Apua! - Etsi - Jäsenet - Kalenteri
täysi versio: Bichon Frisét osa V
Puskaradio > Keskustelua eri roduista > FCI 9: Seurakoirat ja kääpiökoirat
Sivuja: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27
Avispa
Oi! Ihania tuo Tilja! wub.gif Jos joskus tommosenkin koiran sais.. shifty.gif
*Sanni
Tuossa etsiskelin mätsäreitä,agilitykisoja ja näyttelyitä..merkkasin nimittäin itselleni kisakalenteriini. Sitten mieleen tulikin ,että onkos sinne agirotuun saatu bichonjoukkueita kasaan? smile.gif
Kipinä
Muutama joukkue taitaa kasaan tulla, mutta ilmoittaudu äkkiä mukaan Agirotuun mikäli yhtään on agiosaamista ja varsinkin Sannilla & Aapollahan sitä on! thumbup.gif

Ilmoittautumiset bichon joukkueen kokoajalle Tiina Mynttiselle. tiina_mynttinen(miukumauku)hotmail.com
*Sanni
LAINAUS(Kipinä @ 7.5. 2006, 17:40)
Muutama joukkue taitaa kasaan tulla, mutta ilmoittaudu äkkiä mukaan Agirotuun mikäli yhtään on agiosaamista ja varsinkin Sannilla & Aapollahan sitä on! thumbup.gif

Ilmoittautumiset bichon joukkueen kokoajalle Tiina Mynttiselle. tiina_mynttinen(miukumauku)hotmail.com

Voiko ilmoittautua pelkästään siihen joukkue kilpailuun..? smile.gif
Kipinä
LAINAUS(*Sanni @ 7.5. 2006, 20:53)
Voiko ilmoittautua pelkästään siihen joukkue kilpailuun..? smile.gif

Tottakai! Mukaan vaan!!
*Sanni
LAINAUS(Kipinä @ 7.5. 2006, 21:56)
Tottakai! Mukaan vaan!!

Okei. Täytyy vielä tänään vanhemmilta varmistaa ja laittaa ilmot menemään. thumbup.gif
Hasse
Vihdoinkin biggrin.gif Aloitimme tänään Priscillan kanssa PAA-kurssin, eli perustottelevaisuutta agilityyn aikoville.. Viimeisenä otettiin luoksetuloa leikin kera ja neitihän sai hyvin bichonmaisen spurtin ja juoksi pitkin rantaviivaa ja odotin ettöä koska se pulahtaa mereen mutta nakkipussi taskussa voitti biggrin.gif Sykyllä tasokokeeseen josta mahdollisuus päästä sitten alkeisryhmään..täältä me tullaan biggrin.gif:D

Lisäksi olemme aloittelemassa pelastuskoira toimintaa Pikku Prinsessan kanssa, viime viikolla olin itse tutustumassa minkälaiselta touhu näyttää ja ensi viikolla pääsee neiti koittamaan taitojaan etsijänä smile.gif Kaikkeahan täytyy koittaa biggrin.gif

Kerron sitten kuulumisiamme kunhan ekat treenit ovat takana smile.gif
peikkovuorelainen
Olen juuri eilen yhteydessä kasvattja X:ään ja olen pitkällisen ja harkinnallisen miettimisen jälkeen täysin rakastunut Bichoniin wub.gif
Tulen varmaan harrastamaan rotuani joka on tällä hetkellä aina, mutta nämä pumpulipallot on ottaneet sydämmeni wub.gif
Bichonin saan varmaan tossa 1-2v kuluttua kun minulla on mahdollisuus thumbup1.gif
*Sanni
Anu: Hienolta kuulostaa ,mukavaa sitten päästä yhdessä myös agilitykisoihinkin. wink.gif

peikkovuorelainen: Onnea vaan ,oot onnistunu hyvin rotuvalinnassas. wub.gif biggrin.gif
*Sanni
Aapo pääsi eilen pesulle...tuli taas oikea mörrikkä siitä miehestä. biggrin.gif Voiko muuten olla mahdollista ,että kun Aapolal tuoss ajokina ika sitten oli semmoinen aprikoosi läikkä niskassa ja nyt sitä ei enää ole ...mistä johtuuu? smile.gif
Kristiina
Liitynpäs minäkin mukaan keskusteluun! smile.gif
Eli, jo pidemmän aikaa olen ollut liittyneenä tänne keskustelupalstalle, mutta ei ole oikeastaan tullut kirjoitettua mihinkään.. Välillä olen kyllä käynyt vilkuilemassa mitä olette tänne kirjotelleet, mutta jospa nyt minäkin biggrin.gif
VIHDOINKIN voin minäkin sanoa, että minulla on onni omistaa nyt jo kohta ½vuotias Aino Bichon frisé tyttönen, joka on kyllä kaikkea sitä mitä olen etsinyt, ehkä jopa vielä enemmän wub.gif
Vihdoinkin siksi, että minulla meni bichonin etsimiseen 3½vuotta ja välillä meinasi jo usko ja toivo mennä, kunnes sitten viime syksynä tuli vihdoin onni kohdalle wink.gif
*Sanni
Kristiina: Onnea hyvästä rotuvalinnasta. Ja Aino tyttösestä. wub.gif smile.gif
Onkos Ainosta kuvia..? whistling.gif
Noore
Kristiina, uteliaana kyselen mikäs on Ainon virallinen nimi ? smile.gif
<Aino>
LAINAUS(Noore @ 15.5. 2006, 14:27)
Kristiina, uteliaana kyselen mikäs on Ainon virallinen nimi ? smile.gif

Meikästä tuntuu että se on Fine Desing I Am wink.gif Terkkuja vaan Aino kaimalle biggrin.gif
Kristiina
Aino: Oikein arvasit! Eli Fine Design I Am on tuo virallinen nimi. Terkkuja vaan täältäkin kaimalle laugh.gif
Sanni: Valitettavasti en taida osata tänne kuvaa liittää, mutta Sannan sivuilla on Ainosta seisotuskuva!

Mites toi näyttelyihin ilmoittautuminen meneekään, jos maksaa vikana ilmoittautumispäivänä ja laittaa sen lomakkeen myös sillon postiin, niin hyväksytäänkö se vielä?
Sundae
LAINAUS(Kristiina @ 16.5. 2006, 08:17)
Mites toi näyttelyihin ilmoittautuminen meneekään, jos maksaa vikana ilmoittautumispäivänä ja laittaa sen lomakkeen myös sillon postiin, niin hyväksytäänkö se vielä?

Ilmo hyväksytään, jos siinä on vikan ilmoittautumispäivän postileima smile.gif Eli varmistat vaan, että siihen tulee sellainen ja sit se on sillä selvä. Mihis näyttelyyn olette ilmoittautumassa? smile.gif
Kristiina
Sundae: Ilmoittauduttiin erikoisnäyttelyyn tuolla tavalla viime hetkellä rolleyes.gif mutta ilmeisesti meni ilmot perille/hyväksyttiin, koska kirjeeseen tuli kuitenkin vikan ilmottautumispäivän postileima!

Nyt on Ainosta pikkukuva mun avatarissa smile.gif
*Sanni
Kristiina: Todella nätti tyttö tuo Aino. wub.gif wub.gif Tsemppiä sinne näyttelyyn sitten!! thumbup.gif Onko ensimmäinen nly? smile.gif
Hasse
Mä monesti unohdan noita ilmoja ja saatan maksaa vasta vipan ilm. päivän iltana ja kuoreen tulee seuraavan päivän postileima, aina ollaan mukaan kuitenkin päästy biggrin.gif Ja näyttelyissä käyty kohta 11 vuotta smile.gif
<Aino>
LAINAUS(Hasse @ 16.5. 2006, 17:51)
Mä monesti unohdan noita ilmoja ja saatan maksaa vasta vipan ilm. päivän iltana ja kuoreen tulee seuraavan päivän postileima, aina ollaan mukaan kuitenkin päästy biggrin.gif Ja näyttelyissä käyty kohta 11 vuotta smile.gif

Sama homma. Tosin mä oon käyny näyttelyissä vasta 4 vuotta, mut silti, kerran on lähetetty takasi ja sillonki laitoin sen postiin viikon myöässä blush.gif blush.gif
Amber Queen
riittää jos on maksettu vikana ilmopäivänä ja kirje laitettu postiin vaikka seuraavana smile.gif näin on minulle sanoneet ne isot pojat joil on henkselit ph34r.gif
Terhi
LAINAUS(Amber Queen @ 17.5. 2006, 00:41)
riittää jos on maksettu vikana ilmopäivänä ja kirje laitettu postiin vaikka seuraavana smile.gif

Paitsi että eipä aina riitä. wink.gif Näyttelysäännöt sanovat että: "Sekä maksupäivän että kirjeen postileiman päiväyksen on oltava viimeistään ilmoittautumisajan päättymispäivä."
Kristiina
LAINAUS(*Sanni @ 16.5. 2006, 15:24)
Kristiina: Todella nätti tyttö tuo Aino. wub.gif wub.gif Tsemppiä sinne näyttelyyn sitten!! thumbup.gif Onko ensimmäinen nly? smile.gif

Kiitos!
Ei ole ensimmäinen näyttely, helatorstaina Somerolla ollaan ekan kerran w00t.gif
Onneks kuitenkin oon jo muutaman vuoden kierrelly näyttelyissä, niin tiedän sentään jotain niiden kulusta ja Ainon kanssakin ollaan ehditty muutamissa mätsäreissä jo pyörähtää, niin ei ihan ekaa kertaa kehässä olla sillon smile.gif
Mutta Ainosta ei ikinä tiedä mitä se keksii sitten siellä kehässä.. unsure.gif
-Elina-
LAINAUS(*Tepa* @ 17.5. 2006, 01:28)
Paitsi että eipä aina riitä. wink.gif Näyttelysäännöt sanovat että: "Sekä maksupäivän että kirjeen postileiman päiväyksen on oltava viimeistään ilmoittautumisajan päättymispäivä."

eikös se nykyään sano, että pitää olla postileima viimistään seuraavan päivänä ku on ilmo päättyny jos lasku n maksettu sillon?
Terhi
LAINAUS(-Elina- @ 17.5. 2006, 22:59)
eikös se nykyään sano, että pitää olla postileima viimistään seuraavan päivänä ku on ilmo päättyny jos lasku n maksettu sillon?

Jaa-a, tuon lainaamani kohdan luin eilen illalla Kennelliiton sivuilta.
*Sanni
LAINAUS(Hasse @ 16.5. 2006, 17:51)

Näin meillekin on kerran tai kaksi päässyt käymään ,ja silti päästiin kisana mukaan. wink.gif
-Elina-
LAINAUS(*Tepa* @ 18.5. 2006, 00:56)
Jaa-a, tuon lainaamani kohdan luin eilen illalla Kennelliiton sivuilta.

Mun mielestä se nimenomaan uudistetiin oisko ollu vuos tai pari sitte sellaseks, mutta varmaks en sano. Mun ilmot on sillai kyllä aina hyväksyttykki smile.gif
Amber Queen
LAINAUS(-Elina- @ 21.5. 2006, 21:49)
Mun mielestä se nimenomaan uudistetiin oisko ollu vuos tai pari sitte sellaseks, mutta varmaks en sano. Mun ilmot on sillai kyllä aina hyväksyttykki smile.gif

Minustakin se uudistettiin hiljattain... viimeisestä ilmopäivästä seuraavan päivän leima käy.
-Tintti-
Kyllä täälläkin monesti ollaan pistetty esim. silleen et maksettu sen viimesen ilm. päivän iltana ja pistetty ehkä vasta kolmen päivän päästä siitä postiin ja aina ollaan päästy.
*Sanni
Mitäs bichon ihmisten kesä suunnitelmiin kuuluu? smile.gif

...Meillä varmaan lähinnä oleskellaan paljon ulkona ja matkustellaan.
Varmasti tulee myös käytyä paljon treneissä ja treenattua kotonakin ,kaikenlaista.
Kisoja olis kans tarkotus kierrellä aikas kovasti ,ja mätsäreitäkin aina kun lähelle sattuu. Ja tietty lomailua yleensäkkin!! biggrin.gif wub.gif
*omppu*
Heippa! Mitäs tänne kuuluu, koirille ja omistajille?

Meidän tyttö on jo reilu 5 kk, alan kyllä olemaan jo laskuissa sekaisin, täytyy ottaa kalenteri avuksi.. lookaround.gif Alapurennaksi se suu sitten jäi kun hampaat vaihtui, muttei se nyt sillai haittaa, en ota stressiä siitä kun niin ihana koira muuten on wub.gif Ja kun haaveissa kuitenkin se toinenki koira joskus tulevaisuudessa, jonka suvut ym tulen katsomaan sitten todella tarkkaan.. Vaikka eihän sitä ikinä voi olla täysin varma mitä koirasta tulee, vaikka olisikin rotukoira.
Agilityä tekisi mieli hirveesti alkaa harrastamaan Sofin kanssa, mutta Helsingin seudulla on ilmeisesti hirmuiset jonot agilityyn? Vai kuinkahan se homma käytännössä toimii?
blink.gif

Sitten vähän kysymyksiä muistin virkistykseksi?
Minkä ikäisinä teidän bichon-tytöillä on tullut ekat juoksut? Entä muistatteko minkä ikäisinä hampaat olivat kokonaan vaihtuneet?

Iloista kesää kaikille! Sofi on ainakin aivan innoissaan kaikista tuoksuista mitä kesä toi tullessaan ja ihanasta nurmikosta jolla on kiva juosta! w00t.gif
Hasse
*omppu*: Mulla myös täällä pieni prinsessa alapurennalla ja suunnattiin myös agilitykentille...biggrin.gif Priscillalla ei ole ollut yhtäkään juoksua koska se leikattiin. Tosin leikkauskin tehtiin vasta n.10kk ikäisenä ja el.lääk sanoi ettei juoksusta ollut merkkiäkään vielä silloinkaan..Joten voipi kestää kauankin smile.gif
Sheer Bliss
Demillä juoksut alko 7kk iässä ja Lunalla 9kk iässä. Hampaista en muista koska ne olis ollu kokonaan vaihtunut.
Meillä kesä suunnitelmiin kuuluu näyttelyitä, mökkeilyä,auringossa paistattelua ja löhöilyä.
Meidän koirille kuuluu oikein hyvää.Meidän Demi sai lauantaina ihka ensimmäisen Erin näyttelystä ja voittaen luokkansa eli ERI1 tulos on nyt mamin mussulla wub.gif dogrun.gif
Kipinä
Olen suunnitellut pääkaupunkiseudulle bichoneiden omia agilitytreenejä.
Jos innokkaita löytyy riittävästi, niin voitaisiin treenailla oman rodun kesken, mutta kaikki on vasta suunnitelmissa, kuulostelen löytyykö edes riittävästi innokkaita agibichoneita. wink.gif
Agilityn perusedellytys on että koira tulee toimeen muiden koirien kanssa ja on ehdottomasti ohjaajan hallinnassa niin että sen pystyy päästämään esteiden suorituksen ajaksi vapaaksi. dogrun.gif
Meri-
Meillä Pyry sai tänään kesäturkin, eli lyhyemmän version näyttelykampauksesta, ettei mökillä löhötessä tulisi kuuma. Voisi kyllä sanoa että ainakin viitisen senttiä pinnasta lähti ja jäi kyllä mielestäni ihan tarpeeksi jäljelle,pojalla kun turkki kasvaa vieläkin viiden ja puolen vuoden iässä kun silmissä. Kaljuksi kun en aijo vetää varmaan koskaan, kun turkki ei mene edes takkuun vaikka pesuväli saattaa venähtää joskus yli kuukauden mittaiseksi tongue.gif Oma trimmausjälkikin tuntuu kehittyvän koko ajan ja uusilla trimmisaksilla sujuu ihan kivasti.

puhtaat koirat poseeraa.
Noore
LAINAUS(Kipinä @ 29.5. 2006, 20:16)
Jos innokkaita löytyy riittävästi, niin voitaisiin treenailla oman rodun kesken, mutta kaikki on vasta suunnitelmissa, kuulostelen löytyykö edes riittävästi innokkaita agibichoneita. wink.gif
Agilityn perusedellytys on että koira tulee toimeen muiden koirien kanssa ja on ehdottomasti ohjaajan hallinnassa niin että sen pystyy päästämään esteiden suorituksen ajaksi vapaaksi. dogrun.gif

Lilli, mä voisin olla aika paljonkin kiinnostunut tästä asiasta!! smile.gif
Hieno idea! Yrittänyt päästä juuri jo parin vuoden ajan Kasperin kanssa jonnekin
agility-seuraan nimittäin se on mieluisaa puuhaa molemmille.
*omppu*
LAINAUS(Kipinä @ 29.5. 2006, 20:16)

Mukana ollaan! Tosi hieno juttu olisi jos vaan toteutuu dogrun.gif
Agilityä kun muuten joka tapauksessa varmaan tulevaisuudessa aloitellaan, mutta että muiden bichonien kanssa vielä thumbup.gif
*Sanni
Meri ,löytyipäs sieltä nättejä koiruja. wub.gif smile.gif

Mitäpä tänne ,aivan hyvää. Saisivat vain nämä rapakelit ja sateet loppua. Ei ole kovin kiava ,joka ulkoilun jälkeen jynssätä tuota koiraa. Mutta onneksi vaiva maksaa palkan. wink.gif Aapolle olen täsäs trimmiaikaa yrittänyt sovitella ,joten eiköhän sitä tuossa kesäloman alkuviikoille päästä poika trimmaamaankin. wub.gif
Pääsee sitten kesän mätsäreihin ja JH kisoihin taas komeampana...ja onhan sitä agilityäkin paljon mukavampi harrastaa kun turkki ei ole aivan kamalan pitkä. cool.gif
Amber Queen
Ketäs täältä on tulossa Bichon Frise erkkariin?

Täältä paukautetaan paikalle ainaskin 1 bichonin kera... ehkä kahden... Helmi on ilmoitettuna, mutta sen paikalle tulo on kyseenalainen... Neidistä on nimittäin tullu kirjaimellisesti MAALAISTOLLO!

Sillä ei ole minkäänlaisia kehässä liikkumistaitoja enää jäljellä ph34r.gif
No, siitä voin syyttää vaan itseäni biggrin.gif Hihnassa se ei kulje mihinkään! Vapaana kyllä kinkun perässä seuraa vaikka kuuhun biggrin.gif

No kannatettiimpa sitten kuitenkin rotuyhdistystä jos käy, että Helmi ei tule, mutta pitää pitää pikakurssi Helmille edellisenä iltana kun on tuleva handleri testissä wink.gif Itse en Helmiä voi esittää, koska Milja on samassa luokassa... Ja Miljahan ei kulje mihinkään ilman minua whistling.gif
Sheer Bliss
2 koiran voimin tulossa meidän perhe. Eli molemmat on ilmotettu erkkariin.
Kipinä
Meiltä tulee erkkariin Bobin kera Prinsessa ja Marsu. Lisäksi pari kasvattiani riekkuu pentuluokassa joista toisen yritän esittääkin. w00t.gif
Ihan mukava määrä koiria siellä näkyy taas olevan, joskus vielä toivon kuitenkin sen sadan koiran rajan ylittyvän, kun kuitenkin bichoneiden määrä on jo niin suuri!

Bichonagilityyn löyty heti innokkaita, todella hienoa! Haudutetaan ideoita ja toivotaan että saadaan ryhmä kokoon!

Pääkaupunkiseudun Bichontreffejä olen myös miettinyt... Nyt vaan on ainakin itseni osalta viikonloput täynnä näyttelyitä niin pitäisi pistää treffit pystyyn arkena confused.gif , mutta mietitään sitäkin ajankohtaa ja antakaahan ehdotuksia paikasta ja ajastakin!
Hasse
Mä ilmoitin Elviksen veteraaneihin, tosin sillä varauksella että meille pitäisi syntyä leojonavauvoja wub.gif noihin aikoihin, eli jos Hymy aloittaa synnytyksen me jäädään kotiin smile.gif
Weldon
Erkkari crybaby.gif Leirillä olen viimeistä päivää eli en pääse, haetaan palkat sieltä ja tullaa sit seuraavaks päiväks euroopanvoittajaa lookaround.gif
Nekku
Mäkää en pääse ekkariin. crybaby.gif Mut ens vuonna sitten jos tuun, niin täytyy kyllä toivoa et ois junnut! Miksköhän niit ei nyt ole?
Weldon
En ihan varma ole miks nyt ei ole junnuja, mutta väittäsin kyllä että ens vuonna saattaapi olla shifty.gif
Kristiina
Täällä ollaan kans kiinnostuneita agilitytreeneistä!
Ja erkkariin ollaan tulossa pentuluokkaan pelleilemään w00t.gif Ei oo kyllä odotukset kovin korkeella Ainon käyttäytymisen suhteen, mut ehkäpä tässä ehtii vielä treenailemaan ennen sitä rolleyes.gif

Niin ja Sofille terkkuja Ainolta näin netin välityksellä, leikitään taas pian laugh.gif
Noore
LAINAUS(Nekku @ 31.5. 2006, 15:23)
Mut ens vuonna sitten jos tuun, niin täytyy kyllä toivoa et ois junnut! Miksköhän niit ei nyt ole?

Uskoisin että syy on se, koska Euroopan voittajahan on samaan aikaan ja jossa ne junnut on. En tiedä onko niin käsketty vai eikö ole vain haluttu järjestää sitten junnuja EUV:n takia. Villakoirien erkkarissakaan ei järjestetä perinteisesti junnuja, eikä myös sa-fassa, mutta jenkkien erkkarissa järjestetään. No, enpä tiiä. smile.gif

Meiltäkin harmi vaan jää tänä vuonna erkkari.. Näin kun onni sattui, on 4 erkkaria päällekkäin samana päivänä minne halusin lähteä. Mutta ensi vuonna sitten ehkä. cool.gif
Miki*
Erkkari jää meiltäkin kun ei ehditty ilmottaa. sad.gif
Jos jostain sais kyydin niin vois tulla katsoon. w00t.gif
Amber Queen
Pyöräilettekö bichoneidenne kanssa? Ja miten?

Me pyöräillään näin ph34r.gif

Apila
Mie aattelin et jos opettas tuota Anttia vähän hölköttelee pyörän vieressä smile.gif . Se ei vielä oikein tajuu et ei kannata tehä äkkipysähdyksiä pyörän eteen lookaround.gif .
Tommonen "koppa" ois kans siisti biggrin.gif .
Tämä on "lo-fi" versio foorumeistamme. Nähdäksesi täyden version, johon kuuluvat muotoilut, kuvat yms. klikkaa tässä!.
Invision Power Board © 2001-2012 Invision Power Services, Inc.