Apua! - Etsi - Jäsenet - Kalenteri
täysi versio: Koiran nimestä
Puskaradio > Keskustelua eri roduista > FCI 9: Seurakoirat ja kääpiökoirat
Amber Queen
A, Oletko saanut vaikuttaa koirasi rekisterinimeen?

B, Entä miksi koirasi kutsumanimi on juuri se kun on?

omat vastaukseni:

A, Olen saanut vaikuttaa, molempien kohdalla...

Helmin kasvattaja aikanaan sanoi, että pentue olisi kasvipentue, joten aloin sitten miettiä ja löysin kirjastosta RUUSUT kirjan. Ja siellä oli aakkosten mukaan ruusulajikkeita. Pentue oli A-pentue, joten lähetin Lillille listan A:lla alkavia ruusulajikkeita. Kerroin jo kun listaa laadin, että haluisin omalleni nimen Amber Queen. Ja sen sain wub.gif KIITOKSET LILLILLE!

Miljan kasvattajalla taas ei ollut vielä hajuakaan, mitä pennuilleen nimeksi laittaa, joten ehdotin tietysti omaa kennelnimeäni wink.gif Ja sehän Miljan rekisterinimeksi tuli sitten smile.gif tietysti ilman heittomerkkiä ja S-kirjainta. Milja oli aluksi Lowelywhite. Mutta keväällä kasvattaja korjasi nimen kennelliittoon ja nyt Milja on ihana valkoinen wub.gif Kiitokset myös Miljan ihanalle kasvattajalle siitä, että sain itse nimetä kauniin Miljani smile.gif

B, Molemmilla on kauniit vanhat Suomalaiset nimet

Helmille halusin aikanaan kauniin ja vanhan Suomalaisen nimen, kuten oli Helmin emälläkin. Ensin tosin mietin jos minkälaista nimeä... Yhtenä vaihtoehtona oli Nuppu. Joka olisi tullut virallisesta nimestä joka oli ruusu. sit Helmi ois ollu minun rakas ruusunnuppu wub.gif
Mutta sitten keksin nimen Helmi, ja sen puolesta puhui sekin, kun silloisessa työpaikassani oli Latvialainen työntekijä vierailulla, ja hänen kanssaan päädyttiin siihen, että Latviaksi helmi on amber. Englannissahan Amber tarkoittaa meripihkaa.
Ja Helmi nimi sopii Helmille kun nenä päähän smile.gif

Miljan nimi taas iski mieleeni kun salama kirkkaalta taivaalta. Olin ensin miettinyt vanhoista nimistä Marttaa, Elsaa ja Elisaa. Halusin vanhan nimen kuten oli Helmilläkin. Mutta en kovin yleistä. Ainakaan vielä ei ole toista Milja nimistä koiraa vastaan tullut thumbup.gif
Olin töissä dementiakodissa, kun eräs asukas alkoi puhua siskostaan, jonka nimi oli Milja. Olin aina pitänyt Miljaa uutena muotinimenä, mutta sen jälkeen otin selvää nimestä ja nyt tiedänkin monta vanhempaa ihmistä joka on Milja.
Miljallekkin nimi sopii kun nenä päähän... wink.gif
Cola1
Aloitetaan vaikkapa Colasta:
Cola syntyi luonani (omistan siis sen emän ja kasvattajan kanssa sovimme, että teetämme Danalla yhdet pennut hänen kennelnimelleen, jotka sitten asuvat luonani, maksan kulut yms, mutta kasvattaja saa osan rahoista) Yhdessä kumminkin mietimme nimet kokopentueelle. Espanjalaisia nimiä aloin heti katsomaan ensin. Maa, kun on lähellä sydäntäni ja osa sukulaisistakin asuu siellä. No. Colasta tuli sitten Invicto Sol=Voittamaton aurinko. Kutsumanimen sitten päätin ihan extempore bussimatkalla... biggrin.gif

Castroa, kun menin hakemaan, kasvattajalla oli mukavaksi yllätykseksi sitten lista virallisia nimiä ja sieltä sitten yhdessä poimittiin sopiva tuolle pojalle. Siitähän sitten tuli Canmoy´s Renegade, elikkäs vastustaja. Kutsumanimeksi ajattelin ensin B:llä tai F:llä alkavaa... Ehdotinkin sitten, että jospa pojasta tulisi esim.joku Bono, Fabius tmv. Kasvattaja oli sitten sitä mieltä, että ne olisivat aivan liian "lössykkä" nimiä. Sen pitää olla joku mahtipontinen nimi.. Kasvattaja sitten ehdotteli nimiä ja Castro pomppasi sieltä sitten esiin. Onhan nyt Fidel Castro ollut aikamoinen mahti ja mahtinimi biggrin.gif Poika sitten Ristittiin Castroksi kutsumanimeltään.
Verdana
No minulla on rekisteröimätön koira, mutta vastaanpa tuohon B:hen..

Ensin Justuksen nimeksi piti tulla Veeti.. Kummi-setäni jaksoi jankata viikon ajan Justus-nimeä, koska se sopi hänen mielestään sille ja oli kiva nimi. Viikon päästä.. kummi-setäni kuoli.. Päätimme sitten antaa Justukselle Justus-nimen, eikä hetkeäkään kaduttu.
Sundae
Onni tuli meille monen mutkan kautta ja oli viimeinen jäljelle jäänyt pentu ko. pentueessa. Muut olivat jo lähteneet siis omiin koteihinsa, paitsi Hansu, joka jäi "entiselle" kasvattajallemme. Eli Onnia hakiessa oli pojalla ikää jo sen verran, että nimet oli päätetty jo aikaa sitten ja saatiinpa me rekisteritodistuskin samalla mukaan, kun haettiin poika smile.gif

Me haettiin alunperin narttua meille, mutta sitten tulikin Onni vastaan ja valloitti sydämen, joten nimiä tuli mietittyä vain nartulle. Joskus kauan sitten kuitenkin päätin, että ensimmäinen uroskoirani tulee olemaan Onni. Liekö sitten elämässä ollut liian vähän onnea, en muista enää miksi tein tuollaisen päätöksen lookaround.gif Mutta hyvin on sopinut Onni-nimi meidän pojalle ja liittyyhän tuo kutsumanimi tavallaan viralliseenkin nimeen, joka on siis suomennettuna Onnen Uhkapeluri biggrin.gif
*Sanni
-En ole ,koska Aapo tuli meille oikeastaan ihan sattumalta. Tavallaan...

-Sama vastaus kuin tuossa ylemmässäkin. wink.gif
Wupsu
A) en ole saanut...tapoi ja äiti hankkivat koiran salaa minulta kun kissa oli juuri kadonnut eikä sitä viitsitty kertoa dry.gif ja kun tulin kotiin niin siellä se valkoinen "jääkarhunpentu" istui ja toljotti X) Rikun oikea nimi on Krans ja jos saan suoraan sanoa niin en pidä nimestä... anteeksi nyt vain.. blush.gif unsure.gif

cool.gifööh..Rikun nimi tuli vain jotenkin päähäni... äidille ei käynyt mitkään sellaiset musti,turre yms.. nimet kun niitä on kuulemma niin paljon.. ja Rikuksi sitä alettiin kutsua... ja sillä nimellä se vieläkin täällä on...
mutta seuraava koirani tulee minulle vasta sitten kun pääsen kotoa pois joten sitten tulee järkeen käyvämpi nimi... sleeping.gif sleepy.gif
Lovskars

Babu, Dschowo´s Bhadur, en ole vaikuttanut.
Bella, Kidhill´s Designed by Gucci, kyllä olen keksinyt nimen.
Fengri, Lövskärs Favo-Rit Fengri, kyllä olen keksinyt nimen.
Indu, Arkeden´s Spoil The Party, kyllä olen keksinyt nimen.

Babu, Dschowo´s Bhadur, kutsuttiin pentuna aluksi Bhaduriksi, mutta lyheni sitten Babuksi, Babulukseksi, Jussiksi jne.
Bella, no pitihän miehen nyt antaa nimi yhdelle koiralle lookaround.gif
Fengri, päätin jo vuosi aikaisemmin, että meidän seuraava koira on Fengri, orientaalinen nimi ja mielestäni tosi kaunis.
Indu, tulee isoisovaarini nimestä Indus, myöskin orientaalinen nimi, tosin kyllä naisen nimi blush.gif

Meillä siis kaikki tibbet tullaan ristimään orientaalisin kutsumanimin.
missi
LAINAUS

Kantanarttuni rekisterinimeen sain vaikuttaa=> Mäntynummi Susette
Lagoon Sami <-saimme vaikuttaa
Seuraaviin en vaikuttanut, koska kasv. itse antoi nimet:
Shibazhan Jacobinia, Shibazhan Daphne, Shibazhan Kerria, Lecibsin Pandora, Shibazhan ???XXX (pentu syntyy pian), Kin-Sei Hazelle
Annastiina Mirabella -> sain antaa itse rek.nimen
ja omat kasvattini olen itse antanut, kutsumanimet ko. koirille on antaneet omistajat

LAINAUS

Mäntynummi Susette ->yksinkertaisesti Sussu nimestä
Lagoon Sami -> yksinkertaisesti nimestä
Seuraaviin en vaikuttanut, koska kasv. itse antoi nimet:
Shibazhan Jacobinia -> nimestä lyhenne: Niia
Shibazhan Daphne ->ei tullut kuin Diiva, koska luonne diivan oloinen smile.gif
Shibazhan Kerria -> ei muuta mahd. kuin Geri wink.gif
Lecibsin Pandora -> nimestä lyhenne Doora
Shibazhan ???XXX (pentu syntyy pian) -> nimestä varmaankin tulee
Kin-Sei Hazelle -> oli niin hanimainen neiti nuorena -> Hani
Annastiina Mirabella -> nimestä lyhenne Mira
Hasse
LAINAUS(Amber Queen @ 15.9. 2005, 13:25)

Elvis, Maclarens Damon Hill
Viralliseen nimeen en vaikuttanut koska Elvis oli joululahja minulle. Kutsumanimi sen sijaan tuli samantien kun tämän maailman ihanimman bichonin eteisessämme näin, ensimmäinen kommentti oli nimittäin " Elvis tuli" ja niin pojasta tuli Elvis biggrin.gif Ja nimi sopii paremmin kuin hyvin smile.gif

Hasse, Parfait Fleur Chasselas
Kasvattaja kysyi mielipiteeni tuosta Chasselas nimestä joka tarkoittaa erään valkoviinilajikkeen rypälettä tms..Mielestäni se oli kivan kuuloinen ja yhdessä kasvattajan kanssa poimimme virallisesta nimestä sanan Hasse, cHASSElas. Nimi on ollut vallan oiva tälle herralle joka on saanut myös lempinimen Hassu Hasse smile.gif

Hymy, Parfait Fleur Hymne l`amour
Hymyn nimen sain päättää itse, kasvattajalla oli lista ranskalaisia nimiä ja niiden suomennoksia. Hymne l`amour tarkoittaa rakkaushymniä jotenkin se sopi mielestäni tälle pienelle neidille joka oli pentueen ainokainen. Kutsumanimi Hymy on taasen väännetty tuota Hymne sanasta smile.gif Tälläkin kertaa nimi on oikealla koiralla smile.gif Niin positiivinen ja iloinen tapaus tämä on wub.gif

Priscilla, Whitemoonwalker Show Must Go On
Sain olla mukana päättämässä nimeä. Priscilla on monen vuoden odotuksen tulos. Nimessä piti olla "sitä jotain", niinpä kasvattajan kanssa päätimme että tämä neiti on show must go on. Pikku diivailija kehässä viimeiseen asti, kotona taasen....täystuho... innocent.gif Priscillan kutsumanimi taasen tuli siitä kun miehen kanssa päätettiin että täytyyhän Elvikselläkin olla "vaimo" joten siitä sitten tuo Priscilla.

Vallan mainioita tapauksia kaikki neljä smile.gif Kasvattajille kaunis kiitos biggrin.gif
Havahava
A

Ellin viralliseen nimeen en saanut vaikuttaa, neiti tuli niin extempore. biggrin.gif (Bellezza's Kiss Me Goodbye)

Ilonan nimen sain valita muutamasta muuta nimestä. Ja heti tuo Secret KISS pomppasi esille, sillä Ellikin on KISS-sarjaa. wink.gif (Bellezza's Secret Kiss)

B

Molempien nimet sain itse valita, Elli -oli heti sillä selvä-, Ilonaa mietin monta kuukautta, vaihtoehdoja oli -Ada, Ilona, Marissa- smile.gif
MuruNaku
A) Kenenkään kennelnimiin en ole vaikuttanut.

B ) Veera on Veera. Se oli Veera jo edellisessä kodissaan, jossa nimen piti alkaa V:llä perheen tyttären nimen mukaan, koska Veera oli siis hänen. Meinasin vaihtaa nimen kun Veera meille muutti mutten sitten vaihtanutkaan, kaikki olisi sitä silti Veeraksi sanonut confused.gif

Muru oli nimensä saanut jo puoli vuotta ennen syntymäänsä laugh.gif Selailin netissä harjakoirasivuja ja löysin Murun Vaatekaapin. Joku aika vierähti kun huomasin puhuvani tulevasta koirastamme Muruna rolleyes.gif Ja onhan se aika muru wub.gif

Ässälle nimeä keksittiin se koko 8vkoa kun sitä odotin kotiin. Mikään nimi ei meinannut sopia. Aluksi se oli Noa, mutta kun pennut näin 3vkon ikäisinä, totesin ettei yksikään ole Noan näköinen. Joten se karsittiin ja alettiin miettimään uutta. Ässän vaan keksin jostain, nimi sopii sille loistavasti, ihan on Ässän näköinen wink.gif
phard
A.
En ole, koska Puppe tuli meille vähän yllättäin ja oli ollut kuukauden toisessa perheessä (kiitos heidän lapsiensa, puppe vihaa lapsia rolleyes.gif ) ja nimi sillä siis oli valmiina. Virallinen nimi on siis Agapios Bel Ami, ei ole aavistustakaan mitä tuo tarkoittaa. joku sanoi joskus että se on juustomerkki laugh.gif

B.
Puppe on nimenä ihan järkyttävä biggrin.gif ei paljo kauheempaa nimeä vois olla. Puppe kuitenkin oli Puppe meille tullessaan ja nimeä ei sitten alettu vaihtamaan, vaikka kaikki kauhistelivat tuota nimeä. Se nimi vaan jotenkin jäi Pupeksi, vaikka tarkoitus oli vaihtaa blush.gif Meillä oli joskus kani jonka nimi oli Puppe biggrin.gif Nyt tuohon nimeen on jo ite tottunut, mutta kaikki sitä aina kauhistelee w00t.gif Hyvä esimerkki on mun etelässä asuva isosisko joka aina kotiintullessaan pilkkaa puppea sen nimestä innocent.gif
Ite kyllä yleensä puhun pupesta lempinimillä. lookaround.gif
Santtu
A. Eli aloitan Santusta. Santun virallinen nimihän on vaan Santtu ja nimen valintaan en ole saanut vaikuttaa. smile.gif

Elmeri on viralliselta nimeltään Cheriban Hello Einstein. Kasvattaja kysyi mielipiteeni tuosta Hello Einsteinista, joka mielestäni oli juuri Elmerille sopiva. smile.gif Se on semmonen pikku Einstein joka keksii aina välillä tosi kivoja ja vähemmän kivoja juttuja. rolleyes.gif

B. Santulle kutsumanimeksi piti tulla Eetu. Mutta kun olimme hakemassa Santtua kasvattajan luota ja kuulimme että he olivat kutsuneet Santtua Santuksi niin päätimme pitää nimen. Santtu vaan sopi sille niin hyvin. smile.gif Onneksi emme sitten antaneet Santulle nimeksi Eetua, sillä pari kaveriani on antanut lapselleen tuon Eetu nimen. laugh.gif

Elmerin nimi on karvakuonojen Eno-Elmerin mukaan. laugh.gif Istuttiin yks ilta avon kanssa sohvalla ja mietittiin pennulle nimeä. Päätimme että sen pitää alkaa E:llä niinkuin Einstein. Telkka sattui oleen sopivasti kakkosella josta tuli karvakuonoja. No sain siinä idean että kun lapsuuden kodissani oli pienenä ollessani Ransu-koira, joka siis sai nimensä karvakuonojen mukaan, niin päätin että nytteppä tulevan koiran nimeksi myös laitetaan karvakuonojen koiran nimi. biggrin.gif

Kasvattajan kanssa sitten yhdessä päätettiin että Elmeri sopii pikku Einsteinille nimeksi vallan mainiosti. biggrin.gif
Lanttu
En ole, mutta kyllä toi juhan tyylitaju on pettämätön nimissä ( Chic Choix uzair noir) Igoriinkaan en ole vaikuttanut!(karvamöömönumpahpah)
Eka igor, no nimi on vaan niin hottis biggrin.gif eikun mummolla ja papalla oli tapana sanoa heidän autoaan(lada) vladimiriksi niin siitä kai se sitten se igorkin jotenkin juontaa juonensa biggrin.gif
Kevin taas tulee hänen isänsä brianin mukaan ajateltiin että pitäähän sitä vähän olla samaa henkeä nimessä, joten siksi kevin biggrin.gif myöhemmin huomattiin että siihän on meillä bäkkäri(siis se bandi) teemaa joten Brianin perheeseen muutti hijattain pyhä birma kissa ja hän on siis sitten nick biggrin.gif
Dommie
En.

Minja, noh, nätti nimi? biggrin.gif Se keksittiin ihan vahingossa, ja tykästyin siihen nimeen heti. Helppo lausua, eikä kovin yleinenkään. :>
truckers
Ensimmäistä villakoiraani ostaessani, en osannut edes toivoa voivani vaikuttaa koiran nimeen. Toisaalta koirani nimi ei ollut hullumpi, Dundelion Carlos Sainz "Kalle, Carlos, Kekkeruus, Ketterä, Kaapro". Rakkaalla lapsella kun on monta nimeä.
Toinen koirani oli nimeltään Backseat Driver´s Inside Joke "Jokke, Nakke". Jokenkaan nimeen en osannut vielä vaikuttaa.
Kolmantena ostin Backseat Driver´s Vicky Leen "Viki, Kiki, Vikke, Vinky". Vikin nimen sain itse päättää.

Nykyään olen ostanut jo aika paljon koiria ja ulkomaan tuonneista olen yhden nimeen voinut vaikuttaa. Omiani kun kasvatan, mikäli pennusta on varaus ennen kun annan nimet, saa ostaja itse vaikuttaa koiransa nimeen.

SK
Miraf
Molemmilla seurakoirillamme koirilla oli jo reksiteröidyt nimet, kun varasimme ne, eli en saanut...

Urkkia sanottiin Urhoksi pentuna kasvattajalla, joten siitä muotoutui Urkki... Bellan virallinen nimi on Belladonna, siitä tuli Bella, koska kotona oli jo ennestään Donna niminen koira...

Metäsätyskoirille ollaan saatu ite päättää nimet, yhdessä tapauksessa kasvattaja oli tosin rekisteröinyt nimet jo ja saimme niistä valita. Ja näillä kutsumanimet on samat, jotka itse valitsimme rekisterinimiksi (sekä siinä on sitten se kennelnimi)...
onnicoton
* Olen. Kasvattaja antoi minulle neljä nimivaihtoehtoa, joista saimme yhden sitten valita. Rifelin Swanheart vain kuulosti niin kivalta, että valitsin sen! Ehkä Rifelin Secret Wish (salainen toive) tai Silent Whisper (äänetön/hiljainen kuiskaus) olisivat sopineet paremmin, kun koiraa monta vuotta olin toivonut.. wink.gif

* Mietimme kauan, että mikä koiran nimeksi tulisi ja kerran sitten äitini ehdotti Onnia, että jos se olisi sitten meidän perheen onni. Ja siinä ei sitten enempää tarvittu, ilmoitin kasvattajalle, että tuleva koiramme on Onni! smile.gif Ja kyllä Onni on ainakin MINUN onneni ollut, toivottavasti muidenkin perheenjäsentemme! smile.gif wub.gif
<Aino>
LAINAUS(onnicoton @ 24.9. 2005, 15:51)
Silent Whisper (äänetön/hiljainen kuiskaus)

täytyy viilata pilkkua, whisper on kuiskaaja tongue.gif
Fitzgo
A: En ole.

B: Tämän siis itse valitsin, ehdotuksia oli monia. Sulo ja Vallu olivat kaksi finaalipaikalla olevaa, ja olen äärettömän iloinen että tuosta koirasta tuli juuri VALLU, sillä ei tuo Sulo sopisi sille ollenkaan. biggrin.gif
<Aino>
A: No tavallaan joo biggrin.gif

B: No Vimma oli liikunnanopettajani ehdotus, ja se sopii tuolle koiralle paremmin kuin hyvin. Liiankin hyvin aina välillä innocent.gif ..
kiRahvi

Olen. Saimme keksiä itse molempien koirien nimet (Ellan nimessä oli määrätty alkukirjain ja Oliivin nimessä yksi sana).

E on nimetty Ella Fitzgeraldin mukaan. O:llekin mietin nimeä jazz-maailmasta, mutta "sitä oikeaa" ei löytynyt. Merkittävien (hist.) naistenkaan nimistä ei löytynyt sellaista, jossa olisi ollut sopivasti groovea. Joten aina vain palasin Oliiviin, jonka olin ottanut jonkinlaiseksi työnimeksi. Oliivi vain on kaunis sana ja sopii tuolle otukselle kuin silmä päähän.
Noore
A = En saanut kummankaan koiran rekisterinimeen vaikuttaa, harmi vain. wink.gif

= Kasper, se on juuri siksi se kun katselimme paljon koiran nimikirjoja ja yritettiin löytää hyvä nimi sitten yhdessä. Emme ajatelleet silloin ns. antaa mitään erikoista nimeä. Toinen nimivaihtoehto olisi ollu Embo, se oli lähellä ettei Kassun nimeksi tullutkaan Embo biggrin.gif Kuitenkin, jotenkin vain löysin tuon Kasper-nimen ja sitten alkoi kuulostaa hyvältä. Nykyään se on liian pitkä sanottavaksi innocent.gif

Edi, yritin löytää tällä kertaa jonkun erilaisen nimen, ei semmosta jonka olen kuullut monella olevan nimenä tai on tuttu niinkuin Musti, Nalle jne.jne.. Alunperin ei ollut tietoa, onko koira tyttö vai poika, tytön nimeksi keksin todella upean nimen, oikeen rakastan sitä wub.gif Harmikseni sitä ei kuitenkaan voinut antaa pojalle ja alkoi taas nimen etsiminen. Olin löytänyt vaikka mitä erikoisia, mutta mikään ei tuntunut sopivan, joka olisi lyhyt ja tulee mieleen heti semmoinen koira. Ystäväni Miia (KIITOS Miia biggrin.gif) sitten eräänä iltana rupesi miettimään nimiä ja luetteli niitä, Edi sitten kuulosti aika hyvältä. Nimi vielä vahvistui, kun kuulin että Edin vir. nimi on .. never ENDING, ja Edi sopii hyvin tuohon Endingiin niin olin varma sitten että se on hänen nimensä! smile.gif
onnicoton
LAINAUS(<Aino> @ 24.9. 2005, 16:04)
täytyy viilata pilkkua, whisper on kuiskaaja tongue.gif

No okei, anteeks. tongue.gif
Wilde
~En. Ostimme Nellan silloin kun neiti oli jo 4-vuotias, joten rekisterinimi oli annettu jo kauan sitten.

~Nellan entiset omistajat olivt nimenneet neidin Nellaksi. smile.gif
-Mia-
En saanut.

Mummimme oli meillä kylässä kun Sesse tuli. Hän sitten väänsi Ceciliasta Sessen.
Khenya
A] Oletko saanut vaikuttaa koirasi rekisterinimeen?
En. Onneksi. En ikinä olisi keksinyt yhtä hyvää ja ennen kaikkea omaperäistä nimeä. Tällä hetkellä ei taida koko kennelliiton rekisteristä löytyä mitään muuta koiraa, jolla olisi virallisessa nimessään sama sana. cool.gif Pentue sai nimensä isänsä mukaan, ja kun minulle kasvattaja poimi pennuista mielestään lupaavimman, oli sille myös yritetty valita keksityistä ns. paras nimi. Mielestäni tuo yritys myös onnistui. (:

B] Entä miksi koirasi kutsumanimi on juuri se kun on?
Se on pitkä juttu... Mutta jos joku tietää irlantilaisen artistin nimeltä Enya... niin kyllä sillä tähän minun Enyaani on yhteys, joskin aika monen mutkan kautta.

Ida K
A ) Kasvattaja antoi minulle valtuudet keksiä virallinen nimi, mutta D-pentue oli kyseessä smile.gif Itse en kuitenkaa mitään järkevää keksinyt parissa päivässä joten Daisy-Lee hänestä tuli kutsumanimen perusteella ..

cool.gif Ja kutsumanimi oli keksitty jo aiemmin, ja virallinen nimi sitten tuli kutsumanimen mukaan blush.gif
Aliina

Dandyn nimeen en ole vaikuttanut. Tyynen nimeen olen vaikuttanut, koska sain nimetä koko pentueen. Niistä tuli Crawford Golden Dreams, Golden Shine ja Golden Shadow. Meidän Tyyne on tuo kultainen unelma wub.gif

Dandy on suoraan virallisesta nimestä Crawford Jack A Dandy "Dandy". Tyynen kutsumanimi tulee siitä, kun olin katsomassa Tytyä 6 vko vanhana ja se roikkui minun varpaissani ja aina kun se päästin takaisin telmimään se päätti roikkua varpaissani. Tyyne nimi tuli siksi, kun se muistutti minun omaa hoidokkia vanhainkodissa. Molemmat olivat tosi itsepäisiä blush.gif
cavalier
Oletko saanut vaikuttaa koirasi rekisterinimeen?
-En ole saanut.

Entä miksi koirasi kutsumanimi on juuri se kun on?
-No siihen ei ole mitään järkevää syytä. Nelli oli vaan niin ihana nimi ja kaikki perheenjäsenet pitivät siitä nimestä, eli siis Nelli tuli smile.gif
Tämä on "lo-fi" versio foorumeistamme. Nähdäksesi täyden version, johon kuuluvat muotoilut, kuvat yms. klikkaa tässä!.
Invision Power Board © 2001-2012 Invision Power Services, Inc.