Apua! - Etsi - Jäsenet - Kalenteri
täysi versio: Villakoirat osa 2
Puskaradio > Keskustelua eri roduista > FCI 9: Seurakoirat ja kääpiökoirat
Sivuja: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32
Verdana
Osa 2. smile.gif

Keskustelu villiksistä jatkuu täällä.

Villakoirat osa 1 keskusteluun pääset tästä.

Uusi osa tulee aina kun toisessa on 100 sivua, ok? biggrin.gif
Sundae
Heh, mulla oli edellisessä keskustelussa vain 38 sivua biggrin.gif Olen tuolta asetuksista laittanut, että jokaisella sivulla näkyy 40viestiä, sen Puskaradion oletusasetuksien sijaan wink.gif
Verdana
LAINAUS(Sundae @ 23.9. 2005, 16:21)
Heh, mulla oli edellisessä keskustelussa vain 38 sivua biggrin.gif Olen tuolta asetuksista laittanut, että jokaisella sivulla näkyy 40viestiä, sen Puskaradion oletusasetuksien sijaan wink.gif

Hehaa. Oikeesti siinä oli 100 sivua. Älkää mua syyttäkö, tein tän yleisön pyynnöstä. biggrin.gif
Sundae
LAINAUS(Verdana @ 23.9. 2005, 17:37)
Hehaa. Oikeesti siinä oli 100 sivua. Älkää mua syyttäkö, tein tän yleisön pyynnöstä. biggrin.gif

Juu, kyllä mä sen uskon, että siellä oli 100 sivua biggrin.gif

Mitäs teidän puudeleille kuuluu nyt, kun syksy on tuloillaan? smile.gif
Noore
LAINAUS(Sundae @ 23.9. 2005, 16:47)
Mitäs teidän puudeleille kuuluu nyt, kun syksy on tuloillaan? smile.gif

Minäkin viimein voin puhua myös ihan omasta puudelista... tongue.gif

Tännepäin kuuluu hyvää, pentu kasvaa hyvin ja ruoka maittaa paremmin pennulle kuin tolle aikuiselle. smile.gif Ja penikka jaksaa hyvin ärsyttää isompaansa. Energiaa on myös vähän vähemmän, nukkuu enemmän kun oli keskiviikkona oksennellut ja vatsa löysällä.. Nyt voi paljon paremmin! smile.gif Viikonloppuna on sitten meidän ensimmäinen yhteinen pesu.

Ja täälläpäin ei oo vielä tarvinnut nyt kertaakaan käyttää kurapukua! todella hienot ilmat on ollu.
phard
Hyvä että teit uuden, mulla edellisessä oli ne 100 sivua. smile.gif

Tännepäin kuuluu myös ihan hyvää. Kurapuku ollut ahkerassa käytössä viimepäivinä wink.gif pesu ja trimmaus olis taas edessä, ens viikolla pitäis ehtiä.
SaanaS*
Jep, hyvä juttu tää uus keskustelu. smile.gif

Meillekin päin kuuluu puudeleille hyvää. Tänään lähdetään käymään maalla, ja koiratkin pääsee taas pitkästä aikaa riehumaan kunnolla vapaana.. Sunnuntaina pitäis pestä ja trimmata Venla.. Ajattelin vetää sille turkin ihan lyhyeksi. smile.gif
Sundae
LAINAUS(venla* @ 24.9. 2005, 09:21)
Meillekin päin kuuluu puudeleille hyvää. Tänään lähdetään käymään maalla, ja koiratkin pääsee taas pitkästä aikaa riehumaan kunnolla vapaana.. Sunnuntaina pitäis pestä ja trimmata Venla.. Ajattelin vetää sille turkin ihan lyhyeksi. smile.gif

Muistahan sitten laittaa kuvia Venlasta wink.gif
-Saana-
Otetaanko käytännöksi että kun tulee 100 sivua täyteen niin tehdään uus? wink.gif
Noore
LAINAUS(venla* @ 24.9. 2005, 08:21)
Sunnuntaina pitäis pestä ja trimmata Venla.. Ajattelin vetää sille turkin ihan lyhyeksi. smile.gif

Näytä kuvia sitten Venlasta. smile.gif Mä tänään päätin juuri itse pestä tuon Edin. Onnistui hyvin, tuntui kamalan helpolta (vielä) kun oli niin pieni kassuun verrattuna ja turkkia ei ole niin paljon vielä wink.gif Kuivaus oli sitten aika tuskaa, se kun vähän pelkäsi tuota imuriamme. No, yritetään ottaa askel kerrallaan ja rauhallisesti jotta oppii siihen kunnolla.
Verdana
LAINAUS(-Saana- @ 24.9. 2005, 16:47)
Otetaanko käytännöksi että kun tulee 100 sivua täyteen niin tehdään uus? wink.gif

Juu. Kirjotin sen tohon topickin ekaan viestiinki, ellet ole vielä huomannut. smile.gif

Meilläkin menee hyvin. Agilitystä on tullut menestystä. wink.gif On harrastanu vasta n. 4 kk ja on jo kokeneissa! biggrin.gif Siis agilityssä ei harjoittele enää alokkaissa.
Ylpeä olen.
wub.gif
oriental
Vähän kuvasatoa tältä päivältä.

Ensin Jaroa, joka päätti poseerata hienosti tukkansa kanssa.

Ja sitten Andy (6 kk), tsekistä tullut poika. Mun ja Jaron kasvattajan nimissä, etsitään parhaillaan näyttelyistä kiinnostunutta sijoituskotia. wink.gif Asuu ainakin jonkin aikaa meillä Jaron kaverina.
Sundae
oriental, no mie tuolla Paraisten ryhmiksen viestiketjussa ihmettelinkin, että mikäsmikäs harmaa keskariurospentu sinulla on biggrin.gif Voi miten nätti naama toisella on wub.gif Et pysty Andya sitten itselläsi pitämään, kun sijoituskotia etsitte?
-Saana-
Jaro on ihana ja kaunis wub.gif
oriental
LAINAUS(Sundae @ 24.9. 2005, 21:45)
Et pysty Andya sitten itselläsi pitämään, kun sijoituskotia etsitte?

No onhan se tietenkin ainakin periaatteessa yksi vaihtoehto, mutta kaikkein parasta olisi, jos sille saisi hyvän sijoituskodin. Meillä kun kuitenkin on jonkin verran allergiaa perheessä, ja kolmas koira ei ainakaan auttaisi asiaa.

Mutta pitää katsella.
Sundae
Noh, toivotaan, että Andy löytää jostain oikein kivan kodin smile.gif
diva
ihanat kuvat.. harmaa on niin kaunis väri tongue.gif wub.gif
Verdana
Tosi ihania kuvia. wub.gif Itsekin olen ihastunut noihin harmaisiin.. Ehkä minulle joskus sellainen. Mutta nyt keskitytään Justukseen. smile.gif
Sundae
Mun on pakko laittaa teille tämä kuva wub.gif Otin tänään Onnista tämän kuvan ja ei voi kuin sanoa, että se on niin hassu poika wub.gif Anteeksi kuvan koko.

diva
ihana ^^ <3
laitan sitten jtn kuvia divasta biggrin.gif
~Lotta
LAINAUS(Noore @ 24.9. 2005, 19:43)
Kuivaus oli sitten aika tuskaa, se kun vähän pelkäsi tuota imuriamme.

Imuria? ohmy.gif biggrin.gif
Sundae
LAINAUS(Lotti|| @ 25.9. 2005, 18:19)
Imuria? ohmy.gif biggrin.gif

Eiköhän Noora fööniä tarkoittanut tuolla imurillaan biggrin.gif
Noore
LAINAUS(Sundae @ 25.9. 2005, 17:34)
Eiköhän Noora fööniä tarkoittanut tuolla imurillaan biggrin.gif

jepjep, föönihän se wink.gif
Kutsumme sitä vain imuriksi, kun kuitenkin on niin iso ja puhaltaa enemmän kuin tavallinen käsifööni.
Sundae
LAINAUS(Noore @ 25.9. 2005, 20:21)
jepjep, föönihän se wink.gif
Kutsumme sitä vain imuriksi, kun kuitenkin on niin iso ja puhaltaa enemmän kuin tavallinen käsifööni.

Teillä on Liberty? wink.gif
Noore
LAINAUS(Sundae @ 25.9. 2005, 19:47)
Teillä on Liberty? wink.gif

Juu, juuri Liberty smile.gif
Tyytyväinen kyllä siihen, paljon helpompi kuin tav. käsifööni ja todella tehokas!
*Sanni
LAINAUS(Noore @ 25.9. 2005, 19:53)
Tyytyväinen kyllä siihen, paljon helpompi kuin tav. käsifööni ja todella tehokas!

Anteeksi kun sekaannun tähän ,muuta minkä hintainen tämä fööni oli/on?
Mistä näitä löytää? Kuulostaa nimitäin aika hyvältä. biggrin.gif
oriental
LAINAUS(*Sanni @ 25.9. 2005, 20:04)
Anteeksi kun sekaannun tähän ,muuta minkä hintainen tämä fööni oli/on?
Mistä näitä löytää? Kuulostaa nimitäin aika hyvältä. biggrin.gif

Libertyn jalallisia fööneja saa ainakin Helsingin seudulta Lauttasaaren Lemmikkiaitasta, sieltä on omani hankittu. Hinta taisi olla rapiat 400 euroa.
Hasse
Multa pitäis sulkea tää villakeskustelu vallan.. wink.gif Kamalaa kuumetta täälä joku potee ja kaiken lisäksi olisi tiedossa vallan upea pentu... teehee.gif Ottaakko vai katua, siinäpä vasta pulma... cool.gif Kertokaapas kokemuksianne valkoisista isoista wub.gif
phard
Ihania kuvia Jarosta ja Andysta wub.gif
Meilläkin olis kyllä kunnon föönin hankinta tarpeeseen.
Täällä myls yks joka potee kovaa pentukuumetta biggrin.gif eikä asiaa yhtään helpottanut eilisessä mätsärissä olleet kaksi isovillakoiraa.. rolleyes.gif
Sundae
LAINAUS(Noore @ 25.9. 2005, 20:53)

Meiltäkin löytyy Liberty, vaikka ei ehkä ole periaatteessa kovin kannattava hankinta yhden villakoiran omistajalle whistling.gif Mutta äidin kanssa kuivaaminen ei mitenkään onnistu, kun Onni yrittä päästä turvaan äidin syliin ja meidän isän käsi on leikattu, niin se ei kestä pidellä fööniä niin kauan. Olen ollut kyllä todella tyytyväinen Libertyyn kanssa happy.gif
Sundae
Hohhoijaa, unohdin kertoa teille meidän viime yöstä ja tästä aamusta.
Onnilla oli muuten viime yönä joku ihme juttu unsure.gif Poika nukkuu aina alkuillasta äitini vieressä (äiti kun menee niin aikaisin nukkuun, kun joutuu heräänkin aikaisin) ja käyn sen sieltä sitten hakemassa omaan huoneeseeni, kun olen lähdössä nukkumaan. Noh, eilen illalla poika kuitenkin oli suoraan sanottuna puklannut (vauvasanastoa, ihanaa biggrin.gif) sinne sänkyyn. Sellaista rusehtavaa limaa. Samanlaisen pullautuksen kakara heitti mun huoneen lattialle, kun olin menossa nukkumaan. Siivosin sen ja annoin sellaista mahaa rauhoittavaa lääkettä, jonka tosin löysin aamulla lattialtani, kun ei poika ollutkaan nielaissut sitä dry.gif Mutta siis niin. Sit kun olin päässyt nukkumaan, poika oksensi uudestaan, tällä kertaa jotain ruuantapaista. Söi sen kuitenkin ennen kuin ehdin siivota. Sama tapahtui toisen kerran. Sen jälkeen kakara asettuikin sitten onneksi nukkumaan.
Aamulla poika kömpi ulos kopastaan ja taas kirjaimellisesti pullautti tavaraa pihalle, tällä kertaa onneksi vain vähän. Jonkin aikaa oli taas normaalisti, mutta sitten taas keittiössä kakoi vähän aikaa ja sitten oksensi vähän isomman satsin. Annoin kakaralle uuden mahaa rauhoittavan lääkkeen ja annoin olla rauhassa hetken. Sitten vein aamupissalle ja kaikki näytti normaalilta, ei ollut vatsa edes löysällä. Sisälle tultua koira juoksi syömään, kun olin laittanut sille sapuskan valmiiksi ennen ulos lähtöä. Ja tuota syömään juoksemista meillä ei todellakaan näe usein ohmy.gif
Oudointa tässä oli se, että Onni ei kakonut kuin kerran oksennellessaan, vaan nimenomaan puklasi. Ja kun ei tuo poika oksentanut mahanesteitään (sitä keltaista limaa) kuten ennen on tehnyt, jos on oksentanut, vaan siellä seassa oli muutakin. Onni kävi rokotuksissa viime viikolla torstaina, voisiko tämä johtua siitä? unsure.gif Voitte kuvitella kuinka väsynyt olin aamulla muutaman tunnin yöunien jälkeen sleeping.gif Nyt Onni on siis taas ihan normaali oma itsensä, eikä ole oksennellut (lue: puklannut) enää.
-Saana-
Mulla oli eilen omalla tavalla fantastinen päivä teehee.gif
Pääsin kilpailemaan mätsärin junnuissa valkoisen isovillakoiran kanssa wub.gif wub.gif wub.gif smile.gif Eikä harmita yhtään, vaikka kisa meni nyt vähän miten meni blush.gif
Cola1
Eipä ole juuri vielä kauhiasti käytännön kokemuksia nuista hurmaavista isovilloista. Vastahan itsellänikin on sellainen ollut hetken aikaa smile.gif Mutta useita vuosia on tullut seurattua niitä ja katseltua. (Ja onhan tosiaan siskollani ollut musta isovillakoira narttu kotonamme silloin, kun asuttiin vielä samankaton alla.) Kuullut olen, että valkoisilla isoilla on sellainen oma huumorintajunsa ja niillä menee aina kirjaimellisesti sanottuna LUJAA! Tämä ainakin pätee tätä meidän nuorta valkoista isovilla urosta.
Hirmuisen tyytyväinen olen ollut Castroon ja päivääkään ei ole tarvinnut katua. Niin ihana pakkaus tämä nuori herra on!
Näyttelyturkin ylläpitäminen on varmasti se haastavin osuus. (Sitä innolla odottaen tongue.gif ) Kumminkin jos tälläisen ottaa niin itse ainakin haluan, että turkki myös on täyspitkä, eikä niskasta kulunut tai muuten vaan huonosti hoidettu. Eipä ole ainakaan vielä tullut yhdenkään villankanssa turhautumista hoidoista. Vaikka tällähetkellä käsiföönillä pelitänkin nuiden kanssa... Sitä libertyä odotellessa... Mutta pesusta puheen ollen shampoo ja hoitoaine odottaakin tuolla jo käyttäjäänsä. Eikun puunaamaan tuota kaunista poikaa tongue.gif
Noore
LAINAUS(oriental @ 25.9. 2005, 21:58)
Libertyn jalallisia fööneja saa ainakin Helsingin seudulta Lauttasaaren Lemmikkiaitasta, sieltä on omani hankittu. Hinta taisi olla rapiat 400 euroa.

Mekin hankittiin sieltä (varmaan, en tiedä tarkalleen kun se oli mun joululahja innocent.gif ), mutta tuo Lauttasaaren Lemmikkiaittaa ei enää ole dry.gif Tuttuni aina trimmasi siellä tuon bichonini ja hän sanoi että se on purettu jolloin hän joutui itse siirtymään lintsin viereen olevaan trimmiliikkeeseen.

Mielestäni noita föönejä saa ihan näyttelyistäkin? smile.gif
oriental
LAINAUS(Noore @ 26.9. 2005, 16:35)
-- mutta tuo Lauttasaaren Lemmikkiaittaa ei enää ole --

Voi harmi, juuri olin ajatellut käydä siellä katsomassa, josko löytyisi KW:n tuotteita. Musti&Mirrikin lopettaa nyt niiden myymisen, ja jostain pitäisi saada jatkossakin KW:n Coat Glossia ostettua. On muuten ehdottomasti paras harjausneste, jota olen kokeillut. wink.gif

Ketkä kaikki täällä ovatkaan tulossa sinne Paraisiin? Sain järjestäjiltä luvan postittaa Andyn ilmoittautumisen vasta huomenna, kun pitää tuosta tsekkiläisestä rekkarista saada se kopio otettua...
Noore
LAINAUS(oriental @ 26.9. 2005, 18:36)
Ketkä kaikki täällä ovatkaan tulossa sinne Paraisiin?

Me ollaan tulossa smile.gif
Mekin tosin ei olla vielä ilmottu, tänään maksetaan ja huomenna postiin... lookaround.gif pentu kun ei pääse vielä kehään niin itse junnuihin ja bichoni kehään.
Sundae
LAINAUS(oriental @ 26.9. 2005, 19:36)
Ketkä kaikki täällä ovatkaan tulossa sinne Paraisiin?

Täältä lähtee Onni kehään ja mie junnuihin smile.gif
truckers
LAINAUS(Sundae @ 26.9. 2005, 13:24)
Hohhoijaa, unohdin kertoa teille meidän viime yöstä ja tästä aamusta.
Onnilla oli muuten viime yönä joku ihme juttu unsure.gif Poika nukkuu aina alkuillasta äitini vieressä (äiti kun menee niin aikaisin nukkuun, kun joutuu heräänkin aikaisin) ja käyn sen sieltä sitten hakemassa omaan huoneeseeni, kun olen lähdössä nukkumaan. Noh, eilen illalla poika kuitenkin oli suoraan sanottuna puklannut (vauvasanastoa, ihanaa biggrin.gif) sinne sänkyyn. Sellaista rusehtavaa limaa. Samanlaisen pullautuksen kakara heitti mun huoneen lattialle, kun olin menossa nukkumaan. Siivosin sen ja annoin sellaista mahaa rauhoittavaa lääkettä, jonka tosin löysin aamulla lattialtani, kun ei poika ollutkaan nielaissut sitä dry.gif Mutta siis niin. Sit kun olin päässyt nukkumaan, poika oksensi uudestaan, tällä kertaa jotain ruuantapaista. Söi sen kuitenkin ennen kuin ehdin siivota. Sama tapahtui toisen kerran. Sen jälkeen kakara asettuikin sitten onneksi nukkumaan.
Aamulla poika kömpi ulos kopastaan ja taas kirjaimellisesti pullautti tavaraa pihalle, tällä kertaa onneksi vain vähän. Jonkin aikaa oli taas normaalisti, mutta sitten taas keittiössä kakoi vähän aikaa ja sitten oksensi vähän isomman satsin. Annoin kakaralle uuden mahaa rauhoittavan lääkkeen ja annoin olla rauhassa hetken. Sitten vein aamupissalle ja kaikki näytti normaalilta, ei ollut vatsa edes löysällä. Sisälle tultua koira juoksi syömään, kun olin laittanut sille sapuskan valmiiksi ennen ulos lähtöä. Ja tuota syömään juoksemista meillä ei todellakaan näe usein ohmy.gif
Oudointa tässä oli se, että Onni ei kakonut kuin kerran oksennellessaan, vaan nimenomaan puklasi. Ja kun ei tuo poika oksentanut mahanesteitään (sitä keltaista limaa) kuten ennen on tehnyt, jos on oksentanut, vaan siellä seassa oli muutakin. Onni kävi rokotuksissa viime viikolla torstaina, voisiko tämä johtua siitä? unsure.gif Voitte kuvitella kuinka väsynyt olin aamulla muutaman tunnin yöunien jälkeen sleeping.gif Nyt Onni on siis taas ihan normaali oma itsensä, eikä ole oksennellut (lue: puklannut) enää.

Tai sitten oli löytynyt herkullisia rusakon kikkaroita ja niitä oli mutusteltu ulkona.....
Joskus on käynyt niinkin wink.gif.

SK
Verdana
LAINAUS(truckers @ 26.9. 2005, 20:27)
Tai sitten oli löytynyt herkullisia rusakon kikkaroita ja niitä oli mutusteltu ulkona.....

SK

Onnittelut Maarianhaminan menestyksestä! flowers.gif Kuinkas monta serttiä Olgalla ja Ekillä jo on? smile.gif
Sundae
LAINAUS(truckers @ 26.9. 2005, 21:27)

SK

Paljon mahdollista biggrin.gif Aiheuttavatko rusakon jätöksien syöminen sitten tuollaisen reaktion?
Punkki
LAINAUS(truckers @ 26.9. 2005, 20:27)

SK

Juu, meilläkin esintyy tätä, varsinkin talvisin kun ne erotuu hangesta ja kaiken lisäksi ruskot tallustelevat meidän pihalla. sly.gif
Mutta eikait Leevi ole oksennelut.

Olipa viikon loppuna mukavat mtsärit happy.gif
annamurr
LAINAUS(-Saana- @ 26.9. 2005, 15:03)
Mulla oli eilen omalla tavalla fantastinen päivä teehee.gif
Pääsin kilpailemaan mätsärin junnuissa valkoisen isovillakoiran kanssa wub.gif wub.gif wub.gif smile.gif Eikä harmita yhtään, vaikka kisa meni nyt vähän miten meni blush.gif

Teillä meni mun mielestä tosi hyvin Lystin kanssa!! Hyvä Saana! Jee!! biggrin.gif

Itse kilpailin mustan isovilliksen kanssan ja sijoituttiin seitsemän parhaan joukkoon!! biggrin.gif Hessu <33 wub.gif wub.gif
Wilde
Ajattelin taas palailla tännekin. Olen pitänyt pientä taukoa.

Tässäpä Neidin uusin tempaus. shifty.gif
Nellan pallo oli jotenkin kulkeutunut yöpöytäni alle (joka on sellainen laatikkomainen, jonka takana on aukko)
pallo oli mennyt tästä aukosta pöydän alle ja Neitipä oli ajankuluksi päättänyt kaivaa sen pallon sieltä alta pois. Ja kun ei raskas laatikko niin vaan siirry niin oli päättänyt tuhota pöydän.^^
Ihmettelin kotiin tullessa miksi koko huone on täynnä puunpaloja. Neiti oli nakertanut pöydän kulmat palasiksi. dry.gif
Onneksi oli aika vanha pöytä niin vanhemmat ei niin kovasti hermostunut Nellalle. laugh.gif
Sundae
^ Fiksu koira w00t.gif Jos ei palloa muuten löydy, niin tuhotaan sitten edessä oleva este laugh.gif
Wilde
LAINAUS(Sundae @ 27.9. 2005, 17:48)
^ Fiksu koira w00t.gif Jos ei palloa muuten löydy, niin tuhotaan sitten edessä oleva este laugh.gif

Näin on. biggrin.gif
Punkki
LAINAUS(Wilde @ 27.9. 2005, 17:45)
Ajattelin taas palailla tännekin. Olen pitänyt pientä taukoa.

Tässäpä Neidin uusin tempaus. shifty.gif
Nellan pallo oli jotenkin kulkeutunut yöpöytäni alle (joka on sellainen laatikkomainen, jonka takana on aukko)
pallo oli mennyt tästä aukosta pöydän alle ja Neitipä oli ajankuluksi päättänyt kaivaa sen pallon sieltä alta pois. Ja kun ei raskas laatikko niin vaan siirry niin oli päättänyt tuhota pöydän.^^
Ihmettelin kotiin tullessa miksi koko huone on täynnä puunpaloja. Neiti oli nakertanut pöydän kulmat palasiksi. dry.gif
Onneksi oli aika vanha pöytä niin vanhemmat ei niin kovasti hermostunut Nellalle. laugh.gif

ohmy.gif Wau!
Lanttu
nyt menee ihan ohi aiheen; mutta matu oleks meidän koulus seiskalla? eli oulun myllytullissa?
tia sit olla viimeviikonloppuna mätsäris sun puudelin kanssa? smile.gif
Wilde
LAINAUS(Matu @ 27.9. 2005, 20:07)
ohmy.gif Wau!

Heh. laugh.gif

Ihmettelin silloin miksi ihmeessä Nella on yhtäkkiä alkanut tuhota paikkoja mutta onneksi syy oli selvä.
*Sanni
Keitäs villakoira ihmisiä on tulossa Seinäjoelle? smile.gif
diva
me ollaan tulossa seinäjoelle,
diva ja daisy molemmat päivät rotukehiin, kai biggrin.gif
ja mä sitte yritän junnuissa myös teehee.gif
Tämä on "lo-fi" versio foorumeistamme. Nähdäksesi täyden version, johon kuuluvat muotoilut, kuvat yms. klikkaa tässä!.
Invision Power Board © 2001-2012 Invision Power Services, Inc.