Apua! - Etsi - Jäsenet - Kalenteri
täysi versio: Villakoirat osa 2
Puskaradio > Keskustelua eri roduista > FCI 9: Seurakoirat ja kääpiökoirat
Sivuja: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32
Sundae
Kiitosta vaan kaikille wub.gif Kaikki, jotka on mun kanssa vähänkin enemmän jutelleet, tietää kyllä, että tämä koira on todella odotettu juttu wub.gif Tässä on yksi suosikkikuvistani Finikistä wink.gif
Rochas
Onnea perheenlisäyksestä, Paula! Toivottavasti tulevat Onnin kanssa toimeen, vaikka luonteenkuvauksen perusteella en uskoisi ongelmia tulevan. smile.gif
Heidilady
Onnea meiltäkin Paulalle uudesta koirasta! thumbup.gif

PS. Käväisin sivuillasi katsomassa Finikiä ja huomasin, että olet käyttänyt sielä sukutaulussa Uunon kuvaa, joka on veljeni ottama meillä kotona (minä siis seisotan Uunoa) Uunon ollessa trimmauksessa. Olen antanut tuon kuvan Sannalle, mutta silti se on minun "omaisuuttani" ei Sannan. Välttämättä sinulla ei ollut tätä tiedossa, mutta kuvaa saa luonnollisesti käyttää vain luvallani. (Saa kysyä lupaa wink.gif )
SaanaS*
Voi Paula ihan mielettömän suuret onnittelut! smile.gif On kyllä nätti poika! wub.gif

Kuhan jätkä on teille kunnolla kotiutunu, niin lähetäänpä joskus koirapuistoon tai johki lenkille.. Finik on nimittäin juuri samaa ikäluokkaa ja varmaan kokoakin kuin Nemo, joten vois pojilla riittää intoa riehumiseen keskenään. biggrin.gif
Noore
Mitämitä, en oo kuullutkaan! biggrin.gif

Onnea Paula uudesta perheenjäsenestä! wub.gif
Tahtoo nähdän sen joskus sitten, jos vaikka näyttelyssä tai jossain. wink.gif
Sundae
Hanna, ihan hyvin pojat tulevat jo toimeen. Eilen illalla oli vielä vähän välien selvittelyä, mutta tänä aamuna kulkivat jo hienosti yhdessä aamulenkillä wink.gif

Heidi, voi ei ohmy.gif En tiennyt tuota! Sanna vain on antanut mulle käyttöoikeuden kotisivujensa kuviin, mutta tottakai ymmärrän, että kuva on silti sinun omaisuuttasi! smile.gif Saanko käyttää kuvaa tästä eteenpäinkin tuolla sivuilla, on meinaan todella upea kuva Uunosta! Ja mikä nimi copyrightiin? smile.gif

Saana, no en mä samasta koosta menis vannomaan biggrin.gif Finik on pieni keskari, säkä joku 37cm..? Mutta lähdetään kyllä oikein mielellään koirapuistoon teidän kanssanne smile.gif

Noora, Finik on tosiaan tällä hetkellä aika karvaton, mutta kyllä poikaa tullaan näyttelyissä näkemään ensi vuoden aikana wink.gif Ja kiitos sinullekin onnitteluista wub.gif

Tässä pari kuvaa "Sputnikista", otettu eilen illalla:

phard
Suuren suuret onnittelut Paula! flowers.gif flowers.gif ja miten ihanan näköinenkin poika on wub.gif pitää kyllä livenäkin nähdä wink.gif
Heidilady
Paula, saat käyttää ja laita Heidi Salonen. Mun kameralla se on otettu, mutta kun ei itse pysty kuvaan, kun pitää seisottaa koiraa. rolleyes.gif

Mulla käy trimmissä yksi Finikin sisarpuoli, vaalea väriltään, vaikka isukki onkin niin tumma, ja silläkin on tosi vaalea pääkarva. Finikin Tampereelle muuttanut pentuesisar kävi kerran silloin pienenä trimmissä, mutta halusivat itse alkaa trimmaamaan sitten koiraansa jatkossa ja kävivät vain opissa.
Sundae
Heidi, kiitoksia smile.gif Minkä niminen sisarpuoli sulla käy trimmauksessa?
¤janette¤
Onnittelut Paula vielä täältäkin!! Eilen katselin kotisivujasi ja mitä sieltä löytyykään! Kuvia uudesta tulokkaasta biggrin.gif ! Vähä meinaan ällistyin biggrin.gif Mutta onnea sylin täydeltä!! thumbup.gif
-inessa-
Paljon onnea Paula! wub.gif flowers.gif
Heidilady
LAINAUS(Sundae @ 4.12. 2005, 13:46)
Heidi, kiitoksia smile.gif Minkä niminen sisarpuoli sulla käy trimmauksessa?

Sellainen kuin Zebec Apricot Monica.
Sundae
LAINAUS(Heidilady @ 4.12. 2005, 19:19)
Sellainen kuin Zebec Apricot Monica.

Jaajaa, vai tuommoinen koiruus smile.gif

Todella hyvin ovat pojat sopeutuneet elämään yhdessä, eiköhän niistä vielä hyviä kaveruksia tule wink.gif
truckers
Heissan!
Paula, ota käyttöön se Uunon toinen kuva sivuiltani. En ollut tajunnut, että kuvassa on käyttörajoitus, semminkin kun koiran omistajalta ei ole kysytty lupaa koiran kuvaamiseen wink.gif..... Poistan kuvan sivuiltani, koska minulla ei siihen ole lupaa. Toisaalta lupaa ei ole kuvaajallakaan asettaa kuvaa näytille edes itselleen.
Se on nuo lupa-asiat vähän kimurantteja välillä!
Mutta se toinen kuva on käytössä rajoituksetta, se on itse kuvattu.
T.SK
Sundae
Sanna, teenpä niin wink.gif
Heidilady
LAINAUS(truckers @ 4.12. 2005, 22:31)
Heissan!
Paula, ota käyttöön se Uunon toinen kuva sivuiltani. En ollut tajunnut, että kuvassa on käyttörajoitus, semminkin kun koiran omistajalta ei ole kysytty lupaa koiran kuvaamiseen wink.gif..... Poistan kuvan sivuiltani, koska minulla ei siihen ole lupaa. Toisaalta lupaa ei ole kuvaajallakaan asettaa kuvaa näytille edes itselleen.
Se on nuo lupa-asiat vähän kimurantteja välillä!
Mutta se toinen kuva on käytössä rajoituksetta, se on itse kuvattu.
T.SK

Sinullehan olen kuvan antanut ja varmasti kuva ei antanut huonoa vaikutelmaa sinun ja Johannan koirasta, koska laitoit sen myös esille sivuillesi etkä silloin ollut ollenkaan pahoillasi kuvaamisesta. Olit myös luonnollisesti kiinnostunut siitä, miltä koiranne näytti/missä kunnossa oli milloinkin. Olen hämilläni, että mistä nyt tuulee. Johanna on pyytänyt minua kuvaamaan Uunoa ja Johannalla on itsellään paperikuva olemassa, jonka olen antanut hänelle. Tarkoitus on vaan, ettei kuva lähde kiertoon. Myös olen Paulalle antanut kuvan käyttöön hänen sitä pyytäessään.

Sinä olet esitellyt sivuillasi kymmenittäin toisten koirista ottamiasi kuvia ja mm. minulta ainakaan et ole kysynyt lupaa kuvaamiseen. En sillä, että olisin pahoillani siitä, mutta tuli vain mieleeni tuosta kirjoittamastasi.
truckers
Tekijänoikeuslaki:
Finlex - Tekijänoikeuslaki
SK
Sundae
Sanna, voi kamala! Eihän tota jaksa lukea kukaan ohmy.gif
truckers
Tyäs on pakko lukee wink.gif
Siksi niin tarkka asenne. Nämä asiat koskevat jokaista!

Eli en uskalla käyttää sellaista kuvaa sivuillani, jossa on jotenkin rajattu käyttäjäoikeus. Koska on olemassa erittäin hyviä esimerkkejä, siitä mitä tulee maksamaan, jos tekijäoikeuspuoli ei ole kunnossa. Siksi edes leikilliset huomautukset aiheesta, herättävät minut. En Heidi tajunnut, että kuvassa olisi rajoitetut käyttöoikeudet, anteeksi. Ja koska minulla ei ole lupaa kirjallisesti, jossa eritellään miten ja mihin saan kuvaa käyttää, en uskalla sitä käyttää.

Kun koirat ovat julkisesti esillä tapahtumissa, saa niitä tekijäoikeuslain mukaan kuvata ilman erillistä lupaa. Ainoastaan, mikäli kuvaamisen kohde erikseen kieltää kuvaamisen, sitä ei saa kuvata. Sivuillani olevat kuvat ovat otettu julkisissa tilaisuuksissa. Pentuekuvat on otettu suljetuissa tilaisuuksissa ja niihin minulla on itselläni luonnollisesti täydet oikeudet.

Ei julkisissa tapahtumissa tapahtuva kuvaaminen onkin jo aivan eri juttu. Tälläisista ns. suljetuista sessioista on ne suurimmat oikeudenkäynnit käyty. Esimerkkejä riittää ja ainakin tähän mennessä suurin korvaus jonka olen kuullut tuomittavan maksettavaksi on ollut 42 000 euroa täällä Turussa.

Oma lukunsa on netistä löydetyt otokset. Mikäli sivuilla ei erikseen ole mainittu kuvamateriaalin tekijäoikeuksien pidättämistä, on kuvat vapaata riistaa. Kun oikeudet on mainittu, tulee pyytää lupa materiaalin käyttöön.

Sivuillani oleva kuvamateriaali on vapaasti käytössä, vaateella, että kuvaaja mainitaan. Nyttemmin olen kiertänyt asian lisäämällä itse kuvaan kuvaajan "tunnuksen", joten sitäkään ei tarvitse enää miettiä.
SK
villistyttö
Kauhean pitkä litania tekstiä.. dry.gif Ihan asiaa, en kyllä lukenut montaa riviä kun huomasin miten pitkä sivu se oli.. blush.gif

Onnea tosi paljon Paulalle en tiennytkään.. wub.gif flowers.gif
Ida K
Onnea paulalle hurjasti flowers.gif Varmasti ihana poika, mie en tiennyt mitään .. laugh.gif

Heidi : Niilo kävi sulla trimmauksessa. Mä esitin sen kaapelitehtaalla --> ROP thumbup.gif ..ja Daisy oli sitten VSP blush.gif
Sundae
LAINAUS(iida @ 5.12. 2005, 21:54)
Onnea paulalle hurjasti flowers.gif Varmasti ihana poika, mie en tiennyt mitään .. laugh.gif

No nyt tiedät! laugh.gif Vielä kerran onnea Daisyn VSP:stä! smile.gif
Ida K
LAINAUS(Sundae @ 6.12. 2005, 13:26)
No nyt tiedät! laugh.gif Vielä kerran onnea Daisyn VSP:stä! smile.gif

Kiits. blush.gif
amina
Onnea uudesta vilijonkasta, Paula! wub.gif
kiRahvi
LAINAUS(truckers @ 4.12. 2005, 22:31)
Poistan kuvan sivuiltani, koska minulla ei siihen ole lupaa. Toisaalta lupaa ei ole kuvaajallakaan asettaa kuvaa näytille edes itselleen.

Eikös kuvaaja ollut sinulle luvan antanut? Oliko nyt kyse siitä, ettet ollut kuvan yhteydessä maininnut kuvaajaa vai mikä? Miksi mielestäsi kuvaajalla ei olisi oikeutta asettaa kuvaa esille? Valokuvaajalla on itsellään yksinomainen oikeus ottamaansa valokuvaan, ellei hän ole tätä oikeuttaan luovuttanut toiselle osapuolelle.

LAINAUS(truckers @ 5.12. 2005, 00:09)
rajattu käyttäjäoikeus

Mitä tarkoitat rajatulla käyttöoikeudella? Valokuvan käyttäminen internet-sivulla, on valokuvan julkistamista. Valokuvan julkistaminen ei kuitenkaan poista tekijänoikeuksia ja tee kuvan oikeuksista vapaata riistaa. Eli lupa kuvaajalta täytyy aina kysyä. Jos kuvaaja on antanut jollekin luvan käyttää kuvaa esim. kotisivullaan, se ei tarkoita, että kuvan käyttöön olisi rajattomat oikeudet.

Kun koirat ovat julkisesti esillä tapahtumissa, saa niitä tekijäoikeuslain mukaan kuvata ilman erillistä lupaa.

Eläin ei ole oikeussubjekti eli sillä ei ole oikeuksia. Koiria siis saa kuvata ilman niiden tai niiden omistajien lupaa. Kohteliastahan on kysyä lupa.

Esimerkkejä riittää ja ainakin tähän mennessä suurin korvaus jonka olen kuullut tuomittavan maksettavaksi on ollut 42 000 euroa täällä Turussa.

Kerrotko tästä tai muista vastaavista tapauksista tarkemmin. Tai mieluiten ottaisin linkin oikeuden ratkaisuun.

Oma lukunsa on netistä löydetyt otokset. Mikäli sivuilla ei erikseen ole mainittu kuvamateriaalin tekijäoikeuksien pidättämistä, on kuvat vapaata riistaa.

Tämä ei pidä paikkansa. Valokuvaajalla on oikeus valokuvaansa, vaikka siinä ei olisikaan merkintää tekijänoikeuksista. "Valokuvaajalla on yksinomainen oikeus määrätä valokuvasta, muuttamattomana tai muutettuna: 1) valmistamalla siitä kappaleita; 2) saattamalla se yleisön saataviin." (Tekijänoikeuslaki 49 a §).

LAINAUS(Sundae @ 4.12. 2005, 23:49)
Sanna, voi kamala! Eihän tota jaksa lukea kukaan ohmy.gif

Suosittelen silti sen lukemista. Ei se ole ollenkaan paha teksti. wink.gif
Ida K
Hiljasta on .. unsure.gif

Kumppareitsa aattelin pistää viestiä. Kuinka pitkälle laitatte kumppareita ? Siis meinaan, kun ihan kotioloissa pidetään tukkaa kiinni. Itse olen pitänyt Daisylla (toy) sellasta "tornia", mitä isoilla käytetään smile.gif Siis sellanen, et ne ain yhistyy ne edelliset lenkit ja .. blink.gif Kun sille ei riitä mikään yks lenksu, on tukkaa niin paljon laugh.gif Mutta, sitten taas ei viitti hirveen pitkälle laittaa, kun tuo pennun niskakarva muutenkin niin pehmosta ettei kulu biggrin.gif
Cola1
Nyt olen tuolla pikkupirpanalla (Castrolla 10kk) laittanut tukkaa kiinni mahd.vähällä ponnarimäärällä, mutta huomasin, että ulkona hihnan pitäminen aiheuttaa jo pientä takunpoikasta niskaan. Vaihtoehto olisi tietty laittaa ponnarit niskaan asti kiinni, mutta ei pysy ja takuttaa aivan mahdottomasti. Nyt olen siis lenkittänyt koiraa suurimman osan ajasta vapaana. Näin pääsen takuista biggrin.gif Ehkei joka paikassa kumminkaan mahdollista, mutta täälläpäin on ihan kivasti tuota maastoa missä saa pidettyä koiraa koko lenkin ajan vapaana. Samalla koira oppii mukavasti käyttäytymään ollessaan vapaana. Ei siis lähde ihmisten taikka koirien perään.
Ida K
No me asutaan kyllä NIIN keskustassa, ettei täällä voi pentua pidellä vapaana. Tietty sitten jossain metiköissä .. wink.gif Justiinsa laitoin sen tukan kiinni, kun on nyt ollut ihan "jauholakkina" jonkun aikaan .. Laitoin 2 kumilenksua, silmät näkyy biggrin.gif
En ole tuon päälaen "taaemmalle" puolelle lenksuja laittanut smile.gif
Noore
LAINAUS(Cola1 @ 7.12. 2005, 20:10)
Ehkei joka paikassa kumminkaan mahdollista, mutta täälläpäin on ihan kivasti tuota maastoa missä saa pidettyä koiraa koko lenkin ajan vapaana. Samalla koira oppii mukavasti käyttäytymään ollessaan vapaana. Ei siis lähde ihmisten taikka koirien perään.

Meille tuo vapaana-oleminen ole oikein mahdollista... On tullut kyllä pidettyä kun on ollut semmoinen "sopiva metsä" löydetty. tongue.gif Mutta muuten ei viitsi oikein pitää vapaana, kun metsän tien toisella puolella on Kehä 1. ja joka on aika paha juttu, jos tuo Edipenska liikaa innostuu ja lähtee juoksemaan sinnepäin...

No, täytyy joku kerta tehdä toosi pitkä lenkki, niin että isoa autotietä ei olisi kovin lähellä. tongue.gif
Sundae
Heh, meillä ei onneksi tällä hetkellä tarvita koko kumilenksuja biggrin.gif Ja vapaanakin pääsee kyllä onneksi kulkemaan todella hyvin. Finikin kuuliaisuutta testasin ensin suljetulla alueella, toisien sanoen aidatussa koirapuistossa wink.gif Todella nopeasti reagoi tuo koira jo pelkkään "Fii"-huudahdukseenkin. Olen jo jonkin verran uskaltanut poikaa pitää vapaana sellaisella alueella, jossa itse havaitsen nopeasti mahdolliset "haukuttavat" asiat.

Finik on todella kova haukkumaan, mikä ei ole kovin hyvä juttu näin kerrostalossa. Onhan se tietty ymmärrettävää, että ei poika voi niin nopeasti tottua talon tavoille, jos Finik on Venäjällä vaikka saanut haukkua niin paljon kuin sielu sietää wink.gif Mutta todella hyvin on alkanut vähentyä tuo haukkuminen tässä parin päivän sisään.

Tänään Finik oli mun mukana saunassa, mutta jätkä ei oikein tajunnut homman ideaa laugh.gif Katsoi mua aika hölmön näköisenä ja vaan olla möllötti kanssani lauteilla. Suihkuun olisi kyllä sen sijaan tullut oikein mieluusti biggrin.gif Täytynee vissiin pestä Finik pian ja katsoa mitä herra asiasta tuumaa wink.gif
phard
Puppekaan ei tällähetkellä tarvitse yhtään kumirenksua kun tukka on vasta lyhyeksi leikattu. Tukka pysyy pois silmiltä cool.gif
Sundae
Anniina, pistähän kuvia näytille biggrin.gif
truckers
Terppa Kirahvi!
Kyl on luettu ja tavattu niin julmetusti erinäisissä yhteyksissä.
Voin keskustella asioista kanssasi puhelimitse, koska satun olemaan niin kiireinen, ettei minulla ole aikaa kirjoittaa romaania asiasta.
Mutta sen kai sinäkin ymmärsit, että kun kuvia esim. myydään, voidaan niihin määrittää tarkalleen mitkä ovat ne oikeudet, jotka kyseisellä hinnalla luovutetaan kuvasta käyttöön. Ihan vaikka esimerkkinä 2000 kpl julkaisuoikeuksia jne....
Pan ny ihmees soittaen jos kerkiit, voidaan vaikka istua ja jutella asiasta, ei sulle niin pitkä matka ole wink.gif.
SK
PS. Ai niin Turun Seudun Käräjäoikeudesta voit tilata paperit viittaamaani tekijänoikeusrikkomus asiaan. Siitä oli lehdissä reilut puolivuotta sitten.
Ida K
Tuosta vapaana-olosta vielä wink.gif

Meillä on lähellä sellasia "isoja" puistoja, ei kuitenkaan aidattuja, joissa olen Daisya pitänyt vapaana. Koirapuistojakin löytyy, mutta sinne en periaatteesta täällä Kouvolan seudulla vie dry.gif Daisy on kyllä niin minun perään, että kun huomaa minun häviävän näköpiiristä niin huuto alkaa laugh.gif Ei se ole koskaan lähtenyt minusta "pois päin", ei edes vaikka olisi nähnyt toisen koiran ollessaan irti biggrin.gif Mutta vapaana pidän vain sellasilla rauhallisilla paikoilla (puistot,metsät yms.), en niinkuin helsingissä näin viikonloppuna ; nainen käveli eduskuntatlon edessä kolme koiraa vapaan pyörätiellä blink.gif
oriental
LAINAUS(iida @ 8.12. 2005, 14:35)
Mutta vapaana pidän vain sellasilla rauhallisilla paikoilla (puistot,metsät yms.), en niinkuin helsingissä näin viikonloppuna ; nainen käveli eduskuntatlon edessä kolme koiraa vapaan pyörätiellä blink.gif

Itse olin kesällä yhteensä kuukauden pitkin poikin Keski-Eurooppaa (mm. Saksa, Itävalta, Unkari, Tsekki...) ja siellä tottui täysin ajatukseen, että koirat ovat kaupungissakin irrallaan. Budapestissä ei nähnyt hihnaa yhdelläkään koiralla, ne seurasivat ihmisiään vapaana muutaman metrin päässä. Jaroakin katottiin suorastaan omituisesti, kun pidin sitä kiinni yhdessä puistossa Puolassa. biggrin.gif

Aika kulttuurikysymyksiä nuo irtipidot, meidän koirat noudattavata keskieurooppalaista perinnettä (wink.gif), mutta enhän minä ihan ydinkeskustassa asukaan, vaikka Helsingin puolella lähes aina lenkkeillään.
Ida K
LAINAUS(oriental @ 8.12. 2005, 17:24)
Itse olin kesällä yhteensä kuukauden pitkin poikin Keski-Eurooppaa (mm. Saksa, Itävalta, Unkari, Tsekki...) ja siellä tottui täysin ajatukseen, että koirat ovat kaupungissakin irrallaan. Budapestissä ei nähnyt hihnaa yhdelläkään koiralla, ne seurasivat ihmisiään vapaana muutaman metrin päässä. Jaroakin katottiin suorastaan omituisesti, kun pidin sitä kiinni yhdessä puistossa Puolassa. biggrin.gif

Aika kulttuurikysymyksiä nuo irtipidot, meidän koirat noudattavata keskieurooppalaista perinnettä (wink.gif), mutta enhän minä ihan ydinkeskustassa asukaan, vaikka Helsingin puolella lähes aina lenkkeillään.

Niin. Mutta minusta se oli outoa katsoa, kun itse en asu noin isossa kaupungissa. Ja siellä kovassa liikenteessä ne koirat veteli pyörien ym. keskellä laugh.gif
SaanaS*
LAINAUS(iida @ 7.12. 2005, 17:29)
Hiljasta on ..  unsure.gif

Kumppareitsa aattelin pistää viestiä. Kuinka pitkälle laitatte kumppareita ? Siis meinaan, kun ihan kotioloissa pidetään tukkaa kiinni. Itse olen pitänyt Daisylla (toy) sellasta "tornia", mitä isoilla käytetään smile.gif Siis sellanen, et ne ain yhistyy ne edelliset lenkit ja .. blink.gif Kun sille ei riitä mikään yks lenksu, on tukkaa niin paljon laugh.gif Mutta, sitten taas ei viitti hirveen pitkälle laittaa, kun tuo pennun niskakarva muutenkin niin pehmosta ettei kulu  biggrin.gif

Meillä Nemolla kummarit yleensä ihan niskan taakse, melkeinpä selkään asti. Teen tornit yleensä niin, että aloitan kaksi tornia -> laitan molempiin yhdet kummarit, jonka jälkeen yhdistän kaksi tornia yhteen samalla kummarilla... Noita tornin alkuja Nemolla siis on yleensä 5 ja ylös saakka nousee suunnilleen 3 tornia.. SEKAVAA! biggrin.gif

Mä oon nyt aika lailla vaihtanut meidän lenkkeilyrytmiä.. Asutaan täs melkein Tampereen keskustassa.. Käydään koirien kanssa aamulla ja päivällä yleensä vaan suht lyhyellä ulkoilulla ja sitte illalla/yöllä (arkisin klo:22-24 väillä, viikonloppuisin klo:23-02 välillä) käydään pidemmällä lenkillä, koska tuolloin ei paljon muita lenkkeilijöitä ole, joten Nemoa pidän paljon vapaana. smile.gif Venlan kyllä pidän hihnassa melkeinpä aina, tuo tyttö on niin riistaviettinen ja tässä Amurissa noita jäniksiä näkee melkeinpä joka ilta...
Sundae
LAINAUS(venla* @ 8.12. 2005, 21:10)
Venlan kyllä pidän hihnassa melkeinpä aina, tuo tyttö on niin riistaviettinen ja tässä Amurissa noita jäniksiä näkee melkeinpä joka ilta...

Heh, muistan kun silloin Kaupissa kerroit Venlan riistavietistä, että kuinka se kiilto silmissä katselee pupujen perään biggrin.gif

Jaa miten niin Finikillä on vaalea pää? rolleyes.gif
Ida K
Meillä Nemolla kummarit yleensä ihan niskan taakse, melkeinpä selkään asti. Teen tornit yleensä niin, että aloitan kaksi tornia -> laitan molempiin yhdet kummarit, jonka jälkeen yhdistän kaksi tornia yhteen samalla kummarilla... Noita tornin alkuja Nemolla siis on yleensä 5 ja ylös saakka nousee suunnilleen 3 tornia.. SEKAVAA! biggrin.gif

Mä oon nyt aika lailla vaihtanut meidän lenkkeilyrytmiä.. Asutaan täs melkein Tampereen keskustassa.. Käydään koirien kanssa aamulla ja päivällä yleensä vaan suht lyhyellä ulkoilulla ja sitte illalla/yöllä (arkisin klo:22-24 väillä, viikonloppuisin klo:23-02 välillä) käydään pidemmällä lenkillä, koska tuolloin ei paljon muita lenkkeilijöitä ole, joten Nemoa pidän paljon vapaana. smile.gif Venlan kyllä pidän hihnassa melkeinpä aina, tuo tyttö on niin riistaviettinen ja tässä Amurissa noita jäniksiä näkee melkeinpä joka ilta...

Minäkin olen huomannut, että Saanalla on nuo lenkkeilyajat aika myöhään. Kerrankin puolen yön jälkeen tämä sanoo ; "Taidanpa lähtee käyttää koirat" wink.gif Meillä ei Daisya saa edes siihen aikaan enää ylös, saatikka pihalle laugh.gif
Verdana
LAINAUS(Sundae @ 8.12. 2005, 21:22)
Heh, muistan kun silloin Kaupissa kerroit Venlan riistavietistä, että kuinka se kiilto silmissä katselee pupujen perään biggrin.gif

Jaa miten niin Finikillä on vaalea pää?  rolleyes.gif

No vertaa JUSUUN! Söpö Finik. wub.gif
<Aino>
Käydään koirien kanssa aamulla ja päivällä yleensä vaan suht lyhyellä ulkoilulla ja sitte illalla/yöllä (arkisin klo:22-24 väillä, viikonloppuisin klo:23-02 välillä) käydään pidemmällä lenkillä, koska tuolloin ei paljon muita lenkkeilijöitä ole, joten Nemoa pidän paljon vapaana. smile.gif

Ooks sä vähän vajaa? laugh.gif Meillä ei nää 22:00 jälkeen metässä eteensä, pidäksä Nemoa jossai moottoritiellä vapaana vai onko sulla ihan ihmeelliset kissansilmät? biggrin.gif biggrin.gif
Sundae
LAINAUS(<Aino> @ 9.12. 2005, 21:34)
Ooks sä vähän vajaa? laugh.gif Meillä ei nää 22:00 jälkeen metässä eteensä, pidäksä Nemoa jossai moottoritiellä vapaana vai onko sulla ihan ihmeelliset kissansilmät? biggrin.gif biggrin.gif

Katsos kun täällä Tampereella meillä on sellaiset jännät kapistukset kuin katuvalot! laugh.gif En tosin tiedä millaiset ne ovat Amurissa, mutta täällä Hervannassa näkee kymmenen aikaan illalla täsmälleen yhtä hyvin kuin puolen yön jälkeenkin wink.gif Itse tosin en lenkkeile koirien kanssa enää yhdentoista jälkeen, yleensä yhdeksän ja kymmenen välissä tehdään se viimeinen ulkoilu.
phard
LAINAUS(Sundae @ 9.12. 2005, 23:35)
Katsos kun täällä Tampereella meillä on sellaiset jännät kapistukset kuin katuvalot! laugh.gif En tosin tiedä millaiset ne ovat Amurissa, mutta täällä Hervannassa näkee kymmenen aikaan illalla täsmälleen yhtä hyvin kuin puolen yön jälkeenkin wink.gif Itse tosin en lenkkeile koirien kanssa enää yhdentoista jälkeen, yleensä yhdeksän ja kymmenen välissä tehdään se viimeinen ulkoilu.

Täältäkin löytyy ihme nimeltä katuvalot laugh.gif
Lenkkeilen koiran kans yleensä iltalenkin yhdeksän jälkeen. Nyt just tultiin 2 tunnin lenkiltä. Pystyy pitämään irti kun ei tuu ketään vastaan, äsken tuli ehkä yks ihminen vastaan.
<Aino>
LAINAUS(Sundae @ 9.12. 2005, 22:35)

No on meilläki, mut ei jokapaikassa laugh.gif niinku esim. meiän mettäpolulla tongue.gif
Sundae
LAINAUS(<Aino> @ 10.12. 2005, 08:18)
No on meilläki, mut ei jokapaikassa laugh.gif niinku esim. meiän mettäpolulla tongue.gif

Juu ei täälläkään ihan niin sivistynyttä vielä ole, että mettäpoluilla olis katuvaloja laugh.gif

Tänään agilityyn kahden viikon tauon jälkeen smile.gif Kiva päästä kaksin Onnin kanssa tekeen jotain, kun Finik on tuollainen hössö, että se vie paljon huomiota Onnilta.
SaanaS*
LAINAUS(<Aino> @ 9.12. 2005, 19:34)

Jujuu, siis moottoritiellä me aina tietty lenkkeillään. wink.gif No eih, mut kyl mä täs aika lähel keskustaa... Ja kyl tuol puistois valot on. biggrin.gif

iida: No juu, mä oon tämmönen yöihminen. biggrin.gif

Mä oon tääl oikeestiki ihan järkyttyneenä.. Nemo teki äskön elämänsä kamalimman teon.. Mä vaan odotin, että mikä menee pieleen ennen Messarin rotukehiä ja JH finaalia. Jätkällä oli korvat nyytillä... Ja päättipä sitten puraista ilmeisesti tylsyyksissään toisen nyytin kahtia -> yli 5cm korvakarvoja lähti mukana. sad.gif Finaaliin tuon kanssa joka tapauksessa menen, mutta täytyy nyt keskustella Jukan kanssa miten käy rotukehien. Tammikuussakin oli suunniteltu näyttelyreissut Kajaaniin ja vaikka mitä. Harmittaa ja ketuttaa tilanne ihan uskomattoman paljon. sad.gif
-Saana-
Voi ei ph34r.gif sad.gif
-inessa-
Voi ei.. confused.gif Just ennen messaria.. sad.gif
phard
LAINAUS(venla* @ 10.12. 2005, 12:51)
Mä oon tääl oikeestiki ihan järkyttyneenä.. Nemo teki äskön elämänsä kamalimman teon.. Mä vaan odotin, että mikä menee pieleen ennen Messarin rotukehiä ja JH finaalia. Jätkällä oli korvat nyytillä... Ja päättipä sitten puraista ilmeisesti tylsyyksissään toisen nyytin kahtia -> yli 5cm korvakarvoja lähti mukana. sad.gif Finaaliin tuon kanssa joka tapauksessa menen, mutta täytyy nyt keskustella Jukan kanssa miten käy rotukehien. Tammikuussakin oli suunniteltu näyttelyreissut Kajaaniin ja vaikka mitä. Harmittaa ja ketuttaa tilanne ihan uskomattoman paljon. sad.gif

EIKÄ! sad.gif
Ida K
LAINAUS(venla* @ 10.12. 2005, 11:51)
Jujuu, siis moottoritiellä me aina tietty lenkkeillään. wink.gif No eih, mut kyl mä täs aika lähel keskustaa... Ja kyl tuol puistois valot on. biggrin.gif

iida: No juu, mä oon tämmönen yöihminen. biggrin.gif

Ei hemmetti blink.gif

Tosi harmillista, just ennen messaria sad.gif

Mutta, meilläkin näkyy katuvaloja tuolla tien varsissa whistling.gif
Tämä on "lo-fi" versio foorumeistamme. Nähdäksesi täyden version, johon kuuluvat muotoilut, kuvat yms. klikkaa tässä!.
Invision Power Board © 2001-2012 Invision Power Services, Inc.