Apua! - Etsi - Jäsenet - Kalenteri
täysi versio: Kerro kamerastasi & kuvaamisestasi
Puskaradio > Puskis > **OFF TOPIC**
Sivuja: 1, 2
HetaK
Haluaisin tietää, millaisia kameroita teillä on. Siis digikameroita. Tässä siis muutama kysymys kamerastasi:

1. Merkki/malli?
2. Milloin sait?
3. Onko se omasta mielestäsi hyvä?
4. Kuvaatko paljon?
5. Mitä yleisimmin kuvaat?
6. Muistatko/tiedätkö hintaa?
7. Kuvaa kamerasta? (epäilen ettei ole)
8. Mielestäsi paras kuva jonka sillä olet ottanut? Miksi juuri tämä? (laitat sen siis tähän)
9. Panostatko kuvaamiseen oikein kunnolla, vai kuvaatko vain "huvin vuoksi"?
10. Miksi kuvaat?
ssaana
1. Merkki/malli?
Nikon Coolpix 2100

2. Milloin sait?
Oisiko ollut 2 vuotta sitten jouluna...?

Ihan peruskameraksi hyvä, muttei mulle tarpeeksi hyvä. biggrin.gif

4. Kuvaatko paljon?
Riippuu siitä mikä on paljon, mutta jonkun verran kyllä...

Omaa koiraa, joka onkin aika haastava tapaus. wink.gif Sekä maisemia, esineitä, mitä tahansa mikä on lähellä silloin kun inspiraatio iskee.

Kysypä joulupukilta. biggrin.gif

http://www.digital-cameras.info/images/nik...oolpix-2100.gif

8. Mielestäsi paras kuva jonka sillä olet ottanut? Miksi juuri tämä? (laitat sen siis tähän)
Muokkaamattomista (pienensin vähän kokoa tätä varten)...
Jos yksi pitää sanoa, niin tämä, siinä kuvauksen kohde pääsee oikeuksiinsa, ja vaikka viilaamista kyllä löytyy blush.gif , niin tuo on ehkä lempikuvani tällä hetkellä, noin nopealla silmäyksellä tallessa oleviiin.
Tämä kukkakuva on myös ihan hyvä, itse en vaan hirveästi välitä kukista kuvauskohteena.
Tämä ja tämä talvikuva eivät ole rajaukselta (ja jälkimmäinen tarkennukselta) eivätkä muutenkaan ehkä mitään huippukuvia, mutta niissä on jotain sellaista aistikkuutta, mistä tykkään.

Olen sen verta kunnianhimoinen ja kuvaan samaa asiaa niin kauan kuin tulee olen tyytyväinen kaikkiin pikkuseikkoihinkin, mutta ihan huvin vuoksi kyllä kuvaan.

10. Miksi kuvaat?
Huvin vuoksi. biggrin.gif Kuvaaminen on kivaa ja siinä pääsee tallentamaan tunnelmia sekä näpertämään pikkuasioiden kanssa, etsimään sopivaa kuvakulmaa jne. jne.Tykkään pikku asioiden viilaamisesta. whistling.gif
Wilde
1. Merkki/malli?
~Canon. Tarkemmin en muista.

2. Milloin sait?
~Vuosi tai kaksi sitten lahjana kun vaihdoin puhelinliittymää.

~Riittää hyvin minulle.

4. Kuvaatko paljon?
~Silloin tällöin. Ehkä kerran kuukaudessa tai harvemmin.

~Nella ja luonto ovat yleisin kohteeni.

~Lue kysymys 2. Kamera ei maksanut minulle mitään.

~Eipä ole.

~Kaikki kuvani ovat toisella koneella, enkä muutenkaan osaisi valita parasta mutta ehkäpä se on joku kuva jostakin kukasta joka on mielestäni onnistunut hyvin.

~Yritän kuvata niin hyvin kuin suinkin osaan mutta kuvaaminen on minulle kuitenkin vain harrastus.

10. Miksi kuvaat?
~Luonnossa liikkuminen ja sen kuvaaminen ovat mukavaa ajanvietettä yhdessä koiran kanssa. Minusta kuvaaminen on mukavaa ja myöhemmin esim. talvella on ihana katsella kesäisiä kuvia ja muistella kesää.
Flavia
1. Merkki/malli?
Olympus C-765 UltraZoom

2. Milloin sait?
Vähä ennen joulua

Muuten hyvä, mut haluaisin siihen sen optisen kuvanvakaajan... ku kuvaa ilman salamaa sisällä, niin tärähtää tosi helposti..

4. Kuvaatko paljon?
Aika paljon

Koiria

ku ostettiin mukaan laukku, isompi muistikortti ja yx kuvankäsittely ohjelma, niin hintaa oli yhteensä jotain 600€..

Se ei oo netissä... confused.gif

Kuvaan huvinvuoksi..

10. Miksi kuvaat?
Koiranäyttelyissä otan koirista kuvia, koska haluan aina jonkun muiston. Sitten kuvaan kotona koiria esim kun ollaan metässä juoksemassa tms...
ankie
1. Merkki/malli?
- Konica Minolta Dimage A1, mutta ystävien kesken Ilpo

2. Milloin sait?
- Hmm, viikko sitten

- Juu ^^ ihan hyvä mulle, parempi kuin edeltäjänsä

4. Kuvaatko paljon?
- No, nyt viime päivinä paljon, mutta kuvaisin enemmän jos olisi jotain kuvattavaa..

- Merriä, koiria näyttelystä, mahdollisesti hevosia jatkossa (kun pääsen hevosten lähelle), luontoa.

- joku 400e?

- http://www.yopi.de/images/prod_pics/163/e/163598.jpg

- http://img.photobucket.com/albums/v293/Ankax/merri5.jpg

ei välttämättä paras, mutta todella ihana ja sain mahtavan kuvan Merrin ilmeestä biggrin.gif ihastuin tähän todella (ihan pikkuisen kontrastia lisätty)

- Umm... No huvin vuoksi, mutta nyt olen päättänyt että alan hieman panostamaan kun sain hieman paremman kameran.

10. Miksi kuvaat?
- sen takia koska se on todella kivaa? biggrin.gif
---
1. Merkki/malli?
Canon ja Olympus ja muuta en muista...

2. Milloin sait?
C: 2005 O:2004

C: Ei kovinkaan.. Unelmana olisi uusi... O: No, parempi kuin Canon

4. Kuvaatko paljon?
Jeesh, joka päivä.

5. Mitä kuvaat yleisimmin?
Luontoa ja näyttelyissä ja koiria ylipäätään.

C: lahja tongue.gif O: Oliko jottain lähemmän 200?

O: http://www.olympusamerica.com/cpg_section/...51_header.jpg Ei ihan mutta tohon tyyliin, siinä oli vain 4.0.

Toiselta koneelta laitan senkin... Parhaat kuvat siellä.

Huvin vuoksi. Mutta panostan myös jollain tavalla... Kamera AINA kätösissä.

10. Miksi kuvaat?
Se on hauskaa, siitä saa mielihyvää kun tulee onnistunut kuva.
besk
1. Merkki/malli?
- Digitaalikamera Nikon D70 ja siihen pari putkea, 18-70mm ja 80-200mm sekä salama Nikon SB-600.
- Tavisjärkkäri Nikon F80 objektiiveineen ja salamoineen, hankittu joskus sata vuotta sitten, kuvattu viimeksi varmaan pari vuotta sitten, joten kerron nyt tuosta digikamerasta.

2. Milloin sait?
- Jotain vuosi sitten kai se tuli hommattua...

- Tarpeeksi hyvä minulle.. Tosin nälkä kasvaa syödessä... rolleyes.gif

Tosin, nyt ajattelin, että olisi kiva omistaa myös sellainen pikkupokkari, joka mahtuu taskuun ja jolla voi räpsiä vaikkapa kuvia ystävien kesken illanvietossa ilman pelkoa, että kameralle sattuu jotain. Sen jälkeen voisi alkaa säästämään erääseen toiseen Nikonin malliin... innocent.gif shifty.gif

4. Kuvaatko paljon?
- En nyt ihan hirveästi

- Ihmisiä, fiiliksiä, eläimiä...

- Muistan. Kun ostin kameran, hintaan sisältyi runko, 18-70mm putki ja kaksi muistikorttia, 256 Mb ja 1,1 Gb. Loput kamat on sitten tullut hankittua pikkuhiljaa.

- Vaikkapa tuolla

- Tuohon kysymykseen on vähän hankala vastata; ehkä en ole vielä ottanut sitä ihkuotosta... Tykkäsin kovasti eräästä kuvasrjasta , jonka otin mediaviestinnän kurssille viime vuonna. En kuitenkaan laita sitä tähän cool.gif

- En kuvaisi, jos se ei olisi hupia ja kivaa, mutta silloin tällöin kuviani on myös erilaisissa julkaisuissa.

10. Miksi kuvaat?
- Se on ollut yksi tärkeimmistä harrastuksistani siitä lähtien, kun vanhemmat antoivat minulle ikivanhan, mutta toimivan järjestelmäkameransa ja isi yritti epätoivoisesti opettaa mua käyttämään sitä.
*Sanni
1. Merkki/malli?
-Nikon coolpix 2600
2. Milloin sait?
-Pari viikkoa sitten.
-Ihan tarpeeksi hyvä mulle.
4. Kuvaatko paljon?
-No koiria tietenkin! biggrin.gif
-180 tai 190€

-En ole kuvannut vielä hirmuisesti ,mutta kameran muistissa on tällähetkellä yksi hyvä kuva ,joka ei siis ole vielä koneella.
-Huvin vuoksi & urheilun kannalta. wink.gif
10. Miksi kuvaat?
-Aika monen asian takia ,ensinnäkin haluan koirastani kuvia kotisivuille...ja niin eespäin. Ei tähän ole mitään erityistä syytä.
Netta
1. Merkki/malli? Varsinaista omaa kameraa ei tällä hetkellä ole, mutta olen ominut isäni Nikonin filmijärkkärin varsin lahjakkaasti omaan käyttööni smile.gif Vähintään yhtä paljon käytössä on myöskin isäni Nikon D70 -digitaalijärkkäri.

2. Milloin sait? Tuon järkkärin sain käyttööni puolisen vuotta sitten, digijärkkäri on ollut isällä ehkä parin vuoden ajan.

3. Onko se omasta mielestäsi hyvä? Tällä hetkellä olen totaalisen rakastunut nimenomaan filmikuvaukseen, johon tuo lähes antiikkinen perusjärkkäri on paras mahdollinen kaveri smile.gif Digijärkkäri on samoin ainakin minun käyttööni vallan mainio, ja näkyypä se tuolle isällekin kelpaavan...

4. Kuvaatko paljon? PALJON. Ei noita kuvaustaitoja muuten saa kehittymään kuin kuvaamalla smile.gif Kesällä meni 5 filmiä ja niiden lisäksi satoja kuvia tuolla digitaalisella. Kuitenkaan en missään nimessä harrasta sellaista "räpsimistä", vaan joka kuvalle pitää aina löytyä joku syy.

5. Mitä yleisimmin kuvaat? Eniten kuvaan ihmisiä, mutta luonnollisesti myös koirat osuvat kameran eteen_usein_. Tykkään leikkiä valolla, joten kohde ei aina ole se tärkein, vaan se valaistus.

6. Muistatko/tiedätkö hintaa? Järkkärin hinnasta ei ole mitään tietoa, se on ainakin parikymmentä vuotta vanha hieno kapistus, jonka isä joskus jostain osti. Digijärkkäristä paljastan sen verran, että paljon maksoi wink.gif (kuten Tinttikin taitaa tietää...)

7. Kuvaa kamerasta? (epäilen ettei ole) Ei löydy nyt tähän hätään, mutta Tintin antamasta linkistä taitaa löytyä kuva tuosta D70-kamerasta.

8. Mielestäsi paras kuva jonka sillä olet ottanut? Miksi juuri tämä? (laitat sen siis tähän) En edes halua ruveta miettimään jotain yhtä parasta, sillä on monia kuvia joihin olen enemmän kuin tyytyväinen. Pidän ne tällä kertaa kuitenkin omana tietonani (: Sen sanon että parhaat kuvat on ehdottomasti otettu tuolla antiikkijärkkärillä.

9. Panostatko kuvaamiseen oikein kunnolla, vai kuvaatko vain "huvin vuoksi"? Ei tuota nyt ammatiksi voi sanoa wink.gif mutta kyllä se on ehkä enemmän kuin ihan vaan huvin vuoksi. Tottakai kuvaan sen vuoksi, että nautin siitä, mutta minä en ainakaan koe huvin vuoksi räpsimistä kovin mielekkäänä... Tavoitteita on oltava kuten missä muussa tahansa.

10. Miksi kuvaat? Ehkä innostus lähti tuosta isän kuvausharrastuksesta (on tainnut joskus jopa työkseenkin sitä tehdä...), mutta nyt kuvaan ihan puhtaasti sen takia että haluan kehittyä aina vain paremmaksi kuvaajaksi. Minulla on päässäni selkeitä mielikuvia paikoista tai tilanteista, joita haluan joskus kuvata, ja matkalla päämäärään on vain harjoiteltava, harjoiteltava ja harjoiteltava smile.gif Vielä en osaa sanoa, haluanko kuvaamisesta muuta kuin erittäin rakkaan ja aikaa vievän harrastuksen, sen näkee tässä vuosien mittaan...
-Iida-
1. Merkki/malli?
- Olympus Stylus 410 Digital
2. Milloin sait?
- Viime tammikuussa muistaakseni.
- Onhan tuo ihan näppärä tämmöseksi peruskameraksi, kuvista tulee tarkkoja ja monia toimintoja ym. löytyy. smile.gif
4. Kuvaatko paljon?
- No en kovin paljoa, aina silloin tällöin, fiiliksen mukaan.
- Koiria
- Tarkkaa en tiedä, mutta n. 300-400 dollaria (tuotu Jenkeistä, siksi dollarit)

- Vaikea sanoa, tähän hätään nyt ei tule mieleen semmoista yhtään "huippukuvaa", hyviä sen sijaan on monia. En nyt tähän kuitenkaan laita ainakaan vielä.
- Ihan huvin vuoksi vaan. wink.gif
10. Miksi kuvaat?
- Koska se on kivaa, ja saa tallennettua muistoja. smile.gif
~keiko~
1. Merkki/malli?
konica, KD-400z
2. Milloin sait?
hmm joskus 3 vuotta sitten
no ihan ok, parempikin löytyy mutta se on lähinnä veljeni kamera (se kun opiskelee kuvaamista) mutta kyllä mä tuolla ihan ok kuvia saan.
4. Kuvaatko paljon?
no aika paljon
koiraani, itseäni, maisemia, jotain yksittäistä asiaa, tapahtumia yms..
en muista mutta kallis oli. ja toinen kameramme oli vielä _paljon_ kalliimpi.
8. Mielestäsi paras kuva jonka sillä olet ottanut? Miksi juuri tämä? (laitat sen siis tähän) no ei oikeestaan ole yhtä hyvää..joten en jaksa valita tähän yhtä
no kyllä sitä tulee ihan "taide" kuviakin napattua. lähinnä mua kiinnostaa kuvien muokkaus. Joten en varsinaisesti panosta kuvaamisen.
10. Miksi kuvaat?
Se on hauskaa, en voisi muokata kuvia jos en kuvaisi biggrin.gif ja miten muuten saisi tallenettua hyviä muistoja, valokuvia niiden olla pitää!!
Eve
1. Merkki/malli?
Canon PowerShot A520

2. Milloin sait?
Heinäkuun alussa, tänä vuonna.

Perusdigi. Tietty sitä järkkäristä haaveilee, kunhan nyt eka oppisi tolla kuvaamaan whistling.gif

4. Kuvaatko paljon?
Riippuen inspiraatiosta laugh.gif. Joskus harvemmin, joskus useammin.

Koiria ja muita eläimiä, maisemia ja luontoa

Maksoi 299€ kesällä, nykyisin n. 250€.

Vasta vähän aikaa tuolla olen kuvannut, mutta Torniojoesta ihan nätti kuva:

Huvin vuoksi

10. Miksi kuvaat?
Se on hauskaa ja kuvia on kiva katsella. Kuvista saa kivoja muistoja itselle ja muille.
~Piia
1. Merkki/malli?
Canon PowerShot S1 IS
2. Milloin sait?
Kesän lopulla ostin.
Kyllä miä olen tykkäillyt erittäin paljon biggrin.gif Loistava tarkennus ja zoom smile.gif
4. Kuvaatko paljon?
Aina kun vaan ehtii! Välillä saattaa mennä viikko tai enemmän, että ei ehdi kuvaamaan, kun joskus on koko ajan kamera kädessä.
Luontoa ja koiria. Mutta kaikenlaisia kuvia tulee otettua ihmisistä sieniin wink.gif
380€ kamera + akku 20€.

Ei millään voi sanoa parasta, ehkä se on vielä tulematta... Mutta tässä pari kuvaa, joista ite pidän ja on jollain tapaa itselleni läheisiä ja onnistuneita.
Perhonen
Sissi
Demi
En miä haluu ottaa kuvaamista liian tosissani, mutta hauska harrastus se ehdottomasti on, ei aina vain pelkkää epämääräistä näpsimistä. Enemmän yritän laadukkaita kuvia, kun saada muistikortin mahdollisimman nopeasti täyteen.
10. Miksi kuvaat?
Saa tosiaan tallennettua muistoja ja ikuistettua niitä enemmän tai vähemmän tärkeitä hetkiä. Ja miä oon taiteellisesti niin lahjaton kuin ihminen voi olla, niin kuvaaminen on mulle jonkinlainen tapa taiteellisesti toteuttaa itseäni biggrin.gif
Pisara
1. Merkki/malli?
- HP Photosmart R707.
2. Milloin sait?
- Kesäkuun alussa.
- On. Tarkka ja hyvän kokoinen.
4. Kuvaatko paljon?
- Kuvaan.
- Riippuu. Kaikkea. Luontoa ja koiraani eniten, tottakai muutakin.
- 399e, alennuksessa 199e.
-
- En jaksa etsiä.
- Riippuu. Molempia.
10. Miksi kuvaat?
- Ikuistaakseni muistoja. wink.gif Ja joskus myös ihan huvin vuoksi. wink.gif
ellien
1. Merkki/malli?
- Canon EOS 350D on tällä hetkellä mun paras kamera, muita kameroita kyllä löytyy n. 5 kpl mutta pistän nyt tuosta noi tiedot.

2. Milloin sait?
- Kesäkuun alussa ostin.

- Todella hyvä, juuri sopiva kamera mulle(vielä kun pari objektiivia sais.... tongue.gif )

4. Kuvaatko paljon?
- Suhteellisen paljon juu. Jos ei vähintään kerran viikossa pääse kuvaamaan tulee vierotusoireita. Toisaalta, yleensä mä liikun kamera kourassa joka paikassa.

- Maisemia, koiria, mun kaveria...mitä nyt mieleen tulee

- 885e tai jtn sinnepäin.

-

- Hmm...on todella monia kuvia, joista pidän. Osa ei edes ole tässä koneella. Voisin laittaa parhaimman viimeksi onnistuneen kuvan smile.gif .

- Lähinnä huvin vuoksi, mutta joihinkin kuviin tulee panostettua. Ja olen myös kerran ollut erään kaverin juhlissa ihan virallisesti vain kuvaamassa. Niin ja viime syksynä olin mukana Hesarin Päivä lehtimiehenä - kisassa kuvaamassa ja sillä sivulla oli yksi mielestäni todella onnistunutkin ottamani otos. Mutta joo, tais mennä vähän ohi aiheen. Enemmän huvin vuoksi siis kuvaan, mutta on se todella tärkeä harrastus mulle

10. Miksi kuvaat?
- Harrastuksen vuoksi ja siksi, että en ole niin hyvä kirjoittamaan tai piirtämään(tallennan muistoja smile.gif ).
Noora
1. Merkki/malli?
Canon Powershot A70

2. Milloin sait?
Jouluna 2003

Noh, onhan niitä parempiakin olemassa. Pitempää zoomia ainakin kaipaisin. Mutta se raha on mikä puuttuu...

4. Kuvaatko paljon?
No välillä tulee kuvattua enemmän ja välillä vähemmän. Aika paljon kuitenkin.

No tuota omaa koiraa, maisemia yms... Simbasta en vieläkään saanut juuri sellaista kuvaa, jossa se olisi täysin itsensä näköinen. Jatketaan yrittämistä wink.gif

Silloin taisi maksaa hurjat 399 euroa blink.gif Nyt tuolla sais vaikka kuinka paljon paremman kameran...

Tässä

8. Mielestäsi paras kuva, jonka sillä olet ottanut? Miksi juuri tämä?
Näin kun en ole kotikoneen äärellä, niin mielestäni paras mitä tuolta kotisivuilta löytyy on tämä. Oman koneen uumenista löytyy sitten pari muutakin, laitan ne näytille kunhan pääsen kotiin.

Välillä yritän oikein panostaa kunnollakin, mutta jos lähtee "pakolla" kuvaamaan niin siitä ei tule mitään. Huvin vuoksi, mutta ei kuitenkaan leikillään wink.gif Halu oppia paremmaksi olisi kova. Vähän aikaa sitten kaivoin esille isän ikivanhan järkkärin ja sillä olis tarkotus opetella kuvaamaan tässä pikkuhiljaa.

10. Miksi kuvaat?
Minusta se on hauskaa. Ja se tunne kun saa napattua kuvan, josta todella pitää. Mielessä on aina tietynlaisia tilanteita, joista olisi kiva saada juuri tietyntyyppinen kuva. Sitten kun pääsee edes lähelle sitä tavoitetta, tuntuu niin hyvältä että...
sahku
1. Merkki/malli?
= Olympus C- joku....

2. Milloin sait?
=rippilahjaksi

=on se parempi kuin ei mikään happy.gif

4. Kuvaatko paljon?
=en. Joskus silloin tällöin.

=koiraa biggrin.gif

=ei hajuakaan. eivät kertoneet.

=täällä

=koulun koneella, kuvat kotona blush.gif Koirasta kuiteskin ehdottomasti parhaat.

=huvin vuoksi, pitää joskus ikuistaa tilanteita wink.gif

10. Miksi kuvaat?
=huvin vuoksi, ajan vietettä.
osku^^
1. Merkki/malli?
- Canon EOS 350D

2. Milloin sait?
- Elokuun lopulla.

- On, loistava.

4. Kuvaatko paljon?
- Kuvaan, lähinnä se on tässä vaiheessa treenailua ja tutustumista.

- Koiria..

- 933e, muistaakseni.

- Se oli tuolla jo aiemmin.

Hmm.

- Luulisin, että panostan. Joku 10 000 kuvaa otettuna. smile.gif

10. Miksi kuvaat?
- Se on harrastukseni. Unelmani. Nautin siitä. Saan unohtaa kaiken muun.
HetaK
(epistä. Kaikilla on Canon EOS 350D. Saan sen vasta jouluna, tai niin isä sanoi *huokaisee*)
---
Mä olen kyllä ruvennut kattelemaan uutta kameraa dry.gif
Avispa
1. Merkki/malli?
* Canonin joku. Ehkä aika uus malli.

2. Milloin sait?
* Kesäloman lopussa

* On!

4. Kuvaatko paljon?
*Juu. Aika paljon.

* Koiria, luontoa, metsän eläimiä ihmisiä millon mitäkin.

* Vähän päälle 250€ ja sit muistikortti mihin mahtuu paljon kuvia ja kotelo yhteensä vähän päälle 300€

* Eipä oo.

* ..öö.. Öaitan sen myöhemmin mut yks kuva Nestorista mikä on otettu alhaalta päin ja siin näkyy sen musta pää sinistä taivasta vasten wub.gif

* Ehkä jokin verran. valokuvaus kurssinkin olen käynyt.. biggrin.gif

10. Miksi kuvaat?
* Se on hauskaa ja siinä saa sitten ikuistettuja hetkiä jotka haluais elää uudestaan. tongue.gif
Julie
1. Merkki/malli?
-Canon PowerShot A80-digikamera.

2. Milloin sait?
-Toukokuussa -04.

-Kyllähän se menettelee.. Paremmasta haaveilen.

4. Kuvaatko paljon?
-Kyllä, kuvaan erittäin paljon.

-Luontoa, koiriani.

-En tiedä. Sain lahjaksi.

- (Kuva kopioitu Canonin sivuilta)

-Näistä kahdesta tykkään erityisesti, ne tuovat mieleen kesäisiä muistoja smile.gif

-Pääasiassa kuvaan huvin vuoksi, mutta jos saisin paremman kameran, sitten varmasti panostaisin nykyistä enemmän.

10. Miksi kuvaat?
-Se on mukavaa ajanvietettä.
pips_a
1. Merkki/malli?
- Olympus camedia c-370

2. Milloin sait?
- heinäkuussa rippilahjaksi (kun vanha hajosi)

- on !

4. Kuvaatko paljon?
- Todella paljon

- eläimiä.... omaan käyttöön, lehtiin ja tutuille...

-100-200 euroo tarkemmin en osaa sanoa...

- öö... vasemman puoleinen (merkki olympus c-370): http://www.pixmania.com/fi/fi/olympus/35/marque.html

- voi omasta mielestäni niitä on hurjan paljon...

- sekä että... kuvaan paljon eri kasvattajien koiria esim. heidän nettisivuilleen, muutamaan rotulehteen, kavereille (joilla ei ole omaa kameraa) ja itselleni !! eli panostan todella paljon !

10. Miksi kuvaat?
- kts. edellinen vastaus... ja se on mukavaa, melko helppoa ja no siis pidän vain siitä biggrin.gif
Kettis
1. Merkki/malli?
Nikon Coolpix 3200

2. Milloin sait?
Viime vuonna,vähän ennen joulua.

Ihan ok. Vähäsen parempi sais kyllä olla.

4. Kuvaatko paljon?
Jonkin verran. En ihan ylettömästi.

Omia lemmikkejä,muita koiria.

En.

http://www.levi.cz/image/NikonCoolPix3200.jpg

Kaikki vaan meni tässä kuvassa kohdalleen. Valaistus, koiran asento, kaikki.

Enemmänkin ihan huvin vuoksi.

10. Miksi kuvaat?
Se on kivaa. biggrin.gif
Rochas
1. Merkki/malli?
Canon Ixus (40)
2. Milloin sait?
Reilu viikko sitten.
On ; )
4. Kuvaatko paljon?
Suhteellisen
Koiria
300 €
7. Kuvaa kamerasta?
Tämmösen löysin;

8. Mielestäsi paras kuva jonka sillä olet ottanut? Miksi juuri tämä?
En ole ehtinyt paljoa vielä tällä uudella kameralla kuvaamaan, mutta nostetaas esille tämä;

kuvassa on todella kaunis maisema ja valaistus kaunis (mielestäni). Kumpaakaan kuvaa ei ole muokattu lainkaan, rajattu vain.
Huvin vuoksi smile.gif
10. Miksi kuvaat?
Koiranäyttelyistä tulee kuvattua, Mindiä kuvaan että on sitten joskus muisteltavaa, maisemia kuvaan jos sattuu kaunis maisema eteen.
Dommie
1. Merkki/malli?
> Nikon Coolpix 3200
2. Milloin sait?
2 vuotta sitten
Ok, perusdigi. Kyllä sillä pärjää, mutta haluaisin tietty paremman. ;D
4. Kuvaatko paljon?
Juu
Koiria lähinnä, ja sitten hm, ihmisiä. Siis tilannekuvia. ;>
En muista
Ei nyt ole
En osaa sanoa parasta, tähän olen tykästynyt. :>
Omaksi ilokseni lähinnä.
10. Miksi kuvaat?
Koska se on kivaa? biggrin.gif En osaa mitään syvällisempää sanoa.
Lydia
LAINAUS(besk @ 1.10. 2005, 11:00)
- Tuohon kysymykseen on vähän hankala vastata; ehkä en ole vielä ottanut sitä ihkuotosta... Tykkäsin kovasti eräästä kuvasrjasta , jonka otin mediaviestinnän kurssille viime vuonna. En kuitenkaan laita sitä tähän cool.gif

Voi ei.. et kai vaan sitä tarkoita lookaround.gif Niitä kuvia ei kyllä näytille laiteta! Ei tod. ph34r.gif

ja asiaan...

1. Merkki/malli?
- Canon Power Shot A510
2. Milloin sait?
- mennä kesänä synttäri lahajaksi
- no kunhan tuota eka oppisi käyttämään, kun en vielä ole pahemmin siihen vielä perehtynyt
Kyllä se ainakin toistaiseksi kelpaa.
4. Kuvaatko paljon?
- hmm... aika vähän (pitäisi varmaan hommata isompi muistikortti)
Kun teknillisten ongelmien takia sain muistikortin ekaa kertaa purettua vasta lokakuussa, niin kuvaaminen on vähemmälle jäänyt, mut nyt sit enemmän.
- koiria, ja ympäristöä (ei sitä luonnoksi voi sanoa) on myös kiva kuvata, ihmisiä joskus myös.
- ööö... lahjan hintaa ei yleensä kysellä, mutta luulisin, et jonkun parisadan kieppeillä
- en jaksa kaivaa, mut Canonin sivuilta löytyy
- tjaah... noi on ollut sellaisia harjoitelmia, kun olen vaan räpsinyt ja tänne laittaessa pitäisi olla netissä... joten tässä tällainen hauska tilannekuva

- no lähinnä se on tollaista räpsimistä... olisihan kiva osata ottaa kuviakin. Ehkä sitä joskus oppii kuin harjoittelee... huvin vuoksi siis tulee kuvattua, ihan vain omaksi iloksi
10. Miksi kuvaat?
- Hmm.. vaikea kysymys; se on kivaa ja jää muistoja. Onhan olemassa sanonta: Yksi kuva kertoo enemmän kuin tuhat sanaa
<Iida>
1. Merkki/malli?
- Canon Ixus40

2. Milloin sait?
- viime jouluna

- ihan hyvä peruskamera, mutta haluaisin järkkärin

4. Kuvaatko paljon?
- suhteellisen paljon

- koiria wink.gif . Nykyään myös luontoa ja maisemia

- 250-300 e

- ei tähän hätään löydy, kun en ole omalla koneella wink.gif

- tällä hetkellä kuvaan enemmänkin huvin vuoksi, panostaisin ehdottomasti enemmän jos saisi paremman kameran..

10. Miksi kuvaat?
- jaa-a, pidän siitä biggrin.gif
milkyjoe
1. Merkki/malli?
- Nikon Coolpix 2200
2. Milloin sait?
- Ei ole omani. Ostettiin Tompan kanssa joskus viime kesänä tjn.
- Ihan hyvä. Pidän paljon.
4. Kuvaatko paljon?
- Mahdollisimman usein. Yleensä mökeillä.
- Maisemia, kasveja, kukkia, taivasta.
- En.

- Niitä on pari suosikkia, ja laitan ne nyt tähän.
Tämä on otettu mökillämme, ja kuvasta tulee mieleen oikein hyviä muistoja kesästä. Tuo taivas on suoraan kuin jostain satukirjasta. Ja on paljon muutakin selittämistä, mutta kädet väsyvät.
Ette tiedäkään kuinka ihanaa oli olla paikan päällä kun olin ottanut tämän kuvan. Tämä on jotain aivan liian kaunista. Järvi oli melkeinpä kokonaan tyyni, ja taivas heijastui veteen suoraan.
Taivaan värit saivat todellakin sydämeni pakahtumaan. Tämä taitaa olla se kaikista paras kuva jonka olen ikinä ottanut kamerallamme.
- Panostan siihen ihan täysillä, ja haaveenani olisikin tulla joksikin ammattikuvaajaksi tjn.
10. Miksi kuvaat?
- Tämäpä oli vaikea kysymys, enkä todellakaan "pysty" vastaamaan tähän. Vastauksia olisi ihan liian paljon.
phard
1. Merkki/malli?
Canon Ixus 700
2. Milloin sait?
vähän aikaa sitte.
on, riittää mulle smile.gif
4. Kuvaatko paljon?
riippuu vähän, joskus tulee raahattua kameraa mukana kokoajan ja joskus taas ei tuu kuvattua yhtään. Usein ku ei oo kameraa mukana, tulee kaikkia hyviä kuvauskohteita vastaan biggrin.gif
mitä milloinkin biggrin.gif luontoa, kavereita, koiria..
ööh, ei voi muistaa blush.gif n. 500 E

Ei oo tällä koneella mitään hyvää sillä kameralla otettua kuvaa. confused.gif
Ihan hyvin vuoksi, mukava harrastus.
10. Miksi kuvaat?
hmm. Ei oikeen osaa sanoa biggrin.gif luontoa on kiva kuvata ja yrittää saada tilanteen "tunnelma" kuvaan mukaan.
Vinke
1. Merkki/malli?
- Canon Digital Ixus 430

2. Milloin sait?
- 1½ vuotta sitten.

- On. Liikkuvasta kohteesta ei vaan tahdo saada tarkkaa kuvaa, mutta muuten hyvä. Ja videoista puheen ollen: voisi pystyä zoomaamaan kuvauksen aikana...

4. Kuvaatko paljon?
- Aiemmin en kovin, nyt olen innostunut. N. kerran viikkoon.

- Luontoa, koiria ja muita eläimiä.

- En muista, koska pappa betalade. biggrin.gif

7. Kuvaa kamerasta?
- Tässä

8. Mielestäsi paras kuva jonka sillä olet ottanut? Miksi juuri tämä?
- Tämä maisema on yksi parhaista maisemista, etenkin valo on kaunis, ja tämä on väreiltään kaunis, vaikka Kuje ei olekaan asettunut kovin hyvin.

- Kuvaan ihan omaksi iloksi.

10. Miksi kuvaat?
- Omaksi iloksi, muistoksi itselle. Ja toivottavasti joku muukin joskus tykkää niistä.
wenakko
1. Merkki/malli?
Canon Ixus 40

2. Milloin sait?
Se ostettiin joskus Helmi-Maaliskuussa

Ihan kätevä. Tosin haaveilen kunnon digijärkkäristä.

4. Kuvaatko paljon?
suht paljon on tullut kuvattua.

No Ihmisiä, Eläimiä ja sitten maisemia jne..

Jossain 300€ paikkeilla?

Tässä

Mä oon tykästynyt tähän.
No tottakai yritän saada kaikista kuvista hyviä, mutta en kuvaa sillee "Perskeles, tämä kuva epäonnistui, kuolen." Vaan sillee rennolla meiningillä biggrin.gif

10. Miksi kuvaat?
Se on kivaa. Näkee "uusia ulottuvuuksia" wink.gif
Ebony
1. Merkki/malli?
-Nikon D50 ja pari putkea
2. Milloin sait?
- 13.9.2005 ;D
- On, tosin en ole itsekkään vielä oppinut käyttämään kaikkia toimintoja
4. Kuvaatko paljon?
- Mikä on paljon? Useamman kuvaushetken viikossa kuitenkin pidän
- Koiria ja luontoa
- vähän alle tonnin
- Google on ystävä
- Paras... jaa-a. Koirani sivuilta voi nähdä joitakin kuvia, mutta luulenpa parhaimpien kuvien olevan koneella. En jaksa laittaa esimerkkiä.
- Sekä että. Pyrin ottamaan mielenkiintoisia ja hyviä kuvia, mutta toisaalta taas saatan ottaa näps näps näps-kuviakin, hetken mielijohteesta.
10. Miksi kuvaat?
- Omaksi ja muiden iloksi
SuperMarjo
1. Merkki/malli?
-Canon PowerShot A510
2. Milloin sait?
-Kesällä ostin rippilahjarahoilla
-Ihan riittävä mulle smile.gif
4. Kuvaatko paljon?
-Kyllä tulee aika paljon kuvattua.
-Koiria ja kavereita
-200 euroa

-Kuva on mulla koneella...en nyt laita sitä tähän kun sitä ei ole missään netissä, sellanen maisemakuva.
-kuvaan huvin vuoksi.
10. Miksi kuvaat?
-koiran sivuille kuvia ja sitten muuten vaan.. biggrin.gif
toffeetassu
voijessus kun oon kateellinen teille. No, kohta mekin saadaan digikamera, joulu lahjaksi.
-Tintti-
1. Merkki/malli?
Panasonic Lumix DMC-FZ3
2. Milloin sait?
oikeastaan sain sen eilen biggrin.gif
Ite oon tosi tyytyväinen kameraan. Paras mikä on ikinä ollut! cool.gif
4. Kuvaatko paljon?
Liian paljon biggrin.gif No ei, kuvaan aika paljon. Tykkään toki kuvata koiria mutta myös kaikkea muuta kivaa tulee kuvattua (:
No koiria varmaan eniten
550€
http://img.2dehands.nl/f/normal/10182092.jpg
http://www.digital-cameras.info/images/pan...mix-dmc-fz3.jpg
No ei oikeestaan ole semmosta tiettyä parasta. Toki muutamia hyviä kuvia on otettu jota kehtaa esitellä muillekin. En oikeastaan kuvaa sen takia että saan jonku yhen tosi hyvän kuvan vaan että saan monia hyviä kuvia smile.gif Mutta pistän kuitenkin pari kuvaa tällä kameralla otettuja:
Kuva nro. 1
Kuva nro. 2
Sillon kun meillä oli tuo pikku kamera niin sitä ei kyllä voinut tehdä kuin huvin vuoksi. Hyviä kuvia sillä ei saanut tekemälläkään biggrin.gif
Nykyisin tämän kameran myötä on se kuvaaminen alkanut kiinnostamaan paljon enemmän. Ja jos on hieno ilma niin kyllä haluaa heti lähteä kuvaaamaan luontoa tms. Että ehkä sitten nykyisin se ei ole enää niin huvin vuoksi kuvaamista!
10. Miksi kuvaat?
No, tähän on kyllä nyt vähän vaikea vastata..
Noore
1. Merkki/malli?
Sony Cyber-shot DSC-V1
2. Milloin sait?
Tämä on isäpuoleni entinen kamera, sain sen yli vuosi sitten. Mutta kamera on silti ollut hänellä jo jonkin aikaa käytössä, se on n. 2-3 vuotta vanha smile.gif
No, riittävän hyvä jos on semmoisia tilanteita johon on aikaa ottaa kuva, itse kaipaisin kuitenkin kameraa, joka ottaa hyvänlaatuisia kuvia nopeasti tongue.gif Tällä saa kyllä hyvinkin tarkkoja kuvia, mutta ei aina sitä mitä toivoisin. innocent.gif Sen takia haaveilinkin uudesta kamerasta. (jos vaikkapa synttärilahjaksi..)
4. Kuvaatko paljon?
Ennen kuvailin aika harvoin, nykyään tulee aika paljonkin kuvattua ihan kaikkea vapaa-aikaan juttuja, koiranäyttelyistä, koirista ja luonnosta.
Yleisimmin kyllä kameraa tulee käytettyä koirien kuvaamisessa wink.gif
n. 600€ (noin 2-3 vuotta sitten, en tiedä paljon on nykyisin)
http://www.dcresource.com/reviews/sony/dsc...ront-angled.jpg
Niitä on monia, mistä kovasti pidän, ainoa kyllä minkä nyt tällä hetkellä voisin pistää tänne on nämä kaksi kuvaa:
kuva 1
kuva 2
Mielestäni molemmat ei ole niin "hohdokkaita" ja "fantastisen ihmeellisiä", mielestäni ne kuuluvat silti parhaimpiin saamiini kuvien -joukkoon smile.gif
Ennen kuvasin enimmäkseen juuri "huvin vuoksi", nykyään ajan myötä on itse valokuvaus ja kamerat alkanut kiinnostamaan ja nykyään tuo hupi onkin muuttunut jonkinlaiseen panostamiseen. Joskus tietty tulee ihan huvin vuoksi sen kanssa kuvailtua. smile.gif
10. Miksi kuvaat?
Nautin siitä, suoraan sanoen! Nautin siitä, kun pääsen kameran kanssa kuvailemaan niin liikkuvaa kuin liikumattomia kohteita. Nautin siitä kovasti !
-Mia-
1. Merkki/malli?
Canon PowerShot A300

2. Milloin sait?
Kesällä -04.

Eh, ei tongue.gif.

4. Kuvaatko paljon?
Jeps.

Omia koiria, jonka lisäksi kamera on aina mukana näyttelyissä.

179€ silloin kun ostin sen.

Ei ole biggrin.gif.

Tämä. Se onnistui harvinaisen hyvin, Sessen pää ei ole heilahtanut ollenkaan ja taustan värit tulee hyvin esille.

"Huvin vuoksi".

10. Miksi kuvaat?
Hmm. Se on hauska harrastus ja kuviin saa talletettua parhaat hetket. Niitä on sitten mukava myöhemmin katsella.
¤janette¤
1. Merkki/malli?
-Kodak, Easy Share CX4210
2. Milloin sait?
-Pari vuotta sitten
-Ei todellakaan xtongue.gifx
4. Kuvaatko paljon?
-En
Omia koiria
oisko ollu jotai 300 en muista
Ei ole .
-Tämä:

En tiedä miksi tongue.gif se vain onnistu niin hyvin biggrin.gif (Uffis hyppää tossa mua päin biggrin.gif )
-Huvin vuoksi
10. Miksi kuvaat?
-En oikeastaan harrasta kuvaamista..Kuvaan silloin tällöin meijän koiria.
Gin
1. Merkki/malli?
Canon PowerShot A70

2. Milloin sait?
Hmm. Ripille pääsyni jälkeisenä vuonna... Olisikohan siis 2003?

Noo. Se on hyvä, muttei riittävä minulle. Optinen zoom on aivan riittämätön.

4. Kuvaatko paljon?
Melko harvoin, mutta kerralla yleensä kymmeniä kuvia. Koiranäyttelyistä yleensä joku 100-300 tulee napsittua.

Määrällisesti eniten on tullut otettua koiranäyttelykuvia, mutta aikaa niiden kanssa yhtä paljon on varmaan kyllä mennyt omiin lemmikeihinkin.

En ollenkaan, se oli siihen aikaan ihan uusi ja joku testivoittajakin, nykyään varmaan lähtee parillasadalla?

Eei.

Kuva I, koska se on niin tunnelmallinen ja rauhallinen.
Kuva II, koska se on niin uskomattoman tarkka tällä kameralla otetuksi, en taida paljaalla silmällä noin erottaa tuon korvakarvoja xD
Kuva III, koska se vain on.

Panostan, mutta kun tuo on kuitenkin vain tuollainen pokkari niin aivan kaikkeani en jaksa kuvaamiseen pistää, tiedän että sellaiset kuvat joita haluaisin ottaa, ovat mahdottomia.

10. Miksi kuvaat?
Se on toinen tapa nähdä maailmaa... Ja tietysti tallentaakseni muistoja, koiranäyttelykuvat ovat paljolti siltä pohjalta, samoin lemmikeistä jne. ottamani.
toffeetassu
1. Merkki/malli?
-kodak easyshare c330
2. Milloin sait?
- tänään. <: tuli vihdoinkin.
- on, mitä nyt rämpläsin sitä.
4. Kuvaatko paljon?
- tulen kuvaamaan smile.gif
- luontoa, eläimiä. mitä sattuu.
- ei ollu kallis. biggrin.gif mutta hyvä kuntoinen, 132 €
- http://www.notebooksbilliger.de/images/C330_600.jpg tuossapa on.
- en ole vielä koneelle laittanut kuvia, ja muistaakseni poistin ne kuvat. laitan joskus myöhemmin.
- no se on sekä että.
10. Miksi kuvaat?
- koska pidän kuvaamisesta. <:
Omppo
1. Merkki/malli?
Canon Powershot S2 IS

2. Milloin sait?
Ostin syksyllä

Pikkupokkarin (Nikon 3100) jälkeen kamera oli kuin unelmien täyttymys. Aika nopeasti kuitenkin huomasin, että olisi sittenkin tarvinnut ottaa järkkäri heti kerrasta. Tällä hetkellä kyseinen kuvauskalusto kuitenkin riittää, tulevaisuus onkin sitten eri asia.

4. Kuvaatko paljon?
Kuvaan, lähes päivittäin ja monenlaisia asioita, muistikortille tulee helposti ulkonakin räpsittyä parisensataa kuvaa kerralla, jos on hyvä fiilis. Suurin osahan perfektionistilla lentää roskiin, vaikka joku pitäisikin kuvia hyvinä, mutta parhaita jää tuosta muutaman sadan laakista jäljelle ehkä kolmisenkymmentä.

Kyllä on kuvaus kääntynyt aika lailla tuonne koiraosastolle, mutta mitenkään erityisen laatikoitunut en ole, kuvaan myös paljon erilaisissa juhlissa, jonkin verran maisemia ja kasveja jne. Parhaat kuvat syntyy fiilispohjalta kun joku kolahtaa, mitään lempiaihetta ei ole.

550€ reilun muistikortin kanssa.

7. Kuvaa kamerasta?
http://www.canon.fi/Images/22_283423.jpg

En osaa määritellä otoksistani yhtä ja hienointa, sillä kuvia on niin paljon ja niitä on niin monenlaisia. Jokainen päätelkööt itse kotisivuiltani ja Kuvia © Anna Mäkinen -galleriastani

Harvoin kuvaan vain ihan räpsimisen mallilla ilman mitään kunnon tarkoitusta, voin luoda vaativiakin olosuhteita kuvaamisen eteen ja kuvaan myös toisten koiria pyynnöstä, mutta en tiedä, mitä tuolla kysymyksellä varsinaisesti tarkoitettiin, joten en osaa siihen vain jompaa kumpaa vastata.

10. Miksi kuvaat?
Kuvaaminen on ollut minulle aina rakas harrastus ja pidän siitä, että pystyn näkemään asiat myös paperilla ja ruudulla itse ohimenevän hetken jälkeenkin.
Fanla
1. Merkki/malli?
Canon Power Shot A80 ja Panasonic Lumix DMC-FX8
2. Milloin sait?
Canonin joskus puoltoista vuotta sitten ja Lumixin tuossa viimesyksynä.
DIgi järkkärin tahtoisin mutta kyllähän noilla kuvia ottaa.
4. Kuvaatko paljon?
Kyllä. Monta tuhatta kuvaa vuodessa.
Koira taitaa olla se jota eniten tulee kuvattua.
Oisko molemmat ollu siinä jossain pikkasen viidensadan alapuolellea. Ei voi muistaa kaikkea smile.gif
7. Kuvaa kamerasta?
Canon ja lumix
Niitä on niin paljon, ei osaa valita parhaita.
Kuvaan ihan huviksi, mutta yritän myös ottaa hyviä kuvia.
10. Miksi kuvaat?
Kuvat ovat mukavia muistoja ja kuvaaminen on mukavaa puuhaa.
Cerasi
1. Merkki/malli?
Panasonic Lumix DMC-FZ5, Canon Powershot A520 ja Konica Digital Revio KD-200Z
2. Milloin sait?
Panasonicin muutama päivä sitten, Canonin viime keväänä ja Konica on on vissiin jo parin-kolmen vuoden takaa...
Panasoniciin en oikein ole ehtinyt tustustua vielä :/ Canoni on ihan jees... ulkona ainakin saa mukavia kuvia. Konicakin on varsin toimiva kokonaisuus, mtn hirveitä säätöjä ei pysty tekemään, mutta kyllä sillä varsinkin ulkona saa selkeitä kuvia.
4. Kuvaatko paljon?
Melko paljon. Tosin onnistuneiden kuvien määrä on joku viidesosa räpsityistä...
Koiraa varmaankin.
En oikeastaan...
7. Kuvaa kamerasta?
panasonic
canon
konica
Panasonicilta ei ole kuvia netissä/koneella, ja canonillakin otetut parhaat kuvat ovat toisella koneella...
Konica: Rukalla (kotisivuja varten joskus tein tuon noin pieneksi, enkä nyt jaksa isompaa versiota etsiä).
"huvin vuoksi", toki sitä yrittää saada hienojakin kuvia aikaan...
10. Miksi kuvaat?
saa ainakin muistoja ko. tapahtumasta/koirasta/henkilöstä jne. Ja onhan kuvaaminen itsessäänkin ihan mukavaa puuhaa... wink.gif
blueh^^
1. Merkki/malli?
- Sony DSC-P32

2. Milloin sait?
- Perheen yhteinen kamera, mutta jouluna -03 (muistaakseni.)

- Riittävän hyvä minulle.

4. Kuvaatko paljon?
- Aika paljon joo.

- Koiraa, itteäni ja "taide"kuvia.

- Sillon, kun kamera ostettii oli päälle 300€.

- Nuo molemmat. Tykkään jostai kumman syystä hurjasti molemmista. Onnistunu musta aika hyvin, varsinkin kun en pahemmin osaa kuvata nätisti. biggrin.gif Lohikäärme
Italiansooda

- Huvin vuoks lähinnä.

10. Miksi kuvaat?
- Oman ilon, ja sen, että saa kivoja muistoja tietyistä asioista/ihmisistä.
Soen
1. Merkki/malli?
- HP Photosmart E317
2. Milloin sait?
- Eilen.
- Riittää mulle.
4. Kuvaatko paljon?
- Tähän mennessä on tullut kuvattua aika vähän, koska sain sen eilen illalla.
- Jereä ja perheen kissaa.
- Muistan. Ja myös tiedän.
-
- Hmm... Sellaista ei oikeastaan ole, monia hyviä on tähän mennessä saatu.
- Ihan vain "huvin vuoksi"
10. Miksi kuvaat?
- Koska mielestäni kuvaaminen on hauskaa.
cavalier
1. Merkki/malli?
Nikon Coolpix 2100

2. Milloin sait?
Kaksi vuota sitten , syntymäpäivänäni.

Riittää minulle.

4. Kuvaatko paljon?
No kyllä jonkun verran..

Omaa koiraa ja hevosia..ja kaikista tapahtumista ottelen myös kuvia.

Ei mitään mielikuvaa xD

7. Kuvaa kamerasta?
http://www.digital-cameras.info/images/nik...oolpix-2100.gif

8. Mielestäsi paras kuva jonka sillä olet ottanut? Miksi juuri tämä? (laita tähän)
En osannut laittaa tänne kuvia.. blink.gif

En panosta, kuvaan ennemminkin huvin vuoksi biggrin.gif Joskus kuvaamisella on tarkoituksensa! (huom. joskus) rolleyes.gif
sahku
1. Merkki/malli?
- Canon Powershot A620

2. Milloin sait?
-kaks päivää sitten perjantaina smile.gif

-On se parempi kuin edellinen, tyytyväinen olen. Mutta joskus sitten ehkä vielä isompi kamera hamassa tulevaisuudessa shifty.gif

4. Kuvaatko paljon?
-En sillain, mutta joskus olis tarkoitus alkaa kuvaamaan ehkä enemmän

-luontoa ja koiraa

-päälle 300 €

-Täällä

- En ole kerennyt paljoa vielä räpsimään, mutta tämä on kiva

-Huvin vuoksi wink.gif

10. Miksi kuvaat?
-On kiva ikuistaa luontoa ja tilanteita, joita voi muistella sitten myöhemmin.
Jutta
1. Merkki/malli?
- HP Photosmart R707

2. Milloin sait?
- Muistaakseni viime vuonna.

- Ihan ok. Haaveissa kyllä parempi kamera. Huonossa valossa kuvat ovat huonoja, muuten kyllä todella tarkkoja!

4. Kuvaatko paljon?
- Jonkin verran, välillä enemmän.

- Kissaa ja luontoa.

- n. 199 euroa.

- http://images.gfx.no/16/16177/skratt_venstre_3.jpg

- Laitan muutaman kuvan jotka ovat onnistuneet mielestäni todella hyvin! Tarkennus ja rajaus ovat onnistuneita juuri näissä kuvissa.
-Perhonen
-Hanhet
-Maisema
-Kissa

- Yleensä yritän panostaa kuvaamiseen, välillä tulee otettua huvin vuoksi kuvia.

10. Miksi kuvaat?
- Vaikea sanoa. Kuvaaminen on mukavaa ajanvietettä ja yksinkertaisesti pidän siitä biggrin.gif

// Pahoittelen kuvien pienuutta ja huono laatuisuutta, sillä minulla on jäljellä enää vain pienennetyt versiot kuvista. Kaikki kuvani tuhoutuivat koneen mentyä rikki, joten muistakaa te viisaampina polttaa kuvat levylle! wink.gif
~Terhi~
Tämä menee nyt hieman aiheen ohi, mutta koin tämän ketjun parhaaksi paikaksi, missä voisin kysyä mieltäni askarruttavasta asiasta.

Aion aivan lähiaikoina ostaa uuden kameran ja olen nyt muutaman mallin vaiheilla. Haluaisin peruskameran, jolla saisi suhteellisen teräviä kuvia (myös liikekuvia!), äänellistä videota yms..

Olen miettinyt paljon esimerkiksi Panasonicin Lumixin malleja DMC-FX01 sekä DMC-FX9 ja Canon Ixus- sarjaa, erityisesti Ixus 750-mallia. Toivoisinkin, että jos jollain olisi tarkempaa tietoa ja kokemusta näistä kameroista niin voisiko ystävällisesti kertoa tällaiselle tumpelolle, mikä on mielestä tietyssä mallissa huonoa ja jos omistaa jonkun noista kameroista, kuinka tyytyväinen siihen on ollut.
Tämä on "lo-fi" versio foorumeistamme. Nähdäksesi täyden version, johon kuuluvat muotoilut, kuvat yms. klikkaa tässä!.
Invision Power Board © 2001-2012 Invision Power Services, Inc.