Apua! - Etsi - Jäsenet - Kalenteri
täysi versio: Afgaanit
Puskaradio > Keskustelua eri roduista > FCI 10: Vinttikoirat
Sivuja: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21
s-ml
Wau, tiedätkö? Nyt tulin uteliaaksi smile.gif Se on niin hauska ja humoristinen pentu, ei voi kuin nauraa sen jutuille smile.gif Siitä tulee mieleen heti tämä What-A-Mess eli Tuhru. Väri eri, mutta luonne sama

Avispa
Täällä varmaan aika moni on kisannut afgaanilla junnuissa? Mitäs jos kerrottaisiin omista junnu afgaaneitamme? Tai kenties omista afgaaneista. Hauskoja tapahtumia, noloja tilanteita afgaanien kanssa yms. wink.gif

Saataisiin edes jotain aihetta juttuun, eikä vaan väittelyä ja riidan tynkiä. rolleyes.gif
-Milla
LAINAUS(Affe @ 25.11. 2005, 17:33)
Täällä varmaan aika moni on kisannut afgaanilla junnuissa? Mitäs jos kerrottaisiin omista junnu afgaaneitamme? Tai kenties omista afgaaneista. Hauskoja tapahtumia, noloja tilanteita afgaanien kanssa yms. wink.gif

Saataisiin edes jotain aihetta juttuun, eikä vaan väittelyä ja riidan tynkiä. rolleyes.gif

Elikkäs kun mulla ei omaa koiraa voi olla, niinkkun osa täältä jo tietääkin smile.gif
Afgaanien kanssa kuitenkin olen saanut olla kiitettävän paljon tekemisissä. Junnuissa olen kisannut Jennyn (N. Tähtisumua) kanssa, sekä Baroqin (Y. mom´s Blue Baroq).
Lenkkeilin pari vuotta lähes päivittäin Juulia, Jenny ja Juice afgaanien kanssa, ja harjailin ja hoitelin siinä samassa. Näyttelyissä ja Tarhallakin käytiin koiria juoksuttamassa, mutta sitten tuli koulukiireet ja ya:n päätös, ja J&J&J&J muuttivan kauemmas, Aika loppui kesken eikä enää ole aikaa tavata näitä mahtavia afgaanipersoonia kuin näyttelyissä :/ Pentujenkin kasvatusta päääsin seuraamaan läheltä Neliapilan K- pentueen myötä, kun he täällä Hollolassa kasvoivat.

Näin siis afgaanit kuuluvat myös minun elämääni smile.gif wub.gif
Lanttu
Afgaanilla on ihan mieletön huumori ( ja se ei omistajasta ole aina niin sika hauskaa sillä hetkellä) biggrin.gif laugh.gif ja muutenkin ovat todella upeita persoonia!

minä myönnän että mun afgaanista puutuis jotain jos sillä ei olisi turkkia, tosin en ikinä ole aikonut ottaa afgaania turkin takia. afgaani on koonaisuutena niin mieletön kaikkine kommervenkeineen,turkkeineen ja risuineen biggrin.gif wub.gif

ja minä ainakin pidän myös juoksu puolta arvossaan, vaikka en siellä haluaisi koiraani "kisauttaa" siellä niin vakvasti, niin olen ehdottomasti sitä mieltä että afgaanin täytyy päästä juoksemaan vapaasti.
zwiebel
Itse olen kisaillut kahden afgaanin kanssa junnuissa, Ringon [Neliapilan Konnankoukku] ja Islan [Neliapilan Rentunruusu]. Sen lisäksi olen esittänyt rotukehässä mm. Bennyä [N. Rötösherra], Sagaa [N. Rosepippuri], Gimmyä [N. Rautanaamio] ja Millaa [N. Uusikuu]. Olen myös pyörähtänyt kasvattajaryhmässä mm. Pihlan [N. Tietähtiin] kanssa, mutta sitä nyt en laske edes esittämiskerraksi kun siellä niin vähän aikaa ollaan biggrin.gif

Afgaaneja esittäessäni olen huomannut, kuinka erilaisia esitettäviä kaikki ovat. Esimerkiksi Ringoa ja Islaa kun vertaa. Ringo on vielä nuori poika, vasta kaksi täyttänyt juuri, ja sen kanssa pitää olla aika varpaillaan kehässä. Rinkeli osaa monenlaisia temppuja esittäjän kiusaksi, kuten nojaaminen, peruuttaminen.. Sen kanssa liikkuminenkin on aivan erilaista kuin Islan kanssa, Ringo on kuitenkin niin paljon kookkaampi kuin Isla ja juoksee kovempaa. Islan kanssa liikkuessa [varsinkin jos on juuri esittänyt Ringoa..] ei koko koiraa edes huomaa hihnan päässä, niin kevyesti se liitää biggrin.gif Isla on myös jo niin rutinoitunut näyttelyihin, että se ei jaksa keksiä mitään hupia esittäjän päänmenoksi, vaan seisoo kiltisti paikallaan nojailematta.

Ja tietenkin jokaisella afgaanilla [kuten muillakin koirilla] on omat niksinsä esittämisessä, jotka pitää muistaa. Ringolle pitää koko ajan jutella, että se jaksaisi seistä ja Islan jalkoja asetellessa pitää olla aika varovainen, neiti on herkkä tassuistaan.. Ihania persoonia wub.gif
Lazer
Rehellisenä tunnustuksena kerrottakoon, että en ole kovin monen eri affen kanssa ollut tekemisissä... blush.gif

Mutta hoitokoirani on mielettömän upea ja elämän iloinen affe. Rakastaa ihmisiä ja on uskomattoman utelias. Myös herra osaa esiintyä joskin edellä menevät pienet villakasat kiinnostavat joskus vähän liikaa... laugh.gif
Sitten perheen toinen afgaani (narttu) on aivan oma persoonansa. Komentelemassa laumansa uroksia heti jos jóku rapsuttaa uroksia eikä narttua. Niin johan juostaan siihen että minä minä!! Nartulla on mieletön turkki (huh huh! cool.gif ) ja luonne on valloittava. Nartusta olisi tullut yksi parhaista koira-äideistä mutta luoja ei tätä hänelle suonut. Mutta se narttu koira on tyytyväinen ilman pentujakin biggrin.gif
Ja sen toisen uroksen , jonka vir.nimestä en ole täysin varma.. Kuitenkin se toinen uros on jostain tuntemattomammasta kennelistä. Herralla on jo turkki leikattu lyhyeksi.. smile.gif Mutta pesussa pitää huutaa niin jumalattomasti kun joutuu makaamaan ammeessa, se ei ole yhtään kivaa! biggrin.gif Muuten se toinen uros on sellainen että "olen täällä omalla paikalla nukkumassa, miksi minun pitäisi tulla sinne kun kaikki muut ovat jo siellä?" Koira smile.gif

Ja sitten tämä turjake.. Sonate's Capt.Sunshine... voi elämä mikä sotkija ja hönttä! biggrin.gif Mutta se onkin miun oma wub.gif

Sorry kirjotusvirheet... oops.gif
Terhi
LAINAUS(Lazer @ 25.11. 2005, 23:28)
Ja Grandi, jonka vir.nimestä en ole täysin varma.. Kuitenkin Grandi on Sagoslottets kennelistä. Herralla on jo turkki leikattu lyhyeksi.. smile.gif Mutta pesussa pitää huutaa niin jumalattomasti kun joutuu makaamaan ammeessa, se ei ole yhtään kivaa! biggrin.gif Muuten Grandi on sellainen että "olen täällä omalla paikalla nukkumassa, miksi minun pitäisi tulla sinne kun kaikki muut ovat jo siellä?"

Voisiko kyseessä olla Sagoslottets Cary Grant? smile.gif
diva
s-ml: komea herra kuvassa, niinkun isänsä biggrin.gif wub.gif

minä olen myös kisaillu afgaaneilla junnuissa,
mm. Thelmalla (Tuohi-Tikan Ekho ja minä) ,
Vilillä (Fin ch Kuutarhan Silkkisalama ja minä),
Olivialla Int, S, Fin, N ch Sheralji Magnetic Women ja minä-03
Ja myös yks kerta Macarenalla (Fin ch Sheralji Lalapalooza Liza)
afgaani on mun silmissä, todella hauska, ihana ja kaunis rotu,
niillä on kivaa.. rolleyes.gif laugh.gif
Lanttu
^^ kuvat ei toimi ainakaan mulla :/ tai siis muutamat ekat.
Lazer
pyyhin tekstin erään henkilön pyynnöstä smile.gif
Avispa
Itte oon kisannut mätsäreissä ja virallisissa.
Yazakhans Sweetheart, Mantelilla ja toisen afgaanin kanssa taitaa sen virallinen nimi olla A` Rosafan Mulan, mutta en ole ihan 100% varma.
Kummatkin aivan ihania afgaani persoonia!

Mantelia hoitelen myös aika usein ja käyn sillon tällön Suvin mukana afgaanien agi treeneissä, hartjottelemassa Manun kanssa ja tapaa massa ja tutustumassa uusiin afgaaneihin. smile.gif
gunilla
heij ! täällä on kanssa yksi ahkaani-tyttö jonka jo aika monet tuntevat/ tietävät biggrin.gif itselläni on scaramis like vanillaice "vanilla", joka on kyllä vasta junnu iässä biggrin.gif näyttelyissä ollaan ehditty jo muutama kuukausi kierrellä ja olen ollut kerran pikkuneidillä junnuissa ypäjällä biggrin.gif Vanilla on aika itseppäinen mutta mukava persoona kaikin puolin ja kyllä tempperamenttia riittää blush.gif itse ole ollut muutamia kertoja afgaanilla junnuissa ja rotokehissä niitä tulee koko ajan esitettyä rolleyes.gif rolleyes.gif tällä hetkellä esitän tietty omaa ja Vanilla siskoja ja veljeä, hienohelman michelangeloa, ingenue inxsiä, scaramis pin-up girliä yms.. en ees muista kaikkia mutta useiden scaramiksien remminpäästä löytää minut smile.gif)
diva
LAINAUS(gunilla @ 27.11. 2005, 19:47)
heij ! täällä on kanssa yksi ahkaani-tyttö jonka jo aika monet tuntevat/ tietävät  biggrin.gif itselläni on scaramis like vanillaice "vanilla", joka on kyllä vasta junnu iässä  biggrin.gif

voi, katsoin juuri tänään Scaramisen kotisivulla,
Vanilla näyttää olevaan todella kaunis, ja sen väri wub.gif wub.gif
sen sisko Mandy mandariini biggrin.gif asuu tääl lähellä, Vaasassa,
siis Scaramis Li'L Bit Special wub.gif
olen nähnyt match showssa sekä näyttelyissä.. tosi ihana wub.gif
<Aino>
Salla ! wub.gif thumbup.gif
tweeety
Moi salla wink.gif
villistyttö
LAINAUS(iida @ 27.11. 2005, 14:23)
Mutta noista tärkeistä afgaaneista..Olen ollut hoitamassa kaikilla mahdollisilla lomilla yms kolmea aivan ihanaa afgaania.. Perheen vanhin on Caro (S. Part Two), Caro ei oikein koskaan viihtynyt näyttelyissä, joten se on jo vuosia ollut lyhyessä turkissa kotikoirana, täynnä elämäniloa ja luonnetta .. blush.gif Caro rakastaa kun sitä rapsutellaan ja siinä on sylikoira.. Caro myös kirmailee perheen tyttöjen kanssa pellolla ihan täysiä, eikä vanhuus sen menoa estä smile.gif

Sitten on Goldie (S. Haute Couture) wub.gif Goldien on todella kaunis ja sitä olen mätsäreissä joskus esittänyt. Goldie on oikea kehänkonkari Int & Fin Ch.
Goldie rakastaa olla huomion keskipisteenä, ja on todella namin perään .. blink.gif Koira tuntee todella arvonsa. Goldiella on myös monia hauskoja tapoja, joille saa nauraa pitkään ..

Sitten Goldien tytär Milla (S. In Your Dreams). Milla on nuori neitokainen. Milla on Suomen muotovalio, mutta tällä hetkellä on pieni näyttelytauko parista syystä. Milla on kanssa herkkupeppu, äitiinsä tullut ..Ja kun nuo kolme laskee irti, on Milla se haastaja ja jaksaisi juosta vaikka kuinka kauan. Milla on todella suloinen, nukkuu vieressä yms. blush.gif

Caro, Goldie ja Milla! wub.gif wub.gif Rakkaat affut.. Goldiella olinkin junnuissa tuolla helsingin pentunäyttelyssä.. Ehdottomasti munkin kaikkein tärkeimmät afgaanit! happy.gif Salla säkin rekisteröidyit.. wink.gif
Lazer
Tänne voisi yrittää saada myös aikaiseksi keskustelua näistä hölmöistä ystävistämme. Minkälaista on arki affen kanssa, ym.. muia kommelluksia. Kun täällä kaikki ( blink.gif ) näyttävät olevan ainakin jonkun afgaanin kanssa tekemisissä. Ettei tulisi vain sellasta " tuo on nätti ja tuokin on nätti" keskustelua wink.gif
Ida K
Tännekkin keskustelua excl.gif wink.gif
Lazer
Mie taas odottelen sitä lahen pentunlyä jotta pääsis Castron kanssa kehää.

Meilläkin on Castrolle ilmestynyt joku kumma patti tuohon rinta-kehään. Saatiin antibiootti kuuri ja lausunto " Se on joku aika kiinteä patti. Toivotaan että se asettuu kuurin myötä." eipä ole asettunut...
No kun mennään Rabies rokotuksille nii jos sitten kateltas uudestaan tota..
-Milla
^Voi Castroa :/ Toivottavasti tuo "patti" häviää. Kuten myös lahden näyttelyä odottelen, tosin en afgaanimielessä koska en sellasen kanssa kehään pääse, junnuihin ainoastaa..
-Milla
LAINAUS(iida @ 8.12. 2005, 20:14)
Ootko varma ettet pääse ? whistling.gif

Vihjailua? Ei kai kuitenkaan ihan tuulesta temmattua biggrin.gif w00t.gif
<Aino>
LAINAUS(-anna- @ 9.12. 2005, 08:11)
saas nyt nähdä. wink.gif

Salla kyl sano et se esittää ku Kirsti on pyytäny smile.gif
villistyttö
En löytänyt tästä keskutelusta tämmöistä aihetta; Voisiko kukaan laittaa affuistaan kuvia? Ja sitten virallinen nimi ja kutsumanimi? biggrin.gif Olisi kiva nähdä kuvia affuistanne! wub.gif wink.gif
villistyttö
Teidän mielestänne suomen kaunein afgaani ja perustelut? wink.gif
Lazer
LAINAUS(villistyttö @ 15.12. 2005, 10:04)
Teidän mielestänne suomen kaunein afgaani ja perustelut? wink.gif

Kaunein.. siis jos tosiaan puhutaan ULKONÄÖSTÄ.. Aika hankalaa. Sebbe on nätti mut ei ihan miun makuun..
Voisin laittaa vaikka Sonate's Jackpot ja Jacaranda *Perustelut: Molemmilla MAHTAVA turkki.
Sitten Chandiqhar's Thalassa (Ei enää elossa) *Perustelut: Mielettömän kaunis afgaani narttu.
Mutta myös Punapaulan kennelillä on kauniita koiria. Yhtä ei voi sanoa. Mutta tuossa oli ulkonäön ja turkin perustella koiria.. smile.gif
wenakko
Mä oon ihastunut Neliapilan Navajon Mustaan wub.gif

Walter on mielettömän Komea! Ihanan värinen turkki ja kaikki on ulkonäössä ainakin mielestäni kohdallaan.
Lanttu
Arnold. wub.gif
Avispa
Neliapilan Navajon Musta, Eli Walter on aivan mahtavan näkönen otus! Agilityssä oon muutaman kerran kattonukkin että ompas Waltsulla turkkia ja liikkeet on tosi nätit. wub.gif
fabiano
Varmaan tosi yllätys mutta tietenkin oma Pices Fabiano eli Fabi. Koska minusta sillä on kauniit liikkeet (vaikka sitä kehissä ole näyttänytkään) ja muutenkin kaunis. wub.gif Waltsu on myös lempi afgaanejani ja Pices Feliciasta pidän kovasti, mutta Fabi on paras. biggrin.gif
Pices Fabiano *Kuva*
-Milla
Jospa tähän väliin uskaltais taas yhden epäpätevän mielipiteen sanoa, mutta siis omia suosikkejani ovat näyttelykehissä Sebu, näyttävät liikkeet ja muutenkin erinomainen koira smile.gif Sen on varmaan lähes jokainen huomannut jos on laugh.gif
ja muuten tykkään ihan jo luonteen ja kaiken muun perusteella N. uutisaiheesta Juicesta sekä Jennystä, N. Tähtisumua. Mukavia koiria kaikin puolin, hieno juttu että olen saaanut tutustua ja viettää niiden kanssa aikaa smile.gif
-Milla
Eikö kukaan uskalla kirjottaa mun jälkeen tänne mitään biggrin.gif w00t.gif
-Milla
LAINAUS(iida @ 16.12. 2005, 16:57)
Uskallan laugh.gif Juuri, tuossa affu-lehden joulunumerossa ihailin Jennyn pääkuvaa wub.gif Ja kaikki Ginin pennut olivat päässeet myös lehteen happy.gif

Juu onhan se nätti kuva. Juicenkin kuva on tosi nätti wub.gif
Ja tuo Walkoapila, uusin tulokas oikea sisukka murmeli biggrin.gif:D livenä etenkin laugh.gif wub.gif
zwiebel
LAINAUS(afgaani89 @ 16.12. 2005, 18:16)
Juu onhan se nätti kuva. Juicenkin kuva on tosi nätti wub.gif
Ja tuo Walkoapila, uusin tulokas oikea sisukka murmeli biggrin.gif:D livenä etenkin laugh.gif wub.gif

Juu, Jade on aivan ihana! smile.gif Tosi nätti pentu, lupaava mun mielestä.
-Milla
LAINAUS(zwiebel @ 16.12. 2005, 19:46)
Juu, Jade on aivan ihana! smile.gif Tosi nätti pentu, lupaava mun mielestä.

Varsin tomera tyttönen smile.gif ja reipas wub.gif
IzabellaGhan
Sebastian ("Sebbe"? xsmile.gifx )) kiittää kovasti saamistaan kehuista!

Saatiin muuten muutama aivan ihana liikevideo messarin isosta kehästä..toivottavasti saadaan ne vielä nettiinkin jonain päivänä!
Lanttu
Voi Sebastianin likkeet ovat kyllä mielettömät, ei voi muuta sanoa! uskaltaisin melkein väittää että parhaita liikujia suomessa? thumbup.gif wub.gif

Hyvää Joulua Vain kaikille!
villistyttö
Just messarissa iidan kanssa katottiin sebastianin liikkeitä.. xwink.gifx Kyllä ne liikkeet on ihan mahtavat wub.gif
-Tintti-
LAINAUS(Iida @ 27.12. 2005, 12:17)
Sebastianin liikkeet ovat suomen parhaimmistoa, lanttuseni wub.gif

Onkos nimimerkin IzabellaGhan takana Meri vaiko Cita ? laugh.gif

Ilmeisesti Meri, ainakin jonku viestin alle se on kirjoittanut t. Meri smile.gif

Sebben liikkeet on todellakin todella hienot! cool.gif
gunilla
on ne Seban liikkeeet mahtavat biggrin.gif tollaset vois kyllä iahn mielellään ottaa wub.gif
kiitoksia lukuisista onnitteluista messarissa xbiggrin.gifx oli kyllä kieltämättä mukava viikonloppu thumbup.gif thumbup.gif jah onnitteluja kaikille pärjänneille smile.gif etenkin Sebbelle thumbup.gif thumbup.gif jatkakaa samaan malliin smile.gif wub.gif
Noore
LAINAUS(IzabellaGhan @ 24.12. 2005, 15:38)
Sebastian ("Sebbe"? xsmile.gifx )) kiittää kovasti saamistaan kehuista!

Saatiin muuten muutama aivan ihana liikevideo messarin isosta kehästä..toivottavasti saadaan ne vielä nettiinkin jonain päivänä!

Ihan aiheesta toiseen, pakko kysyä, että ootteko te saanut sen Isabellan liikekuvan ? smile.gif
Nimittäin, voin yrittää hankkia sen vielä isompana, se kun on mitä mahtavin kuva!
Ida K
Laita tänne se Iziksen liikekuva wub.gif
Lazer
Meidän Castro poika oli eilen leikkauksessa. Kuusi tikkiä rinta-kehässä. Sen samperin patin takia jo mistä aiemmin kerroin. Se aluks kasvo kun Castro sai toiselta el.lääkäritlä antibiootti kuurin. No sitten laitettiin viikon verran terrapoly salvaa. Ja sitten karvat muodosti siihen ruven ja joka aamu sai karvat repiä patista irti ja pestä. No sitten tossa toissapäivänä kun otin taas niitä karvoja irti patista, ni se haisi todella pahalle. Oli alkanut mätiä! blink.gif Sitten äkkiä soittamaan toiselle el. lääkärille ja se saatii sitten aika samalle päivälle. Sinne sitten mentiin 28.pvä ja se sano että heti huomena leikkaukseen. Onneksi en ehtiny ilmottaa sitä Lahteen rotu-kehään. Tai siis siihen pentunäyttelyyn. Koska enpä olis sinne melkein kaljua koiraa viitsinyt lähteä viemään. baa.gif
Elien kun se heräs nukutuksesta kotona n. kuuden jälkeen, se vain vinku ja huusi suoraa huutoa sinne kahteen yöhön.. ja sitten alko leikkimään. biggrin.gif Mikäpä affen paikallaan pitäisi? rolleyes.gif
Joo no nyt pitää vaa koittaa pitää poika edes vähän rauhallisempana tuonne 11.1 asti kun vasta sillom poistetaan tikit.. huh.gif
Avispa
Hui! Toivottavasti Castro toipuu hyvin ja olisis niin paljoa riehumatta että tikit aukeais. Tiedättekö mikä se pattii siinä rinnassa oli? confused.gif
Ida K
Voi surku sitä Castroa cray.gif Niin, mistä se patti oli tullut ? Toivotaan pikaisia paranemisia happy.gif
Lazer
El. lääkäri uskoi ettäpatti on pelkkä tulehdus. Mutta lähetti kuitenkin tutkittavaksi sen. Parin vkn päästä tulee vastaus smile.gif
villistyttö
Pikaisia paranemisia Castrolle! thumbup.gif
Lazer
Hitto, on täyttä tuskaa pitää sitä sisällä ja riehumatta. Ei voida mennä koirapuistoon, ja lenkit on hankalia kun ei saa laskea yhtään riehumaan.. Ei ole Castrostakaan kivaa. Onneksi on kissa seuraa pitämässä smile.gif
zwiebel
Lazer: Kaksi viikkoa vinttikoiralle ilman kunnon riehumista ja juoksemista on aika tuskaa, ainakin meidän tapauksessa meinasi Rodi tulla mökkihöperöksi .. ja sitten kun pääsi kahden viikon jälkeen vapaana juoksemaan, niin siitä ei meinannut sitten tulla loppua ollenkaan biggrin.gif
Lazer
Joo no myö kun mennään tikkien poiston jälkeen koirapuistoon ni pitää varata varmaa 2-3 tuntia et herra saa 2vk höyryt pihalle... biggrin.gif
Lanttu
Tuli Celalta kutsu lähtisinkö kesällä hänelle "kenneltytöksi", hoitamaan Izistä, Ranyaa,Roma ja Pandaa kesä-heinä kuun vaihteelle kuukaudeksi. tottakai suotuin pääsee näin lähemmin tutustumaan afgaanin arjesta biggrin.gif
Tämä on "lo-fi" versio foorumeistamme. Nähdäksesi täyden version, johon kuuluvat muotoilut, kuvat yms. klikkaa tässä!.
Invision Power Board © 2001-2012 Invision Power Services, Inc.