Apua! - Etsi - Jäsenet - Kalenteri
täysi versio: Whippet
Puskaradio > Keskustelua eri roduista > FCI 10: Vinttikoirat
Sivuja: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9
<Aino>
LAINAUS(Sundae @ 17.11. 2005, 19:24)
Miks musta tuntuu, että ne töppöset ei kauaa whippetillä pysyis? biggrin.gif

Niinpä, siks ne oiski turha hankita biggrin.gif
zwiebel
LAINAUS(wenakko @ 17.11. 2005, 19:01)
Millaisia takkeja/asusteita/vaatteita teillä on? Oletteko teettäneet/Tehneet itse? Mitä on maksanu? jne.

Rodilla on sellanen lyhyt mutta paksu riehumisulkoilutakki, joka lämmittää enimmäkseen rintakehää. Sitä käytetään kun mennään lenkille ja liikutaan koko ajan. Sitten sillä on kokopitkä kauluksellinen hieman ohuempi takki, jota pidetään näyttelymatkoilla ja iltapissalla jos on paljon pakkasta. Ja on sillä sellanen kurapukukin, joka peittää ihan jalat ja kaiken, mutta sitä käytetään tosi harvoin.
Molemmat takit on teetetty tuttavilla, paksumpi maksoi n. 25 euroa ja toinen oli ilmainen. Kurapuku saatiin myös tutulta. Tosi käteviä on ja Rodi viihtyy takissa smile.gif
Antsku
Heips! Olen ihastunut whippettiin jo vuosia takaperin, just vkl kävin niitä tsekkaamassa Jyväskylän kansainvälisissä koiranäyttelyissä. Sellanen "hassu" juttu on mietityttänyt kun whippet on varmasti aika kova menemään dogrun.gif , että mitäs jos sattuu se kani kohdalle. Saako wipukka sen kiinni?! Pureeko tms? hehhe.. blush.gif
<Aino>
Ei whippet saa sitä kiinni, ei edes aukealla pellolla. Tosin ihmeitäkin sattuu laugh.gif ja jos niin hyvä säkä käy että se saa sen kiinni, niin se ravistelee niskat katki - niin ne tekee leluillekkin wink.gif
Antsku
rolleyes.gif hyvähyvä, on ne jänösetkin sitten aika kovia juoksemaan. Oma koirani on sakemannin mallinen ja kohta jo 10 vuotias, mutta täysillä se painaa menemään jäniksen perään, jos sellanen nokan ohi sattuu menemään. Eikä tasaisessa maastossa edes ole niin suurta välimatkaa kun ne peräkanaa siellä menevät. Tosin, vanhuus painaa sen verran, ettei kiinni saa (no saiskohan muutenkaan wink.gif )- meidän mummo kyllä painais jarrut pohjaan jos se jänö esim. pysähtyisi!! että ei sitä tappais.. tämä vaan kun ajattelin (luulin) että nuori whippet saisi jäniksen suht helpostikin kiinni! toivottavasti ja onneksi olen väärässä? lookaround.gif
zwiebel
LAINAUS(<Aino> @ 22.11. 2005, 17:00)
.. niin ne tekee leluillekkin wink.gif

Hih komppasit sitä mitä sanoin puhelimessa just kun kirjotit tota w00t.gif

Kyllä se whippet jäniksen periaatteessa kiinni voisi saada, jos maasto on tasaista eikä jänölle ole piilopaikkoja tai jos pupunen on nuori/vanha/loukkaantunut. Jänis on kuitenkin pienempi kuin whippet ja sen on helpompi tehdä äkkikäännöksiä ja sujahtaa pieneen koloon. Olen kuullut että italiaano olisi tappanut jäniksen, mutta whippetin en ole koskaan kuullut sellaista tehneen. wink.gif
<Aino>
LAINAUS(zwiebel @ 22.11. 2005, 18:57)
Hih komppasit sitä mitä sanoin puhelimessa just kun kirjotit tota w00t.gif

Niin tein wink.gif
wenakko
rip.gif Taavi.

Plaudite Christer "Taavi" on siirtynyt koirien taivaaseen sad.gif
<Aino>
Aivan sad.gif Suuret osanotot Pirjolle (sekä Timolle) vielä tätäkin kautta.
dobberi
Ai, täällä olikin vinttareille oma keskustelupalsta wub.gif

Meille kotiutui reilu viikko sitten whippetpoika Schumi. Vauhtia ja enrgiaa todellakin piisaa huh.gif

<Aino>
^ Oooi smile.gif Mistä yhdistelmästä vauva on? wub.gif
sipa
dobberi Taitaa toi nimi sitten olla enne.. biggrin.gif Kaunis koira.. wub.gif
dobberi
Joo, itse asiassa avon kanssa oli käden vääntöä pennun nimestä vielä menomatkallakin. Mutta kun saimme pennun kyytiimme, nimivalinta oli selvä biggrin.gif Aiemmin ollut vain ison rodun pentuja, niin tuntuu, että tää wipukka on aivan käsittämättömän nopea ja ketterä! Mutta jospa tässä itsekin samalla harjaantuu wink.gif Schumi tulee Jagodas kennelistä wub.gif
<Aino>
Onko Schumi Pontuksen pentuja? Siis yhdistelmästä Cordobez x S. Chismosa ? wink.gif Tosi nätin näköinen, itse tykkään kovasti Sobresalto Chismosasta wub.gif smile.gif
Mon@
Näiden iloisten pentu uutisten seassa voisin ilmoittaa suru-uutisen tutuille ja puolitutuille..
Plaudite Christer, tutummin Taavi nukutettiin ikiuneen 21.11.2005
Taavi oli nukkuessaan melkein 15 vuoden ikäinen ja eli pitkän ja hyvän elämän.
<Aino>
LAINAUS(wenakko @ 26.11. 2005, 19:36)
rip.gif Taavi.

Plaudite Christer "Taavi" on siirtynyt koirien taivaaseen sad.gif

^ sad.gif
zwiebel
Schumi onkin sitten Rodille sukua biggrin.gif

Mika selittikin Jyviksessä jotain että Pontuksen pennut luovutusikäisiä shifty.gif
dobberi
Juuri siitä yhdistelmästä tämä herra on wub.gif
zwiebel: En löytänyt kotisivuiltasi sukutaulua, mutta ilmeisesti pontus sieltä sitten löytyy? smile.gif
<Aino>
LAINAUS(dobberi @ 29.11. 2005, 12:28)
zwiebel: En löytänyt kotisivuiltasi sukutaulua, mutta ilmeisesti pontus sieltä sitten löytyy? smile.gif

Rodi on yhdistelmästä Ch Cordobez x Monalisa smile.gif
~Lotta
LAINAUS(dobberi @ 29.11. 2005, 12:28)

Onko jostain Itä-suomesta? Kuopiosta? Siilinjärveltä? wink.gif Näin pennuista ilmoituksen (muistaakseni se oli juuri tämä biggrin.gif ) Mustin ja Mirrin seinällä. wink.gif wub.gif
zwiebel
LAINAUS(<Aino> @ 29.11. 2005, 13:40)
Rodi on yhdistelmästä Ch Cordobez x Monalisa smile.gif

Eikä ole, Ainoseni ;D

Rodi on yhdistelmästä Ch Allsatin Swedish Adventure x Monalisa ja Monalisan sukutaulussahan on samoja koiria kun Pontuksen wink.gif
<Aino>
LAINAUS(zwiebel @ 29.11. 2005, 17:50)
Eikä ole, Ainoseni ;D

Rodi on yhdistelmästä Ch Allsatin Swedish Adventure x Monalisa ja Monalisan sukutaulussahan on samoja koiria kun Pontuksen wink.gif

no oho, meikä ihan messissä laugh.gif
zwiebel
LAINAUS(<Aino> @ 29.11. 2005, 19:48)
no oho, meikä ihan messissä laugh.gif

Tosiaan .. mä luulin että sä tiedät kaiken whippettien sukulaissuhteista biggrin.gif
<Aino>
LAINAUS(zwiebel @ 5.12. 2005, 15:41)
Tosiaan .. mä luulin että sä tiedät kaiken whippettien sukulaissuhteista biggrin.gif

No kai mä nyt tiiän cool.gif tälläset muistikatkoset on kyllä turhan usein havattuja blush.gif
~Lotta
Wipukoiden omistajat;

Voitteko laittaa mielestänne + ja - whippetistä yleensä. Kaiken luonteesta, harrastusmahdollisuuksista ym. smile.gif
wenakko
Vaikka ei itselläni whippetiiä ole niin laitan jotain..

+On ehdottomasti Luonne! Tosi ihmisrakkaista, lempeitä, itsenäinen jne..
+Ulkonäkö, koko. Helluusia ja hyvän kokoinen smile.gif

-on Kylmänarkuus. Suomentalvessa ei pärjää ilman takkia cold.gif
<Aino>
Whippettien luonteessaki on omat haittansa. Esim. Lanttu ei oo kovin onnessaan kun Vimma hyppää täysiä syliin nuolemaan naamaa ja riehumaan (mulla on kerran ollu huuli auki ku Vimma löi päällään mua tosi lujaa huuleen), mut mä en nää sitä ite haittana, on ihanaa kun koira on lähellä. Kylmänarkuushan ei oo mikään haitta, onhan noille tehty takkeja ja niiden kanssa ne pärjää vallan mainiosti. Tosin näyttelyt (odotan kauhulla Kajaania..) kun kehässä ei ruukata olla takki päällä, on vähän kurjempi homma sitten talvella, sekä alkukeväästä / loppu syksystä. Muuten kylmyys ei varmastikkaan ole haitta, agilityssäkin koira on kokoajan liikeessä, joten kylmyys ei iske vaikka kisapaikalla ois lämmintä 0 astetta. Tokoilussa on taas omat ongelmansa.. Nää whippetit on vähän diivoja. "En mä ala tossa märällä maalla makaamaan.." "Enkä varmasti makaa noin kylmällä/kovalla alustalla" ja jotkut harrastaa tätä "En halua istua tähän, miksen saa seistä mielummin?". Eroahdistus on aika yleistä whippeteillä, mikä on tosi kurjaa.. Tosin sitä ei esiinny kaikilla, ja sitä voi ehkäistä heti pennun tullessa taloon. Vimmalla on pieniä eroahdistuksen oireita, mutta jättämällä sitä kavereille, yksin kotiin pitkiksi ajoiksi heti pentuna jne., varmastikkin auttaa siihen ettei eroahdistusta tule smile.gif
Terhi
LAINAUS(<Aino> @ 8.12. 2005, 15:24)
Tosin näyttelyt (odotan kauhulla Kajaania..) kun kehässä ei ruukata olla takki päällä, on vähän kurjempi homma sitten talvella, sekä alkukeväästä / loppu syksystä.

Ihan aiheen ohi nyt, mutta arvaa vaan kuinka kauhulla me ootetaan karvattoman harjakoiran kans tuota näyttelyä! blush.gif biggrin.gif
<Aino>
LAINAUS(*Tepa* @ 8.12. 2005, 15:54)
Ihan aiheen ohi nyt, mutta arvaa vaan kuinka kauhulla me ootetaan karvattoman harjakoiran kans tuota näyttelyä!  blush.gif  biggrin.gif

wenakko
En tiedä meneekö aiheen ohi, mutta Hyvää Joulua kaikille enemmän ja vähemmän whippet ihmisille!!! :xsmilex: hug.gif
~Lotta
Hyvää joulua ja iloista uutta vuotta 2006!
Jouluisin tunnelmin: Lotta, Eimi & Keiju xsmile.gifx
zwiebel
Täällä on keskustelu vähän hiljentynyt, mites on whippetihmisillä uusi vuosi lähtenyt käyntiin? cool.gif
Avispa
whippet on nätti rotu. EHkä mäkin sitten aikanaan whipun hankin. smile.gif

Onkos kukaan joskus kokeillut whipunsa kanssa agilityä?
<Aino>
No eikai tää mitenkää kummemmin, ylihuomenna lähetään kohti Kajjaania smile.gif

Affe: pari tuttuani on kisannut whippettinsä kanssa agilityssä / käynyt agilitykurssia whippettinsä kanssa smile.gif..
JanzGu
Huomenna menossa Plauditeen hoitamaan koiria, kun Pirjo lähtee Tessan kanssa Kaijjaanin näyttelyyn smile.gif wub.gif
wenakko
^-- Minä kirjoitin rolleyes.gif
Heemoka
Laittakaapas näyttelylinjaisia whippettejä kasvattavia kenneleitä smile.gif wub.gif
wenakko
Uskoisin, että suurinosa (jos ei kaikki) niin ei kasvata whipukoitaan pelkästään näyttelyihin tai pelkästään juoksuun tjsp. Tosin voin olla väärässäkin.

Whippetharrastajien sivuilta voi käydä katselemassa linkkejä ja muutakin tietoa jos kiinnostaa smile.gif wink.gif
Avispa
<Aino> Osaatko sano millasiasun tutun koirat oli "kouluttaa agi esteille"? *osaan selittää hyvin.. baa.gif * Oppiko nopeesti vai tarviko paljon harjottelua?
zwiebel
LAINAUS(Heemoka @ 8.1. 2006, 16:24)
Laittakaapas näyttelylinjaisia whippettejä kasvattavia kenneleitä smile.gif wub.gif

Mun ja Ainon sivuilta ainakin löytyy linkkilistaa ja tietty whippetharrastajien sivuilta smile.gif
<Aino>
LAINAUS(Affe @ 8.1. 2006, 17:56)
<Aino> Osaatko sano millasiasun tutun koirat oli "kouluttaa agi esteille"? *osaan selittää hyvin..  baa.gif * Oppiko nopeesti vai tarviko paljon harjottelua?

No oho.. Minä en kyllä muista yhtäään, jotain puhetta Minnan kanssa siitä oli blush.gif Mä veikkaan että kun whippetit on niin avoimia ja viisaita, että niiden kanssa on helppo harjotella agia, itsekki suuntaan ehkä kesäksi kurssille smile.gif

Niih ja noista linkeistä, että kasvattajien linkkilistoilla on sit linkkejä ulkomalaisten whippetkasvattajien sivuille cool.gif
Untamo
yks haitta puoli niillä joillain on koska ne kiljuu jotkut aika lujaa... muuten söpöjä otuksia wub.gif
<Aino>
LAINAUS(Untamo @ 11.1. 2006, 05:28)
yks haitta puoli niillä joillain on koska ne kiljuu jotkut aika lujaa... muuten söpöjä otuksia wub.gif

Tää on todellakin harva ominaisuus, en oo ite tavannu yhtäkään kiljuvaa whippettiä laugh.gif
<Aino>
Täältä löytyy monia whippetlinkkejä, klikkaa vaan kirjainta, esim. A niin löydät A:lla alkavien kennelnimien kotisivuja tongue.gif
Tiger's Chaos
^ Tässä on suora linkki, jota Aino siis tarkoitti wink.gif

http://www.sandlinewhippet.com/LINK/linkINDEX.htm
Heemoka
Kiitos kaikille, jotka ovat osoitteita viitsineet laittaa biggrin.gif
<Aino>
LAINAUS(Tiger's Chaos @ 11.1. 2006, 23:07)
^ Tässä on suora linkki, jota Aino siis tarkoitti wink.gif

http://www.sandlinewhippet.com/LINK/linkINDEX.htm

Oho hups, toi mun linkki meni ihan metikkoon laugh.gif laugh.gif kiitos ku viitsit korjata, en ois ite edes huomannut moista blush.gif
wenakko
Taas oon menossa Plauditeen. wub.gif
~Lotta
LAINAUS(wenakko @ 20.1.2006, 18:05)
Taas oon menossa Plauditeen. wub.gif

Voisin sanoa että olen kade,. happy.gif

Tänään näin Viki salukin koulumatkalla. wub.gif Ai, että whippet-kuume nuosi sadasta kahteensataan kertaheitolla, kun pääsi rapsutteleen vinttaria. wub.gif blush.gif

Omistaja kertoi, että ne on järjestäny Savon seudulle vinttari-tapaamisen, ensi viikolle ja sanoi että kaikki tervetulleita joita edes vinttarit kiinnostaa. Katsotaan jos pääsisi edes paikalla tutustumaan Savon seudun whippetteihin. smile.gif
<Aino>
LAINAUS(~Lotta @ 20.1. 2006, 18:09)
Omistaja kertoi, että ne on järjestäny Savon seudulle vinttari-tapaamisen, ensi viikolle  ja sanoi että kaikki tervetulleita joita edes vinttarit kiinnostaa. Katsotaan jos pääsisi edes paikalla tutustumaan Savon seudun whippetteihin.  smile.gif

thumbup.gif sen jälkeen ei ole tietä takaisin wink.gif..

Vimma täytti tänään 1 v. ! wub.gif tässä pari kuvaa sankarista:

ja siltä varalta jos toi toinen kuva ei näy, niin se on sit täällä kans smile.gif

jälkimmäisellä vähän kokoa rolleyes.gif mutta Vimma wub.gif wub.gif tänään rantautui suomeen kaksi whippetinalkua, veljekset. Simpan poikia molemmat wub.gif
Tämä on "lo-fi" versio foorumeistamme. Nähdäksesi täyden version, johon kuuluvat muotoilut, kuvat yms. klikkaa tässä!.
Invision Power Board © 2001-2012 Invision Power Services, Inc.