Apua! - Etsi - Jäsenet - Kalenteri
täysi versio: Valjakot
Puskaradio > Keskustelua metsästyksestä sambaan! > Valjakkourheilu & Rata- ja maastojuoksut
LonelyWolf
Miten voisin tutustua paremmin valjakkoharrastukseen?
Missä voisin lukea koiran kouluttamisesta tähän?
Entä missä voisin kokeilla sitä?
Paljonko tämä harrastus maksaa?
Triad
LAINAUS(LonelyWolf @ 25.10. 2005, 14:15)

biggrin.gif No valjakko harrastuksia on erinlaisia tarkoitatko sitten missä koirat vetää sinua ? biggrin.gif Se hän on aika kallis harrastus mutta sittten missä itse hiihdät ja niin.. No päätä vai mistä niin voin sitten enemmän kertoo biggrin.gif biggrin.gif
LonelyWolf
Tarkoitan sitä jossa on koiravaljakko, joka vetää rekeä.
ruusuritari
LAINAUS(LonelyWolf @ 25.10. 2005, 12:15)

Valjakkoharrastukseen voit tutustua parhaiten ottamalla yhteyttä paikallisiin harrastajiin. Yhteystietoja löytyy siperianhuskyseuran sivuilta (www.siperianhusky.fi) ja Valjakkourheilijoiden liiton sivuilta (www.vul.fi). Rekikoirajuttuja luettavaksi löytyy esim. "sinisestä kirjasta" (Siperianhusky - rekikoira), jota voi kysellä kirjastosta tai ostaa rotujärjestön tarvikevälityksestä. Kirjassa juttua rodusta, mutta myös kaikenlaista muuta rekikoiraharrastukseen liittyen (mm. koulutuksesta).

Rekikoiraharrastuksen hinta riippuu siitä, mitä tahtoo... rahaa saa uppoamaan niin paljon kuin vain löytyy, jos haluaa, mutta niinhän sitä saa uppoamaan myös esim. näyttelyharrastukseen, jos haluaa. Jonkinlainen hinta-arvio löytyy "sinisestä kirjasta" (1 husky, 2. husky kaveriksi ensimmäiselle, tarha, naapurin kissan lääkärikulut, reki, uusi auto, 3. husky, 4. husky jne. jne. ja lopulta muutto maalle) biggrin.gif . Vähälläkin pääsee jo liikkeelle, mutta jos esim. haluaa kilpailla menestyksekkäästi maailmalla saakka, niin sponsoreita jo tarvitaan wink.gif
LonelyWolf
Ajattelin nyt myös lähinnä, että jos täällä olisi lajin harrastajia, he voisivat vastailla noihin miun kysymyksiin ihan omalla kokemuksellaan..
Olen aika laiska näin alkuun ottaa selvää kirjoista ym..
neatut
Ruusuritari vastasi kyllä kysymyksiisi aika pitkälle..

- Parhaiten lajiin voi tutustua harrastajien luona. Tai VUL:n alkeiskurssilla (joista lisätietoja löytyy www.vul.fi) jotka ovat olleet hyvin suosittuja.
- Kirjallisuutta ei juuri ole muuta kuin Siperianhuskyseuran julkaisema "sininen kirja" joka löytyy myös kirjastoista.. Ja englanninkielellä toki mutakin, sekä ruotsiksi myös.
- Ehkäpä jonkun lajia harrastavan luona, safaripaikoissa tai em kurssilla
- Se kuinka paljon maksaa riippuu todellakin siitä miten syvälle sen syövereihin uppoaa... Kun siitä tulee elämäntapa menee kaikki rahat koiriin, kisoihin ja välineisiin wink.gif

Niin, valjakkourheiluun lasketaan valjakkoajo, koirahiihto ja valjakkohiihto sekä kaikki sulanmaan lajit: koirajuoksu, koirapyöräily, kärryajo...
LonelyWolf
Mitä mahdollisuuksia minun olisi kokeilla valjakkoajoa kun asun Helsingissä?
Ja paljonko tuollainen kurssi maksaa?
ruusuritari
LAINAUS(LonelyWolf @ 4.11. 2005, 11:03)
Mitä mahdollisuuksia minun olisi kokeilla valjakkoajoa kun asun Helsingissä?
Ja paljonko tuollainen kurssi maksaa?

Kursseista löytyy tietoa tuolta VUL:n sivuilta (www.vul.fi).

Helsingin seudullakin on husky- ja valjakkoharrastajia... rohkeasti vain ottamaan yhteyttä. Yhteystietoja löytyy Siperianhuskyseuran ja VUL:n sivuilta. Voit myös laittaa minulle sähköpostia, jos haluat tietää, kehen ottaa yhteyttä wink.gif
Tämä on "lo-fi" versio foorumeistamme. Nähdäksesi täyden version, johon kuuluvat muotoilut, kuvat yms. klikkaa tässä!.
Invision Power Board © 2001-2012 Invision Power Services, Inc.