LAINAUS(sa-an-ri @ 14.11. 2005, 10:33)

Tuomarit saattaa kyllä huomautella siitä namin käytöstä... Muutaman kerran nähnyt kun ovat katsoneet vähän pahalla, ja jossain tuomari kieltäytyi arvostelemasta koiraa "kun sitä ei ollu ruokittu etukäteen vaan syötettiin kehässä".
LAINAUS(*Tepa* @ 14.11. 2005, 16:40)

Jotkut tuomarit tosiaan eivät pidä namien käytöstä. Ja minäkin olen ehdottomasti sitä mieltä, että kohtuus nameissakin! Ei sitä koiraa mennä ruokkimaan sinne kehään!

Ei mitään kauheaa syöttämistä ole edes mukava katsella.
Esim Super Summer Showssa tuomari sanoi että koiria ei saa syöttää kehässä. Monet flatti-ihmiset "menevät kehän syöttämään koiria"...
LAINAUS(Lanttu @ 14.11. 2005, 20:30)

pöh, jos huomaamattomasti osaa koiralle antaa namia oikeissa kohdissa eikä kokoajan syötä niin tuskimpa se tuomari huomauttaa. mutta toki olen itse kerran ollut kehässä jossa tuomari heti rodun arvostelun alussa ilmoitti että minun kehässäni ei sitten syötetä koiria, mut harvempi tuomari tätä tekee jos huomaamattoasti sopivissa kohdissa sitä namia tarjoaa.
Niin, jos se tapahtuisi huomaamattomasti, se olisi asia erikseen mutta flatti kehällä esim meno on aika erilaista...
LAINAUS(-Iris- @ 29.7. 2007, 17:42)

Minä en ole ikinä törmännyt siihen että koiria ruokittaisiin koko ajan, enkä itsekkään syötä koiraa vaan annan sille esim. liikkeen ja seisotuksen jälkeen yhden namin tai pitkän seisotuksen jälkeen namin.
Käypä flattikehällä kattomassa ni varmasti törmäät tälläseen koiraan! Ei välttämättä liikkeissä mutta muuten kokoajan.
LAINAUS(Seriliini @ 30.7. 2007, 13:12)

Namejahan voin antaa vain nameina eikä ihan koiraa syöttäekseen ja silloin jos on mahdollista ettei tuomari näe, eli siis suhteellisen huomaamattomasti. Eikä namejen tarvitse olla nyrkin kokoisia

Mutta varmaankin jos koiraa syötetään jatkuvasti tuomarin nenän alla onhan se sitten arvosteluunkiin haittaavaa, luulisin...
Oho.. Nythän toi oli enemmän seisomiseen viittaavaa...
Tää on niin yleistä flattikehällä. Ja yleensä otetaan koura täyteen lihapullia ja sit viel sama määrä taskuihin...