Apua! - Etsi - Jäsenet - Kalenteri
täysi versio: Kuka on ajanut valjakolla/kärryillä?
Puskaradio > Keskustelua metsästyksestä sambaan! > Valjakkourheilu & Rata- ja maastojuoksut
HetaK
Olin eilen tuttujeni luona Espoossa, ja heillä on ihana huskyuros "Pete". Oltiin mettässä ajelemassa eräänlaisilla kärryillä. Oli se kyllä mahtavaa menoa thumbup.gif Ovatkos muut koskaan kokeilleet?
Wilde
Kävin viime hiihtolomalla Luostolla huskypuistossa, jossa on yli 100 koiraa. Eri huskymuunnoksia. Siellä pääsin kokeilemaan ajelua, istuin sellaisessa reessä jota veti kuusi koiraa. Matka oli kilometrin pituinen, kyllä menisin uudestaankin. Se oli mahtavaa. wub.gif
ruusuritari
Harva se päivä on ajettava wink.gif Vielä kärryllä, mutta eiköhän ne lumetkin sieltä tule, jotta saa reen esille biggrin.gif
neatut
*huokaus* kumpa tulisikin lunta pian....
Kärryllä jne toki pääsee jo mutta kyllä lumen odottaminen on aina turhauttavaa confused.gif

Talvella sitten ajellaan, ei nyt ihan joka päivä kun koirillekin on suotava lepoa, mutta useita kertoja viikossa kuitenkin... smile.gif
neatut
LUNTA w00t.gif w00t.gif
Vihdoin tulee lunta... lunta...lunta... laugh.gif

On tätä odotettukin.. Ja nyt aletaan odottaa, että sitä tulisi tarpeeksi paljon rekiajeluun...
Wanssu
Tulis nyt lunta meillekkin!!
Pitäis laittaa tuossa viestiä tuonne "muutti rekitutuille" päin jotta pääsis likat vähän treenaileen ja minä saisin taas opastusta että mites tästä eteen päin smile.gif
staffi tyttö
Pulkkaa on tullut vedätettyä setterillä ihan huvin ja urheilun vuoksi... joku päivä kokeillaan setterin ja huskyn yhteis valjakkoa... mitäköhän siitäkin taas tulee blink.gif
Kaptah
Joo kokeiltu on ahkion vetoa. Nabulla olis voimaa kuin pienessä kylässä. Hankin vaneriahkion, laitoin aisat ja ostin koirakaupasta kunnolliset valjaat, mutta kas - koira lakkas vetämästä!. Ei varmaan oikein tykännyt olla kytkettynä noihin laitteisiin ja kun aisat tuli molemmin puolin, niin ei sitten tykännytkään.

Pitää tänä talvena yrittää uudestaan, jospa se muuttuis koiran mielestä hauskaksi hommaksi; väkisin en viitsi yrittää!
Dragon_Heart
Isä osti tuossa ennen joulua koirille reen. En ole vielä kerinnyt koittamaan sitä kun opiskelen muualla ja aika harvoin käyn kotona, mutta innolla odotan ensimmäistä kokeilua! wink.gif Viime talvena isä tekikin koirille sellaisen reen tapaisen, vähän kuin potkukelkka mutta jalaksina sukset. Pirun hyvä kapistus on kieltämättä ja koirillekin erittäin kevyt vetää.

..meillä kyllä on varmaan vähän harvinaisempi rotuyhdistelmä valjakossa, kk.saksanseisoja ja pinseri biggrin.gif
Diikeri
Axulle pitäs kärryt hankkia, tietäiskö joku mistä? Reenvedosta ei oikein pidä kun se "kahisee" lumella, pyöriä ja kärryjä ei onneksi pelkää..
smile.gif
Anna K
Reki löytyy. Ja hieman epätavallisempi valjakko - kk.saksanseisoja ja pinseri! Karkkari on äidin koira ja pinseri oma. Valjakkotouhut kuuluvat joka talveen! cool.gif
_berni_
alskanmalamuutin kyydissä on tullut oltua biggrin.gif ja hienoa oli thumbup.gif
arado
Dogo argentinoilla vedätetty ja muilla roduilla:)
LonelyWolf
En ole koskaan ollut minkäännäköisessä reessä ym vedettävänä. sad.gif
Haluaisin niin paljon!!
Mutta kellään tutulla ei ole sellaisia koiria tai välineitä..
Kun pääsen lukiosta ja opiskelemasta, niin lähden jonnekkin alaskaan kokeilemaan kunnonmenoa w00t.gif
Ja jos joskus oman arktisen kaverin hankkisi, niin ehkä se suostuu välillä minuakin vetämään wink.gif
Wupsu
enpä ole ollut koiran vedätettävänä, muuta kuin kerran pulkalla sellaisen 5v sakemanni nartun vedettävänä thumbup.gif
Piti pitää kyllä lujaa kiinni, ettei kyydistä tipu, kun sillä riittää voimaa ja se oli sillon sellanen hössöttäjä pulkan kanssa, että sai pelätä, että koska se ottaa spurtin wub.gif

nykyään ko. koira on sen verran rauhoittunut, että sille on hommattu sellaiset pienet kärryt, missä siis mahtuu istumaan pikku lapsi (aikuinen tietysti ohjaa hihnassa koiraa koko aja) ja sillä se vetääkin sitten perheen tytärtä wub.gif

kesätöihin olisi tarkoitus yrittää lappiin aikas tuttuun kenneliin josko siellä voisi sitten olla vetokoirien kanssa ja josko he siellä sitten meikää neuvoisivat, että kuinka koira opetetaan ja jos vaikka pääsen "treenauttamaankin" niitä wub.gif
lhasa apso
Oon jo pitkään halunnu mennä koklaa sellasta husky valjakkoa, ja jos pääsen joskus lappiin, niin se elämys on pakko kokea wub.gif pienenä oon ollu pari kertaa reessä jota on vetäny sakemmanni smile.gif
Indy
Juu kyllä on omilla huskyillä tullut "muutaman" kerran ajettua niin kärryillä kuin reelläkin teehee.gif
katariina27
Ekan kerran pääsin husky valjakolla ajamaan, kun olin töissä koiranhoitajana husky farmilla viime vuonna.
Vaikka oli neljä koiraa edessä, ja tie oli ihan jäässä oli pikkusen lujaa kyytiä, sydän kurkussa yrittelin jarrutella etten lentäisi sopivassa mutkassa mettään. Jokatapuksessa oli hauskaa!
Nyt tähän lajiin hullaantuneena on meille tulossa alskanhusky wub.gif .
Lumitassu
Minä olen monesti ajanut valjakolla. Meille hommattiin reki talvella 2005 ja joka talvi sitä on käytetty vähintään kerran, lumen määrästä riippuen.
Mutta kovemmassa käytössä on kuintenkin potkukelkka. smile.gif

Tässä kuva viime talvelta, kun pääsimme vain kerran reellä! dry.gif
http://i34.tinypic.com/14oakvs.jpg

Olen toki ajanut isommallakin valjakolla! Pari talvea taaksepäin kun olimme lapissa ajoin viiden koiran valjakolla. Tosin taitojani epäiltiin, mutta annettiin kuitenkin ajaa kun vakuutin, että olen ennenkin rekeä ohjannut! Vaikka olihan se vähä kovempaa kyytiä kuin kahden koiran vauhti... laugh.gif
wolffie
Joo, oon ajanut kun omien kanssa on tullut vedätystä ja jonkin näköistä valjakkourheilua harrastettua.

Tosin oikeeta rekeä tai vetokärryjä ei oo ollut, vaan koirat on vetänyt mua pulkalla (tosin pulkalla veti myös ruokasäkin kotiin),suksilla, minarilla niin että ite oon toisella jalalla potkinut vauhtia ja toinen jalka on minarin päällä, pyörällä vedättänyt ja semmoisella temppu potkulaudalla. smile.gif
Jospe
Justiin äsken tulin vetolenkiltä tongue.gif

Täällä omistetaan rollaattori ja puureki, ja useaan kertaan viikossa käydään vedättämässä, eli on tullut kokeiltua! biggrin.gif
Tämä on "lo-fi" versio foorumeistamme. Nähdäksesi täyden version, johon kuuluvat muotoilut, kuvat yms. klikkaa tässä!.
Invision Power Board © 2001-2012 Invision Power Services, Inc.