Apua! - Etsi - Jäsenet - Kalenteri
täysi versio: Afgaanit
Puskaradio > Keskustelua eri roduista > FCI 10: Vinttikoirat
Sivuja: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21
-anna-
Meille taas on tulossa pentuja tänneppäin.. odotan ihan innolla.. cool.gif
Lanttu
LAINAUS(-anna- @ 2.1. 2006, 18:57)
Meille taas on tulossa pentuja tänneppäin.. odotan ihan innolla.. cool.gif

ilmoiteleppa sitten mullekin kun on vauvoja!

iida: tottakai mä nyt Celalle lähden wink.gif
-anna-
LAINAUS(Lanttu @ 5.1. 2006, 16:35)
ilmoiteleppa sitten mullekin kun on vauvoja!

iida: tottakai mä nyt Celalle lähden wink.gif

käys kattoo hienohelman kotisivuitla, siellä on mating mainos, sekä kuva joshista!
Lazer
Vauvoja voih wub.gif Onneksi saatiin siirrettyä tikkien poisto jo maanantaiksi! smile.gif Ja sitten koirapuistoon temmeltämään! baa.gif
villistyttö
Kyllä castrolla varmasti energiaa riittää kun kaksi viikkoa on ollut juoksematta ja riehumatta! biggrin.gif mutta onneksi se pääsee piinasta.. whistling.gif
Milloin pennut syntyy Hienohelman kenneliin? smile.gif
Vähän myöässä, mutta hyvää uutta vuotta kaikille affu ihmisille!! wink.gif
zwiebel
Astutus oli 2. päivä eli pennut syntyy maaliskuun alussa smile.gif Toi Josh on kyllä upea, kävin pari viikkoa sitten kuolaamassa Karakushin koiria niiden kotisivuilla. wub.gif
-anna-
LAINAUS(zwiebel @ 7.1. 2006, 17:42)
Astutus oli 2. päivä eli pennut syntyy maaliskuun alussa smile.gif Toi Josh on kyllä upea, kävin pari viikkoa sitten kuolaamassa Karakushin koiria niiden kotisivuilla. wub.gif

2. päivä oli juu astutus.. smile.gif mennyt kuulemma hyvin, nyt vain KAIKKI peukut pystyyn, jotta pentuja pääsis hoiteleen smile.gif

Josh on kyllä aivan upea.. liikkeet ja kaikkki wub.gif
Avispa
Peukut pystyssä että Hienohelmalle tulee pikku afgaaneja! wub.gif
villistyttö
Joo, peukut pystyyn vaan.. smile.gif

Scaramis Hot Gossip "Kevin" wub.gif oli BIS-1 Kajjaanin tamminäyttelyssä!
Tosi tosi tosi tosi paljon onnea Liisalle ja Amille!!!
Avispa
Onnea Kevinin menestyksestä vielä tätäkin kautta. wink.gif

Mitenkäs muuten te handlailette afgaaneja? Minkä laisilla hihnoilla ja näyttely kaulaimilla? (kurrari ja erillinen hihna, yhdistelmä hihna?)
-anna-
Onnittelut kajaanissa menestyneille!

Minulla jäi reissu väliin, ja lauantai iltana sitten oltiin yli 3 tuntia oulun yhteispäivystyksessä.. korva käytävän tulehus, korva huuhtelu ja kaikkea yhtä mukavaa.. ja korva on KYLLÄ kipeä innocent.gif

no mikäs siitä, kun ei saisi edes koska, mutta sormi aina osuu siihen vahingossa baa.gif
Ida K
Anna : Oli kyllä ihmeellistä se Remun kehäkäytös blink.gif

Esittäminen riippuu aivan afgaanista. Jos esitän namin kanssa niin aika "löysällä" remmillä ja nami koiran edessä sillai .. Mutta jos ei namia niin aika lyhyellä wink.gif Tosiaan riippuu paljon koirasta, pannatkin vaihtelee laugh.gif
-anna-
LAINAUS(Iida @ 9.1. 2006, 15:52)
Anna : Oli kyllä ihmeellistä se Remun kehäkäytös blink.gif

Esittäminen riippuu aivan afgaanista. Jos esitän namin kanssa niin aika "löysällä" remmillä ja nami koiran edessä sillai .. Mutta jos ei namia niin aika lyhyellä wink.gif Tosiaan riippuu paljon koirasta, pannatkin vaihtelee laugh.gif

Mites remu? wink.gif
Ida K
Pakitti tuomaria, niinku isäsäkin wink.gif Mutta liikku Sallan kanssa tosi hienosti, Kirsti taas kehui smile.gif Mutta Romeo tarvii vielä "hiukan" kokemusta wink.gif
-anna-
LAINAUS(Iida @ 10.1. 2006, 16:29)
Pakitti tuomaria, niinku isäsäkin wink.gif Mutta liikku Sallan kanssa tosi hienosti, Kirsti taas kehui smile.gif Mutta Romeo tarvii vielä "hiukan" kokemusta wink.gif

Joo.. Oulussa romeo meni tosi nätisti ja toimi, sillä on vain se murrosikä, pitää testata että mikä on sallittua ja mikä ei smile.gif

Tuo oli remulta aika uutta, monesti ei kyllä oo ainakaan minulla, ja minun nähden pakittanut..

no takas kotiin.. olipas taas niin hauskaa sairaalassa biggrin.gif piti olla ihan öitäkin.
<Aino>
LAINAUS(-anna- @ 10.1. 2006, 17:03)
Tuo oli remulta aika uutta, monesti ei kyllä oo ainakaan minulla, ja minun nähden pakittanut..

Mutta kuulemma lähes jokainen koira pakitti tuomaria, eikä se ole tällä tuomarilla uutta että koirat pelkää. Eihän se oo Sallankaan kanssa ennen pakittanu. baa.gif
zwiebel
Tuosta esittämisestä, että mun mielestä afgaania ei pitäisi esittää makupala kuonon edessä niinkun ei mitään muutakaan rotua oikeastaan. Etuliikkeet menee ihan pilalle, kun koira kuitenkin seuraa makupalaa ja sitten tassut menee erilailla kun ne menee luonnostaan ja liikkeistä tulee varsinkin nuorilla koirilla helposti koikkelehtivat ja epätasapainoiset.
Lazer
Mie kun esitän sitä affe urosta jolla yleensä kisaan, ni ennen liikkeelle lähtöä otan namin käteen ja sanon "nakki" sitten koira juoksee nätisti ottaen kontaktin (katsoo siis esittäjää ei namia) ja kun käännytään (jos käännytään) sanon taas että "täällä nakki" wink.gif
Terhi
LAINAUS(Lazer @ 10.1. 2006, 22:18)
sitten Svengi juoksee nätisti ottaen kontaktin (katsoo siis esittäjää ei namia)

Nimenomaan esittäjään kohdistuva katsekontakti pilaa koiran etuliikkeet. Katsekontakti kuuluu tokoon, mutta ei näyttelykehään. blush.gif

Aiheesta oli vähän aikaa sitten juttua tuolla kehän laita palstalla, kannatta lukaista sieltä lisää. smile.gif
Ida K
LAINAUS(zwiebel @ 10.1. 2006, 21:05)
Tuosta esittämisestä, että mun mielestä afgaania ei pitäisi esittää makupala kuonon edessä niinkun ei mitään muutakaan rotua oikeastaan. Etuliikkeet menee ihan pilalle, kun koira kuitenkin seuraa makupalaa ja sitten tassut menee erilailla kun ne menee luonnostaan ja liikkeistä tulee varsinkin nuorilla koirilla helposti koikkelehtivat ja epätasapainoiset.

unsure.gif

En osaa puolustatutua millään järkevillä lauseilla, mutta kuvaan esittämistä "Liisa-tyylillä". Inkan ainenki pitäisi ymmärtää.

Aino : Noin juuri, paria koiraa lukuunottamatta wink.gif
gunilla
Itse esitän kyllä yleensä kaikkia afgaaneita namin kanssa. Afgaanin kuuluu olla ryhdikäs ja ylväs jotn siksi ehkä tämä nami koska kaikki eij sitä luonnostaa ole biggrin.gif
silloin ku esitän tuomarille edestakaisia liikkeitä en ota namia käteen.. varsinkin kun näytän etuliikkeitä biggrin.gif biggrin.gif mutta jokaisella meistä on oma mielipide miten haluaa esittää niin kukaan varmaan eij pysty kertomaan että mikä on oikea tapa biggrin.gif jokaisella on oma tyyli biggrin.gif biggrin.gif
Kiitän vielä täälläkin Liisan puolesta Kevinin lukuisita onnitteluista ja kiitän muös Iidaa mukavasta seurasta smile.gif meillä oli ainakin hauskaa täytyy sanoa biggrin.gif
<Aino>
LAINAUS(zwiebel @ 10.1. 2006, 21:05)

Meikä on tästä vähän erimieltä, musta tuntuu ett afgaani on sen verran isokokoinen, että ei rupea nostelemaan etutassujaan kun makupalaa pidetään nenän edessä. Pikkukoiratkinhan nostelee etutassuja silloin, kun makupala on ihmisen kädessä, jolloin katse on kohdistettuna ylös.
blush.gif
Charmy
No nyt sitten on kunnon kuva Manu miehestä. biggrin.gif
Tässä näitä jota otettiin kasvattajan luona:

Manu ja Anu. smile.gif

Ja herra seisoo vapaana. smile.gif

Kuvissa mies on 12 viikkoa, nykyään ikää on 14 viikkoa. biggrin.gif
Huimasti kuvista on kasvanut. w00t.gif
Avispa
Charmy: Aivan ihania kuvia pojasta. wub.gif Onnea vielä tätäkin kautta afgaani pennusta. Ja ihanan nimi, Manu. wub.gif
-anna-
Oi. wub.gif Suloinen on manu!

Mistäs kennelistä? smile.gif ja vanhemmat smile.gif
Avispa
Vaikken nyt olekkaan Charmy niin.

Villisilkin kennelistä on. Vanhempia en muista. smile.gif
Terhi
LAINAUS(Affe @ 13.1. 2006, 16:25)
Villisilkin kennelistä on. Vanhempia en muista. smile.gif

Vanhemmat ovat Fin & S Ch Sheralji Mr Magnum ja Fin Kva-m CVM-01 Sagoslottets Grace Kelly.

En minäkään kyllä ole charmy, mutta vastaan nyt kun kerrankin tiedän jotain laugh.gif
Ida K
Salla : Juuri noin wink.gif Meillä oli hauskaa ; yökerhossa ja ne sakot laugh.gif wub.gif

Charmy: Komia Manu-poika smile.gif
zwiebel
LAINAUS(<Aino> @ 12.1. 2006, 15:49)
Meikä on tästä vähän erimieltä, musta tuntuu ett afgaani on sen verran isokokoinen, että ei rupea nostelemaan etutassujaan kun makupalaa pidetään nenän edessä. Pikkukoiratkinhan nostelee etutassuja silloin, kun makupala on ihmisen kädessä, jolloin katse on kohdistettuna ylös.
blush.gif

Mä oon nähny tuhat kertaa kehässä kun afgaani nostelee etujalkoja väärin makupalan takia ja seuraavan kerran näytän sulle biggrin.gif
<Aino>
LAINAUS(zwiebel @ 13.1. 2006, 23:28)
Mä oon nähny tuhat kertaa kehässä kun afgaani nostelee etujalkoja väärin makupalan takia ja seuraavan kerran näytän sulle biggrin.gif

Teeppä se tongue.gif
Lazer
Onko Manu se pentu joka on Sa-Fa:n sivuilla valokeilassa? smile.gif

Joo no mie pistän tänne väliin kommaa tosta namin kanssa esittämisestä...

1. Jos sille koiralle ei näytä namia enne kun lähtee liikkeelle ja sano "nakki" (varsinkin junnu kehässä) ni voit olla varma et se koira juoksee ihan minne huvittaa ja vetää sillee että ei mitään tietoa liikkeistä.
Omistajan kanssa se kulkee kyllä mutta jos kehässä menee pieniä koiria ni sen on on pidettävä mielenkiinto miussa/namissa koska muuten se painaa niiden pienten koirien perään "leikkimään" ja sit juokseminen näyttää siltä kun mie yrittäsin hirttää sen koiran siellä kehässä koska se vetää ihan hitosti. *Näin kerran käynyt*

2.Joten mie pidän sillä nakkia (liikkeissä) ihan siitäkin syystä että aikuisella afgaani uroksella on aika tosi paljon voimaa ja jos se päättääkin lähteä kehässä johonkin (kun tehää vaikka edes-takaisin liikettä) ni mie en sille paljon mitää mahda onnettomalla nly hihnalla. Siks pidän sillä aina kuonopantaa kaikkialla paitsi kehässä wink.gif Parempi katsoa kun katua smile.gif
zwiebel
Tietenkin se on yksilöllistä, en mä sitä kiellä smile.gif Mutta joskus pilaa liikkeet, aina ei.
Avispa
Lazer. Ei ole Manu. Se on Manun pentue sisar, jolla ei ole vielä omaa kotia.
Lazer
LAINAUS(Affe @ 14.1. 2006, 20:07)

Ok, kiitti smile.gif
Ida K
LAINAUS(Affe @ 14.1. 2006, 22:07)

Niillä kaikilla on kodit. Näin minulle ainenki kertoi henkilö, joka on viikottain käynyt pentuja katsomassa ja seisottamassa wink.gif
Lazer
LAINAUS(Iida @ 15.1. 2006, 18:50)
Niillä kaikilla on kodit. Näin minulle ainenki kertoi henkilö, joka on viikottain käynyt pentuja katsomassa ja seisottamassa wink.gif

Ok smile.gif
Valokeilassa se vaan vielä silloin etsi uutta kotia, kun kävin kahtomassa smile.gif
Ida K
Hyvin mahdollista wink.gif
zwiebel
SaFan sivuilla tosiaan lukee vielä, että olisi myynnissä, mutta saattaa tietty olla vanhaa tietoa huh.gif
Ida K
^^Niinp. Jos ei ole päivitetty ihan justiinsa laugh.gif
zwiebel
LAINAUS(Iida @ 17.1. 2006, 16:30)
^^Niinp. Jos ei ole päivitetty ihan justiinsa  laugh.gif

Luulenpa että sitä valokeilajuttua ei päivitetä ollenkaan, se sitten vaan vaihtuu aina tai jotain sinne päin. lookaround.gif
Lazer
LAINAUS(zwiebel @ 14.1. 2006, 12:11)
Tietenkin se on yksilöllistä, en mä sitä kiellä smile.gif Mutta joskus pilaa liikkeet, aina ei.

Näinhän se on. Miun on paha kommentoida sen koiran liikkeitä kun en näe kunnolla sen etujalkoja... Meinaa pitää sitä kattoa myös eteenpäin ettei juokse tolppaan biggrin.gif
-Milla
LAINAUS(Lazer @ 18.1. 2006, 14:48)
Näinhän se on. Miun on paha kommentoida Svengin liikkeitä kun en näe kunnolla sen etujalkoja... Meinaa pitää sitä kattoa myös eteenpäin ettei juokse tolppaan biggrin.gif

Niin se ois kyl hyvä jos kattois eteenpäin laugh.gif ite oon juossu kerran tolppaan biggrin.gif ja kerran kehänauhaapäin laugh.gif baa.gif
Charmy
Morizin juttu oli siel Sa-Fa:n sivuilla.

itse en ole kuulut onko veli vielä mennyt. O.o

manu on kasvanut taas aivan hirviästi!!!

Onkos kukaan muutoin tulossa afgaanipäiville?

Mietin etten viitsisi sinne yksikseni mennä..Ja huomenna kun on vika ilm.pvä..

Täälää nähtävästi kaikki tietävät Manun vanhempien nimet, joten minun ei niitä tarv. luetella. biggrin.gif

Ainiin. Ja meidän mies on sitten Sa-Fa:n juhla kirjassa. biggrin.gif
Ida K
Mie tuskin tulossa afgaanipäiville :/

Mutta juhlakirjan ostan, on niin paljon Scaramis-kuvia wub.gif
-anna-
En ole tulossa sinne safan päiville, ameriikan lämmössä tämä neiti on silloin wink.gif Juhlakirjan ostan kylläkin smile.gif

muistaako kukaan hintaa? smile.gif
zwiebel
Juhlakirja on must. cool.gif Voisin kysyä Hannelelta tekstarina, se varmaan tietää paljon se maksaa. wink.gif
Lazer
Joo ei mekään tänä vuonna olla menossa affe päiville.... Castro vielä niin pieni ja taitaa olla taas yksi eläinlääkäri käynti ja leikkaus edessä.. confused.gif
Avispa
Mikäs Castrolla on? unsure.gif
Ida K
LAINAUS(Affe @ 20.1. 2006, 15:18)
Mikäs Castrolla on? unsure.gif

Lueppa keskustelua aiemmin wink.gif
zwiebel
Hannele viestitti että 30-40 euroa maksaa juhlakirja. wink.gif
Tämä on "lo-fi" versio foorumeistamme. Nähdäksesi täyden version, johon kuuluvat muotoilut, kuvat yms. klikkaa tässä!.
Invision Power Board © 2001-2012 Invision Power Services, Inc.