Isä makso, vaikka itselle tuli koiraksi. Se ei antanut maksaa siitä, niin mitäpä siitä enään alka inttää
Äiti maksoi kokonaan. Sain villani kun luovuin hevosestani, eli äitini oli ihan mielissään kun sai vaihtaa maksamaan halvempaa

Itse kyllä maksan koirani takit, hihnat, kaulapannat, lelut yms, mutta äiti maksaa ruuan.
BlackFlatt
15.9. 2008, 16:23
Sanista maksoin noin puolet itse, siskoni maksoi pari sataa Oonasta ja loput maksoi isä. Isä maksaa myös muut kulut, rokotukset, ruoan ym.
Tuon tulevan pentuni tulen itse maksamaan, ja jos en saa kaikkia rahoja kokoon niin kyllä siihenkin saan vanhemmilta rahaa.
Toisesta narttu sipukasta omistan kolmanneksen ja kaikki kulut pistetään silti puoliksi äitini kanssa. Edellisistä koirista en ole maksanut yhtään, mutta muihin kuluihin olen osallistunut. Nyt joulukuussa tulevan vaavin maksan kokonaan itse haku kuluineen päivineen. Myös muut kulut tulen maksamaan itse enkä haluaisikaan, että porukkani siihen enää osallistuisivat.
Toisen koiran iskä maksoi koska osti sen omiin harrastuksiinsa ja toisesta koirasta ei maksettu mitään kun se tuli meille kaverini kautta
Itse maksoin ja maksan kaiken mitä koira tarttee.Joskus on isä auttanu mut silti ne on ollu aina lainoja esim. ruokasäkkiin jos ei oo ollu varaa itelläni niin isä on lainannu.
Vanhemmat maksoi ku olin itse joku 6v..

Mutta tarkoitus olisi parin vuoden päästä hommata ihan oma koira, omilla rahoilla.. (.
Maksoin itse osan hinnasta, loput makso vanhemmat
Lapanen
2.11. 2008, 19:56
Vanhemmat maksoivat kokonaan.
pikkuessi
17.12. 2008, 14:35
vanhemmat. : DD
Avispa
17.12. 2008, 17:56
Tulevat koirat joudun itse maksamaan.
Tosin olen mummilta saanut rahat kahteen ensimmäiseen koiraan ja pentuajan kuluihin. Eli toisaalta maksan itse, toisaalta taas en. Riippuu miten tilanteen ottaa. Olishan mulla mahdollisuus tuhlata rahat muuhunkin, mutta koiria ajatellen sain rahat.
osku^^
24.12. 2008, 20:47
Molemmat olen maksanut itse.
Marika
25.12. 2008, 23:31
Nuoremman koiran olen ostanut omilla rahoillani, omaksi (harratus)kaveriksihan sen olen hankkinutkin ja täysin omasta tahdostani. Perheen ensimmäisen koiran maksamiseen en ole osallistunut.
shelam
28.12. 2008, 23:25
Ensimmäinen oma koira on tulossa keväällä ja maksan koiran itse, enhän asu enää kotonakaan. Mies maksaa pienen osan.
Vanhemmat maskoivat kokonaan. Ja maksavat rokotukset yms. ja ruuat. Ite sitten suurinpiirtein kaiken muun.
Itse maksoin, porukat kustansivat sitten rokotukset ja osan tarvikkeista, samoin ruoat.
Essi ostettiin joululahjana, siis en saanut niin paljoa vanhemmilta lahjoja, kun kustantivat Essin. Äiti maksaa ruoat samalla muillekkin. Muun maksan melkeimpä itse. Rokotukset myös äidin piikkiin.
Mummu maksoi, koska koira oli rippilahja ja siitä oltiin sovittu jo muutama vuosi aiemmin. Itse maksan kaikken muun lelut, hihnat, pannat, ruuat, herkut, lekurikäynnit, rokotukset yms. On niihin kyllä jo uponnut tuon koiran hinta. Seuraavaa koiraa varten olen jo kerännyt kaikki rahat kasaan.
Rehellisesti sanottuna: en. isovanhemmat ja vanhemmat on kustantanut kaiken...
kun meille tulee nyt 6 vkon päästä pentu, minä maksan sijoitusmaksun, rokotukset ja kaiken, niillä ehdoilla sain koiran.
ihan itse olen maksanut kaikki kolme koiraani.
Mun ukkeli maksoi Unnasta puolet, kun meille yhteiseksi se tuli.

Ja puolitellaan ruokakustannuksia yms.
pistin vahingossa toson että osan vaikka äippä kyll maksaa ;D Omia kasvatteja ollut, eli koirista ei ole maksettu. Äiti maksaa rokotukset, madotukset ym. ell kulut + ruoat. Yleensä myös näyttely maksut, minä vaan joskus junnuhandlaukset. iskä maksaa kyll leirit ja valmennus viikonloput
BlackFlatt
17.9. 2009, 18:29
Kesälomasta kulutin 6 viikkoa tehden töitä, että penska-rahat saatiin kokoon. Tämän koiran halusin maksaa itse, ei ole kenelläkään koiran asioihin naputtamista, oma koira niin minä määrään mitä sen kanssa tehdään ja mitä ei (harmikseni omistan 5 sisarusta...)
1000€ ipana tuli, eikä yhtään hullumpi sijoitus.

Isältä joutuu vähän pyytämään avustusta rokotuksiin, mutta muuten pyrin maksamaan kulut itse.

Vanhemmat maksaa kuitenkin koirien madotukset ja ruoat, ainakin niin kauan kun asun kotona.
Pappa Betalar:D No ei mamma makso ku ovat sen nimissä vaikka nomi onki mun:D
Avispa
15.10. 2009, 10:18
Itse jouduin maksamaan koiran ja koirasta tulevat kulut.
Jepsis
20.10. 2009, 13:43
Rollen on äiti maksanu sillon 9-vuotta sitte kun olin vielä niin pieni, siitä vain tuli ajan kanssa mun koira ja se on kulkenut mukanani aina..
Hiron maksoin itse. kaikki kulut kummastakin maksan itse..
Ite en oo maksanu pennin hyrrääkään kenestäkään noista
Tämä on "lo-fi" versio foorumeistamme. Nähdäksesi täyden version, johon kuuluvat muotoilut, kuvat yms.
klikkaa tässä!.