Apua! - Etsi - Jäsenet - Kalenteri
täysi versio: Pentutapaaminen
Puskaradio > Keskustelua eri roduista > Kasvattajafoorumi
throls
Eli tällainen tuli mieleen,kuinka moni on pitänyt tai suunnitellut pitävänsä ns.pentu tapaamisia kasvateilleen?Onko olleet onnistuneita ja mitä "ohjelmaa" olette järjestäneet?
Olen suunnitellut pitäväni loppu kesästä tällaisen ,kun moni pennun omistaja on kysellyt mitä sisaruksille kuuluu,ja kaikki ovat suht lähellä ( blush.gif )n.100-250km.säteellä täältä.
Samalla voisi varmaan neuvoa trimmaus hommissa ja muuta mukavaa.... :hii:
TTR
Olemme pitäneet. Ja itseasiassa tänään meillä on yksi pentutapaaminen. Pentue on nyt 5 kk. :love:
Meillä on tuossa omassa pihamaalla aina ollut tapaaminen.
Aika vapaamuotoista on ollut - pennut saavat tutustua toisiinsa - samoin omistajat. Jutellaan kuulumiset. Katsastetaan jokainen pentu erikseen ja mietitään esim. ruokintaa (jatketaanko suunnitelman mukaan jne.) Käydään läpi mieleen tulleita kysymyksiä. Ja pientä näyttelyharjoitustakin olemme tehneet.

Sitten vähän tarjotaan syömistä ja silleen ...  tongue.gif  :hii:

Olen kokenut kyllä tapaamiset positiivisiksi niin kasvattien omistajien kohdalle, että kasvattajalle. Omistajat saavat tukea ja ohjausta, jos tarvitsevat ja minä kasvattajana näen missä mennään ja miten mökelöt ovat lähteneet kehittymään niin ulkoisesti kuin luonteenkin puolesta.
abc
Joo, mukavaa olisi sellainen pentue tapaaminen pinch.gif . En ole kasvattaja, mutta ymmärrän  että kasvattajalle kyseinen tapaaminen on varmasti ainutkertaista monessakin mielessä. Mutta mietin kuitenkin, että ainakin, ellei ole aiempaa kokemusta koirien kanssa tai, jos on ohjattavana entuudestaan itselleen vieraampi rotu ja mikäli paikkakunnalla ei vielä sattuisi olemaan muita samanikäisiä saman rodun edustajia, niin silloin pentutreffit ovat kultaakin kalliimmat. Harvemmin sattuu siten, että koko pentue kävisivät esim. samoissa näyttelyissä. Nykyisen koirani kanssa en ole tavannut sen sisaruksia confused.gif , mutta tunnen rodun, joten tiedän suht´koht´missä mennään, ja toisaalta omassa "piirissä" on samanrotuisia koiria ja mukavasti vielä kasvattajakin melko lähellä smile.gif , jos kysymyksiä kaikesta huolimatta tupsahtaisi mieleen. Mutta kaiken kaikkiaan, kyllä se olisi kiva nähdä koko sisarusparvi, vaikka vähän myöhemminkin :love:  biggrin.gif
throls
Juuri tällaista ajattelin itsekin...omistajat saisivat jutella ja vertailla kokemuksia ym.Itse näksin mahd.kaikki kasvatit yhtä aikaa ja saisi hyvän kokonais kuvan pentueesta.
Täytyykin ruveta suunnittelemaan ihan kunnolla.....
findhorn
Itse olen pennunostajana ajellut pisimmillään yli 800 km pentutreffeille ja on ollut ehdottomasti positiivinen kokemus!!! Oppii tuntemaan "sukulaisi", pystyy vertailemaan saman pentueen pentuja, saa uusia vinkkejä ja oppia kasvattajalta - tässä vain raapaisu pentutreffien hyvistä puolista.

Eli kasvattajat: pitäkää ihmeessä niitä pentutreffejä, ne ovat varmasti kaikkein paras keino aloittaa kontakti uusien pennunomistajien kanssa. Näyttelyissä tms. on aina niin kiire ja kilpailujännitys, että ne eivät toimi samoin kuin leppoisat pentutreffit.  :yesss:
throls
Ekat pentuni lähtivät maailmalle helmikuussa,joten ikää alkaisi olla sen veran ,että syksymmällä voisi ajatellakin tuota. biggrin.gif
Eiku suunnittelemaan......
Helga
Pentutapaamisia on pidetty ja tullaan pitämään jatkossakin, kunhan ensin niitä pentuja saadaan aikaiseksi  :)

Viimeisimmässä pentueessa oli yksi ainoa pentu, jota kävin tällä viikolla vartavasten katsomassa.

Edellisen pentueen viisi villikkoa treffasivat hyvinkin usein ja yhdessä koko pentueen kanssa vietimme mm. 1-v. synttäreitä.

Pentutapaamiset olen todellakin nähnyt vain positiivisina.
Olen voinut katsella ja kokeilla kaikki kakarat ja puuttua tai olla puuttumatta esim. ruokintaan. Turkin hoitoa olen voinut opettaa ihan kädestäpitäin ja etenkin ipanat ovat saaneet ikäistään/kokoistaan leikkiseuraa.

Itse olemme juoneet kahvit, paistelleet makkaraa ja kukin kertoilleet omista pennuista ja niiden edesottamuksista.
Kasvattajana olen kiinnostunut kasvateistamme senkin jälkeen, kun perävalot ovat mutkan taakse häipyneet.
Tokihan kaikki koiranomistajat eivät sellaisesta pidä, joten siihenkin kannattaa varautua.
Seij@
Varmasti pidetään.. mutta vähän myöhemmin ... pennutkin lähtevät vasta viikon päästä  :D
Mutta pennunostajat ovat kyselleet näiden tapaamisien pidoista  :)
skl
Meillä pentutapaaminen on järjestetty, kun pennut ovat olleet noin 5-6 kk vanhoja. Jos on ollut kesä, niin pentutapaaminen on järestetty ulkona. Ohjelmassa on ollut pentujen trimmaus, opastusta koiran esittämiseen ja trimmaamiseen, kahvitusta, leikkiä ja yleensäkin vapaamuotoista jutustelua.
Amber Queen
Pitäisin mielelläni...
Mutta sinne tuskin saisin kun yhden kasvatin mukaan sad.gif
Muuta asuu rovaniemi kemi välillä sad.gif
Asuin ennen siellä itsekkin.
Ja onhan yks jyskässä, ehkä ne tuliskin...
Mut odotan seuraavan pentueen ja sitten järjestän tapaamisen niille ja näille 2 muulle smile.gif
shaairah
Meillä on pentutapaaminen nyt syyskuussa kun pennut on 6,5 kk. Ohjelmassa vapaamuotoista telmintää ja jutustelua, kokemusten vaihtoa, sun muuta. Kun kyseessä on aavikkosaluki täytyy tietty pitää arabialainen kahviseremonia biggrin.gif

Keväällä seuraava tapaaminen kun pennut ovat vuoden ikäisiä, silloin pidetään pentujen maastojuoksukisat joissa tietty jumbokin saa palkinnon wub.gif
SannaK
Meidän setteripennun kanssa osallistuttiin juuri pentuetapaamiseen ja täytyy sanoa, että tämä varmisti että minäkin pyrin järjestämään vastaavan omille kasvateille sitten joskus tulevaisuudessa. Oli hienoa tavata koiran sukulaisia ja varsin opettavaista kuulla toisten kokemuksia, keskustella asioista, saada neuvoja kasvattajalta jne. Suosittelen! biggrin.gif
throls
Jahas,nyt ollaan edetty jo siihen pisteeseen että kennel Hayzehill`sin ensimmäinen pentutapaaminen on tämän viikon sunnuntaina 14.9 tongue.gif .Kuudesta pennusta varmasti neljä on tulossa,joten eiköhän se siitä.Kerron sitten kuinka sujui!
SannaK
throls: kerropa heti miten meni! smile.gif
throls
Jahas..pentutapaaminen on nyt onnellisesti takana.

Pentueesta saatiin kokoon viisi pentua kuudesta,elikkä aika hyvin laugh.gif .Puoleen päivään mennessä olivat kaikki saapuneet ja kaikilla oli hauskaa,mukava oli katsella koiria kun temmelsivät pihalla ympäriinsä,onneksi tilaa riittää.
Pentueen ainoalla pojalla olikin kova päivä edessä ,kun neljä iiihaaanaa tyttöä kieputti sitä vimmatusti.Mio olikin illasta jo ihan väsynyt biggrin.gif

Mitään suurempaa ohjelmaa en järjestänyt vaan tehtiin ,mitä tuli mieleen.Trimmasin yhden pennun ja käytiin tätä hommaa läpi kaikkien kanssa,pikkaisen ns.näyttelyharjoitusta ja tietysti kamerat räpsivät joka hetki.

Päivä oli onnistunut,syöden hyvää ruokaa,kahvitellen ,jutellen ja ennenkaikkea seuraten pentujen edesottamuksia.Parasta ehkä oli kuitenkin ,että pentujen omistajat saivat vaihtaa mielipiteitä keskenään ja itselleni mielekästä oli kun näin pennut yhtä-aikaa.Nyt kun ovat jo n.9kk,rupeaa eroja näkymään ,samoin kuin yhteneväisyydetkin.Luonteet kaikilla hyviä,iloisia,reippaita ja luottavaisia.

Kiitokseni kaikille osallistuneille Adele & Auli,Mio & Ninka/Lassi,Ansu & Sari,Musca & Bertta ..päivä oli ikimuistoinen,palataan vielä asiaan uudestaan!!
Rouva
Toistan jo muitten kertomaa... minä pidän jokaiselle pentueelle tapaamisen puolen vuoden iässä.Tokikaan kaikki ei aina pääse tulemaan,mutta yhteyksiä pidetään tietysti sitten muutenkin.Sinänsä ne pennut on silloin "karmeimmillaan" ja olen yleensä hermoraunio kun ne ovat niin villejä ja rumia... wink.gif
Mutta ihmeellistä kyllä,sitten niistä taas pikkuhiljaa tulee ihan ok!

Pentutapaamisessa ensin esittäydytään (kun minähän tunnen kaikki,mutteivät he toisiaan),sitten mittaan pennut (säkä),tsekkaan purennat,korvien asennot.Sitten yleensä kerron itse tai ystäväni koulutusohjaaja ko.ikäisen pennun perustapakasvatuksesta,vähän esimerkkejä käytännössä.Sitten viriää yleensä keskustelu itse kunkin koiran "persoonallisista" ongelmista joita sitten joukolla naureskellaan,ihmetellään ja pähkäilään ratkaisuja.Yleensä tekee hyvää kun ihmiset kokee,että muilla on ihan samat probleemat ja niistä pääsee yli.Sitten vähän kerron näyttelysitä,pieni handlausesitys ja yhteisharjoitus (yleensä katastofaalinen.... wink.gif Leikkimieliset kilpailut on kaikille kivoja : makkaransyöntinopeuskisa tai esim.koiran pikajuoksu omistajan luo (ajanotto) tms.on mukavaa.Tottakai kahvia,mehua,syötävää,koska osa tulee tosi kaukaa.

Rodussani puolivuotiaana tehtävä trimmaus on totaalinen eli kestää useamman tunnin per koira.Olen yleensä päivän päätteeksi trimmannut 1-2 kauimpaa tullutta,muitten kanssa on sovittu eri aika.

Koska pentuja on 1 pentueessa paljon,ei meidän oma piha tai sisätilat riittäisi,joten olen aina vuokrannut paikallisen koirien sisäharjoitushallin tarkoitukseen,ja onneksi saanut!

Hirveä vaivahan niistä on,mutta toisaalta juuri tuossa vaiheessa pääsee vielä puuttumaan asioihin,jos näkee että koiran hoidossa tai koulutuksessa ym.ollaan vähän metsään menossa...
tarmes
Jep, jokaiselle pentueelleni on järjestetty pentutapaaminen. Viiminen oli juuri 6.9. Ohjelmasta ym. löydät lisää täältä: pentutapaaminen
kellikkä
Lauantaina on sellainen! Tosin näitä kakruja ei ollut kuin kaksi.
Ohjelmasta sitten? Hyvää ruokaa, yhdessäoloa, valokuvia, pentueajasta video. Siinäpä se sitten onkin tällä erää. Kesällä ollaan grillattu ja halukkaat ovat saaneet viedä koiransa trimmattuna kotiin. smile.gif
Jasu
Ollaan pidetty... yleisin paikka on ollut pentunäyttely ja siinä samassa sitten on harjoiteltu yhdessä "kädestä pitäen" näyttelyiden ihmeellisen maailman sääntöjä wink.gif

Nyt onkin tänä vuonna sitten "kasvatti-tapaaminen" erkkarin yhteydessä eli useammasta pentueesta tulee paikan päälle... ihanaa nähdä myös ne "vanhemmat kasvatit" jälleen wub.gif

Ensi vuonna sitten on myös suunnitelmissa isompi juttu tuonne Sawo Shown... thumbup.gif
Tämä on "lo-fi" versio foorumeistamme. Nähdäksesi täyden version, johon kuuluvat muotoilut, kuvat yms. klikkaa tässä!.
Invision Power Board © 2001-2012 Invision Power Services, Inc.