1. Merkki/malli? Varsinaista omaa kameraa ei tällä hetkellä ole, mutta olen ominut isäni Nikonin filmijärkkärin varsin lahjakkaasti omaan käyttööni

Vähintään yhtä paljon käytössä on myöskin isäni Nikon D70 -digitaalijärkkäri.
2. Milloin sait? Tuon järkkärin sain käyttööni puolisen vuotta sitten, digijärkkäri on ollut isällä ehkä parin vuoden ajan.
3. Onko se omasta mielestäsi hyvä? Tällä hetkellä olen totaalisen rakastunut nimenomaan filmikuvaukseen, johon tuo lähes antiikkinen perusjärkkäri on paras mahdollinen kaveri

Digijärkkäri on samoin ainakin minun käyttööni vallan mainio, ja näkyypä se tuolle isällekin kelpaavan...
4. Kuvaatko paljon? PALJON. Ei noita kuvaustaitoja muuten saa kehittymään kuin kuvaamalla

Kesällä meni 5 filmiä ja niiden lisäksi satoja kuvia tuolla digitaalisella. Kuitenkaan en missään nimessä harrasta sellaista "räpsimistä", vaan joka kuvalle pitää aina löytyä joku syy.
5. Mitä yleisimmin kuvaat? Eniten kuvaan ihmisiä, mutta luonnollisesti myös koirat osuvat kameran eteen_usein_. Tykkään leikkiä valolla, joten kohde ei aina ole se tärkein, vaan se valaistus.
6. Muistatko/tiedätkö hintaa? Järkkärin hinnasta ei ole mitään tietoa, se on ainakin parikymmentä vuotta vanha hieno kapistus, jonka isä joskus jostain osti. Digijärkkäristä paljastan sen verran, että paljon maksoi

(kuten Tinttikin taitaa tietää...)
7. Kuvaa kamerasta? (epäilen ettei ole) Ei löydy nyt tähän hätään, mutta Tintin antamasta linkistä taitaa löytyä kuva tuosta D70-kamerasta.
8. Mielestäsi paras kuva jonka sillä olet ottanut? Miksi juuri tämä? (laitat sen siis tähän) En edes halua ruveta miettimään jotain yhtä parasta, sillä on monia kuvia joihin olen enemmän kuin tyytyväinen. Pidän ne tällä kertaa kuitenkin omana tietonani (: Sen sanon että parhaat kuvat on ehdottomasti otettu tuolla antiikkijärkkärillä.
9. Panostatko kuvaamiseen oikein kunnolla, vai kuvaatko vain "huvin vuoksi"? Ei tuota nyt ammatiksi voi sanoa

mutta kyllä se on ehkä enemmän kuin ihan vaan huvin vuoksi. Tottakai kuvaan sen vuoksi, että nautin siitä, mutta minä en ainakaan koe huvin vuoksi räpsimistä kovin mielekkäänä... Tavoitteita on oltava kuten missä muussa tahansa.
10. Miksi kuvaat? Ehkä innostus lähti tuosta isän kuvausharrastuksesta (on tainnut joskus jopa työkseenkin sitä tehdä...), mutta nyt kuvaan ihan puhtaasti sen takia että haluan kehittyä aina vain paremmaksi kuvaajaksi. Minulla on päässäni selkeitä mielikuvia paikoista tai tilanteista, joita haluan joskus kuvata, ja matkalla päämäärään on vain harjoiteltava, harjoiteltava ja harjoiteltava

Vielä en osaa sanoa, haluanko kuvaamisesta muuta kuin erittäin rakkaan ja aikaa vievän harrastuksen, sen näkee tässä vuosien mittaan...