Apua! - Etsi - Jäsenet - Kalenteri
täysi versio: Talvi tulee, joko löytyy asianmukainen vaatetus?
Puskaradio > Puskis > **OFF TOPIC**
Sivuja: 1, 2
Sanne
Eilen vietin kaupoilla ikuisuuden talvitakkia etsien ja täytyy kyllä sanoa, että järkytyin kun katsoin hintalappuja! Halvin mikä meinaan löytyi oli 139€ ohmy.gif

Eri mallithan on tietty eri hintaisia. Veromodasta ja JC:stä löytyvät lyhyet karvahupulliset takit ovat suht edullisia (50-60€), kun taas sitten urheiluliikkeissä kaupattavat laskettelutakit ovat suorastaan ylihinnoiteltuja (jopa 400€) angry.gif

Lopulta päädyin semmoiseen vuorettomaan takkiin, joka kelpaa hyvin väliaikatakiksi. Kunhan pakkaset tulee on taas lähdettävä hermoja menettämään toppatakin etsinnässä.

Talvikengissä minua kummastuttaa tuo muoti. Mikä järki on laittaa niitä karvajuttuja kenkiin? Voin vain kuvitella minkänäköiset ne karvat ovat loskasäällä rolleyes.gif
Japsi
Hienon huivin ostin Seppälästä 19,95.. (kallista!)
Talvitakki lähti mukaan Only:stä, juuri tuollainen pitkä karvahupullinen (jonka karvan saa poiskin), 39,95€ smile.gif
Netta
Viime talven "hieman normaalia pitempi" villakangastakki (ei siis mikään polvipituinen, vaan sellainen joka peittää juuri takapuolen..) löytyi muistaakseni H&M:ltä, kelpaa hyvin myös täksi talveksi, hintaa oli ehkä 50 euroa? Nyt syksyllä takin käyttö on ollut vähän nihkeää, tähän asti on hyvin riittänyt lämpöinen villapaita, kaulahuivi ja hanskat, mutta nyt taitaa ilma olla kylmenemään päin.
Talvikengät ei ole mun juttu, yleensä on mennyt samat syksykengät jalassa myös talven, paitsi niillä pahimmilla paukkupakkasilla ja loskakeleillä.
Liisa
Minun pitäis mennää kaupungille ostamaan takki.. Kaulaliina ja hanskat on.. Ainiin ja pipokin pitäis ostaa teehee.gif H&M:ltä varmaan löytyy, niinkuin aina w00t.gif
>tinja<
Villakangastakin (polvipituinen) ostin juuri viime viikolla, n. 190 e maksoi smile.gif kengät pitäis vielä hankkia. Itselle ei yhtään iske nuo karvahupulliset takit, vieläkö niidenkin on pakko olla muodissa rolleyes.gif
Flavia
Ei oo vielä takkia ei.. eikä kenkiäkään..

Aattelin, et nytte ku koulu on rempassa, niin pitää ostaa lämmin takki, ettei jäädy koulus, joku paksu untuvatakki olis ihana, ja sit kengiksi moon bootsit
~keiko~
Mie ostin viime talvena ONLYsta karvahupullisen kevyt toppatakin. Ajattelin ostaa täksi talveksi hiukan lämpimämmän takin (tuo edellinen meinaan ei ollut lämpimimmästä päästä, mutta -30 asteen pakkasilla laskettelutakki toimi loistavasti) Haluiasin villakangas takin mutta ne on melko kalliita mun raha pussille ph34r.gif Kengät ostin 50€ (ihme että näin halvalla edes kengät löysin) Ja olen aivan rakastunut niihin blush.gif ne ovat sellaiset kiilikärkiset saappaat ja korkoa löytyy hieman. Noita hanskoja ja pipoja mulla onkin kaapit täynnä..

...enköhän noilla pärjää tämän talven..jos nyt se uusi takki vielä jostain löytyisi thumbup.gif
Sanne
Mulla on myös pikkupakkasten varalle villakangastakki. Siinä vaiheessa kun mittari lähestyy -20 astetta on se takki kumminkin melko laiha lohtu confused.gif
onnicoton
Takin ostin Seppälästä. Olisko ollu 39.90€..? wink.gif
Kengät tais tulla K-Kengästä... tongue.gif
Ja kaulahuvinkin ostin Sepäälästä, n. 17€ (aikas kallista!)...
Apila
Ostin kivan karvahupullisen takin Onlystä nyt vähän aikaa sitten. Ja kovasti toivoisin että ilmat kylmenee, se on niin kiva et tahon alkaa käyttää sitä jo wink.gif
Dommie
LAINAUS(Apila @ 16.10. 2005, 19:00)
Ostin kivan karvahupullisen takin Onlystä nyt vähän aikaa sitten. Ja kovasti toivoisin että ilmat kylmenee, se on niin kiva et tahon alkaa käyttää sitä jo wink.gif

Sama täällä. biggrin.gif

Ostin kans vähän aikaa sitten Onlystä sellaisen ruskean (samettia olevan?) talvitakin. Viime talvelta mulla on kiva kaulahuivi siihen, haluaisin ehkä uudenkin samoin uudet tumput. wink.gif
---
Mulla on musta karvareunuksellinen hupputakki. Ja kengät on semmoiset vaellus/maihari kengät ja käsineet on villaa ja pipo täytyy hankkiä, kaulahuivin teen itte vaikken kyllä huiveja käytä...
Jettis
Haluisin sellatteen puolipitkän tai lyhyen karvahupullisen...:/ vanhakin löytyy muttei se oo kauheen kiva enää!:D
¤janette¤
Mun pitäis ostaatalvitakki.Nyt mä pidän päällä mustaa jakkua ja siinä semmonen vihree harsohuivi smile.gif ei mikää lämpönen takki cold.gif
-laku-
Minulla taitaa olla kaikki talvivaatteet valmiina viime talvesta. Löytyy villakangastakki että ns. laskettelutakki ja siihen toppahousut. Unohtamatta kaulaliinoja, pipoja ja lapasia. smile.gif Myöskin hyvä syystakki löytyy, joka on kyllä ollut päällä kesälläkin. biggrin.gif
Vinke
Viime vuonna ostin H&Mltä villakangastakin (polveen), muistaakseni 60-80e. Se toimii loistavasti tämänkin talven. Koirien kanssa ja muissa sporttimenoissa on sitten laskettelutakki, sekin hyvä edelleen.

Talvikenkiä mulla on jo kahdet. Toissavuonna ostin kalliit nyrkkeilytossut, joissa ei ole vetoketkua varressa, joten hermostuin niihin. Siispä ostin viime vuonna sellaset nupukkinahkaiset beiget "maastokengät", mitä oli paljon viime vuonna. Mikä niiden nimi on? unsure.gif Noh, ne menee kuitenkin varmaan tänäkin talvena, tosin sellaset eskimo/intiaanisaappaat kiinnostais.

Koulupipo on hyvä viime vuodelta, sellanen ihana turkoosi mummopipo. Muuhun menoon tarviskin uuden... Kaulahuiveja olen kaivellut mummojen ja äidin kaapeista. Mummo kutoo tumput ja säärystimet.
Oona
En ole villakangas-ihmisiä, joten talvitakki on yleensä ihan mutua matskua. Lisäksi kaikki mun takit ovat vain vyötärölle, sillä pitemmissä takeissa tunnen itseni vieraaksi rolleyes.gif . Käytössä lautailutakki ( noh, lähinnä lautailessa ), sekä musta, untuvalla täytetty takki. Nyt olis kuitenkin tarkoitus ostaa Intersportista ihan kunnon, lämmin talvitakki smile.gif Ainoa ongelma on, että takkiin tarttuu varmaan koirankarvat aika tehokkaasti.. Catin talvikengät ovat olleet samat varmaan neljä talvea, mutta laatu kestää, enkä aio uusia ostaa nytkään smile.gif
Jasmin
Hmm... Kyllä nuo vanhat kamppeet saavat kelvata. Mulla on sellanen "yleistakki", jota käytän lähes joka paikassa. Urheilumallinen talvitakki siis, hyvät taskut ja riittävät lämmin, mutta ennen kaikkea käytännöllinen. smile.gif Lisäksi on oikein kylmille keleille puolipitkä (?) untuvatakki, lämmin, mutta liian iso. dry.gif

Hyvät talvikengät löytyy, niillä selviää koulupäivät ja lenkit ym. wink.gif Huiveja ja lapasia löytyy riittämiin (ja äidin kaapista lisää biggrin.gif ), ja hyvä pipokin mulla on. smile.gif
Vinke
^ Mulla taas on tumput aina rikki. Kyllä ne hukkuukin, etenkin jos koirat löytää tumppukaapille, mutta enimmäkseen tumput on aina rikki.
<Iida>
Tänä syksynä ostin uuden talvitakin Vero Modasta (musta, puolipitkä, villakangas, 80 e) ja syksyä varten ostetut nilkkurit saa kelvata talvipakkasillakin, koska en todennäköisesti jaksa taaskaan ostaa kunnon talvikenkiä, kun en niistä pahemmin tykkää rolleyes.gif . Viime vuoden pipot, lapaset ym. on jo ihan out eikä ne edes sovi uuteen takkiin, uudet on pakko ostaa tongue.gif . Ihanan kaulaliinan löysinkin jo (miten kaulaliinat maksaakin niin paljon?), mutta pipo on vielä hakusessa. Uusi laskettelupuku pitäisi hankkia, vanha kun on jo niin kulunut ja pieni. Laskettelupuku on hyvä myös koirajutuissa wink.gif
Kettis
Viime syksynä tuli kaikki jo ostettua. Nyt tänä syksynä tuli ostettua vain lapaset jotka maksoivat Anttilassa 5.90€. Syksyn nyt vielä luulisi tarkenenvan Adidaksen tuulitakilla ja sään kylmetessä käyttöön tulee talvitakki, mittarin sitten lähestyessä sitä -25 niin käyttöön otetaan laskettelutakki. Ja pipojakin meiltä löytyy vaikka kuinka paljon. Ja kaulaliinakin on vielä ihan uudenveroinen. smile.gif Kengätkin on viime syksyltä,mutta katsoo nyt että vieläkö ne mahtuu jalkaan. Jos ei niin täytyy lähteä hermoja raastavalle matkalle tutkimaan kenkiä. dry.gif
Winifred
Äitini osti minulle viikko sitten Vero Modan vihreän toppatakin (vai onkohan se kevyt toppatakki..?) joka oli varsin edullinen, ja maksoi 35 euroa. smile.gif Jonkin moiset talvikengät kyllä pitäisi ostaa, mutta ne karvat yms. hilut niissä ovat kyllä aivan liikaa. x__x Lenkin jälkeen varmaan mukavan näköiset kun siihen karvaturrihommeliin tarttuu lunta ja muuta roskaa. En kyllä menisi ostamaan sellaisia.. Lapasia, pipoja ja kaulaliinoja on vaikka millä mitalla, kun mummi neuloo niitä tohkeissaan näin syksyllä. Muutamat lapaset ovat kyllä jonnekin kadonneet, minne lie. ^--^' Jonkin moisen pipon voisi ostaa, sillä mummini tekemät pipot eivät meinaa asettua päähän, ja pullottavat omituisesti takaraivon tiennoilla, mikä ärsyttää. Olen valitettavasti melko tarkka, miten on mikäkin vaate, onko sukat "oikeissa jaloissa" jne. x'>
Mappe
Torstaina olis tarkotus lähteä ostamaan talvitakkia ja talvikenkiä.. Tumput, kaulaliina ja hattu on ostettu! wub.gif
Wilde
Eilen kävin ostamassa Seppälästä uuden talvitakin. Mustan untuvatakin, jossa on karvareunus hupussa. laugh.gif
Aivan ihana, kumpa tulisi jo pakkasta niin pääsisin käyttämään sitä. Hintaa löytyi 50 euroa, sillä olisi tarkoitus sitten mennä seuraavakin talvi.
Lisäksi löytyy sininen Columbian laskettelutakki (80€) jonka ostin viime vuonna. Sitä tosin käytän vain vapaa-ajalla kotona ollessani sekä lasketellessa.
Mustat lapaset löytyy viime vuodelta, uuden pipon ostin, kaulaliinaa kuitenkin vielä haeskelen, en sellaista villaista vaan semmoista "silkkistä." Ehkäpä se kävelisi vastaan lähipäivinä.
Talvisin käytän ihan lenkkareita villasukkien kanssa, mulla ei ole mitään erityisiä talvikenkiä.
Ja äiti tekee parhaillaan säärystimiä minulle joten kaikki alkaa olla kunnossa.
Vielä kun tulisi se talvi. biggrin.gif
sahku
Mulle ostettiin nyt syksyks ja alkutalveks sellanen villakangastakin tyylinen, mutta en oo kyllä ihan varma, mitä se kangas on. Kohtuullisen lämmin, kelpaa alkutalveks, 80 €. Mutta kylmemmille ilmoille on vanha paksumpi talvitakki, joka on nyt pari vuotta vanha, mutta hyvin menee smile.gif Pipo on jo toista vai kolmatta talvea menossa, valkoinen ja hanskat sitten sellaset, mitkä kaapista sattuu löytymään happy.gif Kengät.... kai mulla sellaset on, mutta jos ei ole, niin menen noilla syys/loskakelin kengillä talvenkin.
Jettis
Ostin tänään Onlysta sellatteen kivan toppafarkkutakin... 25 egee
Winifred
LAINAUS(Jettis @ 19.10. 2005, 18:07)
Ostin tänään Onlysta sellatteen kivan toppafarkkutakin... 25 egee

Toppafarkkutakki? blink.gif
Onko sellaisiakin olemassa?
maantiekiitäjä
Talvikengät on jo ostettu ja viimevuodenpipo saa vielä kelvata samoin takki kun en hirveästi oo pituutta kasvanut. Uusi toppa-asu on ostettu jos vaikka lähdettäissin talvella laskettelemaan... Lapasia varmaan pitaisi ostaa, samoin sormikkaita. Aion käyttää mummun tekemää kaulahuivia koska se on sopivan iso ja lämmin. wub.gif
Once
Talvitakkia minulla ei vielä ole.. en tiedä että tulenko hankkimaankaan. Kengät ostin viime viikolla (179e..) mutta en oo vielä päässyt käyttämään.. ehkä kohtapuoliin alkaa olla sopivat ilmat happy.gif
Kurotora
Talveksi ostettu on musta ihana toppatakki.. "ehkä" ne viime vuoden vaelluskenkäni mahtuat vielä tämänkin vuoden...?!
Mutta sellaista lätsä pipoa haaveilen blush.gif olen jo monta kauppaa kiertänyt unsure.gif

Olen hirvee lätsä(eli lippa) fani. minulla on sellasii kesä "lätsöjä" ja sit koko pään peittäviä "kevytlätsöjä" sitten villalätsä wub.gif

Mutta edelleen etsin sellaista kokopään peittäväää lämmintä lyhyt lippaista lätsää laugh.gif
Jettis
LAINAUS(Winifred @ 19.10. 2005, 18:40)
Toppafarkkutakki? blink.gif
Onko sellaisiakin olemassa?

siis se on sellanen farkkutakki, missä on niinku vuori... kaulus, hihansuut ja toi alareuna on sellasta paksua neuletta. Se on tosi kiva!:)
phard
LAINAUS(-anna- @ 18.10. 2005, 14:54)
Onko kellään muulla tapaa hukata AINA lapaset?

itse olen ostanu tälle syksylle jo vain, 3 hanskat... kahdet meni hukkaan, toiset kyllä löytyivät sitten.. Siltikin.. Ja jos ei kummatkin mene, on joukko parittomia villasukkia, säärystimiä, ja lapasia.. Piponi ja huivit ovat tähän mennessä pysyny tallessa.. rolleyes.gif

äiti meinaa ottaa välillä vähän pulttia kun saa olla kokoajan ostamassa hanskoja..

ihan aina. ne jää aina johonki, vaikka kuinka yrittäisin.. biggrin.gif

Äiti ihan keräilee nykyisin mun parittomia lapasia että voi esitellä niitä kaikille jotka vaan suostuu kuuntelemaan mun huolimattomuudesta. rolleyes.gif On niitä helpostikin yli parikymmentä.

Talvitakki pitäis löytää, mutta aika epätoivoiselta näyttää. Nahkatakki osi unelma, mutta ei oikeen talvella tarkene dry.gif
jasmina
Kolmisen viikkoa sitten ostin Jim & Jillistä harmaan talvitakin, jossa valkoista karvareunusta vetoketjun vieressä, sekä hupussa. Hinta taisi olla about 50-60 e. Halpa sinänsä smile.gif Pipoa en ole vielä tarvinnut, jota en ole vielä hommannutkaan. Lapaset jotku viimevuotiset valkoiset peruslapaset.
Eve
Mulla on uus Onlystä ostettu pitkä talvitakki(makso joku 60€) ja tänään kävin Itiksen K-kengästä ostamassa mustat talvikengät smile.gif. Hanskat on mummon tekemät ja pipoa ei vielä ole.
Palsternakka
Vero Modasta kävin uuden talvitakin hankkimassa, hinta muistaakseni 60-70 euroa. Kengätkin pitäis ostaa. Pipoja löytyy vähän liiaksikin, niitä ei enää lisää.. Varsinkin kun käytän pipoa lähinnä lasketellessa ja harvinaisen kovalla pakkasella - jostain syystä niitä on vaan pakko ostaa ja vieläpä niitä sikamaisen kalliita merkkipipoja lookaround.gif
LonelyWolf
Takit on kalliita, elämä on.
Itse hankin takin ensiviikolla. Ja kengät kun lunta alkaa tulla.
Muut tarpeelliset tuli jo ostettua.

Core tex takit on liian kalliita(100-300)e, mutta partiolaisena on pakko hankkia ennemmin tai myöhemmin..

Jos ei ole väliä, onko takki sitä prikulleen muotia, voi talvitakin ostaa talvenpäätyttyä ensi talvea ajatellen alennus myynneistä. Itse en näin tee..
maawara
Mulla on käytössä viimevuonna ostettu (Onlysta) oranssi toppatakki. Se on aivan ihana wub.gif . Hintaa en muista. Se on sellainen "normaalin" pituinen.
Kaulahuiviä äiti juuri kutoo mulle ;D. Samasta langasta mummini kutoi mulle tumput, mutta varmaan on pakko ostaa jossain vaiheessa toisetkin. Kenkiä ei ole, ne pitäisi vielä ostaa.
Once
Löysin tänään Kapp Ahlista aivan ihanan villakangastakin biggrin.gif täytyy raahata äiti huomenna kaupungille ostamaan se... shifty.gif
Flavia
Ostin takin.. Vaaleen vihree lyhyt, hupullinen, hupun reunassa karva. makso 40€.. Toisena vaihtoehtona oli aiva upea valkoinen untuvatakki, makso 119€, ja sitten henkarissa upee, päälle en kokeillut koska olis tullu vaan paha mieli, hintalapussa nimittäin oli 345€!!

Vielä pitäis ostaa kengät.. Oon suunnitellut moonbootseja..
LonelyWolf
Ostin takin!
Jee! Sain juuri sellaisen kuin halusinkin. Vaaleenruskee "mokkanahka" takki, joka tosin ei oo nahkaa vaan sinne päin. jos on vaalee "karva" vuori. jotain 89e..

Vero modasta, vaikka olen vannonut, etten osta sieltä mitään..

Ja ostimpahan siihen sopivan nahkalaukunkin. Eihän sitä voi reppuselässä aina mennä kouluun.
villistyttö
Viimetalvea varten ostin untuvatakin, jossa on karvakaulus (sen saa irrotettua ku kyllästyy) se oli muistaakseni urheilukaupasta 95€.. smile.gif se saa kelvata tänkii talven. mut sitte mun ongelma onkii että en oikein tiiä minkäläiset talvikengät haluaisin ja tarvisin, kun muodissa on nyt vain niitä ihmeen karvaturseloita... angry.gif toivottavasti jotkuu löytyy! wink.gif
Nassikka
Mie olen yhtä kielteinen talvivaatteisiin kuin talveenkin biggrin.gif Ainoat talvivaatteet, mitä mulla on ni on laskettelupuku joka menee kätsysti koirajutuissa samalla.

Takit on niin mielettömän kalliita, eikä kivaa takkia meinaa löytää mistään. Tietäisin kyllä millaisen haluaisin, mutta kun ei oo osunu vastaan, niin ei ole. Tällähetkellä mulla ei oo kuin toppaliivi.. Onneksi ei palella lookaround.gif

Lapaset löytyy, rikkinäisinä tasi parittomina täältäkin. Kovasti oon harkinnu jospa ne kiinnittäis ens talveksi "lasten klipseillä" (en muista nyt sitä nimeä tongue.gif ) takkiin. Kaulahuiveja on "muutama". Tosin vain yksi mitä kehtaa käyttää ei urheilu jutuissa ja sekin on ehkä n. 8 metriä pitkä. Pipoa en omista, pitäs etsiä, mutta kun kaikki pipot näyttää tai tuntuu ihan kamalilta tongue.gif

Kesäkengillä ja lenkkareilla vetelin viime talven. Täks talveksi on pakko saada kunnon kengät.
Sandra
Multa löytyy tällä hetkellä valkoinen untuvatakki sekä laskettelutakki... Niillä pärjää jo pitkälle wink.gif
~keiko~
Nyt vihdoin ja viimein sain ostettua itselleni lämpöisemmän takin. Veromodan villakangas takkihan se on makso 60euroa. se on sellainen puolipitkä. Itse tykkään siitä kovasti toivottavasti tulisi pian jo sellaiset kelit jotta pääsisin sitä jo pitämään. Laskettelu puku ois kans tarkotus hommata. Synttäri lahjaksi olen sitä pyytänyt saa nyt nähdä saanko vai en rolleyes.gif
Avispa
Mulla on musta tavallien toppatakki, ja se on tosi lämmin. biggrin.gif Mökille mulla on jonkun ittetekemä toppapuku, jonka mummi osti kirppikseltä 1€ hintaan! blink.gif Ja siis toppapuku on tehty ihan itse! Ja hyväkuntoinen ja lämmin! Ja 1€ vain siitä pyysivät! Olis mummi maksanu siitä enemmänikin, mutta ne sano että se on 1€ ja ne ottaa siitä vaan 1€.
Cuba
Mulla on onlyn karvahupputakki, ennen pidin siitä kauheasti mutta nyt se alkaa ärsyttää kun kaikilla on sellanen rolleyes.gif sit on vielä sellane vähän pidempi untuvatakki kaikkiin koirajuttuihin ja kotikäyttöön..kaulaliinoja on muutama ja tumput..kenkinä sellaset karvapopot wink.gif jotka on ihan sairaan kuumat koulussa sisällä dry.gif piakkoin ostan paremmat kengät pakkasille..ja kaveri lupasi neuloa pipon laugh.gif
Pikkarainen
Nassikka: Kesänlapsi. wink.gif

Talvitakin sain hankittua jo hyvissä ajoin ja ku tuo viimevuotinen laskettelutakkikii sopii vielä mainiosti min kuoseihin, ni eipä niistä sitten huolta. smile.gif Paksumpi pohjaset kengät ois vielä hakusessa, mut eiköhän nekii tässä tetin ohella löy-y.
Lapasta, kaulaliinaa ja pipoa haluis vielä löytää jos jaksas ettii. biggrin.gif Kaikki ajallaa.
toffeetassu
itselläni on VERO MODASTA ostettu vihreähkö pitkä takki. maksoi 40, mutta kun nappi oli irti sain sen 35 eurolla. :3 talvikengät on. sellaiset beigeet pitkävartiset.
Netta
Voi kamala, tuntuu että kaikilla on jo täydet talviromppeet päällä kun minä vielä kuljen villapaidassa tai hupparissa ja jalassa olemattoman ohuet tossut cool.gif En ole talvi-ihmisiä, en todellakaan. Syksyä rakastan smile.gif Niin kauan kun voi käyttää vaatteita joissa parhaiten viihtyy, on sää sopiva. Talvitakkia piti pitää muutaman päivän silloin kun tuli lunta, mutta autuaasti olen sen taas komeroon unohtanut... Viime vuonna balleriinoilla läpsytin joulukuuhun, saas nähdä kuinka pitkälle 70 euron tossut jaksavat lookaround.gif (kun tarkotuksena olis käyttää samoja kenkiä vielä ensi vuonnakin, keväällä ja kesällä...)
wenakko
Mulla on vaan sellainen laskettelutakki.. Sitten on sellaanen Duffeli.. Siitä on tosin hihat jääneet lyhyiksi biggrin.gif Aattelin tehä ittelleni takin, kun löysin kaapista sellaaista vuorikangasta..

Kengät on äidin kanssa yhteiset. Ne on sellaista toppasysteemiä.. Nyt olen myös käyttänyt siskon vanhoja mokkasaappaita..
Tämä on "lo-fi" versio foorumeistamme. Nähdäksesi täyden version, johon kuuluvat muotoilut, kuvat yms. klikkaa tässä!.
Invision Power Board © 2001-2012 Invision Power Services, Inc.