Apua! - Etsi - Jäsenet - Kalenteri
täysi versio: Millä palkitsette koiran?
Puskaradio > Keskustelua metsästyksestä sambaan! > Agility
Nappero
Millä palkitsette koiran radan jälkeen kisoissa? Entä harkoissa?
Palkaatteko esim. kontakteilla kesken harjoitusradan?
*Sanni
Kisoissa yleensä palkkaan rapsuttelemalla ja leikkimällä.
Harkoissa nameilla. Yleensä en kesken rataa palkkaa... smile.gif
LonelyWolf
Sekä kisoissa että treeneissä makupaloilla ja kunnon kehuilla ja taputuksilla.
Kesken radan en yleensä palkaa kuin kehuilla..
Vaikka oikeastaan jo radalle pääsy on yksi palkinto, molemmille meille.
perhonen^
kehun aina, pallo tai nami sitten siinä lisänä. yleensä tootsiella pallo ja lotalla namit kun se ei palloista niin kauheesti välitä..riippuu ihan päivästä biggrin.gif

kontakteilla palkkaan tootsien, mutta lotan vaan sillon kun sillä on alkanut unohtua ja yritän taas muistutella sitä. (jooh, en osaa selittää) sillä yleensä sujuu ilman palkkaakin
Vinke
Treeneissä radan lopuksi (ja joskus hyvin harvoin kesken rataa) lentää pallo, narupallo tai vetolelu. Kontakteilla palkaan lähes joka kerta namilla. Kehuja käytän radalla ja sen jälkeen. Syliin hyppäämine on myös Minolle rakas palkka, siitä se saa varmuuden että olen erittäin tyytyväinen.

Kujeelle heittelen palloa ja namilla palkkaan muuten. Kehuja paljon.
<Iida>
Namia käytän nykyään oikeastaan pelkästään kontakteilla (treeneissä aina palkka), radan jälkeen yleensä kunnon taisteluleikki nahkaisella patukalla, oma tekemällä joustavalla köydellä tai sitten lentää narupallo / karvainen, vinkuva pallo wink.gif
Once
Radalla palkkaan kehumalla koko ajan (olen koko ajan äänessä... happy.gif) ja joskus saatan laittaa puomin alastulolle namin että kontakti tulee oikein. Radan jälkeen annan nameja ja kehut + taputukset.
Nassikka
Se riippuu täysin päivästä. Shammyllä vetolelu/oikein hyvänä päivänä patukka, on ykkönen ja sitä revitäänkin yleensä palkaksi biggrin.gif Nameja ja pelkkiä suullisia kehuja käytän myös, tosin nameja erittäin harvoin. Kisoissa jää yleensä suullisiin kehuihin ja "löllöttelyyn" kun rata-alueelle ei leluja tuoda biggrin.gif Kontakteilla silloin tällöin nami palkka.

Soolo oikeastaan vain patukalla tai tennispallolla. Nameilla ei kulje täysillä ja jää nyhväämään käteen.
Pötkylä_
Namilla.

Mutta ajattelin jatkossa ottaa aina pallon / muun lelun mukaan, koska se on kyllä semmonen tosi "JEE, IHANAA!"-juttu. biggrin.gif
Kituli
Johtuu myös ihan päivästä ja radasta.
Vaihtelevasti lelulla ja namilla. Nameina voi toimia vaikka: makkara, nakki, lihapulla, pihvi, pinaatti/porkkana pihvi, frolicit, keksit, kuivaruoka, juusto jne.
Leluina taas pehmo, narupallo, patukka, pallo, köysi, lapanen, nahka hanska, mitä nyt mukana onkaan. Pää asia että saa hyvän otteen, tai lelu lentää saalina pitkälle.

Palkkaan treeneissä kontakteilla (välillä en, jotta ei kisoissa hamua kättä), kisoissa rapsutuket ja taputtelut kun lelua ja namia ei saa tuoda kehän sisäpuolelle.
Vanilla_
En taida koskaan alkaa tuon kanssa kisaamaan, mutta harkoissa nameina on juusto. smile.gif Koira pitää siitä, eikä vatsa ole mennyt kovalle. Myös koiran nappuloita/mukuroita tai mitä nyt onkaan on mukana. Ja kun ei tuo niistä oikein pidä pari suklaata, jotka on sulaneet niihin, että ne maistuu hyvemmiltä. wink.gif Tämä on minun tapani, negatiivisiin kommentteihin en vastaa. biggrin.gif
~Piia
Sissin palkkaan sekä kisoissa että harjoituksissa nameilla, eli mitä kotonta nyt sattuu löytymään (mitä tahansa juustosta HK:n siniseen wink.gif ). Sissillä ei ole niin suurta taistelutahtoa, että lelu olisi kovin hyvä palkka, mut miä luulen, että jo pelkät suulliset kehut ja se, että saa tehdä yhteistyötä riittäis Sissille. Mutta makkaran voimalla kaivetaan tirrikasta esiin kaikki mahdollinen vauhti smile.gif .

Demin palkkausken olen siirtänyt nyt lähinnä namilinjalle myös. Alussa palkkasin Demin lelulla, mutta kun tuloksena alko olla vertavaluvat kädet aina harjoitusten jälkeen ja hirveetä sähläystä, lopetin lelulla palkkaamisen melkein kokonaan. Demillä on onneksi aina ollut niin suuri motivaatio mennä, että palkkauksella ei ole ollut mitään vaikutusta vauhtiin. Nykyään annan radan jälkeen namin ja kehuja. Harjoituksissa alastulokontakteille laitetaan myös aina namit alustalle, hitaasti mutta varmasti yritetään saada ne kontaktit kuntoon.. biggrin.gif
jööttifani
LAINAUS(Nappero @ 13.9. 2005, 07:00)
Millä palkitsette koiran radan jälkeen kisoissa? Entä harkoissa?
Palkaatteko esim. kontakteilla kesken harjoitusradan?

Kontakteilla palkaan AINA harkoissa! Kun pysäytän sen alastulokontaktille niin siitä palkka. Muuten ei kisoissa pysähdy sleepy.gif . Radan jälkeen kisoissa saa namia, muutoin palkkaan pallolla. Se on pallohullu, joten pallo on ERITTÄIN HYVÄ motivointiväline ! Tosin usein palkaksi riittää se, että pääsee hyppäämään...
Ennen mäkin palkkasin namilla mutta olen huomannut pallon olevan parempi. Koiran vireystaso pysyy parempana ja se jaksaa treenata pitempään pallon kanssa. Nameista häviää "uutuuden viehätys" muutaman palan jälkeen. Mutta PALLO w00t.gif ...se on kiva aina vaan !
TtT
Tellun palkkaan treeneissä kontakteilla aina namilla ja radan jälkeen patukalla. Kisatilanteessa sitten ihan oma remmi toimii repimisvälineenä, kunhan ollaan rata-alueelta päästy pois. Tietysti myös kehun Tellua radan jälkeen ja radan aikana, mutta Tellu ei pahemmin minun kehuistani välitä. biggrin.gif

Ransua taas palkkaan nameilla ja riehumisella. Leluista se ei välitä, joten niillä ei voi palkata. Kehut ja minun kanssani riehuminen ovat Ransulle se kaikkein paras palkka. Joskus se saattaa innostua pallosta tai tumpusta ja tällaisenä päivänä palkkaan sitten lelulla. Näitä päiviä, jolloin Ransu suostuu edes koskemaan leluun, vain on harvoin.
anna :D
Elsalla on toistaiseksi vielä OLTAVA namit. Mieluiten lihapullaa tms. Olen harkinnut myös lelun ottamista. Lisäksi kehun pajon. smile.gif
Ama
Treeneissä aina radan lopuksi palkitsen Caran heittämällä sille palloa tai vetämällä narua. Kehut ovat myös pääosassa ja välillä annan Caran hypätä itseäni vasten, silloin se tietää että olen erittäin tyytyväinen smile.gif. Kontakteilla palkitsen ainakin toistaiseksi nameilla kun emme ole vielä niin kauaa harrastaneet että voisi suorittaa ne ilman palkkaamista.
~Wanda~
En ole vielä kisannut, mutta harjoituksissa palkkaan ihan herkuilla, toimii parhaiten ahneelle koiralle! wink.gif
Tämä on "lo-fi" versio foorumeistamme. Nähdäksesi täyden version, johon kuuluvat muotoilut, kuvat yms. klikkaa tässä!.
Invision Power Board © 2001-2012 Invision Power Services, Inc.