Verdana
16.10. 2005, 10:52
Olen tutkiskellut tätä Palautetta ja Toivomuksia -osiota, ja olen huomannut, että on myös sellaisia topickeja, joissa kysytään värillistä allekirjoitusta jne. Ajattelin, että jos tämän tapaiset kysymykset voisi laittaa tänne?

Että ne "tärkeät" ja "ajankohtaiset" saisivat ne topickit ja tänne kysymykset. Esimerkiksi miten saan värin linkkiin ja niin edelleen. Että tällaista. Sopiikos kaikille?

Ettei "turhia" topickeja tarvi tulla ku tänne vaan kysymykset, minä ainakin lupaan auttaa niin paljon kuin pystyn.. Ja uusille Puskislaisille tämä saattaa olla hyödyllinen. Kerään nyt topickeista joissa kysytään tähän topickin tarkoitettuja kysymyksiä ja vastauksen. Niin täältä saa näppärästi katsottua.
-Maija-
5.10. 2006, 18:14
Voiko nickkiänsä poistaa millään tavalla ? Siis silleen et sitä ei enää oo olemassa ??
LAINAUS(-junnu- @ 5.10. 2006, 18:14)
Voiko nickkiänsä poistaa millään tavalla ? Siis silleen et sitä ei enää oo olemassa ??

Varmaan lähettämällä postia (sähköpostia, yksityisviestiä tms.) ylläpitäjille...
-Niko-
31.10. 2006, 15:23
Miks joidenkin alueiden edessä on nuoli ja joissain tassu? Esim: Junnut nuoli, Kehän reunalta tassu.
Vahtis
31.10. 2006, 18:02
Etusivulla nuolella merkityillä foorumeilla on ala-foorumeita. Esim Junnut-foorumilla on ala-foorumit:
- Nastoitetut aiheet
- Kyytiä, yösijaa, kaveria...
- Tulemiset ja menemiset
- Tulokset ja kuvat
Tassulla merkityillä foorumeilla ei ole ala-foorumeita.
-Maija-
27.11. 2006, 18:01
Miksi allekirjoituksessa olevat " väri, koko ja fontti" osiot eivät toimi ? Olen yrittänyt saada AK:ni monesti muutettua punaiseksi, mutta aina tulee vaan "tavallinen" kirjoitus, ja suluissa [ colour:red]
-Maija-
28.11. 2006, 18:17
Ei toimi vieläkään...
-Niko-
28.11. 2006, 19:31
[ FONT=Optima ][ SIZE=7 ][ COLOR=Orange ]Tähän allekirjoitus[ /COLOR ][ /FONT ][ /SIZE ]
Kokeileppa nuin, mutta jätä välit pois.
Vahtis
28.11. 2006, 20:58
LAINAUS(Maisi @ 28.11. 2006, 18:17)
Ei toimi vieläkään...

Ja oletkos muistanut allekirjoituksesi muokkaamisen jälkeen painaa sitä maagista nappia
Päivitä allekirjoitukseni? Saat muokata tuomiopäivään asti allekirjoitustasi eikä se muutu miksikään, jos et paina tuota nappia. Rullaa vain sivua alaspäin.
-Maija-
29.11. 2006, 09:24
LAINAUS(-Niko- @ 28.11. 2006, 20:31)
[ FONT=Optima ][ SIZE=7 ][ COLOR=Orange ]Tähän allekirjoitus[ /COLOR ][ /FONT ][ /SIZE ]
Kokeileppa nuin, mutta jätä välit pois.
Kiitti Niko, nyt toimii
Miten saan itsestäni Anonymous User:in? Aikaisemmin mulla oli tuo asetus päällä, mutta päivityksen myötä se on kadonnut. Äkkiseltään en sitä löytänyt tuolta My Controlsseista, eikä helppikään auttanut.
Lymyileväksi jäseneksi itsensä saa, kun muistaa tehdä sen säädön sisään kirjautuessaan. Eli kirjaudu ulos ja kirjaudu sisään ja merkitse itsesi lymyileväksi (anonyme).
LAINAUS(Vahtikoira @ 16.1. 2007, 21:33)

Lymyileväksi jäseneksi itsensä saa, kun muistaa tehdä sen säädön sisään kirjautuessaan. Eli kirjaudu ulos ja kirjaudu sisään ja merkitse itsesi lymyileväksi (anonyme).
mitä tuo lymyilevä käyttäjä nyt sitten tarkoittaakaan..?
(tyhmä kyselee taas..
)
LAINAUS(Wupsu @ 16.1. 2007, 21:40)

mitä tuo lymyilevä käyttäjä nyt sitten tarkoittaakaan..?
(tyhmä kyselee taas..
)Tarkoittaa sitä, että jos olet lymyilijä, niin sua ei näe aktiivisena käyttäjänä, eli et oo kirjautuneena sisään, vaikka oletkin. Se ukko esim. sun nickin vieressä on harmaa
-Maija-
17.1. 2007, 14:17
Moikka;)
Taas uusi ongelma, mun aliaskuvake ei päivity!?!
Valitsen omista kuvista sen "kuvan" ja klikkaan sitä.Se ilmoittaa, että Avatar Choice Uplated..
Sitten se kuitenkin päivittää sen, ja laittaa sen aliaskuvakkeeksi, mutta muut eivät nää sitä. Enkä siis minäkään kun selaan viestejäni, siinnä näkyy vain se sama vanha kuva?!
Mistä johtuu???
Myös tuossa asiassa kannattaa tyhjentää aina koneen välimuisti ja muut cookiet - se yleensä auttaa. Koneet lukee välimuistista vielä vanhaa tietoa

Ja sitten eikun päivitys-nappia vaan..
-Maija-
20.1. 2007, 19:59
LAINAUS(KatiT @ 18.1. 2007, 15:45)

Myös tuossa asiassa kannattaa tyhjentää aina koneen välimuisti ja muut cookiet - se yleensä auttaa. Koneet lukee välimuistista vielä vanhaa tietoa

Ja sitten eikun päivitys-nappia vaan..
Nyt toimii
Kysyisin, että miten tuo Kirjaa minut aina sisään automaattisesti-juttu oikein toimii? Maalaisjärjellä ajatellen se kirjaisi minut automaattisesti sisään, mutten jotenkin saa sitä toimimaan...
mun ei kans toimi toi automaattikirjautuminen nykyisin.
Minulla olisi sellainen kysymys, että aiotaanko tällekin foorumille laittaa joskus otsikkokuvakkseeksi se Koirauutisten logo? Nyt kun on tuo logo jossa lukee Invision Power Board niin jotenkin sitä odottaisi jotenkin koiramaisempaa logoa.
Kun tuolla yläkulmassa on tuo
Näytä uudet viestit-kohta, niin olisiko mahdollista muuttaa asetuksiaan niin, että siinä näkyy vain valituille foorumeille tulleet viestit? Eli ettei se joka kerta ottaisi mukaan esim. kaikkia rotupalstoja? Kun jos ei vähään aikaan pääse koneelle, niin on vähän ikävää selata kaikki läpi.
Olen etsinyt kovasti asetuksista jotain tuollaista kohtaa, mutten ole löytänyt, joten nyt niitä neuvoja kaivattaisi

.
No, taas roikun täällä

. Kiinnostaisi tietää, että montako kirjainta/merkkiä nickissä voi olla, niin että ne kaikki näkyvät viestissä? Kun noissa joissakin se jää kesken ja tulee vain kolme pistettä perään...
Automaattinen sisään kirjautuminen toimii moitteetta, kun muutamat ehdot täyttyvät. Näitä ovat koneen cookie asetukset, IP-numero ja riittävän usein Puskaradiossa vierailu.
Cookie-asetukset monilla on ihan kunnossa. Niitä tarvitaan moneen muuhunkin kuin sisäänkirjautumiseen. Mm. siihen, että Puskaradio osaa kertoa, milloin olit täällä viimeksi ja osaa sitten oikein näyttää mitkä viestit ovat uusia. Joitain puutteita ja ihmeellisyyksiä esiintyy helpoimmin niillä koneilla, joilla on useita Puskaradion käyttäjiä.
Aktiivijäsenet myös käyvät Puskaradiossa riittävän usein. Automaattinen sisäänkirjautminen pysyy voimassa viikon. Eli Puskassa on syytä käydä vähintään kerran viikossa, jotta kirjautuminen pysyy voimassa.
Suurin syy automaattisen sisäänkirjautumisen "epäonnistumiseen" on IP-numero. Puskaradio tarkistaa, että koneen IP numero on sama kuin sisäänkirjauduttaessa. Mikäli numero on vaihtunut ei automaattista sisäänkirjautumista hyväksyttävä ja on kirjauduttava uudelleen. Jotkut palvelun tarjoajat pitävät asiakkaillaan ikuisesti saman IP-numeron, jotkut vaihtavat IP-numeroa vain useiden kuukausien intervalleilla ja jotkut vaihtavat sitä päivittäin tai useammin. Poks! Puskaradio heittää sinut ulos, kun IP numero vaihtuu.
Ongelman kohtaat myös, jos kirjaudut Puskaradioon useilta eri paikoissa olevilta koneilta (kotoa, koulusta/töistä, kirjastosta...), koska IP-numero vaihtuu joka kerta.
Valitettavasti Näytä uudet viestit asetusta ei voi hienosäätää nykyisestä. Tietyille foorumeille tulleet uudet viestit katsoo nopeimmin läpi menemälä kyseisille foorumeille esim. juuri tuon Näytä uudet viestit ikkunassa klikkaamalla foorumin nimeä, jos sinne on tullut uusia viestejä. Kannattaa vaikka pitää kahta selain ikkunaa rinnakkain auki tai käyttää selaimessa välilehtiä.
On mahdotonta sanoa, kuinka monta merkkiä nikissä voi olla, jotta se näkyy kokonaan. Siihen vaikuttavat mm. seuraavat seikat
1) iii vie huomattavasti vähemmän tilaa kuin mmm
2) mikä on fonttikoko, jota käytetään selaimessa? Jokainen voi säätää sitä itse.
LAINAUS(Vahtikoira @ 27.8. 2007, 20:01)

Automaattinen sisään kirjautuminen toimii moitteetta, kun muutamat ehdot täyttyvät. Näitä ovat koneen cookie asetukset, IP-numero ja riittävän usein Puskaradiossa vierailu.
Cookie-asetukset monilla on ihan kunnossa. Niitä tarvitaan moneen muuhunkin kuin sisäänkirjautumiseen. Mm. siihen, että Puskaradio osaa kertoa, milloin olit täällä viimeksi ja osaa sitten oikein näyttää mitkä viestit ovat uusia. Joitain puutteita ja ihmeellisyyksiä esiintyy helpoimmin niillä koneilla, joilla on useita Puskaradion käyttäjiä.
Kiitos taas Vahtikoiralle

! Tuosta liian harvoin käymisestä se tuskin johtuu...

. Tuosta "Puskaradio kertoo, milloin olit täällä viimeksi"-jutusta vielä, että olen jo kauemmin ihmetellyt, kun se aina tullessani ilmoittaa sen hetkisen ajan

...
nimim. Ikuinen Ongelmatapaus
EN TAJUA! Miten saan esim. jos haluan paksuntaa/alleviivata jonkuin tekstin? Tiedän kyllä missä ne ovat valikossa mutta silti jos painan niitä ei tapahdu lähetetyssä viestissä mitään!
Kun painat lihavointia tai alleviivausta, ilmestyy sellaiset jutut, lihavoinnissa esim. b sellaisten hakasulkeiden sisään. Haluamasi tekstin täytyy olla niiden hakasulkeilla varustettujen kirjainten [b*]
välissä[/b*] (nuo tähdet ylimääräiset, näytin vain). Eli joko painat ensin lihavointi/alleviivaus/kursivointi painiketta ja sitten teksti sinne väliin, tai sitten, mikä minusta on helpompaa, maalaat hiirellä haluamasi tekstin ja valitset sitten ylhäältä haluamasi toiminnon.
toivotaan, että ymmärsit tuosta
LAINAUS(Aropupu @ 8.9. 2007, 13:40)

Kun painat lihavointia tai alleviivausta, ilmestyy sellaiset jutut, lihavoinnissa esim. b sellaisten hakasulkeiden sisään. Haluamasi tekstin täytyy olla niiden hakasulkeilla varustettujen kirjainten [b*]
välissä[/b*] (nuo tähdet ylimääräiset, näytin vain). Eli joko painat ensin lihavointi/alleviivaus/kursivointi painiketta ja sitten teksti sinne väliin, tai sitten, mikä minusta on helpompaa, maalaat hiirellä haluamasi tekstin ja valitset sitten ylhäältä haluamasi toiminnon.
toivotaan, että ymmärsit tuosta

Kiitos!
tuunanen
3.11. 2007, 21:35
Yritän vaihtaa kuvaa profiiliini, mutta se antaa tekstin Lataaminen epäonnistui. Ota yhteyttä ylläpitoon.. Mitä pitäisi tehdä?
tizzian
3.11. 2007, 22:00
^ Tuota, noudattaa saamaansa ohjetta, kenties...? Siis ota yhteyttä Vahtikoiraan tai Toiskan muoriin.
Eiköhän se ongelma sillä selviä
LAINAUS(tuunanen @ 3.11. 2007, 21:35)

Yritän vaihtaa kuvaa profiiliini, mutta se antaa tekstin Lataaminen epäonnistui. Ota yhteyttä ylläpitoon.. Mitä pitäisi tehdä?
Olisiko kuva liian iso? Itselläni se heitti ton, ja kun sitten jääräpäisesti vain kokeilin pienentää kuvaa ylläpidon kiusaamisen sijasta, niin homma toimi
Miten saan lisättyä kuvan tänne? Jossakin netissä se vissiin pitää ensin olla

Vinkkii miulle toopelle:D
Turunen
30.12. 2007, 10:12
K-18 palstalla on nastoitettuna Ceen opas kuvien laittajalle, siellä on hyvät ja selkeät ohjeet kuvien laittoon
Kiitos!
Paljonko kuvien lataaminen maksaa?
LAINAUS(Lempo @ 1.1. 2008, 19:45)

Kiitos!
Paljonko kuvien lataaminen maksaa?
Ei mitään. Ainakaan Photobuckettiin.
photopuckettiin voi luoda tunnuksen ja sitten ladata kuvia, täydin maksuton (maksullinenkin versio saatavilla ilmeisesti).
Nikkiä voi vaihtaa, mutta ei ole tarkoitus, että sitä joka viikko vaihdetaan. Olet vaihtanut nikkiäsi viimeksi 10. päivä tätä kuuta. Joudut odottelemaan hyvästi helmikuun puolelle ennen kuin voit taas vaihtaa nikkiäsi. Nikkiä voi vaihtaa kerran kuussa.
Mitä on käyttäjien
pisteytys?Löysin itseni oikein hyvältä kuulostavasta pisteytysluokasta
neljä, mutta mistäs hyvästä mä moiset tähdet olen ansainnut?
Ilmeisen tärkeää tietoa
Jokainen, joka käy katsomassa sinun profiiliasi voi klikata vasemmassa palstassa olevia tähtiä pisteyttääkseen sinut. Itse et voi pisteyttää itseäsi, eivätkä vieraat. Mistä olet neljä tähteä ansainnut täytyy sinun kysyä muilta Puskan käyttäjiltä. Minun näkövinkkelistäni katsoen sanoisin, että syy löytyy peilistäsi.
Jäsenten pisteyttäminen on lähinnä harmitonta, mutta ajattelin sen mahdollisuuden kuitenkin tarjota. Pisteiden tuijottaminen voi olla myös kovin harhaanjohtavaa. Voi olla pisteytyksesi koostuu yhdestä tai kahdesta annetusta pisteytyksestä, jolloin se on kovin kaukana yleisestä kokemuksesta, millaisena Puskaradion jäsenenä sinua pidetään. Puskaradio ei valitettavasti kerro kuinka moni on sinut pisteyttänyt, vain mikä on annettujen pisteiden keskiarvo.
Samanlainen pisteyttämismahdollisuus olisi keskusteluille, mutta sitä ei Puskassa ole otettu käyttöön. Keskustelu voi alkaa hyvin, mutta tyystin muuttaa luonnettaan muutamassa päivässä. Eniten minua olisi kiinnostanut mahdollisuus pisteyttää yksittäisiä viestejä, jolloin käyttäjät voisivat selvästi viestiä toisille, milloin pitävät viestiä asiattomana. Olkoon asiattomuuden syy panettelu, provosointi tai vain turha viesti, jolla ei ole muuta sisältöä kuin hymiö. Ja toisalta voisi pisteyttämällä antaa myös positiivista palautetta. Tällaisen käyttäminen vaatii kyllä käyttäjiltäkin jotain, mutta ainakin tällä hetkellä minulla on kova luotto, että tuollainen systeemi toimisi tällä porukalla, joka Puskaradiossa pyörii. Etsiskelen edelleen mahdollisuuksia viestien pisteyttämiselle.
Taas näitä melkoisen merkityksettömiä huomioita...
Eikö tuolla ylhäällä olevasta "KoiraUutiset" -logosta ennen päässyt ko etusivulle?
Nyt palaa vain uudelleen puskaan...
Tiz, kokeilin vieraana sekä sisäänkirjautuneena äsken ja ainakin mulla toimi kumpaakin kautta "nikottelematta" .
Ja ei kait mikään kysymys ole merkityksetön, etenkään, jos ennen on hommat toimineet ja sitten yht´äkkiä ei toimikaan.
Kait siinä heti herää kysymys itse kullekin, että miksi ei enää toimi tai missä on vikaa moiseen

.
LAINAUS(tizzian @ 4.2. 2008, 16:02)

Taas näitä melkoisen merkityksettömiä huomioita...
Eikö tuolla ylhäällä olevasta "KoiraUutiset" -logosta ennen päässyt ko etusivulle?
Nyt palaa vain uudelleen puskaan...
Logosta ei ole koskaan päässyt Koirauutiseten nettisivujen etusivulle. Etusivulle johtava linkki on se
Koirauutiset teksti heti siinä logon alapuolella. Tuolla yläkulmassa pitäisi oikeammin olla Puskaradion oma logo. Sellaista ei kuitenkaan ole ja koska tämä on Koirauutisten keskustelufoorumi, niin olen ajatellut että Koirauutisten logo on ihan paikallaan tuolla ylhäällä. Siitäkin huolimatta, että siitä voi syntyä juuri tuollainen
Tizzianin kuvaama harhaoletus, että sitä klikkaamalla pitäisi päästä Koirauutisten etusivulle eikä Puskaradion etusivulle.
Jahas, ja mä keskustelen taas seipäästä, kun toiset puhuu aidasta

. Oppispa olemaan hiljaa

Todellakin, eihän toi mistä minä juttelin mikään LOGO ole.
Kiitokset selvennyksestä
Olihan se linkkikin siis siellä kun olisi tarpeeksi tarkkaan katsonut.
Kun koitan vaihtaa avatarkuvaani, näyttää, että se lataa sen, ja tulee teksti että lataus onnistuu. Mutta kun menen katsomaan profiiliani, avatarin kohdalla on edelleen se vanha kuva, samoin viestieni yhteydessä.. Se ei siis jostain syystä vaihdu vaikka pitäisi, ja vaikka tämä näyttää sen vaihtuvan? Mitä teen?

Olen koittanut monena eri päivänä, monta kertaa peräkkäin, mutta ei.
^ Toimisiko vanha tuttu "Päivitä selain"...
Ei toiminut eilen vaikka kuinkapäivittelin, mutta nyt se oli yön aikana vaihtunut. Latailee vissiin vaan vähän hitaammin.
Mistä saa vaihdettua allekirjotuksen? : o pitkästä aikaa täällä eikä muisti pelaa.'
//. löysinpäs.
oliviattis
13.6. 2008, 20:28
Miten saa kuvan tohon profiiliin tai tohon?
^Oikeasta yläkulmasta
Asetukseni. Sitten
Personal Profile-otsikon alta
Edit avatar settings. Seuraavaksi valitset
selaa, ja sieltä sopivan kuvan,
jonka olet pienentänyt valmiiksi. Onnea yritykseen

// Ai profiiliin vai tuohon viestien viereen? Profiiliin saa klikkaamalla nikkiään vasemmasta yläkulmasta, sitten asetukset ja kuva.
Tämä on "lo-fi" versio foorumeistamme. Nähdäksesi täyden version, johon kuuluvat muotoilut, kuvat yms.
klikkaa tässä!.