainoastaan lihottaa koiraa = hiilihydraatit. Itse joudun nyt sairauden vuoksi syöttämään koiralleni puuroa mutta sitä syötetään maltillisesti sekä ainoastaan kuidun vuoksi lieventämään mahaoireita.
Tämä on "lo-fi" versio foorumeistamme. Nähdäksesi täyden version, johon kuuluvat muotoilut, kuvat yms. klikkaa tässä!.
Invision Power Board © 2001-2012 Invision Power Services, Inc.