Apua! - Etsi - Jäsenet - Kalenteri
täysi versio: Bracco Italiano
Puskaradio > Keskustelua eri roduista > FCI 7: Kanakoirat
pips_a
eli.. Miten Bracco Italiano esitetään näyttelyissä ?

ja olisi kiva kuulla onko jollain itsellä braccoa ja millaisia kokemuksia tästä rodusta on?

ja kaikkea muuta vastaavaa voi kertoa, mitä luulee bracco italianosta tietämättömälle mutta siitä hyvin kiinnostuneelle ihmiselle kertoa happy.gif smile.gif
.Sini.
Minulla ei itselläni - valitettavasti - ole bracco italiano rotuista koiraa, mutta olen saanut tutustua todella useaan bracco-persoonaan ! Bracco on luonteeltaan todella ihana koira, tosi ymmärtäväinen ja kiltti rotu. smile.gif Mutta tarvittavissa " leikkimistilanteissa " vauhtia löytyy smile.gif Bracot ovat myös sosiaalisia koiria, ainakin tuntemani ( esim. Katjallakin kaikki urokset tulevat toimeen keskenään w00t.gif )

Tällä hetkellä Suomessa on pari braccoja kasvattavaa kenneliä.

Itse olen esittänyt näyttelyissä useita bracco -rotuista koiraa, ja voin sanoa, että aina on ollut todella kivaa kehässä ! smile.gif
Bracon esittämisessä ( en osaa oikein selittä, mutta yritetään ) pitää ottaa huomioon se, että takajalkoja ei venytä liian taakse ( kuten esim. setterillä ) taikka liian lähelle.. ja etujalat sitten rungon alle. Selkälinjaan pitäisi tulla ns. notko. Liikkuminen reippaalla tahdilla, riippuen toki koiran liikkeistä. Hihnaa voi pitää joko tiukalla tai löysällä, yleensä esitetään rescolla tai kultavitjalla, koirasta riippuen. Bracon voi esittää joko että ei koske häntään, taikka että siihen koskee. ( jotkut pitää aika pitkänäkin, mutta yleensä häntä käännetään silleen, että se näyttää typistetylle ) smile.gif

-- kuten sanoin, esittäminen on _todella_ vaikeaa selittää.
Kiitos vaan Katjalle ja Teijalle (+muille), kun olen saanut tutustua tähän ihanaan rotuun, tämmösen sitten isona otan. wub.gif
pips_a
Kiitosta ! ! smile.gif

tuo auttoi jo paljon... mutta olisi kiva kuulla muidenkin kokemuksia ja tiedon lähteitä tästä lempeästä "jätistä" wink.gif happy.gif

tongue.gif hmm... mitkäs nämä muutama bracco-kenneli ovat ?
-Saana-
Suosittelen kaikkia bracoista kiinnostuneita käymään täällä
Terhi
LAINAUS(pips_a @ 16.11. 2005, 00:08)
mitkäs nämä muutama bracco-kenneli ovat ?

Kennelliiton jalostustietokanta löytää seuraavat kasvattajat:
CARNEVAL'S
CHIC CHOIX
HEINÄARON
LOGPOINT
YAVANNA'S

Kaikilla on tullut pentuja 2000-luvun puolella. smile.gif
pips_a
ok ... Kiitosta...

Täytyykin käväistä näiden kennellien sivuilla ihastelemaan ja katselemassa toetoa rodusta....

onkos kellään tietoa Bracon esittämisestä ? tongue.gif
Terhi
LAINAUS(pips_a @ 18.11. 2005, 18:04)
onkos kellään tietoa Bracon esittämisestä ? tongue.gif

No Sinihän on tuossa yläpuolella jo jotain kertonut. rolleyes.gif wink.gif
pips_a
LAINAUS(*Tepa* @ 19.11. 2005, 18:50)
No Sinihän on tuossa yläpuolella jo jotain kertonut. rolleyes.gif wink.gif

Aivan.. kyselinkin onko jollain muulla vielä lisättävää... taisin vain ilmaista asian hassusti rolleyes.gif

kuvista näkeekin aika paljon kun selailin näiden kennelien sivuija .. tuo Heinäaron kennel taitaa olla aika hyvin menestynyt... olen tainnut jotain näyttelyluetteloa selatessani bongata sen tms...
en tiennytkään että Juha kasvattaa Braccoijakin... ohmy.gif
.Sini.
LAINAUS(*Tepa* @ 18.11. 2005, 17:42)
Kennelliiton jalostustietokanta löytää seuraavat kasvattajat:
CARNEVAL'S
CHIC CHOIX
HEINÄARON
LOGPOINT
YAVANNA'S

Kaikilla on tullut pentuja 2000-luvun puolella. smile.gif

Nämä kaikki kennelit ovat siis kasvattaneet braccoja, muttei kaikki eivät ymmärtääkseni kasvata enää. wink.gif
carneval
Kuka ei kasvata noista enää? cool.gif
Nyt on kivasti pärjänneet Logpoint koiratkin,Jyväskylässä ja Seinäjoellakin voittivat
juniori-ikäiset Logpoint kasvatit. Eikös heikille ole taas tulossa ensi keväälle braccopentue?
Ja onhan niitä paljon muitakin menestyneitä:
Gleizz col di sasso ja Gleizz gabbia dí oro yms. rolleyes.gif
Lanttu
juha ei ainakaan tietääkseni braccoja kasvata.
Terhi
LAINAUS(Lanttu @ 24.11. 2005, 21:37)
juha ei ainakaan tietääkseni braccoja kasvata.

Juha on kasvattanut bracco-pentueet 1997, 1999 ja 2000.
Etkö ole kuullut yhdestäkään Chic Choix-braccosta? huh.gif Jokaisesta pentueesta on tullut cacib-ja sert-voittajia. Yksi koirista on myös V-01 ja PMV-01. smile.gif

En tiedä aikooko Juha kasvattaa enää braccoja, mutta ainakin on kasvattanut vielä tämän vuosituhannen puolella. smile.gif
pips_a
Katselin tuossa Koira.nettiä ja Juhalla on ollut muutamia Bracco-pentueita...
ja netti sivuilla oli myös..
tuli kyllä ihan yllätyksenä mulle ohmy.gif

*Tepa* :

heh en ole minäkään kuullut Chic Chox-bracoista ikinä aikaisemmin lookaround.gif
mutta oli kyllä kiva kuulla asiasta smile.gif
pips_a
en kyllä never_ever_ikinä unohda kun naapurini, jolla on saksanseisoja ja cihuija niin puhui kuinka tuollainen Bracco olisi ihana koira jne... niin töksäytin että "Juu mä tykkään kans!".. äidin ja naapurin (äidin hyvä ystävä) jäivät suu auki ja ekat sanat molemmilta oli tyyliin "S-s-s-senja et kai sinä ole sellaista vain suunnitellut?"..

se tuli kyllä aivan yllätylsenä niille että olen jostain kanakoirasta kiinnostunut... mutta se on iahan totta en ole muista kanakoirista ollut ikinä kovinkaan kiinnostunut "sillä tavalla", mutta pakko sanoa että Bracot ovat aivan ihania wub.gif

(heh tässä tälläistä pakollista purkamista siitä kuinka iiiihana rotui tämä taas onkaan innocent.gif )
Terhi
LAINAUS(pips_a @ 24.11. 2005, 23:37)
Katselin tuossa Koira.nettiä ja Juhalla on ollut muutamia Bracco-pentueita...
ja netti sivuilla oli myös..
tuli kyllä ihan yllätyksenä mulle ohmy.gif

*Tepa* :

heh en ole minäkään kuullut Chic Chox-bracoista ikinä aikaisemmin lookaround.gif
mutta oli kyllä kiva kuulla asiasta smile.gif

No, toisalta mulla on itsellä 7-ryhmän koira ja olen pitkään seurannut Juhan kasvatustyötä, että ehkä siksi tiedän nuo braccotkin.... smile.gif
carneval
Kyllä minunkin ensimmäinen bracco oli Juhalta ja tietääkseni Juhalla on kyllä tälläkin hetkellä braccoja ainakin Italiassa.
Että ei kai tuokaan ole seinään kirjoitettu,että Juha ei jatkaisi enää,samaten itse. wink.gif
Näin juuri tuon Logpointin nuoren uroksen,se on aivan ihana rolleyes.gif
pips_a
LAINAUS(*Tepa* @ 25.11. 2005, 12:38)
No, toisalta mulla on itsellä 7-ryhmän koira ja olen pitkään seurannut Juhan kasvatustyötä, että ehkä siksi tiedän nuo braccotkin.... smile.gif

niin no.. ehkä sitten tiedät paremmin.. mulla taas ei ole mitään yhteisiä rotuja Juhan kanssa joten en ole varsinaisesti seurannut hänen kasvatustyötään... löwcheneistä ja näistä olen kuitenkin kuullut ja nähnyt....

saakos kysäistä minkä rotuinen koira sulla on ? smile.gif ihan uteliaisuuttani vain..
Terhi
LAINAUS(pips_a @ 25.11. 2005, 17:11)
saakos kysäistä minkä rotuinen koira sulla on ? smile.gif ihan uteliaisuuttani vain..

Mulla on 7 ryhmästä pienimünsterinseisoja ja 9 ryhmästä kiinanharjakoira. smile.gif
pips_a
LAINAUS(*Tepa* @ 25.11. 2005, 18:30)
Mulla on 7 ryhmästä pienimünsterinseisoja ja 9 ryhmästä kiinanharjakoira. smile.gif

okei biggrin.gif

meillä sheltit, lansut ja leot eivät kyllä ole lähelläkään Juhan rotuija...
papilloni ja toitsukin meillä on ollut mutta... ei niissäkään ole mitään yhteistä Chic Choix-koirien kanssa oikeestaan...
Lanttu
LAINAUS(*Tepa* @ 24.11. 2005, 21:27)
Juha on kasvattanut bracco-pentueet 1997, 1999 ja 2000.
Etkö ole kuullut yhdestäkään Chic Choix-braccosta?  huh.gif Jokaisesta pentueesta on tullut cacib-ja sert-voittajia. Yksi koirista on myös V-01 ja PMV-01. smile.gif

En tiedä aikooko Juha kasvattaa enää braccoja, mutta ainakin on kasvattanut vielä tämän vuosituhannen puolella. smile.gif

voi tarkotin lähinniä että ei enää kasvata wink.gif ainakaan kovin aktiivisesti, ja jos totta puhutaan en kyllä yhtään juhan kasvattamaa braccoa osaa nimetä sanoa, mutta kyllä kuitenkni tiesin että on kasvattanut jonkusen pentueen, rotu ei sinänsä suuresti kiinosta, sympaatisen nkösiä elikoita kylläkin biggrin.gif
tuli taas tuo huono suomi tuohon aikaisempaan viestiini(ja tähänkin varmaan) kun ilmeisesti vähän kiiressä kirjoitin niin muutamat olennaiset sanat pois.
Lucia
Se ehkä kaikkein eniten mieleenpainuvin bracco mulle on ollut Chic Choix Rosa Del Tiber... Ihana Ofra, ja ne liiiiiiiiiiiikkkkkkeeeeeettt, ne sellaiset mitä Braccolla kuuluu olla wub.gif
nikokarhu
Mukava, että tänne on aloitettu braccoista oma keskustelu - rotu joka on kovin omaa sydäntäni lähellä smile.gif

Oma suosikkini kautta aikojen on ehdottomasti Miska - Heinäaron Gioia di Natale.
Aivan uskomaton narttu, joka on nyt tullut Englannisa takaisin näyttelyihin ja vauvojakin luvassa wub.gif

Miskan liikkeet ovat jotain käsittämätöntä, täynnä sitä ideaalia oikeaa askelpituutta ja joustoa!
Useamman kerran itse olen neidin kanssa kehässä ollut, mutta ei se mitään kun pääsee katsomaan neitiä kehän reunalta, menee täysin kananlihalle.

Muutenkin koiralla upea, rohkea, avoin luonne, joka on niiin ylpeä itsestään, muistankin kun eräs tuomari kommentoi Miskalle: "Oi kuinka ylpeä sinä oletkaan itsestäsi smile.gif"

Oli kyllä OT, mutta tämä koira on niin lähellä sydäntäni, että oli pakko käydä kommentoimassa smile.gif
Avispa
Mielen kiintoinen keskustelu. flowers.gif Ja hyödyllinen kun alan braccojen kanssa näyttelyissä käymään auttelemassa ja sillai. Sukulaisen tutulla kolme kappaletta.smile.gif
Avispa
Aika kuollutta keskustelua bracoista. innocent.gif shifty.gif Missäs kaikki bracco ihmiset on? ph34r.gif
.Sini.
LAINAUS(Affe @ 15.7. 2006, 23:15)
Aika kuollutta keskustelua bracoista. innocent.gif shifty.gif Missäs kaikki bracco ihmiset on? ph34r.gif

Täältä voisi ilmottautua yksi bracco italiano ihminen, kun aika paljon tulee ko. rodun kanssa pyörittyä wub.gif Minkäs nimisiä braccoja tällä sukulaisen tuttavalla on? smile.gif
Avispa
LAINAUS(.Sini. @ 19.7. 2006, 21:11)
Täältä voisi ilmottautua yksi bracco italiano ihminen, kun aika paljon tulee ko. rodun kanssa pyörittyä  wub.gif  Minkäs nimisiä braccoja tällä sukulaisen tuttavalla on?  smile.gif

Voi kun en yhtään muista. yksi on ainkin Simo. innocent.gif Ja virallisianimiä muistaakseni Alone Di Gloria From Magnificos Kin ja Gunstrux Veni Vidi Vici.
Hugis
Ystäväni tuttavapariskunta, joyka ovat vuosia kasvattaneet tanskandoggeja, ovat nyt ottaneet toiseksi rodukseen bracco italianon ja ovat erittäin ihastuneita smile.gif Käsittääkseni siellä on ekat pennut jo syntyneet tai juuri syntymässä. Ja kennelnimi on Alder Glade's.
Tämä on "lo-fi" versio foorumeistamme. Nähdäksesi täyden version, johon kuuluvat muotoilut, kuvat yms. klikkaa tässä!.
Invision Power Board © 2001-2012 Invision Power Services, Inc.