Apua! - Etsi - Jäsenet - Kalenteri
täysi versio: Viesteihin päiväkohtainen rajoitus?
Puskaradio > Puskis > Palautetta ja toivomuksia
Terhi
Puskaan on nyt viime aikoina rekisteröitynyt paljon uutta porukkaa ja ikävä kyllä osalla ei ole hirveän hyvin tiedossa että miten täällä kirjoitellaan ja millaiset viestit ovat turhia. (tarkoitan turhilla viesteillä nimenomaan _turhia_ esim."Jee, mä oon samaa mieltä! biggrin.gif biggrin.gif biggrin.gif biggrin.gif biggrin.gif biggrin.gif biggrin.gif " ym. vastaavia) sleepy.gif
Täältä löytyy eräskin jäsen joka on liittynyt ihan muutaman päivän sisällä ja hänellä on jo yli 180 kirjoitettua viestiä! blink.gif Noin lyhyessä ajassa tuskin tulee tuollaista määrää asiallisia ja "tarpeellisia" viestejä, vaan joukossa on myös turhia.
Mietinkin että olisiko mahdollista rajoittaa noita turhia viestejä laittamalla viesteihin jonkin päiväkohtaisen rajoituksen esim.50 viestiä/pvä? Tuokin on jo melko iso määrä ja sen luulisi riittävän kaikille?
Tämmöisiä ajatuksia täällä. blush.gif
Sundae
Erittäin varteenotettava ehdotus mielestäni smile.gif Itsekin olen tässä parin päivän aikana huomannut, että on tullut uusia, joiden suurin osa viesteistä on juuri noita Terhin kuvailemia viestejä sleepy.gif 50 viestiä per päivä tuntuu aika paljolta, mutta toisaalta täällä voi olla sellaisia, jotka eivät pääse joka päivä nettiin ja vastaavat sitten mieluusti yhden päivän aikana niihin kaikkiin viesteihin, joihin haluavat vastata.
Omppo
Pointsit kotiin Terhille, 50 viestiä päivässä kuulostaa hyvältä! Netittömille kirjastonkäyttäjillekin pitäisi riittää. Tuo "samaa mieltä"-viestittely kun ei kauhian imartelevalta kuulosta. Ei sinne kaatopaikallekaan ihan kaikkeen täydy vastailla. Ja yksityiset keskustelut voisi hoitaa hyvin messengerillä, meilillä tai lähetillä. Ikävä selata ainakin junnupalstalla noita sivuja, joissa kaksi-kolme ihmistä puhuu omista asioistaan johonkin näyttelyyn liittyvissä ketjussa.

Eli kannatan! smile.gif
ShanDong
*Tepa* puhuu todellakin asiaa...on järkyttävää nähdä niitä jotka kirjoittelevat yhden hymiön viestiin, ja laittavat siihen samaa mieltä...ihan älytöntä titteleiden keräystä.. angry.gif

Tuo 50 viestiä per päiväkin kuulostaa kyllä aika isolta viestimäärältä päivässä, mutta varmaan (??) se saattaisi olla hyvä määrä ehkä niille joilla ei ole omaa nettiä tai konetta käytössään vaan käyvät esim. juuri kirjastolla..mutta aika korkea se silti on..

Itse kirjoittelen puskassa enemmän tai vähemmän päivässä, nyt on Ikaalisen erkkarin takia jutellut paljon mutta vain muutaman viestin topickkiin tosin..melkein kaikki keskustelu on kyllä käytä yksärillä..

Mikseivät ihmiset voi kirjoittaa järkevää viestiä... dry.gif
Once
Erittäin hyvä idea! Tosin vähempi viestimäärä voisi riittää, vaikka 30-35 viestiä maksimissaan per päivä smile.gif
Jettis
Kannatan!

Muokkaus: Ainiin, noita tollatteita viestejähän just yritetään vähentää... Joten esitänpä pienen perustelun!:)

Olen samaa mieltä Oncen kanssa myös, tuntuu vähän turhan paljolta toi 50. Eihän täällä varmaan ole niin paljoa lukemattomia topiikkejakaan päivässä! Mutta mun mielestä kannattais ennen kun laittaa ton rajotuksen, laskea kuinka monta niitä topiikkeja tulee päivässä. (tai siis kuinka monta lukematonta) Sitten siihen pistää vähän päälle ja katsoa miltä määrä sitten tuntuu. Mutta tääkin oli tällänen ehdotus vain. blink.gif
Vahtis
Niinpä, onko syyslomalla tekemisen puutetta, kun pitää Puskaradiossa roikkua? Olen nyt poistanut viestilaskurin kokonaan !! KAATOPAIKKA !! palstalta. Tämä siis tarkoittaa, että kaatopaikalle kirjoitetut viestit eivät kasvata viestien määrää. Näin viestien "keräily" sinne kirjoittamalla ei onnistu ja muille palstoille kirjoitetuista turhista viesteistä voi saada varoituksia ja lopulta päästä jäähylle ja saada viestilaskurinsa nollatuksi.

Yksi "murheellinen" palsta on **KADONNEET**, jonne olemme toivoneet hieman asiallisempaa käytöstä. Kuudes viesti "Voi, toivottavasti koira löytyy nopeasti!" ei auta ollenkaan koiran löytämisessä. Kannustukset ja tukiviestit on selkeintä lähettää suoraan henkilölle, eikä lisätä niitä viestiketjuun. Aina kun uusi viesti ilmestyy ketjuun nostetaan omistajan toiveita siitä, että vihdoinkin joku antaa vihjeen, jolla koira löytyy. On aika masentavaa kerta toisensa jälkeen vihjeen sijaan löytää "Voi, voi toivottavasti koira löytyy pian."

Myös **KADONNEET** on siirretty nolla kerhoon, eli sinne kirjoitetut viestit eivät kasvata viestililiä, mutta sinne kirjoitetut turhat viestit voivat kyllä kartuttaa varoitustiliä ja lopulta nollata kirjoittajan oman viestilaskurin.

Tämä viestien valvominen on varsin työlästä, koska mitään päivä tms. kohtaista rajoitinta ei ole saatavilla. Joko meillä on viestilaskuri tai sitten ei. Hienosäätöisempi rajoitus on tehtävä käsin.
ElinaP
samaa mieltä ja toi varmaan tarkottaa mua biggrin.gif biggrin.gif en oo varmaan sillen hirveen turhia kirjotellu...... dry.gif dry.gif dry.gif

oon kylläki kirjotellu aika paljon niihin ...Rakastatko, pelkäätkö,yms..... dry.gif

taidan myös raijoittaa netissä oloa tulee oltua yleensä aika kauan ja koirat melkeen unohtuu mut nytte tuli stoppi ku vieli tuli käymään ja se on sit koko ajan koneella...... biggrin.gif
Jettis
LAINAUS(Vahtikoira @ 23.10. 2005, 15:06)
Niinpä, onko syyslomalla tekemisen puutetta, kun pitää Puskaradiossa roikkua? Olen nyt poistanut viestilaskurin kokonaan !! KAATOPAIKKA !! palstalta. Tämä siis tarkoittaa, että kaatopaikalle kirjoitetut viestit eivät kasvata viestien määrää. Näin viestien "keräily" sinne kirjoittamalla ei onnistu ja muille palstoille kirjoitetuista turhista viesteistä voi saada varoituksia ja lopulta päästä jäähylle ja saada viestilaskurinsa nollatuksi.

Yksi "murheellinen" palsta on **KADONNEET**, jonne olemme toivoneet hieman asiallisempaa käytöstä. Kuudes viesti "Voi, toivottavasti koira löytyy nopeasti!" ei auta ollenkaan koiran löytämisessä. Kannustukset ja tukiviestit on selkeintä lähettää suoraan henkilölle, eikä lisätä niitä viestiketjuun. Aina kun uusi viesti ilmestyy ketjuun nostetaan omistajan toiveita siitä, että vihdoinkin joku antaa vihjeen, jolla koira löytyy. On aika masentavaa kerta toisensa jälkeen vihjeen sijaan löytää "Voi, voi  toivottavasti koira löytyy pian."

Myös **KADONNEET** on siirretty nolla kerhoon, eli sinne kirjoitetut viestit eivät kasvata viestililiä, mutta sinne kirjoitetut turhat viestit voivat kyllä kartuttaa varoitustiliä ja lopulta nollata kirjoittajan oman viestilaskurin.

Tämä viestien valvominen on varsin työlästä, koska mitään päivä tms. kohtaista rajoitinta ei ole saatavilla. Joko meillä on viestilaskuri tai sitten ei. Hienosäätöisempi rajoitus on tehtävä käsin.

Toi oli mun mielestä hyvä! Saman voisi ehkä laittaa Off topicin vitsit, pelit ja testit- osioon. Sinne tulee aika paljon, varsinkin vitseihin, vastauksia tyylin: Hahhah!

Mutta muuten viestilaskuri pitää ehdottomasti pitää!!:)
Vahtis
Kiitos vinkistä. Poistin viestilaskurin siis myös Vitsit, pelit ja testit... palstalta.
Omppo
Vahtikoira, pointsit kotiin!

Mielestäni tämä oli jo erinomainen rajoite. Eiköhän tällä päästä alkuun ja saada se idea päähän, että meiningin tarkoitus on keskustella, ei pulista.

Kiitos flowers.gif
<Iida>
Loistava systeemi! smile.gif Vähän hurjalta kuulostaa, kun monilla on yli 20 viestiä per päivä ja 98% viesteistä Kaatopaikalla rolleyes.gif . Itsekin siellä välillä kirjoittelen, mutten tosiaankaan viestejä kerätäkseni wink.gif . Mutta loistava homma!
---
Mahtavaa! Todella tympeää luoettavaa ovat viesti: " laugh.gif " "heh" "onpa hauskaa" "voivoi" jne.
Todella mahtava idea vahtikoira.
LonelyWolf
Vahtikoira, oot mun idoli!
itse olin jo pitkään miettinyt, miten tuon viestikeruun kaatopaikoilta ym. voisi lopettaa, huomasin nimittäin, että eräät jotka täällä käyvät tosi usein, kävivät myös todella usein kaatopaikalla leikkimässä vietilaskurinsa kanssa.

Luulen että nyt tämä viestien keruu hieman helpottaa taas.

Mutta olen sitä mieltä, että kun joskus olen ollut 2 vkoa poissa netistä ja tulen tänne, on kiva päästä vastaamaan viesteihin silloin, 50 viestiä päivässä olisi mielestäni juuri passeli eikä mielellään vähempää kuin enemäpääkään saisi laittaa.
Tämä on "lo-fi" versio foorumeistamme. Nähdäksesi täyden version, johon kuuluvat muotoilut, kuvat yms. klikkaa tässä!.
Invision Power Board © 2001-2012 Invision Power Services, Inc.