Apua! - Etsi - Jäsenet - Kalenteri
täysi versio: KAIKKI, siis IHAN kaikki menee...
Puskaradio > Puskis > K-18
mammanpoika
Niin olikos täällä joku muu Oinas, kuin minä? Jos, niin mitäs luulet, selvitäänkö hengissä kevääseen? Tässä tiivistelmä mun iltapäivästä, väliltä 15.15 - 17.20:

Mulla oli jäätyny kuskin puolelta auton oven lukko niin ettei se mennyt kiinni, puolisen tuntia sulattelin sitä R-kiskan pihalla (turvavyöllä köytin sen kiinni että pääsin sinne asti). No, kotiin pääsin, niin kävelin sukkasillani koiran p*aan, ja vielä lämpimään. Pikkukoiralla maha sekasin... se käveli siihen itekin ja yritti sitten tallustella ympäri huushollia.

Tuosta episodista selvittyä ryhdyin ruuanlaittoon, kaikki meni hyvin siihen asti, kun jauhelihat piti kipata takalevyllä olevaan soppakattilaan. Pikkukoira päätti hypätä nojalle, ja mun petti tasapaino sen verran, että puolet jauhelihoista hellalle. Noooo, ei tässä vielä kaikki. Siivoilin osan kylymästi kattilaan ja osan roskiin, pistin pannun toiselle takalevylle jäähtyyn ja aloin hämmennellä soppakattilaa. Sillä seurauksella, että poltin mahani. Tää mun t-paitani on jotain keinokuitua, ja se etumainen levy jäi päälle. Paita sulas... Ei se ny paha oo, kunhan kirvelee. Sen seurauksena, että hyppelin kiroillen ympäri keittiötä ja yritin saada paidan pois, hernekeitto palo pohjaan. Eikä tässäkään vielä kaikki; otin tiskarista puhtaita ruokailuvälineitä ja tökkäsin tietenkin käteni lusikkakoriin niin, että siellä ollut teräväkärkinen veitsi tökkäs kynnen alle.

Mää taidan vetää peiton korville ja nukkua loppuvuoden, ja mielellään alkukeväänkin. Herättäkää mut joskus pari päivää ennen juhannusta....

ph34r.gif
s-ml
Ei ole totta biggrin.gif Kuin noin paljon voi tapahtua noin lyhyessä ajassa..
Tsemppiä sinne!

Älä ainakaan sytytä mitään kynttilöitä illan iloksi, älä lämmitä saunaa, älä tee yhtään mitään vaan pysy siinä yhdessä tuolissa loppuilta smile.gif

Murphyn laki:

1. Kaikki mikä voi mennä pieleen myös menee pieleen.

Seurauslait

1. Mikään ei ole niin helppoa kuin miltä se näyttää.
2. Kaikkeen menee enemmän aikaa kuin luulisi.
3. Mikäli vaihtoehtoja on useita, pieleen menee se asia, josta on eniten harmia.
4. Jos näyttää siltä, että jokin asia voi mennä pieleen neljällä eri tavalla ja ne kaikki onnistutaan välttämään, ilmenee oitis viides tapa.
5. Jos asiat saavat mennä omalla painollaan, ne menevät vääjäämättä huonompaan päin.
6. Aina kun ryhdytään tekemään jotain, on ensin tehtävä jotain muuta.
7. Jokainen ratkaisu poikii uusia ongelmia.
8. Mistään ei voi tehdä idioottivarmaa, sillä idiootit ovat niin nerokkaita.
9. Luontoäiti on saakelin häijy akka.

smile.gif
Lotta
sitä on siis nähtävästi liikkeellä! minulla tuommonen "mikään ei onnistu" päivä eilen. esim. hajotin uunin luukun, joten täytyy hommata kokonaan uusi uuni, länttäsin käteni kuumalle levylle ja koirien puuroa laittaessani uuniin kaadoin sen puoliksi lattialle. ehkä olisi parasta jättää koko uuni laittamatta, sen kanssa kun minäkin osaan eniten satuttaa itseäni! confused.gif

mammanpoika: toivottavasti huomenna olisi jo parempi päivä! eihän tuosta nyt enää pahemmaksi voi mennäkään happy.gif
mammanpoika
sml mä menin ja sytytin kynttilän, ennen kuin olin lukenut tämän... peukalonkynsi paloi.. lookaround.gif

Lotta: tänään olis tosiaan ollu viisainta olla nousematta ollenkaan ylös punkasta. Ehkä se tästä hiljalleen, mut mulla on kyllä ollu semmonen vuosi, että ois voinu jättää koko vuoden väliin, ihan kevyesti stop.gif
onninen
^se hyvä puoli tossa on,että sittenhän ei ole muuta suuntaa kuin suunta parempaan,kyllä se siitä vielä iloksi muuttuu... thumbup.gif
Terhi
Täällä myös Oinas jota elämä potkii päähän taas semmosella voimalle ettei oo tosikaan!
Eilinen ruoanlaitto oli katastrofi: ensin tein ruskeakastiketta, se paloi aivan mustaksi ja oli pakko aloittaa alusta. (Käry oli tässä vaiheessa hirveä)
Toinen satsi valmistui, siitä kaatui n.1/3 hellalle. (Käry voimistui, kun kastike oli kuumalla liedellä) Kun siivosin kastiketta, paloivat jauhelihat. (Käry oli tässä vaiheessa kuvottava)
Lisäsin palaneet jauhelihat kastikkeeseen ja kastikkeen koostumus muuttui liisteriksi, lisäsin vettä vaikka kuinka paljon ja väri vaaleni samalla. Sitten kastike näytti perunamuusilta kun oli niin vaaleaa.
Laitoin makaronit kiehumaan. Huomasin tässä vaiheessa myös että unohdin sipulit. No nakkasin äkkiä sipuleita pannulle jossa oli ollut jauhelihaa, sipulit kärähtivät. (Tässä vaiheessa käryn vuoksi piti avata ikkunoiden lisäksi myös ulko-ovi) Jouduin tekemään sipuleita toisen satsin.
Kun sain kastikkeen valmiiksi huomasin että makaronit olivat juuttuneet kattilaan kiinni kun unohdin pienentää niiden levyä.
Arvaatte varmaan että oli hyvää ruokaa... rolleyes.gif

Ja mulla on kans ollu ongelmia noiden auton ovien kans, mikähän siinä nyt on et oinaiden autojen ovet jämähtää.... lookaround.gif biggrin.gif

Ja tuo on pientä verrattuna niihin oikeisiin ongelmiin. dry.gif
sipa
Huh..hu.. blink.gif Jo on Oinailla ollut päivä.. Älkää ihmeessä tehkö enään mitää jos ensimmäinen asia menee pieleen sillä sataprosenttisen varmasti kaikki muutkin menee pieleen ja vain pahenee.. huh.gif

Hyvä että et mamero polttanut itteäs.. ohmy.gif Ja Tepan ruuat maistuivat varmaan hyvälle.. lookaround.gif
Ekku
Epäonninen oinas ilmoittautuu palvelukseen! Meidän aikatauluihin oli merkattu että luennot alkaa 8.15, vaikka todellisuudessa alkamisaika on 9.15... Olenkin AINA halunnu istuskella koululla sillon kun muu kansa vielä nukkuu... Eikä onneksi väsytä (okei, okei, pakko hehkuttaa) olin eilen Elton Johnin Turun keikalla ja meni vähän myöhään biggrin.gif

Aivan mahtava keikka! Ja ainutkertanen tilaisuus, sillä Elton ihan itte ilmotti, että tämä on viimenen Euroopan kiertue minkä hän tekee, ja paikoiksi on valittu sellasia, missä ei ole ennen oltu! Eli ainutlaatunen tilaisuus, missä musiikki oli taivaallista thumbup.gif

Mutta aamulla kun kiireessä lähdin kouluun, niin onnistuin jotenkin polttamaan sormet leivänpaahtimessa (kyllä, se on mahdollista) että kun oli kiire, niin....
sipa
Ekku biggrin.gif Varmaan oli mahtava konsertti.. thumbup.gif

Mutta kyllä näköjään täällä on enemmänkin tapaturma altista porukkaa.. huh.gif
Ja varmaan on mukavaa olla koululla tuntia muita aikaisemmin.. rolleyes.gif laugh.gif
Henrietta
Oinas minäkin... Aika usein kuulen, että minulle tapahtuu asioita joita ei voi kenellekkään toiselle tapahtua. Lomamatkalla laukut hukkuivat molempiin suuntiin, saatiin virheellinen kartaa, lentokone unohti odottaa meitä vaikka oli tiedossa, että ensimmäinen lentomme on myöhässä. Nämä tapahtuivat yhden viikon aikana. Muutenkin tuntuu, että outoakin oudommat mahdottomat tapahtumat ovat minulle mahdollisia.
mammanpoika
Onneksi se sitten siltä illalta loppui, vaikka uhkarohkeasti menin vielä saunaan... surrender.gif

Nyt ei ole tämän ja eilisen päivän aikana sitten mitään erityistä sattunutkaan, onneksi! Olihan tuossa jo tälle viikolle ihan riittävästi. Ens viikolla sitten uudestaan!

Muuten, onkos kukaan maistanut sitä Tähti-glögiä? Kun kehuvat, että se on hyvää. Kävin tänään hakemassa tuolle junnulle hammaslääkärireissulla ruokaa, ja kun pitkäripanen on siinä vieressä, poikkesin hakemaan Tähti-glögipullon. Jäi aikeeksi, kun oli loppu ja uutta tulee vasta 7.12. Ois voinu maistaa dry.gif
Vahtis
Huhuu... Onneksi luin tämän vasta nyt! Täälläkin nimittäin yksi oinas ilmottautuu. Minä selvisin kuun vaihteesta ilman suurempia vammoja, mutta eilen istuin yhdessä tärkeässä kokouksessa ihan tulisilla hiilillä, kun olin ihan varma, että olin unohtanut kotona kynttilän pöydälle puualustalle palamaan... Valahdin varmasti ensin valkoiseksi ja sitten ihan punaiseksi, kun yksi osanottaja sanoi sanan kynttilä wacko.gif ja minä siinä silmänräpäyksessä keksin, että kotona palaa kynttilä... tai nyt jo ehkä koko talo.

Sitten ajattelin, että kyllä ne varmasti soittaa, jos talo palaa. Tuijottelin sitten koko ajan kännykkää (joka oli äänettömällä), että soiko se! Sitten yhtäkkiä se vilkutti!! Ei soinut, tuli vain tekstiviesti.

Illalla tulin kotiin ja jo asemalta asti kuljin nenä pystyssä haiseeko palaneelta blushing.gif Kun pääsin kotiin, niin kaikki oli kunnossa eikä se kynttilä ollut jäänyt palamaan, mutta sen vannoin, että en enää koskaan sytytä aamulla kynttilää ennen töihin lähtöä. ph34r.gif
Cola1
Oinaksille näköjään sattuu ja tapahtuu... Itselläni etuhammas haljennut, veitsellä sormeen, tolppaan päin kävelyä ööh... Eihän täällä edes kaikkea kehtaa kertoa biggrin.gif
Lotta
tämä kyllä menee niin täysin aiheen vierestä rolleyes.gif mutta tuosta tulipalosta tuli mieleen...

tänään olin töistä tulossa tuossa seittemän jälkeen ja Länsiväylän vieressä Espoonlahden ja Suomenojan liittymien välissä paloi talo. siellä se ilmiliekeissä roihusi. Äitini osasi kertoa, että siinä oli kuulemma yksi ihminen jopa loukkaantunut. näin joulunaikaan täytyy kyllä olla super tarkka noiden kynttilöiden kanssa. en ole tainnu koskaan nähdä tuommoista tulipaloa. Se kyllä järkytti aikalailla vaikka vaan ohitse ajoin. unsure.gif

tuossapa jutusta enemmän.
sipa
Sytytti takkaa sytytysnesteellä.. ohmy.gif Ei herranjestas sentään, ei ihme jos koko talo paloi.. ohmy.gif

Mä en käytä koskaan oikeita kynttilöitä, ainoastaan sähkökynttilät kelpuutetaan, sillä en luottais siihen että ne palavat räiskimättä tai muistaisin sammuttaa niitä.. ohmy.gif

Mun mielestä kynttilät ovat vihoviimeisiä sellaisessa kodissa missä on eläimiä.. Koiran häntä heilahtaa kerran pöydän yli missä palaa kynttilä tai kissa hyppää lipaston päälle jossa palaa kynttilä.. huh.gif Nämä ole ihan omin silmin nähnyt, ja kissa tapauksessa kissan vatsakarvat kärähtivät.. ohmy.gif Ja arvatkaa mikä haju siitä lähti.. Koiran hännän heilahdus sai kynttilän kaatumaan, mutta onneksi lähellä oli ihminen joka nappasi kynttilän käteensä ennen kuin se kerkis kaatumaan..

Ja kuinka monta parveketta sekä huoneistoa on palanut kun on porukka unohtaa palavan kynttilän sinne, kun ollaan kauppaan lähdetty.. Huh..hu.. huh.gif

Paree siis käyttää vain sähkökynttilöitä, ja nekin mä sammutan yöksi ja päiväksi, sillä eihän tiedä mikä vika niihinkin saattaa tulla kesken päivää.. Itse ole töissä ja koira yksin kotona, se ei osaa edes ilmoittaa sulle että nyt on hätä.. confused.gif
Lotta
sähkökynttilöihin sitä varmaan täytyisi itsekkin siirtyä. oikea tuli kun voi todella nopeasti tuhota kaiken. meillä, joku hullun puoleinen ihminen tuikkasi meidän terassin tuleen. onneksi koira haistoi savua ja sai hyvin ponnekkaalla pyydöllä äitini yläkertaan katsomaan. isossa talossa olisi voinut mennä melko kauankin ennen kuin äitini olisi asian tajunnut. sen jälkeen ei meidän vanha koira kestänyt lainkaan tulta.
Tämä on "lo-fi" versio foorumeistamme. Nähdäksesi täyden version, johon kuuluvat muotoilut, kuvat yms. klikkaa tässä!.
Invision Power Board © 2001-2012 Invision Power Services, Inc.