Apua! - Etsi - Jäsenet - Kalenteri
täysi versio: samojedi-ihmisiä
Puskaradio > Keskustelua eri roduista > FCI 5: Pystykorvat ja alkukantaiset koirat
Sivuja: 1, 2, 3, 4
Pilvi
Tulossa ollaan näillä näkymin n. 5kk ikäisen samojeditytön kanssa. smile.gif
-Tintti-
LAINAUS(Pilvi @ 12.4. 2006, 16:16)
Tulossa ollaan näillä näkymin n. 5kk ikäisen samojeditytön kanssa. smile.gif

Voih, olin viime vuonna SAMYn leirillä just 5kk ikäisen pennun kanssa smile.gif Olihan se pennulle raskas viikonloppu (ja nukku kyllä koko junamatkan ku ammuttu vai mitä Kreetta laugh.gif ) mutta kun sen osas viedä läpi pennun ehdoilla ja vauhdilla niin hyvin siitä selvittiin cool.gif
Wanssu
Hienoa, että kiinnostuneita riittää. Ja ei mihkään suurleireille vaan meitin leirille! wink.gif

Kyllä pennun kanssa siellä pärjää ja jos väsy iskee niin pentu mammiin vaan. Tosiaan koirien ehdoilla tekee jokainen oli sitten kyseessä nuori, vanha tai siltä väliltä. Ja täältä tulee ainakin yksi koira (Vivian) joka toimii sitten lainakoirana (jos tarvetta), eli sen kanssa saa sit tokoilla ja touhuta ne ketkä ovat koiraa vailla. Wanda tulee jos ei mammalomaile silloin. Elikkäs ei tarvitse omistaa samojedia päästäkseen leirille, mutta kiinnostusta pitää olla wink.gif

Nutturassa on se hyvä puoli, että jos on kuuma päivä, pääsee sekä leiriläiset että koirat järveen viilenteleen. Järveähän siinä riittää!
Pistetäämpäs tähän teille muutama kuva nähtäväksi, oltiin koirien kanssa vähän aika sitten lenkillä:
Päärakennus
Notskipaikka
Sauna
Isompi laituri
Pienempi ruokailuhuone
Yläkerran eteinen
Yläkerran eteinen toisesta suunnasta, huomatkaa rappuset! Ovat todella hyvät koirien kanssa.

Tänäkin vuonna palkinnot ovat hyvät, paremmat kuin viime vuonna (joissa ei siis tietenkään ollut mitään vikaa!!) ja kaikkea mukavaa kyllä tiedossa. Allekirjoittanut on laittanut suuren panoksen tän vuoden leiriin.

Että tervetuloa!
-Tintti-
No jos kerta paremmat palkinnot niin tottakai tulossa biggrin.gif biggrin.gif No ei vaan pistin Annille Kreetta viestiä ja oikeesti sille kävi baa.gif
Diikeri
Paljonko tuo leiri sitten maksaa ja mitä siellä tehdään? Ihan aloittelija olen sammarijutuiss ajoten vähän mietityttää biggrin.gif (varsinkin kun ei siis omaa samojedia löydy, ihan ulpalalla vielä..)
Wanssu
Hienoa Kristiina!

Kristiina vois vaikka täällä kertoa omia meitteitään viime kesän leiristä smile.gif

Tiedossa kuitenkin kisoja, koulutusta (näyttely, toko..), pelejä, leikkejä, mätsäri ja ehkäpä jh-kisa ja voipi olla että taas pientä olympialaista. Näyttelyhöpötyksiä, rotuhöpötyksiä, harrastuksista, yms yms. =)
Toiveitakin tietysti vastaan otetaan!

Edittiä. Hintaa ei olla vielä ihan tarkkaan vedetty, mutta luultavasti siinä parinkympin tienoilla.

ja vielä edittiä, pistäkääpäs myös Emilialle tietoa mahdollisesta tulosta ja siltäkin voi kysellä leiristä. Tuosta leiripaikasta kyselyt mulle smile.gif
-Tintti-
LAINAUS(Wanssu @ 12.4. 2006, 19:35)
ja ehkäpä jh-kisa

Siis tää ehkäpä sana pois laugh.gif Meitsi ei tuu leirille jos ei oo stupid.gif

Mut siis joo viime kesän leiri oli ihan kiva. Ainut miinus oli se et nukuttiin teltoissa, en oo mikään teltta ihminen todelllakaan.. mut siis tänä vuonna onneks sitä ongelmaa ei sitten ole tiedossa. Ja jos on vielä omat huoneetki tosiaan niin voin tänä vuonna jättää näyttelyhäkin kotia ku koiria voi pitää siellä ?
Ja tsillee..

Olympialaiset oli kivat.. (ois vaan ollut silloin vähän vanhempi koira innocent.gif ) Siinä oli kaiken näköistä, kuten pujottelua (jos joku sattu lukeen valkoturkkia viime vuonna niin oltiin me eksytty seban kans kuvaan just pujottelemassa...) , jotain hyppimistä ja tietty juoksukisa. siis oli siinä muutakin mut en vaan muista mun super hyvällä muistilla ph34r.gif

Näyttelyhöpötys ja rotuhöpötys oli tylsintä laugh.gif laugh.gif En saaanut mtn uutta tietoo. Mut siis ei sillä, todella hyvä että niistä höpöttiin koska tiedän että suurimmalle osalle kaikki oli ihan uutta tietoo..

onko muuten tänä vuonna enemmän sammareita ku viime vuonna tulossa ? Siis hyväksytäänkö leirille tänä vuonna myös muita rotuja sillee ku viime vuonna..??
Diikeri
Tonne ois kiva tullöa mukaan mutta mä joudun raahaa saksanseisojaani mukana joten eri lerille mentävä. (joo, axu ei ole mikään samojedi ei lähellekkään). smile.gif Niinpä tuo suurleiri on meidän. Hitsit, jos päällekkäin ei olisi mennyt!
Pilvi
Eli täältä ollaan n. 95% varmuudella tulossa. Kivalta paikalta vaikuttaa noista kuvista päätellen. biggrin.gif
Wanssu
LAINAUS(-Tintti- @ 13.4. 2006, 06:53)
onko muuten tänä vuonna enemmän sammareita ku viime vuonna tulossa ? Siis hyväksytäänkö leirille tänä vuonna myös muita rotuja sillee ku viime vuonna..??

Tänä vuonna leirijärjestetään pelkästeen SAMYn nuorisotoimikunnan voimin, eli siis pelkkiä sammareita. Tosin eiköhän jonkun muunkin rotuisen kuin sammarin kanssa mahdu mukaan jos vaan kiinnostusta sammareihin riittää, tarkoituksena kuitenkin järjestää sammariporukalla.

Ja häkeistä sen verran, et voi olla, että niitä tarvii ottaa mukaan. Huoneita Nutturassa on neljä, ja olen laskenut että maks. yhteen huoneeseen neljä ihmistä. Joten jos tuo määrä tulee täyteen (mitä tuskin tulee tapahtuun) niin mielellään koirille häkit ettei esim. yöt yms. mene ihan överiksi koirien painiessa. Jos tietää että koira on hyvin totteleva, ei ala riehuun ja osaa olla aloillansa häkille tuskin on tarvetta.
Meiltä tulee lainaan kolme häkkiä jotka ovat siis vapaana käyttöön, nopeimmille häkit ja mieluiten niille jotka tulevat esim. junalla ja häkkiä hankala kuljettaa. Yhteen mahtuu uros ja kahteen keskikokoiset nartut, pitää vielä katsoa sitä tuota toista häkkiä nartulle, että mahtuuko sinne oikeasti kuinka hyvin. Tässä itsellä häkin metsästys, eli yritän saada tutuilta häkkejä jolloin mahdollisimman harva leiriläinen joutuu häkkiä itse mukana raahaan.
Mutta te joilla on mahdollisuus tuoda häkki niin mielellään!

Harmi Diikeri kun et pääse, ehkäpä sitten ens vuonna =)

Pilvi tosi hienoa jos pääset tuleen, näillä näkymin tulossa on 6 nuorta =) Eli lisää kyllä mahtuu!
-Tintti-
LAINAUS(Wanssu @ 13.4. 2006, 18:13)
Tänä vuonna leirijärjestetään pelkästeen SAMYn nuorisotoimikunnan voimin, eli siis pelkkiä sammareita. Tosin eiköhän jonkun muunkin rotuisen kuin sammarin kanssa mahdu mukaan jos vaan kiinnostusta sammareihin riittää, tarkoituksena kuitenkin järjestää sammariporukalla.

Ja häkeistä sen verran, et voi olla, että niitä tarvii ottaa mukaan. Huoneita Nutturassa on neljä, ja olen laskenut että maks. yhteen huoneeseen neljä ihmistä. Joten jos tuo määrä tulee täyteen (mitä tuskin tulee tapahtuun) niin mielellään koirille häkit ettei esim. yöt yms. mene ihan överiksi koirien painiessa. Jos tietää että koira on hyvin totteleva, ei ala riehuun ja osaa olla aloillansa häkille tuskin on tarvetta.
Meiltä tulee lainaan kolme häkkiä jotka ovat siis vapaana käyttöön, nopeimmille häkit ja mieluiten niille jotka tulevat esim. junalla ja häkkiä hankala kuljettaa. Yhteen mahtuu uros ja kahteen keskikokoiset nartut, pitää vielä katsoa sitä tuota toista häkkiä nartulle, että mahtuuko sinne oikeasti kuinka hyvin. Tässä itsellä häkin metsästys, eli yritän saada tutuilta häkkejä jolloin mahdollisimman harva leiriläinen joutuu häkkiä itse mukana raahaan.
Mutta te joilla on mahdollisuus tuoda häkki niin mielellään!

Harmi Diikeri kun et pääse, ehkäpä sitten ens vuonna =)

Pilvi tosi hienoa jos pääset tuleen, näillä näkymin tulossa on 6 nuorta =) Eli lisää kyllä mahtuu!

Harmi ku on noin vähän noita huoneita mut ei kai siinä auta muukun tutustua uusiin persooniin tongue.gif Oisin voinu olla Annin kans samassa huoneessa, meinaan en hirveen sosiaalinen oo laugh.gif No ei oikeesti..hienoa et saadaan edes sisällä nukkua. Kai sitä kaks yötä nukkuu vaikka muurahais pesän päällä.. ph34r.gif
Maatu
Voi, harmi kun tuo menee suurleirin kansas päällekäin sad.gif
Olisi ollut tosi kiva päästä SAMY:n leirille ja tutustua paremmin näihin muihin sammariihmisiin biggrin.gif
Buuhacas
LAINAUS(Wanssu @ 12.4. 2006, 19:16)
Hienoa, että kiinnostuneita riittää. Ja ei mihkään suurleireille vaan meitin leirille! wink.gif

Kyllä pennun kanssa siellä pärjää ja jos väsy iskee niin pentu mammiin vaan. Tosiaan koirien ehdoilla tekee jokainen oli sitten kyseessä nuori, vanha tai siltä väliltä. Ja täältä tulee ainakin yksi koira (Vivian) joka toimii sitten lainakoirana (jos tarvetta), eli sen kanssa saa sit tokoilla ja touhuta ne ketkä ovat koiraa vailla. Wanda tulee jos ei mammalomaile silloin. Elikkäs ei tarvitse omistaa samojedia päästäkseen leirille, mutta kiinnostusta pitää olla wink.gif

Nutturassa on se hyvä puoli, että jos on kuuma päivä, pääsee sekä leiriläiset että koirat järveen viilenteleen. Järveähän siinä riittää!
Pistetäämpäs tähän teille muutama kuva nähtäväksi, oltiin koirien kanssa vähän aika sitten lenkillä:
Päärakennus
Notskipaikka
Sauna
Isompi laituri
Pienempi ruokailuhuone
Yläkerran eteinen
Yläkerran eteinen toisesta suunnasta, huomatkaa rappuset! Ovat todella hyvät koirien kanssa.

Tänäkin vuonna palkinnot ovat hyvät, paremmat kuin viime vuonna (joissa ei siis tietenkään ollut mitään vikaa!!) ja kaikkea mukavaa kyllä tiedossa. Allekirjoittanut on laittanut suuren panoksen tän vuoden leiriin.

Että tervetuloa!

ohhoh..pakko mainita: sauna näyttää lupaavalta! thumbup.gif w00t.gif vaivautuisiko sitä itsekkin paikalle sittenkin saunomaan ja nauttimaan muiden samojedi-ihmisten seurasta??..
Wanssu
^ Kannattaa ehdottomasti =)
Ihan kivasti olis nyt jo porukkaa tulossa!

Maatu, ette te mihinkään suurleirille halua, ne on ihan kälyisiä tähän verrattuna!! wink.gif
Wanssu
LAINAUS(-Tintti- @ 13.4. 2006, 22:35)
Kai sitä kaks yötä nukkuu vaikka muurahais pesän päällä.. ph34r.gif

Miten mä muistelisin, että eräät eivät hirveän hyvin malttaneet nukkua viime vuoden leirillä wink.gif
Buuhacas
LAINAUS(Wanssu @ 22.4. 2006, 15:12)
Miten mä muistelisin, että eräät eivät hirveän hyvin malttaneet nukkua viime vuoden leirillä wink.gif

ketkäköhän??...mie ainaki nukuin ku uppotukki. rolleyes.gif
imanteli
LAINAUS(Wanssu @ 12.4. 2006, 13:43)
Herätellääs vähän, onko leiristä kiinnostuneita?

Hyvää pääsiäistä! smile.gif
Toivottelee Kreetta, Wanda ja Vivian

Täällä ois kiinnostunut.. Mää ja mun pikkusysteri tullaan luultavasti leireilemään. smile.gif Harmi, et on suurleirin kans päällekäin, mut sammari.ihmiset vei voiton 10-0 tongue.gif happy.gif
imanteli
Voiks leirille jo ilmottautua? Onks samat ohjaajat ko viime vuonna?
Pilvi
Täällä myös odotellaan innokkaasti että pääsisi osallistumaan, ollaan siis Tinka-tytön kanssa tulossa. Tullaan luultavasti junalla. Olisiko mahdollista saada häkki lainaan sieltä/teiltä/jostakin, kun nuoren pennun (vajaa 5kk) voi olla muutenkin jo sähläystä junailu jne.. rolleyes.gif
Wanssu
LAINAUS(imanteli @ 23.4. 2006, 15:40)
Voiks leirille jo ilmottautua? Onks samat ohjaajat ko viime vuonna?

Ohjaajina ovat tänä vuonna ainakin minä, Emilia ja Henna, sekä toivottavasti myös Iiris (tulee jos työstä vaan pääsee). Ilmoittautua voi Emilialle osoitteeseen:
emilia@assandines.com

Hienoa Imanteli, että pääsette tuleen =)

Pilvi mä varaan Tinkan tarpeisiin sopivan häkin, 5kuinen menee vähän pienempäänkin =)
-Tintti-
LAINAUS(Wanssu @ 22.4. 2006, 15:12)

Heh, hei ei se ollut minä. Muthan sieltä aina joutu kiskoon ylös aamulla. Tais olla Elina ja sen sisko (en muista millää nimeä ph34r.gif ) jotka sitä meteliä piti biggrin.gif

Kuka Henna blush.gif
Wanssu
Henna Välipakka, uusi nuorisotoimikunnan jäsen. =)

Oliko Elina ja (juu en muista minäkään) siskoja? Ei tainnut olla...?!
imanteli
Lukiko kukaan valkoturkista olisko ollu 4/05 sitä turkkijuttua? Että näin saa koiralle paksun, pitkän turkin n. 11 kuukaudeksi vuodesta!

Jos voisi selvittää mulle vielä, että saisin Mantelille ja vähäkarvaisille sammareille yleensä turkin päälle..

rolleyes.gif

stupid.gif stupid.gif teehee.gif
imanteli
Hassunhauskaa Vappua Ja menestystä tulevalle kesälle ja keväälle kaikille SAMOJEDI-IHMISILLE <3 hug.gif
imanteli
imanteli toivois vähän aktiivisempaa keskustelua sammaripalstalle cry.gif crybaby.gif cray.gif Eips oo mukavaa keskustella yksinään.. ph34r.gif Ihan mitä vaan ihaniin valkoturkkeihin liittyvää keskustelua!! Toiveissa innocent.gif whistling.gif
-Paupi-
Juups, samalla linjalla imantelin kanssa... whistling.gif
Mitenkäs sammareittenne karvatilanne? Eli ollaankos sitä tällä hetkellä puolipukeissa confused.gif vai kunnon turkki päällä? Lähinnä tähän kevääseen liittyen...
imanteli
Kyl niillä vielä karvaa riittää joka tuutista.. biggrin.gif
Pilvi
Meillä tuota turkkia vasta kasvatetaan, ikää tytöllä 10vk. laugh.gif
Wanssu
LAINAUS(imanteli @ 28.4. 2006, 18:33)
Lukiko kukaan valkoturkista olisko ollu 4/05 sitä turkkijuttua? Että näin saa koiralle paksun, pitkän turkin n. 11 kuukaudeksi vuodesta!

Jos voisi selvittää mulle vielä, että saisin Mantelille ja vähäkarvaisille sammareille yleensä turkin päälle..

rolleyes.gif

stupid.gif stupid.gif teehee.gif

Luin kyseisen jutun. Jos ei geeneissä tarjota sammarille pitkää turkkia niin epäilen, että sitä millään "poppakonsteilla" saa. Jutussa oli juttua koiran joka viikkoisesta pesusta, sillä pitäis pysyä karva päällä melkeimpä koko ajan, kuollut karva pääsee nopeasti pois ja uusi pääsee kasvaan helposti takaisin. Ei kuulemma vie turkin omaa rasvaisuutta pois. Viime keväänä pesin Wauden joka viikko, karva tuli kyllä uskomattoman nopeasti takaisin.
Toki voi kokeilla myös eläinkaupasta saatavia aineita, mm. Mirra-Coattia.
snoproof
LAINAUS(Wanssu @ 2.5. 2006, 20:54)
Luin kyseisen jutun. Jos ei geeneissä tarjota sammarille pitkää turkkia niin epäilen, että sitä millään "poppakonsteilla" saa. Jutussa oli juttua koiran joka viikkoisesta pesusta, sillä pitäis pysyä karva päällä melkeimpä koko ajan, kuollut karva pääsee nopeasti pois ja uusi pääsee kasvaan helposti takaisin. Ei kuulemma vie turkin omaa rasvaisuutta pois. Viime keväänä pesin Wauden joka viikko, karva tuli kyllä uskomattoman nopeasti takaisin.
Toki voi kokeilla myös eläinkaupasta saatavia aineita, mm. Mirra-Coattia.

Kokeiltu on kaikenlaista biggrin.gif

Meillä pesutahti on yleensä kerran kuukaudessa/parissa, mutta useamminkin voisi pestä, jos vaan kerkeisi. Sillon ainakin meillä on ollut ihan ok turkki ja se on ollut hyvässä kunnossa ja tullut suht' nopeesti vaihdon jälkeen. Useasti kun pesee, niin todellakin saa tuon kuolleen karvan hyvin irti (lähinnä föönaus siis) ja uusi karva pääsee "vapaasti" kasvamaan tilalle. Nyt kun omistan tehokkaan föönin, tulee koiria pestyä jopa ihan ilolla cool.gif
Karvanlähdön aikaan pesen yleensä koiran, joskus useamman kerran, jotta kaikki kuollut karva irtoaisi nopeasti (jo ihan kämpän siisteyden kannalta...). Meillä kun tytskyt heittää kaiken kerralla nopeasti.

MirraCoatiakin on tullut syötettyä, meillä se ei vaan tehonnut, ei tainnut koirilla olla mitään puutetta. Tai sitten mä en vaan huomannut mitään eroa, kun kyttäsin karvan kasvua niin tiiviisti... rolleyes.gif
Maatu
Ketään sammari ihmisiä lähdössä Venäjälle kahden viikon kuluttua, samaan ikaan kun Aptus? biggrin.gif
Itse olen mitä luultavimmin matkaan lähdössä meidän oman Snowyn, Nellan sekä Elisen Rocky Herran kanssa wub.gif
Vissiin bussilla tarkoitus mennä, Elisen siskon kanssa, niin käsitin, en ole kyllä ihan varma :'D
Pilvi
http://rave.irc-galleria.net/b/images00/00...15/35150104.jpg

Välilyönti perään jos ei toimi. biggrin.gif
Wanssu
LAINAUS(snoproof @ 3.5. 2006, 17:11)
MirraCoatiakin on tullut syötettyä, meillä se ei vaan tehonnut, ei tainnut koirilla olla mitään puutetta. Tai sitten mä en vaan huomannut mitään eroa, kun kyttäsin karvan kasvua niin tiiviisti... rolleyes.gif

Näinhän se on, vaikea toimia jos ei ole puutteita biggrin.gif

Meillä Wandalla toimi, likka kun ei syö papanoita ja epäilen, että raa,asta lihasta, puurosta ja maksalaatikosta..jne, ei saa ihan sitä kaikkea ns. "ylimääräistä tarpeellista" irti kuten kunnon papanoista.
Eli kyllä se ruokailukin vaikuttaa!

Pilvi ihana kuva. Tinka osaa nauttia! wub.gif
Pilvi
Ollaampa täällä hiljaisia. biggrin.gif
Ostimpa tuossa eilen naksuttimen, tänään opettelin vähän Tinkalle sen käyttöä. Tinka jo melkein kyllästyi siihen "Naks - nami, naks - nami, naks - nami" juttuun, mutta alkoi sen pieni kova kallo tajuamaan jo vähän. laugh.gif

Kiitos Kreetta. wink.gif
-Tintti-
Oli kiva viikonloppu Oulussa, mutta sen täydensi Lorun ROP, RYP1 ja BIS3 excl.gif
Voi että mä oon tyytyväinen siihen, se on niin ihana sammari.
Sebastianki pistää onnittelut siskopuolelle laugh.gif smile.gif
Buuhacas
kyllä vain! tässä on kait jokainen sammari ihminen ylpeänä, onhan meidän ihana rotumme niin upeasti ollut edustettuna! wub.gif myös kasvattaja ryhmissä!
Wanssu
Leiri lähestyy, mutta vielä on aikaa!
Seuraavassa Valkoturkissa on leiristä infoa, joten lukaiskaapa se tarkkaan.

Muistakaa ilmoittautua leirille ja myöskin meille nuorisotoimikunnalle saa esittää toiveita niin Nuorten turkkiin kuin myöskin leiri tekemisien suhteen!

Aurinko terkuin Kreetta
Pilvi
Hienoa ! laugh.gif Koskas tulee muuten seuraava Valkoturkki ? Vähän pihalla olen, kun on vasta yksi lehti tullut.. blush.gif
Wanssu
Seuraava Valkoturkki saapuu ens kuussa smile.gif
Valkoturkin alussa lukee noi ilmestymiskuukaudet, joten sieltä voi aina luntata! smile.gif
Pilvi
^ Ohops, jäänyt huomaamatta. Kiitos kuitenkin. biggrin.gif
imanteli
Taas täällä on hiljaista.. Kertokaas vaikka sammarienne nimien taustoja, miksi ne ovat saaneet sellaisen kutsumanimen ja/tai virallisen nimen kun niillä on.. smile.gif biggrin.gif laugh.gif
-Tintti-
No mä en voi tietää mistä noi viralliset nimet on tullut kun en ole niitä päättänyt rolleyes.gif

Vanhemman koiran nimi tuli muunneltuna sen vir. nimenä, eli vir. nimi on Skitrun Fanni ja kutsumanimi Fanni.

Nuoremman..mistäköhän se tuli. Pistin nimi ehdotusia perheelle, siis sellaisia nimiä mistä minä pidän ja Sebastian sai eniten kannatusta biggrin.gif Jotenki näin se meni..
Buuhacas
vilman nimen päätin ennen kuin se tuli taloonkaan.itse asiassa meillä oli ensin aikomuksena ottaa uros, ja siitä piti tulla Retu. smile.gif mutta narttupas meille tulikin ja se sitten nimettiin Vilmaksi..ja nimi sopii! biggrin.gif kasvattaja sitten kutsui jo lyyliä pikku pentuna lyyliksi..Nuppu siitä ensin piti tulla, mutta ei viitsitty nimeä vaihtaa.nyt kun tarkemmin ajattelee, niin lyyli nimi sopii paljon paremmin! smile.gif
imanteli
Giisan virallinen nimikin on Giisa. Giisa-nimi on saamea ja tarkoittaa "laatikko, jossa on arvokkaista asioita". smile.gif Ei me sitten enää viititty vaihtaa nimee, kun Giisa on jo niin erikoinen itsessään.

Mandra. Mandra on virallisesti I-Mandra. Siitä tapeltiin, että kutsutaanko Imandraksi vai Mandraksi. tongue.gif Mandra siitä sitten vakiintui, sehän on helpompi lausuakin. Imandra on Kuolan niemimaan syvin järvi.

Onni.. No. Onni syntyi ihan ekana ja sille vaan päätettiin antaa sellanen nimi <3

Meijän pentujen nimien taustaa:

Otso: Sai nimensä lähimetsästä silloin asustelevan karhun mukaan

Lyyli: Näin yhissä mätsäreissä welsh corgin, jonka nimi oli Lyyli ja se kuulosti niin hassulta pitkulaisella koiralla. Ja tietty yks pentu ristittin "Tyyli-Lyyliksi"

Helmi: Viimeinen pentu, pahjanpohjimmainen, "sellainen Helmi"

Urho: Tämäkin mun keksimä..biggrin.gif Urho meinas kuolla ihan vauvana, ja hän oli ja on vieläkin mun suosikki. Nyt Urho asustaa Kotkassa ja voi hyvin..biggrin.gif

Mini: Elinan keksimä, halusi välttämättä laittaa nimeksi Amore Mio jollekin pennulle

Aarre: Tämä poika oli vaan aivan Aarre<3

Ilona: Äiti päätti, että tästä pennusta tulee Ilona, se vaan sopi tälle ihanalle pienelle sammarineitokaiselle tosi hyvin

Tässäpä sitä laugh.gif
Pilvi
Tinka -nimen löysin alunperin netistä ja ihastuin siihen täysin. laugh.gif
Wanssu
Wanda nimi oli pitkään jo suosikeissa ja en edes muista mistä sen keksin, virallinen nimi Chewanda, tuli kutsumanimestä smile.gif

Vivian oli pitkien pohdintojen tuotos. Erilaisia nimiä mietin ja jotenkin tuo kolahti varsinkin siinä vaiheessa kun Vivin näin ensimmäisen kerran, se oli ihan Vivian. Daniela, en tiedä... Voipi olla että osittain myös siitä kun ensin Vivistä piti tulla Dana.

HUOM!
NUORTEN LEIRILLE VOI ILMOITTAUTUA! ilmoittautumiset osoitteeseen emilia@assandines.com, laittakaa ilmoittautumiseen nimi, osoite, ikä, puhelin numero ja jos tiedätte jo tarvitsevanne kyytiä rautatieasemalta, niin se on myös hyvä mainita.
Pilvi
Nyt ollaan tulossa 100% leirille. Eilen ilmoittauduin, joten ainakin ajoissa kai olin. Saa nähdä, onko tuo tyttö jo sisäsiisti silloin, toivottavasti. Ettei tarvitsisi raahata luuttua ja ämpäriä mukana.. laugh.gif
imanteli
LAINAUS(Wanssu @ 21.5. 2006, 21:10)
HUOM!
NUORTEN LEIRILLE VOI ILMOITTAUTUA! ilmoittautumiset osoitteeseen emilia@assandines.com, laittakaa ilmoittautumiseen nimi, osoite, ikä, puhelin numero ja jos tiedätte jo tarvitsevanne kyytiä rautatieasemalta, niin se on myös hyvä mainita.

Entä jos on jo ilmottautunut, eikä ole noita kaikkia tietoja maininnut? rolleyes.gif Ainahan sitä voi pistää Emilia muille meiliä ja kysyä lisää, jos joku on epäselvää vai mitä?smile.gif
imanteli
Missä luokassa samojedinne kilpailee näyttelyssä? Meillä on yks junioriluokan uros, yksi avoimen luokan narttu sekä valioluokan narttu..

biggrin.gif
Wanssu
LAINAUS(imanteli @ 22.5. 2006, 19:03)
Entä jos on jo ilmottautunut, eikä ole noita kaikkia tietoja maininnut? rolleyes.gif Ainahan sitä voi pistää Emilia muille meiliä ja kysyä lisää, jos joku on epäselvää vai mitä?smile.gif

Ei oikein olla sovittu mitä ilmoon laitetaan ja nuo nyt tuohon kirjoitin. Emilia kyllä kysyy jos jotain jäi epäselväksi! smile.gif

Täällä yksi junnuluokan narttu ja yksi avoimenluokan narttu (piti oikein laskea, että onko se jo avoin mutta on se. Yhtäkään näyttelyä ei vielä ole avoimessa käyty.)
Tämä on "lo-fi" versio foorumeistamme. Nähdäksesi täyden version, johon kuuluvat muotoilut, kuvat yms. klikkaa tässä!.
Invision Power Board © 2001-2012 Invision Power Services, Inc.