Apua! - Etsi - Jäsenet - Kalenteri
täysi versio: Venäjänvinttikoirat
Puskaradio > Keskustelua eri roduista > FCI 10: Vinttikoirat
Avispa
Onkos täällä puskassa ketään joka omistaa venakon? Olis kiva kuulla kokemuksia, ja miten venakoita handlataan. Ja muutenkin ihan vapaata pulinaa rodusta. smile.gif
zwiebel
Mä en itse venakkoa omista, mutta pari kertaa olen esittänyt smile.gif Aika perusvinttikoiramaisesti esitetään, jalkoja vaan ei saa venyttää yhtään niin pitkälle kun esim. whippetillä, mutta kulmauksien pitäisi kuitenki näkyä ja häntä jätetään tietty alas. Koiran lantion pitäisi näyttää aika loivalta wink.gif
Avispa
LAINAUS(zwiebel @ 30.10. 2005, 21:02)
Mä en itse venakkoa omista, mutta pari kertaa olen esittänyt smile.gif Aika perusvinttikoiramaisesti esitetään, jalkoja vaan ei saa venyttää yhtään niin pitkälle kun esim. whippetillä, mutta kulmauksien pitäisi kuitenki näkyä ja häntä jätetään tietty alas. Koiran lantion pitäisi näyttää aika loivalta  wink.gif

Kiitos noista asettelu ohjeista. smile.gif

Onkos kellään tietoa paljonko venakot suunnilleen maksavat? Onko helppo, vaikea hoitoinen turkki?

Onko venakot kömpelöitä? Koira puistossa kerran "törmäsin" kolmeen venakkoon ja ne näyttivät kömpelöiltä, yksikin meni pyllylleen kun kaverin villakoira sitä haistelemaan meni.
wenakko
Minäkin näistä ihanista otuksista haluaisin vähän lisää informaatiota smile.gif wub.gif
hanna.
Tuttujen pitäisi hankkia toinen venakko ja odotan sitä innolla. Heidän nykyinenkin koiransa on niin ihana että. wub.gif
pips_a
minä myös olisin kiinnostunut kuulemaan lisää tästä ihanasta ja kauniista rodusta wub.gif ... ja olen kyllä katelnen niille jotka tuntevat jonkun jolla on venakko, minä en tunne ketään rolleyes.gif
sipa
pips_a Mun naapurissa asustaa yhdellä naisella 4 venakkoa.. wub.gif Arvaa vaan onko ne vähän ulppean näköisiä kun menevät lenkille.. Yksi on uros kun on niin paljon suurempi, ja kaksi narttua ja yksi pentu.. Ihailen niitä aina kun ne kävelevät todella kauniisti ja kuin lentäen, niin pehmeätä niiden liikkuminen on.. wub.gif
Avispa
Mä pääsen ehkä josksu hoitamaan yhtä venakkoa. wub.gif Riippuu nyt. Pitää ensin tutustua siihen venakkoon ja sen omistajaan. Ystävän kautta sain tietää, tai tämä ystävä oli jutellut musta sille omistajalle jos se joskus tarvii apua niin mä voi aina auttaa. laugh.gif
Oona E
Venakot ovat kyllä jotein niin kaunista että wub.gif

Kajaanissa varmaankin junnuissa pääsen
venakkoa esittämään. Kiitos Inka vinkeistä,
pitää pitää ne mielessä :xsmilex:
Janna
Mulla on ollut venakoita 3 kappaletta, mutta tämän hetkisestä hintatasosta en osaa sanoa yhtään. Lienee ihan normikoirien hinnoissa eli jossain 800 euron pinnassa?! Kömpelöitä ne eivät todellakaan ole; uskomattoman kevyesti ja vaivattomasti liikkuvat niinkin isoiksi koiriksi. Oppivat nopeasti sisäsiisteiksi eivätkä (omani siis) tehneet kovin paljoa pahojaan pentuna. Yksi oli todellinen sylikoira ja aina pusuttelemassa, toinen taas viihtyi enemmänkin omissa oloissaan. Aivan ihan ja kaunis rotu, on vain niin iso ja karvainen että ihan mukavuudenhalusta vaihdoin whippettiin kun se aika tuli...
Avispa
Mitenkäs venäjänvinttikoirien handlaaminen? Kokemuksia ja vinkkejä?
Sundae
LAINAUS(Affe @ 12.2. 2006, 14:56)
Mitenkäs venäjänvinttikoirien handlaaminen? Kokemuksia ja vinkkejä?

Kysyit sitä heti ensimmäisessä viestissä tässä ketjussa ja Inka vastasi sulle siihen jo biggrin.gif
agathar
mä oon vähän(eli aika paljon) haaveillut Dalille kaveriksi venäläistä. ovat kyllä ihan uskomattoman kauniita. mutta se on ajankohtaista parin vuoden päästä aikasintaan biggrin.gif
Avispa
LAINAUS(Sundae @ 12.2. 2006, 16:24)
Kysyit sitä heti ensimmäisessä viestissä tässä ketjussa ja Inka vastasi sulle siihen jo biggrin.gif

Hups.. Nooh.. blush.gif Ei sitä kaikkea aina voi hoksata..
Mutta muiden kokemuksia venakoiden handlaamisesta?
Sundae
LAINAUS(Affe @ 12.2. 2006, 15:52)
Hups.. Nooh.. blush.gif Ei sitä kaikkea aina voi hoksata..
Mutta muiden kokemuksia venakoiden handlaamisesta?

Ei kaikkea voi todellakaan muistaa smile.gif

Mie olen aina ihaillut venakkoja ja haaveillut omasta. Luultavasti jää kuitenkin pelkäksi haaveeksi - tai mistä sitä koskaan tietää biggrin.gif
agathar
täälläkin pohditaan vaan että kumpiko se sitten joskus tulee, toinen saluki vaiko venakko.. smile.gif just nyt ei osaa päättää. ehkä se sitten kun asia on ajankohtanen biggrin.gif
hyrrä
Omasta kokemuksesta voin sanoa, että kuten monissa muissakin vinttareissa, venakoissakin löytyy niitä "hienohelmoja", eli jos niitä ei näyttelyissä huvita, niin sitten ei tule mitään... Tutun ja tätini koiria on tullut joskus esitettyä ja oon joutunut mm. pelastamaan yhden koiran kesken arvostelun kehästä kun päätti että *inhoaa* sen hetkistä esittäjää, joka kiristi liikaa hihnaa... biggrin.gif Eli täysjumitus päälle keskellä kehää. Ihan koomista, niin kauan kun ei omalle kohdalle osu... Tuomarikin kommentoi sitä vielä arvostelussakin, saisi olla reippaampi...

Tädin koiraa on joku tuomari halunnut kokeilla, kun halusi näyttää tädilleni kuinka se koira kuuluu esittää, että näyttää edustavalta. Koiralle nelijalkajarrutus ja täys jumitus päälle ja sit sellanen stop.gif -ilme.

Mutta onhan niitä hyvinkin esiintyviä... Kunhan muistaa ite olla mukava... rolleyes.gif
agathar
kuulostaa niin vinttarilta biggrin.gif
teetsari
Kuinka venakko tulee toimeen muiden koirien kanssa, jos siis ottaa vaikkapa venakon pennun taloon jossa jo on pari pippurista terriä?

Onkohan venakolla vielä metsästysvaistoa jäljellä, eli jos metsään haluan mennä nyt niin takuulla yllätynkö? rolleyes.gif Eli kun meillä päin on metsissä tosi paljon kettuja ja rusakoita, onko vaarana että raatoja jäisi jälkeemme? Onhan se kuitenkin ketun ja jänön metsästykseen jalostettu, alunperin.

Mites venakko suhtautuu pikkuihmisiin?
Tämä on "lo-fi" versio foorumeistamme. Nähdäksesi täyden version, johon kuuluvat muotoilut, kuvat yms. klikkaa tässä!.
Invision Power Board © 2001-2012 Invision Power Services, Inc.