Apua! - Etsi - Jäsenet - Kalenteri
täysi versio: Hevosihmiset
Puskaradio > Puskis > K-18
Sivuja: 1, 2, 3
Nirppu
Kuulostaapa mielenkiintoiselta tuo Anna K:n opinnäytetyö. Olispa kiva päästä lukemaan sitten kun se on valmis.
Anna K
QUOTE (Nirppu @ 4.4. 2008, 09:06) *
Kuulostaapa mielenkiintoiselta tuo Anna K:n opinnäytetyö. Olispa kiva päästä lukemaan sitten kun se on valmis.

Joo aihe on kyllä mielenkiintoinen, ja haastava! Täytyy tunnustaa, että olen kyllä laisketellut tämän työn kanssa liiaksikin asti. Itseään niskasta ottaminen on vaan joskus niin pirun vaikeaa. rolleyes.gif Yritän pyhittää tämän viikonlopun kokonaan työn edistämiselle, jospa tästä jotain valmista joskus tulisi.. On kyllä luvattu taas niin hienoa ilmaa viikonlopuksi, että saa nähdä voittaako auringon paiste tietokoneen näytön..
Nirppu
Tässä tuo meiän suokki kilpailuvarustuksessa. Oltiin Kajaanissa paikallisraveissa viime sunnuntaina. Eipä sieltä saatu muuta kuin raitista ilmaa ja liikuntaa ja hevoselle taas vähän kisakokemusta happy.gif

Kuvat on ottanut Kati Huhtala

SanniM
meidän tallilta (olen siis töissä haapajärven ravitallilla) juoksi eilen Turussa lv-jenkkiorit Argentina Rocka ja Hey Cisco. Eipä tullut menestystä- Rocka hylättiin pitkästä laukasta ja Cisco oli 8. Seuraavalla kerralla parempi onni. perjantaina Kaustisella Juoksee ruunat Justussin ja New Hopesin.

Oman tamman pitäisi varsoa ihan tässä kuussa biggrin.gif kovasti odotetaan pikkuista!
Nirppu
^ Sitten paljon kuvia varsasta pitää laittaa tänne näytille thumbup.gif
Lazer
Mie hyppäsin eile (n. 5v. tauon jälkeen) 50cm estettä! rolleyes.gif Aluks olin iha kauhuissani, et se kuitenkin vetää himo pukit tai jtn esteen jälkee mut hienosti meni laugh.gif Nyt sit vaa harj.este kisoihin 10.5 hyppää 50cm luokka, onneks se on clear round arvostelulla eikä uusinnalla. Huh. Tosin se miu vuokrapony kokee hieman turhauttavaksi tollasten 50cm esteiden hyppelyn, sen mielestä alle 90cm ei ole este innocent.gif
Ja koulukisoihin sit viim. syksyllä smile.gif
SanniM
tässä viimeviikolla napsimani kuva meidän tallin kehujen aiheesta. Eli jenkkiori P J Punjab joka pitää hallussaan vermon rataennätystä.

Punjabbi
Anna K
Voi Sanni, mun täytyy tulla joskus pian sun luo kylään, niin saat esitellä muille noita työpaikkasi hevosia! Ja tottakai sama pätee toisinkin päin, jotta tervetuloa vaan tännekin töllistelemään mun työpaikan hevosia! wink.gif

Keskiviikkona lähdin tosiaan käväisemään koululla, ja meillä ei ole tässä jaksossa muuta kuin opinnäytetyön tekemistä ja vähän extrana torstaisin varsatunteja. Tulin torstaina, siis eilen, kotiin ja tämä päivä on värkkäilty tuon päättötyön parissa itsenäisesti.

Jouduinpa vielä heti kysyä ensi viikon vapaaksi, koska meillä äiti viettää viiskymppisiä ja ovat lähdössä isän kanssa Lappiin viikoksi mökille - ilman koiria. Niinpä "täytyy" minun jäädä tänne koirien kanssa, mutta onneksi opinnäytetyötä voi tehdä vallan mainiosti (jopa paremmin..) täältäkin käsin. Vaihdoin muuten aihettakin, tai oikeastaan karsin vain rajusti. Nyt työ kulkee "Suomenhevosen sukulinjat" nimen alla. Eli toisin sanoen kaikki "ei-niin-kiinnostava" on suosiolla karsittu pois. happy.gif
SanniM
AnnaK: juu niin täytyy tehdä. ja sun täytyy tulla myös meidän isällä käymään. parkano ei ihan hirveen matkan päässä oo sieltä teiltä, ainakaan muistaakseni, voitas kesällä hoidella yhessä varsaa.

Asiasta kolmanteen. Rakas isäni soitti tänään, olivat yrittäneet valjastaa mun ihanaa 2-vee lämppäritammaa kärryjen eteen, tammapa oli päättänyt että hän ei häntäremmiä aio antaa laittaa, oli sitten siinä käytävällä ketjuissa päättänyt pyllähtää istumaan. No aikansa kamppailtuaan olivat saaneet konin seisomaan ja laitettua valjaat, seuraavaksi olikin sitten kärrien vuoro. Neiti oli nähnyt aisat ja oli sitten päättänyt kivasti kellahtaa makuulle, kuulemma vähän aikaa rohissut siinä, kun niiden ketjujen varassa roikkunut tietty. Isä sanoi että saat kyllä seuraavan kerran tänne tullessas valjastaa idioottis yksin. No selvähän se, mutta MITEN!!! Uhmaikä iskee jo hevosillekkin, huh huh.!
Nirppu
^ Otat Sanni vaan aikaa riittämiin niin eiköhän se siitä thumbup.gif
SanniM
QUOTE (Nirppu @ 11.4. 2008, 18:04) *
^ Otat Sanni vaan aikaa riittämiin niin eiköhän se siitä thumbup.gif

juu, parastahan tässä oli siis se, mikä siis taisi unohtua ekasta viestistä. että heppaa oli kuulemma ajettu vaikka kuinka ennen mulle tuloa. Tyhmänä en sitten koeajanut lapsukaista!
Nirppu
^ Minkä aikaa tuo hepo on sulla ollu? On tainnu ajamiset jäädä aiemmassa paikassa vähemmälle dry.gif
Eipä kai sitten auta kun opettaa alusta asti, kurja homma vaan tuon ikäistä ruveta opettamaan varsinkin jos on "hevosen kokoinen" eikä kitukasvuinen niin kuin meillä yksi tamma oli.
Eli tsemppiä ja pitkää pinnaa tamman kanssa toivotan minä rolleyes.gif
SanniM
QUOTE (Nirppu @ 12.4. 2008, 09:44) *
^ Minkä aikaa tuo hepo on sulla ollu? On tainnu ajamiset jäädä aiemmassa paikassa vähemmälle dry.gif
Eipä kai sitten auta kun opettaa alusta asti, kurja homma vaan tuon ikäistä ruveta opettamaan varsinkin jos on "hevosen kokoinen" eikä kitukasvuinen niin kuin meillä yksi tamma oli.
Eli tsemppiä ja pitkää pinnaa tamman kanssa toivotan minä rolleyes.gif

Tamma on suhkoht pienikokoinen, mutta sitäkin pippurisempi. Hepo ollut omistuksessa noin 3 viikkoa mutta meille tuli vasta viime maanantaina!
Anna K
Täällä on myös ollut operaatio 2-vuotiaan lv-tamman opetus (uusi talli rakennettiin viime syksynä, joten opetus siirtyi nyt 2-vuotiskevääseen).. Hohhoijaa, mutta takaa-ajettaessa sujuu jo ihan ok, kohta kärryt perään ja kesällä aloitellaan varsinainen treenailu. Täytyy kyllä sanoa, että helpompi se on opettaa vuotiaalla, meillä koululla varsat on pistetty valjaisiin jo n. 6-7 kk iässä ja 1-vuotis toukokuussa ovat kulkeneet kaikki kärryjen edessä ilman taluttajia moitteetta. En halua edes ajatella, millaisia pirulaisia osa noista olisi kaksivuotiaina ollut opettaa.. On tullut vastaan niin potkijoita, maate pistäjiä, keulijoita, pään viskojia tai muuten vain yhteystyöhaluttomia varsoja, mutta niiden kanssa pärjää kyllä huomattavasti paremmin silloin kun ne ovat vielä "ponin mitoissa".

Raskasta puuhaa, mutta jossain vaiheessa työ palkitsee tekijänsä. On tullut jopa ihan tippa linssiin, kun oma opettama varsa on joskus voittanut V75-lähdön pystyyn. happy.gif Nojoo, näin hyvin on toistaiseksi käynyt vasta yhden kanssa, mutta vanhimmat, joita olen ollut opettamassa, ovatkin vasta nelivuotiaita. wink.gif
iino
Pitkästä aikaa tälläkin palstalla.
Aikaisemmin puhuin täällä siitä leasing tammasta ja onneksi se tuli viime kesän lopulla kantavaksi. Eli nyt tuleekin kesästä aikamoisen jännittävä, kun odotetaan varsaa syntyväksi. Siskon hevonenhan siitä tietysti tulee, mutta mä olen ihan yhtä innoissani koko jutusta. biggrin.gif Käyn tervehtimässä ja kuvaamassa tammamammaa usein, olenhan mä sen virallinen namutäti wink.gif.

Tässä pari uutta kuvatusta:

Klick!

Klick!
Anna K
iino, tosi kaunis tamma! Mikä on tulevan pikkuisen isä?
sipa
iino jestas että onkin nätti tamma.. wub.gif Tosi kauniin värinen ja siro "turpainen" pitää varmaan sanoa kun ei naamainen oikein hevoselle sovi.. laugh.gif
iino
Isä on komea westfalen ori Rosenstolz smile.gif
http://www.jalostusoriit.com/rosenstolz/index.htm
iino
Kiitos kehuista! Itsekin pidän tuosta sirosta päästä. smile.gif
sipa
Jestas miten hyvän näköinen toi orikin, miten kaunis mahtaa varsasta tulla kun on noin upeat vanhemmat.. blink.gif
Anna K
Paljon kuvia kehiin sitten, kun varsa on syntynyt! happy.gif
iino
LAINAUS(Anna K @ 14.4. 2008, 18:44) *
Paljon kuvia kehiin sitten, kun varsa on syntynyt! happy.gif

Varmasti! Mä tulen vielä tukkimaan koko foorumin niillä kuvilla, eikä tuota edes vaikeuksia. biggrin.gif
Cee
Tää on kyllä hauska:

http://www.lemmikkipalstat.net/foorumit/Fo...TML/240278.html

Hevosharrastajille toi on varmaan jo vanha juttu, mutta jos tätä topiccia lukee joku muuki.

Cee
Cee
On mulla omakohtasiakin kokemuksia vastaavista idiooteista.
Tästä on aikaa reilu pari vuotta. Mun koirat alkoi kummallisesti karkailemaan pitkin kesää aina tunniksi tms. Siis vaikka itse olin niiden kanssa pihassa, niin aina joku perkele livahti karkuun. Välillä jopa ihan mun nähden.
Ihmettelin hieman asiaa, kun ennen ne ei ollu karkaillu oikeestaan juuri koskaan.
Sitte koitti päivä, että sain töissä ollessani puhelun sellaselta kesäasukilta jonka talo on jonku sadan metrin päässä mun torpasta.
Soittaja oli erittäin raivoissaan oleva rouva, joka selvitti, että taas mun koira on heidän pihassaan, ja haukkuu lapsille. Nyt kuulemma rouvalle riitti. Se oli kans ottanu ihan valokuvia mun lapukastani. Uhkas poliiseilla varsin voimakkaasti.

Mä sanoin rouvalle, että mä olen töissä, eli en lähelläkään kotia, mutta mun tyttöystävä on siellä, ja että koiran on täytynyt karata siltä.
Sitte uteliaisuus iski, että hetkinen, miten se koira oikein käyttäytyy jos se tulee teidän pihaan haukkumaan ihmisille?

Rouva kertoi, että mun koira aina joskus ilmestyy heidän kompostilleen ja syö sieltä. Ja jos pihassa on ihmisiä, se alkaa haukkumaan ja koittaa syödä vielä.
Mä sitte kysyin että siis hetkinen, koira syö kompostista jotain ja ilmeisesti vahtii sitä? Samalla sanoin rouvalle, että mitä siellä kompostissa on, kun se kerta koiraa noin kiinnostaa?

Rouva selvitti, ettei paljon mitään, kun he ovat vaan viikonloppuisin täällä. Hieman kala -ja grillijätteitä ja muutakin mitä nyt perheeltä jää...
Mä sitte kysyin että pääseekö koira sinne ihan vapaasti syömään? Rouva sanoi että tietenkin!

Tässä vaiheessa mä sanoin että ootas hetki, mun tyttöystävä soittaa sulle pian, koska siltä se koira on karannu. Näin sovittiin.

Sitte mä soitin sen aikaiselle tyttöystävälle, kysyin onko koira karannu, ja olihan se. Takas oli toki jo tullut. Selitin mitä olin äsken naapurin kanssa puhunut. Tyttöystävä sanoi soittavansa välittömästi naapuriin.

Naapurin harmiksi mun tyttöystävä sattui olemaan eläinlääkäri. Keskustelu kääntyi lähinnä avokomposteihin ja niiden pitämisestä keskellä kylää, ja siihen että jos naapuri soittaa poliisin, niin poliisilla lienee hieman tutkittavaa siinä avokompostissa.
Oli vielä kertonut tälle idioottikaupunkilaiselle, että mietippä vähä mitä muita eläimiä siellä varsinkin öisin käy.
Ja lapset leikkivät samassa pihassa!

No, poliiseja ei koskaan näkynyt, eikä valituksia lisää, eikä ole koiratkaan sinne enää karkaillu. Eli ehkä se naapurikin mietti jotain jälkeenpäin?

Cee
Nirppu
LAINAUS(Cee @ 18.4. 2008, 14:42) *
Tää on kyllä hauska:

http://www.lemmikkipalstat.net/foorumit/Fo...TML/240278.html

Hevosharrastajille toi on varmaan jo vanha juttu, mutta jos tätä topiccia lukee joku muuki.

Cee

Enpä ollukkaan tuota juttua lukenut. Kiitos Cee päivän nauruista. Pitää mennäkkin heti tuolle meiän ruunalle tekemään selväksi että naapurin pikkupoikien nähden ei "tuuletella" rolleyes.gif

Tämä ei liity ketjun varsinaiseen aiheeseen mutta sopii tähän hyvin jatkoksi.
Meiän naapurit valittivat pari talvea sitten että meiän koira herättää haukkumisellaan heidän poikansa päiväunilta. Tämä siis keskellä talvea ja poika nukkui vaunuissa. Parina päivänä sitten pihalla kuuntelin kun poika oli vaunuissaan huutanut n.5 min ennenkuin koira aloitti sen haukkumisen, sitä ennen koira oli ihan hiljaa, eli ilmeisesti se vain yritti ilmoittaa että kaikki ei ole kohdallaan. Kävin tilanteen naapurille selventämässä ja samalla kerroin että heidän koiransa oli useampaan otteeseen käynyt tekemässä tarpeensa meidän talon nurkalle, eipä nuo sen jälkeen oo meiän koirista valittaneet.
SanniM
laittelenpa linkin meidän hevosten kuviin. sieltä löytyy sitten myös se meidän uusin varsa. Hevosista siis Magic Blend ja Brilliant Ember ja Moonway ovat omia. Horsepoint on mun työpaikka ja loput ovatkin sitten naapureiden yms. hevosia.
täältä löytyy kuvat

Anna K
Nyt se on ohi ja meikäläinen on virallisesti tämän alan ammattilainen! thumbup.gif Ihanaa päästä työelämään ja näkemään, mitä maailmalla on minulle tarjottavana. Tästä se elämä alkaa! Ja huomenna nuppi täyteen ja helkutinmoiset juhlat itseni kunniaksi!

iino
No niin, nyt on tammalla vuorokausia 315 ja jakautuminen lähestyy. Samalla jännitys kasvaa ihan mukavaa vauhtia biggrin.gif. Puhi on nyt ollut todella leppoisa ja mammamainen, todella mukava pakkaus.

Eli ei kestä enää kauaa siihen kun alan tukkia foorumia varsakuvilla biggrin.gif
Tässä kuva tänäiseltä siksi aikaa:
http://i24.photobucket.com/albums/c38/aino...20080702014.jpg
iino
Jatkan tätä yksinpuheluani biggrin.gif.

Eli tammalla on jo tänään täynnä 337 vuorokautta ja luulisin ettei tässä enää kauaa joudu odottelemaan. Olisi todennäköistä, että varsa viikon loppuun mennessä on ulkona. Mutta olenhan tässä jo muutenkin nyt pari päivää ajatellut, että "jos nyt sitten ensi yönä" biggrin.gif.

Tässä kuvat eiliseltä, eli vuorokausia 336:
http://i24.photobucket.com/albums/c38/aino...20080723032.jpg

http://i24.photobucket.com/albums/c38/aino...20080723044.jpg
iino
Se syntyi vihdoinkin!

Eli toissa yönä klo 01.13 saapui maailmaan pieni prinssi. Tädin oma pieni kummipoika smile.gif . Oripoika on rautias, sillä on piirto kuten isällään ja luultavasti neljä sukkaa.
Näin puolueellisesti sanottuna maailman ihanin varsa wub.gif .

Ja tässä seuraa pakollinen kuvasaaste:

http://i24.photobucket.com/albums/c38/aino...pefruit/104.jpg

http://i24.photobucket.com/albums/c38/aino...apefruit/83.jpg

http://i24.photobucket.com/albums/c38/aino...apefruit/86.jpg

http://i24.photobucket.com/albums/c38/aino...apefruit/88.jpg
Nirppu
Ihana varsuli wub.gif
iino
Pikkumies on kasvanut jo hirmuisesti! Tässä hieman kuvapäivitystä Juusosta smile.gif.
Uusia kuvia en ole näköjään vielä ladannut photobuckettiin, joten saatte kärsiä näistä vanhoista ensin wink.gif.

Ikää näissä kuvissa on 7vko.

iino

Cee
Komee heppa. Tosin hevoset on isona pelottavia. Ei tulis mieleenkään mennä lähelle ilman välissä olevaa aitaa. Mutta tuohan on vielä aika snadi.

Cee
sipa
iino Voi että on ihanan näköinen varsa.. wub.gif Isoja heppoja minäkin pelkään, vaikka upeita nekin ovat, mutta pysyn "turvallisen" matkan päässä niistä.. laugh.gif
Nirppu
Voi elämän kevät että suloinen pieni herra wub.gif wub.gif

Toivottavasti ens kesänä meilläkin tuommoinen pieni kirmaa, ainakin tamma todettiin kantavaksi joten toivoa on.
iino
Kiitos kaikille kehuista! smile.gif

LAINAUS(Cee @ 5.11. 2008, 00:01) *
Komee heppa. Tosin hevoset on isona pelottavia. Ei tulis mieleenkään mennä lähelle ilman välissä olevaa aitaa. Mutta tuohan on vielä aika snadi.

Cee

Mutta eipä kannattaisi tuonkaan lähelle mennä varomattomasti. Sillä kun jalat nousee sekä pyynnöstä ja pyytämättä biggrin.gif.
iino
LAINAUS(Nirppu @ 5.11. 2008, 08:54) *
Voi elämän kevät että suloinen pieni herra wub.gif wub.gif

Toivottavasti ens kesänä meilläkin tuommoinen pieni kirmaa, ainakin tamma todettiin kantavaksi joten toivoa on.

Oi onnea! smile.gif

Minkäslainen tamma on kantavana? Ja tietysti, mistä se on kantavana? *kyselyikä*
onninen
Ihana koipeliini iinon kuvissa. Tosin samantapainen "ihanuus" on kerran potkaissut multa solisluun poikki, varovainenhan noiden kanssa saa olla.
iino
Nää kuvapäivitykset tulee tänne hieman viiveellä, nimittäin taas on vanhoja kuvia tulossa. Kylläkin uudempia kuin edelliset biggrin.gif

Näissä ikää on 2kk:
http://www.mihamar.kuvat.fi/kuvat/Hevoset/...281%29.jpg/full

http://www.mihamar.kuvat.fi/kuvat/Hevoset/...815%29.jpg/full

http://www.mihamar.kuvat.fi/kuvat/Hevoset/...811%29.jpg/full

Tässä ikää ihan pikkasen enemmän:
Nirppu
LAINAUS(iino @ 5.11. 2008, 11:07) *
Oi onnea! smile.gif

Minkäslainen tamma on kantavana? Ja tietysti, mistä se on kantavana? *kyselyikä*

Itseasissa tällä hetkellä odotellaan kahta varsaa ens kesäksi happy.gif. Lämminverisiä tammoja molemmat, vanhempi tamma astutettiin omalla Jexpress Dahlialaisella orilla ja toinen tamma ostettiin tuossa joitakin viikkoja sitten. Se kantaa Silver Gamesta.
Voin laitella tammoista kuvia kunhan saan aikaseks.

Komeastippa on varsuli kasvanut wub.gif
iino
LAINAUS(Nirppu @ 16.12. 2008, 14:39) *
Itseasissa tällä hetkellä odotellaan kahta varsaa ens kesäksi happy.gif. Lämminverisiä tammoja molemmat, vanhempi tamma astutettiin omalla Jexpress Dahlialaisella orilla ja toinen tamma ostettiin tuossa joitakin viikkoja sitten. Se kantaa Silver Gamesta.
Voin laitella tammoista kuvia kunhan saan aikaseks.

Laita ihmeessä kuvia! smile.gif
Nirppu
Vihdoin ja viimein kuvia noista tammoista. Ei mitään parhaita mahdollisia mutta jonkinlaisia kuitenkin.

Ensin tuo meiän nuorempi muori (15-v), tämä siis kantavana Silver Gamesta
Lucky Sunshine
Sani edestäpäin

Ja vanhus (19-v), joka odottaa oman orin varsaa
Bwt Diamond

Edustavampia kuvia tulee ehkä sitten kun aurinko alkaa paistaa ja nuo luopuvat tuosta talvitakistaan dry.gif
Nirppu
Pitkästä aikaa kuulumisia meiltä, valitettavasti ei vaan kovin positiivisia sad.gif

Lucky Sunshine varsoi viime yönä reippaan orivarsan, mutta emä kuoli n. 2 tuntia varsomisen jälkeen crybaby.gif
Keinoemä on etsinnässä, toivottavasti löytyy. Varsan syöttäminen tuttipullolla on tolkuttoman ison urakka, tietysti jos siihen joudutaan niin uskoa antaa se että yksi varsa on tuttipullon kanssa onnistuttu pitämään hengissä vaikka ihmiset ympärillä toitottivat koko ajan että ei tule onnistumaan.
tizzian
^ Voi surku. sad.gif Toivottavasti löydätte apua ja pikkuisesta varttuu vanttera oripoika haasteellisesta alusta huolimatta. Osanotto mammatamman menetyksestä.
Nirppu
Nämä kuvat oli jo tuolla Niitä näitä osastolla mutta laitetaanpa tännekkin happy.gif

"varaäiti" ja poika

herätys

elämisen sietämätön keveys

vauhtiveikko

poseerausta

Nirppu
Ja vielä yksi happy.gif

syömässä "mamman" kanssa
iino
Eli varaäiti löytyi! Mahtavaa! smile.gif
Pikku poju on järkyttävän suloinen! Ja vauhdikas kuvista päätellen biggrin.gif.
iino
Laitanpas meiltäkin kuulumisia pitkästä aikaa, kuvien muodossa. Kesäkuun alussa nimittäin kutsui pikkumiestä orilaidun. smile.gif

onninen
Hienoja hevostelukuvia sekä Nirpulla että iinolla. Toiset nauttii kesästä! dogrun.gif

Kaksi lausetta ja jo härö. angry.gif
Tämä on "lo-fi" versio foorumeistamme. Nähdäksesi täyden version, johon kuuluvat muotoilut, kuvat yms. klikkaa tässä!.
Invision Power Board © 2001-2012 Invision Power Services, Inc.