Apua! - Etsi - Jäsenet - Kalenteri
täysi versio: Basenjit
Puskaradio > Keskustelua eri roduista > FCI 5: Pystykorvat ja alkukantaiset koirat
villistyttö
Olen todella kiinnostunut basenjista rotuna ja haluasin itselleni kyseisen rotuisen koira omieni kaveriksi, ehkä. wink.gif Onko kellään kokemuksia rodusta tai omistaako rodun koiria? biggrin.gif Haluaisin kysyä esim. miten sopeutuu muiden koirien kanssa ja kuinka paljon tarvitsee ulkoilua? Jäljestääkö? happy.gif
Minulla on itselläni on kotona kääpiövillakoira ja russeli. wub.gif

Kiitos jo etukäteen! flowers.gif
Dakarai
Koirat.comin keskustelusta saat varmasti enemmän vastauksia. Tässä linkki: http://keskustelu-2005.koirat.com/viewtopi...t=100&start=300

Mikäli sinulla on Koiramme lehden nro 7-8/2005, lue basenjin esittely sieltä. Lehti löytyy varmasti myös kirjastosta.

Basenjit pitävät jäljestämisestä. :-)
Ida K
Ja sehän ei ole totta, etteikö ne haukkuisi ! Tiedän lähistöllä 2 basenjia, jotka suorastaan räkyttävät blink.gif
Dakarai
En ole kuullut räkyttävästä basenjista. Ne toki osaavat kyllä tarvittaessa päästää yksittäisiä 'wuh' äänteitä, ulvoa ja vinkua.
villistyttö
LAINAUS(iida @ 8.12. 2005, 14:48)
Ja sehän ei ole totta, etteikö ne haukkuisi ! Tiedän lähistöllä 2 basenjia, jotka suorastaan räkyttävät blink.gif

Olen mäkin kuullut.. dry.gif laugh.gif
villistyttö
LAINAUS(Dakarai @ 7.12. 2005, 16:46)
Koirat.comin keskustelusta saat varmasti enemmän vastauksia. Tässä linkki: http://keskustelu-2005.koirat.com/viewtopi...t=100&start=300

Mikäli sinulla on Koiramme lehden nro 7-8/2005, lue basenjin esittely sieltä. Lehti löytyy varmasti myös kirjastosta.

Basenjit pitävät jäljestämisestä. :-)

Harmi, ettei ole lehteä, mutta täytyy ainakin linkki katsastaa.. tongue.gif
Dakarai
Koiramme -lehti tulee useimpiin kirjastoihin. Ehkäpä se löytyisi teidänkin kirjastosta?
Mulla on se myös skannattuna koneella, mutta tiedostot ovat jättisuuria. Laita mulla s-postiosoitteesi privana, niin testataan.
Nera
Basenjit on kyllä ihania wub.gif wub.gif Pääsin tänä vuonna tutustumaan kyseiseen rotuun ja ihastuin niihin heti biggrin.gif Itsepäisyyttä löytyy kyllä tältä rodulta xD Kun on niiden kanssa vähän aikaa puuhastellut niin huomaa kyllä niiden itsepäisyyden.Olen kenneltyttönä basenji kennelissä ja vastaan tulee aina tuo itsepäisyys x) Mutta ihania koiria ovat kyllä!! En ole koskaan kuullut koirien haukkuvan mutta monenmoisia muita ääniä on tullut.
Xenju
Minä olen kenneltyttönä basenji kennelissä ( missä tällähetkellä basenji äiti , lapsi sekä Portugalinvesikoira ja Eng.kääpiöterrieri linkki alla niistä ja minusta ja Niinasta (JH Vesikoira ) ..) .
Basenjit ei todellakaan hauku. On totta etteivätkö ne hauku mutta ääniä ne kyllä päästelevät , esimerkiksi ulvovat kun on ikävä ja sillee. Mutta on tärkeätä että basenjille opettaa jo pennusta yksin olemisen kotona , koska muuten se menee ulvonnaksi. Basenjit ovat välillä itsepäisiä ja se saattaa näkyä jos niiden kanssa harjoittelee tokoa,agia tai jotai muuta vastavaa. Mutta yleensä ne ovat oppivaisia ja kilttejä.Basenjit vetävät vähän ja ovat todella hyviä näyttelykoiria.

//. Kenneltyttönä kun olen tuon (JH Vesikoiran kanssa) niin tokoa olemme aloittamassa smile.gif Pikku herra Kheiroksen kanssa smile.gif
_berni_
samassa koirakerhossa kuin minä ja koirani käy basenji harrastamassa tokoa
Nera
Kuinka mielestänne basenjit pärjäävät Tokossa ja agilityssä? smile.gif
isaliini
Minä olen ollut basenjin omistaja 12 vuotta. Eipä ole ikinä tullut vastaan _räkyttävää_ basenjia! blink.gif ...ja aika monta basenjia on kuitenkin tullut nähtyä.
Nera
Käytättekö basenjianne ratajuoksuissa ja jos käytätte niin onko tullut menestystä? smile.gif
¤janette¤
LAINAUS(JH Vesikoira @ 7.4. 2006, 18:28)
Käytättekö basenjianne ratajuoksuissa ja jos käytätte niin onko tullut menestystä? smile.gif

Järjestetäänkö Bansenjeille nykyään virallisia rata- ja maastojuoksu kisoja? biggrin.gif Oon kuullu että epävirallisia on joskus järjestetty smile.gif
marih
Tuota noin, basenjeista oli kyllä jo keskustelu.
http://www.koirauutiset.com/forums/index.php?showtopic=14404
peikkovuorelainen
Kertokaa mulle vähän Basenjista??
Ku yhdellä kaverillani on Basenji ja itse mietin rotua, ja haluisin kuulla rodusta... jockey.gif
Nera
Basenji ei siis hauku.Basenjit kyllä osaavat päästää muita ääniä.Basenjille täytyy heti opettaa kuka on pomo koska basenjit tahtovat olla sellaisia että ne haluavat olla "pomoja" Basenjeilla on suuri metsästys vaisto joten mielummin päästetään ne vapaiksi aidatulla alueella ettei tapahdu ikävyyksiä.Basenji on luonteeltaan huumorintajuinen ja pirteä koira.Basenji tarvitsee reipasta ulkoiluttajaa joka jaksaa käydä pitkillä lenkeillä ja ulkoilla koiransa kanssa paljon.Basenji puolustaa vahvasti omaa reviiriään.Basenjin turkki on erittäin helppo hoitoinen, turkki ei tarvitse usein pesua.(basenji ei haise märkänä edes koiralle) Säämiskällä pyyhkäisy riittää pitämään basenjin turkin siistinä ja kiiltävänä.Rotu ei ole kovin miellyttämis haluinen ja ne saattavat olla hiukan pidättyväisiä vieraita kohtaan.

Siinä nyt lyhyesti jotain tietoa minulta wink.gif
peikkovuorelainen
Mites Tokon kanssa??
Ku olen kiinnostunut Tokosta, näyttelyitä ajattelin, mutta haluisin myös tokoilla??
Alottaisin heti pennusta opettaa sille Tokoa, koska itse työskentelen koirakoulussa smile.gif
hyrrä
Varmasti basenjeissa on luonne-eroja koirien kesken sen verran, että osa ehkä jopa nauttii jossain määrin tokosta, mutta suurimmaksi osaksi ne käsittääkseni ovat aika mukavuuden haluisia ja eivät välttämättä näe mitään syytä tehdä jotain, jos siitä ei itse hyödy mitenkään... rolleyes.gif Agilityssahan niitä on muutamia ihan ylemmissä luokissakin kisaamassa, eli kyllä basenjikin oppii ja tekee, jos vain on sille mieleistä tekemistä.

Jotenkin kuitenkin uskon, että basenji on onnellisimmillaan vapaana juostessa, maasto- tai ratakisoissa, se on kuitenkin niillekin sitä luontaista toimintaa.
Nera
Basenjit on kyllä juuri sellaisia että ne eivät tee jos eivät itse hyödy laugh.gif Ihania koiria ovat kummiskin! wub.gif
Vanttu
LAINAUS(Nera @ 9.4. 2006, 20:09)
Basenji ei siis hauku.Basenjit kyllä osaavat päästää muita ääniä.Basenjille täytyy heti opettaa kuka on pomo koska basenjit tahtovat olla sellaisia että ne haluavat olla "pomoja"  Basenjeilla on suuri metsästys vaisto joten mielummin päästetään ne vapaiksi aidatulla alueella ettei tapahdu ikävyyksiä.Basenji on luonteeltaan huumorintajuinen ja pirteä koira.Basenji tarvitsee reipasta ulkoiluttajaa joka jaksaa käydä pitkillä lenkeillä ja ulkoilla koiransa kanssa paljon.Basenji puolustaa vahvasti omaa reviiriään.Basenjin turkki on erittäin helppo hoitoinen, turkki ei tarvitse usein pesua.(basenji ei haise märkänä edes koiralle) Säämiskällä pyyhkäisy riittää pitämään basenjin turkin siistinä ja kiiltävänä.Rotu ei ole kovin  miellyttämis haluinen ja ne saattavat olla hiukan pidättyväisiä vieraita kohtaan.

Siinä nyt lyhyesti jotain tietoa minulta wink.gif

itse kahden basenjin omistajana en aivan täysin allekirjoita tuota Neran kirjoitusta.

Kumpikaan meidän basenjeista ei ole koskaan yrittänyt päästä meillä pomoksi, heille on ollut alusta asti selvää että ihmiset ovat pomoja. Tämä toki yksilökohtaista ja tiedänkin muutaman basenjiperheen jossa jopa basenji on päästetty pomoksi. Tuosta reviirin puolustuksesta. tiedän hyvin harvan koirarodun, joka ei edes jotenkin puolustaisi reviiriään. kyllä meillä uroscolliekin on sitä mieltä että vierailla koirilla ei asiaa meille. Itse en pidä basenjin turkkia aivan helppohoitoisimpana, meidän koirille saa ainakin olla todella tarkka mitä ensinnäkin syöttää, ettei niiden karva muutu kamalaksi. Ja sitten tämä ihana kevät ja ihana turkin poisheitto. siis eihän ne kokonaan turkkiaan heitä, mutta meillä ainakin vaihdetaan se ihan päällimmäinen karvakerros uuteen. ja ai että sitä karvan määrää! siihen ei kyllä pelkkä säämiskällä pyyhkiminen riitä, vaan saa olla kamman ja pehmeän harjan kanssa koiran kimpussa, ja välillä jopa nyppiä kuollutta karvaa pois.

Meidän narttu ainakaan ei ole kuullutkaan mistään pidättyväisyydestä vieraita kohtaan. Meille kun tulee vieraita se tulee häntä vipattaen vastaan, korvat luimussa ja suunnilleen heittäytyy ihmisten jalkoihin rapsuteltavaksi. Uros nyt ei muutenkaan ole mikään rapsuttelunkipeä yleensä, niin se tulee silloin kun siitä tuntuu siltä että nyt kaipaisi vähän kyhnytystä.

Se on toki totta että basenjit eivät yleensä tee mitään mitä he eivät näe hyödylliseksi heille, tai muutenvain kivaksi. Meillä narttu rakastaa ratajuoksua ja ollaan me joitain agilityesteitäkin kokeiltu, tosin hihnassa koska piha oli sellaisella paikalla että karkaamisesta olisi voinut olla kohtalokkaita seurauksia. Uros taas on ollut ylihelppo opettaa kotitokoon ja erilaisiin temppuihin. Se on aina valmiina tekemään niitä, koska hän on sitä mieltä että se on huisin hauskaa..

...ja meillä muuten ainakin osaavat nuo basenjit kovasti haukkua... tai ainakin haukkumiselta se kuulostaa...
Xenju
LAINAUS(Vanttu @ 26.4. 2006, 12:39)
itse kahden basenjin omistajana en aivan täysin allekirjoita tuota Neran kirjoitusta.

Kumpikaan meidän basenjeista ei ole koskaan yrittänyt päästä meillä pomoksi, heille on ollut alusta asti selvää että ihmiset ovat pomoja. Tämä toki yksilökohtaista ja tiedänkin muutaman basenjiperheen jossa jopa basenji on päästetty pomoksi. Tuosta reviirin puolustuksesta. tiedän hyvin harvan koirarodun, joka ei edes jotenkin puolustaisi reviiriään. kyllä meillä uroscolliekin on sitä mieltä että vierailla koirilla ei asiaa meille. Itse en pidä basenjin turkkia aivan helppohoitoisimpana, meidän koirille saa ainakin olla todella tarkka mitä ensinnäkin syöttää, ettei niiden karva muutu kamalaksi. Ja sitten tämä ihana kevät ja ihana turkin poisheitto. siis eihän ne kokonaan turkkiaan heitä, mutta meillä ainakin vaihdetaan se ihan päällimmäinen karvakerros uuteen. ja ai että sitä karvan määrää! siihen ei kyllä pelkkä säämiskällä pyyhkiminen riitä, vaan saa olla kamman ja pehmeän harjan kanssa koiran kimpussa, ja välillä jopa nyppiä kuollutta karvaa pois.

Meidän narttu ainakaan ei ole kuullutkaan mistään pidättyväisyydestä vieraita kohtaan. Meille kun tulee vieraita se tulee häntä vipattaen vastaan, korvat luimussa ja suunnilleen heittäytyy ihmisten jalkoihin rapsuteltavaksi. Uros nyt ei muutenkaan ole mikään rapsuttelunkipeä yleensä, niin se tulee silloin kun siitä tuntuu siltä että nyt kaipaisi vähän kyhnytystä.

Se on toki totta että basenjit eivät yleensä tee mitään mitä he eivät näe hyödylliseksi heille, tai muutenvain kivaksi. Meillä narttu rakastaa ratajuoksua ja ollaan me joitain agilityesteitäkin kokeiltu, tosin hihnassa koska piha oli sellaisella paikalla että karkaamisesta olisi voinut olla kohtalokkaita seurauksia. Uros taas on ollut ylihelppo opettaa kotitokoon ja erilaisiin temppuihin. Se on aina valmiina tekemään niitä, koska hän on sitä mieltä että se on huisin hauskaa..

...ja meillä muuten ainakin osaavat nuo basenjit kovasti haukkua... tai ainakin haukkumiselta se kuulostaa...

Hmm empä ole kaikesta ihan varma mutta ne toki ovat basnjeita mutta outoja , basenji sivuillakin lukee että mikään tavallinen basenji rotuinen koira ei hauku , vana inisee tai sillee hauskasta smile.gif Ja ihan kasvattajalla ollaa Neran kanssa kenneltyttöinä ni sen verran niistä tiedetään! Ja turkinhoito on helppoa ei noin mutkikasta kun tuossa sanoit. Anteeksi kun inisen mutta tuntuu vaan siltä että nyt on pakko sanoo jotai.
-anna-
Basenjit ei tosiaankaan hauku, jos sitä ininää nyt haukkumiseksi voi sanoa, kun Väinö ainakin yrittää haukkua.. Kahta kamalampaa meteliä kyllä hän osaa pitää, silloin kyllä ääni menee yli Afgaanienkin..

Ihan hiljainen basenji siis ei ole.. tietenkin se voi riippua yksilöstä, mutta yleisesti.. wink.gif

turkin hoito minusta basenjilla ei ole mitenkään monimutkasta.. mahdollinen pesu, pieni harjaus... karvaa Väinöstä ainakin irtoaa ihan tarpeeksi.. en sitten kaikista tiedä.. karvakin kun on lyhyt, niin sitä on kiva nyppiä sohvista, matoista yms pois rolleyes.gif

Kaikin puolin mukava ja ihana rotu Basenji kyllä on wub.gif
Vanttu
LAINAUS(PeeGee @ 29.4. 2006, 17:07)
Hmm empä ole kaikesta ihan varma mutta ne toki ovat basnjeita mutta outoja , basenji sivuillakin lukee että mikään tavallinen basenji rotuinen koira ei hauku , vana inisee tai sillee hauskasta smile.gif Ja ihan kasvattajalla ollaa Neran kanssa kenneltyttöinä ni sen verran niistä tiedetään! Ja turkinhoito on helppoa ei noin mutkikasta kun tuossa sanoit. Anteeksi kun inisen mutta tuntuu vaan siltä että nyt on pakko sanoo jotai.

koirathan ovat siis toki yksilöitä, eikö vain? ja olen kyllä aivan sataprosenttisen varma ainakin että meidän basenjit tosiaan on basenjeita vaikka haukkuvat. tai "pöhisevät", miksi sitä nyt tahtoo kutsua. haukkumiselta se lähinnä kuulostaa. eivät ne sitä toki usein tee..

ja turkinhoitokin on varmasti yksilökohtaista, eikö? mielestäni puhuin kyllä turkinhoidossa omien koirieni turkinhoidosta, joten eipäs vedetä niitä meloneita nenään..
Xenju
LAINAUS(Vanttu @ 3.5. 2006, 10:49)
koirathan ovat siis toki yksilöitä, eikö vain? ja olen kyllä aivan sataprosenttisen varma ainakin että meidän basenjit tosiaan on basenjeita vaikka haukkuvat. tai "pöhisevät", miksi sitä nyt tahtoo kutsua. haukkumiselta se lähinnä kuulostaa. eivät ne sitä toki usein tee..

ja turkinhoitokin on varmasti yksilökohtaista, eikö? mielestäni puhuin kyllä turkinhoidossa omien koirieni turkinhoidosta, joten eipäs vedetä niitä meloneita nenään..

Yksilöitä yksilöitähän ne biggrin.gif
Nera
Yksilöitähän ne ovat.. smile.gif
Xenju
Vanttu , mistä kennelistä basenjisi ovat?
Sundae
LAINAUS(PeeGee @ 14.5. 2006, 11:41)
Vanttu , mistä kennelistä basenjisi ovat?

Vastauksen olisit löytänyt Vantun kotisivuiltakin, mutta vastaan nyt kuitenkin Vantun puolesta. Eli molemmat basut ovat Perrada Unican-kennelistä. (Enna on mun idoli wub.gif)
Xenju
LAINAUS(Sundae @ 14.5. 2006, 12:33)
Vastauksen olisit löytänyt Vantun kotisivuiltakin, mutta vastaan nyt kuitenkin Vantun puolesta. Eli molemmat basut ovat Perrada Unican-kennelistä. (Enna on mun idoli wub.gif)

Selevä kiitos smile.gif Itse kisaan Kanjaras Zoelefu 'Dinalla' ja kehissä käy joskus Linnanportin Adhafera 'Kheiros' :ksella xD
Vanttu
LAINAUS(Sundae @ 14.5. 2006, 11:33)

kiitus Paula vastauksesta ^_^ itselläni olisi kestänyt tuhat vuotta vastata, kun luen tätä palstaa sen verran harvoin biggrin.gif

(kenenkä idoli enna ei olisi? wink.gif)
Sundae
LAINAUS(Vanttu @ 16.5. 2006, 09:56)
(kenenkä idoli enna ei olisi? wink.gif)

Hyvä kysymys biggrin.gif On se vaan niin ihana tyttö wub.gif
Vanttu
LAINAUS(Sundae @ 16.5. 2006, 13:51)
Hyvä kysymys biggrin.gif On se vaan niin ihana tyttö wub.gif

ja osaa hyvin tuon söpöilyn taidon biggrin.gif neiti kyllä tietää mistä naruista pitää vetää että saa ihmisen "kiedottua sormensa ympärille" wub.gif
Xenju
Nostetaaan biggrin.gif
Vanttu
onkos kukaan puskan basenjilaisista tulossa erkkariin ylihuomenna? meiltä lähtee molemmat basulaiset ja monen basun hihnan päässä joudun varmaan roikkumaan, iik, raskas päivä tiedossa lookaround.gif
Xenju
LAINAUS(Vanttu @ 15.6. 2006, 19:32)
onkos kukaan puskan basenjilaisista tulossa erkkariin ylihuomenna? meiltä lähtee molemmat basulaiset ja monen basun hihnan päässä joudun varmaan roikkumaan, iik, raskas päivä tiedossa lookaround.gif

Vanttu , oli tarkotus tulla mutta empäs pääsyykkään. Miten meni? Kuka oli Bis?
Vanttu
LAINAUS(PeeGee @ 21.6. 2006, 12:50)
Vanttu , oli tarkotus tulla mutta empäs pääsyykkään. Miten meni? Kuka oli Bis?

meillä koirat olivat aivan liian kevyitä tuomarille, uros H ja narttu EH. BIS oli muistaakseni Hanishan Titilayo Sharab aka Tinni, joka oli viime vuonna VSP
Xenju
Siis HALOO! Eikö täällä olleenkaan basenji ihmisiä?
Vanttu
Hiljaista on biggrin.gif
Xenju
Nyt valoa tähänkin keskusteluun! smile.gif Onkos kukaan basenji menossa mätsäilemään sunnuntaina?
Vanttu
hiljasta pitelee yhä... Kaikki basuihmiset taitavat olla siirtyneet basenjikerhon omalle keskustelufoorumille tongue.gif
Bulldogtyttö
Yks basenji ihminen on tällekkin palstalle eksynyt.....
Omistan kaksi basenjia Kanjaras Zoelefun "Dinan" ja Linnanportin Adhaferan "Kheiroksen". Kasvatan myös basenjeja pienimuotoisesti Linnanportin kennelnimellä......basenjit ovat ELÄMÄN SUOLA wub.gif laugh.gif Ilman niiden älytöntä puuhastelua olisi elämä aika yksitoikkoista!!!
NooorA
Nyt taisin löytyä vihdoin tän paikan eli olen Basenji ihmisiä. cool.gif
Jos Basenjeita ei olisi niin tosiaan olisi aika tylsää vaikka itselläni ei ole semmoista. whistling.gif
Xenju
Hyvin kauan olen basenjia harkinnut , mutta nyt tulikin eteen brasilianterrieri. Siitä huolimatta basenjeista tykkään , ja ehkä joskus uusia tuttaviakin tulee biggrin.gif (messarissa uusi tuttava tulee hkä olemaan Lumi basenji ) Ja messarissa junnuihin olen menossa basenjin kanssa! smile.gif
NooorA
Joo,itse asiassa meille on tulossa suomenajokoiran pentu noin tammi kuussa syntyy.Basenjit silti kuuluvat lempi rotuihin.(vaikka ei ole omaa!) rolleyes.gif
On kyllä kovin jännää mennä voittajaan! teehee.gif
Odotan innolla lauantaita ja sunnuntaita! Mutta tylsää kun pentu ei ole vielä meillä! ph34r.gif
Vanttu
messaria jännitän kovasti. On niin hirveästi basenjeita ettei tuolla meidän likalla ole kyllä mitään mahdollisuuksia.. ERI olis toki kiva saada blush.gif
NooorA
Täällä on kovin hiljaista... unsure.gif Eikös täällä enää puhuta? ph34r.gif En siottunut voittajassa mutta ei se mitään. Onko Basenji kehästä tulokise? Oisi kiva jos olisi. rolleyes.gif
Ronde
Heippa!

Voisitteko valistaa basujen turkista.
Miten paljon lähtee karvaa, turkinhoito kuinka vaikeaa, pahoja allergian aiheuttajia?
Olen kuullut, että ovat siistejä, pitää paikkansa?

Kaverin perhe miettii rotua itselleen ja basenji voisi kiinnostaa kovastikin. Kaverini isällä on aiheutunut jonkinmoista allergiaa muutamista koirista, mutta esim. villakoirista ei pahemmin. smile.gif

Heitä kiinnostaisi siis saada tietää minkälainen turkki ja turkinhoito kuuluvat tälle rodulle. wink.gif
Vanttu
heippa Ronde!

Basenjien turkinlähtö on kovin yksilöllistä, ainakin oman kokemukseni (2 basenjia kotona) mukaan. Meidän narttu kasvattaa sellaisenkin mammuttipohjavillan talveksi ettei ole hyvä tosikaan, ja siitä sitten keväällä saa olla harjauskintaalla sitä myös kovin paljon harjaamassa. Urokseltamme taas lähtee hyvin vähän karvaa. Turkinhoito on kuitenkin muuten todella helppoa. Kertaakaan en ole omia basuja joutunut pesemään, ainoa turkinhoitoon liittyvä toimenpide tosiaan on ollut tuo nartun harjaus. Omasta kokemuksesta voin myös sanoa että basenjin allergisoivuus riippuu myös ihan ihmisestä. Äitini, joka on vahvasti allerginen koirille, ei saa mitään oireita basenjeista, minä ja poikaystäväni, niinikään allergisia koirille, saamme oireita basuista. Poikaystäväni nenä alkaa vuotamaan ja silmiä kirvelee, itselläni alkoi heti basujen luota poismuuton jälkeen käsiäni kutittamaan aina kun silittelen basuja tai muuten olen kosketuksissa niiden kanssa. Varmasti he löytävät jonkun kasvattajan jonka luona saa vierailla kokeilemassa allergisoiko se basenji smile.gif Oma kokemus kuitenkin kertoo että lyhytkarvaiset allergisoivat pidempikarvaisia helpommin, koska "eläinpöly" ei pääse piiloutumaan karvaan, toisin kuin pitkäkarvaisilla roduilla.

Basenjit totisesti ovat hyvin siistejä koiria, ainakin meillä basut pesevät itseään kuin kissat konsanaan ja pitävät myös kavereiden silmät, korvat jne hyvin puhtaina tongue.gif Toivottavasti valaisin asiassa edes hieman smile.gif Jos joku jäi vielä vaivaamaan, kysy ihmeessä lisää smile.gif
Vanttu
ja jotta tänne saataisiin hieman taas keskustelua, oltiin Enna-basun kanssa pitkästä aikaa mätsärissä torstaina. Neiti sai punaisen nauhan ja oli pienten punaisten kolmas! smile.gif Olen niiiiiiiin ylpeä neidistä smile.gif

ja sitten pari kuvaa basuista smile.gif

http://www.reglisse.biz/basenjit/enna1.jpg
http://www.reglisse.biz/basenjit/enna3.jpg
http://www.reglisse.biz/basenjit/enna4.jpg
http://www.reglisse.biz/basenjit/enna8.jpg

http://www.reglisse.biz/basenjit/ricky2.jpg
http://www.reglisse.biz/basenjit/ricky3.jpg
http://www.reglisse.biz/basenjit/ricky6.jpg

itse tykkään <3
Cairn.
Meille on meinannut tulla basenji. Basenjit on tosi komeita koiria. Isäni varsinkin ihailee niitä. :33
Tämä on "lo-fi" versio foorumeistamme. Nähdäksesi täyden version, johon kuuluvat muotoilut, kuvat yms. klikkaa tässä!.
Invision Power Board © 2001-2012 Invision Power Services, Inc.