Apua! - Etsi - Jäsenet - Kalenteri
täysi versio: Sheltin kanssa...
Puskaradio > Keskustelua metsästyksestä sambaan! > Koiratanssi
pips_a
Eli kysyisin kokemuksia sheltin kanssa koiratanssin harrastamisesta ? ?

ja sitten toinen asia... miten tuollaisen koiratanssin voi aloittaa ?
en ole kuin Koiramme lehdestä lukenut hieman tästä lajista.. vaikuttaa mielenkiintoiselta ? smile.gif happy.gif
Fawkes
Kannattaa ottaa yhteyttä omaan seuraan, josko siellä olisi koirantanssitreenejä. Olen nähnyt muutamia tanssivia shelttejä ja kai ainoa huono puoli sheltissä on se, että kisoissa se ei saisi haukkua. Jos ei oma seura järjestä koiratanssitreenejä, niin voithan kotona alkaa aluksi jammailla koiran kanssa jonkun biisin mukaan ja alkaa sitten opettaa erilaisia temppuja, jotka sopivat rytmiin rolleyes.gif
pips_a
Heh ja meidän Pipsalla on se ongelma että kun se innostuu se alkaa haukkumaan rolleyes.gif se on kova pelaamaan jalkapalloa ja siinäkin se aina innostuu haukkumaan kovalla ja kimeällä äänellä lookaround.gif
eli ei taida olla meidän Pipsan laji, koska en usko että saan kitkettyä tuon haukkumisen millään pois, koska sitä on yritetty tuon jalkapallon yhteydessä tuloksetta... sleepy.gif
Fawkes
Voihan sitä harrastaa vaikkei kisoihin menisikään wink.gif
pips_a
LAINAUS(Fawkes @ 30.11. 2005, 23:22)
Voihan sitä harrastaa vaikkei kisoihin menisikään wink.gif

No täytynee alkaa kyselemään biggrin.gif

Laji on kuitenkin kiinnostanut jo jonkin aikaa smile.gif
Nassikka
Koiratanssista mitään tietämättömänä, voin sanoa, että se haukkuminen saattaa jäädä ajan kanssa pois. Ehkei kokonaan, mutta osakseen. Kun toistot jäävät vähäisiksi ja liikkeet ovat paljon aivotyöskentelyä vaativia, luulen että haukkuminen vähän vähentyy.

Ja tämä ajatus johti vaan siitä, että mun nuorempi koira on agikentillä hiljaa kun se saa työskennellä "omillaan" mutta haukkuu pientä pyöritystä. Ja ajan myötä haukkuminen on vähentynyt.
pips_a
Meillä ei ole edes ajan myötä haukkuminen loppunut... tuon jalkapallon suhteen... Pipsa on viisi vuotias ja koko ikänsä tykännyt pelata jalkapalloa.. se saattaa ihan tunninkin mennä tuolla pihalla pallon kanssa keskenänsä ja hukkua biggrin.gif
Noora
^ Tuo jalkapallonpeluu on kuitenkin varmaan vähän eri asia. Voisi kuvitella, että siinä ei paljon aivotyöskentelyä tarvita wink.gif Kuten Nassikka sanoi, haukkuminen voi vähentyä kun koiran pitää keskittyä hommaan kunnolla ja "miettiä" aivoillaan mitä tehdä, esim. vaativia koiratanssiliikkeitä suorittaessa.
Jettis
Mutta mun mielestä osittain ton haukkumisen aiheuttaa myös se, ettei koira tiedä mitä tehdä. Käskyt ovat myöhässä ja koiralle jää tilaa haukkua ja komentaa ohjaajaa käskemään nopeemmin. Tää on meillä ainakin agissakin. Heti kun en anna käskyä ajoissa, Jetti alkaa haukkumaan. wink.gif
saskia
sheltin olen hankkimassa, joten minuakin kiinnostaa tämä aihe. Onko jotain tv-ohjelmia/viedoita youtubessa, mistä voisi katsoa temppuja yms?
Tämä on "lo-fi" versio foorumeistamme. Nähdäksesi täyden version, johon kuuluvat muotoilut, kuvat yms. klikkaa tässä!.
Invision Power Board © 2001-2012 Invision Power Services, Inc.