annamurr
16.12. 2005, 16:44
Niin tuossahan se on sitten ;D Itse käytin tavallisia lenkkareita, silloin kun aktiivisemmin harrastin. Kun aloitan taas agin, nappulat aion hankkia (:
Jos tällainen on jo, niin annetaan mennä (;
Maximilliam
16.12. 2005, 18:49
Lenkkareilla olen hyvin pärjäillyt hitaan koirani kanssa. Kovalla hiekkakentällä lenkkarit ovat kyllä liukkaat, mutta maneesin pehmeässä hiekassa kulkee hyvin. Minkälaisella pinnalla nappuloilla saa parhaimman pidon verrattuna lenkkareihin? Kostean nurmikon luulisin olevan ykkönen, mutta entäs hiekalla?
*Sanni
16.12. 2005, 20:28
Nappiksilla kisoissa ,mutta treeneissä menee hyvin lenkkaritkin.
Mutta pihalla olevissa harkoissa tulen kyllä tästä lähtien käyttämään
nappiksia.
Kesällä lenkkarit ja nyt talvella kovilla pakkasilla vaelluskengät.
Niin no, tarkoituksena on jo pitkään ollut hankkia Ditat. Se on sitten vähän jäänyt..

lenkkareilla muuten kesällä, talvella suht kevyillä talvikengillä.
-->Kirppu<--
16.12. 2005, 21:51
Kisoissa nappiksilla (pikkunappuloita) ja treeneissä välillä lenkkareillakin. Ditat olis kyllä kivat, ehkä joskus

...
Tanja_V
17.12. 2005, 11:54
Minä käytän lenkkareita.
Lenkkareilla ollaan pärjätty
Aina Ditat. En vois kuvitella juoksevani enää lenkkareilla.
(uudet Ditat pitäis kyl saada, nää alkaa olla turhan hyvin ilmastoidut ja silti haisee....)
perhonen^
19.12. 2005, 17:00
kisoissa aina nappikset mutta treeneissä pärjää hyvin lenkkareilla.
LonelyWolf
21.12. 2005, 12:10
Lenkkareilla
Oli tarkoitus hankkia ditat, mutta en tiedä onko siinä nyt mitään järkeä, kun ehkä lopettelen lajia jo.
Futisnappuloilla olen kulkenut säännöllisesti viime kesästä, sitä ennenkin oli yhdet pienessä käytössä, mutta jalat eivät kestäneet niitä. Nykyisiin olen enemmän kuin tyytyväinen, sen verran pro vaihtoehto
<Iida>
22.12. 2005, 20:19
Nyt hallikaudella vanhat aerobic kengät ovat olleet äärettömän hyvät! Hiekkapohjaisilla kentillä taas käytän nappuloita.
Nassikka
27.12. 2005, 23:21
Tällä hetkellä lenkkareilla on menty, mutta aleista vois kattoa pehmyttänahkaa olevia pikkunappareita. Omat kengät olis kyllä, mutta isonappula ja se hinta, ei raaskis

Vaikka eipä niitä muutenkaa tuu käytetyks

Mut vielä lenkkareilla.
Kuinka paljon nuo ditat maksaa?
^Mä pulitin niistä pari vuotta takaperin 80e, nyt varmaan enemmän.
LAINAUS(Viuhti @ 28.12. 2005, 21:44)
^Mä pulitin niistä pari vuotta takaperin 80e, nyt varmaan enemmän.
Kiitos ja kumarrus
mikä hinta
*Sanni
30.12. 2005, 11:10
LAINAUS(-Vappana- @ 28.12. 2005, 22:11)
Kiitos ja kumarrus
mikä hinta

Suosittelen lämpimästi nappiksia.
Hinta on kamala, mutta hyvällä hoidolla ne kestää. Ja itse en ainakaan enää vaihda, näillä on oppinu juoksemaan parhaiten.
~Wanda~
30.12. 2005, 16:14
Me ollaan ihan tavis lenkkareilla ainakin pärjätty.. tosin jos aikoisin enemmän harrastaa ja kisata, niin varmaan ostaisin sitten jotkut vähän paremmat..
Lenkkareilla täälläkin, nappiksia ollaan kokeiltu, mutta ei vaan toiminu. Ditat ois haaveissa, ehkä sit joooooskus kun me kolmosiin noustaan ni voisin niihin satsata.
Kisojen kattelussa,

lenkkareita
En ole vielä Areenalle päässyt..
Emilia.H
4.1. 2006, 19:59
Näin talvella sisäharkoissa (matotetut paikat) juoksen lenkkareilla ja kesäisin hiekalla&nurmella&kisoissa nappiksilla.
Ditat olis kivat, tai sitten pikkunappulaiset nappikset.
lenkkareilla tähän asti
jööttifani
12.1. 2006, 09:22
Dita on ehdoton MUST! Se on suunniteltu agilityyn ja mulla on sellainen versio joka vaimentaa täräystä. Polvi- ja nilkkavaivaiselle se on ihan ehdoton juttu!
JOSKUS käytän lenkkareita, mutta vain silloin kun pohja on tosi pitävä. Talvella maneesissa on pakko käyttää varrellisia kenkiä.
Ditoista vielä, hinta on paha MUTTA laadusta kannattaa maksaa. Ja ne kestää hoidettuina tosi pitkään. Lenkkarit hajoaa aika pian kovassa käytössä. Joten pitkän päälle tulee kalliiksi ostella aina uudet entisten risojen tilalle. Et kyllä siinäkin tulee maksaaneeksi pitkän pennin...
Emilia.H
12.1. 2006, 11:30
LAINAUS(Emilia.H @ 4.1. 2006, 19:59)
Näin talvella sisäharkoissa (matotetut paikat) juoksen lenkkareilla ja kesäisin hiekalla&nurmella&kisoissa nappiksilla.
Ditat olis kivat, tai sitten pikkunappulaiset nappikset.
Viikonloppuna löysin alesta jalkapallokengät missä pienet nappulat. Niitä jo testailin ja hyviltä vaikuttavat
Lenkkareilla pärjäilen hyvin.
hapsuhäntä
19.1. 2006, 21:44
Nappulakengillä juoksen. Ditat olen vaihtanut Integratoreihin.
Vuosi sitten tehdas oli laskenut iskarimallisen Ditan hinnan 60 euroon, nykyistä hintaa en tiedä.
Pari vuotta sitten maksoin noin 80 euroa vastaavista Ditoista.
Dita on maahockey-kenkä.
Dita on aika jäykkä kenkä, mutta lyhyeksi leikatulla nurmella toimii hyvin, samoin jos on irtohiekkaa alustan pinnassa.
Maneesissa ja märässä löysemmässä hiekassa Ditojen nappuloiden välit kertyvät täyteen alustaa, jolloin nappuloista ei ole mitään hyötyä, mutta kengistä tulee järkyttävän painavat.
Integratorit (suunnistuskengät) maksavat 85 euroa, niistä on ns. halpamallikin, joka maksaa 60 euroa. Nappulamallista Integratoria tehdas ilmoittaa saatavan vain erikseen tilattaessa. Jani Katisko ja Rauno Virta välittävät nappula-Integratoreita.
Treeneissä tulee juostua myös lenkkareilla ja talvipakkasilla kevyillä toppakengillä.
Integratorit olen todennut parhaiksi käytössä. Aiemmin käyttämäni Niken maastolenkkarit oli jämäkät noin 2 kuukautta, kunnes menettivät tukensa ja niistä tuli jalassa tosi löysät. Mitään kenkiä en ostaisi kokeilematta, mut onneksi Integratoreita voi kokeilla www.hauvaset.fi verkkokaupan edustajien kautta.
Mä käytän ihan perus lenkkareita. Nappikset olis tarkotus jossain välissä ostaa, kunhan löytyy sopivat
tuunanen
15.1. 2007, 16:40
Ihan vaan lenkkarit.
Lenkkareilla tähän asti pärjätty.
Hankin sitten viimeinkin Ditat ja olen ollut tyytyväinen. Kengät ovat ihanan kevyet, niillä on hyvä juosta. Käytän niitä aluksi myös treeneissä jotta totun niihin mutta sitten alan käyttää vain kisoissa.
^ Paljon, ryhmästämme joku oli ostanut ja oli puluttanut muutaman satasen niistä.
Itse käytän lenkkareita. En koe agilitya itselleni sellaiseksi lajiksi, että uhraisin varusteisiin lisäeuroja.
LAINAUS(crim @ 15.1. 2007, 17:08)

^ Paljon, ryhmästämme joku oli ostanut ja oli puluttanut muutaman satasen niistä.
itse maksoin kyllä reilusti alle satasen, olisiko hinta ollut 65e..
Crim, mistähän nuo sun treenikaverin Ditat on..?

Tahkon Emppu myy kenkiä satasen kieppeillä ja alle. Periaatteessa siis samaan hintaan saa paremmat lenkkarit tai hyvät futisnappulat.
Ihan lenkkareita käytän. Minulla on sen verran hidas koira, että pärjään aivan hyvin tavallisilla kengilläkin ja luultavasti pärjään hieman nopeammankin koiran kanssa
siis joo semmosilla vähän niinku lenkkareilla, oon pärjänny aika hyvin.
Nappulat on ja niitä rupean käyttämään heti kun ruvetaan treenaamaan ratoja. Nyt kun ollaan vielä pelkkiä esteitä harjoiteltu on ollut vain lenkkarit tai talvikengät ; D
Mulla on käytössä ihan tavalliset nappulakengät.. Oon ostanu sellaset paremmat jalkapalloon tarkotetut nappulakengät ja ne on kyllä ollu tosi hyvät
ihan lenkkareilla ollaan pärjäilty..
Ite käytän nurmella ja hiekalla nappiksia, matoilla lenkkareita. Useimmiten reenaamme hiekkapohjaisilla kentillä, joten nuo parin kympin hiekkanappikset ovat olleet kyllä aivan erinomainen hankinta! Tosin olen ajatellut näiden nappisten "kuoltua" hommata Intergatorit, Ditoista kuulin, että ovat todella jäykät eikä sitä agilityyn sopivinta mallia taida enää edes saada?
Minä painelin alkuun lenkkareilla, mesarista investoin itselleni "agilitykegät" ja hyvinhän nuilla näkyy eteenpäin pääsevän. Vielä kun oppis juoksemaan vähän kovempaa, että sais koiraankin lisää vauhtia

Merkiltään ne mun agikengät taitaa olla ne Intergatorit...
SuperSonic
12.2. 2007, 17:36
Ennen käytin Ditoja, mutta kun ne kuluivat loppuun, niin ostin Integratorit (Ditat kesti kyllä monta vuotta aktiivisessa käytössä). Tosi tyytyväinen oon ollu. Pito on erinomainen kaikilla alustoilla ja niiden nappuloiden väliin ei jää sitä hiekkaa kuten Ditoissa jäi. Pidin kyllä Ditoistakin aikanaan hyvin paljon. Aluksi kesti vähän aikaa, että nappulat Integratoreiden pohjassa muovautui just mulle sopivan korkuisiksi, mutta ei siihen mennyt kuin pari viikkoa. Hinta on aika kova, mutta kengät on sen väärtit. Vuoden jälkeenkin ovat vielä kuin uudet.
Treeneissä menee ihan tuommoset perinteiset lenkkarin tyyppiset, talvella vaelluskengät.
Tessa, Romi ja Gia
2.3. 2007, 22:48
Talvella käytän nastalenkkareita, kesällä ois ajatuksena alkaa käyttää nappuloita.
Paimenkoirat
3.3. 2007, 14:46
Lenkkareilla mennään...
Maximilliam
3.3. 2007, 18:17
Nappiksilla mennään, mukavan kevyet juosta ja pito on hyvä
Tämä on "lo-fi" versio foorumeistamme. Nähdäksesi täyden version, johon kuuluvat muotoilut, kuvat yms.
klikkaa tässä!.