Apua! - Etsi - Jäsenet - Kalenteri
täysi versio: Oletko..,
Puskaradio > Puskis > Turpakäräjät
Sivuja: 1, 2, 3, 4
~Lotta
Niin, eli se kiinnostaa minua, kun useat puhuvat siitä kun saavat koira.
Ihan saatteko vai onko itse täytynyt maksaa?
Sillä itse vastaan itse kokonaan. smile.gif
Se tuntuukin ihanemmalta kun on itse puurtanut sen eteen ja voi kutsua sitä täysin omakseen. wub.gif Voihan sitä muutenkin, mutta silti. biggrin.gif wink.gif
agathar
kyllä tuo hauva ihan omalla ahkeruudella ja systemaattisella säästämisellä tuli hankittua biggrin.gif
~keiko~
en maksanut penniäkään! äpyli ja iskä makso sen! biggrin.gif
<Iida>
Meilläkin vanhemmat maksoivat kokonaan smile.gif
TtT
Itse maksoin koiran (tosin sekarotuisena Ransu ei kovin kallis ollut biggrin.gif), ja maksan myös koiran kulut itse ruokia lukuunottamatta. Ruuat äiti lupasi ostaa pentuajaksi, mutta ei ole vieläkään vaatinut minua ostamaan niitä itse.
Fasupala
Kyllä, kaikki haut itse maksettu kokonaan smile.gif
LonelyWolf
Jamin maksoi mammani ennen kuolemaansa ja Siruun keräsin n.puolet kesätöillä.
Once
osan maksoin itse, osan veljeni ja vanhemmat makso loput smile.gif
Kituli
Kitistä en maksanut mitään, eivätkö myös vanhempani. Kiti saatiin ilmatteeksi pariskunnalta, jolla oli syntynyt puhtaasti vahinkopentue (ei pentutehtailija).
Kylläpä ne tenttasivat tosin myös meitä, että emme ottaneen koiria vaan halvuuden takia, vain ihan oikeiksi kavereiksi biggrin.gif
-anna-
En ole maksanut itse mitään, en yhtään.. en ole maksanut ruokia, kuluja.. yms..

joskus tulee ostettua itse hihna, puruluu tai jotain sellasta näyttelyistä.. mutta nekin yleensä isin ja äitin rahalla cool.gif
Sundae
Nej, pappa betalade whistling.gif Eli en maksanut yhtään, isä maksoi koko summan biggrin.gif
concrest
Minä maksoin n. puolet koirasta. Toisen puolen sainkin sitten syntymäpäivälahjaksi. biggrin.gif
Ruuat ja eläinlääkärit maksaa vanhemmat, muut maksan minä. (Paitsi että äiti on ostanut sellasia tikkuja, kun niitä saa ruokakaupasta...) innocent.gif
Dommie
Vanhemmat maksoi kokonaan. wink.gif
hanna.
Vanhemmat maksoivat kokonaan ja sainkin koiran tavallaan syntymäpäivälahjana (kuitenkin kuukauden synttärien jälkeen). Tarvikkeita ostan joskus omallakin rahalla, mutta harvoin. biggrin.gif
Mona_
vanhemmat makos ,ku itte olin vielä niin pieni!
Buuhacas
no se oli minun synttärilahja niin iskähän sen maksoi. smile.gif nykyään kulut menevät minun piikkiin. biggrin.gif
Slappy
Iskä maksoi molemmat hurtat, olin kyllä sillon aika pieni, ettei tuo maksaminen olis varmaan muutenkaan kauhen hyvin onnistunut..
Pisara
Itse maksoin puolet, tai se raha otettiin tililtäni, ja puolet pikkusiskoni tililtä, vanhemmat maksoivat vain varausmaksun ja 100 euroa. shifty.gif
~goldens~
Osan ostin itse ja loput vanhemmat. smile.gif
phard
vanhemmat maksoivat. smile.gif
Seuraavan koiran joudun varmasti itse maksamaan, sitten kun sen aika on.
ZaiYa
Elikkä itse maksoin englanninbulldogit, koska en asu edes enää vanhempieni luona. Briardin on aikoinaan maksanut vanhempani, mutta siis nykyiset koirat itse.
sipa
Meillä taas ukko maksoi koiran.. laugh.gif Voin siis sanoa että itse maksoin.. kun kerran kuulutaan samaan talouteen.. whistling.gif
maawara
Vanhemmat maksoivat. Itse ostan leluja, herkkuja tms. Mutta kyllä tuo silti ihan omalta tuntuu, vaikka itse koiraa en olekaan maksanut.
peikkovuorelainen
Ensimmäisen koirani maxoi vanhempani koska olin vasta 12 vuotias (-83)
mutta nykyään olen maxanut aina omat koirani smile.gif
Aina osamaksulla kylläkin smile.gif
Kaiku
Itse olen molemmat maksanut ja kaikki kulutkin ruuat ja kisamaksut, eläinlääkärikulut yms, mukaan lukien.
Sandra
Äiti ja isä maksoivat koiran ja maksavat kaikki kulut, useimmiten myös kisamaksut rolleyes.gif happy.gif
-Milli-
Kyllä molemmista on tullut maksettua osa. Vanhemmasta koirasta maksoin kai pienen osan,olin silloin aika pieni,mutta nuoremmasta tuli maksettua yli puolet.
Jettis
Maksoin puolet. Mutta koiran saamisessa raha ei ollut se suurin ehto, vaan se että osaan huolehtia siitä... Mutta keräsin kyllä kauan tota summaa, vaikka suuri ei olekaan!:D (olin 10 v. kun sain jetin) Kisat vanhemaat sponsoroi!:)
Razzle
Ekan koirani maksoin itse ihan kokonaan, nyt toisesta koirastani taisin maksaa puolet, vanhemmat loput biggrin.gif
ShanDong
äitee maksoi, omilla rahoilla maksan kaikki tavarat (äiteen mielestähän kun koiralla ei tartte olla ku yksi 2euron hihna ja panta ja sillä hyvä..), yleensä se maksaa ell, mutta esim. viime eläinlääkärin 67egee maksoin itse kolmen päivän lapsenvahti työ palkkojen avulla... rolleyes.gif tosin tästä lähin maksan kaikki itse kun tulee opintolaina ja opintotuki...seuraavan koiran maksan kuulemma itse.. rolleyes.gif biggrin.gif
Summer.
Kyllä, maksoin koirani itse ihan kokonaan, eikä ollut mikään halpa hinta dry.gif
Maximilliam
Vanhemman sheltin maksoivat vanhemmat. Oikeastaan se on äidin koira ihan virallisesti ja muutenkin. Nuoremman, joka on aivan omani, maksoin itse kokonaan. Vanhemman koiran kulut maksaa vanhemmat, nuoremmasta he maksavat vain ruoat ja eläinlääkärit sekä muut terveyteen liittyvät jutut mm. madotukset. Muuten "joudun" Ticolle ostamaan itse kaikki hihnat ja puruluut.
Pauliina Vanhala
Itse maksoimme koiran tietenkin Jeppemme ei maksanu kamalasti koska on sekarotuinen rolleyes.gif Harkinnassa on kyllä ottaa ihan rotukoirakin ja siihen ollaankin alettu säästää koska ne maksaa huomattavasti enemmän biggrin.gif
amina
En maksanut penniäkään. whistling.gif
Kun muut sai rippilahjaksi rahaa, minä sain koiranpennun. Ja vanhempi koira tuli koko perheelle yhteiseksi.

Joitain pantoja ja leluja ostan koirille itse, mutta isommat asiat, kuten trimmikoneen, sakset ja eläinlääkärikulut maksaa (onneksi) vanhemmat.
-Mia-
Äiti maksoi, samoin lähes kaikki tavarat.
~Niina~
Vanhemmat maksoivat molemmat koirat wink.gif
Pähkinä
juu, itse maksoin.. 31 euroahan tuo hinta oli laugh.gif
sitruuna
Vanhemmat maksoivat koko hinnan. Samoin ruuat. Muuta sälää ostan joskus itse ja joskus vanhemmat
Vanilja
Tuon vanhempi koira hankittiin vuonna 2001 ja maksoi silloin 5500mk. Olin 11v ja maksettiin sitten äidin kanssa puoliksi, joten aika hienolta tuntui maksaa siitä puolet ja omistaa myös. wink.gif Virallisesti koira siis jakautuu minun ja äidin yhteisomistukseen.
Nuoremman sain viime vuonna tavallaan rippilahjaksi, koira tuli meille sijoitukseen, enkä maksanut siitä (sijoituskoira nyt ei hirvittävän kallis olekaan), koska se oli tavallaan "lahja". Omistusoikeus aikanaan tulee kuitenkin yksinään mulle.
Sanne
Ensimmäisestä koirastani, joka tuli kymmenen vuotta sitten, en maksanut mitään.
Nuoremmasta koirasta maksoin osan.

Elviksen tulon jälkeen olen maksanut aina vähintään puolet eläinlääkärkuluista. Kilpailutkin tulee maksettua itse, kuin myös tarvikkeet (viime viikonloppuna tuli ostettua 31€ nahkaremmi biggrin.gif ). Ruoka on ainoa, minkä maksaa pääsääntöisesti vanhemmat.

Parin vuoden sisään on suunnitelmissa kolmas koira, jonka minä maksan sitten täysin itse smile.gif
Varga
En, vanhemmat maksoivat kaiken
Flavia
Koira on ite maksettu, mutta vanhemmat maksavat ruuat ja näyttelyt..
perhonen^
tootsien maksoin itse, lotan maksoi sukulaiset happy.gif
-Iida-
Vanhemmat maksoivat kokonaan. smile.gif
staffi tyttö
Almasta en ole penniäkään maksanut, koska se oli mun synttärilahja... väärinkäsitysten estämiseksi...tädilläni on koiria joita olen aina hoitanut kuin omiani niin siksi sain oman koiran tai jotain...
Lissu on sijoituksessa, mutta maksoin ite vakuus rahat.
Henksu
Vanhemmat makso happy.gif
Mansku
biggrin.gif Itse maksettu.
Miki*
Isä "meni" maksamaan kokonaan, itse kun olen niin köyhä.
Koira on kuitenkin kokonaan minun wub.gif Se oli vähän niin kuin aikainen joululahja (mutta ei näkynyt oikeiden lahjojen määrässä laugh.gif )
es-sii
itse en maksanut koirasta ollenkaan biggrin.gif vanhemmat maksoivat.
ostan kyllä meidän koiralle kaikkea mitä tarvii jos multa löytyy rahaa smile.gif
-ilona
ensimmäisen koiran ja kaikki sen kulut maksoivat vanhemmat.. myöhemmin pois kotoa muuttaessani avopuolison kanssa ostetut koirat on itse maksettu. eihän sitä edes kehtaa muita laitaa maksamaan kun omaa taloutta pyöritetään wink.gif
Tämä on "lo-fi" versio foorumeistamme. Nähdäksesi täyden version, johon kuuluvat muotoilut, kuvat yms. klikkaa tässä!.
Invision Power Board © 2001-2012 Invision Power Services, Inc.