Heemoka
13.11. 2005, 19:41
Miten kk mäyräkoira trimmataan? Nypitäänkö vai? Netistä etin vastausta vaikka kuinka kauan mutten löytänyt..
Juu nypitään. Tarkemmin en osaa neuvoa, kun en itse ole joutunut trimmaamaan, vaan jättänyt sen osaaville.
Heemoka
13.11. 2005, 20:05
Kiitos
maawara
15.11. 2005, 15:44
Itse en täydellisesti osaa neuvoa, mutta kun on tuota omaa karkeakarvaista tullut nypittyä niin kyllä siinä on jotain opittukin.
Eli siis nypitään trimmausveitsellä, jollaisia myydään eläinkaupassa. Turkkia ei missään nimessä saa leikata. Paitsi jostain nivusista tms me ainakin leikataan, kun koira ei annan nyppiä sieltä.
minelan
4.12. 2005, 10:36
Lisäisin vielä, että kk-mäyräkoiraa ei missään tapauksessa saisi trimmata edes veitsellä. Jos karva tuntuu liian liukkaalta sormiin, osta apteekista tavallista kalkkia ja laita sitä sormiisi. Huuhdo koira pelkällä vedellä trimmauksen jälkeen.
On hyvin paljon kiinni koiran turkinlaadusta, ja siitä onko karva kypsynyt trimmausta varten, miten se lähtee irti.
Nypi koko koira huolellisesti, tassut ovat vaikeimmat yleensä niin, että koira vaikuttaa täysin lyhytkatvaiselta, mutta parta ja kulmakarvat kannattaa katsoa tilanteen mukaan. Aina silloin tällöin nekin kannattaa nyppiä paljaaksi.
Kampaa koiran parta ja kulmakarvat eteen päin ja nypi sieltä kaikki harmaa kuollut karva pois. Muuten nypi koirasta kaikki karva pois, mutta muista, että karvan täytyy olla jo selvästi irti ja se nypitään peukalon ja etusormen otteella mahdollisimman lähelta juurta, eli ihoa, hyvin äkkinäisellä nykäisyllä.
Jos et itse osaa, vie koira trimmaajalle, joka neuvoo sinua, jotta osaat tehdä homman seuraavan kerran itsekin. Tassun aivan pohjakarvat voit leikatakin, mutta einoastaan anturoiden välistä.
maawara
13.12. 2005, 16:03
minelan; miten niin ei veitsellä? o___O. Meitä neuvoi yksi kk mäyräkoiran kasvattaja trimmaamaan koiramme veitsellä. Ja siis hän on omatkin koirat sillä trimmannut o__O. Miten karva muka sillä menee pilalle? Itse en ainakaan ole huomannut.
Taitaapi tarkoittaa että veitsen kanssa tottumaton helposti katkaisee karvaa vaikka ei tarkoitus olisikaan.
Tämä on "lo-fi" versio foorumeistamme. Nähdäksesi täyden version, johon kuuluvat muotoilut, kuvat yms.
klikkaa tässä!.