Apua! - Etsi - Jäsenet - Kalenteri
täysi versio: Whippet
Puskaradio > Keskustelua eri roduista > FCI 10: Vinttikoirat
Sivuja: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9
mirella_88
Eli olen nyt mahdollisesti ottamassa whippetin. Kennelin olen löytänyt, vaikken sieltä vielä mitään kysellyt huh.gif

Mutta kuitenkin, haluaisin kysellä kokemuksianne kyseisestä rodusta biggrin.gif Millainen oma koirasi on luonteeltaan? Millaiselle ihmiselle koira sopisi ja millaiselle ehdottomasti ei, omasta mielestäsi? Kaikki maan ja taivaan välillä wipukoista whistling.gif biggrin.gif

Hintatietoja ja kuviakin olisi mukava saada rolleyes.gif kiitos ja kumarrus thumbup.gif
<Aino>
Meidän Vimma on mitä ihanin koira. Luonteeltaan erittäin vilkas, mutta pitkän lenkin jälkeen rauhoittuu. Todella seurallinen ja ihmisrakas. Vimmahan on nyt sen 9 kk, eli pitäisi puolen vuoden sisällä "rauhoittua" tongue.gif.. Whippetin omistajalla (jos pennun meinaat ottaa) niin pitää olla hyvät hermot. Jos kaikki menis niinku mun heikkohermonen isäni haluaisi, Vimma olisi jo aikoja lähtenyt talosta - tuhot ovat olleet todellakin huomattavat. Vimma on syönyt silmälasit, aurinkolaseja, kaksi kännykkää ja tätä listaahan voisi jatkaa loputtomiin. Whippetin omistajan pitää olla valmis & nauttia pitkistä metsälenkeistä, ilman niitä whippet sekoaa, ja todellakin purkaa sen energian sisällä, mitä purkaisi muuten metsälenkillä vapaana juostessaan. Kannattaa myös varautua että metsälenkiltä tullessanne koiran kyljessä on reikä, koska se on juossut esim. kantoon pahki (kokemusta löytyy biggrin.gif ). Tässä pari kuvaa hippeteistä, kuvat voivat olla isoja, pahoittelen:

(Minna&Salla, oli pakko laittaa tuo Simpan kuva - se on niiiin wub.gif )

Onnea & kaikkea hyvää koiran otossa! Jos se tulee olemaan whippet, et varmastikkaan joudu katumaan wub.gif

Jos tulee jotain kysyttävää, laita vaikka mailia/yksäriä tai kysy tässä smile.gif..
mirella_88
Joo whippet on nyt kyllä ollut päällimmäisenä ajatuksissani biggrin.gif niin ihastunut olen rotuun tällä hetkellä smile.gif Luonne on todella mukava eikä nyt muutenkaan mitään erityistä valittamista ole...

Paljon muuten maksoitte whippetistänne, jos saan udella? Hintahaitari on vaihdellut paikka paikoin ja siksi kysyn. Ja onko koirasi näyttely vai juoksulinjainen? En osaa ainakaan vielä kertoa kuvista, kun sen verran aloittelija olen vinttikoirien suhteen unsure.gif

Joo no eiköhän mulla sitä kärsivällisyyttäkin riitä ja tässä on mettää ihan ympärillä että sinne pääsee kävelemään rauhassa pitkiä lenkkejä ilman että tassutkaan niin kamalasti kuluisivat kuten asfaltilla. Miten muuten on oman koirasi lenkit maantiellä sujuneet, voiko sen kanssa tehdä tavallisia remmilenkkejä myöskin niitten mettälenkkien lisäksi? rolleyes.gif

Kiitos jos nyt vielä vaivaudut vastaamaan.. stupid.gif
mirella_88
Niin ja muuten muutkin saavat ihan vapaasti kertoa kokemuksiaan whippeteistä rolleyes.gif smile.gif
<Aino>
Whippettien hintahaitari on pyörii nykyään n. 600-800 € paikkeilla, riippuu aivan täysin kasvattajasta smile.gif En sitten tiedä näyttely ja juoksulinjaisten hintaeroa, omanihan on näyttelylinjainen, ja se on sijoituksessa joten en joutunut periaatteessa maksamaan mitään.

Tottakai voi käydä myös remmilenkeillä! Kannattaa vaan ensi käydä vähän siellä metässä irroittelemassa, ettei koira sitten vedä kuin höyryjuna kokoajan. Tietenkin koiran saa opetettua että ei saa vetää. On ihan koirakohtaista tuo että vetääkö vai ei, jotkut on tosi rauhallisia aikusia ja kävelee kiltisti omistajan vierellä, mutta jotkut on taas sisällä rauhallisia ja ulkona kokoajan kauhea meno päällä smile.gif
~Lotta
Olenkin ihmetellyt miksi whippeteille ei oo ommaa keskustelua. wub.gif
Eimikin tykkäisi jostain muusta koirakaverista kuin hitaista mopseista.
Sitä kyllä ottaa päähän kun se ei saa kiinni tutun basenjia ikinä biggrin.gif wink.gif
Meilä koirat käy ainakin joka toinen päivä 1,5 lenkki vapaana metsässä, jonne kävellään remmissä ensin 1 km. wink.gif Viikonloppuisin pidemillä lenkeillä, ja toimintaa on myös viikonloppuisin; näyttelyt, mätsärit,tulevaisuudessa agility ja kaikki muu toiminta.
Ja sitten joka päivä remmeissä jonkun näköinen lenkki. biggrin.gif
Riittäisikä se?
mirella_88
Kiitos vastauksestasi:) Lisäsin sut aino meseen niin voidaan joku kerta jutella vaikka juuri whippeteistä jos sulle vaan sopii:)

Joo wipukat tarttee oman keskustelun, parempi että se on tehty myöhään kun ei milloinkaan biggrin.gif

Kennel josta kyselin pentua pyysi 650€, ihan kohtuullinen hinta mun mielestä, nyt vaan rahoja kasaan keräämään rolleyes.gif innocent.gif

Tänne saa sitten laittaa kaikenlaista mukavaa juttua wipukoista wub.gif
wenakko
Whippet on todella onnistunut valinta! wink.gif Ne on niin ihana luonteisia ja nättejä ja kaikkea wub.gif
mirella_88
Varasin itselleni juuri alustavasti pennun kasvattajalta thumbup.gif nyt vaan keräämään rahoja kasaan biggrin.gif ja sekin järjestyy.. kerrankin joku tuntuu menevän hyvin eikä päin honkia rolleyes.gif no vastoinkäymisiä onkin tullut jo ihan tarpeeksi whistling.gif

Keskustelu whippeteistä jatkuu... wub.gif
<Aino>
LAINAUS(Lotti|| @ 16.10. 2005, 22:03)
Olenkin ihmetellyt miksi whippeteille ei oo ommaa keskustelua.  wub.gif
Eimikin tykkäisi jostain muusta koirakaverista kuin hitaista mopseista.
Sitä kyllä ottaa päähän kun se ei saa kiinni tutun basenjia ikinä biggrin.gif wink.gif
Meilä koirat käy ainakin joka toinen päivä 1,5 lenkki vapaana metsässä, jonne kävellään remmissä ensin 1 km.  wink.gif Viikonloppuisin pidemillä lenkeillä, ja toimintaa on myös viikonloppuisin; näyttelyt, mätsärit,tulevaisuudessa agility ja kaikki muu toiminta.
Ja sitten joka päivä remmeissä jonkun näköinen lenkki.  biggrin.gif
Riittäisikä se?

Hmm.. tuo mettälenkki on whipsulle ehkä turhan lyhyt. Ite käyn vähintään 5 km metässä vapaana, viikonloppuisin kävellään se reilut 2 tuntia. Whippeteillähän oli ennen oma keskustelu mutta se kuoli tongue.gif..

mirella_88, hienoa tongue.gif Mua kovasti kinnostaakin että mistäs oot whipsus varannu wink.gif.. mulla on ton hinnanpuolesta veikkauskin..
mirella_88
Otan pennun Keminmaalla olevasta kennelistä, joka on siis tämä Zaraque'sin kenneli? Tiedätkös paikkaa? Ihan asiantuntevalta vaikutti ja hyvältä kasvattajalta, kun ollaan mailailtu kasvattajan kanssa smile.gif

Mistä kennelistä olet itse pennun ottanut?

Kuinkas whippet keskustelu kuolemaan on päästetty w00t.gif no nyt ei sitten kyllä ainakaan, kun mä oon liittyny joukkoon biggrin.gif
<Aino>
Joo, kyllähän minä Heidin tiiän smile.gif Oon Millan veljen kanssa kisannu junnuissaki, ja Millaakin oon nähnyt monesti, ihana koira! wub.gif
mirella_88
Kiva että joku tuntee rolleyes.gif

Jos keksit vielä jotain joka minun tulisi tietää wipukoista niin juttua tulemaan innocent.gif
<Aino>
LAINAUS(mirella_88 @ 17.10. 2005, 16:10)
Kiva että joku tuntee rolleyes.gif

Jos keksit vielä jotain joka minun tulisi tietää wipukoista niin juttua tulemaan innocent.gif

Nojoo.. tuli mieleen se eroahdistus, mitä esiintyy joillakin yksilöillä aika vahvastikkin. Täällä kannattaa käydä lukemassa, ja oon varma että Heidi tulee kertomaan sulle kaiken vielä 100 kertaa, siis kaiken whippeteistä biggrin.gif
mirella_88
no hyvä että kertoo biggrin.gif kaikki tieto on tarpeen rolleyes.gif
mirella_88
Ainolle: sinulla onkin hienot nuo internetsivut rolleyes.gif itsekkin ajattelin tehdä sitten jossain vaiheessa kun olen koirani saanut wub.gif

Onkos whippettisi minkä ikäinen?
<Aino>
Kiitos! smile.gif Vimma täyttää perjantaina sen maagiset 9 kk:ta tongue.gif
mirella_88
Ai Vimma on vielä niin nuori rolleyes.gif No eipä oma pentunikaan vielä kovin vanha ole.. Vauvat täyttäny maanantaina yhen viikon vasta wub.gif Oletin vain jotenkin että olisi ollut vanhempi..

Miten teillä muuten sujui tuo kotiutuminen? Miten olet opettanut yksinoloa? Millainen Vimma muuten on luonteeltaan? Onko ollut mitään ongelmia minkään suhteen koiran kanssa? Kiitos jos viitsit vastata stupid.gif
Annu88
Kaksi whippettiä täälläkin omistetaan. smile.gif
<Aino>
Hyvin sujui, Vimma heti tutki jokapaikan, söi (paljon laugh.gif..) ja meni nukkumaan. Ja kun heräs niin kauhee energianpurkaus ja formulakisat pystyyn meidän Jessican kanssa biggrin.gif Yksinoloa en mitenkään ihmeemmin ole opettanut, jättänyt aina pieniä hetkiä kerralaan pentuna - joka kerralla aina pari minuuttia enemmän. Luonteeltaan Vimma on leikkisä,energinen,avoin ja nöyrä. Todella ihana ja miellyttämishaluinen, maailman sulosin hippetti wub.gif Mamman oma kulta, todella lempeä ja rakastettava koira. Vimma on niin nöyrä, että alistuu aina toisille koirille - musta tuntuu että se ei edes osaa tapella tongue.gif Eli mitään ongelmia ei ole ollut, tosin jos tää ongelmaksi luokitellaan, niin jotkut aremmat koirat juoksi Vimmaa karkuun silloin kun Vimma oli pentu, Vilima ku on todella utelias ja haluaa todellakin tutustua kaikkiin blush.gif
wenakko
En malta odottaa sitä päivää, kun meille joskus tulee whippetti. wub.gif

siihen menee tosi vielä aika kauan :l
zwiebel
Aino: Vimmalla ja Rodilla oli sillon teillä niin hauskat leikit, että katellaan miten käy huomenna Seinäjoella kun samassa huoneessa on kolme whippettiä laugh.gif Saattaa olla aikamoinen meno, varsinkin jos italiaanot liittyy leikkiin ..

Meidän Rodi elää syödäkseen ja leikkiäkseen. Se ei voi vastustaa leikkisiä narttuja [eikä uroksia .. ]. Just nyt se ravaa tuolla ihanan tyttöitaliaanon perässä, joka tosin roikkuu sen korvissa vähän väliä biggrin.gif Rodi rakastaa varsinkin puettuja narttuja, äsken kun Lunalle laitettiin takki päälle niin Rodi oli ihan "ooo! nainen pikkumustissa!" biggrin.gif
-Saana-
Vimma on kyllä aivan ihana whippet smile.gif wub.gif
<Aino>
LAINAUS(zwiebel @ 21.10. 2005, 11:02)
Aino: Vimmalla ja Rodilla oli sillon teillä niin hauskat leikit, että katellaan miten käy huomenna Seinäjoella kun samassa huoneessa on kolme whippettiä laugh.gif Saattaa olla aikamoinen meno, varsinkin jos italiaanot liittyy leikkiin ..

No hieman joo laugh.gif
Sundae
Hei whippet-ihmiset! smile.gif Ette sattuis tietämään minkä niminen koira kuvassa on -> http://img.photobucket.com/albums/v281/Sun...ta/whipukka.jpg Kuva on Koiramme-lehdestä 10/1993 smile.gif
mirella_88
Joo enpä tuosta whippetistä juurikaan tiedä, mutta kaunis koira on smile.gif

Aino, näin sut tänään seinäjoella ohimennen.. käytit kehässä monta koiraa, en enää meinannu perässä pysyä että mikä on oikeasti sun koirasi laugh.gif kauniita koiria oli kyllä kaikki ja aion ottaa nyt sitten whippetin rolleyes.gif
<Aino>
Sundae: Villi veikkaus, Ch Chelsea Saffron wink.gif

mirella_88: oisit vaan tullut nykäseen hihasta! Eka koira jonka esitin oli Vimman veli Anton, sitten oli GNT ja sitte Antonin PU-luokka ja sit vikana mun oma Vimma tongue.gif
mirella_88
Mitenkäs Vimma menestyi näyttelyissä? Itse kyllä ihastuin rotuun vielä enemmän ja varmasti tulee sitten poika joulukuussa wub.gif
wenakko
Aino: Mulla on susta pari kuvaa, kun oot Vimman kaa kehässä sunnuntaina..
<Aino>
LAINAUS(wenakko @ 24.10. 2005, 17:38)

Omg, ois mielummin ollu lauantailta laugh.gif Haluaisitko laittaa mailiin aino.mm @ netti.fi (ilman välejä) smile.gif
zwiebel
LAINAUS(wenakko @ 24.10. 2005, 18:38)

Otitko kuvia urosten avoimista yhtään? Mein Rodi oli siellä luokkansa toinen, ite en ollu esittämässä kun ei huvittanu, kasvattaja esitti.. wink.gif
~Lotta
Mulla on muitakin kuvia sunnuntain whipsu kehistä, wub.gif smile.gif
ainakin ROP ja VSP -->
Peperone Partyline ja Cordobez

<Aino>
LAINAUS(Lotti|| @ 26.10. 2005, 19:33)
Mulla on muitakin kuvia sunnuntain whipsu kehistä, wub.gif smile.gif
ainakin ROP ja VSP -->
Peperone Partyline ja Cordobez

Oisko junnuluokan nartuista? smile.gif
~Lotta
taitaa olla pari mutta vaan yks Vimmasta ja sekin tärähtänyt. Joten poistin sen. confused.gif
Mon@

Kaksi kuvaa minultakin löytyy urosten junioriluokasta..
<Aino>

wub.gif wub.gif Vauva parin tunnin ikäsenä, mun lemppari - Silentkaze Beloved One.

wenakko en oo vieläkään saanu niitä kuviaa laugh.gif ..
Sundae
Aino muuten, mulla on susta pari kuvaa koneella wink.gif

1
2
3
<Aino>
Sundae suurkiitos! Laitan copyjen kans kotisivuille smile.gif (kauhia ku mie venytän anttia liikaa laugh.gif ..)
Sundae
Oleppas hyvä vaan! smile.gif
Terhi
LAINAUS(<Aino> @ 2.11. 2005, 22:40)

wub.gif wub.gif Vauva parin tunnin ikäsenä, mun lemppari - Silentkaze Beloved One.

Mulla ei näy tuo kuva sad.gif
<Aino>
LAINAUS(*Tepa* @ 3.11. 2005, 15:35)
Mulla ei näy tuo kuva sad.gif

Näkkyykö nyt? wink.gif
~Lotta
LAINAUS(<Aino> @ 2.11. 2005, 21:40)

wenakko en oo vieläkään saanu niitä kuviaa laugh.gif ..

Ai että on suloinen. wub.gif
~Lotta
LAINAUS(Lotti|| @ 16.10. 2005, 22:03)
Meillä koirat käy ainakin joka toinen päivä 1,5 lenkki vapaana metsässä, jonne kävellään remmissä ensin 1 km. wink.gif

Tarkoitin 1,5 tunnin. Hups. biggrin.gif wink.gif Tulin juuri ainakin kahden tunnin lenkiltä. Käveltiin ensin Toivalaan asti ja siellä päästettiin juoksemaan nurmikentälle. biggrin.gif
Terhi
LAINAUS(<Aino> @ 3.11. 2005, 17:10)
Näkkyykö nyt? wink.gif

Juu nyt näkyy, ihana hippetin alku! wub.gif
<Aino>
LAINAUS(Lotti|| @ 3.11. 2005, 19:58)
Tarkoitin 1,5 tunnin. Hups. biggrin.gif wink.gif Tulin juuri ainakin kahden tunnin lenkiltä. Käveltiin ensin Toivalaan asti ja siellä päästettiin juoksemaan nurmikentälle. biggrin.gif

No sitähän minäki, kyllä se riittää ihan reippaasti, yksilöstä riippuen tietysti tongue.gif..
~Lotta
LAINAUS(<Aino> @ 4.11. 2005, 12:47)
No sitähän minäki, kyllä se riittää ihan reippaasti, yksilöstä riippuen tietysti tongue.gif..

Ihmettelinkin, sillä mielestäni en tee 'lyhyitä' lenkkejä. biggrin.gif
Aika myöhään vain huomasin virheeni. smile.gif Parempi myöhään kuin ei milloinkaan-
<Aino>
Oikeastaan just tultiin n. 2 h lenkiltä. Eka käveltiin 15 min ja sitten 1½ h vapaana ja sitten taas kotia käveltiin 15 min. Tuo 15 minuutin remmissä kävely on todella tärkeää ennen vapaaksi pääsyä, sillä se on pientä veryttelyä koiralle joten revähdykset yms. ei tuu niin helposti smile.gif Tähän vuodenaikaan on tosi kurjaa käydä lenkillä, kun ulkona ei näe mitään, mutta hippetti kyllä nauttii jokaisesta minuutista minkä se saa irti juosta.. Ja nyt kun jänikset on jo valkoisia, mutta maa ruskea niin voi että jos sattuu jänis kohdalle shifty.gif koiran ego ainakin kasvaa.
wenakko
Millaisia takkeja/asusteita/vaatteita teillä on? Oletteko teettäneet/Tehneet itse? Mitä on maksanu? jne.
<Aino>
LAINAUS(wenakko @ 17.11. 2005, 18:01)
Millaisia takkeja/asusteita/vaatteita teillä on?

Vimmalla on sellainen ohuempi takki, vedenpitävä, ja koira tarkenee noin -5-10 asteessa sillä. Ja sitten on paksumpi takki, joka ei pidä vettä, mutta on todella lämmin ja paksu. Tosi tosi tosi kylmillä pakkasilla piän sitten molempia takkeja päällekkäin. Ja sitte joskus oon käyttäny korvien lämmikkeenä säärystintä, mutta molemmissa takeissa on kyllä sen verran pitkä kaulus että korvat ei pääse paleltumaan. Töppösiä ei oo, enkä näe mitään järkeä niiden hankkimiseen mitään järkeä biggrin.gif
Sundae
LAINAUS(<Aino> @ 17.11. 2005, 18:07)
Töppösiä ei oo, enkä näe mitään järkeä niiden hankkimiseen mitään järkeä biggrin.gif

Miks musta tuntuu, että ne töppöset ei kauaa whippetillä pysyis? biggrin.gif
Tämä on "lo-fi" versio foorumeistamme. Nähdäksesi täyden version, johon kuuluvat muotoilut, kuvat yms. klikkaa tässä!.
Invision Power Board © 2001-2012 Invision Power Services, Inc.