Oivoi, liian ihanan näköinen tuo Siskinin Aatu-pupsi. Hurmaava.
Meidän Tinka se vaan kasvaa ja pulskistuu. 29.10 mennään pentunäyttelyyn Lahteen. Onkos muita tämän foorumin samojedi-ihmisiä tulossa?
LAINAUS(-Tintti- @ 14.9. 2006, 15:09)
Minkäs niminen Aatu on virallisesti ?

Suloinen on pentu, siitä ei pääse mihinkään

Kuutamokeijun Pikku Prinssi tuo on virallisesti.
En ole hirveän samojedi ihmisiä mutta tulin katsomaan tänne niin päätin myös kirjoittaa jotain.
Oon sitten kans tulossa lahteen.Mutta mulla ei ole vaan samojedinkoiraa.
Ompas hiljaista täällä.
Kuinkas moni on lähdössä joulukuussa voittajaan? Minulla olisi intoa lähteä, JV-titteliä metsästämään mutta en sitten tiedä, viitsiikö kun sille tulee lauma Ikiliikkujia jne. ja ei meiän Tinka sais sitä kuitenkaan. Ja ei mulla riitä rohkeuskaan. Ehkä.
-Tintti-
14.10. 2006, 18:32
LAINAUS(Pilvi @ 14.10. 2006, 16:25)
Ompas hiljaista täällä.
Kuinkas moni on lähdössä joulukuussa voittajaan? Minulla olisi intoa lähteä, JV-titteliä metsästämään mutta en sitten tiedä, viitsiikö kun sille tulee lauma Ikiliikkujia jne. ja ei meiän Tinka sais sitä kuitenkaan. Ja ei mulla riitä rohkeuskaan. Ehkä.

Eipäs nyt tuolla asenteella ainaskaan lähdetä sinne

Koiran nimi ei valitettavasti koirasta tee vielä kaunista vaan koiran ulkonäkö ja rakenne vaikuttaa arvosteluun.
Ja ei pistä tavotetta liian korkealle nii hyvin menee
LAINAUS(-Tintti- @ 14.10. 2006, 19:32)
Eipäs nyt tuolla asenteella ainaskaan lähdetä sinne

Koiran nimi ei valitettavasti koirasta tee vielä kaunista vaan koiran ulkonäkö ja rakenne vaikuttaa arvosteluun.
Ja ei pistä tavotetta liian korkealle nii hyvin menee

Joka tapauksessa.

Täytyy nyt katosa, mitä Tinkasta sanotaan kuun lopussa ja sitten ilmoitan jos ilmoitan. Saa nähdä riittääkö rohkeus lähteä sinne kehässä pyörähtämään, kun sen verran suuri näyttely kyseessä.
(Ja tota mun edellistä viestiä ei olisi tarvinnut noin kirjaimellisesti ottaa, lähinnä vitsillä sen heitin, kuten ehkä voi tuosta

-hymiöstä viestin lopussa päätellä.
Buuhacas
15.10. 2006, 17:32
minä en itse tänä vuonna tule, viime vuonna olin vain katselemassa, myös PMV-näyttelyn. antoisa viikonloppu kaikenkaikkiaan.

olishan siellä kyllä joskus mukavaa pyörähtää koirankin kanssa kehässä..ehkä joskus vuonna 2007/2008??..
Wanssu
16.10. 2006, 20:07
Tulossa ollaan Voittajaan! =)
Mutta saas nähdä tulee sammaria mukaan...
snoproof
20.10. 2006, 17:26
Tulossa ollaan, kun tuossa "nurkalla" on
Yksi koiruuskin on ilmoitettu, saas nähdä kasvaako karvat edes siedettävän näköisesti takasin siihen mennessä
NooorA
25.10. 2006, 19:46
Voittajaan tulossa!
Mutta ei samojedin kanssa
Mutta silti voittajaa kohti!
minäkin voittajaan tulossa..
en tiedä vielä saanko koiraa sinne junnuihin
jos saan, niin sitten tulen koiran kanssa ja jos en niin ilman muuten vaan ihaileen koiruuksia sinne
sammari ihminen olen jotenkuten.. hienoja otuksia ja sellainen olisi tulevaisuudessa joskus kaukana tulossa
-Paupi-
27.10. 2006, 08:36
Minkäkin voittajaan tulossa

Tosin koiraa ei ole joten koiraa ei tule kehäänkään

Mutta sammareita, ja tietty junnufinaalia katsomaan
imanteli
21.11. 2006, 18:36
Lumet sitten tuli ja meni. Mites samojedi-ihmiset harrastavat tätä vetopuuhaa? Täällä ei ainakaan ole tarpeeksi lunta enää vetohommiin. Pitää toivoa, että pian sataisi lisää.
Buuhacas
26.11. 2006, 15:10
täälläkään ei enää ole minkäänlaista lunta.

masentavaa katsoa ikkunasta pelkkää metsämaisemaa, jossa ei näy lunta..

toivotaan että pian sataa lumet takaisin!
Me ollaan nyt alettu harrastamaan tuota canicrossia, älyttömän mukavaa puuhaa ja samalla tulee lenkitettyä koira! Ja itsellä kunto kohoaa.

Ehkä sitten aletaan pulkkaa tai jotain vetämään, kunhan tulee taas lunta. Canicrossia siihen asti (ja sen jälkeen).
Täältä ollaan nyt sitten 100% varmuudella voittajaan, junioriluokkaan.
Täältä tulee yks ihme hihhuli mammari nuoriin kans 100% varmuudella. Mua niin pelottaa, että kuin sen kanssa käy, kun itse en esitä sitä (toisaalta hyvä). Mut sit pelottaa, että jos tuo mönkijä on tuplasti epävarmempi kehässä kun mamma ei oo siellä sen kanssa. No sen näkee sit. Kunhan vaan ei hylsyä antais...
Ja kaikista eniten mietityttää se, että aivan varmasti siitä taas puhutaan kehän laidalla. Eihän sitä pitäis miettiä kun harva tietää, että minkä takia tuo koira on tuommoinen (kukaan ei kuitenkaan kehtaa suoraan tulla kysyyn, mutta empä sitä jaksa taas huudellakkaan), mutta kyllä sitä silti stressaa.
Harrasteltu ollaan nyt metsässä röpiköintia ja Wanda siitä ohella käynyt vähän jänistä ajamassa...
sammari
4.12. 2006, 22:07
Mä ihan uutena sammari tyyppäinä tänne pulisemaan tuun! Eli minä myös kiinnostuin ensi vuoden leireistä. Olen kuitenkin vasta 12 v.. Onko ikärajaa ja kysyn siis Tampereella olevasta leiristä!
^Ikärajoa ei meillä niinkään leireille ole, totta kai kuitenkin niin että halitsisi koiransa
Ei 12-vee ole liian nuori. Viime leirillä meillä taisi nuorin olla siinä 10-vuoden hujakoilla.
Ensi vuoden leiripaikkaa ei olla vielä lyöty lukkoon. Mutta luultavasti Oulun vuoro ei kuitenkaan vielä ensi vuonna ole. Seuratkaa ilmoitelua Valkoturkista, sinne kyllä ilmestyy tiedot kun on sen aika. Ja toki kysellä saa aina!
sammari
5.12. 2006, 07:30
En vielä ainakaan tilaa valkoturkkia...
Täältä löytyy yksi viime kesäinen samojedileiriläinen.
Mihin näyttelyihin Puskiksen samojedi-ihmiset ovat suuntaamassa 2007? Meillä ainakin molemmat Lahden näyttelyt, Kouvolan KR ja sitten ainakin pari ryhmänäyttelyä. Varmaankin ehkä Heinola sekä Tampere/Lappeenranta. : )
-Tintti-
22.12. 2006, 20:27

hyvät joulut meidänkin laumalta sammari kavereille ja tuttaville
-Paupi-
23.12. 2006, 09:13
Hyvää joulua kaikille samojedi-ihmisille!
-Tintti-
23.12. 2006, 11:03
Niin ja sit tuohon Pilvin kysymykseen, että meillä eka näyttely nyt tammikuussa Kajaani. Katotaan sitten mihin suunnataan
Buuhacas
23.12. 2006, 13:47
Meiltäkin kaikille samojedi-ihmisille mahtavat joulun toivotukset sekä upeaa uutta vuotta!
nuista ens vuoden näyttelyistä: saa nähdä mihin sitä menee..opiskelu vie kaikki rahat.

kajaaniin en ainakaan tule..
imanteli
23.12. 2006, 16:34
Hauskaa joulua ja menestyksekästä uutta vuotta 2007 kaikille sammari-ihmisille!
Meiltä tällainen kehnon puoleinen joulukortti myös:
http://www.nuvem.org/hyvaajoulua.jpg
imanteli
13.1. 2007, 13:29
Hauskaa uutta vuotta 2007 kaikille sammari-ihmisille.. !
Ajattelin tehdä galluppia, että onko alkanut mitään uutta harrastusta dogienne kanssa uuden vuoden kunniaksi?
Ainakin Tampereen KV näyttelyyn ollaan menossa tuon kakaran kanssa ja lisäksi pari muuta käydään kevään aikana ainakin kasvattajan toimesta.
Lisäksi aletaan tokoilla ja pienenä epämääräisenä tavoitteena olisi, että päästäisiin viimeistään syksyllä ekoihin kisoihin tai edes BH-kokeeseen. Katsotaan nyt kuitenkin miten työt, mahdolliset opiskelut ja häät vievät tuota aikaa.
Meillä olis tarkoituksena nyt ens vuonna alkaa panostaan Wandan kanssa enemmän verijälkeen.
Sekä toivottavasti ens talvena päästään vetohommiin jo vähän paremmin mukaan

Keväällä pitäis käydä Wanda myös luonnetestaamassa.
Jääpi Tampereen KV näyttely sittenkin väliin...
Meillä on harjoiteltu vetämisen alkeita ja nassikka ihan innoissaan. Hajettiin ahkio ja aisatkin, kun niin edullisesti saatiin

On sitten ensi talveksi jo valmiina.
Tää meinaa ihan pudota! NOSTETAAN...
Tykkääkös teidän sammarit olla ulkona? Vai viettäisikö mielummin aikaa sisällä? Eli lähinnä tarkoitan sitä että tuleeko "vapaaehtoisesti/nopeasti" sisälle kylminä päivinä yms. Vai jumitaako oven eteen?
Paimenkoirat
5.3. 2007, 17:59
Itselläni ei ole samojedia, mutta lainakoirani on sammari.

. Mitkä on koiranne/koirienne oikeat nimet?
-Paupi-
13.3. 2007, 19:19
Oiettä Cruftsin sammarit oli nättejä

Tosin muutamat oli sellaisia haukkukoneita, että ääntä lähti minkä kerkesi

Paljon näkyi myös "tikkujalka" sammareita

Ja jos oikein ymmärsin ja näin; näkyi kehässä myös vuoden 2006 sammarierkkarin tuomari
Pam Taylor koiransa kanssa.
Onkos kuinka moni ilmoitellut koiriaan Lahteen huhtikuun lopulle?
imanteli
9.4. 2007, 16:42
Hangenhelmen kennelin sivuilla rekituloksia Tervolasta. ^^

Ei voi muuta sanoa kuin että hyvin meni!

(itsekehu haisee...)
imanteli
9.5. 2007, 17:34
Kevät on tullut aika pitkälle.. Mihin näyttelyihin/leireille/kesän tapahtumiin sammari-ihmiset ovat suuntamassa? Tai onko alkamassa uutta harrastusta? Meil varmaan toko, ehkä.. Ja kotiagilityä kans
Meillä Iitti 2.6, jossain välissä kuvaillaan lonkat eli tulee kuukauden mittainen tauko näyttelyihin. Treeneissä käydään (näyttely ja toko) sekä kotiagilitya harrastellaan. Ja tietenkin mätsäreitä kierrellään ympäri ämpäri, jotta toi kehäkäyttäytyminen paranisi.
Aatun kanssa aloitettiin agilityn alkeiskurssi ja tietysti tokoillaan. Kovasti myös odotellaan uutta pentua syntyväksi kesäkuun alussa

Saa Aatu sitten elokuussa leikkikaverin
-Paupi-
15.5. 2007, 18:11
SAMOJEDINUORTEN KESÄLEIRI!
Nuorisotoimikunta järjestää jälleen tänä kesänä nuorten samojediharrastajien kesän ykköstapahtuman, eli viikonlopun mittaisen kesäleirin
Ylöjärven Siivikkalassa 15.-17.6.2007.
Leiripaikkanamme toimii kesäkoti Nuttura aivan Näsijärven rannalla. Matkaa Tampereen keskustasta leiripaikalle tulee n. 8km, ja jos saavut leirille vaikkapa junalla, järjestämme sinulle ja koirallesi kyydin rautatieasemalta Nutturaan. Nutturassa majoitutaan koirien kanssa sisälle 2-5 hengen huoneisiin.
Leirin ohjelmassa mm. tokoilua, koiran aktivointia, koiranäyttelyiden ABC, junior handler- kisailuun tutustumista, mejän alkeet, sekä tietysti mukavaa yhdessäoloa, leirikaste, uintia, makkaranpaistoa, kisoja ja yllätyspalkintoja.
Leirille osallistuvan koiran tulee olla Suomen Kennelliiton ohjeiden mukaisesti rokotettu. Juoksussa olevat nartut eivät voi osallistua leirille.
Leirin hinta määräytyy osallistujamäärän mukaan (max. 30€) ja sisältää ohjelman, majoituksen ja ruokailun (aamupala, 2 lämmintä ateriaa ja iltapala/päivä). Leirille ilmoittautuneille lähetetään leirikirje.
Nyt siis kipinkapin ilmoittautumaan hymyilevien koirien ja hymyilevien leiriläisten iloiseen joukkoon!
Ilmoittauduthan viimeistään 10.6.2007!
Ilmoittautumiset ja lisätiedot:
Emilia: emilia@assandines.com
tai
Kreetta: kreetta_merto@hotmail.com / p. 044-5986485
Tervetuloa leirille!!!
-SAMY:n nuorisotoimikunta/ Emilia, Iiris, Kreetta ja Henna-
-Paupi-
17.5. 2007, 15:48
Miks toi leiri pitää olla samaan aikaan ku mun ripari?!
Muuten oisin ihan varmasti tullu ..
Minä onnekas kävin rippileirin konfirmoituen jo talvella pääasiassa laskettelun (

) merkeissä, joten ei osu samaan aikaan tämän leirin kanssa. Pakkomiellehän siitä tuli leirille päästä ja viime vuoden tapaan olen leirille menossa. Ei sitä vaan voi jättää välistä.
Jos olisin kesällä mennyt riparille, niin mulla olis myös osunut samalle viikolle kaiketi.
LAINAUS(Paupi @ 15.5. 2007, 19:11)

^ mistäs on tulossa?

Kuutamokeijun koiruus sieltä on tulossa. Eli samasta kennelistä kuin Aatukin. Mies nyt on sulattanut ajatuksen toisesta koirasta, mutta kolmatta ei kuulemma tule. Mutta katsotaanpa tilannetta uudestaan myöhemmin....
Erkkari 9.6.07
ROP Ikiliikkujan Eddie Of Voyage

VSP Ikiliikkujan Chardonnay

ROP-kasvattaja kennel Ikiliikkujan
Onnittelut kyllä lähtee Lehtisille ja Katjalle; Edin ja Icyn MAHTAVASTA menestyksestä !!
Buuhacas
10.6. 2007, 20:50
erkkarissa oli kyllä mahtava tunnelma päällä.

ja illalla kotia tullessa huomasinkin että niska on palanu oikealta puolelta..
imanteli
5.7. 2007, 12:35
Joo, erkkarin meininki oli aivan mahtis. Ja Rovaniemen juhannusnäyttely kans yhtä perinteinen ku aina
Tämä on "lo-fi" versio foorumeistamme. Nähdäksesi täyden version, johon kuuluvat muotoilut, kuvat yms.
klikkaa tässä!.