Apua! - Etsi - Jäsenet - Kalenteri
täysi versio: Koiratanssi rodut
Puskaradio > Keskustelua metsästyksestä sambaan! > Koiratanssi
Sivuja: 1, 2
Avispa
Minkä rotuisten koirien kanssa teillä harrastetaan koiratanssia?

Onko ketään koskaan nähnyt, kokeillut tai kuullut dreeveristä koiratanssissa? Koiran rodulla ei varmaan ole mitään merkitystä koiratanssissa vai? Laittakaahan tänne kaikkia kokemuksia eri rotuisista parketinpartaveitsistä. wink.gif
wenakko
Mielestäni koiratanssiin ei ole mitään tiettyä rotua.. Itse kotona "harrastan" tanssaamista Sekarotuisen 9 vuotiaan Rouvan kanssa.

Dreeveri.. Miksei? Onnea urallenne biggrin.gif wink.gif
ShanDong
Minustakin kaikki rodut käyvät erinomaisesti koiratanssiin, itsekkin toivottavasti aloitan tanssi harkat kunhan koira täyttää vuoden ja saan perustottelevaisuuden kuntoon...biggrin.gif

Ja oma koiranihan on siis tiibetinspanieli, eli kaiken kokoiset ja rotuiset käyvät, sen että onko koirasta siihen riippuu ihan koirasta itsestään..biggrin.gif
Chellie
Meillä partaveitsenä toimii briardi.

Mielestäni jokainen rotu käy tähän lajiin, kunhan vain omistajalla ja koiralla kiinnostus riittää. wink.gif
onnicoton
Mulla on cottoni. Sen kanssa en mitenkään oikeestaan vielä ole koiratanssia alottanut. Ainoostaan ollaan kotona harjoteltu jotain temppuja.. rolleyes.gif
annamurr
No tarkotus olisi aloittaa belgianpaimenkoira gro. "Pepillä", mutta nyt varmaan pennut massussa, niin ei ainakaan vielä, mutta toivottavasti joskus tulevaisuudessa.. biggrin.gif biggrin.gif
Miraf
Meilläkin cotoni... Ei missään erikoisemmissa harkoissa olla käyty, kotona ite ollaan harjoteltu...
Himpula
Mää kun saan kesäl oman koiran (suomenpystykorva) niin sen kanssa ehdottomasti. smile.gif
Triad
Sitten ens kesänä kun tullee uus koiru niin sitten sellaista olis tarkoitus aloittaa jos on aikaa ja mahdollista biggrin.gif Rotuna tulee olemaan Australianpaimenkoira wub.gif
Kituli
LAINAUS(Chellie @ 9.11. 2005, 11:02)
Mielestäni jokainen rotu käy tähän lajiin, kunhan vain omistajalla ja koiralla kiinnostus riittää. wink.gif

Sanoit tämän näin hyvin biggrin.gif Hienoa, en itse parempaa lausetta olisi voinut sanoa.

Itselläni on tanssipartnerina keskikoinen sekarotuinen, ja motivaatiota löytyy.
Capri
Kaikki rodut kayvat tahan, itse harrastan (tosin kotona) noffini kanssa. wink.gif
-Mia-
Harrastan cavalierin kanssa.
JennaS
Aloitan tanssimisen bpk. groenendaelin kanssa cool.gif
tuunanen
ollaan jotai lagoton kanssa tehty.. wub.gif mut menee kaaauan ennekun sitä voi tanssiks sanoo.. cool.gif
Hiipivä Siiseli
Meillä on kultainennoutaja, ja sopii tähän varsin hyvin kuten varmasti kaikki rodut. Sandra tykkää temppuilusta, varsinkin jos on jotain hyvää tarjolla biggrin.gif Ei olla tosin kovin ahkerasti tänä vuonna tanssailtu, kun ei oikein ole tuota tilaa eikä aikaa, mutta kyllä se siitä ajan kanssa smile.gif
Diikeri
Ennen omaa saksanseisojaani en ole vielä nähnyt/kuullut toisista tanssivista saksanseisojista, mutta varmaan sellaisiakin löytyy (tuskin tosin paljoa). smile.gif
Pakko sanoa että joidenkin kanakoiraharrastajien epäluuloista huolimatta saksansesoja oppii koiratanssin salat hyvin happy.gif
Ronjietta
Kaksi snausteria on tanssikavereina, toisen kanssa enemmän treenaan koiratanssia, toisen kanssa aika harvoin.
arado
Dogo argentino on minun kisa koirani koira tanssissa
päikky
Lagoton kanssa ollaan opeteltu alkeita. Tarkoitus olisi jatkaa vähän pidemmällekin rolleyes.gif
Lis-a
No lajia olen aloittelemassa Labbikseni kanssa. Muutama temppu jo hallinnassa, mutta kotona vasta niitä harjoiteltu.. smile.gif
Suvi
Harrastan pomeranianin kanssa koiratanssia, ja hyvinhän me edistytään. Innostus on molemminpuolista. happy.gif
neruska
LAINAUS(Chellie @ 9.11. 2005, 11:02)

crybaby.gif Byääääh... meidän koiralla ei innostus riitä
saattaa kertoa siitä jotain kun äitin kaa melkeen hurrattiin kun se hieman leikki keksin kanssa, ei saanu sitä lattialta ja myö tultiin siihen sit leikkii sen keksin kaa, niin se jaksoi jopa muutaman minuutin. se ei oo oikeen ikinä leikkinyt eikä makupaloista hirveesti välittäny. mä oon laittanu aina sen sen piikkiin kun se on puoliksi suomenpystykorva.

olisikin muuten mielenkiintoista kuulla että miten se henkilö joka viime kesänä sai suomenpystykorvan, on onnistunut kouluttamaan ja harrastamaan koiratanssia? että jos on menny hyvin niin lopettaisin tuon pystykorvan mustamaalaamisen wink.gif
thumbup.gif tsemppia vaan kaikille jotka koiratanssia opettelevat, jos mie saan tossa pennun jossain vaiheessa niin sen kanssa ehdottomasti KOTONA harjoitellaan wub.gif
Jettis
LAINAUS(neruska @ 18.4. 2006, 21:17)
crybaby.gif Byääääh... meidän koiralla ei innostus riitä
saattaa kertoa siitä jotain kun äitin kaa melkeen hurrattiin kun se hieman leikki keksin kanssa, ei saanu sitä lattialta ja myö tultiin siihen sit leikkii sen keksin kaa, niin se jaksoi jopa muutaman minuutin. se ei oo oikeen ikinä leikkinyt eikä makupaloista hirveesti välittäny. mä oon laittanu aina sen sen piikkiin kun se on puoliksi suomenpystykorva.

olisikin muuten mielenkiintoista kuulla että miten se henkilö joka viime kesänä sai suomenpystykorvan, on onnistunut kouluttamaan ja harrastamaan koiratanssia? että jos on menny hyvin niin lopettaisin tuon pystykorvan mustamaalaamisen wink.gif
thumbup.gif tsemppia vaan kaikille jotka koiratanssia opettelevat, jos mie saan tossa pennun jossain vaiheessa niin sen kanssa ehdottomasti KOTONA harjoitellaan wub.gif

Kannattaa käyttää motivoimiseen jotain muuta! Kokeile mistä se innostuu ja jos ei sit muuta niin raahat jonkun ison lihaklimpin siihen sen kuonon eteen, niin kyllä sitten ainakin motivoituu!;) Meinaa kyllä jokaisella koiralla on joku mikä on niiden mielestä kivaa, ongelmana vain usein se, että ohjaaja ei osaa käyttää tätä kivaa asiaa motivoimiseen.
neruska
LAINAUS
jos ei sit muuta niin raahat jonkun ison lihaklimpin siihen sen kuonon eteen

meiän koira varmaan vaan kattoisi sitä ja nuuhkaisi ja lähtisi pois laugh.gif se on sellainen hyvin arvonsa tunteva koira, on se tosin jo iäkäskin, mutta se on aina ollut sellainen. joskus makupalat maistuu (harvemmin) shifty.gif pitää vaan sillo keksiä jotain, mitä kokeilis biggrin.gif
Sikko
Sofin kanssa ollaan jotain perusliikkeitä kokeiltu. Voisi alkaa miettiä hieman jotain liikesarjojakin jo. Tuskin siitä mitään isompaa harrastusta tulee, kuin ihan kotona jammaileminen. Mutta rotuhan on siis bichon havanais.
Pötkylä_
X-rotuisen (bordercollie, ajokoira, dalmatiankoira & labradorinnoutaja) kanssa harjoitellaan tällähetkellä temppuja, ja jonkun verran olen koreografiaakin suunnitellut. Meitä kuitenkaan tuskin tulee koskaan näkymään kisoissa tms., tämä on vain mukava aktiviteetti yms. kiva harrastus.
cavalier
mie ajattelin cavalierin kanssa biggrin.gif saa nähdä mitä siitä tulee ;D
Freda
Belgianpaimenkoira groenendaelin kanssa olen harrastanut muutaman kuukauden verran. Tykkään niin kamalasti opettaa kaikkia temppuja, niin siitä se ajatus sitten lähti. Vielä ollaan kyllä ihan alkuvaiheessa, mutta tavoitteena olisi joskus päästä kisaamaan.
Triad
Tällä hetkellä täällä valslaa Harmaa Norjanhirvikoira biggrin.gif Ollaan kyllä Robinin kanssa alussa jos tanssia pitäis kehitellä, mutta lähinnä temput ovat nopeita motivaatioita muissa koulutuksissa biggrin.gif
australianpaimenkoira
onko muuten isolla koiralla vaikeempi harrastaa koiratanssia kuin pienellä?
itelläni on englanninspringerspanieli joka olis kuin luotu tähän lajiin mutta en tiiä sitten isona et onko se vähän liian iso siihen?!
sahku
LAINAUS(australianpaimenkoira @ 1.10. 2006, 19:15)
itelläni on englanninspringerspanieli joka olis kuin luotu tähän lajiin mutta en tiiä sitten isona et onko se vähän liian iso siihen?!

Koolla ei ole mitään väliä ! Nyt vain treenaamaan koiran kanssa musiikin tahdissa ! smile.gif
Freda
LAINAUS(australianpaimenkoira @ 1.10. 2006, 18:15)

Olen samaa mieltä sahkun kanssa, että koolla ei ole mitään väliä. Tosin jos olet itse kovin pieni ja koira on iso, niin esim. jalkojen välistä pujottelu ym. voi olla hankalaa. Onneksi kukaan ei kuitenkaan ole määrittänyt, mitä liikkeitä koiratanssiin kuuluu joten harrastamaaan vaan. biggrin.gif
thinkthat
bichon frisen kanssa harrastetaan, yksi pitkä kurssi takana ja innossaan ollaan wink.gif)
Ivan
Innostuin tästä koiratanssista kovasti, kun katselin videoita ja lueskelin muiden kommenteja harrastuksesta. Nyt kotona alotellaan tiibetinspanieli Jasun kanssa harjoittelemaan. Tähän mennessä kaikki sujunut ihan hyvin, vaikka toisaalta koira ei ota kaikkia temppuja ymmärtääkseen biggrin.gif Mutta siis, luulisin, että tuolla koolla ei ole mitään väliä ja kuten tuossa edella ovatkin muut sanoneet, niin oikeastaan ei sillä ole mitään väliä. Joten varokaa vaan, kohta me Jasun kanssa kiilataan MM-mestaruuteen.. tongue.gif Mutta mukavaa ainakin koiran kanssa puuhastella jotain uutta.
JennaS
Tuohon kokoasiaan vielä, mie olen lyhyt (n. 156cm) ja tanssikaverina korkea belginarttu (säkä n. 64cm) ja hyvin meillä liikkeet sujuvat, jalkojen välistä pujottelua myöten. Neiti kun on oppinut "niiaamaan" aina tarpeen vaatiessa biggrin.gif
-Saara-
Kai sitä voi harrastaa koiralla kuin koiralla mutta veikkaan sen helpoiten onnistuvan sutkot pienen koiran kanssa. Itse olen nähnyt aika paljon sheltejä ja villiksiä. Koiran pitää olla ainakin mielyttämisen haluinen.
Anma
itse olen aloitellut tanssia Dallun kanssa, kesäkuussa alkaisi alkeiskurssikin biggrin.gif

Kiva huomata että pitkään näyttelykoirana ollut koira rakastaa niin paljon tokoilua ja tanssia, oppii temput nopeasti ja silmät oikeen säkenöi biggrin.gif
LaRa & Olli
Itse en ole kokeillyt, mutta tuntuu onnistuvan näilläkin "tankeilla"!
Pirkanmaan Sanomissa Lila, Tilda ja Näpsä
Paimenkoirat
Minulla on sheltti tanssikaverina smile.gif.
wenakko
Pitäis ruveta ton kakaran kans varmaan harjoittelemaan, eli amerikancockeri. smile.gif
beyav
mulla myös cavalier, jonka kanssa ollaan vasta kurssille menossa, mutta ns. 'perusliikkeistä' tykkää kamalasti, ei mitään TOKO-liikkeitä ole suorittanut yhtä innolla kuin näitä smile.gif
sammari
Samojedi on mahtava koira koiratanssiin! rolleyes.gif
Itse vasta harjoittelen tuon meidän nuoren kanssa, mutta kehittyy hyvällä mallilla ja osaa jo aika paljon thumbup.gif
Ehkä me sitten joskus parin vuoden päästä kilpailemaankin, kukas sitä tietää? Nyt pysytään kuitenkin ihan kodin puolella
Canelita
Tiibetinspanielin kanssa aloitellaan tanssimista. Kappale on haussa smile.gif
Cairn.
Saatan ehkä sitten koiran kanssa ihan vapaa-ajan ratoksi harjoitella jotain pieniä koiratanssi juttuja. :3 En sitä nyt ihan kunnolla harrastelemaan ala. Vähän niinkuin Kotikoiratanssia. biggrin.gif Onko kellään kokemusta (luulen,että on) terrierin kanssa tanssimisesta?
alsu
Meillä harrastetaan kultsu nartulla. Hyvin meillä menee, ja Vilma tykkää kauhiasti wink.gif vaikka välillä neitiä kyllä kiinnostaisi kaikki muu kun liikkeet biggrin.gif
Mari-93
Eipä sillä rodulla mitääv näliä ole. Welsh corgi pembroken kanssa (8v) olen kotona nyt pari vuotta harjoitellut. Nyt on puolivuotias phalene kotona koulutettavana, saa nähdä jos joskus kisoissa käydään. Energinen, ketterä, tottelevainen ja oppivainen ainakin on, ja eiköhän siinä ole ne tärkeimmät ominausuudet sitten happy.gif
Forsman
Phalene nartun kanssa ollaan tanssimista vähän aloiteltu. Ikää koiralla siis vasta 8kk. Tykkää esiintyä, on oppivainen, tottelevainen ja aina iloinen. Mun mielestä perhoset on mainioita koiria koiratanssiin thumbup.gif
Minny
Tarkotus olis jotain pientä koreografiaa kyhätä sheltin kanssa. Oon vaan surkee keksimään mitään liikkeitä, ja yhdistämään niitä toisiinsa. Kuitenkin se koiratanssikilpailu mihin lähetetään video, kiinnostais. Saa nähä, et innostuuko jossain vaiheessa keksimään jonku tanssin ja kuvaamaan sen. rolleyes.gif
Veetukka
Parsonrussellinterrierin kanssa aloittelen;)
Märy
Kotona olen huvikseni (ja tiettysti koiraa aktivoiden) kokeillut sekarotuisen koirani kanssa koiratanssia.
Nopeasti oppii ja hauskaa on biggrin.gif biggrin.gif biggrin.gif
Tämä on "lo-fi" versio foorumeistamme. Nähdäksesi täyden version, johon kuuluvat muotoilut, kuvat yms. klikkaa tässä!.
Invision Power Board © 2001-2012 Invision Power Services, Inc.