Apua! - Etsi - Jäsenet - Kalenteri
täysi versio: Mitä palkkiona..
Puskaradio > Keskustelua metsästyksestä sambaan! > Agility
Verdana
Elikkäs minkälaisia makupaloja koiran palkkioina teillä on? Meidän herra on ruvennut ranttumaakariksi, mikään ei tunnu kelpaavan. Vähän aikaa syö jotain ja sen jälkeen ei suostu tekemään mitään, ellei ole jotain makkaraa tai muuta vastaavaa. ph34r.gif Ensin koiranraksut, sitten juustot.. Nyt kokeilen lauantaita! Mutta mitä makupaloja käytätte ja mitä suosittelette? Kertokaahan! biggrin.gif
annamurr
Kannattaa käyttää jotain leluja, tai just sitä makkaraa smile.gif En kyllä ihan tajunnut kysymystä biggrin.gif
Jettis
Aika kätevä juttu myös (en itse käytä, oon kyllä kokeillu) että ostaa kaupasta sellatteita tahmaputkiloita. Mistä sitten aina suorituksen jälkeen avaa kortin ja antaa koiran lupsuttaa siitä putkilosta suoraan. Siis niitä joitain tahnoja mitä onkaan. Useat koirat tykkää! ainut huono puoli on että menee aika nopeesti avattuna piloille... Eli jos on pieni koira, kannattaa harkita! Toinen on myös että jos koira innostuu pureen putkiloa, ei ole kovin kiva jos se on rikki..:/
Varga
Pallo ja namit. Enemmän Tare tykkää pallosta.
Sanne
Meillä tuon vanhemman koiran motivaattorina toimii parhaiten maksamakkara biggrin.gif
Muutenkin kaikki makkarat ja herkut, jotka sisältävät sanan "maksa" kelpaa.

Nuorempi on helpompi palkittava, sillä sille kelpaa vaikka pelkät silityksetkin, yleensä meillä on kuitenkin mukana jokin lelu tai namia smile.gif
pips_a
Meillä Pipsa ja Pilvi tykkäsivät todella paljon siitä koiransuklaasta.... olivat ihan hulluina.. mutta muukin koiran ruoka kelpasi ja makkaran ja lahipullien palat.
Pipsalla ei ikinä ole ollut kiinnostusta leluihin, eikä Pilvellä taidettu kokeillakkaan, kun taas erään lansun kanssa kun käytiin agilityn alkeiskurssi, niin sille kelpasi niin lelut (oma tennispallo ja vinkulelu) kun ruokakin (koiran nappulat, makkaran palat, lihapullan palat)....

mutta kannattaa kokeilla sitä Koiran suklaata... se on useimmille kelvannut! smile.gif
*Sanni
Aapolla käytän namina kinkkua. smile.gif Sitä ylikypsää ,se on Aapon mielestä tosi rock! biggrin.gif
-laku-
makkara on meidän yleisin nami. Tarpeeksi hyvää, mutta ei sellaista mistä koira menisi ihan kierroksille. Myös lihapullat tms. kelpaavat. smile.gif
Vekulle hyvä palkka on lelu. Patukka ainakin on ihan paras. biggrin.gif
hyrrä
meillä on aina (paitsi viime kerralla) lihapullia... Koskapa on kyseessä pieni koira, pilkon paketillisen lihapullia valmiiks ja pakastan ne kerta-annoksina. Kisoissa on sitten startin jälkeen erikoispalkkana kokonainen lihapulla... smile.gif

Toi toisaalta söis kyllä vaikka pieniä kiviä, mutta mun mielestä pitää olla jotain spesiaalimpaa... sleepy.gif
Verdana
Makkara näyttää olevan yksimielinen vastaus. biggrin.gif Ehkä jatketaan nyt sitä linjaa. wink.gif

..ja -Nanzu- sanoi, ettei ymmärrä kysymystä, niin tarkoitin siis, että mitä annat koirallesi makupalaksi agilityssä. smile.gif
Once
LAINAUS(Verdana @ 17.10. 2005, 22:25)
mitä annat koirallesi makupalaksi agilityssä. smile.gif

tai siis varmaankin palkaksi... rolleyes.gif

makkara, kinkku, nakit.. kaikki sen tyylinen menee meidän koiralle. Ja sitten laitan sekaan vielä jotain best friend -makupaloja smile.gif
Verdana
LAINAUS(Once @ 18.10. 2005, 12:44)
tai siis varmaankin palkaksi... rolleyes.gif

Haittaneeko tuo jos sitä sanoo makupalaksi. rolleyes.gif Ei tarvi pienimpiin asioihin takertua, eihän? shifty.gif biggrin.gif Näyttäähän keskustelijat kuitenkin tajuavan, mitä tarkoitan. wink.gif
~Wanda~
minulla käytössä ihan makupalat. Eli makkaraa, tms. Ahneelle koiralle toimii hyvin motivaattorina! rolleyes.gif
Once
LAINAUS(Verdana @ 18.10. 2005, 19:56)
Haittaneeko tuo jos sitä sanoo makupalaksi.

no ei se sinällään haittaa, pisti vain silmään kun itse on tottunut puhumaan koiran palkkaamisesta happy.gif
Maximilliam
Shelteilläni toimii makupaloina makkara tai lihapullat. Nyt olen kokeillut Best Friendin jotain Snackies lihaherkkuja ja nekin kelpaavat todella hyvin, ovat ainakin mukavampia käsitellä kun eivät ole niin rasvaisia eivätkä pahene lämpimässä. Palloa heittelen vanhemmalle ja nuoremmalle kelpaa lähestulkoon mikä vain .
Vinke
Nameina näille menee vaikka pienet kivet, niin ahneita ovat. Lähes aina on namina lihapullaa, muulloin nakkia tai jotain sisäelintä.

Mutta jotta kukaan ei saa väärää käsitystä, meillä ei palkata nameilla muuten kuin kontakteilla. Palkkana toimii narupallo tai pallo.
~Wanda~
Meillä on lähes aina nakkeja tai leikkelettä. Joskus myös jotain erikois herkkuja, esim. kuivattua maksaa, kanankauloja yms..
TllNA
Frolicin palaset kelpaa hyvin mun koirille.
jööttifani
Mulla ovat kans ahneita. Kaikki namit käy. Urokselle käy palkaks myös pallo, patukka ja narupallo. Ja myös se että se pääsee radalle on palkka. Se tykkää hypätä, joten se että se saa mennä radalle käy palkinnosta.
Ja nameina käy ihan koirannappulat... Ei tuu kalliiksi!
*Sanni
Nykyään käytän enimmäkseen riehumista ja leikkimistä palkaksi,ja rapsuttelua.
Myös nameja annan radan aikana ,esim. kontakteille pysäyttääkseni. Ja lihapullat,kinkut ja liha on sitä herkullisinta namia. cool.gif
Khenya
Makupaloja meilläkin käytössä. Koira on pirun nirso omien ruokanappuloidensa suhteen, mutta se on niin innoissaan agilitystä, että syö niitäkin palkintona aivan kuin olisivat suurtakin herkkua, joten minä ilkeänä ihmisenä käytän agilitytreenit aina hyväkseni ja syötän niitä nappuloita. shifty.gif Kun tuo tosiaan taitaa pitää ihan palkintona sinänsä jo sitä, että pääsee sinne agilityyn. Toki mukana on myös lihapullia/makkaraa, jos nyt jostain syystä tulee tilanne, että tarvitaan parempia houkuttimia. Leluja ei vielä ole otettu käyttöön, mutta kyllä tuo kaikista leluistakin innostuu, joten ihan yhtälailla voisi palkita lelullakin.

<Iida>
Meidän poppoolla toimii niin namit kuin lelut. Gitta ja Milo saavat vain tavallisia nappuloita, froliceista ja lihpullista menevät ihan sekaisin wink.gif . Manu saa lammaslihapullia, kun ei muuta voi syödä. Lammaslihapullat ovat muuten aika herkkua monien nirsojenkin koirien mielestä, kannattaa testata, jos jaksaa itse ruveta väkertämään.

Manulla käytän useimmiten taistelulelua, isoilla koirilla lelua ei voi käyttää.
Diikeri
Yleensä meillä leikkituokio narulelulla tai sitten koirankeksi/muu makupala. Joskus mennään ihan kehuilla vaan.. wink.gif
Nassikka
Pallo, narupatukka, patukka tai semmonen lelu, mikä lie nimeltään biggrin.gif . Hankinnassa vielä narupallo. Nameilla saatan palkata kontakteilla. Suhteellisen vähän kuitenkin nameja käytän. Ne harvat kerrat kun nameja mukanani ruodaan, niin makkaraa sen olla pitää.
hapsuhäntä
Pallolla palkkaan. Kontakteilla on käytössä myös namit, yleensä makkara, mutta ahneelle kelpaa kaikki.
Emilia.H
Kontakteista aina palkaksi namia, yleensä lihapullaa. Radan jälkeen palloa tai patukkaa.
perhonen^
makkaroita on aina mukana, ja etenkin tootsielle myös pallo.
Triad
Tälläsessä omassa Agissa meillä on palkkiona nakkeja tai frolicekkeja ja muutenkin opetuksissa biggrin.gif
Joy.
Meillä makupaloina ovat juustot,kinkut ja nakit. happy.gif Välillä pelkät kehutkin käy! thumbup.gif
<Iida>
Lisäyksenä, että Gitan pääasialliseksi palkaksi (muutoin kuin kontakteilla) on vakiintunut sukkapallo. Ihan must wink.gif
jenna_c
Meillä palkataan kontaktit namilla ja radan jälkeen lelulla. Leluna meillä toimii patukka, pallo, tumppu tai ihan mikä vaan, jota voi repiä. biggrin.gif Namina meillä on makkara, kinkku tms.
Ronjietta
Rita lähinnä makupailoilla mutta myös pallo käytössä.

Ronja makupaloilla ja taisteluleikillä (leluna esim. solmittu sukka)
jadessk
Meillä käytössä lihapullat ja vetolelut. Mulla on yhen noutajanhihnan jäännökset solmittu sellaseksi kivaksi vetoleluksi jolla sitten leikitän koiraa suorituksen jälkeen. Käytän tosin lähinnä kepeillä. Muuten sitten lihapullia, ne kelpaa aina.
Pisara
Perus makupaloja, ja kinkkua. biggrin.gif Palloki joskus.
JennaS
Makupaloilla yleensä (makkara, maksa, juusto, lihapulla...). Kotona palkkana toimii myös solmunaru, pallo tai muu lelu smile.gif
Once
Vaihdoin meidän namit nakeista ja makkarasta keitettyyn sydämeen biggrin.gif ja toimii erinomaisesti.
-Mia-
Meillä mennään kaupasta ostetuilla koirannameilla ja jos kotoa löytyy jotain parempaa, esim. nakkeja, otetaan niitä.
Parta^
Mä annan joskus nakkia tai sitten vaan ihan jotain tavallisia koirankeksejä.
Joskus sitten taas jos on jääny yli jostain kanaa, niin sitä annan pienen palan rolleyes.gif wink.gif
Dilli
Meijän "kotitreeneissä'" pelataan tavallisilla makupaloilla, joskus nakeilla!
~Lotta
Palkkaan Eimin kontakteilla nameilla, mikä tahansa nami käy. Lihapulla, juusto, nakit, makkara snackiesit, norm. nappulat kaikki kelpaa ja otan yleensä sitä mukaan mitä nyt löytyy.
Muuten palkkaan leikkimisellä fleecerievulla. smile.gif
Liewec
Mä palkkaan nameilla, treeneissä yleensä Froliceilla, mutta joskus on nakkia/lihapullaakin mukana, tosin ne herkut yritän säästää kisoihin ja muihin tärkeisiin juttuihin.

Lelulla en palkkaa, kun koiralla on kyll ävauhtia muutenkin.
TtT
Nameina useimmiten makkaraa, jota voi allergikko-Ransukin syödä. Nameilla palkkaan kontaktit. Myös patukka kulkee aina mukana, Tellua on helpoin motivoida leluilla. Ransuakin palkkaan yleensä radan jälkeen patukalla.
Nelet
Yleensä palkitsen makupaloilla esim. makkaralla ja frolicin paloilla. Riippuu vähän mitä kotoa löytyy wink.gif Palloakin käytetään yleensä lopuksi, sillä pallosta koira menee ylikierroksille laugh.gif
verduli
Verdillä käytän jtn ns.ekstra herkkuja kuten nakkeja tai lihapullia.Kisoissa mukana on on esim.sydäntä tms.ällötyksiä(koiran mielipide on tietenkin nam biggrin.gif ) wink.gif

Ja Reetalla edellämainitut ja sukkapallot! wink.gif
Tämä on "lo-fi" versio foorumeistamme. Nähdäksesi täyden version, johon kuuluvat muotoilut, kuvat yms. klikkaa tässä!.
Invision Power Board © 2001-2012 Invision Power Services, Inc.