Apua! - Etsi - Jäsenet - Kalenteri
täysi versio: Koirahiihto
Puskaradio > Keskustelua metsästyksestä sambaan! > Valjakkourheilu & Rata- ja maastojuoksut
Sivuja: 1, 2
Triad
Minä toivottavasti pääsen nyt talvella hiihteleen koirani kanssa, itsekkin olen kilpahiihtäjä niin vauhti piisaa laugh.gif muttta valitettavasti Pessi ja sen rotuset koirat (harmaanorjan hirvikoira) eivät kuulu siihen lajiin että siinä vois ihan kilpailla titteli meiningillä tai siis saavuttaa sitä biggrin.gif , harmi confused.gif

Mutta onko muita harrastajia? Ja olis kiva tietee missä seurassa? wub.gif
^Minna^
Me harrastetaan hiihtoa ihan omaksi iloksi thumbup.gif Viime talvena hiihdin siis meidän valkoisen ruotsinhirvikoira Ladyn kanssa ja tänä syksynä olisi tarkoitus opettaa tuota nuorinta harmaata vähän hiihtämisen "saloihin" smile.gif Siis itse olen todella surkea hiihtäjä, että meidän hiihtäminen on varmaan aika huvittavan näköistä blush.gif laugh.gif
annamurr
Alettiin Pepin kanssa hiihtämään viime talvena, ja on kyllä tosi mukava harrastus! biggrin.gif Eihän me kyllä missä seurassa silleen virallisesti harrasteta vaan ihan omaksi iloksemme vain! smile.gif
marim
yep yep..

Lunan ja räyhän lempiharrastus wub.gif

itse hiihtelen lähinnä treenejä, muut saa hiihtää niiden kanssa kisoissa...ei sillä ettenkö ois muun muassa kerran vetäissyt mahaliuun turvalleen kisoissa hieman ennen maalilinjaa ja koiraparka yritti vaan päästä etiäpäin.. oops.gif ...mikä nyt ensin tulee mieleen...joten parempi että paremman tasoiset hiihtäjät saa kisailla.
sivuilla löytyy jopa kuviakin.
Triad
Tietääkö kukaan onko kilpailuissa jotain "sarjoja" esim. aikuiset "ihmisille" jne. vai onko sarjat sitten koirille.. wink.gif aloitan Minnan koirilla harjoittelun nyt talvella wink.gif Ja istten jos hyvin käyn niin kisoissa wink.gif
annamurr
LAINAUS((-pessi-) @ 11.12. 2005, 18:39)
Tietääkö kukaan onko kilpailuissa jotain "sarjoja" esim. aikuiset "ihmisille" jne. vai onko sarjat sitten koirille.. wink.gif aloitan Minnan koirilla harjoittelun nyt talvella wink.gif Ja istten jos hyvin käyn niin kisoissa wink.gif

Minnan ? ;D
neatut
(-pessi-): VUL:n sivuilta löytyy tietoa koirahiihdosta, tässä ote sieltä wink.gif

Valjakkohiihto- ja koirahiihtokilpailuissa on kaksi luokkaa:

Luokka A: avoin kaikille koirille.
Luokka B: avoin kaikille roduille lukuun ottamatta seisovia lintukoiria, dobermanneja, suursnautsereita ja rekisteröimättömiä koiria.

Naisilla pikamatka on 5-10 km ja miehillä 10-15 km. Pikamatkan lisäksi hiihdetään yleensä kerran vuodessa pikät makatkat (SM), jolloin hiihdettävä matka naisilla on 15-20 km ja miehillä 20-30 km. Lisäksi kerran vuodessa hiihdetään valjakkohiihto- ja koirahiihtoluokissa SM-viestit (3 x 5-10 km). Kilpasarjoja löytyy yleisten sarjojen lisäksi myös nuorille (14-v. ja 18-v.) sekä vanhemmille (40-v. ja 50-v.). Kaikissa ikäluokissa kilpaillaan sekä A- että B-luokissa.

Eli hiihtäjän mukaan määräytyy sarjat, mutta koira vaikuttaa siihen kilpaileeko pari A vai B-sektiossa.. Valjakkohiihto on sitä kun koiralla on ahkio vedettävänä ja koirahiihto on sitä, että koira vetää hiihtäjää..
Triad
LAINAUS(neatut @ 13.12. 2005, 09:42)
(-pessi-): VUL:n sivuilta löytyy tietoa koirahiihdosta, tässä ote sieltä wink.gif

Valjakkohiihto- ja koirahiihtokilpailuissa on kaksi luokkaa:

Luokka A: avoin kaikille koirille.
Luokka B: avoin kaikille roduille lukuun ottamatta seisovia lintukoiria, dobermanneja, suursnautsereita ja rekisteröimättömiä koiria.

Naisilla pikamatka on 5-10 km ja miehillä 10-15 km. Pikamatkan lisäksi hiihdetään yleensä kerran vuodessa pikät makatkat (SM), jolloin hiihdettävä matka naisilla on 15-20 km ja miehillä 20-30 km. Lisäksi kerran vuodessa hiihdetään valjakkohiihto- ja koirahiihtoluokissa SM-viestit (3 x 5-10 km). Kilpasarjoja löytyy yleisten sarjojen lisäksi myös nuorille (14-v. ja 18-v.) sekä vanhemmille (40-v. ja 50-v.). Kaikissa ikäluokissa kilpaillaan sekä A- että B-luokissa.

Eli hiihtäjän mukaan määräytyy sarjat, mutta koira vaikuttaa siihen kilpaileeko pari A vai B-sektiossa.. Valjakkohiihto on sitä kun koiralla on ahkio vedettävänä ja koirahiihto on sitä, että koira vetää hiihtäjää..

Kiitos ! wub.gif tulipahan selväksi wink.gif Nyt vaan treenaamaan wink.gif
<Iida>
Tänään käytiin Manun kanssa ensimmäistä kertaa tän talven aikana hiihtämässä. Meno oli ehkä vähän turhankin vauhdikasta whistling.gif biggrin.gif

Gitan kanssa olisi myöksin tarkoitus hiihtoharrastusta aloitella, harrastusmielessä.
Triad
Minä olen hiihtänyt nyt talvella harmaitteni kanssa, sekä käytiin Marjon kanssa hiihtämässä ja mukana oli Lissu ja Nana (ausseja) Marjo sitten hiitoi Lissun kanssa ja minä Nanan kanssa. Meno oli kyllä aika lujaa. thumbup.gif Minua aina ennen kuin olin hiihtänyt Nanan kanssa ihmetytti että miten jollakulla voi olla niin kova vauhti että reitin mutkissa pitää aurata että mettään ei kömähä blink.gif , niin Nanan kanssa sain "kokea" sen eli vauhti oli oikeasti kovaa. Keväällä kokkeellaan kilpailla biggrin.gif
~Lotta
Omaksi iloksi biggrin.gif käytiin hiihtämässä tänään. Aluksi sujui, vaikka Eimi pelkäsikin suksia, mutta seuraavalla kierroksella juoksi vieressä innoissaan. Kolmannella kierroksella aloitti haukkumisen suksille. thumbup.gif
Oma kunto alkoi loppua joten siihen lopetin whistling.gif , eiköhän ensi viikollakin uudestaan. .
Jettis
Missä pääsette oikein hiihtämään? Menettekö perinteisellä- vai luistelutyylillä?

Täällä meillä päin ei ole kuin kunnan latuja, joihin koiran kanssa ei tietenkään saa mennä.. sneaky2.gif Pellolle pääsis, mutta siellä ei ole latua, eikä hankikantoakaan tähän aikaan talvesta.
Triad
LAINAUS(Jettis @ 8.1. 2006, 21:43)
Missä pääsette oikein hiihtämään? Menettekö perinteisellä- vai luistelutyylillä?

Mä hiihdän täällä Oulussa koirahiihto ladulla ja sitten jäällä biggrin.gif ja luistelu tyyliä mennään biggrin.gif Perinteistä meijän koirilla on vaikea mennä laugh.gif
~Lotta
Luistelu tyylillä mennään ja kunnan laduilla hiihdellään. biggrin.gif
Ja jäällä. Siellä on ladut, kunnan. wink.gif Mutta ihan sama , koska kumminkin kaikki kävelee siinä. whistling.gif
<Iida>
LAINAUS(Jettis @ 8.1. 2006, 21:43)

Täällä meillä päin ei ole kuin kunnan latuja, joihin koiran kanssa ei tietenkään saa mennä.. sneaky2.gif Pellolle pääsis, mutta siellä ei ole latua, eikä hankikantoakaan tähän aikaan talvesta.

Meillä on ihan lähellä isot pellot, jossa jotkut ovat ajelleet moottorikelkoilla ristiin rastiin. Lumi on juuri mukavasti tamppautunut jälkien kohdalta, joten siinä pystyy hyvin hiihtämään koiran kanssa wink.gif . Luistelutyylillä ei oikein onnistu, mutta kuitenkin.
Ebony
Itse olen hiihdellyt omaksi iloksi Elviksne kanssa, tosin emme mitenkään ammattimaisesti, tosiaankaan ;D Kunnon vetovaljaita ei edes tuolla ole, tosin sellaiset olemme ajatelleetkin hankkia. Ojia, peltoja ja hakkuuaukioita kolusimme viime talvena, tänä talvena ei vielä ole kunnon hiihtokelejä tullut :<
Diikeri
Täällä harrastetaan parsonin kanssa!
Mennään milloin perinteisellä milloin vapaalla. Juuri ostettiin Canicross-vyö jota sitten käytetään hiihtäessä.. Ja Seralle kunnon valjaat tietty. wink.gif
Kaptah
annep tuossa kyseli mistä sais aisat, valjaat ja ahkion. Meinasin heti vastata omista kokemuksista, mutta hetken kokeiltuani vasta huomasin, että se aihe olikin tuolla molo-foorumilla. Enkä pääse sinne.Vastaan sitten tänne!

Itse tein Nabulle (leonberg ja kova neliveto) muutaman netti-ohjeen mukaisesti seuraavan virityksen; ahkio on vanha ruotsin armeijan vaneriahkio (siis ei mikää muoviläpyskä), valjaat kannattaa ostaa koiran koon mukaan valmiina (parhaita ovat kai aisojen kanssa ns. länkivaljaat) ja aisat tein alumiiniputkesta, johon kulmat sain sopivan vahvuisesta paineen kestävästä kumiletkusta (pitää olla tarpeeksi vahvaa!), vahva naru vaan sisälle, jolla aisat saa sitten kiinni valjaisiin (tai kun tekee sopivan pituiset aisat, niin vaikka omaan vyöhön; ja eiku sukset jalkaan , ahkio vetoon ja koira saa mennä vaikka kyytiin!)

No nolostihan siinä kävi; koira lakkas vetämästä, kun huomas aisat molemmin puolin ja ahkion perässä. sleepy.gif

Pitää taas ensi viikolla kokeilla, kun on lomaa ja paremmin aikaa häärätä ton tyypin dogrun.gif kanssa.
Triad
Ahkiolla olisi ihan kiva mennä paitsi luulinsin että koirani huomaisi että vauhdin ei tarvitse olla niin kova joten reitin reunoilla olevat hajut vois kiertää joten meillä siitä ei tulisi mitään.. Pysytään noissa norm. jutuissa biggrin.gif
Kurotora
Viimetalvena kävin Toton kanssa hiihtämässä, tai no en minä hiihtänyt toto vaan veti.. Ohitettiin jopa moottorikelkat! Jos oisin yrittänyt siinä vauhdissa hiihtää... olisin läsähtänyt mahalleen happy.gif Ihan kivaa on, mutta toto nyt ei kamalasti pidä muista hiihtäjistä(pienenä tapahtuneen onnettomuuden takia cry.gif ) niin en pääse oikein muualla kuin jäällä hiihteleen.. ja muutenkin vihaan hiihtoa , enkä ole tänä vuonna edes nähnyt suksiani biggrin.gif
Mutta koiran kanssa se on IHANAA wub.gif

Ja minun kokeillessa lajia koirana oli WALESINSPINGERSPANIELI smile.gif Toto on muutenkin opetettu vetämään esim. potkuria/pulkkaa.. osaa nämä vasen/oikea käskyt yms. smile.gif
Evie
Me hiihdellään välillä, meillä sujuu ihan hyvin, kun luistelutyylillä mennään.
Kingi vetää kyllä lujaa, jos sille päälle sattuu.
Omaksi iloksi siis vain hiihdellään. happy.gif
Hiihto lenkit on yleensä sen pitusia, kun minä jaksan ja Kingi jaksaa mennä. (no Kingi kyllä jaksaa juosta vaikka kuin kauan)

Meneekö teillä hyvin alamäet? Että koira juoksee sillonkin edellä?
Meillä onnistuu ihan ok, koira menee ehkä aavistuksen sivummassa, ko seki varmaa vähä pelkää, et lasken sen päälle, jota ei tosin oo ikinä tapahtunutkaan. laugh.gif
Ja hiihtäjänä mun pitää välillä sitte vähä jarrutella, jos koira meinaa hidastella.
Triad
Aattelin laittaa tänne tälläisen jos joku haluaa kokkeella kilpailuja

Itse olen menossa Lissun kanssa Ouluun 19.3, kyseessä Australianpaimenkoira siis jos keretään vaan harjoitella biggrin.gif Mutta luultavasti.. wub.gif

SPKL koirahiitokisat
-Nekku-
Mekin ollaan tulossa tuonne Oulun kisoihin smile.gif Siis bordercollie Nekun kanssa wink.gif Pitää vaan vielä aika paljon sitä voimanjakoa treenata.. wink.gif Kun koira tuppaa lähtemään alussa sata lasissa ja sitten ei loppumatkasta enää oikein huvita juosta..

Me hiihdellään aina luistelutyylillä, vauhtia on sen verran paljon wink.gif

Kun Evie kysyi nuista alamäistä, niin en oikeen tiiä, koska yleensä hiihetään jäällä niin ei oo vielä yhtään mäkeä vastaan tullut biggrin.gif

Mutta ihana laji tämä on!!! biggrin.gif
Diikeri
Aikas kiva, nyt pidetään taukoa hiihtämisestä, valjaat hankas kainaloista ihon punaseks.. Ei sais hiihtää liian paljon.. blink.gif Muutenki rajotettava vähän vaikka toi parsoni hiihtäs vaikka itsensä maata kiertävälle radalle jos sais vaan luvan.
Triad
Käytiin Saaran kanssa niissä kilpailuissa, kaikki meni mainiosti ja kaksoisvoitto tuli biggrin.gif Mun osalta pitään ei jäänyt uupumaan suorituksesta ja tavoitteet tuli täytettyä biggrin.gif Saara varmaan kertoo sitten itse oman kilpailun biggrin.gif Voitettiin pari ikä miestäkin cool.gif Matkana 5 km

1. Minä & Lissu, 13.25
2. Saara & Nekku, 13.33
3. Anni & ?, 15.12

innocent.gif thumbup.gif

Ens talvena sitten uudelleen biggrin.gif
_berni_
LAINAUS((-pessi-) @ 19.3. 2006, 22:57)
Käytiin Saaran kanssa niissä kilpailuissa, kaikki meni mainiosti ja kaksoisvoitto tuli biggrin.gif Mun osalta pitään ei jäänyt uupumaan suorituksesta ja tavoitteet tuli täytettyä biggrin.gif Saara varmaan kertoo sitten itse oman kilpailun biggrin.gif Voitettiin pari ikä miestäkin cool.gif Matkana 5 km

1. Minä & Lissu, 13.25
2. Saara & Nekku, 13.33
3. Anni & ?, 15.12

innocent.gif thumbup.gif

wau!! onnea thumbup.gif
Nera
LAINAUS((-pessi-) @ 19.3. 2006, 22:57)

1. Minä & Lissu, 13.25
2. Saara & Nekku, 13.33
3. Anni & ?, 15.12

innocent.gif thumbup.gif

Olis kyllä ihanaa kokeilla koirahiihtoa..Onnea! biggrin.gif
Elviss
Onnea! sorcerer.gif

Minä hiihtelen kaverini koiran kanssa. Koira on saksanpaimenkoiran ja labradorinnoutajan sekoitus, joten voimaa ja energiaa riittää biggrin.gif Me hiihdetään metsässä kelkkareittejä pitkin, ei kuiten yleisiä reittejä. Yleensä mun ei tartte hiihtää ollenkaan, koira vetää biggrin.gif Takasin tullessa sit jonku verran.
marim
Lauantaina 1.4 klo epäviralliset harjoituskisat Pudasjärven jyrkkävaaralla tms.

sarjat harrastus a/b 5km

naiset/miehet kilpa a/b 5km

sunnuntaina 2.4 harjoitukisat rovaniemellä

sarjat

n/m a/b 8km
harrastus 5km
nuoret 3km

eli sekaan vaan kokeilemaan!
Triad
LAINAUS(marim @ 23.3. 2006, 09:20)
Lauantaina 1.4 klo epäviralliset harjoituskisat Pudasjärven jyrkkävaaralla tms.

sarjat harrastus a/b 5km

naiset/miehet kilpa a/b 5km

sunnuntaina 2.4 harjoitukisat rovaniemellä

sarjat

n/m a/b 8km
harrastus 5km
nuoret 3km

eli sekaan vaan kokeilemaan!

Nyt kun innostuttiin niin Saaran kanssa pudikselle ollaan menossa jos ei tule mutkia matkaan biggrin.gif
-Nekku-
Jees!! Pakkohan sinne ois nyt päästä kun kisaintoa on niiiin paljo biggrin.gif

Muuten niin kun Katri käski kertoa kisasta... Joo kivastihan se meni muuten paitsi tosiaan kun siellä pari vanhempaa miestä piti ohitaa niin toinen koirista alkoi hyökkimään niin siinä vaan meni aikaa kun kietouduin ihan kokonaan sitten naruun.. Mutta muuten tosi mahtava kisa ja tavoitteet tuli täytettyä.. Koska maaliin päästiin biggrin.gif
marim
btw.

täältä löytys maaliintulokuvat nummeroista 21 ja 22 jos tarvetta on...
mailitse saapi.
Triad
LAINAUS(marim @ 26.3. 2006, 12:03)
btw.

täältä löytys maaliintulokuvat nummeroista 21 ja 22 jos tarvetta on...
mailitse saapi.

Laitan Mailia biggrin.gif Olin nimittäin se 22 biggrin.gif
marim
Ilmoittautuukahan pudasjärvelle torstaihin mennessä!
(Hätätilassa ilmoja otetaan vastaan vielä paikanpäälläkin, mielellään etukäteen)

mauri.liikanen_@_pp.inet.fi (poista alaviivat)

ja kaikki katsomaan!
Ensimmäiset lähdöt klo 12.00
nollakoirat starttaavat 11.45
marim
Hiihtokisat epävirall.
järj. Pudasjärven pystykorvamiehet tms.
ei spkl alainen

miehet a naru n.5km

1. Juha Latomaa- du Barru 12.33
2. Mikko Seppä -lksasu Rolle 13.04
3. Hannu Hemmilä- lksasn Yessi 13.23
4. Jarkko Kivelä- dn Luna 13.29
5. Juha Latomaa- dn Nitro 13.30
6. Jarkko Kivelä- du Rape 14.10
7. Teuvo Laukkala- spn Ama 14.40
8. Liikanen Mauri- lksasu Aatu 15.08
9. Mika Harju- kksasu Saaga 18.08
10. Yrjö Väliheikki- ssn Heidi 29.21

naiset a naru

1. Marjaana Lojamo- lksasu Max 13.11
2. Outi Lehtimäki- kkssn Kuru 14.13

harrastus

1. Minna Kukka- Parson Pulla 22.45
2. Nina seppänen- kkssn Caro 23.37

Hauskat kisat oli =)
keli tosin ei suosinut sillä märkää lunta satoi liki myrskyksi asti ja ladut oli sitten siinä kunnossa kans=)

Täysin uusiakin harrastelijoita saatiin mukahan...eikös olekin mukava harrastus vaikka muutaman kerran nurin menneekin ja mitä siitä vaikka koira pääseekin irti ja vedättää hiihtäjää kymmenen-nolla ja mitä siitä vaikka maaliin saakin tulla ilman koiraa...

ja pitäähän sitä matkalla muistaa tyhjentäytyäkin.... eli terveisiä J-miehille hienosti edustettu dobbereita ja toinen vielä elämänsä ekaa ja tokaa kertaa suksilla koiran perässä- ei sitä tarvihe vaatimattomasti aloittaa....

Juu ja palkinnot oli loistavat!
sarjojen voittajille 15kg ruokasäkit ja muillekin pienempiä ruokasäkkejä tms. sälää ja vain pienet pystit. Tästä vois muutkin ottaa mallia ja häntäpään hiihtäjilläkin mahdollisuus pokata jotain arvonnoista!
Triad
Aika hyviä aikoja noi on mennyt, meinaan kun on sellanen keli ollut ja maasto on vähän nyppyläinen biggrin.gif Mutta onnea sijoittuineille flowers.gif
Nyt varmaan tämän talven kisat loppuivat. Eiku kesää treenaileen, että on taas kunnossa seuraavan talven koitoksiin cool.gif

Kyselempä sitten, miten treenaatte koirat kuntoon aina seuraavalle talvelle?

- Tämä kesä on minulle ensimmäinen koirahiihdon harjoitusten suhteen biggrin.gif Meidän treenauksessa tulee olemaan kaikki kesä lajit mitä koiran kanssa pystyy, paitsi kuumina päivinä ei mitään juoksua tai muuta sellaista uinti ainoa mitä voi. Ja sitten olla aika varoivainen ettei vaan tapahdu lihasverähdystä tai muuta sellaista joka estää treenaksen wink.gif Minulle on neuvottu että koiraa kanttii aika paljon kesällä metsässä juoksuttaa ja silloin tällöin ottaa pieniä spurtteja. Ja sitten syksyllä ennen lumia me varmaan aloitetaan treenit ja harjoitellaan ohituksia, lähtöja jne. Mitä se Minna nyt keksiikään biggrin.gif
Diikeri
^ Meillä treenataan seuraavaan talveen yleensä uimalla ja juoksemalla, mutta tänävuonna ajattelin että opten noi juoksemaan pyöräv vierellä springerissä. smile.gif
-Nekku-
Tämä on nyt meilläkkin ensimmäinen kesä kun treenataan koirahiihtoa mielessä pitäen wink.gif Mutta aion ainakin juoksuttaa Nekkua pyörän vierellä (kuten aina joka kesä ennenkin) ja siihen springeri on muuten uskomattoman kätevä!! wink.gif Ja sitten aion uittaa Nekkua, juoksuttaa metsässä & soramontuilla (vai mitä onkaan) wink.gif Ja muutenkin sitten on kaikki kesäkauden lajit kuten haku ja viesti joten eiköhän se siitä smile.gif
marim
meillä menee kesä irtolenkkeillessä metsässä ja luna ui kans paljon. syksyn tullen lisätään sitten pyöräilyn määrää noissa irtolenkityksissäkin.
Kyllähän mie lönköttelen välillä nuo kiinnikin, mutta ei siitä niiden kunto paljon parane vaikka mun paraneekin.

Syksymmällä sitten tosiaan kans noita erilaisia spurtteja ja vetoja sekä mäkireeniä.
Triad
Miten te muut ootte aloittaneet treenauksen?

Meillä alkoi tänään treenit, Vepotalon maastossa ohitustreeneilä sekä sitten niiden jälkeen juoksimme mäki maastoa cool.gif Aika hikistä hommaa, pakko myöntää..
Treenenissä oli yllättävän monta koirakkoa mukana olikohan meitä 6-8 mutta kuitenkin Nanan kanssa siellä juostiin sekä Lissun kanssa mäkiä wink.gif
-Nekku-
Juu, no me oltiin Nekun kanssa nuissa samoissa treeneissä mukana wink.gif
Siskin
Vielä yläasteikäisenä tykkäsin hiihtämisestä, mutta sittemmin jäänyt. Voisi kyllä alkaa koirien kanssa harrastamaan. Oman pennun kanssa pitää kyllä odottaa vielä vuosi, mutta lajin voisi tutustua porukoitten yli-innokkaan kultsin kanssa.
Triad
LAINAUS(Siskin @ 21.9. 2006, 19:44)
Vielä yläasteikäisenä tykkäsin hiihtämisestä, mutta sittemmin jäänyt. Voisi kyllä alkaa koirien kanssa harrastamaan. Oman pennun kanssa pitää kyllä odottaa vielä vuosi, mutta lajin voisi tutustua porukoitten yli-innokkaan kultsin kanssa.

Mukaan vaan! biggrin.gif
Pennuillekkin 6kk iässä voi jo ihan pieniä vetopätkiä tehdä, sellaisia 50-100m biggrin.gif Ihan että motivaatio pysyy biggrin.gif Sit vuoden iässä voi kokkeella vähän pitempiä, tai niin minulle on neuvottu thumbup.gif
Seriliini
koiran kanssa hiihtoa olisikin kiva kokeilla. On ainakin näiden puheiden kautta luulisin ettäse on vaan mukavaa, mutta tietty koiran ehdolla (;

Pitäis vaan kattoa kun tuo yks aina mäkeäkin laskiessa ottaa jalasta kiinni ja vetää niin mites se sit hiihtäen onnistuis ja osaanko ees itse enään hiihtää biggrin.gif

Huskyvaljaat lienee käyvät?
Triad
LAINAUS(Seriliini @ 24.1. 2007, 15:24) *
Huskyvaljaat lienee käyvät?

Jeps, Huskyvaljaat käyvät smile.gif
Seriliini
^^^Hyvä. Käytiin viikonloppuna kokeilemassa eräällä pellolla ja ihan hyvin se meni.. (;

Mukava laji on! Eikun vaan harjoittelemaan biggrin.gif
Liewec
Ääh, olis niin hienoa jos osais menä luistelutyylillä. Mutta ei - mä en vaan osaa.

Ladulla siis mennään ja järven jäällä hiihdetään. Vilma tykkää kovasti hommasta ja joihinkin kisoihinkin voisi mennä jos vain osasi sen luistelutyylin.
Nestnuuka
Täällä myös harrastetaan valjakkohiihtoa! smile.gif Etunenässä kulkee siis belgianpaimenkoira groenendael, jolta ei kyllä vauhtia puutu. Ainoa joka hidastaa, olen minä itse. Tosin tekniikka on kyllä itselläkin alkanut kehittyä. Ei olla paljon hiihdelty. Varsinaisesti joululomilla päästiin tänä talvena aloittelemaan, viime talvena ihan vain suuntia sekä tekniikka + koiran vetohaluja koitettu saada lisää. Nyt poika vetää täydellä innolla, mikä on ihan hyvä juttu! smile.gif

Kisoihin ei varmaan tulla menemään ikinä, mutta omaksi iloksi jatketaan kyllä. Toivottavasti vain saisin kunnon latuja tuohon tarkoitukseen, kun ei oikein viitsisi pitemmän päälle tiellä veivata...
Seriliini
Miten ootte muuten opettanu koiran vetämään/menemään edellä ku ei meiltä oikein suju ellei  joku hiidä edellä ns "vieheenä". Jos kaksin hiihdellään niin koira kyllä yrittää auttaa vetämällä, mutta niin että se ottaa suksien kärjistä kiinni happy.gif
---
Onko teillä kaikilla kunnon koirahiihtovälineet (vetovyöt ja valjaat)?
Paljonko maksaa?

Pari päivää sitten Pipsan kanssa kokeilin perinteistä mennä pellolla latuja pitkin. Kyllä oli kivaa biggrin.gif. Toimi ihan normaalit valjaat ja flexi vyöhön kiinni. Pitää kattella jos enemmän tuota harrastusta jatkaisi niin voisi ne tarvikkeetkin ostaa smile.gif
Tämä on "lo-fi" versio foorumeistamme. Nähdäksesi täyden version, johon kuuluvat muotoilut, kuvat yms. klikkaa tässä!.
Invision Power Board © 2001-2012 Invision Power Services, Inc.