EDIT// kerronpa hiukan selvemmin tiibetinspanielin esitystavastani..
Seisominen :
Otan leuan alta kevyen otteen peukalolla ja etusormella, samalla tuen niskaa toisella kädellä korvien takaa. Nostan koiraa n. 3cm ylöspäin ja lasken maahan, jolloin etupää tulee siististi esille.
Takapään hoidan niin että haarojen välistä yhdellä kädellä nostan ja lasken maahan, silloin saan selän suoraksi ja sen jälkeen asettelen jalat taaemmas ja samaan riviin jotta vartalo on suora ja asento hyvä.
Olen nyt tuolla Lennillä pitänyt kättä leukaluiden kohdalla jolloin koira on suostunut seisomaan haluamallani tavalla. JOs tämä ei toimi, niin pistän hihnan korvien taakse ja venytän hiukan kaulaa (tuolla naperolla saisi olla pikkuisen enemmän kaulaa).
Ravaaminen :
Itse kävelen reippaasti jolloin koirakin liikkuu siistissä ravissa. Haluaisin pitää hihnan tiukalla, mutta olen nyt pitänyt löysän hihnan, koska koira alkaa roikottamaan päätään jos on tiukka hihna...
Laitanpa kuvan jossain välissä...olisin halunnut saada Lennin esitettyä vapaasti, mutta eihän toi "kuuro" koira mua suuren koiralauman keskellä kuuntele tippaakaan...