Apua! - Etsi - Jäsenet - Kalenteri
täysi versio: Pesuaineet
Puskaradio > Puskis > K-18
Sivuja: 1, 2
seuraneiti
w00t.gif Kokeneempi koiraihminen neuvoi minua valittaessani kun koiran pissan haju ei lähde matoista vaikka kuinka pesee. Bio-Luvil pyykinpesuaine sisältää jotain Bio-juttua, joka poistaa hajuja paremmin kuin muut pyykinpesuaineet. Sillä voi pestä myös lattiat. Niin teinkin, eikä perheemme lattioista ole koskaan lähtenyt niin mustaa vettä. Tuoksu voisi olla kivempi. Sitten pestään myös matot samalla aineella. Muuten tuo etikka-juttu on ihan tosi, silläkin lähtee hajut pois -myös kissanpissan haju, joka on ihan omaa luokkaansa. wink.gif
sipa
Mä käytin ennen Boi-Luvilia ja nyt olen siirtynyt Omo Coloriin (se lila paketti) siinä on paljon mielyttävämpi tuoksu ja ihan saman asian ajaa kuin Bio Luvil.. Ovet ja karmit ja seinät lähtee sillä todella hyvin puhtaiksi, sekä lattiat ja tuoksu on ihana.. thumbup.gif
sa-an-ri
Apuaaa! Nyt kaipaan neuvoja...

Eli siellä miehen kämpässä todella likainen laminaattilattia. Tulen hulluksi sen kanssa! Vaikka sen pesee, jalkapohjat ihan harmaat kun kävelee sleepy.gif Tosin se pesuväline ei ole kovin hyvä... Sellainen puristettava sienivempula dry.gif

Olen nyt pessyt sen Kiillon lattianpesuaineella (silloin 3 kertaa, ei vaikutusta) ja viimeksi Tolulla (2 kertaa, ei nimellistä hyötyä). Millä pesen? Äiti suositteli harjalla pesua oikein kunnolla, mutta vettähän ei oikein voi laminaatille käyttää. Pitäsikö kokeilla tuota Mameron Fairy-hommaa? Siellä kylläkin käytössä kait Ajax (eikä todellakaan niin hyvää tiskatessakaan kuin Fairy!).

Muuten olen saanut paikkoja puhtaaksi ihan tiskiainevedellä, nyt käytössä Tolu, kun sitäkin sain hankittua lookaround.gif

blush.gif Kirjotusvirheitä...
Lamppu
Laminaatin hoito-ohjeissa sanotaan ettei saisi käyttää saippuaa sisältäviä aineita, koska tekee laminaatin päälle harmaan kalvon. Tiedä sitten totuutta, kun pesen Pergon omalla aineella. Ainakin rautakaupoissa on myynnissä laminaatin Voimapesua (Kiilto), jos se auttaisi... Se on tarkoitettu pinttyneeseen likaan. Meillä on tuo sama ongelma, vaikka lattia aivan uusi, koirat "mustentaa" lattiaan tasaiseen tappotahtiin varpaillaan... Mutta naarmun naarmua ei ole, vaikka koirat tekee välillä mitä erikoisempia vauhtispurtteja biggrin.gif
Hugis
Mä oon siirtyny tuohon tiskiaineeseen yleispesuaineena. Oon joutunu nyt pesemään aikasta usein näitä lattioita... sleepy.gif Mutta hyvä että luin taas tän ketjun, kun en oo muistanu tuota Omo Color/Bio Luvil-juttua. Kokeilenpa sitä seuraavaks smile.gif
Seij@
LAINAUS(MinnaR @ 1.8. 2006, 22:21)
Laminaatin hoito-ohjeissa sanotaan ettei saisi käyttää saippuaa sisältäviä aineita, koska tekee laminaatin päälle harmaan kalvon. Tiedä sitten totuutta, kun pesen Pergon omalla aineella. Ainakin rautakaupoissa on myynnissä laminaatin Voimapesua (Kiilto), jos se auttaisi... Se on tarkoitettu pinttyneeseen likaan. Meillä on tuo sama ongelma, vaikka lattia aivan uusi, koirat "mustentaa" lattiaan tasaiseen tappotahtiin varpaillaan... Mutta naarmun naarmua ei ole, vaikka koirat tekee välillä mitä erikoisempia vauhtispurtteja biggrin.gif

Totta se on että laminaatin päälle tulee harmaa kalvo *kokemuksensyvällärintaäänellä* wink.gif

Pesin ajatuksissani yläkerran laminaatin samalla yleispesuaineella kuin alakerran laattalattian ja ihmettelin kun ei tule puhdasta, vaan jotenkin samea, kas kummaa kun vaihdoin veden ja pesuaineen (lamiaatille suositeltu) niin alkoipa laminaattikin puhdistua smile.gif

Kokeilin muuten minäkin uteliaisuuttani tuota Omo Color/Bio Luvil-juttua, ja lähti todella puhtaaksi lattiat ja tuli samalla "puhdastuoksu"

Sa-an-ri; Ostappa kaupasta sellainen mikrokuituliina pesin/ lasta, mikä lieneekään virallinen nimi, mutta kuitenkin mikrokuituliina, lähtee muuten pinttyneetkin liat, eikä tarvitse aina edes pesuainetta !!

Minä vannon nykyään vain mikrokuituliinojen nimeen, niin ikkunan pesussa kuin muussakin, "jostain syystä" joudun nykyään pesemään useasti ikkunoita sisäpuolelta (mm.koiran/lapsien nenänjäljet, kädenjäljet, ruokaakin löytyy ... rolleyes.gif ), mikrokuituliinalla kun pyyhkäsee niin jopa tulee kirkasta, eikä nukkaa ...
sa-an-ri
Ajattelin kokeilla ensin sitä astianpesuainesekotusta. Koska siinä lattialla on sieltä hallin puolelta tullutta likaa (pölyä, öljyä, pölyä, rasvaa, pölyä sleepy.gif ) ja sitten käydä ostamassa jostain sitä laminaattihommelia ja sillä pestä.
xande
Meillä pestään mänty tolulla tai ajaxilla yleensä lattiapinnat.
Kurakeleillä saa olla pyyhkimässä joka ulkoreissun jälkeen ja muutoin riittää pari kertaa viikossa (jos haluaa, että lattiat pysyy vaaleina).
Suoraansanottuna inhoan tätä valko-harmaata muovilattiaa kun kaikki pöly ja lika näkyy vähän liiankin hyvin dry.gif
Laminaatti olisi se toive seuraavaa asuntoa etsiessä.

Kertokaas, meillä on tullut näihin laittioihin pennun jäljiltä (kakka ja pissalänttien) kohdille vaaleanpunaiset läntit blink.gif
Osaakohan kukaan kertoa mistä mahtaa johtua?
Ei voi vuokraisäntä tykätä, vaikka eihän nuo nyt niin pahasti silmään käy, ellei sitten tsiikaile kuten minä, mutta kyllä ne oikeasti huomaa lookaround.gif
Eivät lähde hankaamalla pois, näyttää siltä kuin tämä vaaleanpunainen väri olisi imeytynyt muovilattiaan eikä sitä edes pysty saamaan pois.
Hugis
Meillä on kans tota pinkkiä lattioissa, mutta se on joistain paikoista lähtenyt kulumalla pois vuosien varrella. Kai siinä tapahtuu joku kemiallinen reaktio... cool.gif
Mon@
Kertokaas minulle millä saa kätevimmin nämä mustat jäljet (kengistä/huonekalujen jaloista) muovilattiasta pois.. Ei lähtenyt kun hinkkasin lattialuutulla (+pesuaine)...
@rja
LAINAUS(Mon@ @ 1.7. 2008, 23:26) *
Kertokaas minulle millä saa kätevimmin nämä mustat jäljet (kengistä/huonekalujen jaloista) muovilattiasta pois.. Ei lähtenyt kun hinkkasin lattialuutulla (+pesuaine)...

1. Fairy on aika tehokas tuossakin, se suihkepullossa oleva versio.
2. Pyyhekumilla joistakin matoista hinkannut noita kans.
3. Sitten viimeisin ja kaikkein raain keino on kastella talouspaperi tärpätissä, hinkata sillä, ja pestä fairyllä jäämät pois ja vaha tietenkin päälle. Jotkut muovit vaan ei kestä tärpättiä yhtään, eli jos tätä käytät, niin kokeile jonnekin listan alle ensin.

Kynsilakanpoistoaineella ja kodin putkimiehelläkin olen kuullut poistettavan wink.gif

Cillitbangiä mainostavat, mutta mä en ainakaan huomannu vaikutusta.
Mon@
LAINAUS(@rja @ 2.7. 2008, 17:31) *
1. Fairy on aika tehokas tuossakin, se suihkepullossa oleva versio.
2. Pyyhekumilla joistakin matoista hinkannut noita kans.
3. Sitten viimeisin ja kaikkein raain keino on kastella talouspaperi tärpätissä, hinkata sillä, ja pestä fairyllä jäämät pois ja vaha tietenkin päälle. Jotkut muovit vaan ei kestä tärpättiä yhtään, eli jos tätä käytät, niin kokeile jonnekin listan alle ensin.

Kynsilakanpoistoaineella ja kodin putkimiehelläkin olen kuullut poistettavan wink.gif

Cillitbangiä mainostavat, mutta mä en ainakaan huomannu vaikutusta.

Meikinpoistoaineella nuo lähti ja vieläpä kätevästi thumbup.gif
Ei ollut mitään noista vielä täälä uudella kämpällä niin aattelin sitten että eikö se ole melkein sama kuin kynsilakanpoistoaine wink.gif
Tämä on "lo-fi" versio foorumeistamme. Nähdäksesi täyden version, johon kuuluvat muotoilut, kuvat yms. klikkaa tässä!.
Invision Power Board © 2001-2012 Invision Power Services, Inc.