Mitenhän tämä keskustelu ei ole aiemmin sattunut silmiini.
Täälläkin on yks hevosihminen. Mulla on 3 lämminveristä ja yksi suomenjuntti. Siihen lisäksi vielä shettis niin on katrasta riittämiin.
Tässä minun vanhus Bwt Diamond, tutummin Timantti 16-v
http://img97.imageshack.us/img97/443/bwtdiamond0805sp9bv.jpg8-vuotias ruuna Valle K, eli Vallu
http://img99.imageshack.us/img99/4355/vallek0805sp0ev.jpgTimantin 3-vuotias vauva, Mystery Flame, elikkäs Etna (hiitille lähdössä)
http://img155.imageshack.us/img155/4974/pict40794hi.jpgSuomenjuntti, 3-vuotias Anukan Muisto, eli Niihu. Meidän tuttipullovauva.
http://img95.imageshack.us/img95/2885/anukanmuisto6br.jpgViimeisimpänä, mutta ei vähäisimpänä, shettisruuna Oscarhil, eli Oskari 6-v. Talvikarvassa aika takkukasa.
http://img239.imageshack.us/img239/7568/pict38992wj.jpgToivottavasti kuvat näkyy.
Hyvin näkyivät

Vallu oli mun suosikki
Jihuu! Perjantaina (eli tänään

) suuntaan auton nokan Kaustisen Festivaaliraveja kohti. Vähän liiankin hyviä ilmoja lupailtu, mutta ehkä se pahin helle kerkeää ohi jo ennen ravien alkua (klo. 18.00). Entistä luokkakaveriakin pääsen moikkaamaan, vaihtoi koulua Perhosta Kaustiselle raviopistoon keväällä. Hieno päivä siis tiedossa!
Nirppu, olin viime vuonna "Timantin" kasvattajilla töissä. Kaunis tuo tammasi.

Syksyksi olisi sitten taas projektia koulun hevosten ohellakin. Kaveri aikoo hankkia vuotiaan lämminverisen ja pyysi mua auttelemaan sen kanssa että saadaan se sitten vuoden parin päästä radoille (jos saadaan

). Varokoot vaan passionatekempit ja muut!
hannaliini
7.7. 2006, 11:43
Juu kerran viikossa käyn puol tuntia ratsastamassa. Nyt puhuttiin, tuossa eilenm että jos sen laittaisis tunnin kestäväksi.
LAINAUS(Hugonmami @ 3.7. 2006, 14:47)
Aivan ihania heposia sulla,
Zaiya 
jos tarvitsette tallityttöä kahden borkun kera, mä voin tulla

Tänne vaan

Ilolla otettais auttavia käsiä vastaan
Lima Löllerö
8.7. 2006, 15:40
Kaipa minutkin lokeroitaisiin heppaihmiseksi.

Kun olin neljän vanha, porukat vei minut siskoni kanssa talutusratsastukseen ja sen jälkeen se on ollutkin menoa.. Ekan oman hevosen sain 15-vuotiaana, sellasen just sopivan (

not!) 5-vuotiaan amerikkalais-venäläisen lv-orin. Sen kanssa hakattiin päätä petäjikköön ja se opetti kyllä ihan tosi paljon.
Nyt viimeksi mulla oli kaksi suokkia jotka möin -05 keväällä pois ihan rehellisesti rajallisen ajan ja rahan vuoksi, mietin että kun oli kuitenki toinen lapsi tulossa, jostain on järjellä mietittynä pakko luopua.
Mutta ehkä vielä joku päivä..
Anna K, kiitos kehuista
Onkos täällä muutes ketään kuninkuusraveihin suuntaavaa?
onninen
2.11. 2006, 10:28
^Komeita eläimiä

Erityisesti tuo Timantti miellyttää mun silmää
sa-an-ri
2.11. 2006, 10:33
Oskarilla kunnon talvikarva

Shettikset tunnetusti talvella näyttää lähinnä lumimiehiltä
Tässä pari lähikuvaa tuosta karvakasasta
Oskari karvanaamaOskarin naamakuvaEipähän meiän poika palele talvella
Annelinne
2.11. 2006, 13:02
Oskarilla on ihana karvanaama!!
En ole ikinä ollut mikään hevosihminen, mutta Oskariin voisin ihastua
heppaihminen täälläkin. omia on ollut aina ja on tälläkin hetkellä.
Tosin asuvat tuolla mäntsälässä isän luona, täällä kun ei voi pitää, ei ihan kerrostalon parvekkeelle mahdu nuo höperöt, eikä olee tosiaan sitä rahaa pitää vieraalla. Eli hoitelen kaakkimuksia aina kun isälleni pääsen, joka loma ja usein viikonloppunakin.
Olen jopa hevosalaakin opsikellut, vuoden verran, kunnes kiinnostus lopahti, en siis tästä ammattia kuitenkaan halunnut. Hevoset ovat edelleen se mun juttuni, ja niiden kanssa vapaa-ajalla touhuan. Tässä lähellä naapurissa käyn hoitamassa myös hevosia, ravureita nekin, enimmäkseen koulitsen siellä varsoja käyttäytymään narussa, harjauksessa ja totutan erilaisiin asioihin.
Ravurit siis lähimpänä sydäntä mutta toki myös ratsastelen ja monte kiinnostaa kovasti.
Nykyään harrastus siirtynyt enemmän shettiksiin, nekun ovat niin kivoja vekkuleita. isän kanssa aletaan kasvattaa niitä, ensimmäinen varsa syntyykin jo ensi kesänä. Sitten tuossa pyörii yksi nuori ori, vanha ori ja sellainen 7 vuotias tamma joka siis kantavana. Tarkoitus olisi toinen tamma hankkia ja sitten himoitsen itselleni mielettömästi russia. Myös tuolla siän pihalla tallustelee 2-vuotias lämppäritamma josta toivottavasti vielä hyvä juoksija tulee.
sen pituista se.
SanniM, Minkäsukuisia teillä on nuo hevoset?
Henrietta
2.11. 2006, 23:19
LAINAUS(SanniM @ 2.11. 2006, 14:06)
Nykyään harrastus siirtynyt enemmän shettiksiin, nekun ovat niin kivoja vekkuleita. isän kanssa aletaan kasvattaa niitä, ensimmäinen varsa syntyykin jo ensi kesänä.
Shettikset veivät minutkin aikoinaan ja niitä tuli kasvatettua, kunnes menetin tammani ja en vastaavaa sen jälkeen löytänyt.
Nyt vuosien tauon jälkeen on tullut uudestaan mieleen, jos hankkisi englannista mini orin ja alkaisi uudelleen puuhailemaan ponien kanssa. Toinen mistä haaveilen on connemara... Vaikka aina yritän tulla järkiini ja sanoa itselleni, että ei enää yhtään kaviollista, kuume vain pahenee... Kasvatusta en enää harkitse, se oli paljon haastavampaa kuin fwb hevosten kanssa ja oma poni kasvatus työ loppui siihen kun tamma ja varsa molemmat menivät synnytyksessä.
^ Mulla kuoli tuon suokin emä vuorokausi varsomisen jälkeen. Kaikki meni varsomisessa normaalisti ja seuraavana päivänäkin tamma oli ihan normaali. Sitten löytyi aamulla kuolleena karsinasta ja varsa ihmetteli vieressä. Oli aika kova paikka, tamma kun oli mun ensimmäinen oma hevonen
Henrietta
3.11. 2006, 19:36
Ensimmäisen menettäminen on aina rankkaa ja sen jälkene kun ensimmäisen menettää yllättäen osaa jo varautua, että mitä tahansa voi tapahtua millon tahansa. Toinen on sairastumiset ja tapaturmat, ne tapahtuu yleensä aina sillon kun on lomamatkalla ja ei itse pääse paikalle tai hevonen loukkaa itsensä juuri kun keväällä alkaa aktiivinen kisakausi, on tehty pitkä talvi ja kevät työtä, hiottu ratsukon yhteistyötä niin hyväksi kuin mahdollista ja kauden alussa tapahtuu jotain, hevonen jää 1-2 kuukauden sairaslomalle ja sen jälkeen ei tarvitse loppu kauden kisoista edes haaveilla.
Järki sanoo, ettei kaviollisia enää saa hankkia, mutta aina välillä silmiin osuu potentiaalinen projekti tai joku tuttu soittaa, että olis tarjolla mielenkiintoinen projekti ratsutettavaksi.
Tässä kanssa pari uutta kuvaa meidän jästipäistä:
MistyMisty ja Vinke
LAINAUS(ZaiYa @ 12.11. 2006, 11:45)
Tässä kanssa pari uutta kuvaa meidän jästipäistä:
MistyMisty ja Vinke Sun kotisivut ei oikein toimi. tai siis toimii,m mutta ne ei ole enää sun.
Cee
LAINAUS(Cee @ 12.11. 2006, 12:21)
Sun kotisivut ei oikein toimi. tai siis toimii,m mutta ne ei ole enää sun.
Cee
Kotisivuja ollaan laittamassa nettiin uudelleen samaan osoitteeseen, mutta eivät vaan ole vielä siellä
Tässä olis mulle ja muillekkin vähän tavoitteita
Yhteistyötä
Ratsatanut en ole 25 vuoteen

Mutta noihin Ravi-juttuihin olen sekaantunut mieheni kautta, joka on ravi hullu (mutta ei pelaa), tai siis en ole sen kummemmin mukana, kuin että puolella korvalla kuuntelen ...

Miehellä on kimppa suomiheppa, josta ehkä mahdollisesti joskus tulee ravuri ... suhteemme alkuajoilla tuli vietettyä vermossa useampi tunti kun appiukolla oli silloin ravureita, lähinnä lämpöisiä ... mutta sittemmin uskaltauduin sanomaan että kiitti mulle riitti
Tässäpä pari kuvaa meiän "uljaasta" ravurin alusta Haukiputaalla
Niihu lähikuvassaVoltissaPääkuva
tizzian
21.5. 2007, 21:03
^ Komea pollehan tuo on!

Onko minkä sukuinen - vai sopiiko kysyä...?
Viime viikonloppuna olin ensimmäistä kertaa esittämässä hevosta tamma- ja varsanäyttelyissä täällä Perhossa. Esitin passini, vuoden ikäisen sh-oripoika Rupriikin. "Waltsu" oli melko rauhaton, pörhisteli ja huuteli tammoille, mutta olosuhteita ajatellen meni kuitenkin yllättävän hyvin. Antoi mitata itsensä, tarkastaa hampaat ja kivekset ja nostella jalat - minun sormeni se kyllä sai pureskeltua palasiksi mutta ei sen niin väliä.

II- palkinto saatiin ja siihen ollaa tottakai enemmän kuin tyytyväisiä!
Tänään ajoin Waltsun ensimmäistä kertaa ilman taluttajia (vaikka apujoukot olivatkin mukana kävelemässä). Kääntyi nätisti ympäri ja pieni ravipätkäkin kokeiltiin ottaa. Ei mitään moitittavaa, valmis peli! Voi kun vain voittaisin lotossa, niin ostaisin tämän pojan itselleni! Pari viikkoa enää yhteistä aikaa ja sitten lähdetään eri teille.

Kyllähän sen tiesi, ettei saisi nimikkoonsa näin kiintyä kun luopumaan joutuu ennemmin tai myöhemmin mutta kyllä tulee iso ikävä.. Mutta katsomaan muutamien vuosien päästä sitten, kun Rupriikki-poika keräilee ravikuninkuuksia.
hui kauheaa. onpas siitä kauan kun olen käynyt kirjoittamassa.
Meillä tallissa asukit vähän vähentyneet ja vaihtuneet, isällä selkä välillä niin kipeä että täytyi vähän vähentää nuita elukoita!
Tällä hetkellä 7v. lämppäritamma Lassine joka yrittää kovasti toipua vähän aikaa koko tallia puistelevasta influenssatapauksesta, nyt alkaa jo näyttää hyvältä, olivat hepot jo toissapäivänä ulkonakin. 22v. lämppäritamma Cantina Rainbow saapui meille takaisin isän synttärilahjaksi, se kun on kasvanut meillä ja oli nyt sitten parisen vuotta poissa. Sekä jalkavammansa vuoksi meillä asuu entinen ravuriruuna Nelson Factor.
Sitten meidän shettiksiin, niitä siis jäljellä enään kaksi, joista toinenkin asuu poissa kotoa. Eli kotona tamma Elsa, pikkusisko valmentaa kovaa vauhtia sitä kilparadoille, jospa sitäkin sitten kohtapuoliin nähtäisiin raviradoilla. Oripoika Anton palasi takaisin Hankasalmelle, mutta toivottavasti vain tilapäisesti. ja tammamme Sheila lähti viimeviikolla tuonne pohjoisempaan suomeen, meni sinne pullaponiksi ja lastenratsuksi. Sheila menetti varsansa toissaviikolla ja nyt se sitten myytiin, ei ollut enään tilaa eikä aikaa pitää pikkuakkaa.
AnnaK: mitäs Perhoon kuuluu?
LAINAUS(SanniM @ 24.5. 2007, 13:13)

AnnaK: mitäs Perhoon kuuluu?
Mitäpä tänne. Oli tosiaan ne tamma- ja varsanäyttelyt ja lauantaina nuorten suomenhevosten laatuarvostelukarsinnat, kisoja on jonkun verran ollu kans ja muutenkin aika kiirettä pitänyt. Jade (viime syksynä tullut lv-tamma) varsoi viime viikon maanantaina pienen oripojan ja Santrakin alkaa olla viimeisillään. Tällä viikolla käytiin tutustumassa oriasemahommiin BWT:llä ja ensi viikolla mennään Mountain-tallille. Ja töihinkin pääsin! Viikonlopputöitä tuolla Kokkolan suunnalla ratsutallilla. Kiirettä pitää, hevosia 24/7.
Mun pitää joskus tulla kyllä tutustumaan teidän "shettisfarmiin".
LAINAUS(chilian @ 21.5. 2007, 22:03)

^ Komea pollehan tuo on!

Onko minkä sukuinen - vai sopiiko kysyä...?
Sopii kysyä, ei ole mikään salaisuus. Tamma on kilpailemattomasta emästä,
isänä on Santeri Dahlia, emänisä Paavin-Poika
Meillä nyt odotellaan että tulis tuo 17-v lv-tamma kiimaan että saatais astutettua, olis sitten ensi kesänä pikkuvarsa.
Muutama kuva mun tammasta:
Ruoka on hyvääVähän kauniimpanaSyksyllä kotiutumassa mulle tammuskan kaveriksi toinen suokki. 11-vuotias ori, mutta aion ruunata sen kyllä. Tiedän, ettei se orimaisuutta pois vie, mutta on helpompi ainakin tarhata.
Mä en varsinainen hevosihminen ole. En ratsasta, mutta aika tiheästi tulee tallilla käytyä siskon kanssa hevosia katselemassa ja hoitamassa. Parisen tuntia olen ratsastanut, mutta ainakaan vielä ei se harrastus ole niin innostanut. Katsotaan sitten tulevaisuudessa mitä tapahtuu kun on enemmän aikaa.
Shetlanninponit taas ovat ikuinen ihastus! Yhdellä olen päässyt ajamaan ja toista ajoin takaa kentällä. Eli kokemukset on aika vähäiset, mutta sen verran ehdin kokea että se vei suuren palan sydämestä!
Käytettiin meidän vanhaa (17-v) tammaa tänään ultrassa ja tyhjäksi todettiin, harmi.
Mutta jätettiin se nyt uudelleen siemennettäväksi ja toivotaan että tällä kertaa onnistuisi.
Mä en ole koskaan varsinaisesti hevosihminen ollut, siitä kummallinen tyttölapsikin ollut että se hevoshulluus-vaihe meni huomaamatta ohi.
Nyt kuitenkin tuolla meidän oppilaitoksella on syntynyt shetlanninponivarsa - ihan mielettömän hellunen

Mulla meni tänäänkin viherrakennustunti siihen kun istuin pahnoilla sen kanssa

Kunpa se jäisikin noin pieneksi, voisin hyvin harkita sellaisen hankkimista, ja kuljettaisin sitä riimussa kylällä koirien kanssa
Tässäpä pari otosta meidän 4-v lämppäritammasta. Oli tuossa ko. startissa viides, teki kohtuullisen
hyvän juoksun ja uuden ennätyksensä.

Hevosihminen olen ja alan koulussa, itellä on LV tamma 14v
lisää titoo mun kotisivuilla santusta
Pitääpähän tämäkin nostella välillä näkösälle.
Tuo meiän (aiemmissa kuvissa esiintynyt) tamma otti voiton Kajaanin raveissa toissapäivänä. Hienon selkäjuoksun kuski tarjosi, tamma kiitti juoksusta ja tuli loppusuoralla muista ohi. 500€ tienasi ja aika oli 1.20,2a
LaRa & Olli
30.8. 2007, 07:51
Mitenkäs ton teidän vanhan tamman siemennyksen kävi? Vai miten pian sen tietää onko jotain tulossa?
En mä oikeestaan mikään hevosihminen ole, mutta pikkusiskon perässä joskus tuli talleillakin pyörittyä. Oon aina pelännyt noita isoja otuksia sen verran, ettei ravitallilla pyöriminen sitten mua vetänyt puoleensa. Myöhemmin sitten tuli käytyä ratsastustunneilla ja -leirilläkin, mutta ei siitä sitten mun juttua kuitankaan tullut. Mieluusti Heppoja katselen ja selkäänkin kiipeä, muttei mitenkään aktiivisesti.
Nirppu, onnittelut voitosta
Hevosihminen, mutta ravimaailma ihan tuntematon... Kysynkin uteliaana mitä tarkoitetaan selkäjuoksulla?
LAINAUS(LaRa & Olli @ 30.8. 2007, 08:51)

Mitenkäs ton teidän vanhan tamman siemennyksen kävi? Vai miten pian sen tietää onko jotain tulossa?
Viimeisimmän tutkimuksen mukaan on kantava

, mutta varmuuden vuoksi tutkitaan vielä uudelleen jonkin ajan päästä.
LAINAUS(Esmo @ 30.8. 2007, 12:31)

Nirppu, onnittelut voitosta
Hevosihminen, mutta ravimaailma ihan tuntematon... Kysynkin uteliaana mitä tarkoitetaan selkäjuoksulla?
Kiitos.
Mitenhän tuon selittäis selkokielellä. Eli silloin kun hevonen juoksee toisen valjakon perässä, puhutaan selkäjuoksusta.
Selventäisköhän tämä kuva tilannetta.

Eli tuossa kuvassa meiän tamma (nro. 16) on johtavan rinnalla, ns. kuoleman paikalla (kuoleman paikka siksi että vaatii aika paljon voimia ja yleensä hevoset tahtovat antaa periksi tuolta paikalta) ja sen perässä tuleva juoksee "selässä" eli saa sen selkäjuoksun. Tietysti kaikki muutkin toisen perässä juoksevat saavat selkäjuoksun. Selkäjuoksulla pystytään säästämään aika paljon hevosen voimia.
sain sitten töitä ravitallilta, tuosta laukaasta haapajärven timon tallilta. oikein mukavaa on ollut.Kyseessä oppisopimus ja tuosta siis ammatti pitäisi tulla parin vuoden päästä. viikon olen ollut nyt töissä ja heti sairaslomalla. Heppa vähän lähti käsistä kun pelästyi pyöräilijää, kaartoi sitten täyttä laukkaa toiselle tielle ja tormäsi liikennetolppaan. Minä lensin kärryn kyydistä suoraan ojaan ja kylki edellä maahan kaatuneeseen sähkötolppaan. Lääkärissä käytiin ja röntgen kuvat otettiin. Ei onneks luita murtunut tms. Lihasrevähdys ja istumasta nouseminen ja käveleminen tuottaa vaikeuksia. viikon verran lomaa mutta tarkotus olisi maanantaina takaisin töihin mennä jos ei ihan hirveästi satu!
norsuvoima
31.8. 2007, 20:53
Enpäs ollut huomannutkaan tätä topicia
Noh, nyt sitten ilmoon. Meiltä löytyy kaksi vanhempaa ex-ravuria kotitallista ja yksi tulevaisuuden lupaus vieraalta. Tulevaisuuden lupaus on kimppa, vuotias lv-oripoika Kalle, joka on kesän ollut kasvamassa laumassa ja nyt syksyllä sitten opetellaan ravurinalkeita.
Vanhemmat ovat 22v. suomenmamma
Vihuri (pikkusiskoni) ja 19v. lämppäriruuna
Arttu, joka on sitten minun heponi. Erittäin rakas sellainen, pikkuvikainen, mutta paras!

Hevosen omistaminen on tästä pollesta alkanut enkä ikinä aio tuosta luopua. Senpä vuoksi sitten hommasimme toisenkin vanhuksen, jotta toisesta on toiselle seuraa ja minun ja pikkusiskoni ei tarvitse "jakaa" Arttu-parkaa.

Vaan molemmille on oma maastoköpötelykaveri! Nyt kesän ovat olleet laitumilla, meillä on farmi, joten laitsaa polleille kyllä riittää
Heposet ovat hyvässä kunnossa kuitenkin ja niitä liikutetaan niiden mukaan. Kesäisin uinti taitaa olla mieluisin liikuntamuoto ja talvisin maastoilemme ja toisinaan hiihtoratsastamme

Ensi sunnuntaina pikkusiskoni on menossa Vihurilla estekisoihin, saa nähdä näkeekö Muori pikku-ukkoja

Alun perin olen ratsuihmisiä (pidin tuntejakin useita vuosia), mutta isän innostuttua ravitouhuista ravimaailma alkaa vetää ihan urakalla puoleensa

Eiköhän me tuon Kallen kanssa raviratoja lähtä tallaamaan ja toivottavasti poika saa pitkän ja antoisan, terveen uran allensa!!
LAINAUS(Nirppu @ 31.8. 2007, 17:52)

Viimeisimmän tutkimuksen mukaan on kantava

, mutta varmuuden vuoksi tutkitaan vielä uudelleen jonkin ajan päästä.
Eipä ollut "muori" enää kantava, kun tänään tutkittiin. Jostain syystä alkio oli sieltä kohdusta hävinnyt
^Voi, kuinka harmi
Mutta kuinkahan se onkaan mahdollista, jos oli jo aiemmin tutkittu ja todettu tammanne tiineys?
En tiedä syytä mutta joskus ne alkiot vaan katoaa. Varsinkin jos alkio on vähän pieni tai muuten "oudon" näköinen, kaippa luonto karsii ne joista ei ole "eläjiksi".
Ja tänä vuonna on muillakin tammat tulleet vähän huonosti kantaviksi.
Ollaan tässä mietitty josko koitettaisiin vielä ensi keväänä tuota astuttaa, vaikka ikää alkaa muorilla jo olla (18-v ensi vuonna)
Minä minä kanssa..siis harrastelen heposia . Nyt on vuosia ollut taukoa, etten käy kovin säännöllisesti talilla, mutta ainakun vähänkin joudan niin hevosen selkään on päästävä.
aikoinaan olin muutaman vuoden töissä ratsutilalla pyörittäen sitä, mutta lapset ja uusi työ veis sitten muualle.
Mikään ei ole niin kaunista ja saa tipan linssin kuin upean näköinen, hyvin hoidettu hevonen laitumeela...aah.
Kesää muistellessa tässä muutamia otoksia meidän karvanaamoista laitumella.
Niihu (suokki), Oskari ja Ruffe

laidun pitää "tuhota" järjestelmällisesti
Hienoja kuvia Nirppu. Mulla on monta kansiollista valokuvia hevosista, jotka silloin aikoinaa elämääni kuului.En ole vuosiin niitä katsellut, mutta joskus on hauska ottaa vanhat albumit esiin ja muistella menneitä.
Tänään on meiän vanha tamma tutkimuksessa. Sille tehdään kohdun biopsia, että saadaan selville onko mahdollisuuksia saada sitä vielä kantavaksi.
Muoks. Justiin tuli äidiltä tieto että eivät saaneet koepalaa otettua, kun oli tammalta kiima menny juuri ohi. Ensi viikolla uusi yritys.
Mä löysin netistä tän aivan sairaan hyvän näköisen hepan, näistä mä oon aina tykännyt, ovat vaan niin jalon ja kauniin näköisiä..
Mie käyn säännöllisesti (3krt per vk) tallilla, sellasta n. 147cm "ponia" ratsastamassa(huom. kutsuma nimi ponti tai poni, mie kutsun poniksi). Olen jonkun verran jo edistynyt, koulukisoihin olis tarkotus kesällä mennä, tosin vasta helppo c:1 ehkä syksyllä aluekisoissa jo helppoa B.tä...

Castrokin kahdesti viikossa mukana tallilla, pitää ottaa kuvia ens kerralla ku tallille porukalla mennää ja laittaa näytille
Laitanpa taas pitkästä aikaa omasta puolestani eloa tähän topiciin!
Kuten aiemminkin olen kertonut, minäkin alan koulussa olen. Toukokuun lopussa olisi tarkoitus valmistua. Opinnäytetyön kanssa tässä nyt painitaan (aiheena suomenhevosen jalostushistoria) ja yritetään jaksaa vielä muutama opintoviikko muitakin aineita. Mutta voiton puolella, voiton puolella!
Oon ollu viimeset 8 viikkoa töissä. Olen siis tehnyt jo kaikki harjoittelut viime vuonna ja nyt olisi ollut "joutoaikaa". Kyselivät sitten tuonne 12 km päähän pienelle 8 hevosen ravitallille töihin ja minähän tietenkin tartuin tilaisuuteen (hyvästi loma..). Siellä olen reenaillut nyt kahta nuorta (3 ja 4 v.) lämpöstä oripoikaa, toisen kanssa lähdetään huomenna hiitille Kaustiselle ja tutustuttamaan poikaa rataan, mainoksiin ja yleiseen hälinään.

Näiden kahden lisäksi tallilta löytyy myös yksi pitkältä tauolta radoille palaava "vanhempi" tamma, 2 siitostammaa, yksi kaksivuotias tamma ja kaksi 1-vuotiasta (ori ja tamma). Eli onhan tässä aina päiväksi kerrallaan ihan tarpeeksi puuhaa näiden kanssa.
Tämä on "lo-fi" versio foorumeistamme. Nähdäksesi täyden version, johon kuuluvat muotoilut, kuvat yms.
klikkaa tässä!.