Toistan jo muitten kertomaa... minä pidän jokaiselle pentueelle tapaamisen puolen vuoden iässä.Tokikaan kaikki ei aina pääse tulemaan,mutta yhteyksiä pidetään tietysti sitten muutenkin.Sinänsä ne pennut on silloin "karmeimmillaan" ja olen yleensä hermoraunio kun ne ovat niin villejä ja rumia...

Mutta ihmeellistä kyllä,sitten niistä taas pikkuhiljaa tulee ihan ok!
Pentutapaamisessa ensin esittäydytään (kun minähän tunnen kaikki,mutteivät he toisiaan),sitten mittaan pennut (säkä),tsekkaan purennat,korvien asennot.Sitten yleensä kerron itse tai ystäväni koulutusohjaaja ko.ikäisen pennun perustapakasvatuksesta,vähän esimerkkejä käytännössä.Sitten viriää yleensä keskustelu itse kunkin koiran "persoonallisista" ongelmista joita sitten joukolla naureskellaan,ihmetellään ja pähkäilään ratkaisuja.Yleensä tekee hyvää kun ihmiset kokee,että muilla on ihan samat probleemat ja niistä pääsee yli.Sitten vähän kerron näyttelysitä,pieni handlausesitys ja yhteisharjoitus (yleensä katastofaalinen....

Leikkimieliset kilpailut on kaikille kivoja : makkaransyöntinopeuskisa tai esim.koiran pikajuoksu omistajan luo (ajanotto) tms.on mukavaa.Tottakai kahvia,mehua,syötävää,koska osa tulee tosi kaukaa.
Rodussani puolivuotiaana tehtävä trimmaus on totaalinen eli kestää useamman tunnin per koira.Olen yleensä päivän päätteeksi trimmannut 1-2 kauimpaa tullutta,muitten kanssa on sovittu eri aika.
Koska pentuja on 1 pentueessa paljon,ei meidän oma piha tai sisätilat riittäisi,joten olen aina vuokrannut paikallisen koirien sisäharjoitushallin tarkoitukseen,ja onneksi saanut!
Hirveä vaivahan niistä on,mutta toisaalta juuri tuossa vaiheessa pääsee vielä puuttumaan asioihin,jos näkee että koiran hoidossa tai koulutuksessa ym.ollaan vähän metsään menossa...