Apua! - Etsi - Jäsenet - Kalenteri
täysi versio: Kasvattajafoorumin luonteesta
Puskaradio > Keskustelua eri roduista > Kasvattajafoorumi
Vahtis
Tervehdys kaikki kasvattajat ja erityisesti te, jotka ette kasvata...

Kasvattajafoorumi on nimensä mukaisesti aivan erityisesti tarkoitettu kasvattajille, jotta heilläkin olisi paikka, jossa purkaa kasvattamisen iloja ja suruja muiden kasvattajien kanssa. Mahdollisuus nuoremmille kasvattajille kysyä asioita vanhemmilta. Kaikkien ei tarvitse oppia kaikkea kantapäänkautta.

Jotta tämä foorumi palvelisi edelleenkin nimenomaan kasvattajia eikä lähtisi rönsyilemään liikaa vastedes toivon, että tälle foorumille kirjoittelevat vain ne, jotka todellakin kasvattavat koiria. Tietysti aloittelava kasvattaja tarvitsee myös tätä foorumia... ehkä aivan erityisesti. Niinpä rajoituksena eivät toimi kennelnimi, kasvatettujen pentueiden määrä tai allekirjoitettu kasvattajasitoomus, vaan kasvattajakurssi.

Eli tervetulleita keskustelijoita ovat kaikki kasvattajakurssin hyväksytysti suorittaneet.

Toivon, että rehellisyys ja itsekontrolli toimivat, ettei tarvitse siirtyä järeämpii toimiin.

Ystävällisin terveisin,
Vahtikoira
Terhi
Hienoa! thumbup.gif Tätä on odotettu. wink.gif
Suuret kiitokset! flowers.gif
lumienkeli_1982
Kiitokset tästä palstasta!
Olen saanut jo monta vastausta kysymyksiini!!

Ja mainittakoon, että olen läpäissyt kasvattajakurssin ja kennelnimikin jo on. Pentueita ei suunnitteilla vielä vuosiin, mutta tiedonkeruu kaikesta mahdollisesta on käynnissä!!

Ja sen verran vielä, että täytyy sanoa ja kehaista, että älyttömän fiksua porukkaa täällä keskustelee!! Nimimerkki: minä ja tyhmät kysymykseni!! smile.gif
mabel
En ole ollut kasvattajakursissa, saanko sen huolimatta olla täällä ph34r.gif
Kat-Ma
Mabel, ei kun heti vaan takavasemmalle poistu!! dogrun.gif
Tokihan nyt sitä tietoa meillä kurssin käyneillä enemmän on kuin muutama kymmenen vuotta kasvattaneilla! tongue.gif

Pakko oli sitten ihan vaan varmuuden vuoksi lisätä, että vitsi vitsi vitsi!! kiss.gif
Avispa
Muistetaan me nuoremmat lukea toi Vahdin viesti. Koska alle 18 (?) vuotiaat tuskin ovat sitä kasvattaja kurssia käyneet. rolleyes.gif
Tokihan täällä lukemassa saa käydä, siitä tuskin rangaistaan. Mutta jätetäänkö se kommentoiti noille kasvattajille ja kurssin käyneille ja niille jotka ovat sinne paikkoin menossa. Ja meillä nuorilal sinne vielä on aikaa, että päästään. innocent.gif
ellien
LAINAUS(Affe @ 25.5. 2006, 13:49)
Koska alle 18 (?) vuotiaat tuskin ovat sitä kasvattaja kurssia käyneet. rolleyes.gif

Kyllähän sinne kurssille alle 18 vuotiaatkin pääsevät wink.gif .
Avispa
LAINAUS(ellien @ 25.5. 2006, 15:41)
Kyllähän sinne kurssille alle 18 vuotiaatkin pääsevät wink.gif .

Ottia mutta missäs se raja kulkee? blush.gif
ellien
LAINAUS(Affe @ 25.5. 2006, 17:29)
Ottia mutta missäs se raja kulkee? blush.gif

Muistaakseni tuonne kurssille ei ollut ollenkaan ikärajaa. Mutta sitten kennelnimeä ei saa hakea ennen kuin on täyttänyt 18.
Jettis
LAINAUS(ellien @ 25.5. 2006, 17:13)
Muistaakseni tuonne kurssille ei ollut ollenkaan ikärajaa. Mutta sitten kennelnimeä ei saa hakea ennen kuin on täyttänyt 18.

Jep, näin on. Itsekin olen kurssin käynyt (hyväksytysti) joskus 12-vuotiaana ja kennelnimi on tällä hetkellä äidin nimissä. Sitten kun täytän 18, nimi siirtyy minulle. wink.gif
Terhi
Mutta muistakaa, että kaikille kursseille ei oteta alle 18-vuotiaita. Kursseille on monesti niin kova tunku, että paikat annetaan niille, joilla on jo mahdollisuus anoa kennelnimeä heti kurssin jälkeen. smile.gif Onhan se vähän epäreilu tilanne, jos joku täysi-ikäinen, jolla on ekat pennut tulossa vuoden sisään haluaisi kurssille mennä ja anoa kennelnimen niin sitten "hänen paikkansa" saakin joku esim. 13-vuotias, joka ei voi anoa kennelnimeä vielä vuosikausiin, eikä hänelle ole kurssin suhteen mitään kiirettä.
Jettis
LAINAUS(*Tepa* @ 25.5. 2006, 23:00)
Mutta muistakaa, että kaikille kursseille ei oteta alle 18-vuotiaita. Kursseille on monesti niin kova tunku, että paikat annetaan niille, joilla on jo mahdollisuus anoa kennelnimeä heti kurssin jälkeen. smile.gif Onhan se vähän epäreilu tilanne, jos joku täysi-ikäinen, jolla on ekat pennut tulossa vuoden sisään haluaisi kurssille mennä ja anoa kennelnimen niin sitten "hänen paikkansa" saakin joku esim. 13-vuotias, joka ei voi anoa kennelnimeä vielä vuosikausiin, eikä hänelle ole kurssin suhteen mitään kiirettä.

Niin, tietty... Mut voihan sille 13-vuotiaallekin olla tulossa pennut vuoden sisällä, eli yhtä lailla sitä tarttee! wink.gif Mun mielestä ainakin on ihan reilua, että yhtä lailla alaikäiset pääsee kurssille... Edit/ Eihän ne vois täälläkään enää muuten puhua!:D
Avispa
LAINAUS(Jettis @ 26.5. 2006, 19:04)
Niin, tietty... Mut voihan sille 13-vuotiaallekin olla tulossa pennut vuoden sisällä, eli yhtä lailla sitä tarttee! wink.gif Mun mielestä ainakin on ihan reilua, että yhtä lailla alaikäiset pääsee kurssille... Edit/ Eihän ne vois täälläkään enää muuten puhua!:D

Ottia näin ulkopuolisena (taas) mutta tietääkseni kennelliitto ei anna kennelnimeä alle 13 vuotiaalle.. Vai ymmärsinkö sun viestin väärin? blush.gif unsure.gif
ellien
LAINAUS(Affe @ 27.5. 2006, 00:15)
Ottia näin ulkopuolisena (taas) mutta tietääkseni kennelliitto ei anna kennelnimeä alle 13 vuotiaalle.. Vai ymmärsinkö sun viestin väärin? blush.gif unsure.gif

Juu ei sitä kennelnimeä saa ennen kuin on 18 vuotias, mutta silti saa pentueita saa teettää alaikäisenäkin smile.gif .
Liia
LAINAUS(mabel @ 28.2. 2006, 18:04)
En ole ollut kasvattajakursissa, saanko sen huolimatta olla täällä ph34r.gif

Mäkään en siis saisi olla täällä. innocent.gif
-Milli-
Mäkään en saisi täällä kirjoitella, mutta saanko sentään sijoituskoirista käsittelevässä topicissa kysellä ja selventää asioita lookaround.gif
Reyal's
LAINAUS(Jettis @ 26.5. 2006, 18:04)

Mutta pentujen rekisteröinnin alaikäraja on 15 vuotta. wink.gif
Terhi
LAINAUS(-Milli- @ 20.7. 2006, 10:51)
Mäkään en saisi täällä kirjoitella, mutta saanko sentään sijoituskoirista käsittelevässä topicissa kysellä ja selventää asioita lookaround.gif

Eiköhän tuo liene ihan sallittua. smile.gif Rajoitus on palstalla lähinnä siksi, että keskustelu pysyy asiallisena. wink.gif
Jettis
LAINAUS(Reyal's @ 20.7. 2006, 10:16)
Mutta pentujen rekisteröinnin alaikäraja on 15 vuotta. wink.gif

Näin on, mutta voihan ne rekisteröidä vaikka kenen nimiin, mutta ei sen henkilön välttämättä tarvitse olla pentujen kanssa juurikaan tekemisissä. Tarkoitan siis, että voihan se 13-vuotias hoitaa kaiken itse, paitsi sitten virallisesti pennut ovat vaan jonkun muun nimissä.
Lazer
Joo mutta eiköhän se pääasia ole, että ón käynyt kasvattajan perukurssin, oli se ikä miten paljon hyvänsä smile.gif
pips_a
hmm... mä sain kyllä joskus muinoin valitusta siitä, että kirjotin täällä koska olin liian nuori.. olen kyllä ollut mukana kasvattajanperus- ja jatkokurssilla sekä 16 synntyksessä mukana yms. eli käsittääkseni en ihan ummikko ole..
no ei se haittaa, sen jälkeen jätin kirjoittamatta rolleyes.gif
Tämä on "lo-fi" versio foorumeistamme. Nähdäksesi täyden version, johon kuuluvat muotoilut, kuvat yms. klikkaa tässä!.
Invision Power Board © 2001-2012 Invision Power Services, Inc.