Apua! - Etsi - Jäsenet - Kalenteri
täysi versio: Portugalilaisia..
Puskaradio > Keskustelua eri roduista > FCI 8: Noutajat, ylösajavat koirat ja vesikoirat
Sivuja: 1, 2
pips_a
Onkos kellään Puskalaisella Portugalinvesikoiraa ? ?
Olisi kiva kuulla mistä kennelistä olette sen ottaneet.. ja kuulla Portugalilaisistanne jos jollain ylipäätänsä on... smile.gif

Meidän piti ottaa Portugalilainen, koska hoitokoiran myötä rakastuttiin tähän rotuun, ja varattiinkin pentu jo Mountainhead's Kennelistä, mutta valitettavasti pennut syntyivätkin Ranskassa ja olisimme saaneet pennun jos olisimme hakeneet sen Ranskasta ja arvatakkin voi jo, että vaikka kauan kinusin että haetaan se lupaava pentu niin ei porukat suostuneet että me lähdetään hakemaan Ranskasta asti portugalinvesikoiraa.. ja niin se sitten jäi sleeping.gif

mutta olisi kiva kuulla teidän Portugalilaisistanne whistling.gif eli keskustelua vaan !
-Saana-
Aa....

Itse vesikoiriin tutustuin aikoja sitten kun meidän lähellä asusteli vesikoiranarttu wub.gif omistajan kanssa sitten juteltiin paljon, ja sain kaikkea kivaa tietoa rodusta, luonteesta jne.

sitten näyttelyiden kautta tutustuin molanderin merviin, jonka muutamalla koiralla olen kisannut junnuissa. olen käynyt mervin luona katsomassa muutamia pentuja, ja täytyy sanoa että paljon sellaista olen oppinut jota en mitään muuta kautta ikinä olisi oppinut wub.gif iso kiitos merville:kukka:
phard
Kahdella kaverilla on portugalinvesikoira. Kummatkin pojat ovat Konkkaronkan kennelistä. Pitemmän aikaa oon saanut tutustua näihin herroihin (masi 5v ja miki 3v) ja vauhtia riittää biggrin.gif Portugalinvesikoira on upea rotu, tosi monipuolinen ja ennenkaikkea, kaikkien kaveri! laugh.gif Aina valmiita mihin tahansa ja aina haluaisivat olla mukana kaikessa.
Pari kertaa oon junnuissa käynyt portugalinvesikoiran kanssa, ja mukavaa on ollut. smile.gif
pips_a
Milläs kennelnimellä Molanderin Mervi kasvattaa portugalilaisia whistling.gif

Onhan se ihana rotu ja harmittanee edelleen ettei saatu sitä pentua Hannelelta, mutta ei sille voi mitään.. rotu kuitenkin kiinnosti paljon ja edelleenkin meille tulee tuo Vesiposti-lehti eli tietoakin haettiin paljon tähtäimessä se että saataisiin se oma portugalilainen wub.gif
mutta näillä näkymin ainakin pitää tyytyä tohon hoitokoira Fanniin.. joka on muuten Parisade-kennelistä... kävimme siellä katsomassa myös portugalilaista, mutta emme pitäneet ja jätimme ostamatta heiltä pennun...
Reyal's
LAINAUS(pips_a @ 24.11. 2005, 23:52)
Milläs kennelnimellä Molanderin Mervi kasvattaa portugalilaisia whistling.gif

April Fool`s on Mervin kennelnimi smile.gif
pips_a
LAINAUS(jossu86 @ 25.11. 2005, 14:54)
April Fool`s on Mervin kennelnimi smile.gif

Okei... kennelnimen ja kasvattajan nimen tiesin... mutta en vain osannut yhdistää niitä toisiinsa blush.gif
Dutchess~
Itse olen kovin kiinnostunut portugeeseistä. Harkitsimme sitä pitkään, mutta päädyimmekin sitten toiseen rotuun. Se, miksi emme portugeesiä ottaneet johtui siitä, että Koiranetissä selaillessa lonkkatuloksia, oli pentuja teetetty paljon jopa D-lonkkaisilla. Suuri pelko siitä mielessä, että vanhemmat ovat lonkkavikaisia ja pennut perivät sen, päädyimme sitten hiukan 'terveempään' rotuun.

Kiinnostus on silti yhä suuri, ja jos nyt sattuisi sillä tavalla, että tulevasta pentueesta ei tulekkaan meille sopivaa/meitä miellyttävää yksilöä, saatamme sen portugeesin ehkä ottaakin. smile.gif

pips a, millaiseta yhditelmästä meinasitte ottaa pennun? Entä miksette halunneet ottaa siitä toisesta pentueesta? Saako näitä kysyä..?
Tippa
Portugeesi on rotu, johon olen aivan ihastunut! Odotankin aivan innoissani,
kun pääsen tammikuussa tutustumaan yhteen portugeesiin ja saan sen
kisakaverikseni JH:iin Turun KV:ssa smile.gif wub.gif

Portugalinvesikoira ja/tai espanjanvesikoira ovat juuri sellaisia rotuja, jonka hyvin
voin kuvitella tulevaisuudessa omistavani... wink.gif
pips_a
LAINAUS(Dutchess~ @ 4.12. 2005, 21:38)
pips a, millaiseta yhditelmästä meinasitte ottaa pennun? Entä miksette halunneet ottaa siitä toisesta pentueesta? Saako näitä kysyä..?

Isänä oli: Del Sur's Pacific Wizard, AWD ja emänä oli: Mountainhead's Amora DeGifford
Molemmat ovat pärjänneet näyttelyissä todella hyvin ja silmät ovat täysin terveet, mutta lonkat olivat C:tä sleepy.gif
kasvattaja kuitenkin oli erittäin mukava, juttelimme hänen kanssaan Tallinnan näyttelyssä sekä sk-postin kautta, mutta tuo Ranska-juttu tuli niin nopeasti esille että koko juttu "kaatui" hyvinkin pian..

Sitten taas Parisade-kennelistä emme ottaneet koiraa, koska kyseinen kasvattaja (tai siis hänen vaimonsahan niitä koiria meille kauppasi) antoi kaikkea muuta kun positiivisen käsityksen itsestään ja koko kennelistä. Koirathan ovat myös hyvin menestyneitä, sekä taitavat olla terveempiä kun nämä Hannelen koirat, mutta me emme halunneet heiltä koiraa, koska ko. henkilöt eivät antaneet todellakaan mitään postiivista käsitystä ja muutama muu asia vaikutti päätökseemme, mutta jätän ne nyt täällä mainitsematta.
Lanttu
Aww vesikoirira wub.gif Itse kisasin pajon Junnuissa Addan kanssa ( Konkkaronkan Ittiään täynnä) siihen asti kunnes aadalta lähti turkit ja tuli pennut wub.gif ihastuttava rotu!
Dutchess~
pips_a
Ikävää :/ Noita samankaltaisia kasvattajia kyllä tuntuu näkyvän melko paljonkin. Mekin hylkäsimme yhden kasvattajan juuri tuon käytöksen takia, vaikka kyse ei olekaan portugeesikasvattajasta.. Selailin hieman noita portugalilaisten sivuja ja ainakin kaksi pentuetta oli suunnitteilla vuodelle 2006. wub.gif
Kyllä niin kovasti huvittaisi sellanen hankkia. Ainut vaan, että nuo lonkkatulokset ei ole mitään kovin hyviä. Enimmäkseen C:tä. Ja joitakin kasvattajia tuntuu kiinnostavan vain ulkonäkö.. Anteeksi nyt vain.
Miki*
Entisellä luokkakaverillani on Portugeesi ja on kyllä ihana rotu wub.gif
Kusti oli pentunakin niin lutunen että meinasin viedä sen kotia whistling.gif
Mutta nyt siis Kusti on jo iso poika ja käy näyttelyissä. xsmile.gifx
Tippa
Olisiko jollakulla kertoa vinkkejä portugeesin esittämisestä? smile.gif
-Saana-
No jotain voin yrittää laittaa, viisaammat täydennelkää xwink.gifx

Seisotus:

Etutassut suoraan rungon alle. Tassut eivät saa kumminkaan olla
ihan kiinni toisissaan, vaan pieni väli tassujen väliin.
Takatassut niin että kulmaukset näkyvät, ja tähänkin sopiva väli, ettei kumminkaan näytä luonnottomalta. Häntä sievälle kaarelle rungon "päälle".
Päätä pidetään suorassa.

Liikkeet: Hihna joko löysällä, itse suosin kumminkin sitä, että hihna menee korvien "takaa". Reipasta ravia, jonka todella pitää olla reipasta, ettei koira peitsaa. Pää mielellään pystyssä katse eteenpäin.
Tippa
-Saana- : Kiitos smile.gif
pips_a
LAINAUS(Dutchess~ @ 27.12. 2005, 17:10)
pips_a
Ikävää :/ Noita samankaltaisia kasvattajia kyllä tuntuu näkyvän melko paljonkin. Mekin hylkäsimme yhden kasvattajan juuri tuon käytöksen takia, vaikka kyse ei olekaan portugeesikasvattajasta.. Selailin hieman noita portugalilaisten sivuja ja ainakin kaksi pentuetta oli suunnitteilla vuodelle 2006.  wub.gif
Kyllä niin kovasti huvittaisi sellanen hankkia. Ainut vaan, että nuo lonkkatulokset ei ole mitään kovin hyviä. Enimmäkseen C:tä. Ja joitakin kasvattajia tuntuu kiinnostavan vain ulkonäkö.. Anteeksi nyt vain.

Niinhän niitä on... ja meillekkin tuo kasvattaja-omistaja suhde on tärkeä... ja meillekkin tuo olisi ollut suht tuntematon rotu, niinkun uusi rotu, niin hyvä suhde kasvattajaan oli tärkeä. Ja mielestäni vaikka koira olisikin aivan ihana, mutta jos kasvattajassa on jotain "epämiellyttävää" niin ei mun mielestä pidä sitä koiraa ottaa... hassua vaan kun kaikki eivät tajua sitä kuinka tärkeä se kasvattaja-suhde on.. sleepy.gif

Niinhän niitä portugalilaisten lonkka tuloksia voi koiranetistä lueskella ja ne on järjestäen B:tä ja C:tä.. sekä välissä muutama A ja D:kin ...

edit:// ja lonkkiaviat kun ovat perityviä confused.gif
Tippa
Kävin tänään katsomassa yhtä portugalilaista. Voi että oli ihana tapaus wub.gif Niin ystävällinen ja avoin! smile.gif Ja esiintyi tosi nätisti, kun harjoittelin sen kanssa esittämistä.
Elsaenkeli
Kertoilkaas kuinka portugalilaiset suhtautuvat muihin koiriin, sekä oman perheen sisällä, että vieraisiin koiriin?
Onko täällä kenelläkään kokemusta portugalilaisesta metsästyskaverina?
Muitakin kokemuksia rodusta, hyviä sekä huonoja, olisi kiva lueskella kun olen yhtäkkiä ihan hurahtanut näihin veikeisiin karvaturreihin. wub.gif
Pasadena
Kaverilla on aivan ihana portugeesinarttu, Parisade Rosquilho "Roosa". wub.gif

Elsaenkeli: Roosalla ei oikeestaan ole metsästysviettiä, en ainakaan minä ole huomannut. Se on erittäin kiintynyt perheeseensä. Se on tottelevainen ja melko rauhallinen. Toisista koirista se ei kamalasti välitä, mutta tulee mainiosti toimeen kaikkien kanssa. happy.gif

Roosan kautta innostuinkin tästä rodusta ja nyt olen ajatellut lainata joltain koiraa junnukehään... rolleyes.gif Ei täällä kellään olis kivaa esiintymisestä pitävää portugeesia lainata. whistling.gif
Sumu
LAINAUS(pips_a @ 25.12. 2005, 13:30)
Sitten taas Parisade-kennelistä emme ottaneet koiraa, koska kyseinen kasvattaja (tai siis hänen vaimonsahan niitä koiria meille kauppasi) antoi kaikkea muuta kun positiivisen käsityksen itsestään ja koko kennelistä. Koirathan ovat myös hyvin menestyneitä, sekä taitavat olla terveempiä kun nämä Hannelen koirat, mutta me emme halunneet heiltä koiraa, koska ko. henkilöt eivät antaneet todellakaan mitään postiivista käsitystä ja muutama muu asia vaikutti päätökseemme, mutta jätän ne nyt täällä mainitsematta.

Mä törmäsin kans yhteen "mukavaan" portugeesi kasvattajaan yhessä mätsärissä. haukku Nitron ihan lyttyyn takakannukset (ai niinku missä?? ku ei eläinlääkärikään löytäny), yläpurenta (jumaliste sanoo yläpurentaiseks koiraa jolla vaan ylähampaat vaihtuneet ja alhaalta puuttukin osa maitohampaista, samoin kulmahampaat ei ollu vaihtunu), mun trimmauskoneen haukku (lähinnä siksi että se on johdollinen)... mitähän kaikkee vielä... nii maksoin nitrosta aivan liikaa (1000€ rekisteröit+madotettu+sirutettu ja hyvin sosiaalistaminen aloitettu. häneltä olis saanu 800€ ja purentavikasen 50€!)... haukku Nitron siis ihan lyttyy, muuta hyvää ei periaatteessa löytäny ku että molemmat kivekset löysi! rivienvälistä luettuna sai semmosen käsityksen että hän olis tahtonu sanoo "palauta koko piski kasvattajalle ja ota MULTA parempi!" hänellä oli juur sillon pentujakin, kysy sillo heti aluks että en tietäs ketä tahtois portugeesi pennun. harmi vaan ettei tullu tuota kennelnimee kysyneeksi!

Nitro ei siis ole purentavikainen. eläinlääkäri sen katsoi ja sanoi että sillä on ihan hyvä purenta!
Xenju
trimmauksesta sen verran että miten trimmaatte portugeesejä? Tälleen vaiko Tälleen ? Kumpi oikea teidän mielestänne? (kuvat © Google
Kettis
LAINAUS(PeeGee @ 10.6. 2006, 15:17)
trimmauksesta sen verran että miten trimmaatte portugeesejä? Tälleen vaiko Tälleen ? Kumpi oikea teidän mielestänne? (kuvat © Google

Uskaltaisinko mennä veikkaamaan, että tuo toinen koira on nuori ja sen takia ei ole trimmattu niinkuin yleensä...?
-Saana-
Tuossa jälkimmäisessä kuvassa olevan koiran turkki on leikattu tarkoituksella lyhyeksi, kun taas tuossa ensimmäisessä kuvassa oleva koira taas on näyttelyturkissa. Eli siis "oikea" tapa trimmata portugeesi näyttelyyn on tuo ensimmäinen, tosin ainakin amerikassa sallitaan myös hieman villakoiratyylinen trimmaus joka on taas siellä hyvinkin yleinen. smile.gif

Ja ainakin jälkimmäisen kuvan on ottanut Tiina Leinonen, eikä copyt siis kuulu googlelle.
Ida K
Itse olen kanssa tykästynyt rotuun blush.gif

Täällä kouvolan seudulla portugeeseja näkee aika paljon, varsinkin mätseissä smile.gif

Kertoisiko kokeneempi turkinhoidosta ? wink.gif
Sumu
vaikkei nitrosta tulisikaan näyttelykoiraa niin aijon sen pitää kyllä rodunomaisessa leikkauksessaan! musta trimmattavan koiran pitää näyttää siltä miltä pitääkin ^^ pisti muuten silmään yhdessä aika uudessa koira kirjassa portugeesin esittelyssä tämmönen kummallinen lausahdus "kuonon sekä rungon keski- ja takaosan karvapeite leikataan perinteisesti pois luultavasti uimisen helpottamiseksi. hännän päähän jätetään tupsu. erikoinen leikkaustapa hyväksytään myös näyttelyissä." Siis eihän siellä muita leikkauksia hyväksytäkkään. 2006 vuoden kirja!
-Saana-
Iida täältä löytyy tietoa vesikoirien turkinhoidosta smile.gif

Ja tuosta trimmausjutusta, mulle on ainki kerrottu että nuo kaks trimmausta ois ne hyväksytyt, mutta enpä mene vannomaan jos kerta noin on jossain kirjassa sanottu innocent.gif
Sumu
mun mielestä toi lyhyeks ajo on vaan kotikoiran trimmaus. ei sillä siis näyttelyyn voi mennä tai voi mutta en tiiä mitä muut rodunharrastajat ja tuomari sanoo ku menee "alastoman" koiran kanssa kehään thumbup.gif jenkeissähän on sitten ne kaks muutakin niitten omaa trimmaustyyliä, mutta ne ei ole suomessa hyväksyttyjä.

tässä on niistä kuvia. itse en voi kertakaikkiaan sietää näitä leikkauksia. hyi yök! en sano etteikö nämä koirat olisi rakenteeltaan kauniilta, mutta tuo trimmaustyyli lähinnä tässä ällöttää... onneks ei oo suomessa sallittuja!
http://armadaspwd.homestead.com/Kita.html
http://armadaspwd.homestead.com/tejo.html
http://www.marshviewkennels.com/helen.html (harjas tasattu)
http://www.marshviewkennels.com/nellie.html
http://kimberwaepwd.co.uk/Kipper.htm (harja tasattu)

tuo tuosta kirjasta lainaama pätkä oli siis tuossa siinä mielessä koska se oli mielestäni varsin outo sleepy.gif kun se trimmaushan on juur sentakia alunperin tehty tommoseks (niinku villakoirillakin) kun se helpottaa nimenomaan uimista ja ne karvaset kohdat..öö...oliks se ny et ne lämmittää kumminki sitä koiraa vähän! juur muuten kasvattaja sano että se leikkaus on pennullekkin näyttelyihin "pakollinen", kun yks kysy että onko se pakollinen ku koira kirjoissa puhutaan aina vaan että se on aikuisen trimmi
Xenju
LAINAUS(Sumu @ 10.6. 2006, 22:11)

Kipper ja Helen , nehän on hyvin trimattut / oikein. Muutkin ovat söpöjä mun mielestä biggrin.gif
Avispa
Sumu: Huh monkä näkösiä trimmauksia! blink.gif

Ne karvaset kohdat lämmittävät/ suojaavt kylmältä. Mm. tossa rintakehässä keuhkoja ja sydäntä ja noita muita "elin tärkeitä" elimiä uidessa. wink.gif smile.gif
minnapa
Wäääää! Meillä on portugeesi (konkkaronkan kalastajan kamu) Likka biggrin.gif Likka on kohta kolme vuotta ja jos sais kuvata vaan yhellä sanalla niin se ois itseppäinen w00t.gif

Harrastan Likan kanssa Agilityä, Tokoa ja aletaan taas kiertelemään näyttelyissä kunhan turkki kasvaa takasi tongue.gif

Ja sain makiat naurut vielä kun kattelin nuita muita viestejä tässä foorumissa, avasin linkin ja kappas! Tuttu koira ja tuttu naama w00t.gif Elikkäs tuo Babullin kysymys "Tälleen vaiko Tälleen" Niin se toka tälleen ollaan minä ja Likka tosiaan siinä kotitrimmissä happy.gif
Tippa
LAINAUS(Sumu @ 10.6. 2006, 21:11)
tässä on niistä kuvia. itse en voi kertakaikkiaan sietää näitä leikkauksia. hyi yök! en sano etteikö nämä koirat olisi rakenteeltaan kauniilta, mutta tuo trimmaustyyli lähinnä tässä ällöttää... onneks ei oo suomessa sallittuja!
http://armadaspwd.homestead.com/Kita.html
http://armadaspwd.homestead.com/tejo.html
http://www.marshviewkennels.com/helen.html (harjas tasattu)
http://www.marshviewkennels.com/nellie.html
http://kimberwaepwd.co.uk/Kipper.htm (harja tasattu)

Samaa mieltä, minun silmään nuo Kita, Tejo ja Nellie ei miellytä yhtään. blink.gif Se "tavallinen" leikkaus on ehdottomasti kaunein. smile.gif

Jipii, pääsen taas Viton kanssa junnukehään, kun se tuli vähän aikaa sitten pois Ranskan näyttelyreissultaan smile.gif
Sumu
Nitron kanssa mennään ny ekaa kertaa näyttelyyn, pentuluokkaan kylläkin. vesilahden ryhmikseen. siellä on 4 portugeesiä
Bulldogtyttö
Itselläni on yksi portugalinvesikoira INT ch Aguatelin Estrela kasv. Ottelin Leila

Itse pidän todella portugeesien luonteesta (tosin Daamilla sitä on välillä liikaakin, luonnetestistä +248p) koska ne ovat niin avoimia ja huumorintajuisia.
Turkinhoito on toki työlästä, mutta mitäpä sitä ei tekisi kun rotuun ihastuu...... wub.gif thumbup.gif . Haluaisin vielä jossain vaiheessa toisen portugeesin ja tietystä sellaisen missä on Daami takana!!!
Sumu
trimmasin nitron takapuolen maanantaina sunnuntaita varten. siitä tuli aika hyvä vaikka itse sanonkin biggrin.gif ainakin huomattavasti parempi kun viimekerroilla! kuono on vieläkin trimmaamatta, mutta eiköhän sen vielä ehdi, kun en sitä oo koskaan piloille saanutkaan...

mulla oli tänään kova matsi Nitron kanssa! nypin sen korvasta karvoja ja se ei tykkää sitten pätkääkään... pisti kaikilla jaloilla vastaan ja kiemurteli ja yritti purra. mulla oli reisilihakset ja polvet kaikki ihan kipeenä sen jälkeen ku sain sen korvan puhtaaks biggrin.gif nyt olis toinen vielä nypittävänä. eiköhän se joskus papparaisena anna mun tehdä sen kunnolla, kun tajuaa etten päästä sitä ylös ennen ku olen saanut hommat tehtyä.
Onko muilla ongelmia korvien nyppimisen kanssa?

Nitro on ruvennu nyt nosteleen koipee sillai satunnaisesti lenkeillä. aina vaan ei jaksa pitää sitä kinttua ylhäällä niin kauvaa kun sitä pisua tulis. sitten paljon tiheemmin tarttee nyt pissailla lenkeillä
Varga
Meijän serkuilla on kaks Portugalinvesikoiraa (Tajmadoran Hurricane) Riki ja Gini (Tajmadoran Ginny)
Itse tykkään rodusta aika paljon, varsinkin Riki on ihanan näkönen smile.gif
phard
Oon Portugalissa ja taalla nakee tosi paljon portugeeseja wub.gif Harmi ku ei ollu asken kamera mukana ku kaytiin kaveleskelemassa, nahtiin useampiki. Aika jannan varisia taalla ovat.. Pitaa huomenna kattoo jos sais kuviaki tongue.gif

Kaverilla on portugalinvesikoira (Konkkaronkan Gramma Liikaa) "Masi". Hienoja koiria, vaikka itelle en ehka ottais. smile.gif
Sumu
^ "lehmiäkö" siellä liikuskelee? vai miten jännän värisiä? kai ne on sentään leikattu sillai ku kuuluukin? voi kun joskus pääsiskin käymään portugalissa <3
phard
LAINAUS(Sumu @ 4.9. 2006, 22:26)
^ "lehmiäkö" siellä liikuskelee? vai miten jännän värisiä? kai ne on sentään leikattu sillai ku kuuluukin? voi kun joskus pääsiskin käymään portugalissa <3

Juu niitä laikullisia ja sitten sellasia jännän ruskeita, ei niin tummia ku suomessa tottunu näkemään.
Pari oli leikattu takapää paljaaksi ja muut oli saksittu tasapitkiksi kokonaan.

Harmittaa kyllä etten kuvia saanut. confused.gif Ei sattunut olemaan kamera mukana ku käytiin siellä "satamassa" ja toista kertaa ei ehitty käymää siellä. Ihanan näköistä kun ne oli niin innoissaan siellä laiturilla ja veneissä omistajineen wub.gif

Portugali oli kyllä hieno paikka muutenkin.
depeche
Nyt vasta huomasin että täällähän on portugeeseistakin oma ketju -kiva homma!

Espanjanvesikoiria jo monta vuotta harrastaneena olen aina myös portugalilaisia "serkkuja" katsellut sillä silmällä. Ja keväällähän sitä sitten tuli hurahdettua ja laumaan muutti Goldie-ipana (täyttää huomenna 9kk).

Laitetaan tähän nyt samantien tytsystä kuva -ihan pikkupentukuva tosin tuo. Pitäisi ehtiä jossain vaiheessa latailla uusia vihdoin koneelle. smile.gif

-Saana-
^Onpas nätti pikkuportugeesi teillä! wub.gif Saakos udella virallista nimeä? smile.gif

Portugeesi on kyllä yksi mahtavimmista roduista, itse pidän todella paljon, nyt lauantaina pitäis tulla junnukoiraportugeesi yökyläilemään meille ja sunnuntaina oulun näyttelyyn junnuihin smile.gif
phard
depeche, upean värinen wub.gif Ois kiva nähä kuvia koirasta vähän vanhempana, onko väri noin vaalea vielä?
Tippa
Oih, ihanan näköinen! Nuo vaalean väriset portugeesit on kyllä upeita wub.gif smile.gif
Sumu
Nitro poika oli sunnuntaina tampereen (hakametsän) mätsärissä sin 1 bis 1! thumbup.gif
depeche
LAINAUS(villis. @ 6.10. 2006, 08:08)
depeche, upean värinen wub.gif Ois kiva nähä kuvia koirasta vähän vanhempana, onko väri noin vaalea vielä?

Mää yritän pukata uutta kuvaa nettiin mahdollisimman pian. Ja itse asiassa neiti on vain entistä vaaleampi. Väri on nimeltään ihan valkoinen, mutta tähän värigeeniin kuuluu tuo pieni punertava sävy etenkin korvissa, mikä oikeastaan häipyy vain ajansaatossa jalostamalla (vrt. valkoiset villakoirat joiden väri on aivan saman värigeenin aikaansaannosta). smile.gif

Lisäys: Ja tosiaan, usein vaalenevat kuitenkin kun ikää tulee -pennuilla voimakkaampi yleensä tuo punertavuus.
Dutchess~
Meillä majailee tällä hetkellä portugeesinarttu April Fool's Zili hilibili, tutummin Kerttu.
Vihdoin sitte löyty sellanen hyvä kasvattaja ja pentu.
Musta on tyttö, ja ikää on 9 kk.

Mahtavan värinen tuo valkoinen portugeesi, ja nätti!
Nera
depeche: Aivan ihana! wub.gif

Meillä ei portugeesiä ole mutta olen aivan hulluna rotuun. wink.gif
-Saana-
LAINAUS(Dutchess~ @ 11.11. 2006, 20:03)
Meillä majailee tällä hetkellä portugeesinarttu April Fool's Zili hilibili, tutummin Kerttu.
Vihdoin sitte löyty sellanen hyvä kasvattaja ja pentu.
Musta on tyttö, ja ikää on 9 kk.

Jos en ihan väärin muista, niin eikös tuossa Z-pentueessa ollu pari melko valkosta (oisko ollu jopa yks kokovalkonen) pentua? smile.gif HArmi kun en ehtinyt Mervillä noita pentuja käydä kattelemassa confused.gif
Sumu
onkos täältä kukaan tulossa voittajaan? minä menen nitron kanssa ^^

http://vesikoirat.10.forumer.com/index.php olettekos tietoisia tuosta foorumista? siellä kaivattaisiin portugeesi ihmisiä. perrot on aika vallalla sielläkin ^^
Dutchess~
LAINAUS(-Saana- @ 11.11. 2006, 21:17)
Jos en ihan väärin muista, niin eikös tuossa Z-pentueessa ollu pari melko valkosta (oisko ollu jopa yks kokovalkonen) pentua? smile.gif HArmi kun en ehtinyt Mervillä noita pentuja käydä kattelemassa confused.gif

Juup. Yksi kokovalkonen uros, jolla oli musta täplä päässä. Luullakseni sille on nyt tullut hiukan enemmänkin mustaa. Sitten kaksi valkomustaa, toinen uros ja toinen narttu wink.gif

Sumu
Me ollaan tulossa ton kakaran kanssa voittajaan! smile.gif

Ja mä olen tuolla foormulla, samalla nimellä ;>
Sumu
33 portugeesiä voittajassa. olis kiva tietää kuinka paljon niistä on narttuja ja kui paljo uroksia ja sitten kermana kakun päällä olis kiva tietää myös ne kuinka paljon on missäkin luokassa biggrin.gif meillä olis juniorivoittaja titteli hakusessa, mutta taitaa olla tosiaan aika hakusessa. sinne tulee varmaan aikalailla niitä junioreja!
Tämä on "lo-fi" versio foorumeistamme. Nähdäksesi täyden version, johon kuuluvat muotoilut, kuvat yms. klikkaa tässä!.
Invision Power Board © 2001-2012 Invision Power Services, Inc.