Hohhoijaa, unohdin kertoa teille meidän viime yöstä ja tästä aamusta.
Onnilla oli muuten viime yönä joku ihme juttu

Poika nukkuu aina alkuillasta äitini vieressä (äiti kun menee niin aikaisin nukkuun, kun joutuu heräänkin aikaisin) ja käyn sen sieltä sitten hakemassa omaan huoneeseeni, kun olen lähdössä nukkumaan. Noh, eilen illalla poika kuitenkin oli suoraan sanottuna puklannut (vauvasanastoa, ihanaa

) sinne sänkyyn. Sellaista rusehtavaa limaa. Samanlaisen pullautuksen kakara heitti mun huoneen lattialle, kun olin menossa nukkumaan. Siivosin sen ja annoin sellaista mahaa rauhoittavaa lääkettä, jonka tosin löysin aamulla lattialtani, kun ei poika ollutkaan nielaissut sitä

Mutta siis niin. Sit kun olin päässyt nukkumaan, poika oksensi uudestaan, tällä kertaa jotain ruuantapaista. Söi sen kuitenkin ennen kuin ehdin siivota. Sama tapahtui toisen kerran. Sen jälkeen kakara asettuikin sitten onneksi nukkumaan.
Aamulla poika kömpi ulos kopastaan ja taas kirjaimellisesti pullautti tavaraa pihalle, tällä kertaa onneksi vain vähän. Jonkin aikaa oli taas normaalisti, mutta sitten taas keittiössä kakoi vähän aikaa ja sitten oksensi vähän isomman satsin. Annoin kakaralle uuden mahaa rauhoittavan lääkkeen ja annoin olla rauhassa hetken. Sitten vein aamupissalle ja kaikki näytti normaalilta, ei ollut vatsa edes löysällä. Sisälle tultua koira
juoksi syömään, kun olin laittanut sille sapuskan valmiiksi ennen ulos lähtöä. Ja tuota syömään juoksemista meillä ei todellakaan näe usein

Oudointa tässä oli se, että Onni ei kakonut kuin kerran oksennellessaan, vaan nimenomaan puklasi. Ja kun ei tuo poika oksentanut mahanesteitään (sitä keltaista limaa) kuten ennen on tehnyt, jos on oksentanut, vaan siellä seassa oli muutakin. Onni kävi rokotuksissa viime viikolla torstaina, voisiko tämä johtua siitä?

Voitte kuvitella kuinka väsynyt olin aamulla muutaman tunnin yöunien jälkeen

Nyt Onni on siis taas ihan normaali oma itsensä, eikä ole oksennellut (lue: puklannut) enää.