Apua! - Etsi - Jäsenet - Kalenteri
täysi versio: Villakoirat osa 2
Puskaradio > Keskustelua eri roduista > FCI 9: Seurakoirat ja kääpiökoirat
Sivuja: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32
Ida K
Mie sain Daisyn esiintymisen reippautta kun en ns. kiristä hihnaa lainkaan smile.gif
annika94
Mun Sedällä on toy villakoira ja sillä on sydän vika. Minusta se ei ole näkyvä mutta sen kuulee kun koira on juossut kaksi metriä niin se väsyy ja lysähtää maahan sitä ei koskaan tiedä että milloin se nukkuu pois. Se on tosi ihana ja suloinen cry.gif
Khenya
LAINAUS(Noore @ 30.6. 2006, 17:58)
Hieno juttu! Siellä taas näemme! Oon yrittänyt saada Ediä liikkumaan paremmin (euv:n jälkeen), mutta katotaan onnistummeko siinä ennen kesänäyttelyä  dry.gif smile.gif

Minä tässä nyt kanssa ihmettelen, että mitä vikaa siinä liikkumisessa on? huh.gif Siellä EUV:ssa ainakin näytti kulkevan ihan hyvin, mitä nyt ehdin kiireltäni nähdä. Jos esiintymiseen haluaa lisää reippautta, mulla on vain yksi vakiovinkki: kotona ei saa harjoitella lainkaan.

Ei mutta oottakaa vaan kun me tullaan sinne Tuomarinkartanoon niin ihan varmasti taas vaihteeksi liikkuu jalat liian nopeesti teehee.gif ... on se vaan kumma kun Enyan jalat ei liikkunut erkkarissa ja EUV:ssa liian nopeasti, vaikka näin jälkikäteen ajatellen ihan varmasti se juoksi noissa kehissä omasta innostaan vielä lujempaa kuin siellä Aptuksessa. No joo, toisaalta taas se ylimääräinen steppaaminen ja sekoilu oli tiessään, joten ei ihme, jos liikkeet oli vähän selkeämmät.
Mä olen muuten edelleen ajatellut, että jatkan sillä linjalla, että Enya saa ihan itse valita vauhdin, ja se jää sitten tuomarin murheeksi, ehtiikö sitä silmillä seurata vai ei. rolleyes.gif Ja muuten, ne jotka täällä sanoivat, että keskaria ei kehässä tarvitse juoksuttaa... niinpä niin, ehkä ei tarvitse, mutta oli aika vaikea löytää esim. EUV-näyttelyssä yhtäkään mrv-keskaria tai kääpiötä, joiden kanssa ei oltaisi juostu - ja pääasiassa siellä juostiin todella reippaasti tai jäit toisten jalkoihin. Siihen en ota kantaa, mikä on paras tapa (juokseminen, hölkkääminen vai käveleminen), mutta se oli ilmiselvää, että selvä enemmistä ainakin mrv-keskareista ja -kääpiöistä esitettiin toistaiseksi tän vuoden isoimmassa näyttelyssä juosten (sitä menoa ei todellakaan voinut hyvälläkään tahdolla enää kutsua edes hölkkäämiseksi, koska siellä todella juostiin kehän ympäri, edestakaisin taas monet menevät huomattavasti hitaammin, luontevaa sikäli, että siellä kuitenkin tulee se äkkikäännös vastaan). wink.gif

Anyway... Ehkä mun opettamattomassa koirassa on se vika (tai ominaisuus? biggrin.gif), että sinä päivänä, kun se sekoilee, sitä ei narusta nykäisemällä laiteta ravaamaan nätisti suoraan. Enya siis joko esittää itse itsensä liikkeessä edukseen tai sitten jonain harvinaisena poikkeuspäivänä ei esitä. Miten paljon te muuten yleisesti olette treenanneet näyttelyitä varten villakoirienne kanssa? Liikkumista? Seisomista? Mä olen vähän pihalla oikeastaan, kun sain Enyan pentuna niin, että se käytännössä oli opettettu seisomaan, tai ainakin siltä se vaikutti. Sen lisäksi tuntuu, että se mitä trimmaamisen yhteydessä joutuu pöydällä seisottamaan, riittää mainiosti. Ja kotona en tuota ole oikeastaan koskaan näyttelyremmissä juoksutellut...

toypuudeli
LAINAUS(Iida @ 30.6. 2006, 09:44)
Onko siellä sitten Karin Bergbom tuomarina? wink.gif

Juu, hänpä juuri.
Päätin nyt kuitenkin, että uteliaisuuden vuoksi käydään sielä kehässä pyörähtämässä...tosin täysin ilman minkäänlaisia odotuksia.
Sundae
LAINAUS(Khenya @ 30.6. 2006, 23:03)
Miten paljon te muuten yleisesti olette treenanneet näyttelyitä varten villakoirienne kanssa? Liikkumista? Seisomista?

Onnin kanssa tuli reenattua aika paljon silleen ulkoilujen yhteydessä. Että yhtäkkiä vaan saatoin mennä johonkin kentälle ja vetää pienet harkat siinä wink.gif Onnista kuoriutui se todellinen esiintyjä oikeastaan vasta 2½-3-vuotiaana, kun se oli jo siirtynyt rotukehästä vain junnukehän puolelle. Onnilla toi esiintyminen oli nuorena aika lailla sen omasta mielialasta kiinni. Meillä oli välillä pelkkiä laukkauspäiviä tai sitten oli "en kuuntele, en kuuntele, en kuuntele"-päiviä biggrin.gif

Finik olikin sitten vähän mielenkiintoisempi tapaus. Se kun tuli mulle tosiaan melkein 1½-vuotiaana ja se oli kyllä käynyt esiintymässä kehissä, mutta eihän mulla ollut mitään hajua siitä, että miten sen saa esiintymään nätisti rolleyes.gif Finikin kanssa olen siis tehnyt kyllä työtä, että olen sen saanut esiintymään nätisti. Meidän pari ekaa näyttelyä menikin aika lailla päin puuta ennen kuin löydettiin se yhteinen sävel.. Esim. erkkarissa tulikin sit iloittua jo pelkästä ERIstä todella paljon, koska kehässä ravaaminen oli mennyt nappiin. Tästä on siis oikein hyvä jatkaa smile.gif
Ida K
LAINAUS(toypuudeli @ 1.7. 2006, 01:03)
Juu, hänpä juuri.
Päätin nyt kuitenkin, että uteliaisuuden vuoksi käydään sielä kehässä pyörähtämässä...tosin täysin ilman minkäänlaisia odotuksia.

Hän tykkäsi Daisysta yhdessä pentunäyttelyssä todella paljon, kirjotti oikein unelma-arvostelun ja oli sitten ROP-pentu smile.gif Lahdessa -06 tuli EH, ei siinä arvostelussa mitään maata mullistavaa ollut, joku oli hyvää ja joku ei, sanoi kuitenkin että on kehitysvaiheessa ja tarvitsee aikaa, niinkun asia onkin wink.gif

Tuosta harjottelusta..
Kun Daisy tuli, alotin sen näyttelyreenin aika pian, seisottelin sitä mitä ihmeellisimmissä paikoissa, pieniä pätkiä päivässä. Se on pennusta pitäen osannut seisoa vapaasti todella kauniisti, venyttää itse itsensä. Seisottamisessa ei mitään ongelmaa, mutta remmmissä kävely tuottikin hommaa rolleyes.gif
Ensin en meinannut sitä saada metriä pysymään kaikki neljä jalkaa samaan aikaan maassa, ja se roikkui remmissä yms. Nykyään kun on oikea remmi, oikea nami ja vauhti, se likkuu nätisti smile.gif
toypuudeli
LAINAUS(Iida @ 1.7. 2006, 10:59)
Hän tykkäsi Daisysta yhdessä pentunäyttelyssä todella paljon, kirjotti oikein unelma-arvostelun ja oli sitten ROP-pentu smile.gif Lahdessa -06 tuli EH, ei siinä arvostelussa mitään maata mullistavaa ollut, joku oli hyvää ja joku ei, sanoi kuitenkin että on kehitysvaiheessa ja tarvitsee aikaa, niinkun asia onkin wink.gif

Tuo kuitenkin pistää mietityttämään, kun arvostelussa meilläkin jankattiin useaan otteeseen että kehittymätön se ja se....ajattelin sitten vain että niimpäniin, kuinkahan kehittynyt se 10 kuisen junnunartun sitten pitäisi olla? Kai se nyt on päivänselvää että koira ei vielä tuossa iässä ole valmis ja ei vastaa rungoltaan ym. aikuista koiraa. Ja meilläkun ei arvostelussa suurempia puutteita edes mainittu...koira oli vain ''kehittymätön'' rolleyes.gif
Khenya
^ Mutta pitäähän se nyt jotenkin arvostelussa mainita, jos koira on kehittymätön, olipa sitten juniori tai ei. Olisi vielä ikävämpää, jos junnukoirille jaettaisi moitteettomilla arvoteluilla esim. EH ja siinä sitten voisi omistaja ihmetellä, että mikäs sitten oli vikana, kun ei sitä ERI:ä tullut. Onhan se nyt kivempaa, että siellä arvostelussa on edes jokin selitys tuomarin mielipiteelle.
Esim. jos runko on kehittymätön juniorilla, niin sitten se vaan on. Tuomarinhan pitäisi arvostella sen päivän tilanteen mukaan... Eihän hän voi olettaa, että kaikki se, mikä koirassa on juniorina kehittymätöntä, parantuu koiran saadessa lisää ikää. Joillakin se runko vaan ei koskaan kehity siitä yhtään sen kummemmaksi, joten ei kehittymättömyyttä pidä liikaa katsoa läpi sormien junioreissakaan.

Mutta ymmärrän toki, mitä tarkoitat... on tosiaan kummallista, että toisinaan junioreiden oletetaan olevan täysin valmiita ja 10-kuisen pitäisi olla yhtä kehittynyt kuin esim. 3-vuotiaan. lookaround.gif Mutta kai se sitten perustuu siihen, että toiset koirat ovat todella valmiita jo junioreina...?

toypuudeli
^Mutta kuinka valmiita koirien sitten tuossa iässä todellisuudessa pitäisi olla? Ja sekö sitten koirasta tekisi erinomaisen arvoisen, että se vastaisi jo pentuiässä aikuista koiraa. Kummallista minusta ph34r.gif
Mutta ilmeisesti tuomarikohtainen näkemysero tämäkin. Jokin ei tässä tapauksessa nyt vain oikeen omaan ajatusmaailmaani sovi...ehkä se on sitten vanhanaikaista ajatella että lapsien pitäisi saada olla vielä tuolloin lapsia innocent.gif
Vaikka sitten näyttelyiden osalta odotettaisiinkin mieluummin siihen pariinvuoteen että koira alkaisi olemaan tarpeeksi valmis kehään. smile.gif
Ida K
LAINAUS(toypuudeli @ 1.7. 2006, 14:48)
^Mutta kuinka valmiita koirien sitten tuossa iässä todellisuudessa pitäisi olla? Ja sekö sitten koirasta tekisi erinomaisen arvoisen, että se vastaisi jo pentuiässä aikuista koiraa. Kummallista minusta ph34r.gif 
Mutta ilmeisesti tuomarikohtainen näkemysero tämäkin. Jokin ei tässä tapauksessa nyt vain oikeen omaan ajatusmaailmaani sovi...ehkä se on sitten vanhanaikaista ajatella että lapsien pitäisi saada olla vielä tuolloin lapsia innocent.gif
Vaikka sitten näyttelyiden osalta odotettaisiinkin mieluummin siihen pariinvuoteen että koira alkaisi olemaan tarpeeksi valmis kehään. smile.gif

Samoilla linjoilla. Eihän siinä ole mitään ideaa, että juuri esim. 10 kk ikäiset koirat ovat jo ns. valmiita ja yhtä kehittyneitä kuin pari vuotiaat, mitä järkeä eri luokissa silloin enää olisi? rolleyes.gif
Minusta on ihan hyvä, että arvostelussa mainitaan kehittymätön, tarvitsee aikaa tms. mutta jos sitä hoetaan koko arvostelun ajan, tulee tosiaan olo että koiran pitäisi olla jo täysin valmis wink.gif
Saa nyt nähdä mitä Daisysta sanotaan, on kesätauon jälkeen Kuopiosta eteenpäin 10 näyttelyä ennen messaria lookaround.gif
Sundae
LAINAUS(Iida @ 1.7. 2006, 15:55)
Saa nyt nähdä mitä Daisysta sanotaan, on kesätauon jälkeen Kuopiosta eteenpäin 10 näyttelyä ennen messaria  lookaround.gif

Oot osan jo kertonu, mutta haluatko paljastaa loputkin noista kymmenestä näyttelystä? teehee.gif
Ida K
LAINAUS(Sundae @ 1.7. 2006, 14:59)
Oot osan jo kertonu, mutta haluatko paljastaa loputkin noista kymmenestä näyttelystä? teehee.gif

Kuopio, Imatra, Kouvola, Heinola, Hämeenlinna, Porvoo, Eckerö, Oulu?, Seinäjoki, Jyväskylä & Messari wink.gif
diva
Pori isovillakoirat m,r,v

Nartut AVO luokka
Canmoys Head or Tails Eri/1, Pn-1, SERT, ROP
Biscuit Bishop's Artemis <3 Eri/2, Pn-2, vara-SERT
oriental
Tuosta junnukoirien kehityksestä... Sen siitä saa, kun poistettiin junnuluokista KP. Typeräähän se on erikseen pitää koko junnuluokkaa, mikäli vain valmiilla broilerilla (omasta mielestäni ihan kärkipäässä näyttelyjalostuksen tuomista kauhistuksista) on ylipäätänsä mahdollisuuksia saada se ERI junnuluokasta. MUTTA totta sekin, että mikäli koiralla on vaikkapa kehittymätön runko, on tyhmää antaa sen kahmia 12 sertiä junnuluokasta, koska ikävä tosiasia on, että harvasta rungottomasti juniorista tulee aikuisenakaan ainakaan erinomaista runkoa omaavaa koiraa. Aprikooseissa ainakin näitä luikkuja näkee todella paljon.

Voi, kun vain saisi sen KP:n takaisin. Sillä voisi sitten palkita HYVÄSSÄ VAIHEESSA olevan junnun, joka ei kuitenkaan kehityksensä tai vaikkapa kehäkäytöksen takia ole vielä valioarvoinen.
Sundae
LAINAUS(oriental @ 2.7. 2006, 13:09)
--koska ikävä tosiasia on, että harvasta rungottomasti juniorista tulee aikuisenakaan ainakaan erinomaista runkoa omaavaa koiraa. Aprikooseissa ainakin näitä luikkuja näkee todella paljon.

Hyvänä esimerkkinä meidän Onni wink.gif

Mä olin jo kokonaan unohtanut, että junnuluokissakin joskus on jaettu KP'tä rolleyes.gif Mutta nyt kun sen mainitsit, niin Tauloksen Tiina on meille yhdessä näyttelyssä sanonut, että jos olisi vanhat säännöt käytössä, niin antaisi koiralle (siis Onnille) KP'n.
-Saana-
YLIVIESKA / VILLISTULOKSIA:

Kk. villakoirat (musta,ruskea,valkonen):

ROP & SERT ->FIN CH - Crusea's Hard-Core
VSP & SERT - Miracle Minx Bohemian Rhapsody

muutama narttu oli noiden lisäksi, saivat eh:n.

Isovillakoirat:

ROP & RYP3 - Ch Party-Line's White Cream
VSP & SERT - Party-Line's Keep My Style
PN3 Martina's Tashana

Meillä oli tosi hieno päivä, eka pyörähdin Coren kans kehässä ja erinomainen sieltä tuli ja ainoana keskariuroksena myös serti joka teki pojasta VALION smile.gif
Pikku-Tatsi yllätti täysin ja sai myös erinomaisen ja ainoana erin saaneena keskarinarttuna oli pn. Roppikehässä vaihdettiin Marikan kans niin et mä esitin eka kertaa Tatsia ja Marika meni Coren kans. Core sit oli rop kun oli paljon kehittyneempi smile.gif Onnea Virpi Juudaksen ja Pepin menestyksestä ja tietty Marika Coren valioitumisesta ja Tatsin ekasta sertistä ja vspstä flowers.gif flowers.gif flowers.gif
Ryhmissä pyörähdin Coren kans, Core esiinty ihan mukavasti. smile.gif
Sundae
Ylivieskassa toyvillakoirissa:
ROP SERT Excuse Me Just Fabulous
PN2 vara-SERT Airi Arabeska Flame Of Love

Onnittelut Heidille flowers.gif (On se jännä mitä 2 kuukautta voi koiralle tehdä.. biggrin.gif)
Onnittelut myös Marikalle Coren ja Tatsin menestyksestä flowers.gif
toypuudeli
^ Hah...siinä sen näkee että nopeaa se koira ilmeisesti muuttuu tongue.gif Tosiaan viimeksi oli liian alhainen hännänkiinnitys ja tänään oikea hännänkiinnitys...omistan vissiin koiran jonka häntä vaihtaa paikkaa päivästä riippuen biggrin.gif

Sen verran täydennystä noihin ylivieskan tuloksiin vielä että toyssa PN3 Toyway Purple Rain ja kääpiöissä (m&r&v) Rop Sansagan Happy Prince (jess, saivat prinssin viimein valioksi flowers.gif )
SaanaS*
Onnea viikonloppuna menestyneille! smile.gif
diva
Onnea Ylivieskan menestyneille flowers.gif
voisiko joku kertoa kaikki ilmoittuneita isovillakoiria mrv?
Terhi
Onnea menestyneille. smile.gif
Oisko jollain (Heidi?? Saana?? whistling.gif ) Ylivieskan m/r/v kääpiöiden tuloksia tarkemmin?
Merry
MIten ja millä ruokitte koiraanne?
Hyviä vinkkejä miten saada koira lihoon? biggrin.gif pitäis saada meidän kääpiöurokseen joka 4,1kg ja korkeus 31-32 hieman massaa.
Ida K
LAINAUS(Merry @ 4.7. 2006, 19:22)

Meillä syödään ihan kotiruokaa, esim. makaronia, riisiä, jauhelihaa, raejuustoa, kermaviiliä ja jotain ei maustettua ruokaa mitä on jäänyt. Nappuloita tuo ei koskaan oppinut aterialla syömään, vaikka niitä tarjottiin monessa muodossa. Jännää on, että namina se niitä syö innoissaan ja tekee melkein mitä vaan nappulan saamiseksi rolleyes.gif

Ruokaa annetaan 2 kertaa päivässä, mutta ei se kovin innoissaan syö, on todella nirso..
truckers
LAINAUS(Merry @ 4.7. 2006, 19:22)
Hyviä vinkkejä miten saada koira lihoon? biggrin.gif pitäis saada meidän kääpiöurokseen joka 4,1kg ja korkeus 31-32 hieman massaa.

http://villakoira.net/keskustelu/index.php?board=8.0
Sundae
Sanna, muuten jees, mutta kaikkien pitäs ensin rekisteröityä tonne foorumille wink.gif
truckers
Juuu... niin pitää. ph34r.gif
SK
Khenya
LAINAUS(Merry @ 4.7. 2006, 20:22)
Hyviä vinkkejä miten saada koira lihoon?  biggrin.gif  pitäis saada meidän kääpiöurokseen joka 4,1kg ja korkeus 31-32 hieman massaa.

Meillä oli samaa ongelmaa nuorempana... Enya ei alle parivuotiaana olisi kovinkaan mielellään syönyt mitään nappuloita yms., millä tuon olisi saanut lihomaan normaalipainoiseksi (oli siis sellainen tyypillinen nuori villakoira, jolta tuntui kaikki luut nahan läpi selästä/pepun päältä niin, että ei kivalta tuntunut).
Hill'sin energisen koiran nappuloita sille aina on syötetty, sen jälkeen kun penturuoasta luovuttiin. Niissä on niin paljon rasvaa, ettei koiraa tarvitse yrittää saada syömään kuin ihan pieni määrä niitä nappuloita + lisäksi sitten kotiruokaa. Meillä yksi ratkaiseva editysaskel oli alkaa ruokkia vain kerran päivässä. Kun ruokaa tulee harvemmin, koira taisi tajuta alkaa miettiä kaksi kertaa ennen kuin sen jättää syömättä. Kun ruokaa tulee vain illalla, voi myös huoletta antaa kerralla isomman annoksen, koska koira menee kutakuinkin suoraan ruokailun jälkeen nukkumaan. Ja kun kerta-annos on isompi, uskon, että se tavallaan laajentaa koiran mahalaukkua ja sitten kun vatsa ehtii tuosta isommasta annoksesta tyhjentyä kunnolla seuraavaan iltaan mennessä, koiralle ehtii tulla nälkä ennen seuraavaa ateriia. Meillä ainakaan tuon pahimman nirsoilun aikana ja kyllä edelleenkin on aivan turha edes kuvitella ruokkivansa tuota koiraa aamulla, se ei yksinkertaisesti söisi aamutuimaan yleensä edes mitään herkkuja.
Cola1
LAINAUS(Khenya @ 5.7. 2006, 13:02)
Ja kun kerta-annos on isompi, uskon, että se tavallaan laajentaa koiran mahalaukkua ja sitten kun vatsa ehtii tuosta isommasta annoksesta tyhjentyä kunnolla seuraavaan iltaan mennessä, koiralle ehtii tulla nälkä ennen seuraavaa ateriia.

Myös kerta-annoksen ollessa suuri ei ruoka imeydy niin hyvin, kuin, että se olisi pienempi kerralla, mutta jaettuna pariin kertaan päivässä.

Tiedän myöskin toisia villiksiä jotka eivät vain yksinkertaisesti syö aamulla ruokaansa. Minkäs sille sitten tekee, kun töihin on lähdettävä... Toisinaan jotkut jättävät päivän ajaksi koirilleen nappuloita kuppiin. Toisilla se saattaisikin onnistua jos ei ole ahne koira kyseessä.. Mutta taas toisaalta nirsollekkaan koiralle ei pitäisi olla jatkuvasti ruokaa nenänedessä.

Itse en kellontarkkaan koiria ruoki, mutta kyllä niillä ruoka-ajat ovat 'aamulla ja illalla' Kaksi kertaa päivässä ensinnäkin siksi, että ruoka-aineiden sulaminen ja imeytyminen menisi mutkattomasti. Paskanahan ne ylimääräinen vain ulos tulisi. Nyt läjät ovat pienemmät, kuin kerranpäivässä syöttäessä. Myöskään en tahdo, että vatsalaukun kiertymis mahdollisuus kasvaa, että annan koko päivän ruuan kerralla. Castrokin, kun syö vaivatta semmoisen 1kg ruokaa biggrin.gif En tiedä mihin ne kaikki menee, mutta massaa saisi tällekin tulla lisää... Toisaalta liikkumisen määrä on tällä toisinaan aika huimaa. Lihasmassaa on myöskin ihan kivasti tullut taakse. Selkään ym. alkaa varmasti tulemaan vasta iänmukaan lisää, kun harrastukset kasvaa. Mitään hyllyvää läskillä lihotettua puudelia, kun en halua... En edes siksi, että saisi kehässä paremman arvostelun... Ikä tekee ihmeitä aikaan wink.gif Näkeehän niitä toki kehässä rotuja, kuin rotuja jotka raukat ollaan junnu/nuo luokassa lihotettu ruoka-annoksia vain lisäämällä. Energiaa ja hiilareita vain... Sitten lihakset ovatkin olematonta sorttia. Ja mihkään staffeihin ym.villistä nyt lihasmassallisesti on turha edes lähteä vertailemaan.
johva
Minun vinkkini on lisätä liikuntaa ja harrastuksia. Kuin koira porskuttaa järvessä ja agilityssä tulee sille nälkä ja ruoka, joka on huolella valittua/valmistettua laadukasta korkeaenergistä safkaa, maistuu paremmin. Koiralle tulee sitten lihasmassaa ja runkoa pikkuhiljaa.
villavilla
Mulla on kans tuollanen laiha (todella laiha; 59cm/alle 20kg) villakoira, kooltaan vaan iso. Meidän Hessu täyttää huomenna 5 vuotta ja on edelleen laiha ja massaton. En ole keksinyt mitään, mikä saisi sen lihomaan. Sillä on aktiviteetteja: se ui kesällä pari kertaa viikossa, juoksee kesät talvet päivittäin tuntitolkulla metsässä vapaana välillä hevosen perässä, välillä muuten vaan ja lisäksi harrastaa viikottain agilitya. Ei vaikutusta ruokahaluun. Aiemmin se söi (tai oikeammin sille tarjottiin, söi huonosti) korkeaenergista ja -proteiinista kuivamuonaa (kokeiltiin eri merkkejä eläinkaupasta) mutta kun se ei massattomuuteen auttanut siirrytiin BARF-sovellukseen. Ei apua, eikä ruokakaan maistu sen paremmin, mutta itse olen tyytyväinen, kun tiedän mitä koirani syö. Eli Hessun "ongelma" (ei se sille ongelma ole, mulle vaan) on se, että se jättää väliin 3-4 ruokaa viikossa (meillä koirat saavat ruokaa pääasiassa kaksi kertaa päivässä, satunnaisesti vaan kerran, esim jos on treenit illalla). Pahimmillaan käy niin, että se ei edes viitsi tulla katsomaan mitä ruokakupissa olisi tarjolla! Jos Hessun ruokaan lisää esim voita että olisi enemmän energiaa, saa olla varma, että ko. annos jää syömättä, samoin käy, jos valmistan ruuan sille erityisen huolellisesti ja vielä kehtaan punnita sen annoksen.

Nyt kun vietän enemmän aikaa tallilla, ymmärrän kyllä miksi Hessu ei liho: se käyttäytyy ihan kuin orit ko. tallilla: se liikkuu koko ajan (siis ulkona ollessaan, kotosalla se toki nukkuu) ja on aina vahtimassa onko tyttökoiria näkyvillä. Eli meidän Hessun tapauksessa massaa saisi varmaan sterilisoimalla sen ja vähentämällä näin sen sukupuoliviettiä. Itse en vain ole siihen valmis.
diva
LAINAUS(truckers @ 6.7. 2006, 04:51)

siis.. onkos se foorumi vain truckersin villakoirille? innocent.gif
Sundae
LAINAUS(diva @ 6.7. 2006, 01:05)
siis.. onkos se foorumi vain truckersin villakoirille? innocent.gif

No ei periaatteessa wink.gif Vaikka siellä niiden omistajia enimmäkseen liikkuukin - jostain kumman syystä biggrin.gif
villistyttö
Onko kellään Ylivieskan luetteloa ja voisi kertoa ketä kääpiöitä m/r/v oli ilmoitettu? smile.gif Onnea menestyneille! flowers.gif

Olen tällä hetkellä Juhalla hoitamassa koiria ja en kauheasti ole päässyt Lucan kehitystä seuraamaan, mutta äiskä toi sen tänne näytille ja vaikka ei viikkoon ole poikaa harjoitettu yhtään nii siitä huolimatta seiso hienosti ja pari kuvaakin saatiin napattua! tongue.gif Hihnassa kulkeminenkin sujuu jo tosi hyvin.. Ei enää pure ollenkaan hihnaa joka alussa oli niin mukava lelu. biggrin.gif Ihan tyytyväinen olen ja toivottavasti saadan Luca joskus kehiin, suunitelmissa olisi Lahden pentunly muistaakseni 24.9.. smile.gif Ja ennen tota Luca lähtee tutustumaan "näyttelymaailmaan" Sawo Show´hun. (en tiedä voiko sitä noin laittaa blush.gif )
Sundae
LAINAUS(villistyttö @ 6.7. 2006, 17:07)
Ja ennen tota Luca lähtee tutustumaan "näyttelymaailmaan" Sawo Show´hun. (en tiedä voiko sitä noin laittaa blush.gif )

Pitänee tulla sitten kuikuilemaan tätä sun uutta tulokasta tuolla Sawo Show'ssa wub.gif
Lovskars
Ylivieskan mrv kääpiöt

n pen
Milwa
Talicha

u jun
Haydee´s Enigma
Whiteway´s Obelix

u avo
Bennevis
Sansagan Happy Prince

n jun
Airy Arabeska Hasty-Little-Love
Toyway Impish Trick

n nuo
Toyway Fire Flicker

n avo
Diana
Equerry´s Good Luck
diva
LAINAUS(Sundae @ 7.7. 2006, 07:21)
No ei periaatteessa wink.gif Vaikka siellä niiden omistajia enimmäkseen liikkuukin - jostain kumman syystä biggrin.gif

ahaa, no kun mua hylätettiin... ohmy.gif mut en mä sitten tiedä..
Sundae
LAINAUS(diva @ 6.7. 2006, 19:28)

Jos yritit avata tota Sannan (nimimerkki truckers siis) antamaa linkkiä, niin sun pitää ensin rekisteröityä sille foorumille, että voit nähdä mitä siinä linkissä on smile.gif
truckers
LAINAUS(diva @ 6.7. 2006, 18:28)

Palstan kävijät on tosiaan rajoitettu niihin jotka jotenkin tunnen tai he liittyvät kennelini toimintaan....
Minulle tuntemattomat tai muuten Trucker´siin liittymättömät saavat hylsyn armotta! ph34r.gif
Välillä keskustelu on kovinkin kuumaa ja siksi se ei ole kaikille luettavissa.
Vinkki niille jotka rekisteröityvät: Lähetä ylläpidolle (minulle) täydelliset tiedot itsestäsi. Näin voit päästä rekisteröitymään. Tai sit ei oops.gif
SK
Sundae
Ai niin joo, Sannahan tosiaan tiukensi vähän noita rajoituksia biggrin.gif

Tänään taitaa koittaa Onnille pesupäivä wink.gif
truckers
Aprikoosi kääpiövillakoirakoira uros FIN MVA EST MVA S MVA ESTV-95 KANS MVA PMV-97 V-98 BACKSEAT DRIVER'S INSIDE JOKE täyttää tänään 7.7.2006 14v.
Niin nopeasti se aika kulkee, kun vasta eilen sitä oltiin nuoria ja komeita....enää ei olle kuin komeita.
Jokke voi hyvin, mitä nyt kaihi ja kuulo vähän temppuilee.
T.SK
Sundae
Paljon onnea Jokke-papalle wub.gif happybday.gif happybday.gif
johva
Upea ikä thumbup.gif . Paljon onnea happybday.gif happybday.gif happybday.gif
Cola1
Onnea onnea Jokkelle happybday.gif
Hienoon ikään on jo päässyt happy.gif
Ida K
LAINAUS(villistyttö @ 6.7. 2006, 16:07)
Ja ennen tota Luca lähtee tutustumaan "näyttelymaailmaan" Sawo Show´hun. (en tiedä voiko sitä noin laittaa blush.gif )

Lähtee kattelemaan Daisy-tyttöystävän kehiä whistling.gif
villistyttö
LAINAUS(Iida @ 7.7. 2006, 12:10)
Lähtee kattelemaan Daisy-tyttöystävän kehiä whistling.gif

tongue.gif w00t.gif niimpä!
phard
LAINAUS(truckers @ 7.7. 2006, 12:15)
Aprikoosi kääpiövillakoirakoira uros FIN MVA EST MVA S MVA ESTV-95 KANS MVA PMV-97 V-98 BACKSEAT DRIVER'S INSIDE JOKE täyttää tänään 7.7.2006 14v.
Niin nopeasti se aika kulkee, kun vasta eilen sitä oltiin nuoria ja komeita....enää ei olle kuin komeita.
T.SK

kunnioitettava ikä, onnittelut! flowers.gif
villistyttö
LAINAUS(truckers @ 7.7. 2006, 11:15)
T.SK

Onnea! smile.gif
SaanaS*
Onnea Jokelle! smile.gif

Nyt myös Redi löytyy kotisivuiltani.. Tosin lisää fixailuja vielä tulossa. wink.gif http://kotisivu.mtv3.fi/saanas
-Saana-
LAINAUS(SaanaS* @ 8.7. 2006, 00:01)
Nyt myös Redi löytyy kotisivuiltani.. Tosin lisää fixailuja vielä tulossa. wink.gif http://kotisivu.mtv3.fi/saanas

Nonniin vihdoin on Redilläkin oma sivu smile.gif
Vitsit että tuo "Redi ilta-auringossa" -kuva on ihana wub.gif
Sundae
Saana, OMG! Ootko tosiaan päivittäny kotisivujas sitten maaliskuun? biggrin.gif No ei mut on se Redi komea pikkupoika wub.gif
Tämä on "lo-fi" versio foorumeistamme. Nähdäksesi täyden version, johon kuuluvat muotoilut, kuvat yms. klikkaa tässä!.
Invision Power Board © 2001-2012 Invision Power Services, Inc.