Apua! - Etsi - Jäsenet - Kalenteri
täysi versio: Hevosihmiset
Puskaradio > Puskis > K-18
Sivuja: 1, 2, 3
ZaiYa
Onkos täällä k-18 porukassa hevostelijoita?

Ratsu-, ravipuolella? Kuinka kauan jne. Omaa hevosta onko?

Itse ratsastanut jotakuinkin 17-vuotta. Olen kisaanut pitkään aluetasolla, kunnes lopetin silloin sattuneeseen ratsastusonnettomuuteen 17-vuotiaana. Siitä asti olen ratsastellut vain muuten vaan.

Oma hakusessa koko ajan, mutta siihen asti ratsastan kaverin kahdella lämppärillä. Toiselle opetan koko ajan juttuja ja heppa on kehittynyt paljon.

Oma on hakusessa, mutta vielä ei ole sitä oikeaa kohdalle sattunut, tuntuu välillä ett6ä tämä kimo lämppäri on se jonka minun pitäisi ostaa, niin kauan olen sillä ratsastanut ja joka päivä.

No tässä vielä kuva eiliseltä ratsastus retkeltä smile.gif

Minä ja Rescuer
sa-an-ri
Minäminäminä! Siis olen hevosihminen smile.gif

Käyn kaverin ravitallilla ratsastelemassa sen lämminverisellä tammalla ja siellä treenauksessa olevalla suomenhevosorilla (jolla jopa ajoin viime viikolla). Joskus ajelen shettiksellä, jolla tällä hetkellä varsa wub.gif
sipa
Mä tyydyn vaan ihailemaan niitä kaukaa, kun hevoset on niin jumalattoman isoja.. Issikat ja ponit viellä uskaltaa läheltä katsastaa, vaikka on niissäkin vihaisia.. huh.gif Likka ratsastaa ja hoitaa lähinnä noita issikoita.. (islanninponeja) Ennen kuin joku kysyy mitä ne issikat on.. biggrin.gif
sa-an-ri
IslanninHEVOSIA. Vaikka poninkokosia, niin sanotaan hevosiksi... Oli pakko sanoa, ettei vaan joku toinen ehtisi... teehee.gif
sipa
Onkos nekin hevosia.. blush.gif Mä kun luulin niitäkin poneiksi kun on kuitenkin hevosta pienempiä.. laugh.gif

Ja sitten se että Ediä sanotaan islanninponiksi, sekoitti mut täysin.. Sehän se oli.. laugh.gif
sa-an-ri
Juu hevosia nekin... En muista ihan tarkalleen tätä selitystä, mutta ne on vaan kooltaan pieniä, mutta hevosten rakenne tai jotn... En muista, muisti hävinnyt... Eli joku selkeä juttu oli mikä ne erotti poneista. Ja koska ne on elänyt suljetussa "populaatiossa" (en keksiny parempaakaan sanaa), niistä on tullu just sellasia kun ne nyt on. Islantiinhan ei tänä päivänäkään saa viedä hevosia, jotta kanta pysyy puhtaana.

Olipahan taas "pätemisen tarpeinen" teksti... Koittakaa selvitä.

* wallbash.gif *
Hugis
Täällä olis yks hevosihminen, jos olisi varaa harrastaa ratsastusta pääkaupunkiseudulla. Koko nuoruuteni ratsastin ja hoidin hevosia, mutta sitten se jäi, kun muutettiin tänne ja alkoi tämä krooninen rahapula.

Ehkä vielä joskus... rolleyes.gif
s-ml
Hugonmami, tiedätkö, mitä tunti maksaa pääkaupunkiseudulla? Tuttavani just eilen pohti asiaa.

Katsoitteko telkkarista arbianhevosista tullutta ohjelmaa? Miten voikaan eläin olla kaunis..niin tyylikäs, sulava ja kaunisrakenteinen ja se liikunta wub.gif Arabin kun saisi..ihan vaan katseltavaksi, itsekään en pysty onnettomuuden takia ratsastamaan, mutta eiköhän arabille joku ratsastaja löytyisi smile.gif
No, haave vaan, joka ei taida koskaan toteutua..
Smurfi
Jees, hevosihminen täälläkin smile.gif

Ikioma heppa lopetettiin viime syksynä ( sad.gif ), mutta eipä se ole paljon heppailua rajoittanut kun työn puolesta tulee noita hepokkaita katseltua laugh.gif Eli siis opetan ratsastusta - en ole kouluttautunut alalle vaan muuten vain töissä.
Omaa ratsastusuraa takana 17 vuotta (*Apua!! Olenko mää oikeasti _niin_ vanha wink.gif ) ja kokemusta löytyy hevosista laidasta laitaan - tällä hetkellä tosin pääpaino ratsuissa.

Parin viikon päästä olisi tarkoitus lähteä eka kertaa elämässäni kokeilemaan islanninhepalla ratsastusta!!! lookaround.gif

-Smurfi
Hugis
S-ml, riippuen tallista hintahaarukka on NOIN 13-20 euroa. Eli tällä mun budjetilla voisin käydä ratsastamassa ehkä kerran kahdessa kuussa... dry.gif Mutta ehkä sitten kun valmistun ja saan isoa palkkaa, voin elvyttää vanhan harrastuksen uudelleen henkiin rolleyes.gif
Smurfi
Hugonmami: Ohhoh, Ouluhan alkaa ottaa tässä kohdassa sit pk-seutua kiinni, täälläkin on irtotuntien hinnat isommilla talleilla jo 20e blink.gif

Että ei mitään halpaa lystiä! huh.gif

-Smurfi
Cee
Mulle riittää että näen hevosia joka päivä..
En suinkaan inhoa, mutta en kyllä pidäkään.. Niin isoja ne on..
yks hauska sellanen miniheppa kyllä täällä nurkilla asuu, joka ei liikaa kauneudestaan väitä.. Soli yks päivä niin turkki takus ja multapaakkuja täynnä ettei uskois biggrin.gif

Cee
peikkovuorelainen
Olen ratsastanut yli 10 vuotta mutta nyt en ole pitkään aikaan sad.gif
- Taloudellinen tila
- kun en haluisi ratsastaa 1h viikossa kenttää vaan ympäri

Unelmani on että pääsisin Unkariin Pustalle ratsastamaan sinne viikon matkalle, mutta raha, raha, raha...sad.gif
ZaiYa
Minulle kävi onni, että pitkien tuntien ja rahojen menetyksen jälkeen, ei minun tarvitse maksaa enää mitään. Jotain hyötyä oli siis tunneista ja kisa urasta. Ihmiset täälläpäin tuntevat ja pyytävät auttamaan liikutuksessa. Nyt on siis vakio paikka jossa käyn... ja tuolla kimolla joka päivä ratsastan... myös toisellakin aina välillä. Siis tuo kimo joka on ekassa viestissäni kuvassa.
Mansku
En varsinaisesti ole ratsastanut, kun kyseessä oli ravihevoset..Eli niiden harjoitukseen meni aika. Sitten meni selkä ja hevosharrastus sai jäädä.. wallbash.gif crybaby.gif
edi
Joskus olen ratsastellut ja melkein aina otin maastotunnin wink.gif
Viime kerrasta aikaa varmasti 2 vuotta...joskus taas uudelleen kun aikaa riittää ja rahaa smile.gif
Romulus
Täällä myös hevosihminen, tosin tällä hetkellä ei ole hevosta.

Ravihevosia (lämminverisiä) tullut valmennettua sellaiset kymmenen vuotta, jonka jälkeen valmennus jäi kun lähdin opiskelemaan. Nyt kun työn takia asuinpaikkakunta tuuppaa muuttumaan vuoden välein en ole tallille hakeutunut. Hinku olisi kova, mutta....

Oma ravihevonen on kuitenkin tilauksessa kunhan päätän missä aion loppuelämäni viettää tongue.gif
Lotta
täälläkin yksi hepostelija ihminen, jolla ei kyllä ole pennosen pennosta pistää tunteihin!! halua kyllä olisi. lookaround.gif

ratsastin moonta vuotta, mutta sitten puhkesi hinkuyskä, jonka aikana en saanut mennä talleille ollenkaan. cry.gif yli puol vuotta meni köhiessä ja sen jälkeen piti pitää vielä etäisyyttä talleihin. eipä tullu "karanteeni" ajan jälkeen enää mentyä. en mukamas osannu enää mitään. ja pyh.

onneksi liikutan melko säännöllisesti naapureiden heposteja. vähän helpotusta ratsastuskuumeeseen happy.gif
mia
Hevosihmisiä minäkin rolleyes.gif
Kaksi omaa kaviollista löytyy: lämppäri ruuna 6v. Flying Legend "Leevi" ja shettis ruuna 4v. Oliver Hook "Olli"

Leevillä ratsastelen välipäivät, muuten Leevi vielä juoksee radalla dogrun.gif
Ollin ratsastuksen hoitaa tytär Miisa 5v. jonka Olli varsinaisesti onkin tongue.gif Miisa oppi juuri keventämään ja nyt ollaan intoa täynnä ravailemassa koko ajan, ja minä äitinä sitten juoksen hiki otsassa vieressä laugh.gif mitä sitä ei tekisi rakkaitensa eteen w00t.gif

Omia hevosia minulla on ollut yhdeksän vuotiaasta asti elikkä noin 20 vuotta, ja ratsastanut siihen pari vuotta lisää, välillä vähemmän ja välillä enemmän kun olen tullut vanhemmiten laiskaksi itse ratsastamaan whistling.gif joskus "joutui" kisa kausina ratsastamaan niin monta tuntia päivässä että enää en jaksa kun pylperrellä lähinnä ilman satulaa ja mielellään maastossa. Ja hypellä Leevin kanssa hieman esteitä omaksi ja Leevin iloksi smile.gif Toisia olen tässä opettanut ja tunteja pidellyt jonkun verran.

Kuvat polleista näkyy mun sivuilla www.lisbethinkennel.com kun en ossaa niitä tänne pistää blush.gif
Esmo
Täälläkin on heppatyttö! blush.gif

Oon myös ratsastanut "ikäni" - ratsastuskouluissa ja vuokrahepoilla. Nykyään ratsastus on mun keino lähteä pakoon kaupungin hälinää, rentoutumaan. Voin käydä kaverini hepalla Espoon maastoissa, taikka halutessa vääntää kunnon treeniä kentällä... Aika on vain kortilla... Tallipäivä kun vie aikaa useamman tunnin...

Mun mielestä pääkaupunkiseudulla ei saa alle 25€:lla irtotuntia - ainakaan opetuksella... sleepy.gif
Henrietta
Olen ratsastanut 3-vuotiaasta alkaen. Omia poneja ja puoliverisiä/täykkäreitä on ollut vuosien varrella useampia. Olen aina pitänyt kevyistä täykkäri tyyppisistä hevosista ja niiden kuuma luonne sopii minulle parhaiten.Nyt en omista yhtään hevosta, huolet ja murheet samalla pienemmät. Hevosten kanssa on tullut touhuttua 30-vuotta. Kun myin viimeisen hevoseni sen jälkeen ei ole suuremmin tullut ratsastettua. Jotenkin en osaa mennä ratsastuskouluun tunnille, kun en koe saavani sitä mitä haluan. Olin lapsena jo onnellisessa asemassa, sain heti oman ponin ja koko aktiivi harrastusajan oli omat hevoset.

Kisasin aktiivisesti vielä muutama vuosi sitten, pahimmillaan omia ratsuja oli 5 kappaletta saman aikaisesti.Oma lajini oli koulu, jonkin verran esteitä ja kerran kenttää. Olen "piipertäjä" ja kouluratsastus sopi minulle täydellisesti. Muutama varsa on tullut kasvatettua vuosien varrella ja koulutettua nuoria hevosia ratsuiksi. Nykyisin en itse kovin usein hevosen selkään kiipeä. Enemmän tulee pidettyä valmennuksia ystäville ja nautin siitä suunnattomasti kun näkee ratsukon kehittyvän paremmaksi. Tai saa ratkaistua jonkun ongelman miksi hevonen ei toimi kuten pitäisi.
Tällä hetkellä on meneillään liina työskentely projekti suomenhevosen kanssa, josta yritetään tehdä kouluratsua.
throls
Minäkin myös hevos ihimisiä,henkeen ja vereen.

Nyt vaan on pitkä pitkä aika kun viimeksi olen ratsastanut....

Aloitin ratsastamisen je hevostelun kolme vuotiaana.Silloin sinne selkään ensimmäisen kerran kiipesin ja siitä se sitten alkoi.Vuosiin on mahtunut yhtä ja toista ,pari ihan iki omaakin wub.gif ..Puoliverinen ruuna ja suomenhevos tamma Lento. Aikoinaan sitten kilpailtiinkin,ei mitään vakavaa,kun ei sellaista huippu hevosta ollut jotta vakavasti voisi ,mutta ihan pieniä kisoja silloin tällöin.

Hevostelu jäi oikeastaan vähemmälle ja lopahti loppujen lopuksi lasten myötä.Välillä yritin kovastikin uusia tätä harrastusta ,mutta eipä sitä aikaa ollut enää.Mutta jospa vielä joskus..
sa-an-ri
Eilen oli oikein vauhdikas reissu... Kädet kipeät ja vieläkin pelottaa ph34r.gif Vauhtia ja vaaratilanteita riitti *huoh* Mutta hengissä kumminkin.
Dragon_Heart
Juu-u, minäkin hevosihmisiä.

Oikeastaan koko pienen ikäni olen pyörinyt hevosten kanssa, vaikkakaan omaa sellaista ei ole vielä koskaan ollut. Ratsastuksen aloitin 9-vuotiaana ja harrastus vei mennessään..

..ja vei mennessään niinkin kovasti, että vuoden ravintolakokkiopiskeluiden jälkeen jätin koulun kesken, olin vuoden verran töissä (ensin ratsutallilla, ja sitten oriasemalla) ja nyt syksyllä aloitin uudelleen opiskelut. Tällä kertaa kohteena ei ollut ravintola-ala, vaan hevoset. Hevosenhoitajaksi minun pitäisi valmistua keväällä -08. Siitä eteenpäinkin olisi sitten vielä tarkoitus opiskella hevosalalla.

Ravipuolenkin ihmisiä toki olen, ja itse asiassa ollut ravihevosten kanssa melkeinpä enemmän tekemisissä kuin varsinaisten ratsuhevosten. Ex-ravurit ovat ainakin vieneet sydämeni, ja yhdestä sellaisesta olen saanut kelpo ratsunkin koulutettua. wub.gif

Jonkin verran olen harrastanut myös hevosten valokuvaamista, ja jonkinlainen kuvagalleriakin on nettiin joku päivä (?) tulossa..
Nappero
Jos vaan olis aikaa, niin harrastaisin hevosia, mutta vuorotyö rajoittaa ja haluan keretä harrastaan koiran kans...sen mitä vapaa-aikaa jää. Mulla oli pari talvea sitten vuokrahevonen, puoliverinen ja ratsastin ja hoisin noin neljö kerta viikossa...kyllä tunneille tekisi mieli. Ehkä joskus....Koko lapsuuteni ja nuoruuteni olin hevosten parissa ja oli pari omaa poniakin...ja lukuisia hoitoheppoja. Mä oon vähän sellainen että kun johonkin satsaan, haluan tehdä sen kunnolla ja nyt on koiraharrastuksen vuoro
biggrin.gif
ZaiYa
Ja me nyt ostettiin se talo. Ihanaa... saan vihdoin oman suokkini, joka serkuillani meistä sadan kilsan päässä majailee meille omaan kotiin biggrin.gif Vielä pitäisi etsiä hänelle joku kaveri. Ajattelin lähinnä jotain eläke kotia etsivää smile.gif Voi, että on onnen päivä smile.gif
Fati
thumbup.gif Onnea vaan Zaiya teidän koko perheelle asuntokaupoista.
ZaiYa
No nyt se sitten on. Eka oma hepo smile.gif

Misty on nimi ja rotu on norjanvuonohevonen wub.gif

kesällä muuttaa vuokratallilta meidän pihaan ja sitten ostetaan joku kaverikin wink.gif
tizzian
LAINAUS(Smurfi @ 10.10. 2005, 14:47)
...Parin viikon päästä olisi tarkoitus lähteä eka kertaa elämässäni kokeilemaan islanninhepalla ratsastusta!!! lookaround.gif

Minkälainen kokemus oli jos sopii tiedustella? Itseäni jo jonkun aikaa kiinnostanut nuo islanninhevoset... Mahtaako joku tietää löytyisikö pääkaupunkiseudulta tahoa joka järjestäisi ratsastusta noilla issikoilla - ja siis ihan aloittelijalle. Itse kun olen pari hassua kertaa joskus kaaaauan sitten satulassa istunut, mutta sillä nyt ei varsinaisesti ole ratsastamisen kanssa mitää tekemistä - sattui vaan olemaan sen verta ystävällisiä otuksia etteivät kyydistään tipauttaneet biggrin.gif

ZaiYa Onneksi Olkoon! Hyvältä näyttää!
Lamppu
Islanninhevoset on kyllä maailman ihanimpia hepoja!!! Rauhallisia, kilttejä ja pienikokoisia wink.gif mutta silti hevosia wink.gif Itse istuin ekan kerran hevosen selkään pari vuotta sitten ja kyllä rakastuin noihin pörröturpiin... Itse olen käynyt tuolla, ei kyllä valitettavasti kovin lähellä Hesaa...

"Vanhoilla päivillä" aloittavalle ratastajalle islanninhevonen on unelmakokemus... Voi kun ehtisi taas... Jäät kun sulaa, tämä tyttö taas lähtee... En pysty tuota oikein talviaikaan harrastamaan. Omaan nimittäin metsurien ammattitaudin, kylmäsormisuuden sad.gif

Onnea ZaiYalle omasta heposta! Todella suloisen näköinen otus wub.gif
pötkö
Voih... Heposet on ihanii.. wub.gif

On olla pitkä tauko.. confused.gif Mut sopisin yhen "pojan" kans et alan ratsastaa/opettaa sen pollee(Vanha ravuri).. sneaky2.gif
Hepostelun aloitin ale 5 vuotiaana.. thumbup.gif
Henrietta
LAINAUS(MinnaR @ 12.3. 2006, 21:57)
Islanninhevoset on kyllä maailman ihanimpia hepoja!!! Rauhallisia, kilttejä ja pienikokoisia wink.gif mutta silti hevosia wink.gif Itse istuin ekan kerran hevosen selkään pari vuotta sitten ja kyllä rakastuin noihin pörröturpiin... Itse olen käynyt tuolla, ei kyllä valitettavasti kovin lähellä Hesaa...

"Vanhoilla päivillä" aloittavalle ratastajalle islanninhevonen on unelmakokemus... Voi kun ehtisi taas... Jäät kun sulaa, tämä tyttö taas lähtee... En pysty tuota oikein talviaikaan harrastamaan. Omaan nimittäin metsurien ammattitaudin, kylmäsormisuuden sad.gif

Issikat on varmaan helpompia ratsastaa niille jotka eivät ole ennen ratsastaneet. Osa avuista menee ristiin perinteisen ratsastuksen kanssa ja ne mitkä perinteisessä on jarruttavia apuja ajavat issikkaa eteenpäin ja toisin päin.
Olen ollut muutaman kerran issikka vaelluksella ja joka kerta hevosten omistaja on todennut, että kokeneelle kouluratsastajalle jolla on voimakas istunta on vaikeinta löytää sopiva issikka millä mennä, ne eivät ole tottuneet voimakkaaseen istuntaan ja reagoivat siihen eritavalla kuin perinteisesti ratsutetut hevoset. Itseäni häiritisi ehkä eniten se, että niitä ei sillä tavalla saa ohjan ja pohkeen väliin hallintaan, eivät kulje muodossa ja ennemmin tekevät sen mitä edessä oleva tekee ja seuraavat toisiaan jonossa.
Ensimmäisen koko päivän vaelluksen jälkeen oli jalat kipeät kun jalkoja piti kääntään aivan vastakkaiseen suuntaan kuin normaalisti on tottunut. Menen issikan selkään jos on pakko mennä, muutaman ryhmän mukana olen ollut, mutta minusta se on enemmän tylsää eteenpäin köpöttämistä ja pitkästyn kun hevoset eivät osaa muuta kuin mennä eteenpäin.
ruttis
Koko ikäni "hevostellu" Ja nyt se on sitten omakin ostettu wub.gif 14v lämminveri tamma Hapistar entinen ravuri ja tehnyt 2 varsaa. Meillä ollessa ratsasteltu hiukan ja tarkoitus olisi se vielä astuttaa jossain vaiheessa.Kuvaa en osaa tänne pistää,mutta mammasta löytyy kuvia irc-galleriasta zemmer^^ nimimerkillä biggrin.gif
ZaiYa
Tossa olis meidän poynistä yksi ratsastuskuvakin.

http://irc-galleria.net/view.php?nick=ZaiY...age_id=31323252
Raysi
Noi vuonikset on aivan ihastuttavia niin ulkonäoltään kuin luonteeltaan. Olin muutama vuosi sitten Norjassa kesätöissä ja heillä oli vuonis, jonka varsan synnytyksessä olin avustajana.
Siinä meni kesä nopeasti pientä orivarsaa kouluttaessa wub.gif
ansu
Täällä myös yksi heppahöperö. rolleyes.gif
Muutaman vuoden olen nyt ratsastanut ja tämän vuoden alussa ostin oman hevosen. Nyt tuleekin päivittäin touhuttua jotain heppajuttuja.
Helmi&Aatu
Hmm... voisikohan täältä löytyä ratsastajaa inkooseen suomenhevoselle joka on ex-ravuri?Kenttää ei ole joten maastossa täytyy mennä.Vauhdikas herra joka joskus saattaa hieman temppuilla.Nyt alkanut mm. säikkymään autoja ja välillä näkemään mörköjä...

Etsitään sellaista jolla uskallusta mennä myös kovaa ja käydä tallilla säännöllisesti esim.1x viikossa.

Säännöllisellä ratsastuksella ongelmat varmasti häipyvät,koska niitä ei ole ennen ollut.

Tällä hetkellä hepalla on 2 ratsastajaa ja kummatkin pääsevät suunnilleen kerran viikossa joten vielä olisi tarvetta hyvälle ratsatajalle tai kahdelle.

Heponen ei todellakaan tarvitse mitään kouluratsastuksen alkeita vaan ihan pelkkää mukavaa maastoilua jossa saisi välillä päästellä vähän lujempaakin.

Jos kiinnostuit lähetä yksäriä niin ilmoitan sitten omistajalle joka ottaa yhteyttä.
Esmo
ZaiYa: Ihana vuonohevonen! Oon aina tykännyt niistä... smile.gif Onnittelut uuden hevosen omistajalle! smile.gif
Nappero
No nyt mä sitten päätin toteuttaa unelman ja mennä kunnon leirille!!!! 20 VUOTTA ON EDELLISESTÄ LEIRISTÄ AIKAA....Kun vaan koittais loma ja heinäkuu! Ja olen taas alkanut käydä tunneilla kun isäntä rupes Sponsoroimaan...IHAHAA! Ihanaa!
Anna K
Täällä sitä painetaan pitkää päivää koulussa, tallivuoro menossa ja nimikkokin pitäisi iltatunnille mennä valmiiksi laittamaan. Helposti menee päivä aamu kuudesta ilta kahdeksaan kun kouluakin pitää yrittää tallivuoron ohessa käydä. Mutta ei kai kukaan koskaan väittänytkään, että tämä ammatti olisi kevyttä.. rolleyes.gif
Axsu
Mä oon myös nuorenpana erittäin ahkerasti käyny ravitalleilla. Lopetin käymisen joskus 14v vuotiaana.
mm. Opetettiin varsoja, ajettiin nuoria hevosia ja ratsatettiin emätammoilla.
Siskolla on noin 10vee ex-ravuriruuna ja puoliksi omistuksessa ystävänsä kanssa; 2vuotias suomenpolle tamma, tuleva ravikuningatar laugh.gif Jotenkin vaan laiskistunu, ettei tuu siellä käyty ratsastamassa, ainoastaan lähinnä koirien merkeissä! innocent.gif
Anna K
Eilen otettiin luokkakavereiden kanssa vähän 'omaa lomaa' ja lähdettiin Kaustiselle tamma- ja varsanäyttelyyn. 11 hevosta (vain!) oli ilmoitettu. Eniten ehkä sävähdytti upea kihinhiskiläinen ori Jutkale, aivan mielettömän hieno tapaus!

Yksi tutunpikin hevonen siellä oli. Sellainen sh-tamma kuin Lisbeth, samasta emästä kuin Viesker. Kantakirjattiin ykköspalkinnolla.

Ja lauantaina sitten Kaustiselle V75 katsomaan, kuvaamaan (ja ehkä vähän pelailemaankin.. wink.gif ). Go Kaleva, go! cool.gif
Anzie^
about 10-vuotta tuli hevosteltua, kunnes ajanpuute iski vastaan. Lähinnä ratsupuolella, tosin tuli sitä pari kertaa kärryilläkin ajeltua smile.gif

Kipinä harrastukseen on vieläkin tallella, ja aina välillä tulee myytäviä puoliverisiä ja suokkeja katseltua netistä whistling.gif

Rataesteillä kisasin, pari kertaa tuli maastoesteitäkin kisoissa kokeiltua (älyttömän hauskaa smile.gif ), sekä pari kertaa koulukisoissa. Aluelupa oli suunnitelmissa, mut sitten se loppu.. sad.gif

Jospa tulevaisuudessa olisi rahaa & aikaa, niin pääsis taas hevostelemaan smile.gif
ZaiYa
Meille nyt sitten Perjantaina tuli toinen hevonen kotiin smile.gif

Suomenhevostamma Vinke <3

Nyt siis on kaksi hevosta ja kova kiirus smile.gif

Vinke
Misty
Vinke ja Misty
Arissa
Erittäin kaunis suomitamma wub.gif
tizzian
ZaiYa kauniita, kauniita smile.gif sulla taitaa tosiaan olla kiirettä tuon katraan kanssa, mutta toisaalta jos on noin mukavasti asiat niin taitaa se kiire olla enempi sellaista hyvänlaista... niin ja ONNITTELUT uuden perheenjäsenen saapumisen johdosta!! flowers.gif
ZaiYa
Joo tuo kiire on vaan hyvänlaista. Mihinkään en tuota laumaa vaihtaisi smile.gif

Kiitokset smile.gif
Khenya
Hevosihminen minäkin... vuodesta -94 olen enemmän tai vähemmän epäsäännöllisesti ratsastellut. Vasta muistaakseni syksystä 2000 olen käynyt vakituisesti kerran viikossa tunneilla Peikin tallilla ja nytkin kovasti odottelen, että syksyllä taas tunnit alkavat.
Omaa hevosta ei siis ole eikä tule, ei mulla sellaiseen riittäisi aika, rahat eikä varmaan taidot eikä hermotkaan. laugh.gif Meidän tallilla on joka tapauksessa niin upeat tuntihevoset, että niillä todella ratsastaa ilokseen. smile.gif

Hugis
Aivan ihania heposia sulla, Zaiya wub.gif jos tarvitsette tallityttöä kahden borkun kera, mä voin tulla biggrin.gif
heimanis
Tääll ois kans yksi hurahtanu, jo muutama vuosikymmen sitten. Tällä hetkellä omalta pihalta löytyy 4 kaviollista otusta nuorin 1kk ja vanhin 14v. Koulussa kisailen milloin työt antaa myöden. Harraste-/maasto pollen itselleni ostin aikoinaan, mutta silloinen valmentaja "huijas" kisoihin ja iiisoo paarma puras takamuksesta ja sitten muoria vietiin rolleyes.gif kivaahan se on ollu, mutta totaalisen harrastus mielessä.
Tämä on "lo-fi" versio foorumeistamme. Nähdäksesi täyden version, johon kuuluvat muotoilut, kuvat yms. klikkaa tässä!.
Invision Power Board © 2001-2012 Invision Power Services, Inc.