Apua! - Etsi - Jäsenet - Kalenteri
täysi versio: Temppuja/liikkeitä
Puskaradio > Keskustelua metsästyksestä sambaan! > Koiratanssi
Sivuja: 1, 2
Lempo
Osataan
-Pujottelu jalkojen välissä
-Jalkojen ali meneminen etu/takakautta
-Highfive(koira hyppää ja koskettaa kuonolla kättä)
-Peukku
-Viittaa
Noita on kiva opettaa laugh.gif
Liewec
Meillä ei ole suunnitelmissa ikinä tehdä mitään koiratanssijuttuja, mutta temppulistaa olemme kartuttaneet jonku nverran Vilman kanssa.

- pujottelu jalkojen välistä
- seuraaminen vasemmalla ja jalkojen välissä
- orava-asento
- läpyt (koira koskettaa etutassuillan mun käsiä)
- kieriminen
- peruuttaminen
- kuoleminen
- pyöriminen oikeaan/vasempaan
- niiaaminen (etujalat maassa, peppu pystyssä)
- kyytiin hyppääminen (koira hyppää selkään seisomaan kun itse on kumarassa)
- syliin hyppääminen
- käsien muodostaman renkaan läpi hyppääminen
- haukkuminen
Fasciner
Lulu osaa seurata, kieriä, pöyriä itsensä ympäri, siksak, hypätä jalan yli, kasin jotenkin, peruuttaa jotenkin, hyppiä (tanssia), ympäri, haukkua ja mennä jalkojen välistä
Manteli
Manta osaa mm. tällaiset temput:

- hyppy = hyppää ylöspäin
- pelottaako? = menee jalkojen väliini istumaan
- kökötä = orava-asento
- papukaija = hyppää selkäni päälle kun olen kontallaan
- hau = haukkuu
- kieri = kierii "maassa"
- pyöri = pyörii kuin jahtaisi häntää
- kiitos = antaa tassun
- ryömi = ryömii
- läps = ylävitonen
- sik sak = pujottelee jalkojeni välistä

tässä ei ollut kaikki, mutta osa...
Mon@
LAINAUS(Maavi @ 19.6. 2007, 15:17) *
Miten te opetitte peruuttamisen? ja ton peruuttamisen ohjaajan ympäri? smile.gif

Muakin kiinnostaisi mikä olisi se "kätevin" tapa opettaa tämä. Monalle opetin niin että kävelin sitä kohti kädet kohotettuina n. rinnan korkeudelle kämmenet koiraa päin. Siitä sitten lähdin hitaasti kävelemään Monaa päin ja samalla sanoen peruuta. Kyllä se silloin peruuttaa ja noin se sen osaa, mutta jos seison paikallani niin ei kyllä koirakaan peruuta :/ Ja aika lähelle saa kävellä ennenkuin alkaa liikkua.
Laco
En varmaan kaikkia muista, mutta yritetään:

"istu ihmisinä" - istuu takajalkojensa päällä, etutassut ilmassa
"nouse" - nousee takatassuilleen
"tanssi" - pyörii ja kävelee takatassuillaan
"pam" - esittää kuollutta
"heitä femma"
"tassu" - vaihtaa käskystä "toinen" toiseen tassuun jne.
"vilkuta"
"pusu"
"kumarra" - kumartaa niin että takapuoli on ylhäällä, etujalat maassa
"selkään" - hyppää selkään kun olen konttausasennossa maassa
"häpeä" - laittaa tassun kuononsa päälle
"kierrä, kierrä" - pujottelee jalkojen välistä
"väliin" - kulkee jalkojen välissä
"paki, paki" - peruuttaa
"kieri" - kierähtää ympäri
"ryömi" - ryömii lattialla
"ympäri" - kiertää minut
"voltti" - kiertää itsensä ympäri kierroksen
"hyppy" - hyppää ilmaan (tai jalan yli)
"ali" - alittaa esteen
"läpi" - hyppää käsienläpi
Lapanen
Meillä vaan kotioloissa silloin tällöin koiratanssia treenaamme, mutta joka tapauksessa tälläistä meilläpäin osataan:

• sano kova sana = haukkuu
  • ali = menee jalan tai muun esteen ali
  • hyppy = hyppää jalan tai muun esteen yli
  • hyppää = hyppää ohjaajaa vasten tai jos ohjaaja menee sanotessaan vähän taaksepäin, se hyppii takajaloillaan eteenpäin kohti ohjaajaa
  • tassu = antaa oikean tassunsa
  • toinen = antaa vasemman tassunsa
  • vasen = laittaa ohjaajan vasemman jalan päälle tassunsa
  • oikea = laittaa ohjaajan oikean jalan päälle tassunsa
  • kyljelleen = menee kyljelleen
  • ympäri = menee ohjaajan ympäri
  • pyöri = pyörähtää

Listasta unohtui iso kasa temppuja, aivot on vähän kadoksissa ollu koko päivän niin tuntuu ettei muista mitään biggrin.gif
Valdemart
Meillä ei ole vielä paljoa koiratanssiliikkeitä kasassa. Käytän koiratanssissa eleitä ja käsimerkkejä, en sanoja. Tällä hetkellä koira osaa pujotella jalkojen välistä, tulla ikään kuin tokon perusasentoon mut vaan jalkojen väliin, peruuttaa sillai et on jalkojen välissä ja itse peruutan myös, hyppiä ojennetun jalan yli ja kun menen maahan istumaan ja laitan jalat koukkuun niin koira menee sinne "tunneliin" biggrin.gif
Tokosta tulee sit seuraaminen, joka onnistuu hyvin vasemmalla puolella, mut oikealla puolella seuraaminen vaati vielä hiomista.
Ai niin, olin unohtaa takatassuilla seisomisen ja itsensä ympäri pyörähtämisen oops.gif
Lakritsa
Itse opetin peruutuksen niin että koira oli edessäni, nami kädessä ja käsi melko alhaalla. siitä lähdin kävelemään ja palkkasin halutusta toiminnosta
Sunny
Sunny osaa tosi paljon temppuja ! Mm. pujotella jalkojen välistä, mennä kasia jalkojen ympäri, pyöriä 2 ja 4 tassulla, "kököttää", seurata jalkojen välissä, haukkua, kuolla, kieriä, kiertää, antaa pusun, vilkuttaa, antaa tassua, toista ja molempia, give my five ja paaaaaaaaaaaaaaljon muuta smile.gif
Xaffe
Mä oon vähän aikaa (ei tosin enään) meidän koiran kanssa harrastanut koiratanssia. Käytiin yhellä kurssilla Klaukkalassa. Bella osasi: pujotella jalkojen välistä, pyöriä, peruuttaa, kävellä jalkojen välissä ja antaa molemmat tassut. (: Enään ei harrasteta koiratanssia. joskus otetaan pari liikettä, mutta nyt vaihettiin enemmänki agilityyn.
Krisseh
Mie tarvisin neuvoja kuinka opettaa silleen että koira pistää tassun kuonon päälle/pyyhkäisee kuonoa tassulla... Olin pöjlä kun en käyttänyt hyväksi pahinta sääskiaikaa, lenkillä teki niin tuon tuostakin niiden takia mutta ei ollut naksua mukana:D
josefiina
Yksi vaihtoehto on laittaa esim. teipinpalanen koiran naamaan ja toivoa että koira alkaa tassulla ottamaan sitä pois. Meillä ainakin aloitin tempun opettamisen pistämällä hiusrinksun partaan koiralle (käppänä) ja noin viisi kertaa naksautin kun koira tassulla huitoi kuonoonsa ja ne pari naksautusta riittivät kertomaan koiralle mitä pitää tehdä - saatoin ottaa rinksun pois ja koira tiesi mitä tehdä.
Swi
Tai sitten jonkin kosketusalustan avulla - opeta koira koskemaan jotain kohdetta ja vie se koiran kuonolle. Toista pari kertaa ja ota sitten kohde pois ennen kuin koira ehtii koskea sitä ja palkkaa. Lopuksi ilman.
Nomy's
NO varammaa joku on jo sanonukkin mutta peruuta, pyöri takajaloilla kävely... biggrin.gif
Alice
En harrasta ku ei oo koiraa mutta tälläsii tuli mieleen...
- Ohjaajan selän päälle hyppy
- Menee selälleen ja heiluttaa tassuja.
- Peruuta
- Hyppy renkaan läpi (jos esityksessä on rengas mukana)
- Hyppy käden/jalan/ohjaajan yli
- Kävelee haarojen välissä.
- Laittaa etutassut jollekkin jutulle ja pyörittä takatassuja sen korokkeen ympäri'
- Hyppää ilmaan
- Pyörii "piruetin"
- Käsirengas
- Vauhdista maahan
- Jalat haaralleen ja koira juoksee läpi.
- Kumartaa
- Kori (pudottaa pallon ohjaajan käsirenkaan läpi)

Toivottavasti näistä oli apua... dogrun.gif
Tämä on "lo-fi" versio foorumeistamme. Nähdäksesi täyden version, johon kuuluvat muotoilut, kuvat yms. klikkaa tässä!.
Invision Power Board © 2001-2012 Invision Power Services, Inc.