Apua! - Etsi - Jäsenet - Kalenteri
täysi versio: Villakoirat osa 2
Puskaradio > Keskustelua eri roduista > FCI 9: Seurakoirat ja kääpiökoirat
Sivuja: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32
truckers
Hyvät lemmikit!

Kun sanon "siirtykää", se tarkoittaa johonkin toiseen paikkaan menemistä, eikä paikkojen vaihtamista keskenään niin, että olette edelleen molemmat tielläni.

Astiat joissa on tassujen kuvia, sisältää teidän ruokaanne. Kaikki muut astiat ovat minun ja niissä on minun ruokaani. Huomioikaa, että tassun laittaminen keskelle minun lautastani ja ruokaani ei tarkoita, että niistä tulisi teidän omaisuuttanne, enkä myöskään pidä sitä esteettisessä mielessä yhtään miellyttävänä.

Portaikko ei ole NASCAR:in suunnittelema, eikä se ole kilparata. Ehtiminen ennen minua alas ei ole tarkoituksena. Minun kompastuttamiseni ei auta, koska putoan nopeammin kuin te pystytte juoksemaan.

En voi hankkia king-size -kokoa suurempaa sänkyä. Olen hyvin pahoillani tästä. Älkää luulko, että nukun jatkossakin sohvalla teidän mukavuutenne takaamiseksi. Katsokaa videoita joissa koirat ja´kissat nukkuvat; ne voivat suorastaan käpertyä palloksi. Ei ole välttämätöntä nukkua kohtisuorassa toisiaan vasten venyttäytyen niin pitkäksi kuin mahdollista. Tiedän myös että on pelkkää sarkasmia ojentaa hännät suoriksi ja roikottaa kieliä ulos suusta tilan viemisen maksimoimiseksi.

Minun CD-levyni eivät ole pienois-frisbeitä.

Viimeisen kerran, kylpyhuoneesta ei ole salaista uloskäyntiä. Jos jotenkin ihmeessä onnistun pääsemään ennen teitä kylpyhuoneeseen ja sulkemaan oven, teidän ei tarvitse raapia, inistä, yrittää kahvaa kääntämällä tai oven alareunasta tassulla vetämällä avata ovea. Minun täytyy tulla ulos samasta ovesta josta menin sisään. Lisäksi, olen käyttänyt vessoja jo monta vuotta, eläinten läsnäolo ei ole tarpeellista.

Oikea järjestys on se että ensin pussaatte minua, ja vasta sitten menette haistelemaan toisten koirien pyllyjä. En voi korostaa tätä asiaa tarpeeksi. Se olisi niin pieni muutos teille.

Teidän lepyttämiseksenne olen laittanut seuraavan viestin etuoveemme:

SÄÄNNÖT VIERAILEVILLE, LEMMIKITTÖMILLE HENKILÖILLE, JOTKA HALUAVAT
VALITTAA LEMMIKEISTÄMME:

1. Ne asuvat täällä. Te ette.

2. Jos ette halua niiden karvaa vaatteisiinne, pysykää kaukana huonekaluistamme.

3. Pidän lemmikeistäni paljon enemmän kuin useimmista ihmisistä.

4. Sinulle ne ovat eläimiä. Minulle ne ovat lapsia, jotka ovat lyhyitä, karvaisia, kävelevät neljällä jalalla ja puhuvat epäselvästi.

5.Koirat ja kissat ovat parempia kuin lapset. Ne syövät vähemmän, eivät pyydä koko ajan rahaa, ovat helpompia kouluttaa, yleensä tulevat kutsuttaessa, eivät koskaan aja autollasi, eivät roiku huumeita käyttävien kavereiden seurassa, eivät polta eivätkä ryyppää, eivät halua ostaa muotivaatteita, eivät käytä sinun vaatteitasi, eivät tarvitse ziljoonia euroja opiskeluun, ja jos ne tulevat raskaaksi, voit myydä seuraukset.

SK
Sundae
Sanna laugh.gif Aivan parhaita tuollaset jutut wink.gif
-inessa-
Ihania biggrin.gif Täällä hei on kyllä nyt aika huolestuttavan hiljasta..
Sundae
LAINAUS(-inessa- @ 16.10. 2005, 22:57)
Täällä hei on kyllä nyt aika huolestuttavan hiljasta..

Olen miettiny ihan samaa confused.gif Kaikilla taitaa olla kiire koulun, töiden, harrastusten jne. kanssa? smile.gif
-inessa-
LAINAUS(Sundae @ 17.10. 2005, 08:33)
Olen miettiny ihan samaa confused.gif Kaikilla taitaa olla kiire koulun, töiden, harrastusten jne. kanssa? smile.gif

Varmaan juu.

Iines on mökillä vanhempien kanssa, ja minä täällä mummilla. Muuten olisin kyllä lähtenyt mutta kun oli tuo noutajaerkka, ja siellä piti esittää yksi koira smile.gif Ja olihan se junnukisakin siinä samalla, iskä oli ilmottautunu mun puolesta biggrin.gif

Heti kun se neiti sitten tulee mökiltä (eli tiistaina) niin odottaa kunnon pesu! On se varmaan niin likanen että.. ph34r.gif
SaanaS*
LAINAUS(Sundae @ 17.10. 2005, 05:33)
Kaikilla taitaa olla kiire koulun, töiden, harrastusten jne. kanssa? smile.gif

Juu hirvee kiire. wink.gif Syyslomaa tässä viettelen koko viikon. biggrin.gif

Hehee, hauska tuo Sannan laittama juttu. biggrin.gif

Vitsi tää syksy on kyllä ihanaa aikaa.. Koko kämppä täynnä hiekkaa ja lehtisilppua, mitä koirat kantavat mukanaan turkeissa. biggrin.gif Imuri on ahkerassa käytössä, tai ainakin pitäisi olla. wink.gif On muuten jo todella kylmät ilmat, sais se talvi kuitenkin jo tulla. smile.gif

Eilen olin katselemassa ja kuuntelemassa Johannan (Markkola) näyttelytrimmauskurssia. Johanna veti kyllä todella upean ja täyteläisen kurssin! smile.gif
Sundae
LAINAUS(venla* @ 17.10. 2005, 13:41)
Juu hirvee kiire. wink.gif Syyslomaa tässä viettelen koko viikon. biggrin.gif

Eilen olin katselemassa ja kuuntelemassa Johannan (Markkola) näyttelytrimmauskurssia. Johanna veti kyllä todella upean ja täyteläisen kurssin! smile.gif

Mulla alkaa syysloma keskiviikkona vasta dry.gif

Johannan sukunimi on muuten Markola laugh.gif *pilkunviilaaja* Sattuikos kukaan ottamaan kuvia kurssilta? smile.gif
phard
LAINAUS(venla* @ 17.10. 2005, 13:41)
Vitsi tää syksy on kyllä ihanaa aikaa.. Koko kämppä täynnä hiekkaa ja lehtisilppua, mitä koirat kantavat mukanaan turkeissa. biggrin.gif Imuri on ahkerassa käytössä, tai ainakin pitäisi olla. wink.gif On muuten jo todella kylmät ilmat, sais se talvi kuitenkin jo tulla. smile.gif

niimpä lookaround.gif Koko talo täynnä kaikkea koiran jaloista tullutta pikkuroskaa, kokoajan saa olla imuroimassa niitä. Nyt ei edes vielä oo pahimmat mahdolliset kelit, kauhulla niitä odotellen..

Kiirettä pitää täälläkin koulun ja kaiken muun kanssa. Onneksi syysloma ens viikolla, ehtii koirankin kans touhuta enemän smile.gif
Noore
Ihana juttu tuo Sannan laittama laugh.gif

Olen katsellut kyllä ihmeissäni, kun on ei ole oikein mitään keskustellua ollut.
Mekin tässä ylihuomenna aloittelemme syysloman viettoa, keskiviikkona on taksvärkkipäivä, päätän jäädä kotiin tekemään hommia (krhöm, pesen vain koirat innocent.gif).
Sitten nautinkin pari päivää viikonloppu mukaan laskien. Ja tänään oli myös herran ensimmäinen rokotus, aika hyvin suoriutui, naama täynnä keksiä eikä mitään huomannut. tongue.gif Ja kamalaa vauhtia kasvanut. En malta odottaa kun on tarpeeksi "vanha", että päästään tekemään vaikka mitä .. wink.gif
Verdana
Täytyy saada tää palsta eloon.. Galluppia pukkaa..

Miten ja milloin saitte ensimmäisen villiksenne?

Miten tutustuitte rotuun? Kertokaa kaikki! Itsellä nyt vähän kiire, niin kerron meidän jutun toiste.
SaanaS*
LAINAUS(Sundae @ 17.10. 2005, 14:31)
Mulla alkaa syysloma keskiviikkona vasta dry.gif

Johannan sukunimi on muuten Markola laugh.gif *pilkunviilaaja* Sattuikos kukaan ottamaan kuvia kurssilta? smile.gif

No kyllä se Paula nyt jaksaa sitä pilkkua viilailla. biggrin.gif Kyllä siellä ainakin Helinin Anne kuvia napsi ja joku muukin... Munki piti, mut kamera jäi tietty kotiin. tongue.gif
(Pääsetkös Paula muuten torstaina JH reeneihin? smile.gif )
Sundae
LAINAUS(venla* @ 17.10. 2005, 22:04)
No kyllä se Paula nyt jaksaa sitä pilkkua viilailla. biggrin.gif Kyllä siellä ainakin Helinin Anne kuvia napsi ja joku muukin... Munki piti, mut kamera jäi tietty kotiin. tongue.gif
(Pääsetkös Paula muuten torstaina JH reeneihin? smile.gif )

Eli kuvia tullaan ilmeisesti näkemään seuraavassa Puudelissa wink.gif

Mhäh, mitkä junnureenit? blink.gif Milloin ja missä? lookaround.gif
Verdana
LAINAUS(Sundae @ 17.10. 2005, 21:26)

Mhäh, mitkä junnureenit? blink.gif Milloin ja missä? lookaround.gif

Voevoe sinnuu, Paola. laugh.gif Oli ihan pakko todeta. lookaround.gif Vastailkaa ihmiset kalluppiini!
SaanaS*
LAINAUS(Sundae @ 17.10. 2005, 19:26)

Mhäh, mitkä junnureenit?  blink.gif Milloin ja missä?  lookaround.gif

Aateltiin to pitää JH treenit etelä-puistossa, ehkä klo 17 tms.. Laitan junnu-palstalle infoo. smile.gif ( http://www.koirauutiset.com/forums/index.php?showtopic=16266 )
truckers
LAINAUS(Verdana @ 17.10. 2005, 19:09)

Miten tutustuitte rotuun? Kertokaa kaikki! Itsellä nyt vähän kiire, niin kerron meidän jutun toiste.

Muistan päivän, jolloin kotiimme saapui pieni koiranpentu, joka sai nimekseen Kalle. Kalle oli ensimmäiseni ja sydämeni ykkönen (tulee aina olemaan). Kalle jouduttiin nukuttamaan tänä keväänä (lisää löytyy sivuiltani).

Mutta muistan kuin eilisen päivän miten aurinko paistoi pilvettömältä taivaalta, kun lähdimme kohti Loviisaa hakemaan pikku Kalleamme. Meitä jännitti kovasti millainen veijari kotiimme olisi tulossa. Kalle ylitti kaikki odotuksemme. Kalle valloitti meidät kaikki heti ensimmäisellä hetkellä kun hän astui kotiimme. Mikään ei koskaan enää palannut entiselleen. Kalle oli se vaikutin, joka sai kennel Trucker´sin näkemään päivänvalon.

Olen ikuisesti kiitollinen Kallesta hänen kasvattajalleen Helena Railalle, joka antoi minulle mahdollisuuden tutustua näin suureen sydämeen pienessä koirassa ja myi minulle Kallen.

Aiemmin meillä oli kokemusta kääpiövillakoirista mieheni suvun puolelta.
Heillä oli musta, harmaa ja valkoisia kääpiövillakoiria. Ensimmäinen villakoira heille oli otettu 1940-luvulla.

Olen kaikki koirani aina ostanut, eli minulla ei ole ollut koskaan esim. sijoituskoiraa.
Heidilady
LAINAUS(Verdana @ 17.10. 2005, 20:09)

Lapsena pelkäsin koiria. Sitten kaverin perheeseen ostettiin koira ja mökille naapuriin tuli samaan aikaan pentu. Vuoden ajan siinä sitten kitisin koiraa, mikä tahansa olisi käynyt minulle. Lupasin hoitaa koiran itse, muita kun ei kiinnostanut koko juttu ollenkaan, isäni ei esim. halunnut koskea koko koiraan (mitenköhän se asia sitten taas muuttuikaan rolleyes.gif ). Äidilleni kävi vain villakoira, ajattelimme keskikokoista, mustaa tai harmaata. Keskareita ei ollut tarjolla noissa väreissä, joten kyselimme sitten kääpiöitä. Niitähän löytyi mustina useilta kasvattajilta ja niinpä meillekin sitten pian tuli Vade. Vade tosin jäi toyksi, minkä varoituksen saimme jo ostaessamme. Pennut olivat hyvin kasvatettuja ja hoidettuja ja saimme sitten valit kahdesta pojasta. Saimme ohjeet ja neuvot kasvattajalta ja jatkossakin hän opetti minut mm. trimmaamaan. Ilman tätä kasvattajaa ei harrastuksestani olisi varmastikaan tullut tällaista.

Ahmin tietenkin koirakirjoista tietoa, ja isäni tuttavan perheessä oli kaksi villakoiraa ja ne kyläilivät meillä ennen pennun tuloa. Sitten myöhemmin näyttelyssä muutamat harrastajat/kasvattajat auttoivat ja neuvoivat myös ja katsoin mallia toisista ja opettelin trimmausta ja esitystä jne. Mm. nykyisen koirani kasvattaja auttoi meitä saksien valinnassa. Kyllä sitä tietoa ja apua saa jos pyytää.

Täytyy vielä kertoa, ettei meillä äitini kanssa ollut kuitenkaan käsitystä villakoiran turkinhoidosta, millaista se oikeasti onkaan, kun ei lähde karvaa. Kuitenkin voin sanoa selviytyneeni kiitettävästi siitä, vaikka olinkin hyvin nuori silloin. Sain jopa vanhempani niin vakuuttuneeksi, että kahden vuoden kuluttua Vaden saapumisesta ostimme yhdessä toisen villiksen, Minon. Tässä vaiheessa päässä oli kilahtanut jo mittari pahasti sekaisin villakoirista.

Monta vuotta sitten harrastin näillä koirilla (harjoituskoirilla), ennen kuin hankin uuden koiran, eli Erinin.
Lovskars
LAINAUS(Verdana @ 17.10. 2005, 19:09)

Elettiin -80/90 luvun vaihdetta ja 90-luvun alkua. Kokkolaan oli tullut uusi tibben pentu, ja siitä se alkoi.
Pentu nimittäin oli perheessä jossa oli tuolloin - muistaakseni 3 villakoiraa, musta kääpiö uros, musta toy narttu ja valkoinen keskari uros. Heillä oli pari pentuettakin. Käytiin siellä aika usein, koska he ostivat meiltä useamman koirankin tulevina vuosina, minä lukien villakoiralehtiä, muut puhuen tibbeistä. Olin täysin "rakastunut" Kitiin, toy narttuun.
No, ruikutuksista huolimatta en saanut villakoiraa, ja se asia jäi.

Kunnes - loppuvuodesta 98 meidän perhetutut haki Canmoys kennelistä keskari uroksen. Jolli oli NIIIN ihana, joten äiti soitti Tiinalle, ja kuukauden kuluttua siitä niille tuli Mimi. No, se oma villakoira-kuumehan siitä yltyi - mutta en halunnut keskaria, koska halusin pienemmän. Tuohon aikaan mustilla kääpiöillä oli mielestäni paljon PRAta, joten se oli sitten valkoinen... pääsiäisenä 99 haettiin sitten valkoinen toynarttu kotiin.
phard
Ensimmäisen kerran villakoiriin ihastuin agilityn parissa. Erään kaverini kanssa roikuttiin joka ikisessä agility kisassa tai seura cupissa katsomassa ja ihastelemassa. Siellähän niitä villakoiria pyöri kaiken kokoisia ja värisiä.
Omaa koiraa oon vinkunu niin kauan ku muistan. Pienenä melkein asuin naapurin ajokoiran häkin kulmalla, oli se NIIN ihana rolleyes.gif joka ikistä koiraa olis pitäny päästä silittelemään ja vähän vanhempana kavereiden kanssa kierrettiin lähitaloja ja kyseltiin koiria ulkoilutettaviksi. Oman koiran hankintaa esti (nuoren iän lisäksi) äidin pelko koiria kohtaan.
Kun lopulta sain vanhemmat suostumaan koiraan, ehtona oli että koira olisi pieni. Tässä vaiheessa oli jo selvää että koira on villakoira, valkoinen ja ei mielellään toy, vaihtoehtoina siis keskari ja kääpiö. Vähän turhankin innoissani aloin etsimään pentuja ja löysinkin vähän ajan päästä lehdessä ilmoituksen villakoiran pennuista. Niin sitä mentiin katsomaan ja löytyi valkoinen iloinen kääpiö, joka oli kuin meille tehty biggrin.gif Puppe oli kasvattajalle palautunut ja oli siis jo pari kuukautta yli luovutusiän. Äitikin pääsi koirapelostaan ja on yksi tärkeimmistä ihmisistä Pupelle. Ja voin kyllä sanoa ettei kukaan meidän perheestä osaisi olla ilman Puppea, vaikka veli ja isä joskus toisin väittää. laugh.gif
Tässä sitä nyt ollaan, kohta 5 vuotta villakoiran omistajana biggrin.gif miten aika noin nopeaa meneekin. Haaveissa toinen villakoira.
Verdana
Kerronpas meidän jutun..

Koirakuume iski vuoden 2004 alussa. Koiran hankkimista esti äitini koira-allergia. Kuulin ystävältäni sillon keväällä, että bichon frise olisi allergisoimaton rotu.. Etsin rodusta lisää tietoa ja siihen sitten ihastuttiin.. wub.gif Pentuja ei vain ollui valitettavissa saatavilla. Bichon Frise Ry:n sivuilla luki, että villakoiria ja vehnäterriereitäkin pidettiin allergisoimattomina. Kiinnostuimme villakoirista. Mutta kun ei oltu villistä "livenä" nähty niin se jäi sitten siihen vähäksi aikaa.. Pian sukulaisillimme muutti musta keskari.. Siihen sitten ihastuttiin ja kuukauden päästä oli omakin varattu.. ph34r.gif Pikkuinen oli meillä muutama viikkoa, mutta nukkui sitten pois.. sad.gif Ei aikaakaan, kun Justus saapui meille! Tässä nyt ollaan oltu vähän yli vuoden villiksen omistajia eikä kaduta tämän rodun valintaa yhtään! Niin valloittavia nämä ovat..
-inessa-
No kerrompas minäkin sitten oman tarinani wink.gif

Koiraa olen halunnut koko pitkän (tai lyhyen, miten sen ottaa) ikäni, mutta siihen ei ollut mahdollisuutta äitini allergian takia. Itsellänikin oli koira-allergia joskus pienenä, mutta se sitten lähti onneksi jotenkin pois. Kävin aina kavereiden kanssa ulkoiluttamassa naapureiden koiria, kun ei kenelläkään ollut sitä omaa koiraa.
Itse villakoirista en ollut muutama vuosi sitten kiinnostunut, ennenkun kuulin että se ei allergisoi ja tutustuin tohon ihanaan neitiin wink.gif

Mummini muutti Järvenpäähän jokunen vuosi sitten. Hän tutustui Iineksen omistajaan, joka sitten pyysi minua käymään kotonaan, ja siitä lähtien aloin sitten ulkoiluttamaan neitiä.
Se kiintyi muhun todella paljon ja olikin sitten huomaamattani meillä aina välillä hoidossa viikonloppuisin. Siitä seurasi sitten sellaista, että Iines oli meillä yhä useammin (pisin aika oli vajaa 2 viikkoa) ja kun veimme sen takaisin kotiin, se pissaili mielenosotus-pissoja (ja kakkojakin joskus) matoille ja lattioille.
Luulen että kaikki tietävät miksi Iines kiintyi meihin niin paljon eikä omistajiinsa.. Iineksen turkinhoito oli jäänyt vähälle ja sen turkki oli pelkkää takkua. Ed. om. sitten sanoi, että jos haluan niin voisin viedä sen trimmaajalle. Kun kävimme sitten hakemassa Iineksen, samalla omistaja kysyi että haluammeko sen nyt ihan omaksi. Hän varmaan itsekkin huomasi että Iineksen oli parempi olla meillä wub.gif Kaikki kaverit kyselivät minulta että miksi en ole yhtään innoissani, mutta tiesin että se päivä tulisi jossain vaiheessa eteen kuitenkin.. <33

Aluksi olin vähän ulkona turkinhoidosta, mutta kiitos Lauran ohjeiden ja villakoira-sivujen, nyt olen jo oppinut wink.gif En kyllä kadu hetkeäkään, että Iines muutti meille lopullisesti, se on ollut paras mahdollinen ensimmäinen koirani <33 Se on opettanut mulle paljon ja tulevaisuudessakin villakoiria tulee olemaan talossa wink.gif
Sundae
Paraisten aikataulut netissä!

Osoitteessa http://parhau.com/show.php

A&h kääpiövillakoiria tulossa kokonaiset 17 kappaletta! blink.gif Sanna, kuinka monta koiraa sinä olet tuonne ilmoittanut? smile.gif
Verdana
LAINAUS(-inessa- @ 19.10. 2005, 17:27)
No kerrompas minäkin sitten oman tarinani wink.gif

Koiraa olen halunnut koko pitkän (tai lyhyen, miten sen ottaa) ikäni, mutta siihen ei ollut mahdollisuutta äitini allergian takia. Itsellänikin oli koira-allergia joskus pienenä, mutta se sitten lähti onneksi jotenkin pois. Kävin aina kavereiden kanssa ulkoiluttamassa naapureiden koiria, kun ei kenelläkään ollut sitä omaa koiraa.
Itse villakoirista en ollut muutama vuosi sitten kiinnostunut, ennenkun kuulin että se ei allergisoi ja tutustuin tohon ihanaan neitiin wink.gif

Mummini muutti Järvenpäähän jokunen vuosi sitten. Hän tutustui Iineksen omistajaan, joka sitten pyysi minua käymään kotonaan, ja siitä lähtien aloin sitten ulkoiluttamaan neitiä.
Se kiintyi muhun todella paljon ja olikin sitten huomaamattani meillä aina välillä hoidossa viikonloppuisin. Siitä seurasi sitten sellaista, että Iines oli meillä yhä useammin (pisin aika oli vajaa 2 viikkoa) ja kun veimme sen takaisin kotiin, se pissaili mielenosotus-pissoja (ja kakkojakin joskus) matoille ja lattioille.
Luulen että kaikki tietävät miksi Iines kiintyi meihin niin paljon eikä omistajiinsa.. Iineksen turkinhoito oli jäänyt vähälle ja sen turkki oli pelkkää takkua. Ed. om. sitten sanoi, että jos haluan niin voisin viedä sen trimmaajalle. Kun kävimme sitten hakemassa Iineksen, samalla omistaja kysyi että haluammeko sen nyt ihan omaksi. Hän varmaan itsekkin huomasi että Iineksen oli parempi olla meillä wub.gif Kaikki kaverit kyselivät minulta että miksi en ole yhtään innoissani, mutta tiesin että se päivä tulisi jossain vaiheessa eteen kuitenkin.. <33

Aluksi olin vähän ulkona turkinhoidosta, mutta kiitos Lauran ohjeiden ja villakoira-sivujen, nyt olen jo oppinut wink.gif En kyllä kadu hetkeäkään, että Iines muutti meille lopullisesti, se on ollut paras mahdollinen ensimmäinen koirani <33 Se on opettanut mulle paljon ja tulevaisuudessakin villakoiria tulee olemaan talossa wink.gif

Onkos teidän Iines rekattu Suomen Kennelliittoon? smile.gif
Cola1
LAINAUS(Sundae @ 19.10. 2005, 19:33)

A&h kääpiövillakoiria tulossa kokonaiset 17 kappaletta! blink.gif

Ainakin tiedän Helsingin suunnalta tulevan a+h kääpiöihin koiria.

Piti itsekkin aluksi ilmoittaa Cola tuonne. Mutta en sitten kuitenkaan. Enkä ilmoittanut poikaa Jyväskyläänkään. Seuraavan kerran kehään sitten ensivuonna biggrin.gif
Sundae
LAINAUS(Cola1 @ 19.10. 2005, 21:19)
Ainakin tiedän Helsingin suunnalta tulevan a+h kääpiöihin koiria.

Piti itsekkin aluksi ilmoittaa Cola tuonne. Mutta en sitten kuitenkaan. Enkä ilmoittanut poikaa Jyväskyläänkään. Seuraavan kerran kehään sitten ensivuonna biggrin.gif

Mitä koiria? smile.gif
diva
me emme olekaa tulossa Jyväskylään.. sad.gif
no mutta Helsinki nästa,
mitäs muita villakoiria tulossa Helsinkiin Voittaja ja PM voittaja näyttelyyn? rolleyes.gif biggrin.gif
truckers
LAINAUS(Sundae @ 19.10. 2005, 19:33)

A&h kääpiövillakoiria tulossa kokonaiset 17 kappaletta! blink.gif Sanna, kuinka monta koiraa sinä olet tuonne ilmoittanut? smile.gif

Pari hassua whistling.gif
truckers
LAINAUS(diva @ 20.10. 2005, 07:45)
me emme olekaa tulossa Jyväskylään.. sad.gif
no mutta Helsinki nästa,
mitäs muita villakoiria tulossa Helsinkiin Voittaja ja PM voittaja näyttelyyn? rolleyes.gif biggrin.gif

Multa tulee noin 15 koiraa whistling.gif

SK
Verdana
LAINAUS(truckers @ 20.10. 2005, 07:52)
Pari hassua whistling.gif

Saanko kysyä, ketkä? innocent.gif

Paulalle ja Sannalle ainakin onnea Paraisiin! flowers.gif

Vai keitä muita sinne on menossa, mulla on menny näitä näyttelyjuttuja toisesta korvasta sisään, toisesta ulos... blush.gif
Wilde
Tässäpä meidän tarinamme:

Olin juuri aloittanut koulun (nyt olen 8lk.) ja me olimme muuttaneet kaupungista maalle. Vanhemmat lupasivat että hankkisimme koiran sitten kun asuisimme maalla. Joten aloimme katsella ilmoituksia koirista. Siinä vaiheessa oli aivan sama mitä rotua koira oli, mutta sen piti olla pienikokoinen ja kohtuullisen helppohoitoinen. Parissa paikassa kävimme katsomassa, ensimmäisessä oli länsiylämaanterrierin pentuja, seuraavassa aivan ihania valkoisia toyvillakoiranpentuja. Mutta hinta oli liian kallis (molemmissa silloin yli 2000mk.) vanhempien mielestä joten asia jäi siihen.
Kesällä sitten lähdin äitini kanssa lomamatkalle Lahteen. Katseltiin sielläkin sitten lehti-ilmoituksia ja silmiin pisti kaksi ilmoitusta, joissa myytiin mustia kääpiövillakoiria. Toiseen emme saaneet yhteyttä mutta kun soitimme toiseen, toisessa päässä puhuva nainen ilmoitti että heillä on myynnissä kaksi mustaa kääpiövillakoira urosta, ja jos niitä ei tulla hakemaan ennen kello 19.00. niin ne viedään eläinlääkärille nukutettavaksi. Päätimme sitten mennä katsomaan ja mukaamme lähti toinen niistä koirista, Max nimeltään. Maxilla ei ollut minkäänlaisia papereita eikä tavaroita kun otimme sen mukaamme. Ja pojan häntä oli typistetty. Ikääkään emme tienneet (eikä entinen omistajakaan) mutta veikkasimme iäksi jotain 4-5 vuotta.
Ajoimme sitten sen 300 km matkan samana iltana kotiin ja koko matkan Max istui sylissäni ja silittelin sitä. Sen matkan aikana poika kiintyi minuun niin paljon, että se ei edes totellut ketään muuta kuin minua. Poika asusteli luonamme seuraavat neljä vuotta kunnes kuoli 12.7.2002 vanhuuteen. cry.gif

Siitä sitten syntyi kipinä villakoiriin ja kaksi viikkoa Maxin poismenon jälkeen hankimme Nellan, aprikoosin keskarinartun. smile.gif
Ja edelleenkin Nella asustelee meillä.

Toivottavasti jaksatte edes lukea. laugh.gif
Sundae
LAINAUS(truckers @ 20.10. 2005, 08:54)
Multa tulee noin 15 koiraa whistling.gif

SK

Päätit sit ilmoittaa vähän enemmän noita koiria sinne w00t.gif
-inessa-
LAINAUS(Verdana @ 19.10. 2005, 20:55)
Onkos teidän Iines rekattu Suomen Kennelliittoon? smile.gif

Juu on smile.gif Eikös teidän Jusukin ole?
Verdana
LAINAUS(-inessa- @ 20.10. 2005, 13:55)

Ei ole.. sad.gif Ajattelin, ku jostakin olin lukevinani, että Viron tuonti ja näyttelyissäkin on käynyt, niin tuli mieleen, että onko rekattu. wink.gif
Sundae
LAINAUS(-inessa- @ 20.10. 2005, 14:55)

Ai te olette saaneet rekattua Iineksen Suomen Kennelliittoon? smile.gif Miksi mie muistin, että sen virolaiset paperit oli hukassa ja jotain semmosta.. lookaround.gif Mutta hieno juttu, jos on saatu koira rekattua smile.gif
Cola1
15 koiraa on jo aika paljon biggrin.gif Helsingistä tiiä vaan, että tulloo Colan kasvattajalta koira/en ole varma koiri(a) En ole niin jutellut.
SaanaS*
LAINAUS(-inessa- @ 20.10. 2005, 11:55)

Ai Iines on rekattu Suomen kennelliittoon! Miten mäkin luulin, että ei olisi. ohmy.gif

Meiltä Nemo tulossa messariin kehään molemmiksi päiviksi. smile.gif
toypuudeli
LAINAUS(diva @ 20.10. 2005, 05:45)
mitäs muita villakoiria tulossa Helsinkiin Voittaja ja PM voittaja näyttelyyn? rolleyes.gif  biggrin.gif

Meiltä Sergei tulossa smile.gif

Tässäpä pari uutta otosta Nataliasta

Sundae
Heidi, on se niin nätti wub.gif Ihanat silmät neidillä wub.gif
-Saana-
Oi, Natalia on kyllä ihana wub.gif
Oliko Natalia muuten oulun näyttelyssä kurkkimassa villiskehällä? teehee.gif teehee.gif teehee.gif
toypuudeli
LAINAUS(-Saana- @ 20.10. 2005, 19:13)
Oliko Natalia muuten oulun näyttelyssä kurkkimassa villiskehällä? teehee.gif teehee.gif teehee.gif

Joo, olihan se vähä kattelemassa näyttelyelämää smile.gif

Paula: onhan se tollane pikkune rääpäle vielä biggrin.gif
Sundae
LAINAUS(toypuudeli @ 20.10. 2005, 22:14)
Paula: onhan se tollane pikkune rääpäle vielä biggrin.gif

No mitäs muutakaan ton ikänen pikkuneiti voisi olla? biggrin.gif Huoh, olispa mullakin tuollainen rääpäle jaloissa pyörimässä tuon isomman kakaran lisäksi wub.gif
Verdana
Onpa Natalia ihana. wub.gif Saanko kysyä, onko kokonaan sinun vai osaomistuksessa jonkun muun kanssa? smile.gif
toypuudeli
LAINAUS(Verdana @ 20.10. 2005, 19:26)
Onpa Natalia ihana. wub.gif Saanko kysyä, onko kokonaan sinun vai osaomistuksessa jonkun muun kanssa? smile.gif

Ihan kokonaan minun biggrin.gif

Paula: No kyllä sullaki vielä sitte joskus! cool.gif
Sundae
LAINAUS(toypuudeli @ 20.10. 2005, 22:28)

Tokihan biggrin.gif Sitten joskus vuonna käpy ja keppi. Mutta enköhän mä sinne asti jaksa odottaa wink.gif
Verdana
LAINAUS(toypuudeli @ 20.10. 2005, 21:28)
Ihan kokonaan minun biggrin.gif

Miten sä osasit "tuoda" Suomeen? Jos saan kysyä.. Hurmaava neitonen. wub.gif
Cola1
Voikun on Natalia pikkunen ja söpö wub.gif

Toista se on jo meillä laugh.gif ... Castrosta on nähtävästi tullut iiiiso poju. Itse mitattuna sain joka kerta 60cm. Ja olihan tuo poju roimasti mustaa siskoaan isompi.
Wilde
Voi että Natalia on suloinen. Tuommoisen kun saisi tännekin pyörimään. wub.gif
ElinaP
minkä hintasia noin suurin piirtein on keskikokoiset villakoirat näyttelyihin
Verdana
LAINAUS(Cola1 @ 21.10. 2005, 09:53)
Voikun on Natalia pikkunen ja söpö wub.gif

Toista se on jo meillä laugh.gif ... Castrosta on nähtävästi tullut iiiiso poju. Itse mitattuna sain joka kerta 60cm. Ja olihan tuo poju roimasti mustaa siskoaan isompi.

Kuvia...? innocent.gif

diva, mitäs teidän pennunhankinta-asialle kuuluu? Tuleeko pentu? Millos muuten äitisi sivut aukeavat? smile.gif
ElinaP
ELI SIIS VOITTEKO TE KERTOA MINKÄ HINTAISIA KESKIKOKOISET VILLAKOIRAT ON?
Verdana
LAINAUS(tibbe92 @ 21.10. 2005, 11:33)
minkä hintasia noin suurin piirtein on keskikokoiset villakoirat näyttelyihin

No halvin rekisteröity villakoira, jonka tiedän on 600 €. Kallein taas 1200 €. Eli hintahaarukka on siinä välillä rekatuissa villiksissä. smile.gif
Tämä on "lo-fi" versio foorumeistamme. Nähdäksesi täyden version, johon kuuluvat muotoilut, kuvat yms. klikkaa tässä!.
Invision Power Board © 2001-2012 Invision Power Services, Inc.