Nii, tuli mieleen näin syksyn inhottavilla keleillä, kun koirat sotkeutuvat heti pihalle päästyään, että oletteko huomanneet jonkun tietyn merkkisen pesuaineen olevan paras lattioita pyyhkiessä?
Meillä kun 8 koiraa ravaa ees ja taas ulos ja sisälle nii ei oikeen tuo kinttujen pyyhkiminen onnistu....
Ja toinen kyssäri liittyen myös näihin puhdistusaineisiin, eli meidän ainut uros, vajaa 2 vee, on alkanut nostaan kinttua myös sisälle
Siis ei huonekaluihin vaa keskelle lattiaa
Niin mikähän aine tehoais, vai tehoaako mikään, mikä poistais hajun kunnolla lattiasta. Samaan paikkaan siis koipi nousee.
Ja vaikka ei ois kukaa tyttö juoksussa, nii merkkailee vaa.
Itseteossa saatu kiinni jos kuin monta kertaa, mut mäyräkoira on mäyräkoira, kerta kiellon päälle ja vielä senki jälkeen.
Vinkkejä kiitos jos löytyy
Mä kyllä pesen ihan pulverillakin ( tällä hetkellä Omo Color, se hyvän tuoksuinen violetti paketti) se antaa huoneistoon todella hyvän tuoksun ja lika lähtee..
Mänty Tolu on toinen hyvä lattioihin..
Mitä ainetta teidän lattiat ovat?
Itse käytän juuri tuota mäntytolua puulattioihin. Se on suht riittoisaa, tosin seitsemän koiran kanssa voi mennä pullo poikineen. Meillä on lievästi hajusteallergiaa, joten kaikki voimakkaasti hajustetut aineet käyttökiellossa.
Auttaisiko, jos ostaisit palan julkisissa tiloissa käytettävää kuramattoa? En nyt muista sen nimeä, mutta todella tehokas matto. Pari askelta siihen eikä tule enää kuin vähän jälkiä. Se on kylläkin kalliimpaa kuin tavallinen kuramatto, mutta tehokas. Meillä on sitä, eikä mitään suurta kuraongelmaa. Mikä lienee nimeltään, sitä ruskeaa, mitä on joka pankin ja kaupan tiloissa.
Etikka hävittää pissan hajun matoista, lattioista ja jopa huonekaluista. Eli pese ensin etikalla ja sitten jollain paremmanhajuisella pesuaineella uusiks. Tehoaa jopa kissanpissaan.
Meidän lattiat ainakin ovat näitä linoleum vai mikä sen nyt onkaan nimeltään.. Eihän ne vuokrataloihin mitään parkettia ede laita.. Meillä siis on sellainen ikävän harmaa lattia.. Ja odottelen sitä täysremppaa että sais edes sellaisen parketin näköisen muovilattian..
Laminaattia varmaankin tarkoitat?
sannukka
7.10. 2005, 08:13
Mäntytolua meilläkin puulattioihin.
Ja kyllä sipalla on pakko olla laminaatti, linoleum ei varmasti kestä mitään pulveripesuja.

Niin samankaltaiset nimet kyllä on, että sekasinhan niissä menee.

Kai se joku laminaatti sitten on..

Mä kun en tiedä noista lattioista yhtään mitään.. Oon vaan joskus kuullut sen linoleumin joltain..
Pitääpä alkaa etsimään sellaista kuramattoa, kestävääkinhän sen luulisi olevan, kun julkisisssa tiloissakin käytetään. Kellään tietoa missä myydään, K-rauta tai vastaava? Ainaski K-raudassa kylpyhuonemattoja yms.
Meillä on muovilattia, ainoastaan eteinen puuta. Ja huomaa kyllä etten oo muovilattiaa vahannut (vaikka joka kesä muka aion), vaikka kuinka luutuaa, nii jää sellaiseksi sameaksi.
hugonmami pitääpä kokeilla etikkaa, jospa loppuis pojalla merkkailu kun hajut lähtee.
Sipa meidänki tää muovilattia niinku muka parketti
Itse ostin maton Värisilmäketjusta, en tosin tiedä, onko sitä jokaisessa liikkeessä. Täällä sattui olemaan. Kallis se on, lähes puolet kalliimpi kuin tavallinen. Kestää vuodesta toiseen ja voi pestä koneessa.
Sipa oletan, että kuulemasi on se oikeampi nimitys lattiallesi

. Ja siitäkin päättelen, että totta puhut, ettei ne vuokratalojen huoneet ole parketeilla tai laminaateilla peitetty. Ei ainakaan ennen. Tää laminaattikin on sen verran uutta aikaa, ettei niistä ennen edes mitään tiedetty, silloin, kun vanhempia taloja on rakennettu.
Meilläkin on sitä vanhaa -66 vuoden mattoa lattialla, vaikka osaketalo onkin. On sitten omistajista kiinni laitattavatko muunlaista lattiaa. Minä laitatin, mutta keittiöön jäi se tummansininen vanha lattia vielä. Ja täytyy sanoa, kun näitä erilaisia lattioita itsellä on ollut, että helppohoitoisimmat ovat muovi- ja linoleum- matot. Ja eläintenkin kanssa viime mainitut ovat helppohoitoisemmat.
En kuitenkaan tiedä mikä ero on muovi- ja linoleum- tai vinyyli -matolla, mutta arvelen, että viimemainitut on lujempi tekoisia, tosin nykyisin saa hyvää muovimattoakin.
sannukka
7.10. 2005, 10:19
Muistaakseni linoleum korjaa pienet naarmut itse. Mut se ei kestä vahvoja pesuaineita eikä runsasta vettä. Näyttää mun silmään samalta, kuin muovimatto, mut pitäs olla pehmempää ja lämpösempää. Vaativampi pesun suhteen. Nää lattiamattolajit ei kyllä oo meikäläisen muistissa ihan hyvin, joten saattaa olla jotain virheitä. Mielikuva myös hinnasta semmonen, että on kalliimpaa, ku muovimatto.
Saatat
Sannukka olla oikeassa, sillä laaduissa on eroja, ja niin myös hinnoissa

. Ja useimmiten niiden lattioiden hoitotuotteissakin on eroja, tietenkin kullekin ensin se oma tuote ja sitten tuotteita, mitkä soveltuvat useammallekin lattialle.
Minä ruokakaupassa etsin ainetta laminaatille ja siellä yksi tuote oli laminaatille ja parketille pesuun. Parketille löytyi oma hoitoaineensa ja mietin, että millä se laminaatti hoidetaan. Tyttöni sitten ajelutti minua Starkille, ja sieltä löytyi ihan oma tuotteensa laminaatille, mitä ei tavallisten kauppojen hyllyltä löytynyt.
Jotenkin pännii, että kun kodinvalmistukseen esim. lattiapäällysteet, keksitään uusia tuotteita, niin niiden hoitoon tarvittavat aineetkin pitäisi löytyä sitten kätevästi ja läheltä. Ja harvemmin on kyllä sellaistakaan esitettä asunnossa kuin asunnossa, missä kerrottaisiin, että millä sen lattian voisi hoitaa, vaan itse sitä on etsiväntyötä tehtävä

.
sannukka
7.10. 2005, 11:14
Ja se tuntuu ihan hullulta, että parketille myydään vahaa, vaikka ammattilaiset sanoo, että parkettia ei missään nimessä saa vahata. Kuulemma vaha imeytyy puuhun epätasaisesti, ja sitten sitä ei enää voi hioa. Tiedä sitten onko tähän tullut muutosta?
Kerokaahan viisaat, kun ukon systerillä oli parketti ja se alkoi olla aikansa elänyt, he päättivät laittaa laminaattilattian.. Ja se on todellakin aivan parketin näköinen, ei siis tällainen muovimatto mitä meidän linoleum on.. Se laminaatti on kuulemma kestävä ja halvempi mitä parketti, ja helpompi laittaa ja helpompi hoitoisempi.. Onko näin.?
Linnanneito
7.10. 2005, 12:28
Meillä on olohuoneessa vaahteraparketti (vaahteran pitäis olla kovinta parkettilaatua, mutta nuo "kestävyysmittaukset" tuskin pitää paikkaansa, kun perheessä elää 68kg bullmastiffi

) ja muissa huoneissa laminaatti, joka kyllä on sitten kestävää ja helppohoitosempaa...suosittelen niille jotka aikoo lattiaa vaihtaa. Kiillon parkettipesu on ainakin hyvää ja hyvän tuoksuista (oon pessyt sillä myös laminaattia, ihan ok). Ja sitten on tuo mäntytolu, joka tosiaan myös desinfion.
Nämä hyviksi havaittu meillä

MÄNTY TOLU käy meillä lattialle (muovinen tai sama kuin Sirpalla). Minusta se vie hyvin pissan hajut yms. Käytimme sitä koiranpentuaikoina kun kusta oli joka nurkassa ja toimi. Vieläkii käytän tolua vaikka enää ei pissalammikoita lattialla olekkaan. Varmasti pinttynyt päähän...
sannukka
7.10. 2005, 12:49
Laminaatti on kylmempää ja kovempaa ja liukkaampaa kuin parketti. Kestää siis paremmin esim painavat koirat. Jos siihen tulee reikä, alta näkyy se massa mistä se on tehty, mutta ilmeisesti niihin saa jotain tahnaa, joka peittää reiän. Laminaatti kestää vettä paljon paremmin kuin parketti. Ja on helppo asentaa paikalleen. Että paikkansa pitää
Sipa.

Meilläkin on makuuhuoneet laminaattia. Sinänsä meillä ihan hullusti, kun eteinen ja keittiö on parkettia ja makuuhuoneet joissa ei ole kosteus/kuraongelmaa on laminaattia.
Jeps, kestävyydeltään ja puhdistettavuudeltaan laminaatti on parempi koiraperheeseen kuin parketti, mut se on kyllä myös tosi liukas koiran tassujen alla. Luulin ettei parkettia liukkaampaa voi ollakaan, mut laminaatilla meidän pienet koirat kyllä sutii vielä pahemmin.
Tahveli
7.10. 2005, 14:46
Laminaatista sen verran, että... EN LAITA SITÄ ENÄÄ YHTEENKÄÄN HUONEESEEN. Totta, se on todella kovaa ja vaikka rallia sisällä olisi enemmänkin, niin jälkiä ei jää. Kovaa ainetta se on, mutta pirskatin kylmää... jalkaan tuntuu viileältä. Ainakin meidän perheessä näin on todettu. Lattia on kyllä eristetty ja seinätkään ei valskaa. Ei siis syy siinä. Moni muukin on todennut saman laitettuaan laminaatin.
Onkohan nykyään mahdollista laittaa lattialämmitys laminaatin alle?? Silloin kun me lattioita uusittiin, ei sitä mahdollisuutta ollut.
Kaiken hyvän lisäksi en ole löytänyt ainetta, jolla sen saa pestyä, ettei jää juovia. Meillä on tulossa remontti taloon joskus ensi kesän korvilla, niin silloin laitamme ihan puulattian osaan talosta ja osaan laattalattia. Tietysti laatat lattialämmiyksellä, mutta ompahan helppo puhdistaa.
Sellaiset kokemukset meillä. Voip tietysti olla, että laminaattien keskenkin on eroja... mutta näin meillä.
Mä olen ollut tyytyväinen laminaattiin,vaikka onkin pirun liukas mutta tosi kestävää
Olen pessyt lattiat Jonsonin parketti&laminaatti pesulla ja tyytyväinen siihenkin
Ja se on kyllä totta,että laminaatissa näkyy helposti kaikki tahrat eli ei pysy kauan puhtaan ja kiiltävän näköisenä pesun jälkeen.
Häiritsi ennen itseäkin,mutta se on taakse jäänyttä elämää,kun on toi bullmastiffi pitämässä huolen siitä että kuolaa ja roiskeita riittää...ei vaivaa enään pikku tahrat
t:entinen siivoushullu
-tanja-
7.10. 2005, 15:12
Meillä on perus muovimatot ja käytetään aito tolua.
Saako muuten parkettia pestä tolulla? Meillä on siellä uudessa asunnossa parketit.
Mua vähän hirvittää noi parketit,että koira kynsii ja kissa pissaa ne pilalle. Onko parketti kuinka kestävää?
Daybreaker
7.10. 2005, 15:51
Meillä oli aikaisemmin ja on nytkin laminaatti lattia. En itse pidä sitä mitenkään ERITYISEN kylmänä. Mun mielestä sen alle voi laittaa lattialämmityksen. Ainakin meidän remppa äijät silloin niin sanoi...Laminaatilla koirat kyllä sutii, mutta jälkiä ei näy.
Keittiössä meillä on laatta, jonka alla on lämmitys.
Mä olen ostanut aikoinaan töistä sellaista Double Actionia, joka on entsyymipohjainen hajunpoistaja. Sillä lähtee myös pissan ja homeen hajut hyvin pois. En tiedä kyllä saako sitä mistä kaupoista...
tanja:parkettilattia vissiin naarmuuntuu aika helposti.
Ja eiköhän siinä ole sama toi kosteus juttu niin kuin laminaatissa,eli turpoaa helposti saumoista jos esim.joku pissavahinko sattuu ja ei kerkeä heti siivota pois.
kyllä huomaa, että sannukka on alan hommia tehnyt.
-ilona
18.10. 2005, 06:17
Isken minäkin käpäläni tähän keskusteluun.Laminaateissa on jonkin verrankin eroja (hinta-laatusuhde) on aika hyvä mittari, eli sitä halvinta mitä myydään 5,95neliö ei ehkä kannata ostaa.
hintaan vaikuttaa myös laminaatin paksuus, sitä on ainakin 6, 7, ja 8mm:stä ja ja ainakin 6 ja 7 on jo kestävyydenkannalta eroja (verrattu). Sitten osa laminaateista on vielä liukkaampia koska pinta on vielä sileämpi, että kyllä kun niitä eri kaupoista haettuja mallipaloja hipelöi niin huomaa. Liukkaitahan ne silti ovat kaikki.
äänieristystä ja lämpöä varten niihin myydään niitä solumuoveja, joka kannattaa kyllä alle laittaa. Lattialämmityksenkin päälle voi laittaa laminaatin, mutta en ole varma pitääkö laminaatin olla silloin liimaamalla asennettavaa.
Parketista ja puulattiasta yleensäkin olen sitä mieltä että jos sellainen on se kannattaisi ennemmin hioa (-hiotuttaa) ja lakata kuin vaihtaa laminaattiin.
Jos muovimaton laitaa se kannattaa liimata, koska muuten jos esim."vetää huonekaluja pitkin lattiaa (kuka niin tekisi

)se matto helposti venyy ja alkaa tulla sieltä listojen alta pois. ja jos koira tykkää kovasti kaivaa lattiaa niin liimaamaton menee helpommin kuprulle ja sittenhän siitähän saa jo hampaillakin hyvän otteen...
tulipas kauheasti tekstiä
ai niin, aihehan oli niistä pesuaineista

,niistä en tiedä mitään muutakuin siinä missä lukee laminaatti pesen laminaattia
meillä löytyy makuu- ja olohuoneista parketti, mutta keittiö on klinkkerillä ja siinä alla lattialämmitys ettei ole talvella kylmä! tolua täälläkin käytetään ja sitten myös jotain parketille tarkoitettua ainetta. kyllä lähtee hajut ja liat!
laminaatista sen verran,että jossain vaiheessa ainakin myytiin semmosta lämpölaminaattia, juuri sen takia, kun se on hieman kylmempi materialli. tietenkin tuo lämpölaminaatti on kalliimpaa, mutta sitten pääsisi ainakin siitä ongelmasta!
Mä oon kuullut ammattilaisilta että laminaattilattia ei ole hyväksi koirien lonkille! Siinä kun on niin liukas ja kova pinta...
Tosin nyt itselläni vuokrakämpässä on laminaatti (en voinut valita), missä tuo 50kg tallustelee...

Naarmuja ei ole tullut, mutta pahaa tekee kun liukastelee - varsinkin kun innostuu leikkimään...

Ja Esteri ei pysty istumaan paljaalla lattialla, kun etutassut lähtee liukumaan alta - on muuten oppinut iskemään takapuolensa vain matolle

.
Talvella käytän kotona villasukkia, kun lattia on niin kylmä (asun kerrostalossa, 2.kerros). Ja korviin sattuu, jos vaikka avaimet putoaa lattialle - sen verran kovaa kolahtaa...

Vaikka aikaisemman kodin parketti oli järkkykunnossa Esterin jäljiltä, niin itse en omaan kotiin laminaattia laittaisi! Kyllä parketti on ihan eri luokkaa!
Anitta
18.10. 2005, 12:03
Meillä on kaikissa huoneissa laminaatti ja se on tosi huono valinta koirien kannalta , kun eivät pysty istumaan paljaalla lattialla , kun tassut luistaa alta ja tosiaan kun innostuvat niin paikat paukkuu kun on niin hemmetin liukas.
Muuten kyllä olen ollut tyytyväinen siihen , kun on helppo pitää puhtaana , mutta kylmähän se on jos ei ole lämmitystä alla.
Se kannattaa katsoa kun ostaa laminaattia , että se on kulutuksen kestävää , sillä meille laitettiin hiukan normaalia kalliimpi lattia , mutta on sitten kestänyt pirun hyvin vaikka kolme koiraa ruopii ja mukulat siinä ohessa.
Hyvä puhdistusaine laminaatille on ihan tavallinen yleispesuaine ja sinne loraus etikkaa niin paskat lähtee ja hajut siinä samassa. ( Itse pesen tällä systeemillä lattiat joka päivä )
Olen kuullut samaa,että ei ole hyväksi lonkille.
Mut ei meillä niin liukas laminaatti ole,että tassut luistaisi istuessa.
Johtunee varmaan siitä,että mä niin harvoin pesen lattioita,joten kai ne kuola ym..muut tahrat vaikuttaa siiheen luistonestona...
On meinaan tappoliukas pesun jälkeen...
Mä olen pistänyt sellaisen säännön koirille,että ulkona riehutaan..näin vältytään niiltä liukastumisilta.
Joskus kun on lattianvaihdon aika,voipi olla ettei enään laminaattia tule
Maarit S
18.10. 2005, 15:27
Joka paikassa on laattaa, sellaista lattioihin tarkoitettua ja lattialämmitys.
Hieman kovahan se on ja liukas, mutta pois en vaihtaisi.
Olen myös elänyt parkettilattian kanssa (saarnia). Se oli hyvä siihen asti kun tuli koira.
Pesen joko laatoille tarkoitetuilla aineilla tai sitten Mänty-Tolulla tms.
Saumat täytyy jynssätä aika ajoin puhtaaksi, muuten ei sitten tarvitse huolehtia tuliko huljautettua liikaa vettä.
mammanpoika
19.10. 2005, 19:57
Tahveli; laminaatin alle voi laittaa lattialämmityksen. Meill myös lattiat laminaattia, enkä laita sitä enää ikinä

Kylmä, mutta kestävä. Koirilla ei kovin suurta ongelmaa ole pystyssä pysymisen kanssa, joskus innostuessaan luistattelevat tassuilla, mutta tosi hyvin pysyvät pystyssä. Varmaan tuo koirien A4-koko on se syy
Nyt, kun on pentu talossa, pyyhin lattian vähintään joka toinen päivä, joskus joka päiväkin, ja käytän mänty-Tolua. Sitten kun tuo ipana kasvaa, pesen Fairyllä

pari tippaa pesuveteen ja puhdasta tulee. Saippuat ja liian voimakkaat pesuaineet harmaannuttavat laminaatin, oman kokemukseni mukaan Fairy on parhaasta päästä, mutta sitä ei tosiaankaan kannata laittaa paljoa, kun se vaahtoaa. tv nimim. "kokemusta on"... eikä yrittänyttä tietenkään laiteta....
tv nimim "kokemusta on" Ja mä näin Mameron siellä vaahdon keskellä..

Miten sä sait kaiken sen vaahdon pois..
Tää on mielestäni yks parhaimmista viestiketjuista

. Aiheen voisi vaikka nastoittaa, ettei pääsis erilaiset mielipiteet ja vinkit unohtumaan

.
mammanpoika
20.10. 2005, 08:27
Sipa Sitkeellä huuhtelulla lähti

Ei se kaikki tietenkään lähetenyt ekalla kerralla, mutta seuraavalla pesukerralla en laittanut mitään pesuveteen, aineet oli valmiiksi lattiassa

Meinas kyllä harmittaa sillon, lorottelin ihan huomaamatta sitä Fairyä, ajattelin jotain ihan muuta.
Fairy on muutenkin hyvä yleisaine; sillä lähtee ikkunat puhtaiksi (ei jää nukkaa eikä raitoja), moottoriöljy käsistä (hinkkaa kuiviin käsiin, huuhtele) ja silmälaseistakin tulee puhtaammat, kuin millään muulla aineella
abc niin muuten onkin, tosi hyviä vinkkejä on tullut, ei kun nastoittamaan
Hemuli; nuo Tolut sun muut on sikäli hyviä, että niissä ei ole ammoniakkia, mikä mahollisesti yllyttäis koiraa jatkamaan jalan nostamista. Ja tuo Fairy tietenkin on aivan ehdoton
Fairya minäkin suosittelen näihin vaikeisiin tahroihin, nimittäin mulle tulee jostain kumman syystä ketjurasvaa aina housun puntteihin..

Ja Fairyä kun ruittaan lika kohtaan ja hankaan pois, lika liukenee silmissä..

Sen jälkeen sitten virutan lahkeen ja laitan housut koneeseen..
mammanpoika
20.10. 2005, 08:41
Kaikille: omakotiasujille tulee ilmaisjakeluna Suomela -niminen lehti, ja niillä oli tässä uusimmassa numerossa lattianpäällysteistä tietoa, hintoja ja hoito-ohjeita. Pitäis löytyä verkostakin osoite
tässä. Etusivulla näytti olevan linkki lattiapäällysteiden vertailuun
Huom. sivut ei toimi kunnolla Operalla
hemuli
20.10. 2005, 09:11
*nauraa kippurassa*
Sieluni silmin nään
mammanpojan fairyn kera "herran jumala, miten tästä vaahdosta pääsee eroon"
Mutta hyviä vinkkejä kyllä tullut, perustetaan oma niksi pirkka!
Mamero Tää olikin hyvä osoite..

Kävin nimittäin lukemassa kohdan pilaatko lattiasi ja täytyy sanoa että oon pessyt aina liian märällä, sillä ei mun lattiat vaan oo kuivunut minuutissa..
fairya minäkin hujautan vahingossa töissä termareita putsatessani! niitä on sitten kiva huuhdella ja huuhdella ja huuhdella... varsinkin kun ylityöstä ei meidän firmassa makseta!! eipä ole vielä kukaan asiakkaista tullu valittamaan ruokamyrkytyksestä. onneksi! eivät varmaan vaan ole osannu yhdistää meidän kahvia huonoon oloonsa! ei vainiskaan, kyllä mä todellakin olen niitä sen verran usein putsannu,että nykyään muistaa olla laittamatta sitä fairia liian paljon.
ihan vain varoitukseksi espoossa asuvilla. espoonlahden r-kioskissa kannattaa jättää kahvikupponen ostaamatta!

vitsivitsi. saan pian vielä syytteen niskoilleni.
Meidän laminaatti ei ole liukas. Maksoi kylläkin 33 euroa neliö, mutta on kestävä kulutuspinta siis kovin, eikä liukas. Sen takia päädyttiin siihen.
mammanpoika
20.10. 2005, 20:17
Hemuli: niin aina, passaa sitä toisen vahingolle nauraa

Ei mua sillon naurattanu pätkääkään, kun sen fairin kans toheloin, mutta nyt jo huvittaa. Sitä vaahtoo tosissaan riitti ja riitti, vielä seuraavallekin pesukerralle. Moppikin vaahtosi niin paljon, että lavuaarissa sitä ei voinut huuhtoa ollenkaan, piti laittaa suihkun lattiakaivon päälle ja suihkutella enimmät siinä. Sanomattakin lienee selvää, että suihkussakin vaahtosi...
Maarit S
21.10. 2005, 11:44
Kyllä täällä kohtalotovereita Fairy vaahdottajille piisaa, ja sitä riittää... ja riittää...
mammanpoika
6.11. 2005, 16:02
Pääsin sivulle, mutta linkitin rakentaminen & remontti, ja siihen en sitten päässytkään

. Minua kiinnostaisi, että miten suuri vaiva on purkaa laminaatti- tai parkettilattia? Sen tiedän, että muovimattoja eivät remonttimiehet mielellään vetele pois, vaan asentavat uuden päällisen vanhan päälle. Sen vertaa toki näkevät vaivaa, että tasaavat vanhaa mattoa, jos rikkonainen on.
Monessa asunnossa ovat lattiat jo niin korkealla, että ovet, etenkin jos pienikin roska jää alle, raapivat lattiaa. Ja siinähän sitten ei auta muu, kuin ovia lyhentämään tai hankkimaan uusia sopiviksi mitoitettuja ovia.
mammanpoika
9.11. 2005, 21:48
Täältä löytyy lisää tietoa lattioista, mutta purkamisesta en löytänyt

www.rakentaja.fi
Ajatellaanpa vaikka laminaattilattiaa, joka on liimattu. Siinä saa käyttää voimaa, että saa paneelit irti toisistaan. Laminaatin alla on usein se äänieriste ja sen alla sitten lattiawilhelmi tms.
Jos lattia on liimaamatta koottu, niin purkamisen *pitäisi* olla helpompaa, mutta saattaahan noissakin olla kosteudenvaihteluita, joiden takia toinen lauta on turvonneempi kuin toinen.
Parketin purkaminen lienee samanlainen projekti
LAINAUS(sipa @ 7.10. 2005, 12:20)
Se laminaatti on kuulemma kestävä ja halvempi mitä parketti, ja helpompi laittaa ja helpompi hoitoisempi.. Onko näin.?
Kyllä se laminaatti on kestävämpi ja helpomipi hoitoinen kuin parketti. Tiedän se kokemuksesta kun talossani asustaa kuusi (6) koiraa.
Pesen latiat Amway LCO yleispesuaineella se on täysin myrkytön ja biologisesti luontoon hajoava. Sillä voi pestä kaikki kodin vettä sietävät pinnat. Litran pullosta tulee n.200l valmista pesuainetta, eli se on riittoisaa. Sitä saa vain Itsenäisiltä liikkeen harjoitajilta.
LAINAUS(s-ml @ 7.10. 2005, 07:55)
tosin seitsemän koiran kanssa voi mennä pullo poikineen. Meillä on lievästi hajusteallergiaa, joten kaikki voimakkaasti hajustetut aineet käyttökiellossa.
Sinulle sopisi varmasti myös tuo Amway LCO-yleispuhdistusaine. Se on todella riittoisaa ja ystäperheen allergikko lapsi ei saan siitä mitään oireita vaikka yleensä huomaa ainakun kotona on siivottu.
Maarit S
17.1. 2006, 12:03
En ole ikinä kuullutkaan Amwaysta tai Itsenäisistä liikkeenharjoittajista.
Eli onko nämä nyt sitten myynnissä minkälaisessa kaupassa tai verkostossa?
Nyt on kyllä VOITTAJA löytynyt
Meillä Dali on semmonen ruikkija et tekee merkkejä silloin tällöin kotiin ja nyt täytyy sanoa että nauratti yhtaikaa kun sain ihme päähänpiston että josko kokeilis.
FAIRY POWER SPRAY toimii ihan loistavasti eikä oo poika samaan kohtaankaan enää tehny, eli suosittelen sitä eikä mee niin moppailuksikaan--
Tämä on "lo-fi" versio foorumeistamme. Nähdäksesi täyden version, johon kuuluvat muotoilut, kuvat yms.
klikkaa tässä!.