B, Entä miksi koirasi kutsumanimi on juuri se kun on?
omat vastaukseni:
A, Olen saanut vaikuttaa, molempien kohdalla...
Helmin kasvattaja aikanaan sanoi, että pentue olisi kasvipentue, joten aloin sitten miettiä ja löysin kirjastosta RUUSUT kirjan. Ja siellä oli aakkosten mukaan ruusulajikkeita. Pentue oli A-pentue, joten lähetin Lillille listan A:lla alkavia ruusulajikkeita. Kerroin jo kun listaa laadin, että haluisin omalleni nimen Amber Queen. Ja sen sain
Miljan kasvattajalla taas ei ollut vielä hajuakaan, mitä pennuilleen nimeksi laittaa, joten ehdotin tietysti omaa kennelnimeäni
B, Molemmilla on kauniit vanhat Suomalaiset nimet
Helmille halusin aikanaan kauniin ja vanhan Suomalaisen nimen, kuten oli Helmin emälläkin. Ensin tosin mietin jos minkälaista nimeä... Yhtenä vaihtoehtona oli Nuppu. Joka olisi tullut virallisesta nimestä joka oli ruusu. sit Helmi ois ollu minun rakas ruusunnuppu
Mutta sitten keksin nimen Helmi, ja sen puolesta puhui sekin, kun silloisessa työpaikassani oli Latvialainen työntekijä vierailulla, ja hänen kanssaan päädyttiin siihen, että Latviaksi helmi on amber. Englannissahan Amber tarkoittaa meripihkaa.
Ja Helmi nimi sopii Helmille kun nenä päähän
Miljan nimi taas iski mieleeni kun salama kirkkaalta taivaalta. Olin ensin miettinyt vanhoista nimistä Marttaa, Elsaa ja Elisaa. Halusin vanhan nimen kuten oli Helmilläkin. Mutta en kovin yleistä. Ainakaan vielä ei ole toista Milja nimistä koiraa vastaan tullut
Olin töissä dementiakodissa, kun eräs asukas alkoi puhua siskostaan, jonka nimi oli Milja. Olin aina pitänyt Miljaa uutena muotinimenä, mutta sen jälkeen otin selvää nimestä ja nyt tiedänkin monta vanhempaa ihmistä joka on Milja.
Miljallekkin nimi sopii kun nenä päähän...