Apua! - Etsi - Jäsenet - Kalenteri
täysi versio: Ruotsinlapinkoirat
Puskaradio > Keskustelua eri roduista > FCI 5: Pystykorvat ja alkukantaiset koirat
Piiku
Tämä rotu on kiinnostanut jo vuosia ja kovasti tahtoisin siitä lisää tietoja. Erityisesti tällaisen omistajan kokemuksia olisi kivaa lukea.
Lydia
Mulla on vain suomalainen versio, mutta muakin ruottalaiset kiinnostaa.
Viikonloppuna oli ainutlaatuinen tilaisuus nähdä niitä livenäkin useampi yksilö kerrallaan
ja käytin tilaisuuden kyllä hyväkseni. Siis lappalaiskoirien erkkarissa olin.
Onhan koirien livenä näkeminen ihan eri juttu kuin lukea niistä kirjoista tai netistä.

Mä suosittelisin ottamaan yhteyttä ruotsinlapinkoiraihmisiin, mukavalta porukalta vaikuttavat ja varmasti mielellään vastaavat kysymyksiin. Huonona puolena on vaan rodun harvinaisuus ja jos Suomesta ruotsinlapinkoiran haluaa, pitää kyllä varautua odottamaan... niitä kun ei edes vuosittain synny.
peikkovuorelainen
Piiku käy www.lappalaiskoirat.fi osoitteessa, siellä on kasvattajat osio ja sieltä Ruotsinlapinkoirat sieltä löydät kasvattajat.Suomessa ei ole monta kasvattajaa mutta sitäkin kivempia thumbup.gif
Care Bears kasvattaja Häkkinen Leila vöyri
Litle Honey`s kasv Heiskanen Kirsi Nivala
Piiku
Kiitos vastauksista.
Tuolla lappalaisten palstalla olen kyllä surffaillut jo useamman vuoden ja kasvattajia todellakin on vähän Suomessa.
Itseäni oikeastaan kiinnostaisikin tuoda koira Ruotsista ja olenkin surffaillut kovasti noilla Ruotsalaisten kasvattajien sivuilla. Paljonhan noita koiria ei kyllä Ruotsissakaan ole, mutta sentään jonkin verran. smile.gif
Lydia
Piiku: Niin ja käsittääkseni ruotsinlapinkoiraihmiset järkkäävät vuosittain tapaamisen, sinne kannattaa lähteä jos rotu kiinnostaa. Harvoinpa sitä pääsee näkemään useampaa ruotsinlapinkoiraa yhtä aikaa.
Tämän vuoden tapaaminen oli keväällä Pieksämäellä ja valitettavasti en silloin päässyt paikalle, vaikka alunperin tarkoitus olikin mennä, mutta onneksi sitten nyt syyserkkarissa pääsin näihin viehättäviin koiriin tutustumaan livenä smile.gif Eli edelleen kehoitan esim. mailaamaan kasvattajille/harrastajille, he varmasti osaavat paremmin auttaa koiranhankinassakin ja tietty kertoa enemmän rodusta.
Tämä on "lo-fi" versio foorumeistamme. Nähdäksesi täyden version, johon kuuluvat muotoilut, kuvat yms. klikkaa tässä!.
Invision Power Board © 2001-2012 Invision Power Services, Inc.